Gönderen Konu: Elektrikli Otomobiller  (Okunma sayısı 9346 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #40 : Ocak 02, 2022, 12:07:05 »
Panelden elektrik üretimi için raylı sistemlerde de inovatif yaklaşımlar var ancak rejeneratif fren bu konuda yeterli görünmekte Ümit Bey.

Tansu Bey, bu konudaki teknolojik gelişmelerin yanında, mevzuatlar düşündürücü. Bu alanda serbestlik sağlanmalı. Duyduğum kadarı ile bazı yerlerde bu sorunlardan dolayı çatı su ısıtma sistemlerini bile insanlar kullanamıyor, bunu teyit etmek gerek.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #40 : Ocak 02, 2022, 12:07:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #41 : Ocak 02, 2022, 12:25:21 »
Panelden elektrik üretimi için raylı sistemlerde de inovatif yaklaşımlar var ancak rejeneratif fren bu konuda yeterli görünmekte Ümit Bey.

Tansu Bey, bu konudaki teknolojik gelişmelerin yanında, mevzuatlar düşündürücü. Bu alanda serbestlik sağlanmalı. Duyduğum kadarı ile bazı yerlerde bu sorunlardan dolayı çatı su ısıtma sistemlerini bile insanlar kullanamıyor, bunu teyit etmek gerek.

Büyük sitelerde çatıya panel koyuluyor. Şebekeye elektrik veriliyor ama kontrolü bedaş’ta mesela. Çok fazla detayını bilmiyorum.

Elektrik işi hassas iş. Kaçağa müsait. O yüzden titiz olunmalı. İnsanların evlerinde ürettiği elektrik ile şebeke elektriğinin beraber sisteme katılması için hızlı çalışmalar yapılmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #42 : Eylül 14, 2023, 20:39:21 »
Bir süredir uzun yol, şehir içi, hareket halinde ve şarj esnasında elektrikli otomobillere denk geliyorum. Tesla ve MG en çok gördüğüm (ikisinden hemen her gün görüyorum, aynılarını), Renault, Opel de denk geliyorum. Bir kez Togg'a şarj esnasında denk geldim son bir ayda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '20
  • 2004 kere teşekkür etti
  • 2529 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #43 : Eylül 15, 2023, 11:13:41 »
Uçaklarda acil durumlarda devreye giren ve hava taşıtının hayati önem arz eden sistemlerine elektrik üreten RAM Air türbin benzeri bir rüzgar jeneratörü elektrikli araçlar içinde tasarlanabilir,hareket halinde devreye girerek elektrik depolanmasına katkıda bulunabilir ama bu sistem hiçbir araç üreticisinin işine gelmez.

Zaten saatte 800km hızla hareket eden ve çok uzunca bir süre aşağı kayarak yavaşlamayacak olan uçan bir aracın sadece tüm elektronik ve hidrolik sistemlerini çalıştırmaya yetecek kadar elektrik üretebilen fakat o uçan aracın ağırlığını hızlandırmaya kesinlikle yetmeyen RAM - hava tahrikli jeneratörün küçüğünü elektriği bitmiş, saatte 100km hızla yokuş aşağı kayan bir otomobile koyarsanız sadece elektrikli direksiyon ve elektrik vakumlu frenlerinizi yokuş sonuna kadar çalıştırabilirsiniz.

Yeni bir teknik donanım paketiyle daha tanışacağız, adı : Çift Yönlü Şarj Yeteneği

Elektrikli otomobil nasıl AC - DC şarj edilip pilleri dolduruluyorsa, bu donanıma sahip bir otomobil ile yolda kalmış diğer bir elektrikli otomobili AC veya DC olarak şarj edebileceğiz, elektrikli herhangi bir iş aletini arabanın şarj soketine takıp çalıştırarak işimizi göreceğiz, kamp ışıkları yakıp elektrikli ocağımızı çalıştırabileceğiz, dağ başındaki elektriği olmayan bungalo eve 1 - 2 gün elektrik sağlayabileceğiz vs gibi çok amaçlı tüketimlere yarayacak.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2109 kere teşekkür etti
  • 3135 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #44 : Eylül 15, 2023, 12:31:54 »
Uçaklarda acil durumlarda devreye giren ve hava taşıtının hayati önem arz eden sistemlerine elektrik üreten RAM Air türbin benzeri bir rüzgar jeneratörü elektrikli araçlar içinde tasarlanabilir,hareket halinde devreye girerek elektrik depolanmasına katkıda bulunabilir ama bu sistem hiçbir araç üreticisinin işine gelmez.

