Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123383 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1380 : Eylül 11, 2023, 13:53:36 »
Bu aslında pil sıcaklığını gecikmeli ölçmekten kaynaklanıyor. Pillerin sıcaklık sensörü dışarıdan pillere dokunuyor ancak esas önemli olan pillerin iç sıcaklığı. Çünkü yüzde değeri voltaj,akım ve sıckalık içeren formülle bulunuyor, sıcaklık değeri gecikmeli gelince de hesap doğru olmayabiliyor. Bende de benzer duurm var. %46 altına aniden düşüş çok oluyor. Hatta şarj ettiği halde yüzde düştüğünü görüyorum.

Şarj ederken düşmesinde ben gülmeye başlıyorum :) yapabilirsem bu durumu mümkün olduğunca rampa iniş veya düz sabit hızda ilerlediğim yere getirmeye çalışıyorum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1380 : Eylül 11, 2023, 13:53:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1381 : Eylül 16, 2023, 19:26:46 »
Sedat hocam,

Bir araç, 5km’lik sabit eğimli rampa tırmanacak. Bunu 40km veya 80km hızla yapacak.

Pil içindeki kayıplar, rüzgar ve tekerlek sürtünmesi kayıplaro, motor verimi kayıpları hariç, iki durumda harcanan enerji farkı ne kadar olur?

Aslında yapılan iş enerji değişimine eşit. Sonuç olarak iki durumda da fark mgh olarak kalıyor ama rampa tırmanırken geriye doğru yerçekimi kuvveti var. Bu kuvvet harici etkileyen başka kuvvet var mı bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1382 : Eylül 16, 2023, 19:56:25 »
Sedat hocam,

Bir araç, 5km’lik sabit eğimli rampa tırmanacak. Bunu 40km veya 80km hızla yapacak.

Pil içindeki kayıplar, rüzgar ve tekerlek sürtünmesi kayıplaro, motor verimi kayıpları hariç, iki durumda harcanan enerji farkı ne kadar olur?

Aslında yapılan iş enerji değişimine eşit. Sonuç olarak iki durumda da fark mgh olarak kalıyor ama rampa tırmanırken geriye doğru yerçekimi kuvveti var. Bu kuvvet harici etkileyen başka kuvvet var mı bilmiyorum

Sürtünme kayıpları, verim kayıpları hariç, ilk ve son hızlar aynı ise, her iki durumda da aynı enerji kaybı olur. Haklısınız sadece mg kuvvetine karşı h yüksekliği boyunca mgh işi yapılmış olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1383 : Eylül 16, 2023, 21:07:12 »
Sürtünme kayıpları, verim kayıpları hariç, ilk ve son hızlar aynı ise, her iki durumda da aynı enerji kaybı olur. Haklısınız sadece mg kuvvetine karşı h yüksekliği boyunca mgh işi yapılmış olur.

Yani kayıplar haricinde elektrikli bir arabanın 80 veya 40km hızla çıkmak arasında harcanan enerji anlamında fark yok değil mi hocam?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1384 : Eylül 16, 2023, 21:54:31 »
Soru gerçek hayata gelecekse hızlı hızlanıp sabit hızla çıkmak en ekonomik sonucu getiriyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1385 : Eylül 16, 2023, 22:04:26 »
Yani kayıplar haricinde elektrikli bir arabanın 80 veya 40km hızla çıkmak arasında harcanan enerji anlamında fark yok değil mi hocam?

Evet yok. 😃 Ama kayıplar çok.. 😃😃

Zaten yakıtı yani üretilen enerjiyi 5 yere harcarız.(dönüştürürüz)
1- hızlanma (kinetik enerji kazanma)
2- irtifa kazanma (potansiyel enerji)
3- lastik sürtünmesi (ısı enerjisi- lastik ısınır)
4- hava sürtünmesi (ısı enerjisi- hava ve kaporta ısınır)
5- iç kayıplar (yine ısı enerjisi- motor yağ şanzıman vs ısınır)

1 ve 2. maddelerdeki kazanılan enerji, sonrasında balatalarda yine ısı enerjisine dönüşür.
Yani özetle her şey eninde sonunda ısıya dönüşüyor.
Fizikçi olarak tavsiyem, enerjinin korunumu üzerinden düşünmek her zaman daha kolay ve anlaşılır.


Lastik sürtünmesi hızdan bağımsız her iki durumda da aynıdır ama hava sürtünmesi hızın karesiyle artar, iç sürtünmeler de öyle.. O yüzden yüksek hızda enerji tüketimi dramatik artıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1386 : Eylül 16, 2023, 22:46:59 »
Tesla ile rekor kırdığını belirten bir arkadaşımız video paylaşmış. 40 civarı hızla rampa çıkıyor. 1/2mv2 falan demiş. Hızımı iki katına çıkarırsam 4 kat enerji harcarım falan demiş. Ben mi yanlışım acaba diye kendimi sorguladım resmen. bahsi geçen kayıplardan dolayı değil dört kat, 2 kat bile fark olacağını sanmıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1387 : Eylül 16, 2023, 22:55:40 »
Tesla ile rekor kırdığını belirten bir arkadaşımız video paylaşmış. 40 civarı hızla rampa çıkıyor. 1/2mv2 falan demiş. Hızımı iki katına çıkarırsam 4 kat enerji harcarım falan demiş. Ben mi yanlışım acaba diye kendimi sorguladım resmen. bahsi geçen kayıplardan dolayı değil dört kat, 2 kat bile fark olacağını sanmıyorum
Tırmanma sırasında hız 2 katına çıkarsa (40 yerine 80 ile çıkarsanız) diğer kayıpları göz ardı edersek, potansiyel enerjiye dönüşen enerji de anlık olarak 2 katına çıkar ( birim zamandaki enerji, yani güç, yani kW yani hp) ama tırmanma süresi yarıya düşeceği için toplamda harcanan enerji aynıdır. Ama olayın kinetik enerjiyle alakası yok, kinetik eneji 0 dan  40 a ya da 0 dan 80 e çıkarken fark eder. Evet formüle göre de(1/2 m v^2) kinetik enerji 4 katına çıkar. Tırmanma ayrı, hızlama ayrı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1388 : Eylül 18, 2023, 18:45:46 »
Arabayı zorlamadan, sürekli hızlanmadan 3-4 bin motor devriyle sürmenin bir yolu yok galiba

