Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123392 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1220 : Ocak 22, 2023, 21:33:10 »
%80 demek tam gaz mı demek yoksa kickdown harici mi yüzde seksen ?

Bukadar gaza basıldığında motor 3500 devire kadar çeviriyor çünkü.

İce yükü olarak hemen her devirde güzel oranlar var. Yani devir çevirmese bile elektrik üretimi ile çekişe her zaman katkısı var. Motorun gücünü kullanmak derken elektrikten mi bahsediyoruz, doğrudan aktarım mı istiyoruz ?

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1220 : Ocak 22, 2023, 21:33:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1221 : Ocak 22, 2023, 22:37:53 »
%80 demek tam gaz mı demek yoksa kickdown harici mi yüzde seksen ?

Bukadar gaza basıldığında motor 3500 devire kadar çeviriyor çünkü.

İce yükü olarak hemen her devirde güzel oranlar var. Yani devir çevirmese bile elektrik üretimi ile çekişe her zaman katkısı var. Motorun gücünü kullanmak derken elektrikten mi bahsediyoruz, doğrudan aktarım mı istiyoruz ?
Pedal pozisyonu olarak %80 civarı bastım ve bekledim. %100'ü dip gaz kabul edin.. %80 pedala basın... Bu durumda 2 saniye kadar pillerden güç çekip elektrik motorunu çok yoğun kullanıyor ve benzin motorunu 1300 devir üstünde çıakrmıyor. Ama 2. saniyeden sonra S1a aşamasında dahi motor yüksek devirlenebiliyor(2700 devire kadar çıkıyor bende)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1222 : Ocak 23, 2023, 08:33:46 »
Pedal pozisyonu olarak %80 civarı bastım ve bekledim. %100'ü dip gaz kabul edin.. %80 pedala basın... Bu durumda 2 saniye kadar pillerden güç çekip elektrik motorunu çok yoğun kullanıyor ve benzin motorunu 1300 devir üstünde çıakrmıyor. Ama 2. saniyeden sonra S1a aşamasında dahi motor yüksek devirlenebiliyor(2700 devire kadar çıkıyor bende)

Verimli hızlanma için gaz pedalına yavaşça basıp, eco bölgesinin tamamını kullanıyorum ki ice de verimli çalışma aralığında kalsın diye. Fakat burada farklı bir durum var gibi. s1 fazı olmasa bile kalkış sonrası gaz basmak bence verimli değil. İşte burada tezat var çünkü tüketim sizde çok düşük kalmış.

Onca zamandır kullanıyorum ama hergün yeni bir özellik keşfediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1223 : Ocak 23, 2023, 11:06:21 »
Verimli hızlanma için gaz pedalına yavaşça basıp, eco bölgesinin tamamını kullanıyorum ki ice de verimli çalışma aralığında kalsın diye. Fakat burada farklı bir durum var gibi. s1 fazı olmasa bile kalkış sonrası gaz basmak bence verimli değil. İşte burada tezat var çünkü tüketim sizde çok düşük kalmış.

Onca zamandır kullanıyorum ama hergün yeni bir özellik keşfediyorum.
Evet normalde pedala az basmak verim için önemli ancak soğuk motorda ilk çalıştırmada, bunun bir anlamı yok çünkü motor her halükarda verimsiz çalışacaktır çünkü zaten soğuk(kış şartları için tabi) bu nedenle gaza az basma olayından ziyade, pillerden yüksek akım çekmemek burada daha önem kazanıyor. Zaten yazılım da pillerin durumu daha kritik olabilir diye 2. saniyeden sonra, pillerden daha az akım çekip, benzin motorunun devrini yükseltmeyi tercih ediyor. İlk yağlama ilke 2 saniyede yapıldığı için de bence benzin motorunun başta devirli çalışması çok da dert değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1224 : Ocak 23, 2023, 19:09:03 »
İstanbul şartlarında parktan çıkıp düz yola girme şansı pek olmuyor. Ama eğer nispeten düz yola beni atacak kadar piller doluysa ben de start dedikten sonra motoru çalıştırmadan elektrikle sürüyorum. Bu esnada dikkat edilmesi gereken şey piller azalıyor. S1a’da iken piller %35’lere kadar düşebilir.

