Gönderen Konu: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi  (Okunma sayısı 24006 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #60 : Ağustos 17, 2020, 14:47:57 »
Salim Bey merhaba, benim aracım Hybrid degil, o yuzden bu araçların kullanımı konusunda yorum yapamam ancak hangi araç olursa olsun çevre faktörleri dışında yakıt tüketimi konusunda en büyük etken sürücü faktörü.

Benim aracımın (Auris 2 1.6 MDS benzinli) genelde Ankara içinde yaptığı yol 30-40 dk sabah-akşam, bunun da %50 si dur kalk trafikte geçer. Aracı ilk aldığımda, alışma evresinde, kullanıma dikkat etmedigim dönemlerde bir türlü 7.5lt lerin altına dusuremedim. Fakat araca alıştıkça, ekonomi odaklı sürüşü öğrenmeye başladıkça bu değerler uzun zamandır 6.6lt lerde seyrediyor. Kışın +0.5 artabiliyor en fazla.

Örneğin bir dönem araci babama ödünç verdiğimde tuketim değeri 9lt olarak geri döndü. Üstelik ev-is güzergahinda hic trafik yoktur ve yol genelde düzdür. Sehir içinde 150-160kmh hızla gidemeyecegini dusunursek bunu nasıl başardı bilmiyorum (: Sürücü farki.

Ekonomik sürüşe alışma aşaması biraz zor gelebilir, külfet gelebilir ancak alışınca sürüş tarzınız bu olmaya başladığı için artık otomatik olarak bu şekilde kullanmaya başlıyorsunuz.

Benim bu yakıt tüketimimi gören diger Corolla-Auris sahibi arkadaşlarım "ne öyle babaanne gibi arabamı kullanılır" derler ama çok yanlış bir fikir aslında. Örneğin dümdüz bir yolu yakit tasarrufu yapayım düşüncesiyle 50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut.

Kıssadan hisse, yorumlarınıza bakarak ben aracınızda sorun olduğunu düşünmüyorum. Sürüş stilinizi değiştirirseniz eminim değerleriniz düşecektir.
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HAKLI OLABİLİRSİNİZ

(50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut)
?
BU mantıklı bilgiyi hiç kimsenin söyleöek aklına mı gelmdie ben mi okumadım? :argh: :alkis: :foto:

Toyota Club Türkiye

Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #60 : Ağustos 17, 2020, 14:47:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 155 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #61 : Ağustos 17, 2020, 18:17:04 »
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HAKLI OLABİLİRSİNİZ

(50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut)
?
BU mantıklı bilgiyi hiç kimsenin söyleöek aklına mı gelmdie ben mi okumadım? :argh: :alkis: :foto:

Genel bilgi olarak doğru ancak hybrid için her zaman geçerli olmayabilir. Zira süzülme yapmıyorsanız 80 ile muhtemelen benzinli motor desteği açılacaktır. Oysa 50 km ile salt elektrik motoru ile gidebilirsiniz. 

Daha önce yazmıştım tekrar yazayım. Herkesin yönetimi farklıdır belki ama benim yöntemim "fren" pedalına mümkün olduğunca az basmak.. Bu yöntem geleneksel araçlarda da işe yarıyor, ancak hybrid felsefesine daha da uygun.. Sağa / sola dönüşleri veya durmaları frensiz yapmaya gayret gösterin.  Örneğin, araçla seyir halindesiniz ve ilerden sola döneceksiniz. Gazdan ayağınızı çekerek aracın süzülmesine ve frene basmadan dönebilecek şekilde kendi kendine yavaşlamasını sağlamak.  Işıklarda da aynı şekilde frenle değil gazdan ayağınızı önceden çekerek durmak..Trafik yada yol bu yönteme elvermediği durumda ise hemen dönüş öncesi  zınk diye frene basmak  yerine frene daha az basarak toplam fren süresini uzatmak..

