Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123609 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1260 : Mart 20, 2023, 21:34:52 »
geri geri giderken ne ne oluyor ben çözemedim. geri sürdüğüm alan boş, eğimsiz bir yerdi. hocam denklem çözebildiniz mi? @Sedat CANLI (50858)


8-11 saniye: MG2 pilden güç çekiyor ve ters yönde tekere güç sağlayıp aracın geri gitmesini sağlıyor.
12-15 saniye: Pil %40 altına düştüğü için, MG1'in aracılığıyla ICE devreye giriyor ama henüz güç üretmiyor. (bir nevi vurdurma ile ICE çalııyor ve benzin tüketmiyor)
16 saniye'den itibaren : ICE güç üretmeye başlıyor ve gücün bir kısmı tekere gidiyor ve bir kısmı ise (MG1 + MG2) pili şarj için kullanıyor. Burada MG1+MG2 değeri şeklinde yazdım çünkü genelde MG1 üreteç, MG2 motor ama bazen tersi olarak da sistem çalışabiliyor (heretical mod). Toplama bakmak en iyisi çünkü toplam değer her zaman pili şarj eden ya da pilden çekilen güce eşit oluyor.

Formül şu :
ICE + PİL = Tekere Giden Güç
yani ICE ürettiği güç ve pilden çekilen güç toplamı tekere gider.
ve
PİL = MG1 + MG2
yani pile giden güç(ya da pilden çekilen güç) =elektrik motorlarının ürettiği-tükettiğinin toplamı

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1260 : Mart 20, 2023, 21:34:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1261 : Mart 23, 2023, 08:59:52 »
8-11 saniye: MG2 pilden güç çekiyor ve ters yönde tekere güç sağlayıp aracın geri gitmesini sağlıyor.
12-15 saniye: Pil %40 altına düştüğü için, MG1'in aracılığıyla ICE devreye giriyor ama henüz güç üretmiyor. (bir nevi vurdurma ile ICE çalııyor ve benzin tüketmiyor)
16 saniye'den itibaren : ICE güç üretmeye başlıyor ve gücün bir kısmı tekere gidiyor ve bir kısmı ise (MG1 + MG2) pili şarj için kullanıyor. Burada MG1+MG2 değeri şeklinde yazdım çünkü genelde MG1 üreteç, MG2 motor ama bazen tersi olarak da sistem çalışabiliyor (heretical mod). Toplama bakmak en iyisi çünkü toplam değer her zaman pili şarj eden ya da pilden çekilen güce eşit oluyor.

Formül şu :
ICE + PİL = Tekere Giden Güç
yani ICE ürettiği güç ve pilden çekilen güç toplamı tekere gider.
ve
PİL = MG1 + MG2
yani pile giden güç(ya da pilden çekilen güç) =elektrik motorlarının ürettiği-tükettiğinin toplamı

Geri vites dişlisi yok. Aracın geri gitme şemasını oturtamadım kafamda. Zaten planet sistemi de anlamıyorum

ICE: 9kw üretiyor
Pile: 3,3kw giriş oluyor
Tekerler: 5,7kw harcıyor

Buraya kadar denklem tamam. Toplamları ICE’nin üretimini veriyor.

Ama tam bu anda

mg1: 11kw üretiyor
mg2: 7,8kw tüketiyor

Şeklinde yazıyor. Buradan anladığımız mg2+pil = mg1

Bu da tamam. Ama ICE’nin 9 ürettiği yerde mg1’in 11 üretme meselesi enteresan. Mg2 hem tekere 5,7 iletiyor. Hem 2 kw’ı mg1’e gönderiyor.

Denklem tamam ama planet sistemi canlandırmak gerçekten zor.

Monogramdan anladığımız başka şey, geri geri hızlı gittikçe ve ICE çalışırken Mg1 devrinin çok yükselmesi. Geri hız sınırı o yüzden 30 olabilir


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1262 : Mart 23, 2023, 22:34:41 »
Geri vites dişlisi yok. Aracın geri gitme şemasını oturtamadım kafamda. Zaten planet sistemi de anlamıyorum
Geri vites yok. aktarım yönü aynı. sadece mg2'ye ters yönde akım vererek ters yönde döndürüyor. o kadar. Başka hiç bir mekanizma vs. yok.. akım yönü değiştirerek dönme yönü değişiyor. elektrik motoru her iki yöne de dönebildiğinden bu yapılabiliyor. içten yanmalılar gibi değil
ICE: 9kw üretiyor
Pile: 3,3kw giriş oluyor
Tekerler: 5,7kw harcıyor

Buraya kadar denklem tamam. Toplamları ICE’nin üretimini veriyor.

Ama tam bu anda

mg1: 11kw üretiyor
mg2: 7,8kw tüketiyor

Şeklinde yazıyor. Buradan anladığımız mg2+pil = mg1
pil=mg1+mg2 şeklinde hesaplamak daha doğru. tabi + - işraretlerini de koruyarak bu hesabı yaparsak eşitlik sağlanıyor. Algılaması daha kolay oluyor,
Bu da tamam. Ama ICE’nin 9 ürettiği yerde mg1’in 11 üretme meselesi enteresan. Mg2 hem tekere 5,7 iletiyor. Hem 2 kw’ı mg1’e gönderiyor.
evet bu doğru. bu nedenle zaten hep mg1+mg2 yi kullanmak en doğrusu. öbür türlü kafa karışıyor.
Denklem tamam ama planet sistemi canlandırmak gerçekten zor.
planet sistemi üç yollu vana gibi düşünebilirsiniz. her birinden giriş ve çıkış var, orta havuza giriş çıkışlar sağlanıyor. toplam giriş=toplam çıkış şeklinde formule edebilirsiniz.
Monogramdan anladığımız başka şey, geri geri hızlı gittikçe ve ICE çalışırken Mg1 devrinin çok yükselmesi. Geri hız sınırı o yüzden 30 olabilir
evet tam olarak bu nedenle böyle. mg1 çok hızlı dönmeye başladığında iç sürtünmeden dolayı çok ısınabiliyor. Benzer koruma ileri giderken mg2 için de var. 180km/h limiti de bu yüzden


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1263 : Mart 24, 2023, 20:36:56 »
Peki bir soru daha sorayım. Daha doğrusu bana başkası sordu cevap veremedim.

Bizim 1.8 motora rektifiye yapılabiliyor mu? İnternette karşılaştığınız video yazı vs var mıdır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1264 : Mart 24, 2023, 22:09:46 »
Peki bir soru daha sorayım. Daha doğrusu bana başkası sordu cevap veremedim.

Bizim 1.8 motora rektifiye yapılabiliyor mu? İnternette karşılaştığınız video yazı vs var mıdır?

Bir çok video var. Hatta conta yanması sorunu nedeniyle piston kırma, kol çıkartma olayları var.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1265 : Mart 24, 2023, 22:23:59 »
Bir çok video var. Hatta conta yanması sorunu nedeniyle piston kırma, kol çıkartma olayları var.

Ama hiç silindir piston honlama görmedim. Acaba bunlar yapılsa eski verim oluyor mu? Sonuçta silindir çapı çok az da olsa büyüyor.

2015’te motor parçalarının revize olduğunu yazmışlar. Egr’den kurumdan dolayı tıkanmalar sonucu oluyormuş o kol eğilmesi, conta yanması. Egr temizliği 100bin km’de bir yapılmalıymış.

Bir de yağ yakma durumları oluyor mu acaba? Çok km yapmış araçta gömlek giydirme yapılıyor mu? Gerçi amerikadA işler genelde yeni motor almakla sonuçlanır bu tarz şeylerde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1266 : Mart 24, 2023, 22:32:50 »
Ama hiç silindir piston honlama görmedim. Acaba bunlar yapılsa eski verim oluyor mu? Sonuçta silindir çapı çok az da olsa büyüyor.

2015’te motor parçalarının revize olduğunu yazmışlar. Egr’den kurumdan dolayı tıkanmalar sonucu oluyormuş o kol eğilmesi, conta yanması. Egr temizliği 100bin km’de bir yapılmalıymış.

