Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123719 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #920 : Mayıs 02, 2022, 00:39:43 »
Çok güzel bir veri olmuş Ankara'yı bilirim özellikle sabah ve akşam trafiği berattır,tüketim çok harika,az yakıyor dedikleri dizel ile gezseydiniz en az 7 lt tüketirdi ki ben 1.3 Multijet  dizelle  şuanda sakin trafikte ortalama 6.2 yakıyorum dahada aşğı inmiyor belki çok kasarsam 5.5 lara düşer ama oda çok bayar insanı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #920 : Mayıs 02, 2022, 00:39:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #921 : Mayıs 02, 2022, 15:28:56 »
ben de istanbuldan Sakarya'ya 3.77 yaktım. trafik olduğu için sık sık elektriği kullanabildim. trafik olmazsa 4.3 4.5 falan oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #922 : Mayıs 03, 2022, 03:10:20 »
@Tansu  Kalafatoğlu (51740) Bey sayesinde videoları izleyerek buraya geldim.

Hyper milage yapma adına 4 kişi (360 KG) şehir içinde artık çok rahatlıkla 3.5 ortalama ile gezebiliyorum. Tek başıma ise 3.1 yapabiliyorum.

Genelde yolculuğum avcılar > şehir merkezi > avcılar şeklinde oluyor.

Geçen hafta tek başıma bursaya gidip geldim 90-100 km ile ortalama 3.5 yakıt sarfiyatı yaptım.


Tansu Bey'in anlatımlarından hatalı yaptığım üç şey:

1- Süzülme hiç yapmıyordum Elektirik doldurmanın iyi birşey olduğunu düşünüyordum.
2- Elektirikle gittiği moddan çıktığında üzülüyordum şimdi yokuşları mutlaka benzinle çıkıp pilime sahip çıkıyorum.
3- Asla 3 dişe gelmesine izin vermiyorum. Durduruğu yerde Elektirik yüklemesinden ise, yolda giderken doldurmaya hayret gösteriyorum.

Şanslı olduğum bir nokta aracım sürekli kapalı AVM otoparkı gibi yerde durması sebebiyle hep standart sıcaklıklara maruz kalıyoru. 60 dereceye ısınmıyor, yada -10 olmuyor.

Bir uzmanlık sorusu sormak isterim, bu sene şirket vergisel konular sebebiyle bu aracı yeni olanı ile takas edeceğim. En dolu paketi 3.8 bizim dream paket ise 3.5 tüketime sahip. Aralarında sadece sunroof farkı var. Acaba hatalı bir içerik mi ? Sevgiler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #923 : Mayıs 03, 2022, 03:56:10 »
Bir uzmanlık sorusu sormak isterim, bu sene şirket vergisel konular sebebiyle bu aracı yeni olanı ile takas edeceğim. En dolu paketi 3.8 bizim dream paket ise 3.5 tüketime sahip. Aralarında sadece sunroof farkı var. Acaba hatalı bir içerik mi ? Sevgiler.
Sadece sunroof farkı için hem fiyat farkı hemde yakıt farkı vermek mantıksız,eğer uzun boylu biriyseniz sunroof tan ötürü rahatsız olursunuz tavan baş mesafesi çok daralıyor keza arkada bu rahatsızlık daha çok hissediliyor,özellik olarak sadece sunroof farkı olduğunu sanmıyorum başka farklarda vardır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #924 : Mayıs 03, 2022, 09:40:09 »
Ağırlık farkı olabilir. Paketler arasında sunroof dışında bir ton sensör vb farklılıklar ve jant farklılığı da var. Bunlar ekstra ağırlık yaratıyor ve bu da tüketimi arttırıyor olabilir. Tabi olmayabilir de bilemiyorum:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #925 : Mayıs 03, 2022, 17:56:22 »
@Engin Özören (54743)  keyifli ve ucuz sürüşler dilerim :)

Donanım paketleri arasında bariz ağırlık farkları olabiliyor. Belki yakıt verisi ondan farklıdır. Belki de hatalı bir bilgidir. Zaten doğru bilgi için WLTP değerlerine bakmak lazım. 3,5-3,8 verileri eski sistem NADC verileri. Tam doğru olmuyor.

