0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
%80 demek tam gaz mı demek yoksa kickdown harici mi yüzde seksen ? Bukadar gaza basıldığında motor 3500 devire kadar çeviriyor çünkü. İce yükü olarak hemen her devirde güzel oranlar var. Yani devir çevirmese bile elektrik üretimi ile çekişe her zaman katkısı var. Motorun gücünü kullanmak derken elektrikten mi bahsediyoruz, doğrudan aktarım mı istiyoruz ?
Pedal pozisyonu olarak %80 civarı bastım ve bekledim. %100'ü dip gaz kabul edin.. %80 pedala basın... Bu durumda 2 saniye kadar pillerden güç çekip elektrik motorunu çok yoğun kullanıyor ve benzin motorunu 1300 devir üstünde çıakrmıyor. Ama 2. saniyeden sonra S1a aşamasında dahi motor yüksek devirlenebiliyor(2700 devire kadar çıkıyor bende)
Verimli hızlanma için gaz pedalına yavaşça basıp, eco bölgesinin tamamını kullanıyorum ki ice de verimli çalışma aralığında kalsın diye. Fakat burada farklı bir durum var gibi. s1 fazı olmasa bile kalkış sonrası gaz basmak bence verimli değil. İşte burada tezat var çünkü tüketim sizde çok düşük kalmış.Onca zamandır kullanıyorum ama hergün yeni bir özellik keşfediyorum.
1.6 litre/100km tüketim değerine ulaşırken bence bir önemli nokta daha var ki, pili mümkün olduğu kadar az şarj - deşarj etmek. Yani süzülürken pilden kullanmamak, ve rejenerarif fren yapmamak. Grafiklere bu da net olarak görülüyor. Bu sayede pili ısıtmadan, enerji kaybını minimumda tutarak yol alabildim.
Bu uygulama için ciddi eğimsiz arazi lazım. Facebook’ta da bahsetmiştim. Çevre yolu bile olsa rampa çıkarken pillerle çıkılmıyor. Gücü yetmiyor. Hız düşük kalıyor. ICE çalışarak çıkınca piller %60-65’e kadar dolma eğiliminde. Tepe noktaya çıkıp aşağı süzülmek mümkün değil. Yavaş kalıyor. Aracı biraz hızlandırmak gerekiyor. Hepsini geçtim. İnişte trafik bir dursa frene basınca zaten %60-65 olan pil anında %70’lere dayanıyor. Isınma eğilimine giriyor. Güzergah gözetimi ciddi önem kazanıyor bu durumda.
Arkadaşlar yine yazamadan edemiyorum,konuyu severek takip ediyorum,sizleride çok iyi anlıyorum,araçlarınızı en verimli amacına uygun kullanmaya çalışıyorsunuz ama nafile adamlar oturup dünyanın yazılımını yapmışlar son kullanıcı olarak çok yapabileceğiniz bişey yok aynı aracı bende zaman zaman kullanıyorum iki arkadaşımda var,ki onlarda ben ön ayak oldum almalarına vesile oldum,defalarca daha öncesinde kullandım bu araçtan en iyi verimi normal araç kullanır gibi kullanarak alabilirsiniz,dikkat etmeniz gereken tek konu aracın rutin bakımı bırakın araç herşeyi kendisi yapıyor,siz keyfini çıkarın gerisi onda.