Bir de yağ yakma durumları oluyor mu acaba? Çok km yapmış araçta gömlek giydirme yapılıyor mu? Gerçi amerikadA işler genelde yeni motor almakla sonuçlanır bu tarz şeylerde

Ben yerine konulmayacak, yapılmayacak malzeme göremedim. Aynı soru benimde aklıma geldi ve hybrid için motor değiştirmenin normal bir motordan farklı olmadığı algısı bende oluştu. Hiçbir zaman fabrika kadar sağlam sıkı bir motora sahip olamazsınız. Fabrikada dahi yapılırken motor sorunları çıkıyor, sanayide bu denli ince işçilik ve bilgi birikimi bulmak imkansız. Bu nedenle yağımızı 7500 km de değişiyoruz ve motor soğutma suyuna egr ye dikkat ediyoruz. :)

46 bindeyim henüz 0 20 ile eksiltme olmadı. Uzun yol da yapıyorum, lpg de kullanıyorum, devir de çeviriyorum hatta uzuun bir bayır çıkışım bile var :) umarım satıncaya kadar da olmaz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1267 : Mart 25, 2023, 20:34:16 »
Ben yerine konulmayacak, yapılmayacak malzeme göremedim. Aynı soru benimde aklıma geldi ve hybrid için motor değiştirmenin normal bir motordan farklı olmadığı algısı bende oluştu. Hiçbir zaman fabrika kadar sağlam sıkı bir motora sahip olamazsınız. Fabrikada dahi yapılırken motor sorunları çıkıyor, sanayide bu denli ince işçilik ve bilgi birikimi bulmak imkansız. Bu nedenle yağımızı 7500 km de değişiyoruz ve motor soğutma suyuna egr ye dikkat ediyoruz. :)

46 bindeyim henüz 0 20 ile eksiltme olmadı. Uzun yol da yapıyorum, lpg de kullanıyorum, devir de çeviriyorum hatta uzuun bir bayır çıkışım bile var :) umarım satıncaya kadar da olmaz..

Videolarda görmeme sebebimiz belki bizden başka silindir ve pistonu honlama işine giren yoktur. Blok değiştiriyorlardır belki. Ama silindir contası yakmış 1.8 motorda bu işlemler olmalıydı. Conta veya kol değiştirip topluyorlar motorları

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1268 : Mart 26, 2023, 18:13:47 »
aynı yolu aynı sürüş tarzıyla dün 19 derece açık havada 3.7 ile gittim, bugün 12 derece yağmurlu havada 4.6 ile. hava durumu sıcaklık çok etkiliyormuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1269 : Mart 28, 2023, 08:28:07 »
Arkadaşlar katalitik giriş çıkış sensörlerinin verileri lazım. Buradan paylaşır mısınız ?

Benim giriş sensörü 650 derece civarında geziyor. Gaz taktırdığım için benzin gaz kıyaslaması yapmak istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1270 : Mart 28, 2023, 09:02:55 »
Arkadaşlar katalitik giriş çıkış sensörlerinin verileri lazım. Buradan paylaşır mısınız ?

Benim giriş sensörü 650 derece civarında geziyor. Gaz taktırdığım için benzin gaz kıyaslaması yapmak istiyorum.

Benimki kıstas olmaz heralde. Şehir için motor suyu 60-70’in üstüne bile pek çıkmıyor.

Köksal hocam, benzine geçip sürdüğünüzde karşılaştırma neden yapmadınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1271 : Mart 28, 2023, 10:16:07 »
Benimki kıstas olmaz heralde. Şehir için motor suyu 60-70’in üstüne bile pek çıkmıyor.

Köksal hocam, benzine geçip sürdüğünüzde karşılaştırma neden yapmadınız?
Pazar aktivitesi olarak arabanın motor bölümüne keçe ile yalıtım yapmıştım. Pazartesi günü iş yerine park ettiğimde arabanın tüttüğünü gördüm :) Keçelerden bir tanesi egr borusuna temas etmiş, alev almamış ama epeyce yanmıştı. Neyse ki bu tür malzemeler yangını geciktirici, zor alev alan malzeme.
Bunun üzerine egzos sıcaklığını kontrol etmek istedim. Havaların ısınmaya başladığı bugünlerde elimde veri olsun istedim. İlk defa bugün gaz ile pwr çok kullanmadan sürerken ölçüm yaptım. Yarın farklı sıcaklıklarda benzin ile de deneyeceğim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Mart 28, 2023, 10:25:20[/time]


Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2023, 08:22:20


8 derece, yağmurlu, tüp ile normal çıkış. Kalorifer sıcak açık. Ortalama yakıt 6.5 litre.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1272 : Mart 30, 2023, 08:25:21 »


4 derece, yağmur yok, tüp ile yavaş çıkış, kalorifer açık, ortalama 6,2 litre

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1273 : Mart 30, 2023, 23:49:12 »
Ayarı iyi yapılmış lpg’de katalizör sıcaklığı değişmiyor. Ben eski araçlarımda bunu görmüştüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1274 : Mart 31, 2023, 08:35:54 »