Bence yapmıyorsanız bunu bir uygulayın derim, eğer işe yararsa uyguladığım diğer yöntemleri de yazabilirim.

2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #62 : Ağustos 18, 2020, 11:21:24 »
Daha önce tüketim miktarlarımı katalog değeri olan (3.4 l/100km) paylaşmıştım ve görüdüğüm kadarıyla 3.4 l/100km civarına inebilen pek yok. Bu yüzden bu miktara nasıl indiğimi bir rehber olması adına ayrıntılı olarak aşağıda paylaşıyorum.


1- Öncelikle aracınızın bakımları tam olmalı. Yağı uygun viskozitede (önerilen 0w16 ya da 0w20) ve temiz olmalı. Lastik basınçlarınız da düzenli kontrol edilmeli ve 34 psi değerinde olmalı. Daha yüksek de olabilir ancak ben 36 psi üstünü güvenlik gerekçesiyle önermiyorum. Motor hava filtresi, yağ filtresi ve hibritlere özgü akü havalandırma filtresinin temiz olması gerekiyor. Bu filtrelerin kirliliği durumunda yakıt sarfiyatınız artacaktır.

2- aracınızı eko modunda kullanın. Eko modu aracınızdaki sadece direksiyon ve gaz pedalı hassasiyetini değiştiren bir ayardır. Motorun çalışması ile ilgili bir değişiklik yapmaz. Sürücü olarak size düşen ise, eko modunu hakkını vererek kullanmanız. Araç elektrik motorunda gerekli gücü alamadığında (ya da akü zayıfladığında) benzin moturunu devreye sokar. Akü zayıfsa yapacak bir şey yok, benzin motoru devreye girecektir ancak akünüz %40'ın üzerindeyse, dik yokuş çıkmıyorsanız, gaz pedalına hafifçe basarak, benzin motoru devreye girmeden sadece elektrik motoruyla aracınızı hızlandırabilirsiniz. Gaz pedalının hassasiyetini, hangi noktadan sonra benzin motorunu çalıştırdığını, denemeler yaparak bulabilirsiniz. Pedala ani basışlarda yüksek güç ihtiyacı doğduğundan benzin motoru devreye girecektir. Ya da yokuş yukarı kalkışlarda yine yüksek güç ihtiyacı doğduğundan benzin motoru devreye girecektir. Size düşen görev, benzin motoru devreye girmeden, pedala yavaş yavaş basmak. Bu işlemi en kolay EKO modda yapabilirsiniz,  dediğim gibi EKO modda pedal oldukça düşük tepkilidir. Hassas basmalara uygundur. Normal ve sport modda ise hassas basmak çok daha zor olacaktır.

3- Olur da hızlanırken pedala fazla bastınız ve güç ihtiyacına bağlı, benzin motoru devreye girdi, bunu gözlemleyin ve kesinlikle pedaldan ayağınızı çekmeyin. En az 5-6 saniye benzin motoru çalışsın. Zira benzin motorunun ilk çalışması için, verimsiz bir güç tüketimi olur ve bu yüzden 1-2 saniyelik çalışmalar yakıt sarfiyatınızı arttırır. Ayrıca benzin motoru çalıştıktan sonra, devir sayacından kontrol ederek, motor devrini 1800- 2000 rpm civarında tutmaya çalışın. Düşük devirler ve yüksek devirler, verimin düşük olduğu devirlerdir. Sarfiyatı arttırır.
4-Aracınızı yeni çalıştırdığınızda, motor kendini kontrol edecek ve belli bir süre 1300rpm de sabit kalacaktır. Hava sıcaklığına da bağlı bu süreçte verimli bir sarfiyat olmayacaktır. Bunu dikkate alın. Aracı kısa mesafelerde kullanıp sık sık aracı yeniden başlatıyorsanız, yakıt sarfiyatınız artacaktır. Bundan kaçının.

5-Düz ya da hafif yokuş aşağı giderken, Madde 2 de söylediklerim yine aynen geçerli. Gaz pedalına az basarak, benzin motoru devreye girmeden ilerlemeye çalışın. Eğer yokuş aşağı eğim fazlaysa, hibrit mönitöründe siz gaza basssanız dahi yeşil şarj ediyor görünecektir. Yeşil şarj ediyor ibaresi, sarı aküden kullanıyor ibaresine dönene kadar gaza basabilirsiniz. Ancak pedal miktarını biraz daha arttırdığınız an benzin motoru yine devreye girecektir. Bundan kaçının.

6- Fren yaparken de yine gaza bastığınız gibi oldukça az pedal mesafesinde frenleme yapın.(pedala max. 1-2 cm basın, daha fazla basmayın) Yani diyelim 100 metre ileride kırmızı ışığı görüyorsunuz, öyle bir fren pedalına basın ki, araç çok haifif yavaşlayarak tam 100 metre sonunda dursun. Pedala basma miktarınızı 1-2 cm dan daha fazla arttırmayın. Son ana kadar frene basmayıp, son 10 metre ani fren yaparsanız, balatalar devreye girer ve rejeneratif frenden yeteri kadar yararlanamassınız ve yakıt tüekitiminiz artar.

7- Uzun yol tırmanışlarda, benzin motorunuz sürekli çalışacaktır.  Hibrit akünüz dolu olsa bile, güç gereksiniminizden ötürü araç sürekli benzin harcayacaktır. Ancak yokuş inişinde ise, hibrit aküsü kendini şarj edecektir. Bu yüzden yokuş çıkmadan önce akünüzü ne kadar boşaltırsanız o kadar iyi. Yokuş çıkmadan önce mümkün olduğu kadar aküden kullanın. Nasıl olsa inişte aküyü tekrar dolduracaksınız. Eğer akü uzun süreli yokuş aşağı iniş ile kendini full doldurursa, motor freni devreye girip, akünün aşırı şarjı olmasını engelleyecektir. Bu yakıt sarfiyatını arttırır. Motor freni devreye girdikten sonra belli bir süre akünüz dolu olsa bile, yokuş aşağı gidiyor olsanız bile, aracını EV moduna yani elektrik moduna dönmeyecek, rölanti bile olsa benzin motoru çalışacaktır. Bu moda düşmemek için, akünün aşırı şarj olmasını engelleyecek şekilde iniş yapmalısınız. (gerekirse vitesi B moduna getirerek akü aşırı dolmadan müdahale edebilirsiniz)

8- Klimanızı kullanacaksanız EKO modda kullanın. Klima EKO modda iken , düşük güç tüketimi sayesinde, benzin motorunu devreye sokmadan soğutma yapabilir.

9- Bilinenin aksine, yüksek hızda gitmek, yakıt sarfiyatını düşürmez. Aksine arttırır. Çünkü yokuş çıkmıyor ve hızlanmıyorsanız, yaktığınız yakıt sadece hızınıza bağlı (kübüyle) artan aktarma organları ve hava sürtünmesine karşı harcanacaktır. Bu sürtünmeye harcanan enerji, hızınızın kübü ile orantılıdır. Bir başka deyişle, eğimsiz yolda sabit hızla 50km/h ile giderken harcadığınız yakıt 1 birim hava sürtünmesine gidiyorsa, hızınız 100km/h olduğunda 8 birim hava sürtünmesine yakıt harcarsınız. En ideal hız, düşük sabit hızdır. Bu hem hibrit hem de benzinli hem elektrikli, hem de dizel, yani tüm araçlar için böyledir. En yüksek viteste yığılmadan gidilebilecek RPM değerinde (benzinlilerde 1800, dizellerde 1400 civarı) sabit hızda gidiyorsanız, en ideal sarfiyatı elde edebilirsiniz. Şehir içinde sarfiyatın artmasının nedeni, düşük hızda gitmek değil, dur kalk yapmaktır. hibiritlerde dur-kalk sırasında rejeneratif  şarj yaptığımız için, sarfiyatımız hibrit olmayanlara göre çok daha iyi, hatta şehir dışına göre bile daha iyidir zira ortalama hızımız şehir içinde daha düşüktür. Bu yüzden mümkün olan düşük sabit hızlarda gitmenizi öneririm. (şehir içinde sabit herhangi bir hız, şehir dışında sabit 90-100 km/h geçmeden)

