Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123382 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1160 : Kasım 22, 2022, 23:10:23 »
Ben kiminle konuşsam elektrikli gitmiyor diye dert yanıyor. Halbuki biz yanlış kullanıyoruz. Amacına uygun değil ve performans sınırlı. Video ile de çekmiştim, bayırlarda kesinlikle pwr bölümü yarıdan fazla dolmamalı. Yoksa ne kadar gücü varsa hepsini aktarmaya çalışıyor. Normal araçlar gibi tam gaz basarım diyemiyorsunuz. Özellikle manuel de alışmıştık, tam gaz basıp güc gerekiyorsa vites düşerdik. Şimdi otomatik sistem deviri arttırdıkça arttırıyor. Bir yerden sonra rahatsız ediyor..

Lpg sonrası ekonomi yapmaya devam ediyorum. Üzmeden kullanıyorum. Hatta her gün kendimle tüketim yarışı yaparım. Belli noktalarda ölçümlerim var. Mesela bugün ilk defa iş yerime 5.5 ortalama ile çıktım. Klima, ısıtıcı, pencere kapalı. Arabada gram fazla ağırlık yok. Benzin çeyrek deponun altında, lastiklerim 35psi. Çok hassas bir denge olmazsa tüketim neredeyse iki katına çıkıyor. Lpg olunca 3000 deviri de geçmiyorum. Ama eskiden ne gerek var dediğim yerlerde şimdi eco göstergesi dolacak kadar basıyorum, daha girişken davranıyorum..

Pilleri soğutmanın bir yolunu bulmalıyız. Ben termostatlı bir fan düşünüyorum. Gaza gelip gazladığımda bile çok ısınmamasını isterdim. Koltuk altında ezilmeyecek, deforme olmayacak, ince ama yayvan bir madde bulmam lazım. Koltukta veya trimde değişim yapmak istemiyorum. Düşünüyorum..

Mesaj Birleştirildi: Kasım 22, 2022, 23:18:34
yeni cross hybrid de yağ olarak

SM, SN, SN+, SP yağlar ve

GF6A - GF6B yağların kullanılabileceği yazılmış.

GF6-B nin kullanımı garip geldi.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1160 : Kasım 22, 2022, 23:10:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1161 : Kasım 23, 2022, 08:41:34 »
Gf 6b, en son çıkarılan spek. Neden garip geldi? Bana da sm garip geldi. Çok eski bir spek

Mesaj Birleştirildi: Kasım 23, 2022, 08:48:31
Bu arada insanların bir kısmı gerçekten araba sürdüğünü sanıyor ama yaptıkları agresiflikten başka bir şey değil. Toplum nasılsa trafikte aynı. Oradan pay biçebiliriz. Gitmiyor etmiyor cümlesi göreceli. Bundan 20 yıl önce arabaları iterek götürmüyorduk. Piyasa arabaları 80 beygir civarındaydı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1162 : Kasım 23, 2022, 17:55:26 »
Gf 6b, en son çıkarılan spek. Neden garip geldi? Bana da sm garip geldi. Çok eski bir spek

Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 23, 2022, 08:48:31[/time]
Bu arada insanların bir kısmı gerçekten araba sürdüğünü sanıyor ama yaptıkları agresiflikten başka bir şey değil. Toplum nasılsa trafikte aynı. Oradan pay biçebiliriz. Gitmiyor etmiyor cümlesi göreceli. Bundan 20 yıl önce arabaları iterek götürmüyorduk. Piyasa arabaları 80 beygir civarındaydı

gf6 b nin geriye dönük uyumluluğunun olmadığını sanıyordum, demek hybrid araçlarda kullanılabiliyor.

Normal araçları geçtim. Yani küçük pratik veya turbolu araçlar çok seri hareket ediyor ama kamyonların hızına da yetişemiyorum.
Bir kamyon 60 70 kmh hızlardan sonra gerçekten çok fena gidiyor. inanın aracı güç kısmına geçirmeme rağmen tıra yetişemiyorum. Veya selektör korna ve sağdan soldan geçmeler sıkıştırmalar yaşıyorum. Bukadar olmamalı. Kamyon geniş uzun bir araç. Trafik ışıklarında bütün insanlar yeşilin yanmasını beklerken kamyonlar herkesden hızlı gidebilmek için emliyet şeridine dalıyor. Bu insanların derdi ne anlamıyorum.

Kış lastiklerini bugün taktırdım. 205 55 r16 orjinal ebatında. Ses olarak birşey hissetmedim. Çekiş olarak da farkı olmadı gibi.. Yarın bayır çıkarken göreceğiz ne kadar fark ediyor.. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1163 : Kasım 29, 2022, 22:11:17 »
Daha önce bakim sonrasında servisin verdiği enjektör temizleyiciyi kullandığımı ve yakıt değerinin % 10-15 civarı arttığını yazmıştım.
Servisin verdiği temizleyicinin tamamını depoda 3/4 benzin varken kullanmıştım. Bunun etkisi olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1164 : Kasım 29, 2022, 23:09:04 »
Daha önce bakim sonrasında servisin verdiği enjektör temizleyiciyi kullandığımı ve yakıt değerinin % 10-15 civarı arttığını yazmıştım.
Servisin verdiği temizleyicinin tamamını depoda 3/4 benzin varken kullanmıştım. Bunun etkisi olabilir mi?
O enjektör temizleyici ler yskıtın yanma özelliğini artırıyor fazla yakması gayet normal,
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1165 : Kasım 30, 2022, 09:50:13 »
Teşekkürler.
Yakıt değerleri kalıcı mı olacak yoksa bir süre sonra eski değerlerine dönecek mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1166 : Aralık 01, 2022, 00:22:14 »
Eskiye döner ama sadece katkı ile yakıt değerleri artmaz,bir çok neden vardır en etkiliside malesef soğuk havalardır,malum kış geldi ve araçların yakıtları %20 oranında arttı,o yüzden yakıt neden düşmüyor diye hayıflanmayın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1167 : Aralık 01, 2022, 18:55:42 »
Normalde benzinli motorun çalışmayacağı yerde eğer siz kaloriferi açarsanız motor çalışır.

Arabanın iç ısısını çok artırmamalı. Yakıt tüketimi artar. Eski alışkanlık, en yüksek ayarda açıp araba sürerdik. Hibritte ve elektrikli arabalarda kışın 20 derece ayarı iyidir. Kısa mesafe gidiyoruz genelde. Montla da gidilir yani. Ayaklar üşümesin yeter.

Bir de sürekli dışarıdan taze hava alıp motoru soğutmak yerine iç döngüde çalıştırıp buğu yapmaması için arada klima açmak daha taarruflu. Hem de kışın klimayı açarak klimada yaşanacak sorunları önleriz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1168 : Aralık 01, 2022, 19:26:09 »
Ben ısınmak için sadece şoför tarafına hava veren ayarı seçiyorum. Sondan 2. tuş.

Enjektör temizleyici ben her 5000 de katarım. Yakıtta bir fark görmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1169 : Aralık 03, 2022, 16:22:18 »
Özellikle kapalı otoparkta sık gözlemlediğim bir şey var. Motor çalışında S1a ve S1b kısmını geçip S2’ye geliyor. Ama gaza basmasam bile motor kapanmıyor. Çalışıyor. Bu esnada yakıt tüketimi sıfır oluyor. Piller motoru çeviriyor. Garip bir şey. En fazla 5-10 saniye sürüyor. Nedenini merak ediyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1170 : Aralık 03, 2022, 16:39:50 »
Özellikle kapalı otoparkta sık gözlemlediğim bir şey var. Motor çalışında S1a ve S1b kısmını geçip S2’ye geliyor. Ama gaza basmasam bile motor kapanmıyor. Çalışıyor. Bu esnada yakıt tüketimi sıfır oluyor. Piller motoru çeviriyor. Garip bir şey. En fazla 5-10 saniye sürüyor. Nedenini merak ediyorum

Ben de sık sık gözlemliyorum. Tahminim yeteri kadar yağlama yapmadığını düşündüğü için ilk çalıştırmadan sonra kısa süreli çalışmalar sonrasında(rampada dur kalk trafikte) bunu yapıyor. S4 te bile yaptığını gördüm. Uzun süre motor çalışmayıp tekrar çalıştığında yine yağlama için yapıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1171 : Aralık 03, 2022, 20:16:37 »
Ben de sık sık gözlemliyorum. Tahminim yeteri kadar yağlama yapmadığını düşündüğü için ilk çalıştırmadan sonra kısa süreli çalışmalar sonrasında(rampada dur kalk trafikte) bunu yapıyor. S4 te bile yaptığını gördüm. Uzun süre motor çalışmayıp tekrar çalıştığında yine yağlama için yapıyor olabilir.

motoru korumak için benzin yakmaktan kaçınmayan corolla bu sefer benzinsiz motor çeviriyor yani. s1a ve s1b'de geçen zamanı cidden ziyan olarak görüyorum ben. diğer arabaların motorları ile sakince 2000 devri geçmeden herkes sürüyor. biz neden süremiyoruz anlamıyorum.

mesela 15dk sürdüm. motor tam ısınmadı. stop ettim. 2dk sonra tekrar çalıştırdım ama yine s1a'dan başlıyor. belki o sıra hızlamam gerekli. neden pillerle hızlanayım. ya da neden gereksiz yere motor benzin harcayıp tekere tam güç vermiyor...

neyse, bu benzinsiz motoru döndürmeyi sevmiyorum. bu sebeple zaten az olan pil seviyesi %40 altına inebilir ve daha fazla yakıta sebep verebilir. benim gibi otoparktan çıkar çıkmaz trafiğe girenler için kötü bir durum. yakıt yakarak motoru çevirse daha memnun olurdum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1172 : Aralık 03, 2022, 20:30:58 »
Özellikle kapalı otoparkta sık gözlemlediğim bir şey var. Motor çalışında S1a ve S1b kısmını geçip S2’ye geliyor. Ama gaza basmasam bile motor kapanmıyor. Çalışıyor. Bu esnada yakıt tüketimi sıfır oluyor. Piller motoru çeviriyor. Garip bir şey. En fazla 5-10 saniye sürüyor. Nedenini merak ediyorum

O sırada eksozdan beyaz duman atıyor onu da fark ettiniz mi ? ben hala egr diyorum. Kafasına göre takılsın, çok takılmıyorum ben :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1173 : Aralık 03, 2022, 23:01:39 »
motoru korumak için benzin yakmaktan kaçınmayan corolla bu sefer benzinsiz motor çeviriyor yani. s1a ve s1b'de geçen zamanı cidden ziyan olarak görüyorum ben. diğer arabaların motorları ile sakince 2000 devri geçmeden herkes sürüyor. biz neden süremiyoruz anlamıyorum.

mesela 15dk sürdüm. motor tam ısınmadı. stop ettim. 2dk sonra tekrar çalıştırdım ama yine s1a'dan başlıyor. belki o sıra hızlamam gerekli. neden pillerle hızlanayım. ya da neden gereksiz yere motor benzin harcayıp tekere tam güç vermiyor...

neyse, bu benzinsiz motoru döndürmeyi sevmiyorum. bu sebeple zaten az olan pil seviyesi %40 altına inebilir ve daha fazla yakıta sebep verebilir. benim gibi otoparktan çıkar çıkmaz trafiğe girenler için kötü bir durum. yakıt yakarak motoru çevirse daha memnun olurdum.

S1a ya da S1b deyken, pedala %60 civarı basınca pillerden çok yemiyor ve devir arttırıyor. Eskiden ilk çalıştırmadan sonra hızlanma için S2 yi beklerdim, pedala %10 civarını geçmezdim ki pil ani azalmasın. ama şimdi bunu keşfettim. Pili azaltmadan sevir yüksetebiliyorum. Hem de hareket halindeyken bunu yapabiliyorum ki bu güç boşa gitmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1174 : Aralık 03, 2022, 23:10:26 »
o kadar basacak yolum olmuyor ilk çalıştırmada :) power kısmına geçince ice sb1'de direkt olarak aktif olabiliyor

