Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123367 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1340 : Ağustos 10, 2023, 11:53:09 »
Aracım 3,5 yaşında ve 55 bin km’de

Pil test sonucu %66 çıktı. İyi normal diyor. Zaten %90’a da yeni diyor. Altta kriterleri yazmış.

Dr prius uygulaması ne kadar sağlıklı veri veriyor bilmiyorum. %90 yeni araba, %40 altı yakın zamanda tamir gerekecek demekmiş



Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1340 : Ağustos 10, 2023, 11:53:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1341 : Ağustos 10, 2023, 12:43:10 »
Servis ne diyor ? Piller illaki aşınır ama biz ne kadar kapasitesini kullanabiliriz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1342 : Ağustos 10, 2023, 13:36:54 »
Servis arıza var veya yok durumuna bakıyor. Şu an sıkıntı yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1343 : Ağustos 10, 2023, 13:45:09 »
İlginçtir, 2 gün önce ben de bataryalardan istediğim verimi alamadım. Bir defa bayır çıktım ve ısındılar. Fakat sonra saatlerce beklemesine rağmen sanki bataryalar sıcakmış gibi ice stop etmedi. Klima ile içeriyi buz gibi yaptım ama nafile. Ertesi gün hemen hemen normale dönmüştü. Beni de düşündürdü.

Muhtemelen artık istediğimiz kadar akım çekemiyoruz. Çünkü tam performans da düştü. Fakat sürüşe devam edecek kadar hala enerji saklayabiliyorlar. Bu da toyotanın aşırı tutumlu batarya kullanımı sayesinde mümkün oluyor. Batarya ölüyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1344 : Ağustos 10, 2023, 13:56:19 »
İlginçtir, 2 gün önce ben de bataryalardan istediğim verimi alamadım. Bir defa bayır çıktım ve ısındılar. Fakat sonra saatlerce beklemesine rağmen sanki bataryalar sıcakmış gibi ice stop etmedi. Klima ile içeriyi buz gibi yaptım ama nafile. Ertesi gün hemen hemen normale dönmüştü. Beni de düşündürdü.

Muhtemelen artık istediğimiz kadar akım çekemiyoruz. Çünkü tam performans da düştü. Fakat sürüşe devam edecek kadar hala enerji saklayabiliyorlar. Bu da toyotanın aşırı tutumlu batarya kullanımı sayesinde mümkün oluyor. Batarya ölüyor.

Eğer lineer bi ömür azalması varsa 6. sene sonunda benim bataryanın bitmesi lazım.

Ama piyasada 100-150 bin km’de olup batarya hakkında arıza çıkaran araba yok gibi bir şey. Serviste arkadaşım var. Corolla’dan bir tane bile pilden kaynaklı arıza kaydı açmadık dedi. İstanbul’da hem de.

Uygulamanın hatalı çalışma durumu var bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1345 : Ağustos 10, 2023, 14:18:46 »
Bu arabaları kimler hangi koşullarda kullanıyor. Bataryanın ısınması umrunda olmayan çok kişi var. Sürekli gaza basıp bırakan kişiler.. bataryanın filtresini temizleyen kişi sayısı kaçtır ?

