Gönderen Konu: Elektrikli Otomobiller  (Okunma sayısı 9354 defa)

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2109 kere teşekkür etti
  • 3135 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #120 : Kasım 19, 2023, 19:44:47 »
Saf sudan hidrojen üretmek için ne kullanıyor? Hidroliz mi? Yani Elektrik mi? Elektriği direkt motor ile hareket enerjisine dönüştürse (hidrojen üretmek yerine) daha verimli olur ki buna zaten elektrikli otomobil diyoruz. 😃 Şakası bir yana Enerjinin korunumu ilkesine aykırı anlattığınız durum. Atladığınız bir şey var bence orada..

Yakıt hücreleri ters de çalışabiliyor diye biliyorum.


Gelecek ne elektriklide ne hibritte, amonyak motorda.


https://www.carscoops.com/2023/07/gac-and-toyota-have-created-an-ammonia-powered-2-0-liter-engine/
2.0 motordan 161hp almışlar amonyak kullanarak ve benzine kıyasla %90 karbon emisyonu azalmış. Tabi bunun yanında NOx emisyonları çok artacak. buna da adblue after treatment tarzı bir şeyler bulurlar herhalde.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #120 : Kasım 19, 2023, 19:44:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #121 : Aralık 27, 2023, 21:29:14 »
Toyota yine elektrikli oto konusunda öncülük yapmaya kararlı,bu gün basında 2026 yılında 10 dakikalık şarj ile 1100 km lik menzil ve yarı fiyatına pil teknolojisinin devreye gireceğini açıkladı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 550 kere teşekkür etti
  • 295 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #122 : Aralık 28, 2023, 10:18:50 »
Toyota yine elektrikli oto konusunda öncülük yapmaya kararlı,bu gün basında 2026 yılında 10 dakikalık şarj ile 1100 km lik menzil ve yarı fiyatına pil teknolojisinin devreye gireceğini açıkladı.
yeni nesil katı hal bataryalar dan bahsediliyor. öncelikle şu anda maliyeti yüksek olduğu için sanırım ticari araçlarda kullanılacak diye biliyorum.
en önemli unsur bence şarj süresi yoksa 500 km de gitse 1-2 dakika da şarj oluyorsa da olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #123 : Aralık 28, 2023, 18:29:53 »
Batarya'da çok yönlü gelişmeler olası. Araştırma merkezleri kurulmalı.

Tesla çok görüyorum, Togg'da artmış gibi. Fiat elektrikli hoş duruyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #124 : Aralık 28, 2023, 19:19:16 »
Katı batarya hala daha belli değil.

Elektrikli arabalara talep azaldı. Birçok firma bazı yatırımlarından vazgeçiyor. Çin elektrikli üretiyor. Pil hammedesi kendisinde. Ucuzluk kendisinde. Avrupa’da üretilenler çin arabalarıyla rekabet edemeyeceklerini anladılar. Tüm dünyada menzil ve şarj sorunu mevcut. Avrupalılar yarıştan çekilebilir.

Motorlu arabaların üretim kısıtlaması ertelenebilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #125 : Aralık 29, 2023, 11:09:54 »
Çin'li BYD firması Türkiye'de elektrikli otomobil üretimi yapmayı planlıyordu,vazgeçmiş Macaristan'a gidiyormuş,Toyota bahsettiği planlamayı yapamazsa ve de forumda okuduğumuz kadarıyla pil değişimi vs gibi konularda tüketiciyi zorluyorsa yine benzinli arabalar lpg ile kullanıma uzun süre devam edecektir,aslında bir sistem tam anlamıyla oturmadan o araçları almamak lazım,renkli tv varken bize önce siyah beyaz tv tavsiye ettiler biliyorsunuz,2 ci elde bunları okuduktan sonra kim kullanılmış hibrid,elektrikli alır ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #126 : Aralık 29, 2023, 13:25:07 »
Çin'li BYD firması Türkiye'de elektrikli otomobil üretimi yapmayı planlıyordu,vazgeçmiş Macaristan'a gidiyormuş,Toyota bahsettiği planlamayı yapamazsa ve de forumda okuduğumuz kadarıyla pil değişimi vs gibi konularda tüketiciyi zorluyorsa yine benzinli arabalar lpg ile kullanıma uzun süre devam edecektir,aslında bir sistem tam anlamıyla oturmadan o araçları almamak lazım,renkli tv varken bize önce siyah beyaz tv tavsiye ettiler biliyorsunuz,2 ci elde bunları okuduktan sonra kim kullanılmış hibrid,elektrikli alır ?