Benim s1a’da iken %80 gaz pedalı pozisyonu şansım pek olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1225 : Ocak 23, 2023, 20:40:09 »
1.6 litre/100km tüketim değerine ulaşırken bence bir önemli  nokta daha var ki, pili mümkün olduğu kadar az şarj - deşarj etmek. Yani süzülürken pilden kullanmamak, ve rejenerarif fren yapmamak. Grafiklere bu da net olarak görülüyor. Bu sayede pili ısıtmadan, enerji kaybını minimumda tutarak yol alabildim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1226 : Ocak 23, 2023, 21:10:04 »
Çok enteresan. İlk çalıştırmada, ısınırken çok benzin yakıyor. Yaklaşık 3 km yol gidiyorum ki ısınsın ice yi kapatsın. Bu sırada ortalama 6 litrelerde oluyor. Sonra ice durmadan tüketim düşmüyor. Gaza dokunarak bassam bile anlık yakıtı 5 litrelerde gösteriyor.
bayır iniş ile maksimum yakaladığım ekonomi 1.3 litre ortalama oldu. Normalde 2 litre ile yakıt tasarrufu yaparsam iniyorum. Herşeyin mükemmel olması lazım ki tüketim düşsün. Yavaş gitmek, mümkün olan her eğimde hızlanmak yerine şarj etmek, virajları hızlı dönmek, fren kullanmamak gibi birçok şeyi yapmak gerekiyor ama okadar hassas ki pil tam bitecek, herhangi bir bayırı 1kmh daha hızlı bile çıkmayacaksınız.

Ben düşük yakıtı süzülmeye veya şarj deşarj döngüsüne değil hıza bağlıyorum. Durkalk yapılmazsa hızlanmak istemezseniz belki ice çalışarak ekonomi yapmak mümkün olabilirdi. O da ice çalışınca zaten 50 60 hızları geçer. Çünkü sürekli tork üretiyor. Gaza basmasanız bile. 

yinede batarya kullanmadan ekonomi yapmak benim için rahatsız edici derecede farklı geliyor. Ben ice yi durdurmadan kullandığımda herzaman daha çok yaktım çünkü.

Bütün bu ekonominin yanında kış yakıtım 4.5 litreye çıktı. Henüz kar yağmadı. Isınmak için kaloriferi açmıyorum. iş yerine çıkış ortalaması 6 litre, eve dönüş ortalaması 3 litre. Ortalama tam 4.5 litre ediyor. Normal kullanımda tahminim bu değerlerde gezilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1227 : Ocak 23, 2023, 21:41:48 »
1.6 litre/100km tüketim değerine ulaşırken bence bir önemli  nokta daha var ki, pili mümkün olduğu kadar az şarj - deşarj etmek. Yani süzülürken pilden kullanmamak, ve rejenerarif fren yapmamak. Grafiklere bu da net olarak görülüyor. Bu sayede pili ısıtmadan, enerji kaybını minimumda tutarak yol alabildim.

Bu uygulama için ciddi eğimsiz arazi lazım. Facebook’ta da bahsetmiştim. Çevre yolu bile olsa rampa çıkarken pillerle çıkılmıyor. Gücü yetmiyor. Hız düşük kalıyor. ICE çalışarak çıkınca piller %60-65’e kadar dolma eğiliminde. Tepe noktaya çıkıp aşağı süzülmek mümkün değil. Yavaş kalıyor. Aracı biraz hızlandırmak gerekiyor. Hepsini geçtim. İnişte trafik bir dursa frene basınca zaten %60-65 olan pil anında %70’lere dayanıyor. Isınma eğilimine giriyor.

Güzergah gözetimi ciddi önem kazanıyor bu durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1228 : Ocak 24, 2023, 09:13:58 »
Bu uygulama için ciddi eğimsiz arazi lazım. Facebook’ta da bahsetmiştim. Çevre yolu bile olsa rampa çıkarken pillerle çıkılmıyor. Gücü yetmiyor. Hız düşük kalıyor. ICE çalışarak çıkınca piller %60-65’e kadar dolma eğiliminde. Tepe noktaya çıkıp aşağı süzülmek mümkün değil. Yavaş kalıyor. Aracı biraz hızlandırmak gerekiyor. Hepsini geçtim. İnişte trafik bir dursa frene basınca zaten %60-65 olan pil anında %70’lere dayanıyor. Isınma eğilimine giriyor.

Güzergah gözetimi ciddi önem kazanıyor bu durumda.

