Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123393 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #960 : Haziran 11, 2022, 23:13:51 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Bu arada corolla hybrid 2023’te bazı teknik yenilikler varmış. Piller li-ion oluyor. Pil büyümese bile kullanım kapasitesi artıyor. Güç 139 beygire yükseltiliyor. 0-100 ise 9,2 sn’ye düşüyor. Motorda değişiklik olup olmadığı henüz belli değil.

şanzıman da değişmeli. Belki soğutma sistemi değişmez ama yaris hybrid li-ion ile geldikten sonra kapasitesinin düştüğünü daha az batarya ile gitti falan söylenmişti. Her ne kadar anlık verilen güç çok olsa da tasarruf için ice nin kapalı olması şart.

Bence de sizlerin videolarından daha ayrıntılı bir anlatım mümkün değil. Elinize sağlık, takip ediyorum.

LPG konusunda ise bence ödeyecek imkanınız varsa acil taktırın. Herne kadar şehir içinde çok tasarruf etmeyecek gibi görünse bile benzin / lpg oranı her geçen gün açılıyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #960 : Haziran 11, 2022, 23:13:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #961 : Haziran 11, 2022, 23:14:24 »
Amacınız ekonomi ise lpg taktırmak yerine hybrid i daha verimli kullanıp lpg den daha ekonomik hale getirebilirsiniz. 15.000 tl de cebinizde kalır. Şu an birçok veritabanından bakacak olursak hybrid kullanıcılarının yaz-kış şehir içi dışı ortalaması 5 litre civarı. Bu rakam çeşitli yöntemlerle 3.5 civarına kadar düşürebilir. Hatta çevresel koşullara da bağlı 3 e kadar düşebilir. Benim önerim lpg taktırmayın.

Hocam hibriti zaten hakkını vererek kullanıyorum Tansu hocamın videolarından öğrendiklerimle. 4 litrenin altında neredeyse her sürüşüm. LPG taktırsam bu sefer LPG yi daha az tüketeceğim. 4 litre benzin harcıyorsam 5 litre lpg harcayacağım, onu da fiyata vurunca 2 litre benzin kadar tutacak. Tasarruf edeceğimden eminim ama çekincem arıza durumları.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #962 : Haziran 12, 2022, 00:00:28 »
@Sedat CANLI (50858)  ankara’da çok daha az yakıyor. Video yayınlasada biz de nasiplensek :)

Ben lpg’den yana değilim. Olası bir arızada servis hemen lpg’yi bahane edip kullanıcıyı ortada bırakabilir. En kötü ihtimalle elektrik sistemine müdahale der ve pil garantisini bile bozabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #963 : Haziran 12, 2022, 15:33:24 »
pil bitik arabayı park etmiştim. garajımın önünde araba olduğu için de garajıma anlamamıştım. garajın önü açıldı 2 adımlık mesafeden arabayı alıp garaja koymam 85 kuruş tuttu  :lol: siz siz olun pili bitirmeyin ama istemeden de olsa bitiyor bazen böyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #964 : Haziran 12, 2022, 16:16:19 »
pil bitik arabayı park etmiştim. garajımın önünde araba olduğu için de garajıma anlamamıştım. garajın önü açıldı 2 adımlık mesafeden arabayı alıp garaja koymam 85 kuruş tuttu  :lol: siz siz olun pili bitirmeyin ama istemeden de olsa bitiyor bazen böyle.

Diğer arabalarda farklı değildir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #965 : Haziran 12, 2022, 16:36:58 »
aynen hocam ama alışmışız park işini bedavaya getirmeye. böyle motor çalışınca içim sıkılıyor ruhum daralıyor  :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #966 : Haziran 12, 2022, 18:43:36 »
aynen hocam ama alışmışız park işini bedavaya getirmeye. böyle motor çalışınca içim sıkılıyor ruhum daralıyor  :lol:

Hep çalışmadan yapınca dediğiniz hissiyat oluşuyor tabi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #967 : Haziran 14, 2022, 18:36:27 »
Yazın motor sıcaklığı daha yüksek kalabiliyor. Ama sanki şehir içi sürüşlerde hybrid asisstant’tan baktığım kadarıyla motor verimi daha kötü.