egzozdan duman çıkıyor mu çıkmıyor mu bakmadım köksal hocam. ama anlık yakıt tüketimi sıfırda olmuyor. egzozdan duman hiç çıkmıyordur heralde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1175 : Aralık 23, 2022, 14:52:00 »
2023'te Corolla Hybrid'e yerleştirilecek olan daha küçük ebatlı Li-İon pil paketi ile 18kg'lık hafiflik sağlanacak ve elektrik motorunun daha fazla güç üretmesiyle beraber toplamda 140hp ulaşılmış olacak.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1176 : Aralık 23, 2022, 15:13:54 »
Toyotanın gelecekte hybrid araçları performans aracı olarak gösterme çabasının bir ürünü. Yeni çıkan prius tamamen performans için yapılmış gibi. Değerleri normal bir kullanıcı için fazlasıyla iyi. Bir yandan elektrikli araçlarla ilgili insanların akıllarında performans çağrışımı yapılırken hybrid araçların geride kalması toyota açısından kötü olacaktı. Şimdi performanslarını arttırarak aracı bağarıp gitmeyen bir kimlikten çıkartmaya çalışıyor. Prius un bugün çıkan modeli ise corolla modellerinde birkaç yıl sonra kullanılacaktır.

Teknolojisi gelişse bile bataryalar hala en zayıf noktası. Kapasite ve ısınma problemi var. gelişimler güzel olsa da kırılma noktası yeni çıkan corolla değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1177 : Aralık 23, 2022, 17:19:19 »
Toyotanın gelecekte hybrid araçları performans aracı olarak gösterme çabasının bir ürünü. Yeni çıkan prius tamamen performans için yapılmış gibi. Değerleri normal bir kullanıcı için fazlasıyla iyi. Bir yandan elektrikli araçlarla ilgili insanların akıllarında performans çağrışımı yapılırken hybrid araçların geride kalması toyota açısından kötü olacaktı. Şimdi performanslarını arttırarak aracı bağarıp gitmeyen bir kimlikten çıkartmaya çalışıyor. Prius un bugün çıkan modeli ise corolla modellerinde birkaç yıl sonra kullanılacaktır.

Teknolojisi gelişse bile bataryalar hala en zayıf noktası. Kapasite ve ısınma problemi var. gelişimler güzel olsa da kırılma noktası yeni çıkan corolla değil.

İnsanlar hep daha fazlasını istiyor.daha fazla performanslı araç bu beklentinin sonucu. Nissan qashqai e-power modelini çıkardı, araç aslında seri hibrid ancak reklamlarında hibrid kelimesini özellikle kullanmıyorlar aksine 'elektriğin gücü' 'şarj kablosuz elektrikli' gibi mottolar kullanıyorlar. 115 kW(156 hp) benzin motorunun önünde 139 kw(190hp) elektrik motoru var. Sıkıntı şu ki piller 1.9 kwh ve 350 volt ve bu değerler ile pillerden anlık en fazla 25 kW (33 hp) güç alınabiliyor yani araç benzin motorunu çalıştırmadan EV modunda sadece 33 hp. Piller full şarjlı olsa bile bu değerden fszla güç çekilmiyor çünkü 1.9 kwh pil bunu kaldırmıyor. Ancak benzin modu devredeyken 33 hp üstüne çıkabiliyor, tıpkı toyota hibridlerde olduğu gibi. ( bizde limit 22 kW) Ama gelin görün ki araç sanki ful elektrikliymiş de yüksek pil yerine jenaratör taşıyıp şarj etme derdinden kurtulmuşsunuz algısı yapıyorlar. Ayrıca mekanik enerjiyi tamamen elektriğe dönüştürüp tekrar mekanik enerjiye dönüştürmek yakıt verimini düşüren birşey. Toyota da ise gerektiğinde benzinli motor doğrudan gücü tekere verebiliyor, aslında bu bir avantaj.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1178 : Aralık 23, 2022, 19:26:25 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1179 : Aralık 23, 2022, 19:31:00 »

Corolla hybrid tek depo ile 1150 yapmıştım, hem de  36 litre ile. O zaman corolla hibrid e 1300km yapar bile diyebiliriz 😃

Nissan'ın algı yönetimi çok başarılı.