Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123357 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1020 : Ağustos 10, 2022, 13:29:21 »
Mesela bende batarya ısınma problemi var. Bayır inerken ice stop etmediği gibi benzin de harcıyor. Düze indiğimde bile uzun süre stop etmiyor. Elektrik ile gidebileceğim yerleri benzinle geçiyorum. Bu sorunu çözemedim. B mod ile bayır inmek bile işe yaramıyor. Batarya ısınıyor. Bir yandan kıyamıyorum, bir yandan önlemini almışlardır herhalde diye kendimi teselli ediyorum..

Tansu beyin ilgisi sayesinde  gerçekten çok şey öğrendik. Ben artık gereksiz yere pili bitirmiyorum. Pil dolacaksa elektrikle gitmeye çalışıyorum. Sabah ice yi çalıştırıyorum. s1 a b aşamaları varsa gaza yüklenmiyorum.. yada 60 derece mevzusunu bekliyorum, sonra hızlanıyorum.. teşekkürler.

Benim arabam model olarak sizinkinden biraz daha eski.. Eski- yeni farkı mı yoksa corrolla -chr farkı mı bilmiyorum ama burada okuduğum bazı şeyler benim araçtan farklı.. .  Mesela yokuş iniş + düz gidişte bile ice stop etmiyor dediğin ne kadar mesafe? Benim araç 1 km civarı bir mesafede harareti ortaya getiriyor(90derece  olmuyodur kesin) Kaldı ki oraya gelene kadar durduğumda ya da yavaşladığımda ice stop ediyor. Yani motor soğuk olsa bile ben yokuş aşağı başlangıçta pil doldurmayı yapabiliyorum. Çok soğuk havalarda belki yapamıyordumdur ona dikkat etmedim..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1020 : Ağustos 10, 2022, 13:29:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1021 : Ağustos 10, 2022, 15:10:40 »
Haketmiş ama  :lol:

Senin kadar teknik bilgiye sahip değilim tabi ki ama eğer pil düşük yakalanırsam çok çabuk doluyor dur kalkta, dolayısı ile çok ekstra bir sarfiyat olmadığını düşünüyorum. Senin pille gitmek yerine motoru çalıştırmana benzerdir gibime geliyor..

Merak ettim acaba senin güzergahta ben ne kadar harcarım :D

Eğer pil %40 altına inmişse ve buna dur kalkta yakalanmışsam durum çok daha kötü oluyor. Aslında bunu bir videoda göstermiştim. Her frene basmada jeneratör enerji üretmeyi kesiyor. Ayağı frenden kaldırdıktan 2-3 saniye sonra tekrar elektrik üretimi başlıyor. Sürekli dur kalk giderken piller %47’ye gelmek bilmiyor.

Zaten araç durduğu yerde %40 altına inerse motor çalışınca 3-4kw ile şarj ediyor. Bu çok verimsiz. Ben onun yerine D’ye alıp aynı anda frene de basıp tam gaz veriyorum. Daha verimli oluyor. Şu video. Belki size zaman olarak az geliyordur şarj süresi. Eğer dur kalk yapmayacaksam ben de %40 altına inmesini önemsemiyorum. Nasılsa yolda dolar diyorum

Teşekkür ederim köksal bey


Mesaj Birleştirildi: Ağustos 10, 2022, 15:17:04

@Fehmi Şahin (22771)  köksal bey uzun inişlerde pilleri tam dolduruyor. Isınıyor. Piller uzun süre sıcak kalırsa 20-30dk sonra kendine geliyor. O sürede CCL ve DCL çok azaldığı için ICE en ufak harekette çalışmak zorunda kalıyor.

Onun çözümü yok galiba. Belki piller 6 dişteyken N vites’e almak olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1022 : Ağustos 10, 2022, 16:11:01 »
Şimdi daha net anladım. Teşekkür ederim @Tansu  Kalafatoğlu (51740)  :saygi:
Diğer videoları izlemiştim bunu kaçırmışım, izleyeyeyim..

Belki piller 6 dişteyken N vites’e almak olabilir
Misal bende bu olmuyor.. Araç hareket halindeyken N'ye aldığımda ekranda  N'ye alamazsınız diye bol ünlemli kırmızı uyarı çıkıyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1023 : Ağustos 10, 2022, 17:18:18 »
Şimdi daha net anladım. Teşekkür ederim @Tansu  Kalafatoğlu (51740)  :saygi:
Diğer videoları izlemiştim bunu kaçırmışım, izleyeyeyim..
 Misal bende bu olmuyor.. Araç hareket halindeyken N'ye aldığımda ekranda  N'ye alamazsınız diye bol ünlemli kırmızı uyarı çıkıyor..