Verimli bir yöntem değil. Zaten rejeneratif şarj sistemleri var. Fren yapıldığında fren balatasıyla ısı üretmek yerine, manyetik enerjiyi kullanarak aküler dolduruluyor.


Yolların altına kablosuz şarj sistemleri konularak, seyahat halinde şarj imkanları da araştırılıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #45 : Eylül 16, 2023, 10:41:35 »
Verimli bir yöntem değil. Zaten rejeneratif şarj sistemleri var. Fren yapıldığında fren balatasıyla ısı üretmek yerine, manyetik enerjiyi kullanarak aküler dolduruluyor.


Yolların altına kablosuz şarj sistemleri konularak, seyahat halinde şarj imkanları da araştırılıyor.
Araştırmanın ötesinde Kuzey ülkelerinde bunun olduğu bölümler var Mutlu. Hatta Altın Boynuz Tramvayı hat boyunca yerden almakta elektriği, temassız şekilde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #46 : Eylül 22, 2023, 22:08:51 »
Hatırı sayılır şekilde Tesla görüyorum, kendini de belli ediyor tasarım olarak. Bazı markalarınki ise net belli olmuyor, şarjda olmasa anlaşılmayacak olanlar var. Bu arada BMW'nin de elektriklileri artmış görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 550 kere teşekkür etti
  • 295 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #47 : Eylül 23, 2023, 17:09:12 »
Hatırı sayılır şekilde Tesla görüyorum, kendini de belli ediyor tasarım olarak. Bazı markalarınki ise net belli olmuyor, şarjda olmasa anlaşılmayacak olanlar var. Bu arada BMW'nin de elektriklileri artmış görünüyor.
en çok ekimden sonra görülür çünkü sadece ekim ayında 8000-10.000 arası bir teslimattan söz ediliyor.ilginç marka yani eski markaların 5-10 milyona alınan teknolojilerini 2 milyon civarına satılıyor.
işin asıl ilginç kısmı 10-20 yıl içinde ciddi markalar kaybolacak çünkü eskinin avantajları kalmayacak ,teknoloji desen var konfor var yani sorunsuzluk diye bir olay yok çünkü çok daha kolay yapılabilir bir şey.sorunlu sorunsuz şanzıman olayı da yok :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2260 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #48 : Eylül 23, 2023, 20:11:18 »
en çok ekimden sonra görülür çünkü sadece ekim ayında 8000-10.000 arası bir teslimattan söz ediliyor.ilginç marka yani eski markaların 5-10 milyona alınan teknolojilerini 2 milyon civarına satılıyor.
işin asıl ilginç kısmı 10-20 yıl içinde ciddi markalar kaybolacak çünkü eskinin avantajları kalmayacak ,teknoloji desen var konfor var yani sorunsuzluk diye bir olay yok çünkü çok daha kolay yapılabilir bir şey.sorunlu sorunsuz şanzıman olayı da yok :)
Sorun bitmez barış bey,mekanik sorunlar bitebilir ama yazılımsal sorunlar başlayacak,otonom sürüşler çıktıkça açıklar daha fazla artacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #49 : Eylül 26, 2023, 18:54:26 »
Beyaz ve siyah dışında bugün gri Tesla'ya da denk geldim.
Dikkatimi çekti, yurt dışından gelen yabancı plskalı araçlarda elektrikliye bir kez denk geldim.
Düşünüyorum da bu konuya yakında lastik soruları da gelebilir. Bazı dizellerdr bile lastik çabuk aşınma sorunları oluyorken, elektriklilerde daha çok aşınma olması beklenebilir o ağırlık ve torkla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 423 kere teşekkür etti
  • 965 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #50 : Eylül 26, 2023, 19:46:12 »
Evet lastik tüketimleri fazla. Bir de lastik üreticileri sessiz olsun diye daha yumuşak üretime gidiyor lastiklerde, bu da tam ters etki ile tüketimi hızlandırabiliyor. Motor sesi olmayınca lastik sesi daha belirgin oluyor.

Megane e-tech te ama ses izolasyonuna baya önem vermişler, araç premium seviyesinde sessizdi. Ne yol, ne rüzgar sesi alıyordu içeri testten hatırladığım kadarıyla.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #51 : Eylül 26, 2023, 20:40:05 »
Geçtiğimiz 2-3 gün içinde galiba 0-100 otomotiv programında elektrikli otomobillerin lastikleri ile ilgili bir uzman görüşü vardı sadece baş kısmını izleyebildim,elektrikli otomobillerin daha ağır olduğu ve daha hızlı kalkabildikleri için lastiklere ağır yük ve zorluk bindiği için bu arabaların lastiklerinin ona göre üretildiği,halen kullandığımız lastiklerinde yeterli olmayacağı şeklinde görüş vardı,daha ayrıntılı bilgi aldığımda aktaracağım.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '20
  • 2004 kere teşekkür etti
  • 2529 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #52 : Eylül 26, 2023, 22:16:38 »
Lastik işi 2 uçlu değnek misalidir.

