Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123416 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1000 : Temmuz 22, 2022, 15:13:25 »
Pilleri doldurabildiğim kadar doldurdum. 5,8km sadece elektrikle sürebildim


Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1000 : Temmuz 22, 2022, 15:13:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1001 : Temmuz 22, 2022, 22:08:41 »
Pilleri doldurabildiğim kadar doldurdum. 5,8km sadece elektrikle sürebildim

Güzel çalışma. Keşke bende çekseydim ama 10 km kadar gittim. Eğim benden yana idi, hem doldurdum hem acele etmeden gittim. Eğim iyi ise hız az olduğu sürece bedava gidersiniz. Fazla şarj olursa ice çalışır. 36 kmh i geçmeden ev mod kullanılabilir.

yada tüp takın gitsin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1002 : Temmuz 22, 2022, 22:28:12 »
Güzel çalışma. Keşke bende çekseydim ama 10 km kadar gittim. Eğim benden yana idi, hem doldurdum hem acele etmeden gittim. Eğim iyi ise hız az olduğu sürece bedava gidersiniz. Fazla şarj olursa ice çalışır. 36 kmh i geçmeden ev mod kullanılabilir.

yada tüp takın gitsin :)

Son cümleyi başta yazsaydınız altını hiç okumazdık  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1003 : Temmuz 23, 2022, 11:15:14 »
Sizlere bir sorum olacak..Bunu geçen yaz farkettim.  Tatile gittiğimizde +35 derece sıcaklarda (+ nem de etkiliyodur ) doğal olarak pillerin verimi çok düşüyor. Çok geç şarj oluyor ve çok çabuk boşalıyor.. Dolayısı ile yakıt artıyor.. Pilin verimini arttıracak neler yapılabilir ? Bildiğim kadarıyla pil soğutma havasını arka koltuk altındaki ızgaralardan alıyor. Klima ile iç sıcaklığı düşürmek pil verimini arttırır mı ? ( gerçi bu sefer de yakıt artar :D ) Yoksa dışarısı +35 olduğundan çok faydası olmaz mı ?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1004 : Temmuz 23, 2022, 13:14:35 »
yaris ve chr deki CHG/ECO/PWR göstergesini corollada niye kullanmamışlar acaba? devir yerine o gösterge daha iyi olurdu çünkü ekranda sürekli ona bakarak gidiyorum. onun yerine ortada yakıt ekranına bakar solda da CHG/ECO/PWR bakardım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1005 : Temmuz 23, 2022, 13:42:37 »
Sizlere bir sorum olacak..Bunu geçen yaz farkettim.  Tatile gittiğimizde +35 derece sıcaklarda (+ nem de etkiliyodur ) doğal olarak pillerin verimi çok düşüyor. Çok geç şarj oluyor ve çok çabuk boşalıyor.. Dolayısı ile yakıt artıyor.. Pilin verimini arttıracak neler yapılabilir ? Bildiğim kadarıyla pil soğutma havasını arka koltuk altındaki ızgaralardan alıyor. Klima ile iç sıcaklığı düşürmek pil verimini arttırır mı ? ( gerçi bu sefer de yakıt artar :D ) Yoksa dışarısı +35 olduğundan çok faydası olmaz mı ?

Evet mutlaka içeride klima çalıştırmalı. Ben piller çok sıcaksa ve anlık bir şeyler yapmak gerekiyorsa soğuğu ayaklara veriyorum. Bir de arka koltuk hava çıkışlarını fan tarafına yönlendiriyorum. Artık ne kadar etkili olursa.

Aşırı sıcak iklimde yaşıyor olsam mutlaka havalandırma ızgaralarından birini direkt fan girişine boruyla sokardım. Mesela sağ ön koltuk altındakini

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1006 : Temmuz 23, 2022, 15:07:28 »
yaris ve chr deki CHG/ECO/PWR göstergesini corollada niye kullanmamışlar acaba? devir yerine o gösterge daha iyi olurdu çünkü ekranda sürekli ona bakarak gidiyorum. onun yerine ortada yakıt ekranına bakar solda da CHG/ECO/PWR bakardım.
Siz de yok mu ? Ben sürekli o ekranda tutuyorum. En sol menüde yakıt göstergesi ve eco ekranı var. Alt altalar.