Bu şartlarda kullanılan bataryalar bitmiyorsa bizim araçlarda hiç bitmez. Eninde sonunda tükenecekler ama 3 yılda değil. Benim araç 55000 km de. biliyorsunuz sabah ice yi çalıştırıyorum, koltuk hava alması için hafif açık. Sıcak günlerde mutlaka camlar açık. klima ile mutlaka soğutmaya çalışırım. filtresini ayda bir temizledim hatta fan kanatlarını bile diş fırçası ile temizliyorum. ısınmasın diye boşa alıyorum. sınırda kullanmıyorum ki ice yi çalıştırmak için güç çekmesin. uzun süre elektrikle gitmemeye dikkat ediyorum. yormuyorum, aracı kapatmadan önce bekliyorum ki bataryayı azcık daha fanı soğutsun.
daha ben ne yapayım ?
Dr prius ben de çalışmadı ama obd den denerim..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1346 : Ağustos 10, 2023, 14:38:05 »
Hybrid asisstant’ı çalıştıran obd cihazıyla güzel çalıştı. Ama 200 lira istedi uygulamaya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1347 : Ağustos 10, 2023, 15:58:06 »
Bizim araçlarda her bir pil modülü ayrı ayrı monitör edilmiyor prius larda ise 28 modülün voltajı ayrı ayrı ölçülüp sorunlu modül tespit edilip değiştirilebiliyor. Servis bu nedenle pilin performansını doğru ölçemiyor, sadece aeıza kodu veeio vermediğine bakıyor. Dr prius yazılımı acaba neye bakıp bu sonuca vardı merak ettim. Doldur boşalt mı yaptı? Umarım zamanı gelince başımıza bela olmaz bu eksik donanım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1348 : Ağustos 10, 2023, 16:22:35 »
Vallaha ben 90.000 bakımında arabanın hybrid garantisinin bittiğini öğrendim. 1.000 TL ye 1 yıllık ek garanti uzattım. Her sene bu tarz bir uzatım yapacağım. garanti 10 kampanyasına sokmuyorlar.

Benim filtre bakımdan bakıma değişiyor. (ortalama 8 ay civarı)

Bende çok uzun inişlerde kontrollü olarak vitesi boşa alıyorum.

Çok önceden batarya boş iken park ediyorsam ve bataryayı dolduruyorsa bekliyordum. Şimdi beklemiyorum. Direk motoru kapatıyorum. (Nadir olan bir durum genelde 4 dişte bırakıyorum)

Ama arabayı çok seviyorum. Yolumdan kaynaklı olarak ortalama evden işe, işte eve 3,5 - 3,9 arası tüketim yapıyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1349 : Ağustos 10, 2023, 16:34:28 »
Bizim araçlarda her bir pil modülü ayrı ayrı monitör edilmiyor prius larda ise 28 modülün voltajı ayrı ayrı ölçülüp sorunlu modül tespit edilip değiştirilebiliyor. Servis bu nedenle pilin performansını doğru ölçemiyor, sadece aeıza kodu veeio vermediğine bakıyor. Dr prius yazılımı acaba neye bakıp bu sonuca vardı merak ettim. Doldur boşalt mı yaptı? Umarım zamanı gelince başımıza bela olmaz bu eksik donanım.

Onun istediği kadar pili doldurdum. Sonra teste geçti. Yaklaşık 6,5 amper çıkış olacak şekilde klimayı açık tut dedi. 10dk sürdü test. Pil %40 altına inince bitirdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1350 : Ağustos 10, 2023, 18:21:28 »
Ölçüm gayet mantıklı geldi bana. Bizim piller 6.5 Ah değerinde. Yani 6.5 A akımı 1 saat verebilir %100'den %0 a. 10 dakika akım vermesi 0.17 saat boyunca akım vermesi demek, yani 10 dakikada %17 şarj düşmesi lazım full kapasite bir bataryada. Batarya %66 da olduğu için 10 dakikada %17 değil %25 şarj düşmesi demek. %65 te başladıysa %40 'a kadar tam %25 şarj yemiş test, değerler bence tutarlı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1351 : Ağustos 10, 2023, 21:20:14 »
Ölçüm gayet mantıklı geldi bana. Bizim piller 6.5 Ah değerinde. Yani 6.5 A akımı 1 saat verebilir %100'den %0 a. 10 dakika akım vermesi 0.17 saat boyunca akım vermesi demek, yani 10 dakikada %17 şarj düşmesi lazım full kapasite bir bataryada. Batarya %66 da olduğu için 10 dakikada %17 değil %25 şarj düşmesi demek. %65 te başladıysa %40 'a kadar tam %25 şarj yemiş test, değerler bence tutarlı.