Ben bu şekilde kullanarak, depo ortalamamı 3.4 L/100 km civarına hem şehir içinde hem de şehir dışında düşürebilidim. Çok zor  değil, ama bilinçli kullanmak önemli.
Arabanın göstergesi ile pompa verisi arasında ufak sapmalar mevcut. Arabada 3.4 depo ortalaması okurken pompa hesabında 3.6 oldu.
Spritmonitor isimli uygulama ile aldığım benzinlerin verisini tutuyorum ve genel ortalama aşağıdaki gibi.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1178075.html tıklayarak ayrıntılı tüketim ve kilometre bilgilerime ulaşabilirsiniz. Bu bilgiler sürekli güncellenen bilgilerdir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '13
  • 17 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #63 : Ağustos 18, 2020, 11:51:41 »
Genel bilgi olarak doğru ancak hybrid için her zaman geçerli olmayabilir. Zira süzülme yapmıyorsanız 80 ile muhtemelen benzinli motor desteği açılacaktır. Oysa 50 km ile salt elektrik motoru ile gidebilirsiniz. 

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. HAKLI OLABİLİRSİNİZ

(50km hizla gitmek ile 80kmh hızla gitmek arasında cok fark var. 80kmh hızla aracın daha az yakit tükettiğini fark ediyorsunuz. Bu gibi bir çok detay mevcut)
?
BU mantıklı bilgiyi hiç kimsenin söyleöek aklına mı gelmdie ben mi okumadım? :argh: :alkis: :foto:

Rica ederim Salim Bey (: Yanlış anlaşılma olmaması açısından tekrar belirteyim. 80kmh hızla gitme olayını kendi aracımı (benzinli) kullanımımdan örnekleme olarak verdim esasen. Hybrid de doğrudan işe yaramayabilir ama temelde fikir aynı aslında; aracın motor tipine göre sürüş karakteristiğini değiştirmek gerekiyor, bunu söylemeye çalıştım doğrusu (:

Ama 50kmh hızla (elektrik) gidemediğiniz, daha yüksek hıza ihtiyaç duyduğunuz yollarda (şehirlerarası vs) mutlaka Hybrid motorunda en ekonomik değerde çalıştığı bir aralık vardır. Bunu ben de merak ediyorum doğrusu.
2013 Toyota Auris 1.6 Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #64 : Haziran 07, 2021, 16:24:24 »
30 000 bakımını yaptırdım servis bir şikayetin var mı diye sordu benzini çok yakıyor dedim,  ::) 5.6 _5.8 ARASINDA yakıyor dedim;  valla kullanıma göre değişir dediler , ben kabul etmiyorum dedim kullandığım güzergah %90 olarak rutin, koltuğa yan mı oturayım dedim nedir kullanıma göre olan; filtreler temizlenecekmiş , eee temizlettik işte size ne oldu gene 5.8, benim anladığım arabayı çok sakin kullanacan frene çok nazik basacan gaza çok nazik yüklenecen, yok arkadaş bu böyle olmaz ya, oyuncak mı araba mı bu ?? şu 4 lere  hatta aşağı indirenlerden bir BUrsa lı görürsem gel arkadaş kurs ver diyeceğim sonunda ... :D :) :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 155 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #65 : Haziran 07, 2021, 20:22:46 »
30 000 bakımını yaptırdım servis bir şikayetin var mı diye sordu benzini çok yakıyor dedim,  ::) 5.6 _5.8 ARASINDA yakıyor dedim;  valla kullanıma göre değişir dediler , ben kabul etmiyorum dedim kullandığım güzergah %90 olarak rutin, koltuğa yan mı oturayım dedim nedir kullanıma göre olan; filtreler temizlenecekmiş , eee temizlettik işte size ne oldu gene 5.8, benim anladığım arabayı çok sakin kullanacan frene çok nazik basacan gaza çok nazik yüklenecen, yok arkadaş bu böyle olmaz ya, oyuncak mı araba mı bu ?? şu 4 lere  hatta aşağı indirenlerden bir BUrsa lı görürsem gel arkadaş kurs ver diyeceğim sonunda ... :D :) :lol:

