Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123485 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1300 : Haziran 13, 2023, 08:36:40 »
Geçen hafta 90.000 Bakımı yaptırdım. Fiyatlar aşağıdaki gibi tuttu. Az mı çok mu bilemedim. Sanki hybrid bakımı da yüksekmiş :)
Aküyü de değiştirmek lazım dediler o kalsın dedim :)


Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1300 : Haziran 13, 2023, 08:36:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1301 : Haziran 13, 2023, 16:26:46 »
Buji ve şanzıman yağı değişmişler üstüne birde fren hidroliği değişmiş. Yoksa fiyatlar çok farklı değil. 90 bin bakımı büyük bakım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53350
  • Model Yılı: '16
  • 211 kere teşekkür etti
  • 1272 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1302 : Haziran 13, 2023, 17:30:39 »
Özetle ayda 900-1000 tl de aylık bakım ücreti hesaplamak gerekiyor,araba istihdam maliyeti çok yükseklere çıktı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1303 : Haziran 13, 2023, 22:36:32 »
Aracımız ile deneysel çalımalarım devam ediyor.
 Yakın zamanda boşta(N) süzülmenin çok daha verimli olabileceğini keşfettim ve kullanım tarzımı bu doğrultuda geliştirdim. Bunu sayılara dökerek aracımızın yuvarlanma oranını buldum. Şöyle ki:
941 metre rakımlı bir noktada 34 km/h hız ile seyrederken vitesi boşa aldım ve süzülmeye başladım. 6350 metre boyunca süzüldüm ve 845 metrelik rakıma ulaştığımda hızım yine 34 km/h idi. Yani herhangi bir kinetik enerji kazanmamış, potansiyel enerjinin tamamını yoldaki süzülmeye harcamış olduğum bir sürüş oldu.96 metrelik iniş ile 6350 metre boyunca süzüldüm. Buradan 1 metrelik yüksekliğin(potansiyel enerjinin) 66 metrelik bir yol süzülmeye karşılık geldiğini söyleyebilirim. Ya da sayıları genişletip, 1000 metrelik bir iniş ile (tabi ki ideal şartlarda) 66 km'lik bir yol boyunca süzülebilirsiniz.

Rakım farkı olan güzergahlarda, bu değeri kullanarak hesap yapabilirsiniz. Örneğin: Ankara'dan İzmir'e gidişte (600 km) rakım farklı olarak yaklaşık 1000 metre inersiniz. Yani aslında 600 km değil, 533 km'lik yakıt yakarsınız.(Yani rakım farkının yakıt hesabına düzeltmesini bu şekilde hesaplayabilirsiniz.)
Dönüş yolunda ise 600 km yerine 666 km'lik yakıta ihtiyacınız var demektir.

Deney boyunca, vites N konumunda kaldı ve çekiş aküsünden herhangi bir çekiş ya da şarj yapılmadı. Araç tamamen kendi ataleti ile yolun daha fazla ve eğimli ve daha düzlük kısımlarında hızlandı ve yavaşladı. Hatta 34 km/h ile başladığım deneyde yüksek eğimli bir noktada hız 70 km/h e kadar çıktı.
Aynı deneyi yarım saat sonra tekrarladım ve yine aynı değerleri buldum. Hava yağışsız, 23 derece, lastik basınçları 36 psi, asfalt zemin, araç yüksüzdü.(Burada aracın yüklü olması aslında avantaj, hava sürtünmesini azaltacaktır)
Ankara'yı bilenler için güzergah başlangıcı: Konya yolu, balgat çetin emeç katılım noktası,
bitişi: Konya yolu AnkaMall kavşağı( İstanbul yolu bağlantı noktası)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1304 : Haziran 13, 2023, 23:39:46 »
Aracımız ile deneysel çalımalarım devam ediyor.
 Yakın zamanda boşta(N) süzülmenin çok daha verimli olabileceğini keşfettim ve kullanım tarzımı bu doğrultuda geliştirdim. Bunu sayılara dökerek aracımızın yuvarlanma oranını buldum. Şöyle ki:
941 metre rakımlı bir noktada 34 km/h hız ile seyrederken vitesi boşa aldım ve süzülmeye başladım. 6350 metre boyunca süzüldüm ve 845 metrelik rakıma ulaştığımda hızım yine 34 km/h idi. Yani herhangi bir kinetik enerji kazanmamış, potansiyel enerjinin tamamını yoldaki süzülmeye harcamış olduğum bir sürüş oldu.96 metrelik iniş ile 6350 metre boyunca süzüldüm. Buradan 1 metrelik yüksekliğin(potansiyel enerjinin) 66 metrelik bir yol süzülmeye karşılık geldiğini söyleyebilirim. Ya da sayıları genişletip, 1000 metrelik bir iniş ile (tabi ki ideal şartlarda) 66 km'lik bir yol boyunca süzülebilirsiniz.