Denemedim bilmiyorum :) zaten N’de balatalar da çok ısınır erken biter hatta çok ısınırsa belki tutmaz

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 10, 2022, 18:39:51[/time]




Bazen arabayı yeni çalıştırmadan sonra bir durum oluşuyor. ICE çalışıyor ama anlık yakıt harcama sıfır. Hybrid assistant ekranında ICE enerji çekerken görünüyor. Pillerden enerji çıkışı oluyor. Fotoda tam yakalayamadım ama tekerler dönmüyorken bile ICE sıfır yakıtla çalışıyor. ICE 2-3kw enerji çekiyor pillerden.

Bunu neden yapıyor acaba. idle check değil bu ama


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1024 : Ağustos 10, 2022, 21:03:28 »

Onun çözümü yok galiba. Belki piller 6 dişteyken N vites’e almak olabilir

Bugün boşta indim, rekor tazeledik :) 1.7 litre ortalama ile 35dk yol, 24,7km  :tamam:

motor boş dönüyorsa egr için dönüyor. eksozu boşaltıp stop ediyor  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1025 : Ağustos 10, 2022, 21:08:04 »
Bugün boşta indim, rekor tazeledik :) 1.7 litre ortalama ile 35dk yol, 24,7km

motor boş dönüyorsa egr için dönüyor. eksozu boşaltıp stop ediyor  :)

Niye, az sonra yine çalışacak, egzozu boşaltsa nolur  :)

Boşta inerken frene çok bastınız mı? Uyarı falan veriyor mu? Ben hiç denemedim. Yaklaşık 50km hızla gitmişsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1026 : Ağustos 10, 2022, 21:25:04 »

Boşta inerken frene çok bastınız mı? Uyarı falan veriyor mu? Ben hiç denemedim. Yaklaşık 50km hızla gitmişsiniz

Ben daha önce durmadan D N R arasında bile değişim yapmamıştım. durmadan R den D ye bile almam aslında. Bugün bi cesaret geldi denedim. Bir ses, vuruntu, sallanma olmadı. Gayet pürüzsüz şekilde geçti. Bir balata sistemi vardı P610 kodlu şanzumanda. Sanırım onu motordan ayırıyor.. Ama düz viteslerdeki gibi bilyesi bozulurmu bilemedim..
Ben bir miktar şarj ettikten sonra geçtim. Şarj tahmini yüzde 70 olmamıştır. 2 diş eksik idi. Bunu da diğer elektrik fonksiyonları devam etsin diye bekledim. Mantıklımıdır bilemem.
Uyarı vermedi. normalde araç gitmiyorken N ye alınca uyarı vermişti. Bir süre sonra batarya bitiyor. Toyota da o pilleri asla yüzde 40 ın altına indirmemeye kararlı :) Ünlemdir, uyarıdır vermedi. D ye takın da demedi. Bende gaza basmadım hiç . İce çalışacak bir durumda tahminim yoktu.
Aşağı inerken 2 tane çıkışım var. D ye taktım, normal devam ettim sonra N ye alıp inmeye devam ettim. Hatta indiğim yerde ice nin s1a dan başladığına eminim çünkü tekere güç bile vermedi. okadar soğuktu yani.  Diğer yandan kapımın önüne gelince cam suyu koydum. Radyatör boruları buz gibiydi. Hiç ısınmamış bile motor..
Video yu yükleyemedim. çok cigabayt geldi. Biraz küçülsün belki bu gece yüklerim. Bir daha telefonla çekecem..
Benim bayır çıkarken ısınmasına da bir formül bulmam lazım. Batarya için koltuk altına ezilmeyen bir malzeme koyabiliriz belki..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1027 : Ağustos 11, 2022, 00:50:54 »
Çok detaylı anlatım oldu. İnişte pil ısınma sorununu çözdünüz o zaman. Böyle devam mı? :)

Çıkarken neden ısınıyor onu anlamadım. Çoğu durumda ICE güç verecek. Piller %60 üstüne çıkmaz sabitlenir aslında. Power kısmına geçiyor olmalısınız.

