Gönderen Konu: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !  (Okunma sayısı 7276 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 746 kere teşekkür etti
  • 748 kere teşekkür edildi

Honda’nın en uzun ömürlü modeli olan ve dünya çapında 24 milyondan fazla satış adedi başarısına ulaşan ikonik modeli Civic; tamamen yenilenen 11’inci nesli ile 13 Kasım 2021 tarihinde 374 bin TL’den başlayan satış fiyatı ile Türkiye yollarına çıkıyor.


Honda’nın “Maksimum İnsan / Minimum Makine” tasarım felsefesinin yalın ve modern bir yorumuyla tasarlanan 11’inci nesil Honda Civic Sedan, benzinli ve LPG’li motor seçenekleri ile Türkiye yollarına çıkıyor. Yeni Civic Sedan; alçak motor kaputu, mükemmel görüş açıları, ayrıntılara gösterilen özen, alan açısından verimli ve insan odaklı iç mekanı ile sportif bir tasarım ortaya koyuyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip iki motor seçeneği ve yeni şasi ile daha rijit bir gövde tasarımı ile 11’inci nesil Civic, konforu ve keyifli sürüş dinamiklerini sunmaya devam ediyor. “Duyguları Canlandıran Yenileyici Deneyim” genel konseptiyle tasarlanan yeni Civic’te Honda mühendisleri ve tasarımcıları markanın temel yaklaşımlarından “insan odaklı” olmayı temel alarak kullanım kolaylığı ve güvenlik için kapsamlı sürüş destek sistemleri ile bağlanabilirlik işlevleri sunmaya odaklandı. 

İlk nesli 1972 yılında satışa sunulan Honda Civic, yaklaşık 50 yıl boyunca dünyanın 170 ülkesinde 24 milyondan fazla satış adedine ulaşmayı başardı. Honda ürün gamındaki en uzun soluklu model olmasıyla öne çıkan Civic, Honda mühendisleri tarafından insana fayda odaklı yaklaşım kapsamında geliştirilmeye devam ediyor.

Tasarım yaklaşımı olarak önceki Civic nesillerinden esinlenmeye devam eden ve ilhamını kendisinden alan yeni nesil; yalın ve modern dış tasarım, uzun ve alçak motor kaputu, geriye kaydırılan A sütunları ile etkileyici ve güçlü bir duruş sergiliyor. Geniş LED farlar ve stop lambaları, ön çamurluktan stop lambalarına kadar keskin bir omuz çizgisiyle birbirine bağlanırken; yatay tasarımlı stop lambaları daha oturaklı ve geniş bir duruş sağlıyor. Yeni Civic, yalın ve sade iç tasarım detayları kadar alçak motor kaputu ve geniş görüş açısı gibi klasik Civic tasarım öğelerini modern bir şekilde yorumluyor. Benzinli motor seçeneği Elegance ve Executive+ donanımları; LPG’li motor seçeneği ise Premium, Elegance ve Executive+ donanım paketleri ile tüketicilerin beğenisine sunuluyor. Yeni Civic Sedan; yeni Metalik Sis Mavi, yeni Metalik Meteor Gri, yeni Metalik Kiraz Kırmızı, Platin Beyaz, Metalik Gümüş Gri ve Kristal Siyah olmak üzere üçü yeni toplam altı farklı gövde rengiyle 13 Kasım 2021 tarihinde 374 bin TL’den başlayan fiyatlar ile satışa sunulacak.


Heyecan uyandıran dış tasarım

Yeni Civic Sedan’ın rahat bir görüş açısı sağlayan ve ferahlık hissini destekleyen geniş camlara sahip kabin içi, çekici bir görünüm sunuyor. Honda tasarımcıları, 11’inci nesil Civic’te daha dikkat çekici ve kaliteli bir algı yaratmak için A-sütunlarını 50 mm kadar geride konumlandırırken; motor kaputunun boyu uzatıldı. Ön çamurluklardan stop lambalarına kadar devam eden kesintisiz ve yatay hat dinamik bir görünüm yaratıyor. Önde ve arkada otomobilin genişlik algısını güçlendiren yatay bir tasarım mimarisi uygulanırken; tekerleklerin boyutu vurgulanarak dengeli bir duruş ve performans algısı güçlendiriliyor. Yan aynalar görüş açılarının iyileştirilmesi için kapı sacına monte edilirken; daha ferah bir iç mekan elde edilmesi için arka koltuk yolcusunun omuz hizasından cam çizgisi 5 mm kadar alçak olarak konumlandırılıyor. Güçlü yatay çizgiler ile daha uzun aks mesafesi, olgun ve dinamik bir siluet için katkı sağlıyor.

