Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123649 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #940 : Haziran 04, 2022, 23:57:12 »
Klima radyatörü her araçta ayrıdır (radyatör den kasıt gazın soğuduğu hazne) motor soğutma radyatörü nün önünde olur ve soğutma fanı daha yüksek hızla çalışır,bazı araçlarda klima fanı önde olur,sizin araç hybrit olduğu için şehir içinde genelde elektrikle gidilince klima açık olursa fan devrede olduğu için motor bölümüne daha fazla hava girişi olur ve motor daha çabuk soğur,
Sadece içten yanmalı araçlarda ise durum farklıdır,klima devreye girince fan çalışır ama motora daha fazla yük bindiğğ için ve klima radyatörü üzerinden sıcak hava akımı (kompresörün bastığı gaz basınç altında olduğu için ısınır ve klima radyatörü ne soğutulmak için geri döner) geldiği için ısı değişmez dengede kalması için fan daha fazla mesai yapar.

Hibritte klima fanı çalışırken kaput altına taze hava giriyor. Motor soğuyor. Normal araba da aynısı işte. Ondan da klima fanı içeriye taze hava çekiyor. Fark nasıl oldu anlamadım

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #940 : Haziran 04, 2022, 23:57:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #941 : Haziran 05, 2022, 14:11:25 »
Günümüzde bir çok marka ve modelde tek fan vardır.

Çift fan genellikle tropik iklimdeki araçlarda kullanılıyor.

Hybrid araçta elektrikle sürüş esnasında klima açık ise, kaput altına emilen hava nedeniyle benzinli motor biraz daha çabuk ısı kaybeder.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #942 : Haziran 05, 2022, 23:55:46 »
Klimayı açar açmaz iki radyatör fanı da çalışmaya başlıyor. Bu da şehir içinde az çalışan motorun sıcaklığını etkiliyor. Epey hızlı düşüyor motor suyu sıcaklığı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #943 : Haziran 06, 2022, 08:31:39 »
İki fanın açılması mantıklı çünkü klima çalışırken motor suyu ısınıyor. Fan çalışmasa klima soğutmuyor. Durduğu yerde klimanın soğutabilmesi için fan açmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #944 : Haziran 06, 2022, 09:16:59 »
İki fanın açılması mantıklı çünkü klima çalışırken motor suyu ısınıyor. Fan çalışmasa klima soğutmuyor. Durduğu yerde klimanın soğutabilmesi için fan açmalı.

Ayrıca bir fan ve kondansör olsa iyi olurdu. Benim motor bu sıcakta bile şehir içinde soğumaya meyilli. S2’ye düştüğüm oluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #945 : Haziran 06, 2022, 11:26:25 »
Ayrıca bir fan ve kondansör olsa iyi olurdu. Benim motor bu sıcakta bile şehir içinde soğumaya meyilli. S2’ye düştüğüm oluyor

İşte bu nedenle 0w-16 yağ tercih edilmeli :) 

Bizim dairenin L200 aracı var. Bayır çıkarken klima açık olduğunda harareti yükseliyor. Araba durduğunda ise içini soğutamıyoruz.

Bu nedenle bizim arabalarda sorun olduğunu düşünmedim. Dün piknikte bebeği arabaya koyup klimayı açtım. Tesadüf OBD yanımdaydı. motor suyu sıcaklığı 70 derece civarında gezindi. Yağ sıcaklığını bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #946 : Haziran 06, 2022, 16:34:57 »
İşte bu nedenle 0w-16 yağ tercih edilmeli :) 

Bizim dairenin L200 aracı var. Bayır çıkarken klima açık olduğunda harareti yükseliyor. Araba durduğunda ise içini soğutamıyoruz.

Bu nedenle bizim arabalarda sorun olduğunu düşünmedim. Dün piknikte bebeği arabaya koyup klimayı açtım. Tesadüf OBD yanımdaydı. motor suyu sıcaklığı 70 derece civarında gezindi. Yağ sıcaklığını bilemiyorum.
L 200 ün hararet yükseltmesi radyatör panellerinin arası toz ve pisliklerle tıkanmış olabilir,ölü böcekler tozlar vs zaman içinde çamurlaşıyor ve peteklerin arasındaki hava girişini tıkıyor hava girmeyince klima ve motor suyu soğumaz,hava tutarak ve tazzikli su tutarak radyatörleri içten dıştan temizleyin düzelir,durduğu yerde soğutmamasının sebebi ise kompresör de zayıf olabilir,
Zamanında bir Tempra da biraz farklı bir uygulama yaptık klima ve motor radyatörünü birbirinden uzaklaştırdık soğutma %50 fark etti.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #947 : Haziran 09, 2022, 23:00:09 »
Facebook grubunda lpg çılgınlığı var. Millet acımadan hibrite lpg taktırıyor. Hani takılmaz değil ama uğraşına değmezki. Ne belli kışın lpg’nin yine fahiş fiyatlara çıkmayacağı yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #948 : Haziran 09, 2022, 23:07:50 »
Facebook grubunda lpg çılgınlığı var. Millet acımadan hibrite lpg taktırıyor. Hani takılmaz değil ama uğraşına değmezki. Ne belli kışın lpg’nin yine fahiş fiyatlara çıkmayacağı yani
LPG fahiş fiyatlara çıksada hiçbir zaman benzine ulaşamaz her halükarda kârlı kalıyor (tabi ayarlar mükemmel olduğu sürece) Hybrit araca LPG montajındaki en büyük zorluk yakıt haritası oluşturmak,gerisi basit ve iyi bir tasarruf sağlıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #949 : Haziran 11, 2022, 17:40:50 »
Facebook grubunda lpg çılgınlığı var. Millet acımadan hibrite lpg taktırıyor. Hani takılmaz değil ama uğraşına değmezki. Ne belli kışın lpg’nin yine fahiş fiyatlara çıkmayacağı yani

bu gruplara bir link alabilir miyim hocam

Mesaj Birleştirildi: Haziran 11, 2022, 17:48:52
arkadaşlar geçen Sapanca'da baya yokuş çıktım inerken de haliyle batarya doldu dolduktan sonra süzülme yapmaya çalışsam da benzinli motor çalıştı D modunda. B modunda zaten yine motoru çalıştırıyor. böyle yapacağına şarjı kesip normal araba gibi süzülse olmuyor mu?
yokuşun tepesinden bir hibrit araba bir de normal araba sal aşağıya hibrit daha çok yakar niye böyle bu iş?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #950 : Haziran 11, 2022, 18:37:48 »
bu gruplara bir link alabilir miyim hocam

Mesaj Birleştirildi: Haziran 11, 2022, 17:48:52
arkadaşlar geçen Sapanca'da baya yokuş çıktım inerken de haliyle batarya doldu dolduktan sonra süzülme yapmaya çalışsam da benzinli motor çalıştı D modunda. B modunda zaten yine motoru çalıştırıyor. böyle yapacağına şarjı kesip normal araba gibi süzülse olmuyor mu?
yokuşun tepesinden bir hibrit araba bir de normal araba sal aşağıya hibrit daha çok yakar niye böyle bu iş?

Normal araba motoru da hep çalışıyor ama. O da cut off yapacak, hibrit de yapacak. Hibrit motoru inişte çalışırken ne kadar benzin harcıyor bakmak lazım. Benim bi türlü deneme fırsatım olmadı. Olsa video çekeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #951 : Haziran 11, 2022, 18:52:22 »
çalışıyor ama normal araba benzin harcamıyor hocam. Bu harcıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #952 : Haziran 11, 2022, 19:16:44 »
çalışıyor ama normal araba benzin harcamıyor hocam. Bu harcıyor.

Ayağı gazdan çekince harcamaz. Harcamaması lazım. Ama az gaza basarsanız harcamaya başlar. Normal arabalarda da aynı.

Sadece şu olabilir. Aşağı eğim fazla değil. Ayağı tamamen gazdan çekince araba yavaşlıyorken, birazcık gaza basma gereği duyarız. O esnada benzinli motorun durması bekleriz. Ama durmaz. Çünkü piller ısınmıştır. Akım alma sıfırlanmıştır. Verme de azalmıştır. Benzinli motor sürekli çalışır ve yakıt harcar. Ama bu durumlarda diğer arabalar zaten yakıt harcıyor. Yine onlardan az harcanır.

Kısmet olursa bi gün uzun köy iniş videosu çekeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #953 : Haziran 11, 2022, 19:32:10 »
Bu konuda şöyle bir gözlemim oldu, 1.4 TSİ motorlu aracımla 1.8 litre ortalama ile indiğim yeri hybrid corolla ile 2.3 litre ortalama ile inebiliyorum.
daha uzun bayır inişler de mecbur gaza bastığımız durumlar oluyor. İce durana kadar benzin yakıyor. gazı bırakınca ice yine çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #954 : Haziran 11, 2022, 20:01:52 »
Ayağı gazdan çekince harcamaz. Harcamaması lazım. Ama az gaza basarsanız harcamaya başlar. Normal arabalarda da aynı.

Sadece şu olabilir. Aşağı eğim fazla değil. Ayağı tamamen gazdan çekince araba yavaşlıyorken, birazcık gaza basma gereği duyarız. O esnada benzinli motorun durması bekleriz. Ama durmaz. Çünkü piller ısınmıştır. Akım alma sıfırlanmıştır. Verme de azalmıştır. Benzinli motor sürekli çalışır ve yakıt harcar. Ama bu durumlarda diğer arabalar zaten yakıt harcıyor. Yine onlardan az harcanır.

