Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123365 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1400 : Eylül 30, 2023, 23:57:18 »
Ben 5 6 kere gırtlak dolusu doldurmuşumdur. atınca bırakırım artık.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1400 : Eylül 30, 2023, 23:57:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1401 : Ekim 01, 2023, 08:25:45 »
Türkiyedeyiz, zam gelmeden önce olabildiğince dolduruyoruz. Ben bir de üzerine yakıt katkısı atıyordum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1402 : Ekim 08, 2023, 20:53:35 »
Eski 1.6 atmosferik motorlar bile 150nm tork verebilirken bizim 2zr motor daha büyük çap, daha büyük strok, daha uzun biyel koluna rağmen neden 142nm tork verebiliyor?

Sebebi sadece az yakıtla çalışması mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 557 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1403 : Ekim 09, 2023, 08:13:14 »
Bu arada şu anda bayilerde araç varmı yani rahat bulunuyor mu yoksa halen yok mu çekiyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1404 : Ekim 09, 2023, 08:19:54 »
Eski 1.6 atmosferik motorlar bile 150nm tork verebilirken bizim 2zr motor daha büyük çap, daha büyük strok, daha uzun biyel koluna rağmen neden 142nm tork verebiliyor?

Sebebi sadece az yakıtla çalışması mı?

Bence güç verdiği elektrik motorunun kapasitesi kadar güç ayarlamışlar :) mazda sanırım küçük motorlardan verim alınamayacağını falan söylemişti. Yanma ile ilgili bir durum var sanıyorum..  düşük devirlerde tork vermesi için de yüksek hacim olabilir. araba zorlanmadığında 1200 devirde gidiyor zira :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1405 : Ekim 09, 2023, 22:05:44 »
Eski 1.6 atmosferik motorlar bile 150nm tork verebilirken bizim 2zr motor daha büyük çap, daha büyük strok, daha uzun biyel koluna rağmen neden 142nm tork verebiliyor?

Sebebi sadece az yakıtla çalışması mı?

Atkinson çevrimi olduğundan dolayı. Yani subaplardan hava yakıt karışımının bir kısmını geri tepiyor ve daha az yakıt yakıyor, 1.8 hacimle değil, yaklaşık 1.3 hacimle sıkıştırma çevrimi çalışıyor. (ama 1.8 lik stok uzunluğu sayesinde daha verimli yanma oluyor) Kam milini değiştirip geri tepmesi engellenebilir ve daha yüksek tork ve güç alınır tabi ama işte o zaman da %40 verim alınamaz. Otto 1.8 atmosferik olarak çalışır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1406 : Ekim 10, 2023, 22:50:42 »
Yani az yakıt az tork

Bu arada motorun bazen sebepsiz yere stop etmemesi, jeneratör tarafından döndürülmesi ve gereksiz enerji harcanması olayında başka bir şey aklıma geldi. Bu olay genelde nispeten soğuk motorda çok düşük devirde kullanıldığında oluyor. Acaba karbon kirlenmesine karşın motorun bir önlemi mi diye düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1407 : Ekim 10, 2023, 23:17:05 »
Yani az yakıt az tork

Bu arada motorun bazen sebepsiz yere stop etmemesi, jeneratör tarafından döndürülmesi ve gereksiz enerji harcanması olayında başka bir şey aklıma geldi. Bu olay genelde nispeten soğuk motorda çok düşük devirde kullanıldığında oluyor. Acaba karbon kirlenmesine karşın motorun bir önlemi mi diye düşünüyorum
Motoru boş çevirerek karbon atılabilir mi emin değilim. Benim tahminim yağlama için yapıyor. Çünkü bende düşük hızda dur kalk trafikte tırmanırken yapıyor bunu. Tekrar ani güç gerektiğinde yağsız kalmaması için yapıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1408 : Ekim 10, 2023, 23:44:40 »
Yani az yakıt az tork

Bu arada motorun bazen sebepsiz yere stop etmemesi, jeneratör tarafından döndürülmesi ve gereksiz enerji harcanması olayında başka bir şey aklıma geldi. Bu olay genelde nispeten soğuk motorda çok düşük devirde kullanıldığında oluyor. Acaba karbon kirlenmesine karşın motorun bir önlemi mi diye düşünüyorum

böyle durumlarda atıyorum süzülme yapacağım ama EV'ye geçmiyorsa önce B'ye alıyorum 2 3 saniye sonra D'ye alıyorum o zaman geçiyor EV'ye. ama çok sinir bozucu bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1409 : Ekim 11, 2023, 09:01:12 »
böyle durumlarda atıyorum süzülme yapacağım ama EV'ye geçmiyorsa önce B'ye alıyorum 2 3 saniye sonra D'ye alıyorum o zaman geçiyor EV'ye. ama çok sinir bozucu bir durum.