Aynı pozisyonlarda aynı motor sıcaklığında, emilen havanın 10 derece ve 25 derece olması arasındaki fark motor verimini değiştirir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #968 : Haziran 14, 2022, 21:24:00 »
Yazın motor sıcaklığı daha yüksek kalabiliyor. Ama sanki şehir içi sürüşlerde hybrid asisstant’tan baktığım kadarıyla motor verimi daha kötü.

Aynı pozisyonlarda aynı motor sıcaklığında, emilen havanın 10 derece ve 25 derece olması arasındaki fark motor verimini değiştirir mi?
Teorik olarak evet. Pratikte bsfc ne kadar düşer denemek lazım.

10 derecedeki hava, yanma sıcaklığına çıktığında (diyelim ki 1600 derece) , 25 derecedeki havaya göre daha fazla genleşir. Yani daha fazla basınç artışı yani daha fazla mekanik enerji üretilmiş  olur.



Mesaj Birleştirildi: [time]14 Haz, 2022 21:36[/time]
@Sedat CANLI (50858)  ankara’da çok daha az yakıyor. Video yayınlasada biz de nasiplensek :)

En kısa zamanda çekmeyi düşünüyorum ama bir türlü çekemedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #969 : Haziran 18, 2022, 17:39:42 »
elim doluydu bagajı dirseğimle üstten basarak kapattım gamze çıkmış hemen, teneke dedikleri kadar var harbiden :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #970 : Haziran 18, 2022, 23:08:39 »
Yazın motor sıcaklığı daha yüksek kalabiliyor. Ama sanki şehir içi sürüşlerde hybrid asisstant’tan baktığım kadarıyla motor verimi daha kötü.

Aynı pozisyonlarda aynı motor sıcaklığında, emilen havanın 10 derece ve 25 derece olması arasındaki fark motor verimini değiştirir mi?

Arabayı nasıl ısıtıyorsunuz ? Isınma sırasında aşırı yakıt tüketiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #971 : Haziran 19, 2022, 08:54:41 »
Arabayı nasıl ısıtıyorsunuz ? Isınma sırasında aşırı yakıt tüketiyor.

Güzergahı çalıştırır çalıştırmaz çevre yolu olanlar veya yokuş yukarı olanlar şanslı. Ben ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum. Soğuk motorda ne kadar yakıyorsa yakıyor artık.

Arabanın en sevmediğim özelliği şehir içi arabası olmasına rağmen. Bir yere uğrayıp tekrar hareket ettiğimizde s0’dan başlaması. (Motor tam sıcak değilse) bunun yüzünden de yakıt tüketimi artıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #972 : Haziran 19, 2022, 09:33:12 »
Güzergahı çalıştırır çalıştırmaz çevre yolu olanlar veya yokuş yukarı olanlar şanslı. Ben ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum. Soğuk motorda ne kadar yakıyorsa yakıyor artık.

Arabanın en sevmediğim özelliği şehir içi arabası olmasına rağmen. Bir yere uğrayıp tekrar hareket ettiğimizde s0’dan başlaması. (Motor tam sıcak değilse) bunun yüzünden de yakıt tüketimi artıyor
Malesef Toyota prius'a koyduğu ön hava ızgarasını hybrit Corolla'ya çok görmüş,Fiat kadar cömert olamamış Fiat egea sedan ve cross'ta 1.0 firefly ve 1.6 Multijet motorda otomatik çalışan ön ızgara veriyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #973 : Haziran 19, 2022, 10:13:12 »
Malesef Toyota prius'a koyduğu ön hava ızgarasını hybrit Corolla'ya çok görmüş,Fiat kadar cömert olamamış Fiat egea sedan ve cross'ta 1.0 firefly ve 1.6 Multijet motorda otomatik çalışan ön ızgara veriyor.

Geçtiğimiz kış tüm ön panjuru kapattım. Aracın altı hariç motor bölümü rüzgar almadı. Hatta bende alt muhafaza sac. Alttan bile rüzgar almadı.

Faydası biraz oldu. Ama eskiden 50 derece motor suyu ile bitirdiğim yolu 60 ile bitirdim en fazla. Bundan fazlasına pek yaramıyor maalesef.