Motorla şanzıman arasındaki debriyaj plakası aslında tork sınırlandırıcı, dengeleyici. Birkaç eski prius hariç bozulup değiştiği görülmemiş. Motor asla şanzımandan ayrılmıyor diye biliyorum.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 11, 2022, 01:06:44[/time]

Videoyu izledim. Rampa gerçekten uzun ve ciddi yokuş var. Power kısmı ve hız kısmı çıkmamış. 3000 devirle tırmanmalarda power’a geçip geçmediğini göremedim ama sanırım çoğunlukla geçmedi. Çünkü enerji ekranında ICE hem pile hem tekere güç yetiştirebiliyordu.

Pilleriniz yokuş çıkışta 4-5 diş arası oldu hep. Bu durumda ısınmaması lazım. Nasıl ısınır onu çözemedim. Bence ısınmadı çünkü çok güzel çalışıyor. Şarj alıyorsa pil ısınmamış demektir. Şarj oluyor 5-6 dişe çıkıyor yani yeri gelince. Siz de çok aşırı zorlamadınız. 3008’in arkasında usulca gittiniz. Gayet normal. Kartal abartmış :)

Bu videonun inişini merak ettim ben esas.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 11, 2022, 08:31:57

Hızım 3, duruyordum aslında araba kayıyordu. Sıfır yakıtla ICE’yi döndüren jeneratör


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1028 : Ağustos 11, 2022, 08:49:17 »
Çok detaylı anlatım oldu. İnişte pil ısınma sorununu çözdünüz o zaman. Böyle devam mı? :)

Çıkarken neden ısınıyor onu anlamadım. Çoğu durumda ICE güç verecek. Piller %60 üstüne çıkmaz sabitlenir aslında. Power kısmına geçiyor olmalısınız.

Motorla şanzıman arasındaki debriyaj plakası aslında tork sınırlandırıcı, dengeleyici. Birkaç eski prius hariç bozulup değiştiği görülmemiş. Motor asla şanzımandan ayrılmıyor diye biliyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 11, 2022, 01:06:44

Videoyu izledim. Rampa gerçekten uzun ve ciddi yokuş var. Power kısmı ve hız kısmı çıkmamış. 3000 devirle tırmanmalarda power’a geçip geçmediğini göremedim ama sanırım çoğunlukla geçmedi. Çünkü enerji ekranında ICE hem pile hem tekere güç yetiştirebiliyordu.

Pilleriniz yokuş çıkışta 4-5 diş arası oldu hep. Bu durumda ısınmaması lazım. Nasıl ısınır onu çözemedim. Bence ısınmadı çünkü çok güzel çalışıyor. Şarj alıyorsa pil ısınmamış demektir. Şarj oluyor 5-6 dişe çıkıyor yani yeri gelince. Siz de çok aşırı zorlamadınız. 3008’in arkasında usulca gittiniz. Gayet normal. Kartal abartmış :)

Bu videonun inişini merak ettim ben esas.

Çıkarken ice ısınıyor, hız düşük güç ihtiyacı fazla. Araba tüplü :) ısınsın subap yaksın istemiyorum. Düz yolda 88 ile 92 derece olan motor suyu sıcaklığı çıkarken 97 derece olabiliyor. Dinlendirmek istiyorum. Ayrıca suyun sıcaklığı belki çok sorun değildir amma yağ sıcaklığı yükseldiğinde su sıcaklığı da düşmüyor. Uzun süren çıkışlarda dikkatli olmak lazım zira kullanım klavuzunda dahi böyle bir durumda farklı yağ kullanılabilir denilmiş.
Çıkışda power kısmını sürekli kullanıyorum. Pilleri bitirmemek için power bölümünün belli kısmına kadar gaza basıyorum. Bu durumda ice gücünü verip 3500 devir çevirirken pillerden çoğu zaman güç aktarılmıyor. Sadece o küçük beyaz power bölümünün yarılarından sonra pilleri de çekişe katıyor. Araç geçerken kullanılabilir, onun dışında hız denemesinde kullanılır çünkü gaza tamamen basmak gerekiyor. Çoğunlukla gaza dokunarak gittiğimizden biraz içim gidiyor :)
Bayır yukarı piller kullanmadan çıkılırsa ve ice de yeterince soğuksa anında stop ediyor. İce çalışmasına rağmen dediğiniz gibi piller hiçbir zaman fazla dolmuyor hatta yeterince dolu ise bir tık daha güç alabiliyorsunuz.
Bu araç tasarımı gereği ekonomi için ayarlanmış. eco bölgesi dolduğunda aslında üretilen enerjiyi tam kullanıyor ve ice de verimli devirlerde. Powere geçince devir aralığını atlıyorsunuz. Bir miktar daha fazla güç aldığınızı düşünüyorsunuz ama neredeyse dizel araçlar gibi gitmek bile bir yerde mümkün. yeterki gaza basın yani..
Trafik konusu da ayrı bir sıkıntı. Ben evden çıkar çıkmaz yoğun şehirler arası trafiğine giriyorum. Hemen hızlanmam gerek. Birçok trafik ışığı var. Bu ışıklarda kamyon arkasında kalsam çok yavaş oluyor, hızlı şeritte kalsam arkamdan sıkıştırıyorlar. Ortası yok. zaten iki şerit :) İnsanlar da sabırsız, arabayı normal kullanmak bu nedenle bende elzem. Hiç olmadık yerlerde bir miktar hızlanmak için gaza basıyorum..

İniş için sanırım bundan sonra boş vitesi deneyeceğim ama sorun olur mu diye sormam lazım. Video ya alalım fakat busefer telefon kullanacağım, onu da nasıl sabitlerim bilemiyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1029 : Ağustos 11, 2022, 13:52:42 »
Video için sanırım aksiyon kamerası kullandınız. Çok güzeldi hiç titreme yok. Sadece hız gözükmüyordu.

Rampa çıkarken elbette motor bloğu çok ısınıyor ama piller ısınmıyordur hocam. Akım giriş çıkışı çok fazla değil. Hep dengede kalıyor. O yüzden zaten ayağınızı gazdan çekince ICE stop ediyor ve düzdeyseniz pillerden gidebiliyorsunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1030 : Ağustos 11, 2022, 14:24:32 »
Video için sanırım aksiyon kamerası kullandınız. Çok güzeldi hiç titreme yok. Sadece hız gözükmüyordu.
Aksiyon kamerası kim ben kim hocam :) normal fotoğraf makinesi ile çektim, çocukları çekmek için kullandığım :) akşama tripoda telefonu sabitlemenin bir yöntemini bulmam lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1031 : Ağustos 11, 2022, 17:23:32 »
Aksiyon kamerası kim ben kim hocam :) normal fotoğraf makinesi ile çektim, çocukları çekmek için kullandığım :) akşama tripoda telefonu sabitlemenin bir yöntemini bulmam lazım.

Sabitlemesi çok iyi ama. Aksiyon kameraları bile bu kadar değil.

İşte video işi yavaş yavaş kendine çekiyor insanı  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1032 : Ağustos 12, 2022, 08:13:20 »

Aşırı gürültülü olmuş ama idare edin bunlar ilk denemeler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1033 : Ağustos 12, 2022, 13:11:41 »
İsmimi duydum  :D teşekkür ederim köksal bey

Kemal sunal ve camdan rüzgar sesi çok gelmiş. Siz de çok sakin konuştunuz sanırım. Anlattıklarınızın çoğunu kulaklık takmama rağmen anlayamadım.

Ama ilk etapta indiğiniz rampayı balatalarla inmek riskli değil mi? Balata ısınırsa tutmama ihtimali bile var. Yakıttan tasarruf yapacakken balata disk parası gidecek. Tabi orada B modunda motoru yüksek devirlerde döndürmek de doğru değil. Gerçekten arazi şartlarında arabalar daha çok yıpranıyor. Sürerken N-D geçişlerine alıştınız sanırım :)

İniş ve dere yolunda hafif iniş sonrası ortalama kaç yaktı? B Modu kullanınca kaç yakıyordu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1034 : Ağustos 12, 2022, 14:39:34 »
İsmimi duydum  :D teşekkür ederim köksal bey

Kemal sunal ve camdan rüzgar sesi çok gelmiş. Siz de çok sakin konuştunuz sanırım. Anlattıklarınızın çoğunu kulaklık takmama rağmen anlayamadım.

Ama ilk etapta indiğiniz rampayı balatalarla inmek riskli değil mi? Balata ısınırsa tutmama ihtimali bile var. Yakıttan tasarruf yapacakken balata disk parası gidecek. Tabi orada B modunda motoru yüksek devirlerde döndürmek de doğru değil. Gerçekten arazi şartlarında arabalar daha çok yıpranıyor. Sürerken N-D geçişlerine alıştınız sanırım :)