Hibritte sıkıntı yok. 10-15 yıl içinde pil değişimi 50-100bin lira olan pil için tercih değişmez. 15 yılda yeni nesiller daha farklı masraflar da açar.

Zaten kısa zamanda hepsi hibrit olacak. Hibritler uzun dönem hayatımızda kalacak. Ne zaman Elektrikli araba menzilleri ısınma dahiş 700-800km olur, 30bin dolar bandında olur, şarjı akaryakıt gibi kolay doldurulur, o zaman elektirkli alınır diyorum ben.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #127 : Aralık 29, 2023, 18:22:28 »
Elektrikli otomobillerin geçmişi 1900'lerin başları, süt dağıtım araçlarına gitse de, Avrupa'da petrole alternatif gerekliliği 70'lerdeki petrol krizlerine dayanıyor. Batarya için de başka yerlere bağımlı kalmak istemezler.
ABD ise önemli bir belirleyici pazar. Alım gücü ve piyasa genişliği ile bazı şeyleri yönlendirebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 244 kere teşekkür etti
  • 678 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #128 : Aralık 29, 2023, 22:38:19 »
Dolubatarya diye bir kanal var izler misiniz ?
 
Bütün dünyaları elektrikli otomobil olmuş. Ayrıntılar gelişmeler açısından bilgilendirici bir kanal fakat elektrik otomobili dedem süremezse asla yaygınlaşmayacağı düşüncesindeyim.

Bataryadaki gelişmeler dikkat çekici. Sağlamlık, hız, ömür gibi konular sürekli gündemde. Bu yıllarda elektrikli araçların geleceğimiz olduğu kesinleşti ve artık ciddi ciddi paralar harcanıyor. Her yeni teknoloji gibi sorunlar sıkıntılarda oluyor. Sistemin oturmasını beklemek çok mantıklı. Çok hızlı gelişen bir dünyaya adım atmak bana göre risk. Aracı alsanız bile sorunlarını siz çekeceksiniz fakat kısa zaman sonra düzeltmeler ve daha yeni teknolojiler içeren araçlar çıkacak.. böylece geri kalacaksınız.

Araba her yıl değiştirilen bir tüketim malzemesi mi oluyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #129 : Aralık 30, 2023, 09:58:53 »
Dolubatarya diye bir kanal var izler misiniz ?
 


Fosil yakıtlı arabaların verimleri kışın %50 düşer dedikleri zaman tüm büyüsü bozuldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #130 : Ocak 18, 2024, 09:09:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #131 : Mart 09, 2024, 16:53:29 »
Elektrikli otomobillerin bazılarında gizli tasarım kapı kolu görüyorum, kaza anında özel bir çalışma şeklivar mı acaba, çünkğ bu gibi durumlarda kapının dışarıdan açılabilmesi için risk oluşturabilir.
Soğuk havalarda dikkatimi çeken, elektrikli otomobil yararlanıcıları genelde içinde montları giyili halde seyahat ediyorlar. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #132 : Mart 09, 2024, 17:12:35 »
Önemli bir konuya değinmişsiniz,elektrikli arabaların bazı özelliklerinden haberimiz yok,olumlu ve olumsuz yönde,herkes sadece az yakıyor düşüncesinin haricinde pek aydınlatılmamış durumda,örneğin ağır kış koşullarında,kaloriferin fazla çalıştığı ve aşırı soğukların olduğu yerlerde pillerin tahminden erken bittiğini ve bir sürü aracın yollarda kaldığını ve terkedildiğini tv de gördük,araç içinde montla oturmanın belki kaloriferi az açalım,menzil kısalmasın gibi mantığı olabilir,bir diğer örnek ani su baskınları oluyor ve arabalar alt geçitlerde tavan hizasına kadar suya gömülüyor , nehire,kanala, denize uçan araçlarda 4 kapı otomatik olan arabalarda özellikle elektrikli olanlarda kapılar içerden nasıl açılır? acaba arka kapılar olsun elle manuel açılsa kurtulma ümidi daha çok olmaz mı? aslında panik halinde insanların ne yapacağını önceden eğitim alarak bilmeleri gerekli değil midir ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #133 : Mart 09, 2024, 19:49:31 »
Pil üretimi pahalılığı ve geri dönüşüm sorunu ile pil kapasitesinin sıkıntı olmasından dolayı bir süre alternatif araç olarak kalacaklar. Zaten avrupa çin arabalarına ek vergi getirecek. Yarışamıyorlar. Yavaş yavaş markalar da laflarını yemeye başladı. İçten yanmalı motorlu araçlar daha uzun süre hayatımızda olacak.