Rakım farkı olan güzergahlarda, bu değeri kullanarak hesap yapabilirsiniz. Örneğin: Ankara'dan İzmir'e gidişte (600 km) rakım farklı olarak yaklaşık 1000 metre inersiniz. Yani aslında 600 km değil, 533 km'lik yakıt yakarsınız.(Yani rakım farkının yakıt hesabına düzeltmesini bu şekilde hesaplayabilirsiniz.)
Dönüş yolunda ise 600 km yerine 666 km'lik yakıta ihtiyacınız var demektir.

Deney boyunca, vites N konumunda kaldı ve çekiş aküsünden herhangi bir çekiş ya da şarj yapılmadı. Araç tamamen kendi ataleti ile yolun daha fazla ve eğimli ve daha düzlük kısımlarında hızlandı ve yavaşladı. Hatta 34 km/h ile başladığım deneyde yüksek eğimli bir noktada hız 70 km/h e kadar çıktı.
Aynı deneyi yarım saat sonra tekrarladım ve yine aynı değerleri buldum. Hava yağışsız, 23 derece, lastik basınçları 36 psi, asfalt zemin, araç yüksüzdü.(Burada aracın yüklü olması aslında avantaj, hava sürtünmesini azaltacaktır)
Ankara'yı bilenler için güzergah başlangıcı: Konya yolu, balgat çetin emeç katılım noktası,
bitişi: Konya yolu AnkaMall kavşağı( İstanbul yolu bağlantı noktası)


Lastik cinsi hamuru şekli ve hava sıcaklığı, rüzgar, sürtünme katsayısı gibi etmenler de etkili tabi. Ama yaklaşık değer çıkar yine. Güzel veriymiş hocam.

Geçenlerde bir konudan bahsetmiştim. Özellikle ilk çalıştırmada motor s2 pozisyonuna geçtikten sonra stop etmeyip pilden gelen enerji ile dönüyor. Yakıt harcamıyor ama pil azalıyor. Benim için önemli çünkü aşırı trafikte kaldığım için pilin %40 altına inmesi çoğu zaman an meselesi oluyor.

Bu yakıtsız motor çalışma konusunu şöyle çözdüm. O da yol müsaitse tabi. S1b veya s2’deyken motor sıcaklığı 35’e ulaşmışsa hemen gaza fazla basıp motor devrini üç beş saniyelik yükseltiyorum. Ayağımı gazdan çekince motor hemen stop ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1305 : Haziran 14, 2023, 08:31:37 »
Sizler verimlliğin sınırlarını zorlarken ben 8km de 500m çıkıp indiğim için olabilecek en verimsiz şekilde kullanıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1306 : Haziran 14, 2023, 10:49:57 »
Sizler verimlliğin sınırlarını zorlarken ben 8km de 500m çıkıp indiğim için olabilecek en verimsiz şekilde kullanıyorum :)
Çok samimi iş arkadaşıma bizim araçtan almaması için engel oldum. Sizinkisi gibi bir güzergahı vardı ve her gün iniş ve çıkış sürecinde hem fazla yakacak, hem de her gün pilin dolup boşalması nedeniyle, pil ömrü oldukça kısa olacaktır. Hiç pil ölçümü yaptırdınız mı? Benim esas endişem, sürekli iniş çıkışlı güzergahta kullanılan araçlarda kısa sürede pilin yıpranması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1307 : Haziran 14, 2023, 11:25:43 »
Pil zaten kendini aşırı koruyor. Ben öyle durumlarda en fazla %10 erken yıpranma payı koyuyorum hocam. Önemli olan şarj döngüsü. Pil dolduktan sonra iniş bitine kadar sabit kaldığı için sorun olacağını sanmam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1308 : Haziran 14, 2023, 20:58:50 »
Bence de piller sıcaklıktan çok etkileniyor. Ayrıca nem de iyi değil. Korumak için pilleri hızlı şarj etmemeli ve hızlıca tüketmemelisiniz. Ben sadece inişlerde boşa alarak korumaya çalışıyorum. filtre zaten herdaim temiz. sıcaklık nedeniyle sıcakta bırakmıyorum. koltuk altınada havalandırma için yer bile yaptım.  Servis 8000 km sonra. Sonuçları paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1309 : Temmuz 05, 2023, 18:19:13 »




Bugün güzergahta rekor tazeledim 😬

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1310 : Temmuz 13, 2023, 08:46:52 »


Hava sıcaklığı 22° gaz ile normal hızda, yağmursuz günde çıkış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1311 : Temmuz 21, 2023, 13:07:33 »
Son bakımdan sonra 13 bin km oldu. Bunun 4 bini uzun yol. Motor soğukken yağ çubuğunu çekince en dipte siyah tortular var. Normal mi sizce






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1312 : Temmuz 21, 2023, 17:58:50 »
Aeaçta yağ soğutucusu olmaması çoğu zaman soğuk çalışması gibi gibi nedenler bu kararmaya neden olabilir,çokta önemli bişey değil,benim farklı marka sraçtada aynısı oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1313 : Temmuz 21, 2023, 21:49:02 »
karbon temizliği şart, benim yorumumu zaten biliyorsunuz. Sadece bu kadar km yapmış yağın rengine şaşırdım. Benim arabada yağ daha çabuk kararıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1314 : Temmuz 23, 2023, 09:58:31 »
Mıknatıs yaklaştırınca çubuk ucundaki minik tortuların hareket ettiğini gözlemledim. Sizlerde de gözükmüştü sanırım. Bunun sebebi sık sık motorun çalışması durması olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1315 : Temmuz 23, 2023, 10:24:39 »
Mantıklı değil. Ben bu siyahlıkların mıknatısa geldiğini gözlemleyemedim.

Bu siyahlıklar motor çalışmadığında ortaya çıkıyor. Soğukken ve beklediğinizde oluşuyor. Ben hala motorun karbon bağlayan bir boru yada parçasından kartere aktığını düşünüyorum.

Metal olsa yağ içinde yüzmezdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1316 : Temmuz 23, 2023, 11:18:07 »
Bildiğim kadarıyla motor bloğu aluminyum, yani mıknatıs çekmez, bence de silindirden kaçan kurum olabilir. Tansu bey, kulak çöpüne sürüntü alıp gönderirseniz elementel analiz yapabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1317 : Temmuz 23, 2023, 16:08:02 »
Mıknatısın tozları çekmesini kaydedemedim. Telefon kamerası mikro çekemiyor. Ama mıknatısı birkaç mm kalana kadar yaklaştırınca yağdaki tozlar mıknatısa atlıyor. Ben motoru zorlayarak kullanmam. Sadece uzun yolda 3-4 bin devirleri çıktığı oldu. Şehir içinde 3-4 bin devir gördüğüm yoktur. Toplasam bugüne kadar 10 bin km uzun yol yaptım. Acaba rodaj devam mı ediyor






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1318 : Temmuz 23, 2023, 18:48:14 »
Hybrid araçta rodaj normal araca göre daha uzun olur özellikle şehir içinde sık kullanılan araçlarda,elektrik ile gidilen km düşülmeli bide yağ değişiminde engine flus yapıyorsanız o kurumları görmeye devam edersiniz çünkü sekmanların yüzeyine veya blok boşluklarına yapışmasına izin vermiyorsunuz,genelde kış aylarında devamlı soğuk çalıştığı için o karbon kararmasını önlemek mümkün değil,
E
Bildiğim kadarıyla motor bloğu aluminyum, yani mıknatıs çekmez, bence de silindirden kaçan kurum olabilir. Tansu bey, kulak çöpüne sürüntü alıp gönderirseniz elementel analiz yapabilirim.
Sedat bey silindirden kartere kurum kaçacak kadar sekman boşluğu olsa o motor yağ 0w16 vizkozite ile yağı eksiltir, yağda gördüğünüz o kararma gayet normal genelde soğuk çalıştığı için oluşuyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1319 : Temmuz 23, 2023, 19:18:50 »
Bakımı serviste yaptırıyorum. Flush şeklinde yapmazlar. Neyse. Artık rodaja yoracağız. 15 senedir toyotanın kullandığı bir motor 2zr. İlerleyen zamanlarda segmanlardan kaçan yağı yakma durumları oluyor ama çok km yapmış olması lazım. Onun haricinde bu motor sorunsuz diyebiliriz