Yeni Civic’in far ve ön ızgara tasarımı, yatay bir tasarım mimarisi sergiliyor. Motor kaputu tasarımı üst ön ızgarayı görsel olarak öne doğru iterken, ızgaranın farlardan biraz daha alçak konumlandırılması ile otomobilin genişlik vurgusu daha da güçleniyor. Geniş tampon altı ızgarası ise keskin bir görünümü beraberinde getiriyor. Yeni nesil Civic’in arka iz genişliği 12 mm artarken; otomobil daha dengeli bir duruş sergiliyor ve bagaj kapağının yukarıya doğru kıvrımlı tasarımı ile genel aerodinamik daha da vurgulanıyor. Ana farlar, gündüz sürüş farları, arka stop lambaları ve sis farları da dahil olmak üzere aydınlatma birimlerinin büyük bölümünde LED teknolojisi kullanılan yeni Civic Sedan’da LED farlar aynı zamanda tasarım açısından da fark yaratıyor.


Ferah ve fonksiyonel iç mekan tasarımı

İnsan için mühendislik ilkesi doğrultusunda teknolojiler geliştiren ve tasarımlar yapan Honda’nın 11’in nesil Civic modelinin iç mekanı; sade, yalın ve kullanıcı dostu yaklaşımıyla dikkat çekiyor. “Güzel bir sabah” konseptini ile tasarlanan iç mekanda geniş camlar, sürücü ve yolcuların çevreye hakim bir görüşe sahip olmasına olanak tanırken; aynı zamanda kabin içinin daha aydınlık ve ferah olmasına katkı sağlıyor. Kullanıcı dostu iç mekan, “fonksiyon akışı” yaklaşımıyla araç içi kumanda ve kontrolleri olabildiğince basitleştirerek sürücünün hayatını kolaylaştırıyor. Düğme ve kumandaların konumunun, şekli ve işlevi sürücünün dikkatini dağıtmadan tüm fonksiyonlara hakim olmasını sağlayacak şekilde özenle tasarlanırken; alçak omuz çizgisi ve düzenli kabin mimarisi ferahlık hissini güçlendiriyor. Böylelikle, geleneksel Civic tasarım yaklaşımı iç mekanda devam etmeyi başarıyor. Geri çekilen A sütunları, alçak motor kaputu, yatay mimarili ön konsol ve gizli ön cam silecekleri yanlara doğru kıvrımlı ön camla birlikte panoramik bir görüş açısı ile önceki Civic nesline kıyasla daha başarılı bir yatay görüş açısı sunuyor.

Ön konsol boyunca bir kapıdan diğerine uzanan metal petek dokulu tasarım dikkat çekerken; aynı zamanda ön konsolun üst bölümündeki gösterge ve alt bölümdeki kumanda bölümlerini birbirinden ayıran görsel bir işlev üstleniyor. Ön konsolun düzenli ve akıcı görünümü havalandırma ızgaralarını gizleyen yeni tasarım ile tamamlanırken; havalandırma ızgaralarının yönlendirme kumandaları kalite hissini artırmak için yeniden dizayn edildi. Orta konsol ise sürücünün gözünü yoldan ayırmadan tüm fonksiyonlara kolayca erişim sağlayabilmesi için tasarlanırken;  yüksek kalite algısı için döşeme ve iç mekanda kullanılan renkler özenle seçildi. Vites kolu sürücüye doğru 5 derece eğilerek büyük boy bardak tutucuların vites kolunun sağında konumlandırılması sağlandı. Vites kolunun önünde, akıllı telefonları barındıracak şekilde tasarlanan ve kablosuz şarj özelliği de sunan geniş bir alan bulunuyor. Konsolun önündeki standart USB bağlantı noktası, gece sürüşlerinde erişimi kolaylaştırmak için aydınlatılıyor.