Bu arada avrupa’da büyük meblağlı hidrojen yatırımları yapılmaya başlandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 244 kere teşekkür etti
  • 678 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #134 : Mart 09, 2024, 23:08:04 »
Arkadaşlar biliyorum elektrikli araçlar için henüz erken fakat bütün sıkıntısına rağmen elimde aracımı değiştirmem için bir fırsat var ( gibi )

Togg kampanyasında 350 bin tl için 12 ay faizsiz kredi sağlarken, 900 bin tl ye kadar 36 ay vadeli kredi bile mümkün. Bir yandan mantıklı geliyor. Elektrikli araçların 2. el de para etmediğini düşünüyorum. Biraz kararsız kaldım.

Sizce 5 veya 6. aylarda hybrid satıp elektriğe geçmeye değer mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 50300
  • Model Yılı: '16
  • 198 kere teşekkür etti
  • 1190 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #135 : Mart 10, 2024, 04:45:39 »
Geçtiğimiz haftalarda Apple elektrikli araçla ilgili projelerini durdurdu bu gelecekleri için soru işareti..Olaya geleneksel yaklaştığımız için ancak asgari 1000 km menzil,her koşulda 15-20 dakikada her yerde tam şarj olduğunda düşünülebilir,bu günlerde en fazla hybrid araç alınır,bütün bunların ötesinde memleketimizde en önemli konu arabayı satmak istediğinizde önce değerini koruyan,prim yapan,hızla satılabilen marka,model olarak olaya bakmalıyız,0 km si kolay elde edilebilen bir arabanın 2.el de satış hızı ve değeri aksine satıcının aleyhine olur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '20
  • 2004 kere teşekkür etti
  • 2529 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #136 : Mart 10, 2024, 10:33:08 »
Li-Ion pillerin ömürlerini uzun tutmak için %80'den fazla şarj edilmemeleri gerekirken, Ssangyong Torres EVX ile sanırım ilk defa Lityum Demir Fosfat pil sunulmuş oldu. Bu pillerin iç gerilim dirençleri çok düşük olduğundan sürekli olarak %100 şarj edebilinirmiş.

Ssangyong Torres EVX : 1.780.000 TL

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 423 kere teşekkür etti
  • 965 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #137 : Mart 10, 2024, 11:57:52 »
LFP pil bir çok modelde var. Özellikle BYD nin tercihidir. MG4 comfort pakette de mevcut mesela.

Tesla 3 lerin düşük menzilleri de LFP, bizde henüz satılmıyor. Y lerin de düşük menzil olanları LFP olabilir, emin değilim.

Söylentiye göre hatta TOGG'un ilerki yıllarda geçeceği pil türü. Şu anda enerji yoğunluğu daha az olduğu için tercih edilmiyor ama bir çok diğer avantajı var. Sıcaklık değişimlerine daha dayanıklı, daha stabil şarj edilebiliyor, delinip patlayınca yanmıyor vs vs...
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2871 kere teşekkür etti
  • 3233 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #138 : Mart 10, 2024, 13:18:39 »
Batarya paketi kullanımı taşınan faydalı yük oranını çoj düşürüyor EU 28 otomobil ortalama 1,7 yolcu olduğu düşünüldüğünde, 75x1,7=127,5 kg için 2 ton civarı kütle hareket ettiriliyor.

Batarya ömrü yanında maliyeti de önemli bir faktör.
Haliç tramvay hattı benzeri, İsveç'teki gibi yollar da yaygınlaşacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 423 kere teşekkür etti
  • 965 kere teşekkür edildi
Ynt: Elektrikli Otomobiller
« Yanıtla #139 : Mart 12, 2024, 21:53:17 »
https://www.autoevolution.com/news/tesla-offers-lfp-pack-retrofit-for-2170-equipped-model-3-that-need-a-battery-replacement-230641.html

Bugün karşıma çıkan bir haber, Tesla garantiden değişen pil paketlerinde müşterilere LFP seçeneği vermeye de başlamış.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler