Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1060 : Ağustos 26, 2022, 22:23:31 »
Bugün tüm zamanların en iyi yakıt rekorunu kırdığımı düşünüyorum. 15 km yolu git-gel yaparak toplamda 30 km yol yaptım ve ortalamam 2.2 litre/100 km. Aşağıda hybridassistant raporları incelediğimizde aslında güzergahın bu rekor için ideal olabileceğini görüyoruz. Gidiş verisi ilk linkte, dönüş verisi ise ikinci linkte mevcut. Haritaları da incelemenizi tavsiye ederim. Gidişte 2.0 litre/100 km iken dönüşte 2.4 litre/100 km tüketim var. Ortalamada ise 2.2 litre/100 km ile daha önce geri dönüşlü olarak elde edemediğim bir değere ulaştım. (ölçümleri hep geri dönüşlü yapıyorum ki rakım farkından dolayı etkilenme olmasın)...

Güzergah ideal çünkü yüksekten başlıyorum, yolun neredeyse yarısına kadar iniyorum, ve sonraki yolda ise hafif bir rampa çıkıyorum. İnerken eğim ideal. Yani sabit hızda süzülüyorum ve pil şarj olmuyor.. (en ideal iniş eğimi bu aslında, Ankara'yı bilenler için, Konya yolu balgat köprüsünden akköprü'ye kadar iniş). Akköprü'den Siteler'e kadar ise tırmanıyorum. Dönüş yolunda da doğal olarak önce iniş var ve yine gidişe benzer şekilde Siteler'den Akköprü'ye kadar ideal bir eğim var. Sonrasında ise yine tırmanıyorum ve Balgat köprüsünden ayrılarak Ayrancı'ya yani ilk başladığım noktaya ulaşıyorum. Hatta geri dönüş noktasında, ilk başlarenki şarj seviyesinden daha yüksek bir şarj ile ulaşıyorum. Bunu da hesaba katarsak ideal şartlarda 2.2 litre/100 km değerinden daha düşük değerlere inmek mümkün.

Bu arada yol boyunca orta seviyede bir yoğunluk va bazı bölümlerde dur-kalk trafiğe de girdim. Verimsiz frenlerim de oldu. Bunlar da olmasaydı 2.0 değerine bile ulaşılabilir diye düşünüyorum.

Gidişte 2.0 dönüşte 2.4 olmasının sebebi ise, Başlangıç noktası Ayrancı'nın Siteler'den daha yüksek rakımda olmasından kaynaklanıyor. Yine hybrid assistant raporundaki grafiklerden ve haritalardan bunu görebilirsiniz.

Gidiş Raporu:https://www.hybridturk.com/ha/Report_2022-08-26_14-55-21.html
Dönüş Raporu:https://www.hybridturk.com/ha/Report_2022-08-26_15-31-29.html

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1060 : Ağustos 26, 2022, 22:23:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1061 : Ağustos 29, 2022, 22:11:36 »
Bizim araçlara uygun organik katkılı P-HOAT radyatör suyunu buldum.

Ürün motul ün sitesinde karşıma çıktı ama satış sitelerinde bulamadım. Sonra burada motul satan hevesli bir esnaf özel sipariş ile getirdi.
Aracın orjinal antifirizinin yerine geçebilecek tek sıvı bu. Diğer antifirizleri de koyarsınız, ne olur ne kadar iyi olur bilemeyiz. En azından ben hassasım.

Boşaltmak zor değilmiş. Toyota hem motor radyatörüne hemde hybrid sistemin radyatörüne musluk gibi vana koymuş. İkisi de aynı radyatör üzerinde fakat ayrı dolaşımlar. Musluklarıda aynı, rasyatör de aynı fakat içeride farklı iki sistemler.
hybrid radyatörü 1.5 litre kadar sıvı aldı. Motor tarafı ise 3.5 litre aldı. Klavuza göre kapasitesini tam olarak boşaltmadı. Saf su ile temizledim. sonra  hazır antifiriz karışımını doğrudan ekledim.