Tüm Civic versiyonlarında sürücü ve ön yolcu için yeni gövde dengeleyici koltuklar sunuluyor. Çok katmanlı yapılarıyla yeni koltuklar, gelişmiş vücut desteği ve buna bağlı olarak uzun yolculuklarda da konfor sunuyor. Tasarımıyla vücudu destekleyen koltuklarda kullanılan kumaş ve deri dışında kırışmayan malzemeler, şık görünürken; aynı zamanda işlevsellik sağlıyor. Yeni Civic Sedan’ın 512 litrelik geniş bagaj hacmi, kullanıcılara kullanım pratikliği ve kolaylığı sunuyor.


Konfor sunan teknolojik bilgi-eğlence sistemi

İnsan odaklı tasarım yaklaşımı ile geliştirilen 11’inci nesil Civic Sedan’da teknoloji sürücüye fayda sağlamak için kullanılıyor. Bu yaklaşımın sonucu olarak bugüne kadarki en gelişmiş Civic ortaya çıkarken; dijital göstergeler, standart 7 inç renkli dokunmatik ekran ve yeni 9 inç HD renkli dokunmatik ekran olmak üzere iki yeni sistem bulunuyor. Her iki bilgi-eğlence sistemi ekranı da kullanım kolaylığı ve daha rahat bir görüş için yaklaşık 4 inç daha yüksekte konumlandırılırken; ses düğmesi dahil fiziki düğmeler ve basitleştirilmiş menü yapısıyla sistem, pratik ve rahat bir kullanım sunuyor.Yeni nesil Civic’in tüm versiyonları, 7 inç renkli TFT ekrana sahip dijital göstergelerle donatılıyor. Executive+ versiyonun benzinli motor seçeneğinde ise Civic’te ilk kez sunulan tamamen dijital LCD gösterge sunuluyor. 10,2 inçlik yüksek çözünürlüklü tam renkli LCD ekran, tamamı direksiyon simidinden kişiselleştirilebilen çeşitli bilgileri gösteriyor. Civic’in Premium ve Elegance versiyonları standart olarak 7 inç renkli dokunmatik ekrana sahip yeni bir ses sistemi ile donatılırken; Executive+ versiyonunda tamamen yeni 9 inç HD renkli dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Civic Sedan’ın standart olarak tüm donanım paketlerinde Apple CarPlay® ve Android Auto™ uyumlu olan bilgi-eğlence sistemi sunulurken; ayrıca Executive+ versiyonunda akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği de yer alıyor. Executive+ donanım paketinde, ön konsolda iki adet USB girişi bulunuyor.

Dinamik sürüş deneyimi ve yeni turbo ECO motor seçeneği

Yeni Civic Sedan’ın 11’inci neslinde güç aktarma organları geliştirilirken; yakıt verimliliği ve hızlanma performansı gibi önceki neslin güçlü yönleri korundu. Diğer yandan Honda mühendisleri ve tasarımcıları tarafından yeni Civic’te çok daha heyecan verici bir sürüş deneyimi sunmak için iyileştirmeler yapıldı. Yeni Civic, geliştirilen motor özellikleri ve iyileştirilen CVT şanzıman ile yüksek verimlilik seviyesini ve gelişmiş sürüş keyfini bir arada sunuyor. Yeni Civic Sedan; 1.5L VTEC Turbo (benzin) 6.000 d/d’de 182 PS (134 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 240 Nm tork üretirken; 1.5L VTEC Turbo ECO (LPG) 5.500-6.000 d/d’de 129 PS (95 kW) güç ve 1.700-4.500 d/d aralığında 180 Nm tork değerine sahip iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor. 11’inci nesil Civic Sedan’ın 1.5 VTEC Turbo motoru 151 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,7 lt/100 km (WLTP) değerleri sunarken; 1.5 VTEC Turbo ECO motoru ise 148 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile birleşik yakıt tüketimindeki 6,5 lt/100 km (WLTP) değerleri ile yakıt verimliliği sağlıyor. Yeni nesil Civic Sedan, Turbo LPG motor seçeneğine sahip olması ile dikkat çekiyor.