Rampa çıkışlarda pilin yüzdesini korumak için (yükselmesini engellemek için) push &slide yapıyorum. Yüksek devirde 10 saniye yokuş yukarı hızlanıp, sonradan aniden gazdan ayağımı çekiyorum, 5 saniye kadar yokuş yukarı süzülüyorum. Tabi yokuş yukarı süzülürken hafif pedala basıyorum ki rejenerasyon olmasın ve araç aniden yavaşlamasın. Tabi araç yavaşlıyor ve diriliğini kaybediyor ama yokuş sonunda inişe geçmeden pillerim dolmamış oluyor. inişte doldurabiliyorum. Bunu yapmak için trafiği de gözetmek gerekiyor çünkü yokuş çıkan bir araç aniden hızlanp aniden yavaşlarsa küfür yer. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1229 : Ocak 24, 2023, 10:34:09 »
Bugün evden çıkıp iş yerine vardığımda çalıştırma ortalamam 6.1 oldu. Hiç pwr bölgesine geçmedim. Aşırı sakin gittim durdum kalktım. Bayır çıkarken de pwr kullanmadım. İlk çalıştırmada ice nin çalıştırmadım. Bana bu tüketim çok süpriz oldu çünkü dikkat etmeden kullandığım günlerde 5.9 ortalama ile güzergahı bitirmiştim :)

Yani demem o ki gaza az basmak değil nerede ne kadar basacağını bilmek daha önemli :)

Sedat beyin yaptığı pulse glide tekniğine benziyor. İce en verimli verde çalışıp enerji kazandırıyor. Kısa sürede güç alıp normalde ice nin çalışacağı yerlerde motor güç üretmemiş oluyor. Eskiden beridir amerikalılar bu yöntemi tavsiye ediyorlar. Trafikte yapılamasa da ice devrini 1800 gibi tutup hızlanıp biraz kaydırmak herzaman mantıklı. Fakat ice yi çalıştırıp hızlanıp sonra batarya doldurmaya çalışmak mantıksız.

Tebrik ediyorum. Bende güzergahımda deneyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1230 : Ocak 25, 2023, 06:16:54 »
Arkadaşlar yine yazamadan edemiyorum,konuyu severek takip ediyorum,sizleride çok iyi anlıyorum,araçlarınızı en verimli amacına uygun kullanmaya çalışıyorsunuz ama nafile adamlar oturup dünyanın yazılımını yapmışlar son kullanıcı olarak çok yapabileceğiniz bişey yok aynı aracı bende zaman zaman kullanıyorum iki arkadaşımda var,ki onlarda ben ön ayak oldum almalarına vesile oldum,defalarca daha öncesinde kullandım bu araçtan en iyi verimi normal araç kullanır gibi kullanarak alabilirsiniz,dikkat etmeniz gereken tek konu aracın rutin bakımı bırakın araç herşeyi kendisi yapıyor,siz keyfini çıkarın gerisi onda.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1231 : Ocak 25, 2023, 11:52:06 »
Arkadaşlar yine yazamadan edemiyorum,konuyu severek takip ediyorum,sizleride çok iyi anlıyorum,araçlarınızı en verimli amacına uygun kullanmaya çalışıyorsunuz ama nafile adamlar oturup dünyanın yazılımını yapmışlar son kullanıcı olarak çok yapabileceğiniz bişey yok aynı aracı bende zaman zaman kullanıyorum iki arkadaşımda var,ki onlarda ben ön ayak oldum almalarına vesile oldum,defalarca daha öncesinde kullandım bu araçtan en iyi verimi normal araç kullanır gibi kullanarak alabilirsiniz,dikkat etmeniz gereken tek konu aracın rutin bakımı bırakın araç herşeyi kendisi yapıyor,siz keyfini çıkarın gerisi onda.

Ümit bey son kullanıcı olarak yapabileceğimiz birçok şey var. Bu konuda size katılmıyorum. :) Tabi ben gaza basar giderim, gerisini araç halletsin mantığı ile davranırsanız son kullanıcı olarak birşey yapmayı beklemeyin ancak bu işin bir fiziği ve matematiği var. Tabi ki son kullanıcı bu fizikten ve matematikten anlamıyor olabilir ama en azından bu işin fiziğinden ve matematiğinden anlayanların bu işi yapabileceği çok net. Nitekim 25.000 km sonunda yakıt ortalamam 3.69 litre/100 km ve bu ortalamayı işin fiziğini bilerek yaptım. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1178075.html adresinden aldığım yakıtları ve gittiğim km'yi ayrıntılı olarak görebilirsiniz. Bu değer fabrika verisinin de altında çünkü bu değer yaz-kış toplam ortalamam. Yazın bu ortalama 3 e kadar düşebiliyor. Uygun yol şartlarında bu değer 2.2'ye kadar düşebiliyor. Yavaş giderek bu değerleri 2'nin altında düşürdüğüm zamanlar bile oldu.