İniş ve dere yolunda hafif iniş sonrası ortalama kaç yaktı? B Modu kullanınca kaç yakıyordu?
Hakkat sizin için çektim. Biraz da yolumun inceliklerinden ve neden bu tarzda sürüyorum, nasıl tasarruf ediyorum onu anlattım. Meğer benim kamera ses konusunda epeyce iyi imiş. Aslında o kamerayı video çeksin diye özellikle aldım. sony alfa7 diye geçen fullframe sensörlü bir cihaz. ama işte bir videoyu işlemek ve yüklemek çok zor...
Mikrofon telefonun diğer ucunda olunca sesimi almamış. Tabi bir de bipolar mikrofon var anlaşılan ki çevre sesleri almamış. Neyse k.bakmayın tecrübe.. Kemal sunal ı bari kapatsaymışım iyiymiş :)

Benim yolumun iniş kısmı bu. Diğer bölümde genelde düzlük ve süzülme-şarj dengesi gayet güzel. Hız fazla değil. Araç tork ile yürüyor.
Ben kamerayı kapattığım noktaya en az 1.6 litre ortalama ile inebilmiştim. normalde 1.9 litre ortalama ile iniyorum. Boşa aldığımda 0.9 litre ile de indim. ( 1.0 turbo motorlu dacia duster ile aynı yolu 3.5litre ortalama yakıt yaktığımızı belirteyim) D ile B mod arasında yakıt fark etmiyor.  D modda ice geç kapandığından ve gaza dokununca ice yakıt yaktığından bir miktar daha fazla yakıyordu. Boşa alma işini sadece 8km lik inişde kullandım. Başka bir zaman kullanmıyorum.
Frenler ise normalden daha kötü oldu. Zaten inişlerde hissizlik nedeniyle insanı tedirgin eden bir freni var. Motor freni olmadan daha sert basmak gerekiyor. Frenleme kuvvetinde şimdiye kadar hiç eksilme hissetmedim. Durması için daha çok basmadım. Hatta yolumun üzerinde spor kompleksi var. Orada durduğumda teker jant ısısını kontrol etmiştim. Normalin dışında bir ısı hissetmedim. Gazlasam bile yetersiz geldiğini görmedim ki bmw ile hızlı kalkışlarımız da oldu :)

Aracımızda frenin az kullanılması çok güzel bir özellik. Bende beğeniyorum ama biraz da abartı buluyorum. Bizim hybrid lerde daha da farklı bir sistem var biliyorsunuz elektrik motorları arasında güç transferi oluyor ve ice yi boşa çeviriyor. şanzıman motor ve elektrik aksamını zorlamak yerine bırakalımda her araba gibi frenleri bitsin :) soğuk aksam devir çevirmeye zorlanmasın..

Sadece 2 yerde N den D ye geçiyorum.. Ben daha rahat ettim. Motorun titreşimi de gürültü ve yorgunluğa sebep oluyor. Bataryanın çok dolduğunu düşününce de stres oluyordum. Bir süre böyle devam..

Eski corolla klavuzlarında yoğun bakım ve normal bakım aralıkları vardı. Tozlu yollarda kısa süreli sürüşlerde, bir şey çekiyorsanız veya rolantide fazla bekliyorsanız yoğun bakım talimatlarını yapacaksınız der idi. Şimdi klavuzumuzda bu yazılanlar olmadığından ve aklımda hep eski aracın bakımları olduğundan arazi şartlarında kullanılan arabaların bir miktar daha erken bakıma girmesini doğru bulurum. Keşke erken bakımı, zor şartları bilmeseydim de ara bakımlar yapmasaydım :) cehalet mutluluktur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1035 : Ağustos 13, 2022, 12:12:46 »
Zorlu şartlar günlük 8km tırmanma. Aslında çok da zorlu değil hocam. Normal içinde kalıyordur bence

N vites sizi 100km’de 1 litreden kurtardı. Pilleri zorlamadınız. Bir çözüm olarak görülebilir. Bu arada bir bilgi ekleyeyim. Priuschat’de 200-250bin milde fren pompasının arızalandığı yazıyor. Ve değişimi oldukça pahalıymış.

1.0 motor yokuş aşağı o litreleri yakması normal karşılanır ama biz hybridde nedense 2 litre yakmasını normal karşılayamıyoruz. İçimizden gelmiyor. Çünkü ICE’nin stop ederek yokuş inmesine alıştık :)

Videolarınızı izleyince daha iyi oturdu güzergahınız. Bu kadar beklemiyordum. Ben de trabzonluyum ama sahil kesimi ile iç kesimler arası günlük yolum hiç olmamıştı, o yüzden biraz yabancıladım.