Çok mantıklı  :tamam: teşekkürler,hemen deneyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1410 : Ekim 24, 2023, 14:33:56 »
Aracı çalıştırdığımızda S1a-b gibi evreleri geçtikten sonra mı motor devir çeviriyor ?

Dün başıma şöyle bir olay geldi. Bayır yukarı çıktım. Stop ettim. Yarım saat sonra aracı çalıştırdım ama ice yi çalıştırmadım. Yine bayır çıkmam gerektiğinden eco bölgesini dolduracak kadar gaza bastım. Fakat fazla basmadım, yani pwr bölümüne geçmedim. Fakat ice çalışır çalışmaz hemen devir aldı. Normalde ice yi bekletip bir süre bataryadan gitmeye çalışırdı. S1 a yı ve b yi geçip S3 gibi bir faza geçtiğini sandım.

Acaba biz bu motoru yeterince ısıtamadığımızdan mı bütün prosedür baştan başlıyor ?
İce ısındıktan sonra daha az ses çıkartıyor. Vuruntusu ortadan kalkıyor.

Diğer sorun ise klima kullanımında farklı bir durum ortaya çıktığı için aklıma geldi. Havalandırma sıcağa ayarlı iken, yani içten yanmalı motorun çalışarak ısınması gerekiyorken normal çalışma stili farklı oluyor. İçten yanmalı motor devir çevirmeden elektrik üretiyor. Normal EV kullanılabilirken kabini ısıtmak için fazladan ısıya ihtiyacı yoksa ice devir çevirmeden çalışıyor. Garip enteresan bir ayar..  Peki buradan bir bug çıkartabilir miyiz ? Ben bu modun sürekli devrede kalmasını istiyorum. Ben gaza tama yakın basmadan ice devir çevirmeye başlamasın mesela ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1411 : Ekim 25, 2023, 07:53:27 »
Motor yeteri kadar ısınırsa, stop ettikten kısa süre sonra tekrar çalışınca s3 veya s4’ten sürüşe hazır şekilde başlıyor hocam.

2.durum nadir oluyor. Ben de denk geliyorum. Genelde piller doluyken yapıyor bunu. Sadece kendini ısıtmak için çalışıyor en düşük devirde. 1000 galiba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1412 : Ekim 25, 2023, 12:02:08 »
Aracı çalıştırdığımızda S1a-b gibi evreleri geçtikten sonra mı motor devir çeviriyor ?

Dün başıma şöyle bir olay geldi. Bayır yukarı çıktım. Stop ettim. Yarım saat sonra aracı çalıştırdım ama ice yi çalıştırmadım. Yine bayır çıkmam gerektiğinden eco bölgesini dolduracak kadar gaza bastım. Fakat fazla basmadım, yani pwr bölümüne geçmedim. Fakat ice çalışır çalışmaz hemen devir aldı. Normalde ice yi bekletip bir süre bataryadan gitmeye çalışırdı. S1 a yı ve b yi geçip S3 gibi bir faza geçtiğini sandım.

Acaba biz bu motoru yeterince ısıtamadığımızdan mı bütün prosedür baştan başlıyor ?
İce ısındıktan sonra daha az ses çıkartıyor. Vuruntusu ortadan kalkıyor.

Diğer sorun ise klima kullanımında farklı bir durum ortaya çıktığı için aklıma geldi. Havalandırma sıcağa ayarlı iken, yani içten yanmalı motorun çalışarak ısınması gerekiyorken normal çalışma stili farklı oluyor. İçten yanmalı motor devir çevirmeden elektrik üretiyor. Normal EV kullanılabilirken kabini ısıtmak için fazladan ısıya ihtiyacı yoksa ice devir çevirmeden çalışıyor. Garip enteresan bir ayar..  Peki buradan bir bug çıkartabilir miyiz ? Ben bu modun sürekli devrede kalmasını istiyorum. Ben gaza tama yakın basmadan ice devir çevirmeye başlamasın mesela ?
Bende motor soğuksa mutlaka S1a S1b de başlıyor. Sıcaksa S3 ya da S4 te başlıyor. S1a ya da S1b de iken devir çevirmiyor sadece 1300 civardına kalıyor ancak,gaz pedalına uzunca süre dip gaz civarı basarsam, S1a da bile devir çeivrebiliyor. Genelde yokuç çıkışında pedala uzun süreli çok basıyorum ve bu başıma geliyor. Yani yazılım diyor ki 'motor soğuksa S1a da başlatırım ve devir çevirmem, pilden destek alırım. Ama birkaç saniye boyunca pedala basılırsa, pil yıpranmasın diye motor soğuk olsa bile devir çeviririm'