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1389 : Eylül 18, 2023, 21:09:54 »
Nasıl yani devir çevirmesini mi istiyorsunuz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1390 : Eylül 18, 2023, 22:14:02 »
Arabayı zorlamadan, sürekli hızlanmadan 3-4 bin motor devriyle sürmenin bir yolu yok galiba

3 4 bin devirde ha assistant grafiklerinden de görebileceğimiz üzere belli bir güç üretilir (15 20 kW) ve bu gücün ( enerjinin) daha önce saydığım 5 maddeye dönüşmesi gerekir. Ya tırmanacağız, ya hızlanacağız ya da lasik havasını aşırı düşürüp lastik ısıtacağız. Bunun dışında başka yok yok. eneejinin korunumu ilkesi gereği ürettiğimiz eneejiyi tüketmemiz gerekiyor.

Şu olabilir, düz vites bir araçta, düşük vites yüksek devir çevirmek, iç sürtünmeyi arttırır, lastiklere giden güç enerji tork değişmez. Bu şekilde yüksek devir sabit hız gidilebilir ama bizim araçlarda bu mümkün değil malum aktarma oranını biz belirleyemiyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1391 : Eylül 19, 2023, 08:26:42 »
Nasıl yani devir çevirmesini mi istiyorsunuz ?

Evet. Bi gariplik hissediyorum. Çok hassas ama eskisi gibi verimli değil. 0w16’ya rağmen. Geçen seneki videolarımla karşılaştırıyorum. Aynı yerde daha kötü verimle çalışıyor motor.

Sürekli istanbul’un trafikli yerlerinde olduğum için yani hep düşük devir sürdüğün için acaba motorda emme veya egzoz kısmında kurumla ilgili sorun mu var diye şüpheleniyorum. Biraz devirli sürmek istiyorum. Hatta serviste satılan emme supap temizleyicisini de kullanmak istiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1392 : Eylül 19, 2023, 12:59:16 »
Hava filtresi değişimi, buji kontrolü ve temizlikler yapılabilir. Bence hava akış metresi, boğaz kelebeği temizlenmesi, oksijen sensörü temizliği bile gerekebilir. Biraz devirli kullanın bakalım neler olacak..

Motorun en boş çalıştığı devir 3000 devir. sonrasında bataryadan da destek geliyor. Devirli kullanmak için pwr bölgesinde beyaz barın yarısı dolmadan gidilebilir. Hızlanırken çabuk hızlanmış olursunuz, yakıt tüketimine ahım şahım bir etkisi olmaz çünkü hızlandıktan sonra ice duracak ve süzüleceksiniz.

Yada çamaşa gelin, tepeye çıkarken epeyce devir çevirirsiniz :) yada bir karadeniz turu daha :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1393 : Eylül 19, 2023, 21:13:07 »
Bakım daha yeni yapıldı zaten. Özel olarak kuzey marmaraya çıkmam lazım. Çeyrek depoya şu katkıyı da atıp öyle yaparım artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1394 : Eylül 23, 2023, 09:26:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1395 : Eylül 23, 2023, 11:41:11 »
Ben çok fazla şehir içinde trafikte kalıyorum. Sürekli düşük devirle sürmek zorunda kalıyorum. Egr ve emme manifoldunun biraz dolduğundan şüpheleniyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1396 : Eylül 23, 2023, 19:10:52 »
Corolla su ile mi çalışıyor ? 😬

https://vm.tiktok.com/ZMjU6bP8k/



Arkadaşlar hayırlı işler. 0w-8 kullanılması gerekiyormuş. Eğer bu yağı bulamazsak 0-16 kullanabilirmişiz. Fakat bir sonraki yağ değişiminde 0w-8 e geçin diyor, toyota :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1397 : Eylül 28, 2023, 09:07:10 »
0w8 iyidir :)

Otopark rampasından 5km hızla çıktım. 5-5,5kw anlık tüketim oluyor

1 km hızla çıktım. 3 kw anlık tüketim oluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1398 : Eylül 28, 2023, 18:08:08 »
0w8 iyidir :)

Otopark rampasından 5km hızla çıktım. 5-5,5kw anlık tüketim oluyor

1 km hızla çıktım. 3 kw anlık tüketim oluyor
Elektrik motorlarında hız düştükçe verim azalır. Verim aynı olsaydı, doğru orantılı güç karşılığı olurdu. Daha önce konuştuğumuz mgh formülü aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1399 : Eylül 30, 2023, 23:46:54 »
Bugün bir toyota servisi çalışanının videosunu izledim. Benzin deposunu tabanca attıktan sonra doldurmayın diye uyarıyordu. Eğer doldurursanız depodan evap sistemine sıvı benzin kaçıp buhar tutucu kömürleri ıslatacağını ve bir daha işe yaramayacağını söylüyordu.

Birkaç kere pompacıyı aşırı dolum yaparken yakaladım. Evap sisteminin sağlıklı çalışıp çalışmadığını, böyle bir sorun oluşup oluşmadığını nasıl anlayabilirim? Birçok kişi bu hataya düşmüştür diye düşünüyorum