Mühendisler ar-ge aşamasında standart kullanıcının davranışlarına göre yazılımları optimize ederler ancak siz stnadart kullanıcı değilseniz, yazılımın daha iyisini de yapabilirsiniz. Yalnız bunun için sistemi daha ayrıntılı bilmeniz gerekiyor. Bizim yapmaya çalıştığımız şey de tam olarak bu.

Genelde bana 'mühendislerden daha iyi mi bileceksin' diyorlar ama, o mühendislerin derslerine girdiğimi billmiyorlar :)
sevgiler saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1232 : Ocak 26, 2023, 01:15:54 »
Ümit bey son kullanıcı olarak yapabileceğimiz birçok şey var. Bu konuda size katılmıyorum. :) Tabi ben gaza basar giderim, gerisini araç halletsin mantığı ile davranırsanız son kullanıcı olarak birşey yapmayı beklemeyin ancak bu işin bir fiziği ve matematiği var. Tabi ki son kullanıcı bu fizikten ve matematikten anlamıyor olabilir ama en azından bu işin fiziğinden ve matematiğinden anlayanların bu işi yapabileceği çok net. Nitekim 25.000 km sonunda yakıt ortalamam 3.69 litre/100 km ve bu ortalamayı işin fiziğini bilerek yaptım. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1178075.html adresinden aldığım yakıtları ve gittiğim km'yi ayrıntılı olarak görebilirsiniz. Bu değer fabrika verisinin de altında çünkü bu değer yaz-kış toplam ortalamam. Yazın bu ortalama 3 e kadar düşebiliyor. Uygun yol şartlarında bu değer 2.2'ye kadar düşebiliyor. Yavaş giderek bu değerleri 2'nin altında düşürdüğüm zamanlar bile oldu.

Mühendisler ar-ge aşamasında standart kullanıcının davranışlarına göre yazılımları optimize ederler ancak siz stnadart kullanıcı değilseniz, yazılımın daha iyisini de yapabilirsiniz. Yalnız bunun için sistemi daha ayrıntılı bilmeniz gerekiyor. Bizim yapmaya çalıştığımız şey de tam olarak bu.

Genelde bana 'mühendislerden daha iyi mi bileceksin' diyorlar ama, o mühendislerin derslerine girdiğimi billmiyorlar :)
sevgiler saygılar
Sedat hocam istedikten sonra her araç az yaktırılır ama kasmaya ne gerek var,sizin taraftan bakacak olursak bende 2.0 Corona ile şehir içinde 1.6 dan az yakıyordum ama işin keyif tarafı bir nebze bitiyordu,şuandaki kullandığım araçtada emsallerine nazaran 1.5 lt az tüketiyorum yine pek dikkat etmiyorum eğer dikkat etsem 0.5 lt daha aşağı düşer ama kendimi kasmama değecek bir iş değil ayrıca araca vereceği zararları da düşünmek lazım,mühendislerden daha iyi bilebilirsiniz bunu her zaman savunurum önemli olan okumak mühendis olmak değil tecrübe edinmek,şuanda 2 tane hybrit Corolla var 21 model hiç dikkat etmeden normal araç kullanır gibi kullanarak 4 lt ortalama ile geziyoruz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1233 : Ocak 26, 2023, 09:17:19 »
Bence de arabayı normal sürmekle bilinçli sürmek arasında çok fark var. Normal sürüşte 5 litre civarında yakıtı olur ama kurallara uyarsan 3.5 litre ile bile gezebilirsin.