Yaz geldi, rahatladık dedik. Şimdide klima çıktı başımıza. Klimayı açınca radyatör fanları anında çalışıyor. Şehir içinde motor ısınması zaten zor. Bir de klima açınca çok hızlı soğumaya meyilli oluyor. Klima açmaya da korkar olduk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #974 : Haziran 19, 2022, 20:33:25 »
Geçtiğimiz kış tüm ön panjuru kapattım. Aracın altı hariç motor bölümü rüzgar almadı. Hatta bende alt muhafaza sac. Alttan bile rüzgar almadı.
Faydası biraz oldu. Ama eskiden 50 derece motor suyu ile bitirdiğim yolu 60 ile bitirdim en fazla. Bundan fazlasına pek yaramıyor maalesef.

Motor kaputuna yaptığım yalıtım ve kaputun kenarlarına çektiğim fitiller nedeniyle motor neredeyse her zaman sıcak kalıyor. Tavsiye ederim ama herhangi bir parçası aşısı ısınır mı bilemem..

Aracın garip bir yapısı var. Çok özen gösterip 70 80 hızlarda mümkünse batarya ile gidiyorum yakıt 5.4 oluyor. başka bir gün aynı şartta gazlayarak 80 üzeri gidiyorum yakıt yine 5.4 :) enteresan..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #975 : Haziran 19, 2022, 20:37:21 »
Motor kaputuna yaptığım yalıtım ve kaputun kenarlarına çektiğim fitiller nedeniyle motor neredeyse her zaman sıcak kalıyor. Tavsiye ederim ama herhangi bir parçası aşısı ısınır mı bilemem..

Aracın garip bir yapısı var. Çok özen gösterip 70 80 hızlarda mümkünse batarya ile gidiyorum yakıt 5.4 oluyor. başka bir gün aynı şartta gazlayarak 80 üzeri gidiyorum yakıt yine 5.4 :) enteresan..
Baştan beri söylüyorum hybrit araç kullanırken eski kullanım stilinizi unutun boşuna kasmayın araç ne yaparsanız yapın patron benim herşeyi ben belirlerim diyor,zaten mühendisler 25 yıldır bu aracı üretiyor geliştiriyor gereken herşeyi düşünmüşler,sadece bataryayla gitmek size kâr sağlamaz,zaten hybrit sistem her daim devrede gereken her yerde batarya desteği veriyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #976 : Haziran 20, 2022, 08:15:04 »
Pilleri kısa sürede 3 dişten 7 dişe çıkarınca piller sıcak olmasa bile, tam dolmamış olsa bile şarj alma kapasitesini çok düşürüyor.

Normalde yavaş yavaş 7-8 diş dolan pil %75-80 arasına çıkmadıkça bu kısıtlama olmuyor. Kötü olan ise hızlı dolumdan sonra pil seviyesini azaltsak bile, pil çok ısınmasa bile en az 20dk sonra şarj alma kapasitesini yavaş yavaş eski haline getiriyor.

Pili korumak için heralde. Tepede oturduğumu düşündümde şöyle 4-5km frenla rampa insem hatta bunu B modunda yapsam, düze indiğimde pil kullanımı sınırlı olacak gibi sanki. Hatta bundan dolayı benzinli motoru sürekli çalıştırmak isteyecek gibi duruyor. Ama denemedim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #977 : Haziran 20, 2022, 20:01:24 »
Pilleri kısa sürede 3 dişten 7 dişe çıkarınca piller sıcak olmasa bile, tam dolmamış olsa bile şarj alma kapasitesini çok düşürüyor.

Normalde yavaş yavaş 7-8 diş dolan pil %75-80 arasına çıkmadıkça bu kısıtlama olmuyor. Kötü olan ise hızlı dolumdan sonra pil seviyesini azaltsak bile, pil çok ısınmasa bile en az 20dk sonra şarj alma kapasitesini yavaş yavaş eski haline getiriyor.

Pili korumak için heralde. Tepede oturduğumu düşündümde şöyle 4-5km frenla rampa insem hatta bunu B modunda yapsam, düze indiğimde pil kullanımı sınırlı olacak gibi sanki. Hatta bundan dolayı benzinli motoru sürekli çalıştırmak isteyecek gibi duruyor. Ama denemedim

Ben bu durumu hep yaşıyorum. Klimayı açıp ayak kısmına veriyorum. Daha kısa sürede kendine gelip stop etmeler başlıyor. Ölçüm yapamıyorum.