özellikle hybridin suyunu ağzına kadar koymak önemli çünkü çalıştırınca hemen içine çekiyor. Motor suyu daha çok motor ısındıktan sonra havasını çıkartıyor. Hava alma vanasını açmanız, kapakları takmadan fan açacak kadar beklemeniz gerekebilir. Ben de car care nuts kanalından öğrendim. Hatta iki defa fan açmadan kapak kapatmayın diyordu. Motoru sürekli çalıştırmak için servis moda almalısınız. Yine bir uyarı, servis modda arabayı hareket ettirmemeye dikkat edin, ciddi hasar verme riski varmış.

Son olarak havalarını aldım ve eklemeleri yaptım. 3 sabah soğutma suyu seviyesine bakılıp öyle çalıştırılacak. sonra rutine dönecektir. Antifirizin ömrü üreticinin söylediği kadar. 160 bin km dese bile 2 yılda bir değişim tavsiye ederim. çünkü rengi bozulmasa bile içinde garip bir yağ dolaştığını hafif berraklığının gittiğini gaz taktırırken gördüm. Yani hassassan değiştir.. Bu sıvının diğer özelliği de ısı sığasının yüksek olmasıymış. içine daha çok ısı alarak iletimi hızlandırıyor diye bir şeyler okudum. Bu nedenle de başka antifirize güvenmedim. Belki sıcaklıkta termal ısı tranferinde toyotaların iyi olmaları bu sebepledir veya uzun ömre katkısı olabilir..



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1062 : Ağustos 31, 2022, 15:50:35 »
Tüp takıldığında düzgün hava almadıkları için ertesi gün tekrar su eklemek gerekmişti. Aracın havası düzgün alınırsa gerçekten su eksilmesi olmuyormuş bunu anladık. Bunun içinde sabırla fan açmasını beklemek gerek. Bunu buradan bir bilgi olarak ekleyim.

Ben aslında ölçüm yapmayı severim. Biliyorsunuz yolumun sonunda epeyce dik bir rampaya çıkıyorum ve hızım düşük, devir yüksek olmak zorunda kalıyor. Ben obd den su sıcaklığını okuyorum. Maksimum 95 derece sıcaklık gördüm. Ki bu değer 105 dereceden çok uzak. Toyota orjinal radyatör sıvısı ile benim kattığım motul arasında sıcaklıkta bir fark olmadı. İkisi de 95 96 derece maksimum sıcaklığa ulaşıyor. Aynı soğutma performansını aldım diyebilirim.

neden 105 ? Benim psikolojik sınırım diyelim. Çünkü diğer aracım superb de su sıcaklığı 105 e geldiğinde gösterge bir adım hareket eder ve 90 derece sabitini kırardı. yani 60 derece ile 105 derece arasında gösterge tablosundaki hararet çubuğunun kımıldamadığını biliyorum. Demekki 105 e dayanınca sorun başlıyor olabilir. Daha soğuk tutmakta fayda var.

Araçda tüp de olduğundan bu sıcaklıkları kontrol altında tutmak istiyorum. Toyota gerçekten başarılı. Tek gördüğüm eksik aracın ön ızgarasının böcekleri engelleyecek şekilde yapılmaması. Malesef böcek ölüleri radyatörün üzerini kapladığından hava akışını engelleyebilirler. Bu tedirgin etse bile bir süre sonra temizlendiğinde sanırım ilk performansına döner. Ama bakım gibi temiz tutmak lazım burayı. Burası çok önemli ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1063 : Eylül 01, 2022, 10:24:38 »
Alman grubu araçların hararet ölçüm değerleri ile Japonlar bir değil,zaten motor olarak değişiklikler var metal yapıları bile farklı süper B turbo motor olduğundan kül yakımı gerekiyor o yüzden yüksek sıcaklıklar gerekiyor,alman grubu yeni nesil araçlarda obd üzerinden sıcaklık değeri bakarken eğer 105 veya üzeri değer okunuyorsa iki sebeb vardır,
1.araç rejenerasyon yapıyordur yada,
2.kronik sorunlu olan civalı devirdaim pompası kapalı kalmıştır.
Toyota soğutma konusunda çok başarılıdır,en eskisinden en yenisine ibre yerinde sabit kalır.
Örnek videoda olduğu gibi,
https://youtu.be/lF7RvaYHn78
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1064 : Eylül 02, 2022, 08:58:43 »
Japon araçlar genelde aynıdır. 95’e gelince devirdaim tam randımanlı çalışır. Su sıcaklığı 85-88’e düşer. Devirdaim yavaşlar. Sonra yine 95’e çıkar vs.

Zor ihtimal olan 105’e gelince fan çalışır. 95 üstüne çıkması zor ihtimaldir gerçekten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1065 : Eylül 03, 2022, 09:14:47 »
Ben 95 derecenin yüksek olmadığını şundan anladım; klimayı sıcak HI konumuna aldım. Fanı sonuna kadar açtım. Hergün çıktığım yolu bu şekilde pencereleri açık çıktım. Neredeyse hiç bir değişiklik olmadı. Yine yüke girmediğinde 92 derecelere düştü. Yine 95 derecelerde sıcaklık kaldı ve daha çok yükselmedi.  Ben en çok 97 derece gördüm ama gazlayınca daha çabuk sıcaklık düştüğünü gördüm. Yapısını anlayamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1066 : Eylül 03, 2022, 11:36:55 »
Ben 95 derecenin yüksek olmadığını şundan anladım; klimayı sıcak HI konumuna aldım. Fanı sonuna kadar açtım. Hergün çıktığım yolu bu şekilde pencereleri açık çıktım. Neredeyse hiç bir değişiklik olmadı. Yine yüke girmediğinde 92 derecelere düştü. Yine 95 derecelerde sıcaklık kaldı ve daha çok yükselmedi.  Ben en çok 97 derece gördüm ama gazlayınca daha çabuk sıcaklık düştüğünü gördüm. Yapısını anlayamadım.

95 çok normal bir sıcaklık. Hatta nominal çalışma sıcaklığı zaten

Bir arkadaş şu cihazla hybrid assistant uygulamasının çalıştığını belirtmiş. Yani kw değerleri, motor s2-s4 gibi değerleri falan gösterdiğini söyledi. Doğruluğunu bilemiyorum. 188 lira

https://www.amazon.com.tr/ELM327-Araç-Arıza-Tespit-Cihazı/dp/B07F7ZMZXY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1067 : Eylül 08, 2022, 10:44:41 »
Yağ, yağ filtresi, hava ve polen filtresi bakımına 2620 lira ödedim. Yine total 0w20 koyduk

Bu arada enjektör temizleyicisi aldım. Uzun yola çıkarken koyacağım. Ama kutu üstünde yakıt hattı temizleyicisi yazıyor. Eski görselleri arattığımda aynı kutu üstünde enjektör temizleyicisi yazıyormuş. Bu iki şey aynı mı acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1068 : Eylül 08, 2022, 12:13:56 »
Yağ, yağ filtresi, hava ve polen filtresi bakımına 2620 lira ödedim. Yine total 0w20 koyduk

Bu arada enjektör temizleyicisi aldım. Uzun yola çıkarken koyacağım. Ama kutu üstünde yakıt hattı temizleyicisi yazıyor. Eski görselleri arattığımda aynı kutu üstünde enjektör temizleyicisi yazıyormuş. Bu iki şey aynı mı acaba?
Enjektör veya yakıt hattı aynı şey, zaten hat'tan kasıt yol üzerindeki filtre ve son nokta enjektörler oluyor,partiküller hat üzerinde tutunabildikleri noktalar beklemenin olduğu noktalar yoksa yakıt borusu üzerinde tutunacağı noktalar yok borunun içi akıcılığı daha iyi olsun diye parlaktır ve aşınma önleyi sırlıdır,partiküllerin tutunduğu noktalar rekor girişleri gibi daralan bölgelerdir,araçta LPG olmadığı sürece benzinin kendisi temizledi göreve sahiptir ancak enjektör kirlenmeleri yüksek km'li araçlarda enjektör ucunda memelerde oluşur onunda sebebi ısıya maruz kalmasından ötürü yanan yakıt içersindeki yabancı maddeler tutunma yapar senede bir sefer kullanılsa yeterlidir,esas önemli olan emme manifold temizliğidir özellikle turbo beslemeli araçlarda egzoz gazı tekrardan motora basıldığı için emme hattı daha çok kirlenir, atmosferik araçların emme hattı turbo beslemeli ye göre nispeten daha temiz kalır,direk enjeksiyonlu araçlarda enjeksiyon direk yanma odasına açıldığı için performans daha iyi olur ama enjektör kirlenmesi daha fazla oluşur o yüzden manifolddan beslemeli araçların enjektörleri daha uzun ömürlüdür ama bu seferde külbütör havalandırmadan giden yağ buharı ile kirlenirler ama daha geç oluşur LPG olduğu zaman püskürtme durduğu için kirler çok çabuk yapışır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1069 : Eylül 08, 2022, 13:44:13 »
Atkinson çevriminde silindir içi gazlar da emmeye karışabilir. Ayrıca egr var.

Bu temizleme sıvısı emme manifoldunu temizliyor mu? Temizliyorsa nasıl temizliyor? Temizlerken manifolddan kopan şeyler gaz fazında mı katı fazla mı oluyor? Hep kafa karıştırıcı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1070 : Eylül 08, 2022, 15:13:24 »
ve tabiki eksozu tıkıyor mu ?

Ben de ara sıra atıyordum. Geçen benziklikteki görevli bir abimiz dedi ki sorun nedir ki atıyorsun ? dedim sorun yok. Ozaman neden atıyosun :)
Temiz kalmasında fayda var ama karbon birikimi lpg de iyi mi kötü mü bilemedim.. Ayrıca yakıt hattının temizlenmeye ihtiyacı yok, enjektör içinden ve memesinden bahsediyor olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1071 : Eylül 08, 2022, 23:26:09 »
ve tabiki eksozu tıkıyor mu ?

Ben de ara sıra atıyordum. Geçen benziklikteki görevli bir abimiz dedi ki sorun nedir ki atıyorsun ? dedim sorun yok. Ozaman neden atıyosun :)
Temiz kalmasında fayda var ama karbon birikimi lpg de iyi mi kötü mü bilemedim.. Ayrıca yakıt hattının temizlenmeye ihtiyacı yok, enjektör içinden ve memesinden bahsediyor olmalı.

Elbette. Hep egr ve atkinson çevrimi yüzünden oluyor bunlar. Yoksa emme kısmı tertemiz olmalı. Enjektör ucu da bozulmamalı.

Enjektör ucu tıkanınca toz halinde sıvı yerine işeme gibi atarsa karışım da homojen olmuyor.

Aklım hala nasıl temizlediğinde. O parçalar egzozdan katı halde çıkmıyordur umarım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1072 : Eylül 08, 2022, 23:34:41 »
Elbette. Hep egr ve atkinson çevrimi yüzünden oluyor bunlar. Yoksa emme kısmı tertemiz olmalı. Enjektör ucu da bozulmamalı.

Enjektör ucu tıkanınca toz halinde sıvı yerine işeme gibi atarsa karışım da homojen olmuyor.