 :D Salim bey bakımdayken test aracı varsa bir de onu deneseydiniz keşke.. Ama tespitleriniz doğru pedallara nazik olacaksınız, sağ şeride abone olacaksınız :)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #66 : Haziran 09, 2021, 10:43:29 »
en net ve kesim çözüm , sadece bu  :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #67 : Ağustos 30, 2021, 10:34:58 »
daha evvelde yazdığım gibi arabamı bir daha servise götürdüm,motorda hiç bir sorun çıkmadı,  servis elemanlarıyla birlikte deneyişte yaptık,  bir kaç tavsiye aldım, bunların doğrultusunda dikkatli  !!!hassas   ;) :blink: ::)ve sakin olarak , arabayı hrpalamadan :blink:  kullanmaya başladım, yokuş olmayan yerlerde 2.2-2.5 arasında , bir kaç gündür rampalı yerlerde sürekli gezmek mecburiyetindeyim buralarda 4.4/_4.6/_4.8 lere kadar benzin sarfiyatını indirebildim, ve şİmdi meMnun olmaya başaldım arabamdan, satsam bundan daha iyi dah az harcayacak bir otomobilde sanmıyorum olacağını, toyota Hybride li  yaşama tekrar hoşgeldim.  :DUR: :tamam: :alkis: :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 155 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #68 : Ağustos 30, 2021, 19:39:58 »
daha evvelde yazdığım gibi arabamı bir daha servise götürdüm,motorda hiç bir sorun çıkmadı,  servis elemanlarıyla birlikte deneyişte yaptık,  bir kaç tavsiye aldım, bunların doğrultusunda dikkatli  !!!hassas   ;) :blink: ::)ve sakin olarak , arabayı hrpalamadan :blink:  kullanmaya başladım, yokuş olmayan yerlerde 2.2-2.5 arasında , bir kaç gündür rampalı yerlerde sürekli gezmek mecburiyetindeyim buralarda 4.4/_4.6/_4.8 lere kadar benzin sarfiyatını indirebildim, ve şİmdi meMnun olmaya başaldım arabamdan, satsam bundan daha iyi dah az harcayacak bir otomobilde sanmıyorum olacağını, toyota Hybride li  yaşama tekrar hoşgeldim.  :DUR: :tamam: :alkis: :lol:

Sevindim arabaya tekrar ısınmanıza.. :) Sürüş stilinizle ilgili olduğunu tahmin etmiştik zaten :) Ne tarz tavsiyeler aldınız servisten, belki bilmediğimiz birşey çıkar..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #69 : Ağustos 31, 2021, 08:14:49 »
40-50-60-70-80-90-100 ve 110 km hız sabitleyici ile aynı güzergahta yaptığım test videosu.

Bu videodan çıkan sonuç ise bence şu; ice açıkken 60-70km/s hızın altına düşmemek. Elektrikte ise ne kadar yavaş gidilirse o kadar az yakar.