Yeni nesil Civic’te turbo beslemeye yönlendirilen egzoz, türbin çarkı, giriş ve çıkış noktalarındaki boru tasarımındaki iyileştirmeler sayesinde verimlilik artırıldı ve daha kısa tepki süresi ile yüksek güç üretimi sağlandı. Sürekli Değişken Şanzıman (CVT) ile kombine edilen motor seçenekleri ile yeni Civic Sedan, daha akıcı ve verimli bir sürüş için birçok noktada iyileştirildi.G-Design vites değiştirme sayesinde farklı sürüş koşullarında, otomobil sürücünün gaz kelebeği komutlarına bağlı olarak aracın hızlanmasını iyileştiriyor. CVT, geleneksel otomatik şanzımana benzer sürüş hissi sağlamak üzere motor devrini kademeli şekilde ayarlıyor. Normal ve Eco sürüş modları dışında Elegance ve Executive+ versiyonlarında, kullanıcı tarafından seçilebilen yeni bir Spor modu sunuluyor. Spor modu için kullanılan özel CVT vites, yüksek tork hissi ve hızlanma tepkisi sunuyor. Yakıt tüketimini düşürmek üzere programlanan Eco modu, sürücü agresif bir sürüş tarzı otaya koysa bile yakıt verimliliğini korumak için pedal tepkilerini ayarlıyor. Normal mod ise yakıt tasarrufu ve performans arasında bir denge sağlıyor.

11’inci nesil Civic’in temelini; artırılmış rijitlik ile sağlamlık için çok sayıda iyileştirme, geliştirilmiş bir yapı ve daha güçlü bir gövde oluşturuyor. Tüm bunlar, Civic’in sürüş, yol tutuşu ve çarpışma performansına katkı sağlarken; yeni Civic, önceki nesil ile kıyaslandığında burulma rijitliğinde yüzde 8 ve bükülme rijitliğinde ise  yüzde 13 daha sert yapısıyla dikkat çekiyor. Şasi, mevcut süspansiyon ve direksiyonda uygulanan çok sayıda iyileştirme ile Civic’in sürüş performansı ve yol tutuşu daha da geliştirildi. Aks mesafesi 35 mm ve arka iz genişliği 12 mm artırılırken;  direksiyonda yapılan optimizasyon sayesinde şerit değiştirme ve viraj alma esnasında daha senkronize ve kendinden emin bir his veriyor.  Üstün yol tutuş ve sürüş konforu için yeni Civic’te süspansiyon ve direksiyonun sistemi kalitesini ve hissini iyileştirmek amacıyla sürtünme miktarını azaltmaya yönelik önlemler alındı.  Çok kollu arka süspansiyon, hem normal sürüşte hem de ani sert manevralarında dengeli ancak kıvrak bir yol tutuşa katkı sağlarken; darbe sertliğini azaltmak ve sapma tepkisini optimize etmek için süspansiyon burçlarında değişiklikler yapıldı.

Yeni nesil Civic Sedan’da, bir önceki nesil ile benzer bir yapıya sahip elektronik kontrollü hidrolik direksiyon,  daha iyi geri bildirim ve gelişmiş düz gidiş dengesi için yeniden ayarlandı. Sürücünün direksiyon eforunu ölçen tork sensörü ve bir motor kontrol ünitesi ne kadar elektromotor desteği gerektiğini belirliyor. Tüm Civic donanım seçeneklerinde; Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) ve Fren Yardımcısı ile birlikte 4 tekerlekten disk frenler standart olarak sunuluyor. Sistem, düşük hızlarda konforlu ve yumuşak, otoyolda öngörülebilir ve kullanımı kolay sürüş deneyimi sunarken; virajlı yollarda sportif ve eğlenceli, acil durumlarda ise güçlü ve güven veren bir his sağlıyor.


https://www.otomobilden.com.tr/yeni-honda-civic-sedan-turbo-lpgli-motoruyla-yollara-cikiyor/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Anladığım kadarıyla karma LPG sistemi kullanmışlar, buna rağmen muhtemelen LPG sistemi olan motorda kompresyon oranında düşüş ile termal sorunların önüne geçmeye çalışmışlar, bizim ülke de süper zeka kullanıcılar "motor aynı nasıl olsa" diye 182hp versiyona LPG montajı yaptırıp fantastik başlıklar ile konu açması muhtemeldir diye düşünüyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 746 kere teşekkür etti
  • 748 kere teşekkür edildi
Anladığım kadarıyla karma LPG sistemi kullanmışlar, buna rağmen muhtemelen LPG sistemi olan motorda kompresyon oranında düşüş ile termal sorunların önüne geçmeye çalışmışlar, bizim ülke de süper zeka kullanıcılar "motor aynı nasıl olsa" diye 182hp versiyona LPG montajı yaptırıp fantastik başlıklar ile konu açması muhtemeldir diye düşünüyorum :)

Bu M15A-FKS için de geçerli fazla sürmez başlıklar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 417 kere teşekkür etti
  • 2237 kere teşekkür edildi
Bu M15A-FKS için de geçerli fazla sürmez başlıklar :)
Bu motor için ilk günden beri yazıyorum kardeşim,çok uzun sürmez motor arızaları piston eritenler sibob uzaması yaşayanlar,benzin enjektörleri bozulanlar,termal verimlilik adına 3 noktadan soğutma sistemi tasarlanan motora karma LPG takmanın acısını yaşamaları uzun sürmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Bu motor için ilk günden beri yazıyorum kardeşim,çok uzun sürmez motor arızaları piston eritenler sibob uzaması yaşayanlar,benzin enjektörleri bozulanlar,termal verimlilik adına 3 noktadan soğutma sistemi tasarlanan motora karma LPG takmanın acısını yaşamaları uzun sürmez.

belki capon mihendizlerin bir bildiği vardır, Ümit Bey ne dersiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 417 kere teşekkür etti
  • 2237 kere teşekkür edildi
belki capon mihendizlerin bir bildiği vardır, Ümit Bey ne dersiniz?
Lpg'yi öneren japon amcalar değil,sırf termal verimlilik olsun diye çok noktadan soğutma eklemişler ve benzine göre ayarlamışlar Ali bey.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Fabrika çıkış LPGli diye okudum ben. Öyleyse Honda bilinçli koyuyor bunu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 417 kere teşekkür etti
  • 2237 kere teşekkür edildi
Fabrika çıkış LPGli diye okudum ben. Öyleyse Honda bilinçli koyuyor bunu
Yaptığım yorum Toyota dynamic force engine içindi,
Bu M15A-FKS için de geçerli fazla sürmez başlıklar :)
Bu motor için ilk günden beri yazıyorum kardeşim,çok uzun sürmez motor arızaları piston eritenler sibob uzaması yaşayanlar,benzin enjektörleri bozulanlar,termal verimlilik adına 3 noktadan soğutma sistemi tasarlanan motora karma LPG takmanın acısını yaşamaları uzun sürmez.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 05, 2021, 08:30:30
Tabiki hondanın yeni kasada kullandığı LPG entegrasyon turbolu motoru dışarıda takılan sistemlere göre bir miktar daha uzun ömürlü olacaktır ama eninde sonunda o motorda sıkıntı çıkaracaktır,bir önceki nesil Civic'te bulunan turbo beslemeli motor'a LPG takmıyordu Honda,şimdi bu kasada fabrika çıkışı  LPG'li görenler dışarıda karma LPG uygulaması yaptıracaklardır,yaptıranlarda var zaten ama iki motor arasında illaki fark vardır,Honda LPG uyguladığı motorun sıkıştırma oranlarını vs düşürmüştür,çünkü turbo aşırı besleme olduğu için fazlaca sıkıştırma yapmak zorunda,LPG'de sıkıştırmayı pek sevmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Merak ediyorum,  "fabrika çıkışlı LPG li motor"  araç bayiye geldikten sonra dışardan lpg taktırıp ondan sonra alıcıya teslim etmesi mi,   yoksa bildiğiniz lpg tankını aracın uygun bir yerine benzin deposu gibi fabrikada imalat aşamasında yerleştirip, girişini orjinal bir şekilde örneğin benzin girişinin oraya koyması,  araç gösterge ekranında benzin göstergesinin yanında lpg  seviyesini de gösteren bir ibare de olacak mı ?
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 417 kere teşekkür etti
  • 2237 kere teşekkür edildi
Merak ediyorum,  "fabrika çıkışlı LPG li motor"  araç bayiye geldikten sonra dışardan lpg taktırıp ondan sonra alıcıya teslim etmesi mi,   yoksa bildiğiniz lpg tankını aracın uygun bir yerine benzin deposu gibi fabrikada imalat aşamasında yerleştirip, girişini orjinal bir şekilde örneğin benzin girişinin oraya koyması,  araç gösterge ekranında benzin göstergesinin yanında lpg  seviyesini de gösteren bir ibare de olacak mı ?
Honda da herşey bahsettiğiniz gibi zaten,LPG göstergesi vs herşey benzin ibresi gibi gösterge paneli içerisinde,BRC ile anlaşma yapmıştı Türkiye fabrikası içinde üretim bandına entegre LPG montaj bandı vardı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2021, 13:37:20 »
Araçlar Türkiye'ye geldikten sonra LPG takılacakmış ama bayilerr LPG'li gelecekmiş diye okudum bir yerde bugün