Sadece benim yol şartlarım için farklı bir durum var. Ben bayır çıkıyorum. Çabuk hızlanan, kamyonlarla dolu trafikte gidiyorum. Bu nedenle gaza çok basmam gerekiyor. Bu şartlarda her araba çok yakardı ama hiçbir araba ile 4.5 ortalamayı tutturamazdım. Kullanım şartlarım uygun olmadığından bende tüp taktırdım, takılıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1234 : Ocak 26, 2023, 13:58:20 »
Sedat hocam istedikten sonra her araç az yaktırılır ama kasmaya ne gerek var,sizin taraftan bakacak olursak bende 2.0 Corona ile şehir içinde 1.6 dan az yakıyordum ama işin keyif tarafı bir nebze bitiyordu,şuandaki kullandığım araçtada emsallerine nazaran 1.5 lt az tüketiyorum yine pek dikkat etmiyorum eğer dikkat etsem 0.5 lt daha aşağı düşer ama kendimi kasmama değecek bir iş değil ayrıca araca vereceği zararları da düşünmek lazım,mühendislerden daha iyi bilebilirsiniz bunu her zaman savunurum önemli olan okumak mühendis olmak değil tecrübe edinmek,şuanda 2 tane hybrit Corolla var 21 model hiç dikkat etmeden normal araç kullanır gibi kullanarak 4 lt ortalama ile geziyoruz.
Emin olun kasarak yaptığım bir şey değil. Sürüş alışkanlıklarımı bu doğrultuda değişmesi yeterli. Tıpkı ilk otomobil kullanmayı öğrenmek gibi. Sonrasında otomatikten öyle kullanıyorsunuz zaten. 25000 km boyunca emin olun kasarak yapılmaz bu iş, haklısınız. 1-2 ay analiz ve deneme yaptım ve sonuç ortada. 2 yıldır bu şekilde kullanıyorum. Bu bilgileri de paylaşıyorum ki faydalanmak isteyen faydalansın. Tabi ki yanlış çıkarımlarım da olabiliyor. Eksikler de olabiliyor. Arkadalşarla bunların üstünden geçip en iedali yapmaya çalışıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1235 : Ocak 27, 2023, 22:54:37 »
Birkaç gündür deniyorum, tüketim olarak bir miktar düşüş var. Fakat hız olarak kaybım yok.

Yaptığım şey şu oldu. Normal sürüşte batarya kullanmaya çalışıyorum. Benzin motorunu çalıştıracaksam gaza hafif basmak yerine çok basıyorum. Yani hızlanmayı çabuk yapıyorum, batarya gücüne geçiyorum.

Bugün denememde eco göstergesi altındaki mavi çizgi kadar gaza bastım. Pwr moduna geçmedim. Tüketim olarak rekor gelmedi fakat gaza hafif basıp bayır tırmanmaktan daha az tükettiği kesinleşti. Üstelik yavaş gitmeden.

Yani gaza eco bölgesini dolduracak kadar basıp hızlansa bile bekliyorum. Bayır biterken hızın düşmesine müsade edip gazı kesiyorum. Öndeki araç 70 ile gidiyorsa ben 80 e kadar hızlanıp 65 e kadar düşüyorum. Şuan için düşüncelerim olumlu.

Bayır çıkarken hiçbir yöntem az yaktırmıyor. Benim görüşüm en ideali pwr nin ilk beyaz çizgisinden sonra 2. veya 3. doldurmak gerek. Böylece batarya bitmeden fazla yavaş kalmadan çıkıyor. İnce bir iş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1236 : Ocak 27, 2023, 23:18:55 »
Birkaç gündür deniyorum, tüketim olarak bir miktar düşüş var. Fakat hız olarak kaybım yok.

Yaptığım şey şu oldu. Normal sürüşte batarya kullanmaya çalışıyorum. Benzin motorunu çalıştıracaksam gaza hafif basmak yerine çok basıyorum. Yani hızlanmayı çabuk yapıyorum, batarya gücüne geçiyorum.

Bugün denememde eco göstergesi altındaki mavi çizgi kadar gaza bastım. Pwr moduna geçmedim. Tüketim olarak rekor gelmedi fakat gaza hafif basıp bayır tırmanmaktan daha az tükettiği kesinleşti. Üstelik yavaş gitmeden.

Yani gaza eco bölgesini dolduracak kadar basıp hızlansa bile bekliyorum. Bayır biterken hızın düşmesine müsade edip gazı kesiyorum. Öndeki araç 70 ile gidiyorsa ben 80 e kadar hızlanıp 65 e kadar düşüyorum. Şuan için düşüncelerim olumlu.