Bataryayı ısıtmayında ne yaparsanız yapın  :islik: Arabanın herşeyi değişiyor batarya ısınınca. Tertemiz fan filtresini servis zamanında değiştirdim. arka koltukların bagaja bakan kısımlarında döşeme bir miktar uzuyor. Ben bunları tersine katladım ki alttaki hava çıksın diye.. Klima şart..  Hatta otomatik çalışan bir sistem düşünmüştüm ve dijital bir termostat aldım bu iş için, evi toplamaktan bu projeye zaman kalmadı. Özellikle ani hızlanmalarda fan deli gibi çalışıyor pilleri soğutmak için. Ev devreye girmiyorsa içeriyi soğutun ve sakin sürüşe geçin bence..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1007 : Temmuz 23, 2022, 16:09:30 »
Siz de yok mu ? Ben sürekli o ekranda tutuyorum. En sol menüde yakıt göstergesi ve eco ekranı var. Alt altalar.

Hocam sizde nasıl bilmiyorum ama bende bu şekilde ortada yol bilgisayarında görülebiliyor sadece CHG ECO PWR ekranı, Bi yukarı tıklayınca tüketim geliyor. aynı anda görünmüyor. sol bölmede devir yerine yarislerdeki gibi enerji ekranı olsa aynı anda görürdüm daha iyi olurdu demek istiyorum.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 24, 2022, 13:44:30
Aşırı sıcak iklimde yaşıyor olsam mutlaka havalandırma ızgaralarından birini direkt fan girişine boruyla sokardım. Mesela sağ ön koltuk altındakini
ya da şöyle bir usb vantilatör koyalım pillerin fanının oraya nasıl olur  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1008 : Temmuz 24, 2022, 13:52:18 »
Hocam sizde nasıl bilmiyorum ama bende bu şekilde ortada yol bilgisayarında görülebiliyor sadece CHG ECO PWR ekranı, Bi yukarı tıklayınca tüketim geliyor. aynı anda görünmüyor. sol bölmede devir yerine yarislerdeki gibi enerji ekranı olsa aynı anda görürdüm daha iyi olurdu demek istiyorum.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 24, 2022, 13:44:30[/time]
ya da şöyle bir usb vantilatör koyalım pillerin fanının oraya nasıl olur  :)

Pillerin anlık durumu  :rofl:



Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 24, 2022, 13:54:35[/time]





Yokuş yukarı son hızı zorladım. Belki hava soğuk olsa, yük az olsa, karşıdan rüzgar esmese son hıza yaklaşırdı. Ama koşullar ağır olunca 30k. Eksik kaldı



Bir de araba dururken pil azalınca nasıl doldurmak daha verimli adlı çalışma


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1009 : Temmuz 25, 2022, 20:03:48 »

Balata değişiminde farklı bir prosedür var mı? Sanki öyle bir şey okumuştum. Emin değilim. Standart şekilde balata disk değişimi yapılsa sorun olur mu? Arkadaşımın yaris hybrid’i için soruyorum aslında. Sadece akü eksi kutbunu sökmek yeterli mi? Değişimden sonra kalibrasyon falan var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1010 : Temmuz 25, 2022, 23:20:31 »
Balata değişiminde farklı bir prosedür var mı? Sanki öyle bir şey okumuştum. Emin değilim. Standart şekilde balata disk değişimi yapılsa sorun olur mu? Arkadaşımın yaris hybrid’i için soruyorum aslında. Sadece akü eksi kutbunu sökmek yeterli mi? Değişimden sonra kalibrasyon falan var mı?
Konuyu bende okumuştum ama şimdi arayınca bulamadım,sanki sürücü kapısı açık kalacak gibi bir yorum vardı tam hatırlayamadım,elinizde servis manuelleri varsa değişim şekli detaylı anlatılmıştır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1011 : Temmuz 26, 2022, 00:10:37 »
Konuyu bende okumuştum ama şimdi arayınca bulamadım,sanki sürücü kapısı açık kalacak gibi bir yorum vardı tam hatırlayamadım,elinizde servis manuelleri varsa değişim şekli detaylı anlatılmıştır.

Öyle bir ibare ben de hatırlıyorum. Akü eksi kutup söküleceği için sürücü kapısının açık kalması söylenmiş olabilir.  Servis manueli yok bende. Acaba başka şeyler var mı merak ediyorum. Youtube’den herkes akü kutup başını söküp standart disk balata değişimi yapıyorlar.

Yaris hybrid için 4 balata 4 disk 7000 lira fiyat verdiler. Bir gariplik var. 75.000 deki hybrid arabanın arka teker balatası eğri şekilde bitmiş. Nasıl olur anlamadım. Servisler 15-20 binde hybrid balatası değişim olur denmiş. Aklım almadı. O km’de normal arabalar bile balata değiştirmiyor. Hele disk…

Dedim tornalat, balata da alır taktırırız kolay iş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1012 : Temmuz 26, 2022, 13:18:38 »
Öyle bir ibare ben de hatırlıyorum. Akü eksi kutup söküleceği için sürücü kapısının açık kalması söylenmiş olabilir.  Servis manueli yok bende. Acaba başka şeyler var mı merak ediyorum. Youtube’den herkes akü kutup başını söküp standart disk balata değişimi yapıyorlar.

Yaris hybrid için 4 balata 4 disk 7000 lira fiyat verdiler. Bir gariplik var. 75.000 deki hybrid arabanın arka teker balatası eğri şekilde bitmiş. Nasıl olur anlamadım. Servisler 15-20 binde hybrid balatası değişim olur denmiş. Aklım almadı. O km’de normal arabalar bile balata değiştirmiyor. Hele disk…

Dedim tornalat, balata da alır taktırırız kolay iş

Balata biter de disk neden bu km de bitsin anlamadım. Ben en son baktığımda neredeyse hiç kullanmamış gibiydi. Arabam 30 binde..
Ben fren hidroliği değiştirdim. Değiştirirken fren basıncı için çalışan pompa çalışıyor. Çalışmazsa basınç olmuyor. balataları sökünce pompa çalışırsa merkezleri bozabilir. Aracın otomatik park frenini iptal etmek lazım. Sürücü kapısı açılıp kapandığında muhtemelen sistem son kontrolünü yapıp kendini kapatıyor. Kapıyı kapamadan akü sökülürse sorun olmaz gibi ama iyi sabitlemek lazım.
Akü tekrar takıldığında uyarı lambaları yanıyor. Sanki sorun varmış gibi park freni devre dışı diyor. Sonra düzeliyor. Bir de ice ilk çalıştığında fena şakırdıyor, tahminim vvt sistemi avans ve zamanlama yapıyor. Elektrikli sistemde fren merkezini yerine itip balatayı takamıyoruz. Motoru ters çalıştırıp balata için yer açılmalı.
Aracın servis modunda ( P de 2 defa gaz, N de 2 defa gaz verip çalıştırdığımız zaman ) abs esp çekiş kontrol devre dışı kalıyor. Belki fren için de servis modu budur.. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1013 : Temmuz 26, 2022, 13:53:59 »
Öyle bir ibare ben de hatırlıyorum. Akü eksi kutup söküleceği için sürücü kapısının açık kalması söylenmiş olabilir.  Servis manueli yok bende. Acaba başka şeyler var mı merak ediyorum. Youtube’den herkes akü kutup başını söküp standart disk balata değişimi yapıyorlar.

Yaris hybrid için 4 balata 4 disk 7000 lira fiyat verdiler. Bir gariplik var. 75.000 deki hybrid arabanın arka teker balatası eğri şekilde bitmiş. Nasıl olur anlamadım. Servisler 15-20 binde hybrid balatası değişim olur denmiş. Aklım almadı. O km’de normal arabalar bile balata değiştirmiyor. Hele disk…

Dedim tornalat, balata da alır taktırırız kolay iş
Diskler güvenli et kalınlığının altına inmemişse torna yapılabilir,balata olarak ufuk beylerden NİBK almanızı tavsiye ederim,diskler torna sınırını geçmişse onlarıda aynı marka alırsanız çok güzel bir kombinasyon olur,zaten NIBK üreticisi disk ve balata aynı olursa daha iyi fren performansı olacağını söylüyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1014 : Ağustos 08, 2022, 20:48:26 »
Bence güzel video oldu

