0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Salim Bey merhaba, benim aracım Hybrid degil, o yuzden bu araçların kullanımı konusunda yorum yapamam ancak hangi araç olursa olsun çevre faktörleri dışında yakıt tüketimi konusunda en büyük etken sürücü faktörü.Benim aracımın (Auris 2 1.6 MDS benzinli) genelde Ankara içinde yaptığı yol 30-40 dk sabah-akşam, bunun da %50 si dur kalk trafikte geçer. Aracı ilk aldığımda, alışma evresinde, kullanıma dikkat etmedigim dönemlerde bir türlü 7.5lt lerin altına dusuremedim. Fakat araca alıştıkça, ekonomi odaklı sürüşü öğrenmeye başladıkça bu değerler uzun zamandır 6.6lt lerde seyrediyor. Kışın +0.5 artabiliyor en fazla.Örneğin bir dönem araci babama ödünç verdiğimde tuketim değeri 9lt olarak geri döndü. Üstelik ev-is güzergahinda hic trafik yoktur ve yol genelde düzdür. Sehir içinde 150-160kmh hızla gidemeyecegini dusunursek bunu nasıl başardı bilmiyorum (: Sürücü farki.Ekonomik sürüşe alışma aşaması biraz zor gelebilir, külfet gelebilir ancak alışınca sürüş tarzınız bu olmaya başladığı için artık otomatik olarak bu şekilde kullanmaya başlıyorsunuz.Benim bu yakıt tüketimimi gören diger Corolla-Auris sahibi arkadaşlarım "ne öyle babaanne gibi arabamı kullanılır" derler ama çok yanlış bir fikir aslında. Örneğin dümdüz bir yolu yakit tasarrufu yapayım düşüncesiyle 50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut.Kıssadan hisse, yorumlarınıza bakarak ben aracınızda sorun olduğunu düşünmüyorum. Sürüş stilinizi değiştirirseniz eminim değerleriniz düşecektir.
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HAKLI OLABİLİRSİNİZ(50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut)?BU mantıklı bilgiyi hiç kimsenin söyleöek aklına mı gelmdie ben mi okumadım?
Genel bilgi olarak doğru ancak hybrid için her zaman geçerli olmayabilir. Zira süzülme yapmıyorsanız 80 ile muhtemelen benzinli motor desteği açılacaktır. Oysa 50 km ile salt elektrik motoru ile gidebilirsiniz.
30 000 bakımını yaptırdım servis bir şikayetin var mı diye sordu benzini çok yakıyor dedim, 5.6 _5.8 ARASINDA yakıyor dedim; valla kullanıma göre değişir dediler , ben kabul etmiyorum dedim kullandığım güzergah %90 olarak rutin, koltuğa yan mı oturayım dedim nedir kullanıma göre olan; filtreler temizlenecekmiş , eee temizlettik işte size ne oldu gene 5.8, benim anladığım arabayı çok sakin kullanacan frene çok nazik basacan gaza çok nazik yüklenecen, yok arkadaş bu böyle olmaz ya, oyuncak mı araba mı bu ?? şu 4 lere hatta aşağı indirenlerden bir BUrsa lı görürsem gel arkadaş kurs ver diyeceğim sonunda ...
daha evvelde yazdığım gibi arabamı bir daha servise götürdüm,motorda hiç bir sorun çıkmadı, servis elemanlarıyla birlikte deneyişte yaptık, bir kaç tavsiye aldım, bunların doğrultusunda dikkatli !!!hassas ::)ve sakin olarak , arabayı hrpalamadan kullanmaya başladım, yokuş olmayan yerlerde 2.2-2.5 arasında , bir kaç gündür rampalı yerlerde sürekli gezmek mecburiyetindeyim buralarda 4.4/_4.6/_4.8 lere kadar benzin sarfiyatını indirebildim, ve şİmdi meMnun olmaya başaldım arabamdan, satsam bundan daha iyi dah az harcayacak bir otomobilde sanmıyorum olacağını, toyota Hybride li yaşama tekrar hoşgeldim.
Sevindim arabaya tekrar ısınmanıza.. Sürüş stilinizle ilgili olduğunu tahmin etmiştik zaten Ne tarz tavsiyeler aldınız servisten, belki bilmediğimiz birşey çıkar..
Ilginc bir video ama gereksiz yere tehlikeli olmus. Otobanda minimum süratin altinda bir süratle gitmissiniz.
Şehir içinde değerler güzelde uzun yolda aynı performansı göstermiyor aksine daha fazla yakıyor,aslında sabırlı kullanılsa uzun yolda'da az yakar ama otobanda 80 veya 100 ile gidilmezki.
Ona yapacak pek bir şey yok. Aracın Cd değeri 0.28. Daha düşük olsa bile yüksek hızlarda hava sürtünmesi çok fazla enerji harcatıyor. Hız 2 katına çıkınca hava direncine giden enerji 4, güç 8 katına çıkıyor.
Aslında hybrit sistem yerine tamamen elektrikli sistem olsa daha mantıklı olacak ama şarj sorunlarını vs bahane ediyorlar,onunda çaresi var ama işlerine gelmiyor (dünyadaki petrol babalarıda istemiyor) bunun örnekleri de yıllar önce yapılmış mesala wankel motor diye bir motor tipi var sadece rotor kısmından oluşan bir motor tipi çok küçük hafif bir gövdeye sahip patenti Mazda'da,duyduğuma göre Mazda bu motoru geliştirip bahsettiğim sistemi yapacakmış,araçta herhangi bir geleneksel benzinli motor olmadığı için ağırlık çok aşağılara düşüyor,yakıt tüketimleri çok komik rakamlara düşüyor ve emisyon yok denecek kadar az oluyor,bu konuda onno ustanında bir konuşması vardı.//www.youtube.com/watch?v=ZfkTQZkPSO0Video uzun ama güzel anlatımı var ve araçlarda uygulanırsa çok mantıklı bir iş olur.
Wankel motor çok güçlü bir motor ancak sorunları olan bir motor. Tasarımı gereği yağ yakan bir motor ve buna bağlı emisyon problemi var. Bu nedenle son dönemde adı unutuldu gitti malum emsiyon standartları oldukça katı.Sadece elektrikli sistem için ise bence çok erken çünkü hiç bir ülkenin elektrik şebekesi bu kadar yüksek yükü kaldıramaz. Altyapı yatırımları gerekiyor. Elektrikli otomobillern domine etmesi için en az 10 15 yıl daha var diye düşünüyorum. O zamana kadar hibridler en iyisi.