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 128 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !
« Yanıtla #11 : Kasım 05, 2021, 13:51:22 »
Honda da herşey bahsettiğiniz gibi zaten,LPG göstergesi vs herşey benzin ibresi gibi gösterge paneli içerisinde,BRC ile anlaşma yapmıştı Türkiye fabrikası içinde üretim bandına entegre LPG montaj bandı vardı.

Türkiye fabrikası kapandı, acaba yurtdışından yine üretim aşamasında entegre olarak mi gelecek Türkiye'ye.

Araçlar Türkiye'ye geldikten sonra LPG takılacakmış ama bayilerr LPG'li gelecekmiş diye okudum bir yerde bugün


Hiç bir anlamı kalmıyor o zaman.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 189 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !
« Yanıtla #12 : Kasım 06, 2021, 09:25:53 »
Lpg mi kaldı daha. 20 sene önceki benzin lpg farkı her yıl aşama aşama azaldı. Cazibesi de kalmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 417 kere teşekkür etti
  • 2237 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !
« Yanıtla #13 : Kasım 06, 2021, 11:12:50 »
Türkiye fabrikası kapandı, acaba yurtdışından yine üretim aşamasında entegre olarak mi gelecek Türkiye'ye.
 

Hiç bir anlamı kalmıyor o zaman.
Burada üretilip fabrikadan LPG'li çıkmasıyla yurtdışı gelip burada LPG takılmasının bir farkı yok ki,yine alt yapı hazır gelir (zaten Honda'nın elinde var üretim tekniği) burada LPG tankı elektrik bağlantısı vs yapılır,yapan zaten bunu BRC herşeyi dışarıdan geliyor sadece LPG'li isteyene motor farklı olur o kadar, manifold üzerindeki LPG enjektör delikleri bile hazır gelir zor bir iş değil.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic Sedan Turbo LPG’li motoruyla yollara çıkıyor !
« Yanıtla #14 : Kasım 09, 2021, 11:59:28 »
LPG fiyatları böyle sürerse bütün riskleri göze alıp lpg'li araç almak çok mantıksız olur.
Aracın tasarımıyla ilgili önün panjurda selefi gibi krom detay olmayışı aracı sadeleştirmiş. Krom detayını yeni kasa accord modelinde kullanmışlar ama o da önceki nesil civiğe benzemiş.Bununla birlikte arka tasarımda aynı sınıf sedan araçlara benzemiş. Marjinallikten çıktımış özetle.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance