Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123395 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1140 : Kasım 10, 2022, 14:03:50 »
Bugün hafif rampada hızlandım. Pedalı power konumuna geçirmedim ama o çizgiye yakındı yeşil tüp. Piller %45 idi. Ne oldu? İce 20kw üretirken bunun 10kw’ını jeneratör çekti ayağımı gazdan biraz çektim. İce 1.eco çizgisine yakın sürdüm. O zaman da ice 12kw üretiyorsa bunun 1-2kw’ını jeneratör çekti, geri kalanı tekere aktarıldı.

Çok fazla parametre var. Ama power kısmının azı ya da çoğunda ne oluyor hiç bakmadım. Bataryayı doldurmak için B modu da işe yarar. Motor hep çalışıyor batarya doluyor. Tabi yakıt da artıyor. Motor sıcaksa kaloriferi açmak çok çözüm olmaz bence. Soğuksa olur ama

Benim asıl derdim tork. Hızlanırken ve 70 kmh öncesi verimli olmak önemli. Bunun için tek yapmamız gereken eco bölgesinde gazı tutmak :)
70 den sonra ters modda gidiyor, gürültü olsa da tercihimdir. Ufak bayırları bile çıkabiliyor. Düz yolda hızlanmayacaksanız çok işe yarar bir mod. Hız aldıktan sonra elektrikle gitmeye çalışmamak lazım.

kış giriyor.
Yazın ortalama tüketim 4.1 olmuş. Yaz lastiği. 35psi. genelde klima kapalı. Çoğunluk ş.içi ve yavaş trafik. iş yeri 8km bayır çıkışı dahil.
Sadece gaz tüketimi ile ortalama yakıtım 0.51Tl olmuş. Depodan depoya ölçüm.
İçine 50 tl benzin yaktığımı sayarsam 0.61 Tl yakıtım var.
Sadece benzin olsaydı yaklaşık 1.0 - 1.2 Kr gibi yakıtım vardı.
Fark 50 Kr ise tüp takılalı 3 ay ve 7000 km oldu. Yaklaşık 3000 tl cebimde kalmış gibi görünüyor.
Kış dönemi yeni stratejiler, yeni lastikler yeni tüketim değerleri ile yine ortalama tüketimleri paylaşırım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1140 : Kasım 10, 2022, 14:03:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1141 : Kasım 10, 2022, 16:56:28 »
Rampalara rağmen çok iyi değerler bence. Başka araba aynısını yakalayamaz.

Bugün power kısmında deneme yaptım. Dediğiniz gibi power’ın ilk kısımlarında şarj devam ediyor ama biraz daha basınca piller tekere enerji vermeye başlıyor.

Düşük hızlarda ters moda girmiyor. Ya da bir süre sabit hızlı sürüş istiyor. Piller %65 iken sanki daha verimli oluyor ama bunun denemelerini yapmak lazım. Vakit buldukça ben de bakacağım.

Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 11, 2022, 08:25:33[/time]
Bir de piller normal doluluktayken, hızlı değilken, sakin ve gaza az basıp ice çalışırken hem mg1 hem mg2 elektrik üretip pili dolduruyor.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 11, 2022, 08:55:02

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1142 : Kasım 20, 2022, 11:18:11 »
Yazın ortalama tüketim 4.1 olmuş. Yaz lastiği. 35psi. genelde klima kapalı. Çoğunluk ş.içi ve yavaş trafik. iş yeri 8km bayır çıkışı dahil.

4.1 olan ortalama tüketimim 4.3 e çıktı. Bugün kasım 20. Kış lastiği de takmadım. Sadece arabada ısınmak istiyorum. Sonradan anladım ki bayır yukarı motor sıcakken bile kalorifer açıldığında tüketim bir şekilde artıyor.

Bu haftasonu haftalık bakımları yaparken egr üzerindeki siyah motorun yıldız vidalarını söktüm. Temizleyecek bir şey olmadığını görünce tekrar taktım. Fakat siz sökmeyin çünkü takmak için mıknatısın belli bir açıda takılması gerekiyormuş. Biraz uğraştırdı ve egr açık kaldığından düzgün çalıştıramadım.

Ayrıca pillerin filtrelerini temizleyin arkadaşlar. Ben arada sırada temizlerim. Gerçekten filtre epeyce dolmuştu. hatta fanın içi de tozlu idi. En son ne zaman temizlemiştim hatırlamadım ama aylar olmuştu.

Aralık 1 e kadar 1.8 hybrid corollanızı satın. Yeni vergi sistemi kw değerine göre gelirse yüzde 45 dilime girecek ve fiyatları bir miktar düşecktir. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1143 : Kasım 20, 2022, 13:01:13 »
4.1 olan ortalama tüketimim 4.3 e çıktı. Bugün kasım 20. Kış lastiği de takmadım. Sadece arabada ısınmak istiyorum. Sonradan anladım ki bayır yukarı motor sıcakken bile kalorifer açıldığında tüketim bir şekilde artıyor.

Bu haftasonu haftalık bakımları yaparken egr üzerindeki siyah motorun yıldız vidalarını söktüm. Temizleyecek bir şey olmadığını görünce tekrar taktım. Fakat siz sökmeyin çünkü takmak için mıknatısın belli bir açıda takılması gerekiyormuş. Biraz uğraştırdı ve egr açık kaldığından düzgün çalıştıramadım.

Ayrıca pillerin filtrelerini temizleyin arkadaşlar. Ben arada sırada temizlerim. Gerçekten filtre epeyce dolmuştu. hatta fanın içi de tozlu idi. En son ne zaman temizlemiştim hatırlamadım ama aylar olmuştu.

Aralık 1 e kadar 1.8 hybrid corollanızı satın. Yeni vergi sistemi kw değerine göre gelirse yüzde 45 dilime girecek ve fiyatları bir miktar düşecktir. :)

Fiyatların düşeceğini alıcılar da bildiği için kimse almaz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1144 : Kasım 21, 2022, 18:01:38 »
Arka cama kamera takarken kontağı açık unuttum. Akü bitmiş. Araba çalışmadı. Benzinli egea’dan klasik şekilde takviye alıp aracı çalıştırdım. Sorun olmadı. Hata kodu vb şeyler de çıkmadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1145 : Kasım 21, 2022, 18:42:08 »
Arka cama kamera takarken kontağı açık unuttum. Akü bitmiş. Araba çalışmadı. Benzinli egea’dan klasik şekilde takviye alıp aracı çalıştırdım. Sorun olmadı. Hata kodu vb şeyler de çıkmadı

Geçmiş olsun, sanırım hybrid sedanda da 45 amperlik akü var ama benzinli motor kullanıcıları kadar sorun yaşamadı sanki sedan hybrid sahipleri?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1146 : Kasım 21, 2022, 20:09:24 »
Geçmiş olsun, sanırım hybrid sedanda da 45 amperlik akü var ama benzinli motor kullanıcıları kadar sorun yaşamadı sanki sedan hybrid sahipleri?

Teşekkürler. Evet 45ah mutlu akü var. Bazı hybridlerde de sorun oldu ama çok değil. Mutlu akü sorunlu aküler üretiyor. Çok dandik. Dışarıdan akü taktırsam asla tercih etmem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1147 : Kasım 21, 2022, 20:21:07 »
Teşekkürler. Evet 45ah mutlu akü var. Bazı hybridlerde de sorun oldu ama çok değil. Mutlu akü sorunlu aküler üretiyor. Çok dandik. Dışarıdan akü taktırsam asla tercih etmem
Mutlu hiç sorunlu mal üretmemiş olsa bile artık Toyota kullanıcıları tarafından mimlendi ama ne olursa olsun 45 amper çok düşük bir değer. Yurt dışında kullanılan 2.0 ünitelerde akü konumlandırması farklı ve akü alanı daha geniş görünüyor. Muhtemelen amper değeri büyüktür bizdekilerden. 1.6, 1.5 ve 1.8 motorlarda bu bence bir tasarım hatası, 2022 yılında bu kadar elektroniği olan bir aracı kullanırken aküden korkmamalı insan. Ben şahsen kamera takmak istiyorum ama akü meselesi düşündürüyor. İşin -benim açımdan- gıcık tarafı aküye yapılacak masraf değil, birden bire pat diye olmadık yerde biterse yaşanabilecek rezillikler esas kötü olan şey.  :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1148 : Kasım 21, 2022, 20:38:13 »
Mutlu aslında çok kaliteli üretirdi. Akü zayıflayınca park freni arızası veriyor. Sonra kendiliğinden düzeliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1149 : Kasım 22, 2022, 13:07:54 »
Akü kaliteli olsun, 45ah bence yeterli. 6 sene 50ah kullandım hiç sorun yaşamadım.

