300 Bg Güç ve Daha Agresif Bir Yüz!
Uzun süredir merakla beklediğimiz, her köşede peşine takıldığımız Toyota GR Corolla sonunda resmen tanıtıldı. Markanın yeni hot hatch'i, segmentine hareket getirmeye geldi.
Öncelikle "hot hatch" denince akla gelen değişimden başlayalım. GR Corolla'nın kaputunun altında G16E-GTS kod adlı 1.6 litrelik üç silindirli ve turbo beslemeli motor bulunuyor. 6.500 devirde 300 bg güç üretebilen bu motor, 3.000 ve 5.500 devir arasında ise 370 Nm tork çıkışı sunuyor. Ürettiği gücü 6 ileri vitesli manuel bir şanzıman ile dört tekerine birden aktaran model; 60-40, 50-50 ve 30-70 gibi güç dağılım seçenekleri ile tork dağıtım tercihini sürücüye bırakıyor.
Toyota şimdilik aracın performans verilerini açıklamadı. Fakat sadece yukarıdaki paragraf bile pek çok hot hatch tutkununun ağzını sulandırmaya yetmiştir.
Yine de bir tahmin yürütebilmek adına, aynı motoru kullanan Avrupalı GR Yaris'in teknik verilerini sizlerle paylaşalım. 0-100 km/sa hızlanmasını 5.5 saniyede tamamlayan GR Yaris, 230 km/sa azami hıza sahip. Bununla birlikte GR Corolla'nın içerisindeki motorun daha fazla güç çıkışı ürettiğini fakat GR Yaris'in abisinden 200 kg daha hafif olduğunu not edelim.
Özel Dokunuşlar
GR Corolla, GA-C platformunun kendisine has bir versiyonunu kullanıyor. Toyota'nın ifadelerine göre bu model için platforma yeni kaynak noktaları eklenmiş. Bu da aracın temellerini çok daha sağlam hale getiriyor. Kaput ve ön kapı panelleri alüminyumdan üretilerek fazla ağırlığın önüne geçilmiş. GR Corolla, gövdesindeki ufak kanatçıklar sayesinde aerodinamik yapısını da güçlendiriyor.
Önde bağımsız süspansiyonlara sahip olan model, arka kısımda çift salıncaklı süspansiyon sistemini kullanıyor. 18" büyüklüğe sahip jantlar, 15 kollu ve parlak siyah görünüme sahip. GR Corolla, standart olarak Michelin Pilot Sport 4 lastikleri ile gelecek.
Kabin içerisinde 12.3 inç büyüklüğe sahip dijital gösterge paneli ile dikkat çekiyor. Bu ekran sayesinde yukarıda bahsi geçen AWD modunu, turbo basıncını değiştirebiliyor ya da performansınızı yakından takip edebiliyorsunuz. Kısa geçişli vites ve 8 inç büyüklüğe sahip bilgi eğlence sistemi de kabindeki detayları tamamlıyor.
Circuit Edition
GR Corolla'nın ilk yılına özel olacak Circuit Edition, şimdilik sadece ABD'de satışa sunulacak. Modelin Avrupalı versiyonu ile de gelmesini beklediğimiz bu özel türevden bahsetmeden geçmek istemedik.
Bu özel versiyon beraberinde yeni performans güncellemeleri getiriyor. Karbon fiber tavan ile ağırlığı azaltan model, farklı renk seçenekleri ve kırmızı fren kaliperleri ile de dikkat çekiyor.
Bu versiyon limitli kaydırmalı diferansiyeller ile de sürüş tecrübesini güçlendirecek. Fakat bu spesifik parçayı opsiyon listesinde de ekstra olarak sunuyor Toyota.
Circuit ile birlikte çok daha agresif bir görünüme kavuşan araç, kabininde de yeni döşeme seçenekleri sunuyor.
Şimdilik GR Corolla'nın resmi fiyatı açıklanmadı.
Kaynak:
https://tr.motor1.com/news/577198/toyota-gr-corolla-resmen-tanitildi/