Gönderen Konu: 2025 Toyota Corolla  (Okunma sayısı 15449 defa)

Yusuf Mercan (55208) ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2011 kere teşekkür etti
  • 2536 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #40 : Ocak 07, 2025, 07:37:40 »
Arkadaşlar, bu konu içinde yayınlanan Corolla/bZ3 model fotoğraf ve videoları yapay zeka ürünü veya konsept tasarımlar değiller. Hali hazırda Hindistan - Pakistan ve Çinde satıştalar.

amerikada, elektrikli bZ4X ile hayal kırıklığına uğrayan, bu model için açıkladığı verilere uzaktan dahi yaklaşamayan Toyota büyük darbe aldı. Bu nedenle kendisinin varlık sebebi olan Corolla modeline yeni entegre edeceği enerji kaynağını çok iyi tasarlamak zorunda. Belki öncelikle uzak doğu ülkelerinde pazara sunularak eksiklerinin giderilmesi planlandı, avrupa abd'de ve dünyanın geri kalanında hata yapma şansı yok.

Önümüzdeki 20 - 30 yıllık süreçte otomobillerin %60'ından fazlası elektrik ile yol alacak ve bazı araçlar hidrojen/elektrikli olarak çalışacak.

Pil konusunda ise, NMC piller ile bazı araç ve gereçler kullanılmaya devam edecek olsada üreticilerin çoğunluğu LFP ve diğer seçenekler konusunda son kararlara vardılar veya varmaktalar. Tesla LFP pil paketli çıkarıyor.

Neden elektrikli araçlar yaygınlaşmak zorunda? Çevreci, ekonomik ve pilleri geri dönüşüm olduklarından.

Fakat bu özelliklere ulaşabilmenin vazgeçilmez şartları var. Bu şartları yerine getiremeyenler oyun dışı kalacak. Gelecekte birkaç büyük grubun hayatta kalacağından bahsediliyor. Örneğin: Stellantis, Honda-Nissan-Mitsubishi, GM, Vw, BYD (dünyanın en büyük pil üreticisi) vs gibi..

1- Kaliteli Pil: Pil içinde kullanılan madenlerin sonsuz çevrim hizmet edebilmesinin, 20 yıl sonra %80'in üzerinde geri dönüşümden sağlanacağı açıklanıyor.   

2- Bir aracın menzilinin uzun olabilmesi ve aynı zamanda her türlü hava şartında şarj esnasında pil ömrünün kısalmaması için olması gereken şartlardan biriside Isı Pompasına sahip olması şartıdır.

Isı pompası bildiğimiz elektrikli araç klimalarının farklı gazla farklı frekanslarda çalışabilmesi ve bunu +50 ile -30 arasında çok rahat yapabilmesi ve bunları yaparken telli ısıtıcılardan daha az enerji kullanarak yapabilmesiyle bilinir. Isı pompasının tek görevi kabini ısıtmak yada soğutmak değildir. Asıl görevi pil paketini soğutmak veya ısıtmaktır. Tesladan bilindiği gibi, iyi bir elektrikli aracın ısı pompası ve bunu çevrim/yönetim yazılımı çok üstün olmalıdır, aynı uzay istasyonlarında yapıldığı gibi. Bazı markalar pil paketlerini eşanjörlü sıvı ile ısıtıp soğuturken bazı markalar doğrudan klima gazı ile bunu yapmaktalar.

İşte elektrikli araçları başarıya ulaştıracak 2 ana konu, bunları yapabilen markaların elektrikli araçları sorunsuz ve ekonomik olarak çalışırken, insan hayatının şarj istasyonlarında geçmemesini sağlamak için hızlı şarj konusunda da çalışmalara son sürat devam ediyorlar.

Toyota bu 2 konuda yeterli olduğuna inandığında elektrikli çağa geçecektir. Fakat elini biraz çabuk tutmalıdır. Çok çok gecikme var.

Dün BYD ziyaret ettim, Seal U EV SUV inceledim, donanım konfor kalite ve teknolojinin son geldiği noktada görünüyor. 1.8 milyonluk fiyatı, ısı pompası, soğutma/ısıtmalı LFP pil paketi ile mükemmel bir araç. Bu araç ve alt modeller Manisada banttan çıktığında Türkiyenin 1 numarası olmaya aday olarak değil, doğrudan 1 numara olarak çıkacaklardır. İşte, Toyotanın önünde sadece ucuz Tesla Y Juniper değil artık BYD'de var. Artık markaların sorunsuz içten yanmalı L/100km yada en fazla yakıyor ama en kalitelisi benim kasmaları bitti.

Ucuz, kaliteli, donanımlı ve az paraya uzun menzilli çağ başladı. Yalnız şunu da bilin, otomobiller artık çok değer kaybeden eşyalar olacaklar, o nedenle ihtiyacınıza göre gövde seçin.

Not: Marka farketmeksizin, Şarj Edilebilir Hybrid sisteme bulaşmayın.

Not: "Bizim ülkemiz sıcak, ısı pompasına gerek yok" diyen üreticiler böyle devam ederlerse sonunda ya sürünecekler yada yok olacaklar. Tüm piller için en sağlıklı ve verimli sıcaklık 36 derecedir, yani insan gibi. Yaz/Kış ve Hızlı Şarj esnasında 36.C kalabilmesi için Isı Pompa Isıtma/Soğutmalı olması şarttır, zorunluluktur.         
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #40 : Ocak 07, 2025, 07:37:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 687 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #41 : Ocak 07, 2025, 11:41:14 »
Toyota markası bizim için iş görür kaliteyi ömür ile birleştiren gelenekselci garantici bir marka.

