0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Çevre yolu, uzun yolda ufak testlerim sonucunda hafif rampa çıkışlarda (%2-4 eğim) en az tüketim 70-80km hızlarda oluyor. 50-60 km hızda tüketim artıyor. 85’ten sonra da artıyor. Düz yolda 70-80’i 90’a çekebiliriz. Çünkü hem düzde giderken ice kazanabiliyor hem de motorun yüke binmesi düşük hızda daha zor. Gerçi verim motor yükü daha azken fazla da olabiliyor. Sabit hızla sürüşe sadık olunca verim her türlü artıyor
Push&slide ile 50 km/h civarında tüketim daha düşer bence. Push süresi en az 10 saniye olmalı ama.Diğer taraftan 70 80 i 90 a çekmek pek mantıklı gelmedi. Artık hava sürtünmesi domine etmeye başlıyor.Bence en ideal aralık 40-60 arası push&slide..
Tırmanırken pulse glide olmuyor ama. 60-70-80-90 hepsini hız sabitleyici ile denedim. 60 ve 90’da aynı yaktı. Bu süreçte motor %100 çalıştı. Tırmanma zatenMesaj Birleştirildi: [time]30 Ara, 2022 19:38[/time]Bugün muayenede fren sapması %8-10 çıktı. Bu kadar olması normal mi? Sizler de kaç çıkmıştı?
düz yol için demiştim zaten. tırmanırken yük bindirmek daha mantıklı evet.
change. org üzerinde başlatmış olduğum MTV düzenlemesi yapılsın kampanyasına siz hybrid araç kullanıcılarının da desteğini beklerim.https://chng.it/pVDtCRttkm
Geçenlerde bahsettiğim durum. Aracı çalıştırdıktan sonra trafikte dur kalk ilerlerken motorun jeneratör tarafından yakıt harcamadan döndürülmesi durumu. Kısa sürüyor. Hızlanılmazsa birkaç kere yapabiliyor
842 metre yüksekten mi indiniz ?
Kış rekorumu kırdım. Vaktim vardı, yol müsaitti. Düşük hızlarda push&slide yaptım. Odtü-eryaman güzergahı 21.75 km yolun %80 ini EV olarak gidebildim. Tüketim 1.6 litre/100km.Ekte hybrid assistant raporunu da koyuyorum.
hangi hızlar arasında yapıyorsunuz? 80'e çıkıp 50'ye kadar süzülüyor musunuz?
Benim gördüğüm kadarıyla motor da soğukmuş. onu ısıtmak içinde bir süre içten yanmalının çalışması gerekmiş. Devir olarak da hiç düşük tutmamışsınız. ben 1500 devirlerde sürerken rekorumu kırmıştım, hep az devir az enerji ve yakıt diye düşünüyorum. Demek kaydırma tekniğinde çok önemi yok. Düşük hızlarda pillerin şarjı için daha çok kaynak veriyor gibi. Bir diğer fark ettiğim ise ice çalışırken bile ilk itmeyi batarya ile yapmış . Herzaman s1a dan başladığı kesinleşti. Banada genelde öyle denk geliyor. Tasarrufun dibine vurduğumda gaza sadece eco göstergesi orta çizgisi kadar basarım. İce çalıştırılıp bu çizgide gaza basınca önce 1300 devir çeviriyor sonra 1500 devir gibi yükseltiyor. Özellikle 70 80 arası az gaz basarak gittiğimde modlar arası geçişler hissediliyor. Hatta devir dalgalanması oluyor. Sizler bunu hiç yaşadınız mı ?
Bir diğer fark ettiğim ise ice çalışırken bile ilk itmeyi batarya ile yapmış . Herzaman s1a dan başladığı kesinleşti.
Grafiğe bakınca hızlanma başlangıcında pilden enerji çekimimepey fazlaymış. S1a olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa motor uzun süre güç vermezdi. Ama motor sıcakken gaza basınca neden pillerden bu kadar fazla güç çekmiş anlamadım
evet o yüzden ben soğuk çalıştırmada park halinde iken gaza bir kere basıp çekip iceyi tetikliyorum, motorun sesi değişene kadar bekliyorum sonra yola çıkıyorum. yoksa ice tekere güç aktarana kadar pil bitebiliyor.