Aklım hala nasıl temizlediğinde. O parçalar egzozdan katı halde çıkmıyordur umarım
Yok hocam düşündüğünüz gibi bir durum yok çoğu katkı maddesi çamaşır suyu özellikli bir kaç marka var gerçekten çözücü farklı kimyasal kullanan çözünen madde sıvı halde çıkıyor düşündüğünüz gibi çaydanlığın dibinde oluşan kireç veya dizel enjektör deki gibi yağlı kalın bir tabaka değil sıvı halde olduğu için yanma odasında kaybolup gidiyor,enjektör işemesi diye tabir edilen duruma geldikten sonra benzin katkısının hiçbir faydası olmaz zaten, sizin yaptığınız işlem şuanda tortu pislik oluşmasın diye başkada bir espiri yok.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1073 : Eylül 09, 2022, 10:20:12 »
Şu videoda egzozda hasar vermez yazıyor. Vermez inş.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1074 : Eylül 09, 2022, 10:46:23 »
Şu videoda egzozda hasar vermez yazıyor. Vermez inş.

Bence düzenli kullanımda vermez. Büyük bir partükül yok çünkü. Dizel araçlarda bile bir sorun olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1075 : Eylül 09, 2022, 13:34:57 »
40.000km oldu. İlk kez kullanacağım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1076 : Eylül 10, 2022, 08:55:32 »
40.000km oldu. İlk kez kullanacağım :)
İnsanlar 200 bin yapıp ilk defa kullanıyor :) sorun yok.

2620 bakım için çok değil mi ? ( 2022 - 9. ay )

>Bakım 45 bin de değil mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1077 : Eylül 10, 2022, 16:27:24 »
İnsanlar 200 bin yapıp ilk defa kullanıyor :) sorun yok.

2620 bakım için çok değil mi ? ( 2022 - 9. ay )

>Bakım 45 bin de değil mi ?

Bu sene fiyatlar çok artınca tatil gezi azaldı. 15.000 tamamlayamadık. 1 sene doldu o yüzden bakıma gittik hocam.

Bakımda üstte yazdığım 4 değişkene ilave olarak zorla balata spreyi ve alt takım yağlamayı eklediler. İstemiyorum dedim. Not düşerim dedi. Aslında düşmesi sorun değil. Dışarıda alt takımı yağlatsam aynı parayı verirdim. Gıcırdama olmasın. Ama balata spreylerini engelleyemedim :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1078 : Eylül 10, 2022, 18:50:29 »
Bu sene fiyatlar çok artınca tatil gezi azaldı. 15.000 tamamlayamadık. 1 sene doldu o yüzden bakıma gittik hocam.

Bakımda üstte yazdığım 4 değişkene ilave olarak zorla balata spreyi ve alt takım yağlamayı eklediler. İstemiyorum dedim. Not düşerim dedi. Aslında düşmesi sorun değil. Dışarıda alt takımı yağlatsam aynı parayı verirdim. Gıcırdama olmasın. Ama balata spreylerini engelleyemedim :)


Servise o parayı hayatta yedirmem ki öylede yaptım,1000 km dolunca yağını değiştirdim serviste sordum en dandik yağ ve orjinal yağ filtresine (yağ 3.2 lt) 1550 TL istediler, Motül 5w40 tam sentetik yağ ve filtre 650 TL'ye değiştirdim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2110 kere teşekkür etti
  • 3151 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1079 : Eylül 10, 2022, 19:29:01 »
Kurum lpg için faydalıdır. Yalıtım görevi görür parçaların ısıl yüke maruz kalmasını engeller.

Atmosferik multi-port enjeksiyon motorlara gerek yok kullanmaya. Kurumlanma çok olmaz. 1.6 mazda 3 155bin km.de kapak sökülmüştü supap için. Tertemizdi.
Fakat direk enjeksiyonlarda emme manifoldu boğaz kelebeği kurum için kalıyor. Bunlarda kullanılmalı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.