Kısmet olursa bi gün uzun köy iniş videosu çekeceğim.

Hocam işte ayağı gazdan çekince ağzına kadar dolduğu için ısınıyor piller onun için de benzin motoru çalışıyor yakıt harcıyor. ben eski ibizamla bu yokuştan insem gram yakıt harcamazdı dik yokuş zaten frenle iniyorsun, onun da motoru çalışıyor ama harcamıyor yani. hibritte de böyle bir mod olmalı pile şarjı kesip boş boş inme modu :) o sırada piller de soğur zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #955 : Haziran 11, 2022, 20:08:05 »
Hocam işte ayağı gazdan çekince ağzına kadar dolduğu için ısınıyor piller onun için de benzin motoru çalışıyor yakıt harcıyor. ben eski ibizamla bu yokuştan insem gram yakıt harcamazdı dik yokuş zaten frenle iniyorsun, onun da motoru çalışıyor ama harcamıyor yani. hibritte de böyle bir mod olmalı pile şarjı kesip boş boş inme modu :) o sırada piller de soğur zaten.

Piller tam dolmadan 6 dişken durum vitesi N’ye atsak? O zaman motor çalışmaz. Piller de dolmaz. ama sürerken D’ye almak riskli. İniş de olmaz yer yer hafif gaz vermek gerekebiliyor.

Zaten hibritte en büyük sorunlar uzun inişler, sıcak ve soğuk, araba nispeten soğukken motorun sürekli gecikmeli olarak sisteme dahil olması.

İniş için manuel olarak şarjı kesecek sistem olması gerekirdi. Yapılması çok kolay aslında. Yapmamaları hata.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 11, 2022, 20:22:31

piller dolunca akım alma kesiliyor. Isınınca verme de kesiliyor. Aracımız mg2 elektrik motoruyla gidiyor. Dolayısyla ya ICE direkt güç aktaracak, ya da ICE elektrik üretip depolanmadan MG2’de çalışacak. Olayın esas sebebi bu.

Aslında basit bir yazılımla enerji almanın kapatılması ama gaza basıldığında enerji verilebilmesi çok kolaydı. Böylece B moduna aldığımızda gaza dokunduğumuz an benzinli motor kapanır ve gereksiz enerji tüketmezdi. Piller de ısınmazdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #956 : Haziran 11, 2022, 21:30:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #957 : Haziran 11, 2022, 22:04:29 »
LPG 15000 TL civarı. Ayda 1000 TL rahat gidiyor benim yakıta. Yılda 15 bin yakıt masrafım vardır. Yarı yarıya kar ettirse 2 senede amorti iyi mi sizce?

hatta ne iki senesi, bugün ayda 1200 1300 TL gidiyorsa 6 ay sonra ayda 1700 1800 gidecek yakıta sonra 2000 lere gelecek. 2 seneden kısa sürer amortisi. Benzin ve LPG arasında her zaman %50 fark olacak gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #958 : Haziran 11, 2022, 22:45:08 »
LPG 15000 TL civarı. Ayda 1000 TL rahat gidiyor benim yakıta. Yılda 15 bin yakıt masrafım vardır. Yarı yarıya kar ettirse 2 senede amorti iyi mi sizce?

hatta ne iki senesi, bugün ayda 1200 1300 TL gidiyorsa 6 ay sonra ayda 1700 1800 gidecek yakıta sonra 2000 lere gelecek. 2 seneden kısa sürer amortisi. Benzin ve LPG arasında her zaman %50 fark olacak gibi.
Amacınız ekonomi ise lpg taktırmak yerine hybrid i daha verimli kullanıp lpg den daha ekonomik hale getirebilirsiniz. 15.000 tl de cebinizde kalır. Şu an birçok veritabanından bakacak olursak hybrid kullanıcılarının yaz-kış şehir içi dışı ortalaması 5 litre civarı. Bu rakam çeşitli yöntemlerle 3.5 civarına kadar düşürebilir. Hatta çevresel koşullara da bağlı 3 e kadar düşebilir. Benim önerim lpg taktırmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #959 : Haziran 11, 2022, 22:51:03 »

Bildiğimiz şeyleri anlatıyor. Tek yapmadığım uzun yolda pulse glide. O kadar da uğraşmak istemiyorum :)

Bu arada corolla hybrid 2023’te bazı teknik yenilikler varmış. Piller li-ion oluyor. Pil büyümese bile kullanım kapasitesi artıyor. Güç 139 beygire yükseltiliyor. 0-100 ise 9,2 sn’ye düşüyor. Motorda değişiklik olup olmadığı henüz belli değil.