Tepe çıkarken tam gaz çıkıp pilleri bitirsem bile gazı bırakınca stop ediyor. Ama bayır inerken motor devir almaya başlıyor ve stop etmiyor. Ancak belli bir süre pillerle gidecek kadar gaza basıp sakin sakin gitmek gerekiyor. Garip bir sistemi var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #978 : Haziran 20, 2022, 20:24:41 »
Ben bu durumu hep yaşıyorum. Klimayı açıp ayak kısmına veriyorum. Daha kısa sürede kendine gelip stop etmeler başlıyor. Ölçüm yapamıyorum.

Tepe çıkarken tam gaz çıkıp pilleri bitirsem bile gazı bırakınca stop ediyor. Ama bayır inerken motor devir almaya başlıyor ve stop etmiyor. Ancak belli bir süre pillerle gidecek kadar gaza basıp sakin sakin gitmek gerekiyor. Garip bir sistemi var.

Pilleri korumaya alınca pilden gelen güç azalıyor. Haliyle benzinli motor ile jeneratörden ürettiği enerjiyi direkt olarak kullanma gereksinimi doğuyor. Sürekli çalışması o yüzden. 3.nesil hybridlerde sanırım pil arızası fazla çıkınca toyota 4.nesilde pilleri aşırı korumaya başlamış.

Size tavsiyem inişe başlamadan pilleriniz dolu olsun. Ki birden dolmasın ve aşırı koruma moduna girmesin. Çünkü yavaş yavaş dolduğunda, pil azalınca hem normale dönüyor. Birden boşken full dolunca saçmalıyor

Mesaj Birleştirildi: Haziran 20, 2022, 22:48:51

Bizim arabalarda ptc ısıtıcı var mı?

Partsouq’ta şase numarasını girince parça listesinde ptc çıkıyor.

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/parts?c=Toyota&ssd=%24%2AKwFPe2pfDzoYHjw-A0tjTRcDIyQ6S0RJSFpcXxk8AFgUCFlDBnp3Lz02WFFeGBoGEBRMSk9ITkxZVQZHVV9GWSAqOUlIFWYbOTkjND8rWVUGTF8ZXkFJS1BZD0cIDF9LSk4qXgYAAAAA1S11Tw%24&vid=0&gid=758&q=NMTBZ3BE70R045411

Biri ptc’nin çalışıp çalışmadığını şöyle servis bülteni ile test etmiş


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #979 : Haziran 23, 2022, 22:26:48 »
Geçen hafta Ayvalık'tan Ankara'ya döndüm. Ayvalık-İnegöl arasında hybrid asistant ile her zaman olduğu gibi data topladım ve çok ilginç sonuçlarla karşılaştım.

1-


Yolculuk özetiyle başlayalım: 311 km mesafeyi molaları saymazsak, 3 saat 38 dakikada tamamladım. Ortalama hızım 84 km/h oldu. Tabi hybrid assistant verisi ile gösterge arasında fark var. Gösterge ortalamam 90 civarı diyebiliriz. Bunun içinde Ayvalık- İvrindi arasındaki ışıklı dur kalklı trafik de var, Balıkesir-Bursa arası otoyol da var.

2- Normalde bu mevsimde 80-  90 civarı hızlarda klima açık genelde 3.5 civarı yakıt tüketimim olurdu ancak ilk dikkatimi çeken bu yolculukta 4.83 ile rekor kırdım bile diyebilirim. Bunun temelde iki nedeni olduğunu düşünüyorum. İlki, rakım farkı ki Ayvalık deniz seviyesinde İnegöl ise 300 metre yükseklikte. Ancak 300 metre yükseklik farkı bu kadar fazla tüketimi açıklamıyor. Esas nedenin ikinci neden olduğunu düşünüyorum: Rüzgar. Karşıdan esen oldukça etkili bir rüzgar vardı ve molalarda hatta yolculuk sırasında bile bu şiddetli rüzgarı çok net hissettim. Rüzgar, tahmin ettiğimizden çok daha fazla yakıt tüketimi arttırabiliyor (tabi arkadan geldiğinde de azaltabiliyor). Rüzgar etkisini 2 hafta önce İzmir-Foça arasında da test etme fırsatım olmuştu. İzmir de Foça da deniz seviyesinde, yine klima açık, ortalama 70 civarı hız ile 4.0 litre/100 km ile gidip 3.0 ile dönmüştüm.