Bayır çıkarken hiçbir yöntem az yaktırmıyor. Benim görüşüm en ideali pwr nin ilk beyaz çizgisinden sonra 2. veya 3. doldurmak gerek. Böylece batarya bitmeden fazla yavaş kalmadan çıkıyor. İnce bir iş :)
Hocam aynı şekilde bende kullandım aynı aracı,bulunduğum yer sizinkinden farksız hatta net konum vermek gerekirse İskenderundan belen geçidi arasında gidiş dönüş 36 km rakım deniz seviyesinden 600 civarına tırmanış 18 km,hayatta dikkat etmem ve yakıt 4 lt civarlarında geziyor,trafik yoğunluğu müthiş alternatif yol olmadığı için tırların arasında yol bulmaya çalışıyoruz,bu araçta yapılacak tek iş normal araç kullanır gibi kullanmak sınırları zorlamadan sürüş herşeye yeterli oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1237 : Ocak 28, 2023, 11:26:46 »
Hocam aynı şekilde bende kullandım aynı aracı,bulunduğum yer sizinkinden farksız hatta net konum vermek gerekirse İskenderundan belen geçidi arasında gidiş dönüş 36 km rakım deniz seviyesinden 600 civarına tırmanış 18 km,hayatta dikkat etmem ve yakıt 4 lt civarlarında geziyor,trafik yoğunluğu müthiş alternatif yol olmadığı için tırların arasında yol bulmaya çalışıyoruz,bu araçta yapılacak tek iş normal araç kullanır gibi kullanmak sınırları zorlamadan sürüş herşeye yeterli oluyor.
Evet bende 8km de 600mt çıkıyorum :) Kış ortalamam 4.5 litre görünüyor. ( benzin, bilgisayardan ) yazın 4.2 litre idi. Fakat ben tır kamyon arkasında duman solumak, trafiğe girmek istemiyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1238 : Ocak 28, 2023, 15:19:31 »
Keyiften kasıt nedir? Belki ben az yaktırmaktan keyif alıyorum :)

Pulse glide elbette işe yarar. Zaten konvansiyonel arabalarda da hızlı hızlanıp sonra sabit hıza geçin derler eskiden beri. Hibritte de hızlı hızlanmak ve süzülmek standart kullanımdan az yaktırıyor. Bu kesin. Herkes pulse glide tekniğinde sürse trafikte çok komik görüntüler olurdu :)

Ama bunlar istanbul içinde mümkün olmuyor. Ya öndeki ani yavaşlıyor, ya arkadaki sıkıştırıyor. Zaten düz ve boş yol bulamıyoruz bunu yapacak. Her yer yoğun. Az önce 2km boyunca tam 20dk dur kalk yaptım. Hızım 4km üstüne çıkmadı. Piller 3-4 kere %40 altına düşüp motor çalıştı. Yakıt tüketimi 5,5 oldu. Ama iddiaya girerim aynı yolda dizel bir araba en az 8-9 yakardı. Benzinliyi söylemiyorum bile.

%74 demek yol denen alanların %74’ü arabayla dolu demek. Yaşanmaz burada. Bu arada şöförlerin %90’ı araba kullanmayı bilmiyor. Herkes iyi bildiğini sanıyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1239 : Ocak 28, 2023, 22:56:47 »
İstanbulun her yerine tabela koyacaksın. Tabelada ilerideki trafiğe göre bir hız yazacak. Mesela 50 yi aşmayın denilecek.
50 kmh i geçen her bir araca çok ağır bir ceza verilecek.

Böylece bir ihtimalle trafik durmadan ilerleyebilir.

Ben her geldiğimde şaşırıyorum. Çünkü insanlar yolu açık bulunca olabildiğince hızlı gidiyor. İleride bir yerde bir kişi fren yapsa 5km geride trafik duruyor. Mantıksız bir kalabalığa sahip olduğu kesin. Trafik için toplum bilinci çok önemli.

Hybrid trafik sevse bile uzun süre durmayı veya sürekli batarya kullanımını sevmez. Durduğu yerde şarj etmek ise gerçekten çok çok verimsiz. Trafikte öndekini biraz geriden takip edeyim diyemezsiniz. durmaları yarı yarıya düşürmek bile mümkündür bence ama arkadaki sinirli, yandaki arabalar aç kurtlar gibi olunca onuda yapamazsınız. Allah sabır versin. Bizim bayır çıkmamızdan daha kötü bir durum bence. Ayrıca sabır işi..