Yaklaşık 500kg daha ağır olan elektrikli araç için hem ağırlığa hem yüksek torka dayansın diye EV lastiklerde daha sert hamur kullanıldığında konfor düşüyor,

Makina sesi olmadığından dolayıda lastik diş yuvarlanma sesi oluşmaması için yeniden dizayn edilince ıslak ve soğuk zemin tutunma/fren işi kötüleşiyor.

Lastik işinde her zaman bir şeyler iyileşirken bir şeyler kayboluyor.



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 550 kere teşekkür etti
  • 295 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #53 : Eylül 27, 2023, 17:33:34 »
Beyaz ve siyah dışında bugün gri Tesla'ya da denk geldim.
Dikkatimi çekti, yurt dışından gelen yabancı plskalı araçlarda elektrikliye bir kez denk geldim.
Düşünüyorum da bu konuya yakında lastik soruları da gelebilir. Bazı dizellerdr bile lastik çabuk aşınma sorunları oluyorken, elektriklilerde daha çok aşınma olması beklenebilir o ağırlık ve torkla.
Bende kırmızı hariç beyaz,siyah,gri ve lacivert gördüm.
Lastikler genelde bakıyorum hankook marka ile geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 423 kere teşekkür etti
  • 965 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #54 : Eylül 28, 2023, 16:03:15 »
Ankarada olabilecek her rengini gördüm, cherry red dahil. Ben alsam lacivert alırım diyordum ama cherry red daha güzel :) O kadar fiyat farkına değer mi ama emin değilim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 550 kere teşekkür etti
  • 295 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #55 : Eylül 28, 2023, 20:02:15 »
Ankarada olabilecek her rengini gördüm, cherry red dahil. Ben alsam lacivert alırım diyordum ama cherry red daha güzel :) O kadar fiyat farkına değer mi ama emin değilim.
canlı kırmızı olansa içi beyaz süper olur
ya da beyaz içi beyaz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 423 kere teşekkür etti
  • 965 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #56 : Eylül 28, 2023, 22:33:01 »
kırmızı denemez ona ya, çok koyu bir bordo. kiraz kabuğu işte tam. Ama hep böyle karanlığa yakın saatlerde gördüm, ışıkta başka oluyor diyorlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 550 kere teşekkür etti
  • 295 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #57 : Eylül 29, 2023, 12:04:00 »
kırmızı denemez ona ya, çok koyu bir bordo. kiraz kabuğu işte tam. Ama hep böyle karanlığa yakın saatlerde gördüm, ışıkta başka oluyor diyorlar.
baktım da Türkiye de bordoya çalan vişne rengi varmış ,Amerika da güzel bildiğimiz kırmızısı var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '20
  • 2004 kere teşekkür etti
  • 2529 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #58 : Eylül 29, 2023, 16:23:55 »
Elektrikli araçları araştırırken, bizim ülkemizde dikkat edilmesi gereken 1. konu, motorunun kaç kW güce sahip olduğu.
Motor gücüne ve aracın fiyatına göre alınan MTV'si, içten yanmalı bir aracın 6 aylık yakıt harcamasına denk gelen hatta geçen araçlar var.

Tüketim değerleri de 15 - 25kW/100km arasında olduğunu düşünerek yıllık maliyet çıkarılabilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #59 : Eylül 29, 2023, 21:15:51 »
Elektrikli otomobillerin sayısı toplamda % 4 e ulaştı,halen Almanya'da 90 bin kamu 700.000 özel şarj istasyonu olduğu,biz de ise 4 bin civarında,çatılarda elektrik üretimi ,güneş enerjilerinin bile belediye mevzuatları ile sökülebildiği ortamda elektriğe kolay ulaşılamayacağı ve dış faktörlere muhtaç olunacağı ortada;Togg dahil üretim artıyor ama bilinen nedenlerden dolayı zamlar geliyor ve de satış rakamları yükseliyor,mtv eklerinin ne olacağı ve 2.el piyasasının nerede olacağı meçhul,bu nedenle Çin'li Byd firması bile gelerek satış adetlerini artırsa da piyasanın 5-10 yılda bizde oturmayacağını,menzilin asgari 1000 km olduğunu görmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Tokay Ceritoğlu