Araçları kantara çıkarıp bakmak lazım gerçekten. Ruhsat başka, teknik veri başka, dergiler başka yazıyor ağırlık konusunu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #926 : Mayıs 04, 2022, 18:08:43 »

Sinir olduğum bir durum var. Günlük olarak yaşanabiliyor. Ya da birkaç günde bir kez oluyor. Aynı gün içinde bir kez yaşandığı zaman tekrarlamıyor. Tek seferlik yani.

Gün içinde ister sıcak motorda ister soğuk motorda, piller %45 altına düştüğü zaman %37’ye kadar çok hızlı düşüyor. Sonra %47’ye kadar çıkması için motor sürekli çalışıyor. Yakıt tüketimini artıran bir durum. Hele o esnada dur kalk trafikteysem daha kötü oluyor. Her frende şarjı da kesiyor. Piller %47 olana kadar epey zaman geçiyor :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #927 : Mayıs 04, 2022, 18:49:40 »
Sinir olduğum bir durum var. Günlük olarak yaşanabiliyor. Ya da birkaç günde bir kez oluyor. Aynı gün içinde bir kez yaşandığı zaman tekrarlamıyor. Tek seferlik yani.

Gün içinde ister sıcak motorda ister soğuk motorda, piller %45 altına düştüğü zaman %37’ye kadar çok hızlı düşüyor. Sonra %47’ye kadar çıkması için motor sürekli çalışıyor. Yakıt tüketimini artıran bir durum. Hele o esnada dur kalk trafikteysem daha kötü oluyor. Her frende şarjı da kesiyor. Piller %47 olana kadar epey zaman geçiyor :(
Bu bende de oluyor. Tahminim uzun süre EV de gidince, pil ısındığından doğru okuyamıyor ve bu durum oluşuyor. Bu nedenle %50 altına mümkün olduğu kadar düşürmüyorum. Dur kalk trafikte bile arada pedala çok basıp ICE devreye girsin de %40 lar a düşmeyeyeyim diyorum. Hatta birkaç kez %45'ten %40'a şarj ederken düştü. Evet şarj ederken. Sıcaklık değerini gerçek zamanlı okuyamadığı için pil yüdesini de doğru göstermiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #928 : Mayıs 04, 2022, 19:50:55 »
Aynen. Şarj ederken bile düşüyor. Sinir oluyorum.

Bugün birkaç günlük aradan sonra ilk defa 45 altına indi. Anladım yine aynı şeyi yapacak. O sıra denk geldi hafif rampa inişine yaklaşmaktaydım. Önce gaza yüklendim. Ama kesmedi. Şarj olurken yüzde azalmaya devam etti. Tam 40’a geldi. Turucudan kırmızıya döndü. Frene bastım. 20kw ile şarj oldu da ancak durabildi. 40’ın altına düşürmeden kurtardık. Ama çoğu zaman böyle şanslı olmuyoruz  :olu:

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 04, 2022, 20:14:28[/time]

Bu arada bir arkadaşımız corolla hybrid almış. Araç daha yeni 10.000km’de. Ama sol çamurluk içinden, araba sıcakken şöyle bir tıkırdama sesi geliyor dedi.

Ben çözemedim. Egr mi, çamurluğum montaj yerlerinden mi, katalizörden mi, şanzımanın içinden mi bilmiyoruz. Sizce ne olabilir?

https://youtube.com/shorts/7_043-UqzFg?feature=share

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #929 : Mayıs 04, 2022, 20:15:36 »
Acaba bu durum pil yaşlandıkça artacak mı? Sıfır araçlarda da aynı durum gözleniyor mu? Sıklığı ve hızı nedir? Bu durum Pil termometre pozisyonuna bağlı ne kadar etkilenir? Aklımda deli sorular 😄

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #930 : Mayıs 04, 2022, 22:24:00 »

bu arada bir arkadaşımız corolla hybrid almış. Araç daha yeni 10.000km’de. Ama sol çamurluk içinden, araba sıcakken şöyle bir tıkırdama sesi geliyor dedi.
Ben çözemedim. Egr mi, çamurluğum montaj yerlerinden mi, katalizörden mi, şanzımanın içinden mi bilmiyoruz. Sizce ne olabilir?
https://youtube.com/shorts/7_043-UqzFg?feature=share
Sorunun nedenini bulursanız bana da haber verin çünkü derinden de olsa benim arabada geliyor bu ses.

Sizlere bir gıcık durum daha aktarayım arkadaşlarım. Mesela uzun bir bayırı iniyorsunuz. Batarya ister istemez doluyor. Gözterge tam dolu gösteriyor ama şarj yüzdesini bilemiyorum. Sonra ice çalışıp frenleme başlıyor. Fakat fren yapmasını istemediğimiz yerlerde hafif gaza basıyoruz. Gaza basınca devir düşüyor, herhalde frenleme azalıyor. Yada eco göstergesinde piller ile gidecek kadar az basıyoruz gaza ve ice hemen stop etmiyor. Nedenini anlamak imkansız ama batarya tam dolu olmasına rağmen yakıt tüketiyoruz. İce durana kadar bir miktar gaza basmıyorsanız ne kadar az gaza basarsanız basın ice döndüğü sürece yakıt yakıyor.

Bu durumda yaklaşık 1.0 litre anlık yakıt yaktığını görüyorum. Düşünün ki uzun bir bayırı iniyorsunuz ve yakıt yakıyorsunuz. Normal bir motora sahip araçlarla bile daha az tüketim mümkün çünkü onlar gerçekten sıfır yakıt tüketiyor. Gaza basmak gereken yerde ise araba zaten yavaşlamadığından gaza da fazla basılmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #931 : Mayıs 04, 2022, 23:02:15 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)

Doğru. Piller dolunca eğer çok hafif de gaza basarsanız araç yakıt yakıyor. Ayağı gazdan çekince yakıtı kesiyor.

Diğer arabalarla o rampayı inerken arabanın yavaşladığı yerde ya boşa alırsınız ya da gaza basarsanız. Onlar da yakıt yakar.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 05, 2022, 11:46:53
Bi arkadaşım 12v akü ve balata değiştirdi. Akü değişiminde sisteme harici güç kaynağı bağlanarak akü değiştirildi. İkisinde de sorun yaşamamış. Hata kodu vs almamış yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #932 : Mayıs 06, 2022, 18:45:06 »
Aynen. Şarj ederken bile düşüyor. Sinir oluyorum.

Bugün birkaç günlük aradan sonra ilk defa 45 altına indi. Anladım yine aynı şeyi yapacak. O sıra denk geldi hafif rampa inişine yaklaşmaktaydım. Önce gaza yüklendim. Ama kesmedi. Şarj olurken yüzde azalmaya devam etti. Tam 40’a geldi. Turucudan kırmızıya döndü. Frene bastım. 20kw ile şarj oldu da ancak durabildi. 40’ın altına düşürmeden kurtardık. Ama çoğu zaman böyle şanslı olmuyoruz  :olu:

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 04, 2022, 20:14:28[/time]

Bu arada bir arkadaşımız corolla hybrid almış. Araç daha yeni 10.000km’de. Ama sol çamurluk içinden, araba sıcakken şöyle bir tıkırdama sesi geliyor dedi.