Hava 1 derece, yağmur yok, benzin ile normal çıkış, kalorifer açık, ortalama 6,8 litre

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1275 : Nisan 04, 2023, 22:59:52 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  daha sıcak havada katalizör sıcaklığı lpg’de düşük kalmış. Yanlış görmedim değil mi? Ben de bundan bahsetmiştim. Değişiklik olmuyor. Supap yakma olayı tamamen yakıtın bıraktığı karbon film tabakayla alakalı. Benzin lpg gibi çok temiz olsa yine supaplar erirdi. Supap malzemesi tasarlanırken karbon film tabakasının yalıtımı da hesaplara katılıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1276 : Nisan 05, 2023, 00:39:09 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  daha sıcak havada katalizör sıcaklığı lpg’de düşük kalmış. Yanlış görmedim değil mi? Ben de bundan bahsetmiştim. Değişiklik olmuyor. Supap yakma olayı tamamen yakıtın bıraktığı karbon film tabakayla alakalı. Benzin lpg gibi çok temiz olsa yine supaplar erirdi. Supap malzemesi tasarlanırken karbon film tabakasının yalıtımı da hesaplara katılıyor

Bilemedim. Benzin ile yaklaşık 100 derece daha sıcak oluyor. Performansa bağlayabiliriz belkide.. Ekzoz sıcaklığı yüksek olduğunda ice 1000 devir çeviriyor haberiniz olsun.

Subap ise benim arabada kesin yanar, neredeyse her 5000 km de enjektör temizleyici atıyorum. Kurum yaptığını sanmam. Dezavantaj olabilir. Bugün hava epeyce ısındı, bir tur daha gaz ile ölçüm yapıp ekzoz giriş çıkışını ölçmek istiyorum.

Ev alma ihtimalim yok. Hanım çalışınca ya araba değişecek ya ikinci araba gelecek. Altın dolar borsa bize göre değil. Muhtemelen elektrikli modeller dahil olmak üzere gelecek yıl durum böyle olsa bile bir değişiklik yapabilirim.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 05, 2023, 08:58:39




Hava 14 derece, yağmur yok, gaz ile normal çıkış, kalorifer kapalı, ortalama 6,2 litre.

Katalizör giriş ve çıkışını ölçtüm ama çıkış her zaman daha soğuktu.

Aklıma bir şey geldi eski aracımla motor subapları yağlansın diye kasıtlı yağ yaktırmıştım. Olmadı buna da yaparız 😬

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1277 : Nisan 14, 2023, 03:57:55 »
vision paket yok zannediyordum hybridde, varmış
https://shbd.io/s/mX6EU5Ql

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1278 : Nisan 14, 2023, 08:48:38 »
Lastiklerimi değiştirdikten sonra ortalamam 5.0 dan 4.4 e düştü. Kış lastiği olarak lassa snoway kullandım. Hava sıcaklığı genelde 3-5 derecelerde geçti.

Yaz lastiğini martın başında taktırdım, taktırdığım zaman hava soğuktu. Genelde sakin kullanıyorum ama gazlama da yapıyorum.

Gaz olarak hesaplarıma göre 6.5 litre yakıt yakıyorum. Tahmini 70 kr civarında benzin dahil yakıtım var.

Arabada bir sorunum var;

Araç ile soğuktan başlayıp sürekli kullandığımda vuruntu ve ses fazla oluyor. Kenara çekip motor sıcakken kapatıp açıyorum ve sonra motor pürüzsüz çalışıyor. Diğer türlü dizel sesi gibi gürültüsü oluyor. Gazlayıp arabayı sıkıştırınca da bir süre süt dökmüş kedi gibi çalışıyor. Benzin veya gaz fark etmiyor.

Bunu ekmek almaya durduğumda fark ettim. motor sıcakken çalıştırdığımda gerçekten karakteri değişiyor arabanın. Sizin de bu tür bir deneyiminiz oldu mu ? Yada ben nereyi kontrol edeyim, ettireyim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1279 : Nisan 14, 2023, 18:04:33 »
Soğukken dizel gibi çalıştığını biliyoruz. Hatta daha kötü. Jeneratörün çalıştırması sert oluyor. Ama arabayı kapatıp açınca değiştiğini sanmam. Motor kapanıp açılsa belki olur diye düşünüyorum.