Eğer elektrik işine girecekse bataryanın yıllar boyunca sağlam kalması imajı açısından önemli olacaktır. Ama ben hybrid aldığım için bile pişmanım. Hayat şartlarının bize verdiği imkanlar içinde en az yakan, en az arıza veren, en az vergiye sahip aracı tercih etmeliydim. Toyota bu kasada elektrikli otomobil çıkartsa ve alabilecek durumum olsa birhayli düşünürdüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 62 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #42 : Ocak 08, 2025, 08:12:09 »
Toyota ABD sitesinde 2025 yılında Amerikada çıkacak modelleri gösteriyor.

https://www.toyota.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2011 kere teşekkür etti
  • 2536 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #43 : Ocak 08, 2025, 21:16:20 »
Bazı kanallarda, "Toyota böyle giderse BYD bünyesine girer" deniyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53350
  • Model Yılı: '16
  • 208 kere teşekkür etti
  • 1262 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #44 : Ocak 08, 2025, 21:49:23 »
Mantıklı, çünkü gelişen teknolojilere  yatırım yapmak,ar-ge vs gibi işler sermaye,iş gücü vb aşırı masraf ve yetişmiş,araştırıcı insanlar istiyor,Stellantis gibi gruplaşmaların olması normal gidişat görülmeli,Çin artık her konuda devasa işler yapıyor,Amerika'da bile her konuda doktora yapan insanlarıyla en büyük güç olma yolundalar,BYD'nin Manisa'ya gelmesini hem ticari hem sınai alanda ortaklıklar yoluyla bize kıymetini bilirsek faydalanacağımız bir fırsat olarak değerlendirmeliyiz yoksa bize 3-5 Manisalı mavi yakalıya maaş temininden başka bir şeye yaramaz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 13 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #45 : Ocak 09, 2025, 11:22:34 »
Bazı kanallarda, "Toyota böyle giderse BYD bünyesine girer" deniyor.

Volkswagen varken Toyotaya sıra gelmez. Toyota diğer büyük firmalardan farklı olarak gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeleri de hedeflediği için dünyanın en çok satan markası olmayı başarmış KÜRESEL bir firma (2.siradaki Volkswagenin neredeyse 2 katı sayida araç satıyor). Byd önce bir kuresellessin, Volkswagen bile yıllardır küreselleşmeyi başaramamis büyük bir firma. Toyotanin gelir seviyesi düşük ülkelerde çok tutulmasının bana göre 2 nedeni var: (1) uygun fiyatlı ve bakım maliyeti düşük az yakan araçlar üretmesi, (2) gelir seviyesi düşük ülkelerin yetersiz altyapı koşullarında bile uzun ömürlü olması (Sahra altı Afrikada şehir merkezlerinde bile asfalt yol olmayabiliyor, koşullar gerçekten çok zorlu). BYD halihazırda Afrika gibi pazarlardan ziyade, Avrupa ve Çin gibi rahat pazarlarda büyüyor, yani aslında konfor alani içerisinde faaliyet gösteriyor, zoru başarmiyor. Çin pazarında önemli paya sahip olan Volkswagenin ise Çinli firmalarin hem Çin'de hem Avrupa'da yukselisiyle otomobil sektöründeki yerini  kaybetmesi kaçınılmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 555 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #46 : Ocak 09, 2025, 12:59:44 »
Volkswagen varken Toyotaya sıra gelmez. Toyota diğer büyük firmalardan farklı olarak gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeleri de hedeflediği için dünyanın en çok satan markası olmayı başarmış KÜRESEL bir firma (2.siradaki Volkswagenin neredeyse 2 katı sayida araç satıyor). Byd önce bir kuresellessin, Volkswagen bile yıllardır küreselleşmeyi başaramamis büyük bir firma. Toyotanin gelir seviyesi düşük ülkelerde çok tutulmasının bana göre 2 nedeni var: (1) uygun fiyatlı ve bakım maliyeti düşük az yakan araçlar üretmesi, (2) gelir seviyesi düşük ülkelerin yetersiz altyapı koşullarında bile uzun ömürlü olması (Sahra altı Afrikada şehir merkezlerinde bile asfalt yol olmayabiliyor, koşullar gerçekten çok zorlu). BYD halihazırda Afrika gibi pazarlardan ziyade, Avrupa ve Çin gibi rahat pazarlarda büyüyor, yani aslında konfor alani içerisinde faaliyet gösteriyor, zoru başarmiyor. Çin pazarında önemli paya sahip olan Volkswagenin ise Çinli firmalarin hem Çin'de hem Avrupa'da yukselisiyle otomobil sektöründeki yerini  kaybetmesi kaçınılmaz.

Katılıyorum ve 2024 yıl bazlı tam raporlar açıklansın o zaman yorum yapmak daha rahat olur kaldı ki ben vw de bile işlerin aman aman kötü gittiğini düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 555 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2025 Toyota Corolla
« Yanıtla #47 : Mart 13, 2025, 19:21:13 »
Halen ses yok , bence önü yeni chr arkası lexus gibi tek parça ,içi de chr gibi olur ekranı. ama nerde :)