Bunun optimumu da 50-60km/s


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #70 : Ağustos 31, 2021, 16:10:21 »
Ilginc bir video ama gereksiz yere tehlikeli olmus.
Otobanda minimum süratin altinda bir süratle gitmissiniz. 
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #71 : Ağustos 31, 2021, 17:02:17 »
Sevindim arabaya tekrar ısınmanıza.. :) Sürüş stilinizle ilgili olduğunu tahmin etmiştik zaten :) Ne tarz tavsiyeler aldınız servisten, belki bilmediğimiz birşey çıkar..
çok sakin kullanmamı ayağın gazla çok fazla irtibatlı olmamasını söylemişlerdi, daah sonra yeğenimle çıktık amca dedi arabaya gaza basınca sakin basacan ara ara ayağını gazdan kesecen tekrar gaz verince sakin sakin gazı yükseltecen  :islik: :alkis:  :D şaka gibi çocukça geldi ama azami gayret ettim , rampalı
yollarda 4-4.5 , hep düz yollarda 2.5-3 arası gidebiliyorum :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #72 : Ağustos 31, 2021, 17:41:09 »
Ilginc bir video ama gereksiz yere tehlikeli olmus.
Otobanda minimum süratin altinda bir süratle gitmissiniz.

Gitmedim. 40-120 arası sürüşlerim. Sabah çok erken saatlerde yapıldı sürüşler. En az 40km hızla gittim. Hybrid assistant ekranında 36-37 yazmasına bakmayın. Göstergeye göre 40 hız sabitleme yaptım. Uygulamada hız saptırması ayarsızdı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #73 : Eylül 04, 2021, 20:55:55 »
Bugün Ankara içi klima kapalı 3 kişi 80 km yol yaptım.
Hybrid assistant verileri ile 80 km sonunda aynı yere döndüm ve ortalamam 2.64 litre/100km.
5 parça halinde yaptığım yol ve tüketim değerleri şöyle:
36.8 km - 2.20 litre /100km
12.7 km - 2.71 litre /100km
  2.4 km - 3.43 litre /100km
  1.8 km - 1.78 litre /100km
26.5 km - 3.21 litre /100km
-----------------------
Toplam: 80.39 km - 2.64 litre /100km