Fırsat olursa böyle bir yokuş inişi hybrid assistantla çekip takip etmek istiyorum ama henüz bulamadım

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2022, 12:41:52

Yolcu tarafında airbag ışıkları neden sönmüyor hocam?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1036 : Ağustos 13, 2022, 14:52:22 »
Zorlu şartlar günlük 8km tırmanma. Aslında çok da zorlu değil hocam. Normal içinde kalıyordur bence

N vites sizi 100km’de 1 litreden kurtardı. Pilleri zorlamadınız. Bir çözüm olarak görülebilir. Bu arada bir bilgi ekleyeyim. Priuschat’de 200-250bin milde fren pompasının arızalandığı yazıyor. Ve değişimi oldukça pahalıymış.

1.0 motor yokuş aşağı o litreleri yakması normal karşılanır ama biz hybridde nedense 2 litre yakmasını normal karşılayamıyoruz. İçimizden gelmiyor. Çünkü ICE’nin stop ederek yokuş inmesine alıştık :)

Videolarınızı izleyince daha iyi oturdu güzergahınız. Bu kadar beklemiyordum. Ben de trabzonluyum ama sahil kesimi ile iç kesimler arası günlük yolum hiç olmamıştı, o yüzden biraz yabancıladım.

Fırsat olursa böyle bir yokuş inişi hybrid assistantla çekip takip etmek istiyorum ama henüz bulamadım

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2022, 12:41:52

Yolcu tarafında airbag ışıkları neden sönmüyor hocam?

8km çıkış aracın bütün potansiyelini harcadığından zor. Ha öteki yandan toyotada o potansiyel fazlasıyla var ..

200 bin mil 300 bin km yapar ki yılda 20 bin yapsak 15 yıl sonra bozulacak demektir. elimizden fren yağını düzenli değiştirmekten başka birşey gelmez gibi.. Yoksa söküp temizleyip takabiliriz de :)

Trabzona giderken beklerim ;)

Bende 2 çocuk var, bazen büyüğü öne oturtuyorum. Kendim kapattım, açmıyorum..

Ben de yalıtımları söktüm, motor bölümünün hava almasını istiyorum. radyatöre basınçsız su tuttum, temizledim. Bir de su meselesini çözsem bana yetecek ama radyatör suyu bulamadım henüz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1037 : Ağustos 13, 2022, 15:17:43 »
ben inişlerde 3 modu da denedim. N'de yakıt harcıyor pil tamamen devreden çıkıyor şarj olmuyor, D'de eğer ice devredeyse yakıt harcıyor. Sadece B'de yakıt Harcamıyor. Bir süre D de inip pili doldurduktan sonra B'de iniyorum biraz devir yapıp bağırıyor ama yakıt harcamıyor. Zaten frenle hızı biraz düşürünce 3000 devirle falan kendi kendine iniyor B'de.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1038 : Ağustos 13, 2022, 15:18:51 »
Hocam total supra tam bu arabaya göre. Hibrit organik. İçinde silikatlar, fosfatlar, kromatlar, nitritler veya bor ihtiva etmez yazıyor. Toyota hybrid antifriz açıklaması da aynı silikatsız, aminsiz, nitratsız ve boratsız soğutma sıvısıdır yazıyor.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 13, 2022, 15:21:15
ben inişlerde 3 modu da denedim. N'de yakıt harcıyor pil tamamen devreden çıkıyor şarj olmuyor, D'de eğer ice devredeyse yakıt harcıyor. Sadece B'de yakıt Harcamıyor. Bir süre D de inip pili doldurduktan sonra B'de iniyorum biraz devir yapıp bağırıyor ama yakıt harcamıyor. Zaten frenle hızı biraz düşürünce 3000 devirle falan kendi kendine iniyor B'de.

N’de nasıl yakıt harcar? ICE çalışmıyorki?

D’de yokuş aşağı inerken yakıt sıfır oluyor. B’de de aynısı oluyor. D’de hafif düzleyince araç otomatik olduğu için biraz daha gitmeye meyilli olduğu için yakıt harcıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1039 : Ağustos 13, 2022, 16:09:38 »
Hocam total supra tam bu arabaya göre. Hibrit organik. İçinde silikatlar, fosfatlar, kromatlar, nitritler veya bor ihtiva etmez yazıyor. Toyota hybrid antifriz açıklaması da aynı silikatsız, aminsiz, nitratsız ve boratsız soğutma sıvısıdır yazıyor.
Güvenemedim, sizin söylediğiniz hibrit antifirizi bulamadım da.. fosfat olmayınca ne oluyor onu da bilmiyoruz.