Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123558 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1200 : Aralık 30, 2022, 18:14:26 »
Çevre yolu, uzun yolda ufak testlerim sonucunda hafif rampa çıkışlarda (%2-4 eğim) en az tüketim 70-80km hızlarda oluyor. 50-60 km hızda tüketim artıyor. 85’ten sonra da artıyor.

Düz yolda 70-80’i 90’a çekebiliriz. Çünkü hem düzde giderken ice kazanabiliyor hem de motorun yüke binmesi düşük hızda daha zor.

Gerçi verim motor yükü daha azken fazla da olabiliyor. Sabit hızla sürüşe sadık olunca verim her türlü artıyor

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1200 : Aralık 30, 2022, 18:14:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1201 : Aralık 30, 2022, 18:57:54 »
Çevre yolu, uzun yolda ufak testlerim sonucunda hafif rampa çıkışlarda (%2-4 eğim) en az tüketim 70-80km hızlarda oluyor. 50-60 km hızda tüketim artıyor. 85’ten sonra da artıyor.

Düz yolda 70-80’i 90’a çekebiliriz. Çünkü hem düzde giderken ice kazanabiliyor hem de motorun yüke binmesi düşük hızda daha zor.

Gerçi verim motor yükü daha azken fazla da olabiliyor. Sabit hızla sürüşe sadık olunca verim her türlü artıyor

Push&slide ile 50 km/h civarında tüketim daha düşer bence. Push süresi en az 10 saniye olmalı ama.
Diğer taraftan 70 80 i 90 a çekmek pek mantıklı gelmedi. Artık hava sürtünmesi domine etmeye başlıyor.
Bence en ideal aralık 40-60 arası push&slide..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1202 : Aralık 30, 2022, 19:32:55 »
Push&slide ile 50 km/h civarında tüketim daha düşer bence. Push süresi en az 10 saniye olmalı ama.
Diğer taraftan 70 80 i 90 a çekmek pek mantıklı gelmedi. Artık hava sürtünmesi domine etmeye başlıyor.
Bence en ideal aralık 40-60 arası push&slide..

Tırmanırken pulse glide olmuyor ama. 60-70-80-90 hepsini hız sabitleyici ile denedim. 60 ve 90’da aynı yaktı. Bu süreçte motor %100 çalıştı. Tırmanma zaten

Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2022, 19:38:45
Bugün muayenede fren sapması %8-10 çıktı. Bu kadar olması normal mi? Sizler de kaç çıkmıştı?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1203 : Aralık 30, 2022, 19:38:58 »
Bir durum daha var, hız sabitleyicinin farklı bir programı var. Bizim verdiğimiz gaz ile aynı gazı veriyor ama motor devri daha düşük kalabiliyor. 

Aynı ölçüde yakacağına ben inanırım çünkü başıma geldi. normal çıkış ile tasarruflu çıkış arasında hiç bir fark olmadan çıkmıştım bir defa. Son işyerimde ise eco bölmesini sonuna kadar kullanıp çıkarsam ortalamada yarım litreye kadar tasarruf edebiliyor. genelde 0.3 litre civarında daha az yakabiliyor. Fakat tasarruf için 30 kmh hızları göze almak gerek. Değer mi siz karar verin artık..

Mesaj Birleştirildi: [time]Aralık 30, 2022, 20:18:02[/time]
Arkadaşlar elektrikli arabalar vergilerini dörtte bir oranında veriyorken hybrid araçların oranlarında iyileştirme yapılmasını beklerdim.
Mtv den bahsediyorum.

Elektrikli araçların ne özelliği varsa, eminim hybrid araçlarında birtakım bu avantajlara sahip olduğunu düşünüyorum.

Bu nedenle; sizleri cimer e yazmak için davet ediyorum. Makul gerekçeler ile şikayette bulunalım. Ses çıkartmazsak kimse düşünüp vergisini düşürmeyecektir. Haklılığımızı ifade etmeliyiz. Bir takım taslak metinler hazırlayabiliriz. Diğer arkadaşlarımızın da katılımını rica edebiliriz.



Mesaj Birleştirildi: Aralık 30, 2022, 20:24:08

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1204 : Aralık 30, 2022, 21:49:02 »
Tırmanırken pulse glide olmuyor ama. 60-70-80-90 hepsini hız sabitleyici ile denedim. 60 ve 90’da aynı yaktı. Bu süreçte motor %100 çalıştı. Tırmanma zaten

Mesaj Birleştirildi: [time]30 Ara, 2022 19:38[/time]
Bugün muayenede fren sapması %8-10 çıktı. Bu kadar olması normal mi? Sizler de kaç çıkmıştı?


düz yol için demiştim zaten. tırmanırken yük bindirmek daha mantıklı evet.

Fren dengesizliğini biraz araştırdım. %30 a kadar normal çünkü freni köklediğimizdeki maks. kuvvet değerini ölçüyorlar ve frenlerden birisi tutmuyorsa bu değer %100 e çıkıyor ve araç fren anında savruluyor. %30 fark demek, köklediğimizde frenler arası birkaç milisaniye gecikme demek ve aracın dengesini bpzmuyor.