Önemli bir sorun var. Akü bitince elektrikli el freni nasıl serbest bırakılır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1150 : Kasım 22, 2022, 19:59:56 »
Bence de 45 Ah yeterli .Sadece özel durumlar için (sürekli çalışan kamera vs) yetersiz kalacaktır. 2 yıl kadar önce cam filmi yaptırırken, kontak yarı açık, sürekli camları indir-kaldır yaptıkları için akü zayıflamıştı ve araç çalışmamıştı. Takviye yapıp çalıştırabilmiştik. Sonrasında akü hiç bir problem yaşatmadı. Hatta bendeki OBDll cihazı park halinde de takılı ve az da olsa güç tüketiyor. Buna rağmen iki kış boyunca 4-5 gün araca binmediğim halde aküyü bitirmedi.
45Ah olması aslında yanlış anlaşılıyor. 45 depoalayabildiği enerji miktarı. Yani şarj etmeden ne kadar kullanabileceğiniz ile ilgili bir durum.(kamera ya da ses sistemi araç kapalıyken çalışırsa tabi ki 1 saat bile dayanmayacaktır). 45 Ah değeri ,akünün kaç yıl dayanacağı ile ilgili bir parametre değil. Bu nedenle 45 Ah akülerin 1-2 yıl içinde bitmeleri akünün 45 Ah olması ile ilgili değil, başka bir problemden ötürü olabilir. Yani 45 Ah akü, 60 Ah aküye göre daha kısa sürede ömrünü tamamlamaz. Sadece araç kapalıyken aküyü kullanan multimedya,far açık kalırsa daha çabuk bitirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1151 : Kasım 22, 2022, 20:31:01 »
Beyler bir sorunum var.

Arabayla iki gazlıyorum hemen batarya ısınıyor. Sonra sürekli ice çalışıyor ve bir türlü soğutamıyorum pilleri. Önerisi olan ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1152 : Kasım 22, 2022, 20:33:07 »
Beyler bir sorunum var.

Arabayla iki gazlıyorum hemen batarya ısınıyor. Sonra sürekli ice çalışıyor ve bir türlü soğutamıyorum pilleri. Önerisi olan ?
Hibrit batarya havalandırma filtresi temizliği... arka koltuğun altında, tornavida ile açılıyor.. Bence bir bakın, çok tozlanmış olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1153 : Kasım 22, 2022, 20:55:39 »
Hibrit batarya havalandırma filtresi temizliği... arka koltuğun altında, tornavida ile açılıyor.. Bence bir bakın, çok tozlanmış olabilir.

Hiç ilgisi yok Sedat bey.  ::)
4.1 olan ortalama tüketimim 4.3 e çıktı. Bugün kasım 20. Kış lastiği de takmadım. Sadece arabada ısınmak istiyorum. Sonradan anladım ki bayır yukarı motor sıcakken bile kalorifer açıldığında tüketim bir şekilde artıyor.

Bu haftasonu haftalık bakımları yaparken egr üzerindeki siyah motorun yıldız vidalarını söktüm. Temizleyecek bir şey olmadığını görünce tekrar taktım. Fakat siz sökmeyin çünkü takmak için mıknatısın belli bir açıda takılması gerekiyormuş. Biraz uğraştırdı ve egr açık kaldığından düzgün çalıştıramadım.

Ayrıca pillerin filtrelerini temizleyin arkadaşlar. Ben arada sırada temizlerim. Gerçekten filtre epeyce dolmuştu. hatta fanın içi de tozlu idi. En son ne zaman temizlemiştim hatırlamadım ama aylar olmuştu.

Aralık 1 e kadar 1.8 hybrid corollanızı satın. Yeni vergi sistemi kw değerine göre gelirse yüzde 45 dilime girecek ve fiyatları bir miktar düşecktir. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1154 : Kasım 22, 2022, 21:07:27 »
Hiç ilgisi yok Sedat bey.  ::)
Motor fazı S1a ya da S1b de takılı kalmış olabilir. Normalde motor S2 fazına 38 derece motor suyu sıcaklığına ulaşınca geçiyor ve geçene kadar da ice kapanmıyor. Ancak sizde LPG olduğu için bir şekilde yazılım S2'ye geçirmiyor buna bağlı hem piller aşırı doldur boşalt yapıp ısınıyor hem de EV moda geçemiyor olabilirsiniz. Hiç EV moda geçebildiniz mi? hem benzinde misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1155 : Kasım 22, 2022, 21:16:52 »
Motor fazı S1a ya da S1b de takılı kalmış olabilir. Normalde motor S2 fazına 38 derece motor suyu sıcaklığına ulaşınca geçiyor ve geçene kadar da ice kapanmıyor. Ancak sizde LPG olduğu için bir şekilde yazılım S2'ye geçirmiyor buna bağlı hem piller aşırı doldur boşalt yapıp ısınıyor hem de EV moda geçemiyor olabilirsiniz. Hiç EV moda geçebildiniz mi? hem benzinde misiniz?