Google’den gelenler için tag, toyota corolla hybrid tasarruflu sürüş nasıl yapılır


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1015 : Ağustos 09, 2022, 09:40:41 »
Bence güzel video oldu

Google’den gelenler için tag, toyota corolla hybrid tasarruflu sürüş nasıl yapılır


Emeğine sağlık güzel video olmuş gerçekten.. Benzer sürüyoruz, söylediğin herşeyi ben de uyguluyorum ancak pilleri neden %50'nin altına düşürmek istemediğini çok anlayamadım. Her an dur kalka girebilirim diye mi hazır tutmaya gayret gösteriyorsun.

Bir de 14:00'da ufak bir kesinti olmuş orda Honda'ya küfür mü geldi  :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1016 : Ağustos 09, 2022, 11:47:41 »
Ben sabah kamera kurdum bir video almaya çalıştım ama artık ne kadar becerebildiysek.. Benim uğraşacağım işler değil. Sabah fark ettim ki hybrid sürer gibi pek gitmiyorum. Normal kullanım avantajlarından faydalanıyorum :) sessiz videoyu yüklerim akşama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1017 : Ağustos 09, 2022, 11:51:38 »
Emeğine sağlık güzel video olmuş gerçekten.. Benzer sürüyoruz, söylediğin herşeyi ben de uyguluyorum ancak pilleri neden %50'nin altına düşürmek istemediğini çok anlayamadım. Her an dur kalka girebilirim diye mi hazır tutmaya gayret gösteriyorsun.

Bir de 14:00'da ufak bir kesinti olmuş orda Honda'ya küfür mü geldi  :D

Honda konusu çok mu belli oldu yaa   :rofl:

Evet pil seviyesi %45-50 altına indirmemeye çalışıyorum. Önümde yokuş iniş vb yoksa tabi. Çünkü her an dur kalkta %40 altına inerse yakıt artıyor. İstanbul’da da her an trafik durabiliyor. Hatta bazen sokak mal indirme bindirme oluyor. Veya geçiş olmuyor manevra yapmak gerekiyor. O sıra da şarj gidiyor haliyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1018 : Ağustos 10, 2022, 09:00:30 »
Honda konusu çok mu belli oldu yaa   :rofl:

Haketmiş ama  :lol:

Evet pil seviyesi %45-50 altına indirmemeye çalışıyorum. Önümde yokuş iniş vb yoksa tabi. Çünkü her an dur kalkta %40 altına inerse yakıt artıyor. İstanbul’da da her an trafik durabiliyor. Hatta bazen sokak mal indirme bindirme oluyor. Veya geçiş olmuyor manevra yapmak gerekiyor. O sıra da şarj gidiyor haliyle

Senin kadar teknik bilgiye sahip değilim tabi ki ama eğer pil düşük yakalanırsam çok çabuk doluyor dur kalkta, dolayısı ile çok ekstra bir sarfiyat olmadığını düşünüyorum. Senin pille gitmek yerine motoru çalıştırmana benzerdir gibime geliyor..

Merak ettim acaba senin güzergahta ben ne kadar harcarım :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #1019 : Ağustos 10, 2022, 10:26:06 »
Mesela bende batarya ısınma problemi var. Bayır inerken ice stop etmediği gibi benzin de harcıyor. Düze indiğimde bile uzun süre stop etmiyor. Elektrik ile gidebileceğim yerleri benzinle geçiyorum. Bu sorunu çözemedim. B mod ile bayır inmek bile işe yaramıyor. Batarya ısınıyor. Bir yandan kıyamıyorum, bir yandan önlemini almışlardır herhalde diye kendimi teselli ediyorum..

Tansu beyin ilgisi sayesinde  gerçekten çok şey öğrendik. Ben artık gereksiz yere pili bitirmiyorum. Pil dolacaksa elektrikle gitmeye çalışıyorum. Sabah ice yi çalıştırıyorum. s1 a b aşamaları varsa gaza yüklenmiyorum.. yada 60 derece mevzusunu bekliyorum, sonra hızlanıyorum.. teşekkürler.