0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sakarya sandıkçı serviste 0-16 yağ varmış. 0-20’ye 600 lira farkla bu yağdan koyuyorlarmış. Müşteri isteği üzerine getirmişler.
Byd’nin hybrid sistemi toyota’ya benzer. Seri paralel hibrit //www.youtube.com/watch?v=lvyOi80vLdkMesaj Birleştirildi: [time]Nisan 16, 2024, 09:44:36[/time]1.5 atmosferik motor. 80km elektrik menzili. 2,1milyon satış fiyatı. Uzun yolda 4-5lt, şehir içinde 1-2lt tüketimi varmış. Elektrikli araçlara göre çok daha iyi bir alternatif bence. Benzinli motor 109 beygir, elektrikli motor 194 beygir yazmışlar. Ama totalde ikisi çalışınca kaç olduğu yazmamış
Becermekle ilgili değildir,Sasalı Doğal Yaşam parkı yolu ile İstanbul trafiği siyahla beyaz gibi farklı..
Motor yükte oldukça mg1’in 28-30nm torkta sabit kalması ne anlama geliyor. Dikkat ettim de motor yüküne göre değişiyor bu oran. Motor yükü azaldıkça mg1 torku da azalıyor. Motor yükü 95-100 olunca en fazla 30nm civarı oluyor. Ve sabit kalıyor. Acaba planet sistem içindeki sürtünmelere mi karşılık bu değer. 30 nm sürtünme kayıpları için çok fazla olurdu. Ya da aktarmanın %28 tork dağılım bandı bu değere mi denk geliyor
İcenin gücünü tekere aktarmak içindir belki.
Aklıma gelenler iç dirençti ama 28nm bunun için çok bence. Planet sistem motorun torkunu düşürüp vites dişlisi gibi çalışıyor. Acaba bunun için karşı kuvvet oluşturup motoru sürekli düşük devir, yüksek motor yükünde tutmaya mı çalışıyor?