Fazlarda bir sorun olduğunu düşünmedim. S1a ve S1b de iken mümkün olduğunca devir çevirmiyor  ve göstergede batarya kullandığı görülüyor. Ev moda geçiyor fakat gaza dokunmak gerekiyor yoksa bataryadan akım almıyor, hemen ice çalışıyor. hatta her gaz basış ve çekişte sarsıntılı kapanıp açılıyor.

Bu sırada batarya fanı sesli çalışıyor. Filtrenin temiz olduğuna eminim. Hatta fırça ile fan kanatlarını temizledim. Filtresini de son servisde 8000 km önce değiştik. Ben batarya daha rahat nefes versin diye koltuk altına modifiye bile yaptım. Elimi koyduğumda ciddi sıcak hava geliyor :)

Bataryayı 39 kmh hızın altında hızlanmaya çalışırken, ani hızlanmada ve aşırı dolum yaptığında ısınıyor. Bu bataryaları daha serin hale nasıl getirebiliriz ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1156 : Kasım 22, 2022, 21:23:12 »
Filtre aslında çok temizlenelen bir şey değil gibi. Gözenekleri dolunca temizleyerek ne kadar işe yarıyor belli değil.

Fan dönüyor mu bari? Bir de bu gazlamalar ne kadar yapılıyor. 3-5 dk’lık gazlamada pilin ısınması zaten olası

Bir de yapılan modifiye hava çıkışında toz giriyor olmasın? Bir yerleri tıkamış da olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1157 : Kasım 22, 2022, 21:38:22 »
Filtre aslında çok temizlenelen bir şey değil gibi. Gözenekleri dolunca temizleyerek ne kadar işe yarıyor belli değil.

Fan dönüyor mu bari? Bir de bu gazlamalar ne kadar yapılıyor. 3-5 dk’lık gazlamada pilin ısınması zaten olası

Bir de yapılan modifiye hava çıkışında toz giriyor olmasın? Bir yerleri tıkamış da olabilir
Şöyle ; filtre çok narin, ben eski bir traş köpüğü fırçası ile üstündeki kılları alabiliyorum. Toz mutlaka filtreden geçer. Ama temizliyorum.

Fanın döndüğünü biliyorum ama hiç gözlem yapmadım. Gazlama bir kaç defa 0 dan kalkma ve durma. Sadece tam gaz basmakla pilleri ısıtabilirsiniz.

Modifiye noktasından toz girer. Ama tıkama imkansız. Dikkat etmiştim.

Ben asıl bataryayı nasıl koruruz ve soğutmayı iyileştiririz ? Fikir almak istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1158 : Kasım 22, 2022, 21:53:39 »
Bildiğim kadarıyla sizin güzergahta her gün yokuş in-çık var. Ben de Ankara şehir içinde Dikmen'e çıkıp inince mutlaka pillerde ısınma oluyor. İstisnasız hepsinde ısındı pillerim ve korumaya alıp şarjı kesti ice hep çalıştı. Dikmen yaklaşık 150-200 metre yüksekte şehir merkezinden... Uzun yolda da benzer olayla karşılaştım. Afyon-Köroğlu tırmanış ve inişi sonrası mutlaka ısınma oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1159 : Kasım 22, 2022, 21:58:04 »
Ben bursa’ya gittim devlet yolundan. Rampalar inişler vardı. Orada da ısındı.

Köksal hocam lpg takınca daha performanslı sürüyor olabilir misiniz? Araç tasarruf aracı olunca toyota soğutmaya pek önem vermiyor. Yeni seri hibrit tundra’da nikel pil ve hava soğutması kullanılmış. Fakat çift taraflı. Radikal bi karar alıp koltuğun diğer tarafını delip harici sürekli çalışan fan takılabilir. Fakat etkili olur mu bilemem. Piller kapalı kasanın içinde. Kasayı delip küçük bir fan çok daha etkili olabilir