3- 


Ayvalık-İnegöl yolculuğu sırasındaki pil şarjına baktığımızda göze çarpan iki önemli nokta var: Birincisi İnegöl'e varmadan hemen önce uzun süreli iniş ile birlikte şarjın aniden yükselmesi ki bildiğimiz bir davranış ve pil %70 civarına kadar doluyor ve daha fazla dolmasını engellemek için yazılım şarj devresini kapatıyor. Ben şarj devresi kapanmadan inişi tamamlayıp, sonrasına bataryayı yavaş yavaş kullanmayı başardım.
İkinci önemli göze çarpan nokta ise saat 13:50 civarı görebileceğimiz ani şarj düşüşü. Şarj bir anda %33 e kadar düştü. Bunun bir nedeni var ileride açıklayacağım.

4-



Sabit hıza bağlı güç kullanımı grafiğinde gördüğünüz üzere yol boyunca ortalama 15 -20 kilowatt (yaklaşık 25-30 beygir) güç kullanmışım. Bir önceki grafikteki saat 13:50 deki ani şarj düşüşünün nedenini ise bu grafikte görebilirsiniz ki 2 dakikalığına 180 km/h hıza çıktım ve bu hızda hibrid sistem toplamda 80 kilowatt ( 108 beygir) güç üretmiş. Şunu da belirteylilm: Hybridasisstant bana max. 179 km/h hıza çıktığımı söylerken, araç göstergesi 186 gösteriyordu. Grafikte en yüksek 80 kilowatt görünüyor çünkü grafik sadece sabit hız ile gidildiği sürecin grafiği. Hybridassistant'ın veritabanından hesapladığım anlık maksimum güç ise 98 kWatt(132 beygir) oldu.

5-

Hıza bağlı tüketim grafiğine baktığımızda, 190. km'de hızımız 180'e dayanıyor ve tüketim 18 litre/100 km'ye dayanıyor. Hızlı gittiğim bu kısımda herhangi bir eğim yoktu. Bizim araçlarda son hızda tüketiminiz 18 civarı diyebiliriz. (Klima açık, bagaj dolu, 3 kişiydik). Tırmanış olan yerlerdeki tüketimin artışını da grafikte görebilirsiniz.

6-

Devire bağlı güç grafiğine baktığımızda çok ilginç bir şey gördüm. ICE maksimum 5200 devire çıkıyor ve 5200 devirde ürettiği güç, 71 kiloWatt civardına(yaklaşık 96 beygir). Katolog değerlerine yakın. Motor daha fazla devirlenmiyor. İlginç olan şey ise, devir ile güç neredeyse lineer artıyor. Yani doğru orantılı olarak artıyor. Normalde bu kadar doğru orantılı artması beklenmez zira tork belli devirden sonra düşmeye başlayacağı için, güçteki lineerite bozulur. Yani 'yüksek devirde araç boşuna fazladan devir çevirdiği için çok yakar' ifadesi bizim motorlar için çok da geçerli değil. Bu grafikten türetilecek devire bağlı tork grafiğinde, tork değerinin 1500 devirden itibaren neredeyse hep sabit kaldığını görebiliriz(Bu grafikteki eğim, aslında bize tork değerini verir ki eğim 1500 devirden itibaren neredeyse hep sabit, 4800 sonrası hafifçe eğim azalıyor).

7-


BSFC değeri motorun en verimli şekilde benzinin kimyasal enerjisini hareket enerjisine çevrilmesini gösteriyor. Turkuaz bölge en verimli olan bölge. Görüldüğü gibi 1500-2800 devir aralığı ideal. Yani aracımızı az yaksın diye çok düşük devirde kullanmak zorunda değiliz.2800 e kadar çıkmakta pek sakınca yok. 3000 devirden sonra ise verim düşmeye başlıyor.

8-

Güce bağlı BSFC grafiğinde, yüksek güç gerektiren hızlandığım 2 dakikalık periyot görülebiliyor. Motor yaklaşık 68 kW üretirken ki bu motorun en yüksek gücü, BSFC değeri yaklaşık 265 g/kWh ki bu da %30 verim demek. Bence harika...Bizim motorların en iyi BSFC değeri 200 g/kWh ki %38 verim demek.