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1413 : Kasım 21, 2023, 16:41:51 »
Obd2 kullanan arkadaşlar, sıcaklık sensörlerinden 2. si hep daha yüksek oluyor. Bu kadar fark normal mi, sizde de böyle mi?
@Tansu  Kalafatoğlu (51740)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1414 : Kasım 21, 2023, 18:17:14 »
Bu kadar fark olmuyor. Genelde aynı veya en fazla 1-2 derece fark oluyor. Uygulamada hata olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1415 : Kasım 21, 2023, 18:44:47 »
Obd2 kullanan arkadaşlar, sıcaklık sensörlerinden 2. si hep daha yüksek oluyor. Bu kadar fark normal mi, sizde de böyle mi?
@Tansu  Kalafatoğlu (51740)

1 2 gün çalıştırılmamış araçta deneyin, fark hala varsa, sensörlerin kalibrasyon sorunu olabilir, fark yoksa, soğuk havalar nedeniyle, pil bloğunun ortası daha sıcak, yanlara yakın yerler daha soğuk olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1416 : Kasım 21, 2023, 18:53:40 »
Bu kadar fark olmuyor. Genelde aynı veya en fazla 1-2 derece fark oluyor. Uygulamada hata olabilir

genelde 1 ve 3 birbirine çok yakın oluyor ama 2 hep 2 3 derece önde. Bu örnekte ise fark iyice açılmış, biri 33 biri 37 biri 40. eski bir kaç kayıtlarınızı inceleyebilir misiniz hocam aynı obd ve uygulamayı kullanıyoruz.

Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 21, 2023, 18:55:52[/time]
1 2 gün çalıştırılmamış araçta deneyin, fark hala varsa, sensörlerin kalibrasyon sorunu olabilir, fark yoksa, soğuk havalar nedeniyle, pil bloğunun ortası daha sıcak, yanlara yakın yerler daha soğuk olabilir.
en fazla 13 14 saat boş bırakabiliyorum arabayı yeterince soğuyordur ama gece eşitleniyordur. Sabah kayıtlarını bir inceleyeyim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 22, 2023, 08:01:06[/time]
soğuk çalıştırma yaptım şu an. sensör 1 ve 3 20 derece. sensör 2 23 derece. hava sıcaklığı 16 derece.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1417 : Kasım 29, 2023, 08:58:03 »
Arkadaşlar merhaba;

Orjinal ekranda, küçük grafikte iken ice ve bataryanın aynı anda tekere güç verdiğini görüyorum. Batarya bitmiyor, ice devirli çalışmıyor fakat bayır çıkarken idare edecek kadar güç veriyor.

Peki bu modda araç ne kadar verimlidir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1418 : Kasım 29, 2023, 12:13:32 »
Arkadaşlar merhaba;

Orjinal ekranda, küçük grafikte iken ice ve bataryanın aynı anda tekere güç verdiğini görüyorum. Batarya bitmiyor, ice devirli çalışmıyor fakat bayır çıkarken idare edecek kadar güç veriyor.

Peki bu modda araç ne kadar verimlidir ?

Eğer piller 6-7 diş doluysa bu normal zaten.

Eğer piller daha düşükse ve hem ice hem motor tekere güç veriyorsa gaza çok bastınız demektir.

Ama genelde rampa çıkarken piller %60 civarı sabitleniyor. O sırada sizin dediğiniz gibi hem ice hem motor tekere güç veriyor gibi gözüküyor ama bu çok sınır bir değer hocam. O sırada ters moda girmiştir araba. En verimli motor çalışmalarından biri oluyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1419 : Kasım 29, 2023, 15:03:28 »
Eğer piller 6-7 diş doluysa bu normal zaten.

Eğer piller daha düşükse ve hem ice hem motor tekere güç veriyorsa gaza çok bastınız demektir.

Ama genelde rampa çıkarken piller %60 civarı sabitleniyor. O sırada sizin dediğiniz gibi hem ice hem motor tekere güç veriyor gibi gözüküyor ama bu çok sınır bir değer hocam. O sırada ters moda girmiştir araba. En verimli motor çalışmalarından biri oluyor.


Teşekkür ederim. Bayır çıkarken ekonomi olmuyor. En verimli modu bir türlü tespit edemedim. Dediğim olay pwr bölümünde bile olabiliyor. Hız düşük olduğundan belki siz farkına varamadınız.. Bir video çekeyim en iyisi..