İlk şarj: %58.4
Son şarj: %63.1
Şarj farkını da hesaba katarsak neredeyse 2.5 litre /100km diyebilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 193 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #74 : Eylül 04, 2021, 21:06:17 »
Çok güzel değerler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2280 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #75 : Eylül 04, 2021, 23:06:53 »
Şehir içinde değerler güzelde uzun yolda aynı performansı göstermiyor aksine daha fazla yakıyor,aslında sabırlı kullanılsa uzun yolda'da az yakar ama otobanda 80 veya 100 ile gidilmezki.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #76 : Eylül 04, 2021, 23:37:20 »
Şehir içinde değerler güzelde uzun yolda aynı performansı göstermiyor aksine daha fazla yakıyor,aslında sabırlı kullanılsa uzun yolda'da az yakar ama otobanda 80 veya 100 ile gidilmezki.
Ona yapacak pek bir şey yok. Aracın Cd değeri 0.28. Daha düşük olsa bile yüksek hızlarda hava sürtünmesi çok fazla enerji harcatıyor. Hız 2 katına çıkınca hava direncine giden enerji 4, güç 8 katına çıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2280 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #77 : Eylül 05, 2021, 00:08:18 »
Ona yapacak pek bir şey yok. Aracın Cd değeri 0.28. Daha düşük olsa bile yüksek hızlarda hava sürtünmesi çok fazla enerji harcatıyor. Hız 2 katına çıkınca hava direncine giden enerji 4, güç 8 katına çıkıyor.
Aslında hybrit sistem yerine tamamen elektrikli sistem olsa daha mantıklı olacak ama şarj sorunlarını vs bahane ediyorlar,onunda çaresi var ama işlerine gelmiyor (dünyadaki petrol babalarıda istemiyor) bunun örnekleri de yıllar önce yapılmış mesala wankel motor diye bir motor tipi var sadece rotor kısmından oluşan bir motor tipi çok küçük hafif bir gövdeye sahip patenti Mazda'da,duyduğuma göre Mazda bu motoru geliştirip bahsettiğim sistemi yapacakmış,araçta herhangi bir geleneksel benzinli motor olmadığı için ağırlık çok aşağılara düşüyor,yakıt tüketimleri çok komik rakamlara düşüyor ve emisyon yok denecek kadar az oluyor,bu konuda onno ustanında bir konuşması vardı.
Video uzun ama güzel anlatımı var ve araçlarda uygulanırsa çok mantıklı bir iş olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #78 : Eylül 05, 2021, 15:51:41 »
Aslında hybrit sistem yerine tamamen elektrikli sistem olsa daha mantıklı olacak ama şarj sorunlarını vs bahane ediyorlar,onunda çaresi var ama işlerine gelmiyor (dünyadaki petrol babalarıda istemiyor) bunun örnekleri de yıllar önce yapılmış mesala wankel motor diye bir motor tipi var sadece rotor kısmından oluşan bir motor tipi çok küçük hafif bir gövdeye sahip patenti Mazda'da,duyduğuma göre Mazda bu motoru geliştirip bahsettiğim sistemi yapacakmış,araçta herhangi bir geleneksel benzinli motor olmadığı için ağırlık çok aşağılara düşüyor,yakıt tüketimleri çok komik rakamlara düşüyor ve emisyon yok denecek kadar az oluyor,bu konuda onno ustanında bir konuşması vardı.
Video uzun ama güzel anlatımı var ve araçlarda uygulanırsa çok mantıklı bir iş olur.
Wankel motor çok güçlü bir motor ancak sorunları olan bir motor. Tasarımı gereği yağ yakan bir motor ve buna bağlı emisyon problemi var. Bu nedenle son dönemde adı unutuldu gitti malum emsiyon standartları oldukça katı.
Sadece elektrikli sistem için ise bence çok erken çünkü hiç bir ülkenin elektrik şebekesi bu kadar yüksek yükü kaldıramaz. Altyapı yatırımları gerekiyor. Elektrikli otomobillern domine etmesi için en az 10 15 yıl daha var diye düşünüyorum. O zamana kadar hibridler en iyisi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2280 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris - Corolla 1.8 hibrit yakıt tüketimi
« Yanıtla #79 : Eylül 05, 2021, 18:59:46 »
Wankel motor çok güçlü bir motor ancak sorunları olan bir motor. Tasarımı gereği yağ yakan bir motor ve buna bağlı emisyon problemi var. Bu nedenle son dönemde adı unutuldu gitti malum emsiyon standartları oldukça katı.
Sadece elektrikli sistem için ise bence çok erken çünkü hiç bir ülkenin elektrik şebekesi bu kadar yüksek yükü kaldıramaz. Altyapı yatırımları gerekiyor. Elektrikli otomobillern domine etmesi için en az 10 15 yıl daha var diye düşünüyorum. O zamana kadar hibridler en iyisi.
Yağ yakmıyor bir miktar yağ ile çalışmak zorunda o da çok değil normal yağ eksiltme geleneksel motorlar kadar ancak çünkü herhangi bir yağ haznesi olmadığı için rotor bölümüne yağ püskürtme yapılıyor,
Tamamen elektrikli derken şehir şebekesinden beslenenleri kastetmedim,vankel motor sabit devirde çalıştığı zaman çok az tüketim yapıyor emisyon sınırlarının altında bir tüketim,bu motor kompak yapısı nedeniyle her yere sığıyor ve hafif olması araçta yük yapmıyor araç yük dağılımı çok dengeli olarak dağıtılabiliyor ve daha güvenli bir araç çıkıyor ortaya,bu motoru jeneratör olarak kullanmak en mantıklı çözüm olur ve şuanda Mazda bu proje üzerinde çalışıyor ve 300 bin km garanti veriyor,
Motor 2.6 lt ama 1.3 olarak geçiyor,vergi dilimi avantajıda var.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.