Kökleme değil de normal frende bu fark hissedilmiyor bile. %10 fark fabrika kçıkışı gayet kabul edilebilir sonucuna vardım. Kendi muayene sonucumu da burada paylaşırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 412 kere teşekkür etti
  • 299 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1205 : Aralık 30, 2022, 22:49:16 »
düz yol için demiştim zaten. tırmanırken yük bindirmek daha mantıklı evet.

Fren sapmasini %30 a kadar musade ediyorlar diye biliyorum..

Benim 1. Aks %10
2.aks %13
El freni %19
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1206 : Aralık 31, 2022, 10:18:22 »
Ben zaten ayda bir cimer’e yazarım mtv konusunu. En son “mtv spesifik bir vergi olup…” diye devam eden cevap attılar :)

Toyota bayisinde çalışan biri bu sene içinde hibrit vergisinin bir alt motor dilime göre düzenleneceği bilgisini verdi. Bakalım olur mu


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1207 : Ocak 01, 2023, 11:39:43 »
change. org üzerinde başlatmış olduğum MTV düzenlemesi yapılsın kampanyasına siz hybrid araç kullanıcılarının da desteğini beklerim.

https://chng.it/pVDtCRttkm

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1208 : Ocak 01, 2023, 16:04:24 »
change. org üzerinde başlatmış olduğum MTV düzenlemesi yapılsın kampanyasına siz hybrid araç kullanıcılarının da desteğini beklerim.

https://chng.it/pVDtCRttkm
imzaladım umarım bir şey yapılır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1209 : Ocak 11, 2023, 20:13:10 »
Geçenlerde bahsettiğim durum. Aracı çalıştırdıktan sonra trafikte dur kalk ilerlerken motorun jeneratör tarafından yakıt harcamadan döndürülmesi durumu. Kısa sürüyor. Hızlanılmazsa birkaç kere yapabiliyor




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1210 : Ocak 12, 2023, 08:57:18 »
Geçenlerde bahsettiğim durum. Aracı çalıştırdıktan sonra trafikte dur kalk ilerlerken motorun jeneratör tarafından yakıt harcamadan döndürülmesi durumu. Kısa sürüyor. Hızlanılmazsa birkaç kere yapabiliyor

Yazın daha çok oluyor. Durkalk trafikte ve bataryayı çok kullanmaya çalışınca daha çok oluyor. Gaz pedalına ansızın, beklenmedik bir anda basıldığında oluyor. Gaz pedalı bas çek yapınca da bir süre bekletiyor.

Ama motor neden 1300 devirde duruyor anlamadım. Çünkü şarjı o devirde yapması lazım. Çalışacaksa 1000 devirde boşa dönebiliyor.

Sıcaklık, yağlama, temizlenme gibi bir fonksiyonu var fakat biz bilemiyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1211 : Ocak 20, 2023, 20:44:27 »
Kış rekorumu kırdım. Vaktim vardı, yol müsaitti. Düşük hızlarda push&slide yaptım. Odtü-eryaman güzergahı 21.75 km yolun %80 ini EV olarak gidebildim. Tüketim 1.6 litre/100km.
Ekte hybrid assistant raporunu da koyuyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1212 : Ocak 20, 2023, 21:06:16 »
842 metre yüksekten mi indiniz ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1213 : Ocak 20, 2023, 21:21:30 »
842 metre yüksekten mi indiniz ? :)
930 metreden 830 metreye yaklaşık 100 metre indim. Bu güzergahın dönüşünde de 2.6 civarı yakmışlığım var. Kabaca Ortalama 2.1 e geliyor diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1214 : Ocak 21, 2023, 15:01:59 »
Kış rekorumu kırdım. Vaktim vardı, yol müsaitti. Düşük hızlarda push&slide yaptım. Odtü-eryaman güzergahı 21.75 km yolun %80 ini EV olarak gidebildim. Tüketim 1.6 litre/100km.
Ekte hybrid assistant raporunu da koyuyorum.
hangi hızlar arasında yapıyorsunuz? 80'e çıkıp 50'ye kadar süzülüyor musunuz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1215 : Ocak 21, 2023, 21:29:54 »
hangi hızlar arasında yapıyorsunuz? 80'e çıkıp 50'ye kadar süzülüyor musunuz?
Daha düşük tempoda yaptım. maks 65 km/h e kadar çıktım. süzülüp 40 km/h a kadar düştüm. Ekte grafik var. kırmızı bölgelerde benzin motoru çalışıyor. Aslında yol da eğimli sayılır. O nedenle biraz da eğimin durumna göre çıkışlarda push yapıp, inişlerde slide yaptım. Yolun normal temposu 80 km/h civarı gittiğimde tabi daha fazla yakıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1216 : Ocak 22, 2023, 00:45:38 »
Benim gördüğüm kadarıyla motor da soğukmuş. onu ısıtmak içinde bir süre içten yanmalının çalışması gerekmiş.