Ümit bey son kullanıcı olarak yapabileceğimiz birçok şey var. Bu konuda size katılmıyorum. Tabi ben gaza basar giderim, gerisini araç halletsin mantığı ile davranırsanız son kullanıcı olarak birşey yapmayı beklemeyin ancak bu işin bir fiziği ve matematiği var. Tabi ki son kullanıcı bu fizikten ve matematikten anlamıyor olabilir ama en azından bu işin fiziğinden ve matematiğinden anlayanların bu işi yapabileceği çok net. Nitekim 25.000 km sonunda yakıt ortalamam 3.69 litre/100 km ve bu ortalamayı işin fiziğini bilerek yaptım. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1178075.html adresinden aldığım yakıtları ve gittiğim km'yi ayrıntılı olarak görebilirsiniz. Bu değer fabrika verisinin de altında çünkü bu değer yaz-kış toplam ortalamam. Yazın bu ortalama 3 e kadar düşebiliyor. Uygun yol şartlarında bu değer 2.2'ye kadar düşebiliyor. Yavaş giderek bu değerleri 2'nin altında düşürdüğüm zamanlar bile oldu. Mühendisler ar-ge aşamasında standart kullanıcının davranışlarına göre yazılımları optimize ederler ancak siz stnadart kullanıcı değilseniz, yazılımın daha iyisini de yapabilirsiniz. Yalnız bunun için sistemi daha ayrıntılı bilmeniz gerekiyor. Bizim yapmaya çalıştığımız şey de tam olarak bu. Genelde bana 'mühendislerden daha iyi mi bileceksin' diyorlar ama, o mühendislerin derslerine girdiğimi billmiyorlar sevgiler saygılar
Sedat hocam istedikten sonra her araç az yaktırılır ama kasmaya ne gerek var,sizin taraftan bakacak olursak bende 2.0 Corona ile şehir içinde 1.6 dan az yakıyordum ama işin keyif tarafı bir nebze bitiyordu,şuandaki kullandığım araçtada emsallerine nazaran 1.5 lt az tüketiyorum yine pek dikkat etmiyorum eğer dikkat etsem 0.5 lt daha aşağı düşer ama kendimi kasmama değecek bir iş değil ayrıca araca vereceği zararları da düşünmek lazım,mühendislerden daha iyi bilebilirsiniz bunu her zaman savunurum önemli olan okumak mühendis olmak değil tecrübe edinmek,şuanda 2 tane hybrit Corolla var 21 model hiç dikkat etmeden normal araç kullanır gibi kullanarak 4 lt ortalama ile geziyoruz.
Birkaç gündür deniyorum, tüketim olarak bir miktar düşüş var. Fakat hız olarak kaybım yok. Yaptığım şey şu oldu. Normal sürüşte batarya kullanmaya çalışıyorum. Benzin motorunu çalıştıracaksam gaza hafif basmak yerine çok basıyorum. Yani hızlanmayı çabuk yapıyorum, batarya gücüne geçiyorum. Bugün denememde eco göstergesi altındaki mavi çizgi kadar gaza bastım. Pwr moduna geçmedim. Tüketim olarak rekor gelmedi fakat gaza hafif basıp bayır tırmanmaktan daha az tükettiği kesinleşti. Üstelik yavaş gitmeden. Yani gaza eco bölgesini dolduracak kadar basıp hızlansa bile bekliyorum. Bayır biterken hızın düşmesine müsade edip gazı kesiyorum. Öndeki araç 70 ile gidiyorsa ben 80 e kadar hızlanıp 65 e kadar düşüyorum. Şuan için düşüncelerim olumlu. Bayır çıkarken hiçbir yöntem az yaktırmıyor. Benim görüşüm en ideali pwr nin ilk beyaz çizgisinden sonra 2. veya 3. doldurmak gerek. Böylece batarya bitmeden fazla yavaş kalmadan çıkıyor. İnce bir iş
Hocam aynı şekilde bende kullandım aynı aracı,bulunduğum yer sizinkinden farksız hatta net konum vermek gerekirse İskenderundan belen geçidi arasında gidiş dönüş 36 km rakım deniz seviyesinden 600 civarına tırmanış 18 km,hayatta dikkat etmem ve yakıt 4 lt civarlarında geziyor,trafik yoğunluğu müthiş alternatif yol olmadığı için tırların arasında yol bulmaya çalışıyoruz,bu araçta yapılacak tek iş normal araç kullanır gibi kullanmak sınırları zorlamadan sürüş herşeye yeterli oluyor.