Her şey tutarlı. Ama %66 pil ömrü hoşumuza gitmedi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1352 : Ağustos 19, 2023, 15:32:51 »
Mobil 3000 ile motor verimliliği yerlerde. Başka sebep göremiyorum. Hava filtresini değişmiştim bakımda. Umarım bu verimsizlik motor koruması olarak işliyordur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1353 : Ağustos 19, 2023, 21:23:17 »
Mobil 3000 standart bir yağ, mobil sitesinde önerisi de yok ? Kim tavsiye etti bilemiyorum ama bizim araçlarda motor yükü çok olmadığından farklı bir yağ kullanmama taraftarıyım.

Deneyimlerinizi paylaşırsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1354 : Ağustos 19, 2023, 21:31:21 »
Mobil 3000 ile motor verimliliği yerlerde. Başka sebep göremiyorum. Hava filtresini değişmiştim bakımda. Umarım bu verimsizlik motor koruması olarak işliyordur

Bsfc mi kötüleşti? Yoksa genel yakıt tüketimi mi? Genel tüketim arttıysa bence sıcaktandır. Benim ortalama son 2 haftadır aşırı sıcaklara bağlı neredeyse 1 litre arttı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1355 : Ağustos 20, 2023, 09:19:19 »
Yağı yetkili servis koydu. Verimlilik derken bsfc kötüleşti. Kullanırken neredeyse hiç görmüyorum sarı ve mavi rengi. Eski yağda eski filtreyle bile bu kadar kötü değildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1356 : Ağustos 20, 2023, 11:19:12 »
Lastik havaları ile enjektör temizleyicisi buna sebep olabilir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1357 : Ağustos 20, 2023, 12:43:47 »
Lastik havaları ile enjektör temizleyicisi buna sebep olabilir mi ?

Onlar değişmedi koydurmadım. Zaten lastik basıncıyla motor verimi farklı

Ya mobil 3000 kötü ya da serviste şöyle bir şey yaşandı. Ben görmesem servis otomatik 5-30 koyacaktı. Demekki 5-30 koymaya alışkınlar. Ben 0-20 dedim. Servis formunda 0-20 yazdılar. Ama Onlar 5-30 koydular.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1358 : Ağustos 20, 2023, 16:03:41 »
Onlar değişmedi koydurmadım. Zaten lastik basıncıyla motor verimi farklı

Ya mobil 3000 kötü ya da serviste şöyle bir şey yaşandı. Ben görmesem servis otomatik 5-30 koyacaktı. Demekki 5-30 koymaya alışkınlar. Ben 0-20 dedim. Servis formunda 0-20 yazdılar. Ama Onlar 5-30 koydular.

Evet bir defasında ben servisi aramıştım. hybrid veya normal fark etmez dediler, hepsine 5. 30 yağ koyuyorlarmış :)  Tabiki daha ucuz bir yağdır, fiyatına göre iş görür. Kısa zamanda sorun yaşatma şansı da yok. Yağın temizleme gücü, sıcak dirayeti farklarını kısa vadede göremeyiz. Ben her sabah çalıştırdığımda kısa da olsa şıkırtı sesi duyuyorum. İce anlık start stop yaptığından ince yağ kesinlikle önemli. Yağlamadaki anlık gecikmeyi bile kabul edemem.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1359 : Ağustos 26, 2023, 18:57:28 »
Bi ara bahsetmiştim. İlk çalıştırmada eğer gaza az basmışsanız, mesela otoparkta gidiyoruz, ev modda motor çalışır halde gidiyordu. Motor yakıt yakmıyordu.

Yağ değişiminden sonra bu olay daha uzun sürmeye başladı. Büyük ihtimalle yağlamayı iyi yapamadığı için yapıyor bunu. Ve servis 5-30 koydu