Devir olarak da hiç düşük tutmamışsınız. ben 1500 devirlerde sürerken rekorumu kırmıştım, hep az devir az enerji ve yakıt diye düşünüyorum. Demek kaydırma tekniğinde çok önemi yok. Düşük hızlarda pillerin şarjı için daha çok kaynak veriyor gibi.

Bir diğer fark ettiğim ise ice çalışırken bile ilk itmeyi batarya ile yapmış . Herzaman s1a dan başladığı kesinleşti. Banada genelde öyle denk geliyor. Tasarrufun dibine vurduğumda gaza sadece eco göstergesi orta çizgisi kadar basarım. İce çalıştırılıp bu çizgide gaza basınca önce 1300 devir çeviriyor sonra 1500 devir gibi yükseltiyor.

Özellikle 70 80 arası az gaz basarak gittiğimde modlar arası geçişler hissediliyor. Hatta devir dalgalanması oluyor.
Sizler bunu hiç yaşadınız mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1217 : Ocak 22, 2023, 19:41:10 »
Benim gördüğüm kadarıyla motor da soğukmuş. onu ısıtmak içinde bir süre içten yanmalının çalışması gerekmiş.

Devir olarak da hiç düşük tutmamışsınız. ben 1500 devirlerde sürerken rekorumu kırmıştım, hep az devir az enerji ve yakıt diye düşünüyorum. Demek kaydırma tekniğinde çok önemi yok. Düşük hızlarda pillerin şarjı için daha çok kaynak veriyor gibi.

Bir diğer fark ettiğim ise ice çalışırken bile ilk itmeyi batarya ile yapmış . Herzaman s1a dan başladığı kesinleşti. Banada genelde öyle denk geliyor. Tasarrufun dibine vurduğumda gaza sadece eco göstergesi orta çizgisi kadar basarım. İce çalıştırılıp bu çizgide gaza basınca önce 1300 devir çeviriyor sonra 1500 devir gibi yükseltiyor.

Özellikle 70 80 arası az gaz basarak gittiğimde modlar arası geçişler hissediliyor. Hatta devir dalgalanması oluyor.
Sizler bunu hiç yaşadınız mı ?

Grafiğe bakınca hızlanma başlangıcında pilden enerji çekimimepey fazlaymış. S1a olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa motor uzun süre güç vermezdi. Ama motor sıcakken gaza basınca neden pillerden bu kadar fazla güç çekmiş anlamadım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1218 : Ocak 22, 2023, 19:49:33 »
Bir diğer fark ettiğim ise ice çalışırken bile ilk itmeyi batarya ile yapmış . Herzaman s1a dan başladığı kesinleşti.
evet o yüzden ben soğuk çalıştırmada park halinde iken gaza bir kere basıp çekip iceyi tetikliyorum, motorun sesi değişene kadar bekliyorum sonra yola çıkıyorum. yoksa ice tekere güç aktarana kadar pil bitebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1219 : Ocak 22, 2023, 20:41:59 »
Grafiğe bakınca hızlanma başlangıcında pilden enerji çekimimepey fazlaymış. S1a olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa motor uzun süre güç vermezdi. Ama motor sıcakken gaza basınca neden pillerden bu kadar fazla güç çekmiş anlamadım

O aşamayı çok net hatırlıyorum. şöyle ki, motor ilk çalıştığında S1a başlıyor ve motor doğal oalrak soğuk. Ancak o an pedala %80 civarı bastım ve motor 1300 devirde kaldı ve yaklaşık 2 saniye pillerden oldukça yüksek güç çekti, o aşamada ayağımı pedaldan çekmedim(tırmanıyordum) pedal pozisyonu %80 civarında kaldı. 2. saniyeden sonra ise motor s1a da olmasına rağmen motor devri yükseldi ve motor güç üretmeye başladı, pilden çekilen güç azaldı. Yani mod S1a olmasına rağmen güç üretimi oldukça yüksek olabiliyor, yeter ki pedala basın.

Bu arada motor her dafasında S1a başlamak zorunda değil. Yeteri kadar sıcak ise (sanırım 70 derece) motor s4 modunda da başlayabiliyor.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2023, 20:45:16
evet o yüzden ben soğuk çalıştırmada park halinde iken gaza bir kere basıp çekip iceyi tetikliyorum, motorun sesi değişene kadar bekliyorum sonra yola çıkıyorum. yoksa ice tekere güç aktarana kadar pil bitebiliyor.

eskiden ben de öyle yapıyordum ama artık yapmıyorum. motor ne kadar geç ve az çalışırsa o kadar iyi. Artık yaptığım şey şu: yola hemen koyuluyorum, güç gerekiyorsa pedala en az %80 basıyorum. 2 saniye kadar motor 1300 devirde kalıp, pilden yiyor ama sonrasında motor devri artıyor ve pil tüketimi normal seviyelere düşüyor. Yani pil yerine motordan faydalanabilyorum.