Ben çözemedim. Egr mi, çamurluğum montaj yerlerinden mi, katalizörden mi, şanzımanın içinden mi bilmiyoruz. Sizce ne olabilir?

https://youtube.com/shorts/7_043-UqzFg?feature=share
İki ihtimal üzerinde yoğunlaştım,ya şanzıman içinden geliyor yada radyatör soğutma fanı rulman dağıtmış olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #933 : Mayıs 17, 2022, 22:19:43 »
Halojen ampuller akım hesabı sanırım basit olan formülle bulunuyor. 55w ampul için 12v gerilimde 4,5 amper akım lazım.

Led ampullerin üstünde yazan watt değeri kadar akım çekmediğini okumuştum bir yerde.

Hybrid arabalarda ampul yüksek gerilimle çalışsa olmaz mıydı? 206v ile çalışsın mesela. O zaman çekeceği akım daha düşük olurdu. Yanlış mıyım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #934 : Mayıs 17, 2022, 22:46:03 »
Halojen ampuller akım hesabı sanırım basit olan formülle bulunuyor. 55w ampul için 12v gerilimde 4,5 amper akım lazım.

Led ampullerin üstünde yazan watt değeri kadar akım çekmediğini okumuştum bir yerde.

Hybrid arabalarda ampul yüksek gerilimle çalışsa olmaz mıydı? 206v ile çalışsın mesela. O zaman çekeceği akım daha düşük olurdu. Yanlış mıyım?
Akım hesabı dediğiniz gibi Watt= Volt x Amper
Led ampullerde ise parlaklığı insanlar amper değeri ile ifade ettiği için, eski tiplerle parlaklık açısından karşılaştırma kolay olsun diye amper olarak söylüyorlar fakat speklerinde mutlaka gerçek akım değeri (amper değeri) belirtiliyordur.
Hybridlerde ampuller yüksek gerilim ile çalışsaydı, akım daha düşük olurdu evet ama bunun bize bir faydası olmazdı, çünkü enerji(aslında güç) = akım x voltaj. Yani pilimizi yine aynı miktarda boşaltırdı. Ayrıca yüksek gerilim ampulu kullanılsaydı yüksek gerilim için izalasyonlu kablo ile kablolama yapılması gerekirdi, standart dışı ampul gerekirdi. Standart dışı sigorta gerekirdi stnadart dışı anahtar vs. vs.. yani maliyetler artardı. Bunun yerine 12 volt geleneksel çözüm kullanılmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #935 : Mayıs 17, 2022, 23:28:19 »
sabit düşük hızda giderken bataryayı kullanmayayım bitmesin benzinde düşük devirde gideyim derseniz gaza biraz basıp benzine geçin ayağınızı gazdan tam kaldırmadan çekin o zaman benzinde gitmeye devam ediyor. tam kaldırınca EV moda geçiyor.

belki bilinen bir şey ama bilmeyen için faydalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '20
  • 2012 kere teşekkür etti
  • 2537 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #936 : Mayıs 18, 2022, 08:51:49 »
Bu arada bir arkadaşımız corolla hybrid almış. Araç daha yeni 10.000km’de. Ama sol çamurluk içinden, araba sıcakken şöyle bir tıkırdama sesi geliyor dedi.

Ben çözemedim. Egr mi, çamurluğum montaj yerlerinden mi, katalizörden mi, şanzımanın içinden mi bilmiyoruz. Sizce ne olabilir?

https://youtube.com/shorts/7_043-UqzFg?feature=share

Hybrid Invertor sistemin soğutma sıvısı ve devirdaim pompası ayrıdır.

Eğer montaj gevşekliği yok ise Elektrikli Devirdaim Pompasının değişmesi gerekebilir.

Kontrol işlemini geciktirmeyiniz.

https://www.ebay.co.uk/itm/325084184894?epid=25009659541&_trkparms=ispr%3D1&hash=item4bb087013e:g:oYMAAOSw6q1iIiOe&amdata=enc%3AAQAGAAACkPYe5NmHp%252B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsSOsplSiqug7sS7XxKGLiF3wepAKjMhazri2PCdiYUJBUgV%252FwffRw05IGM2MfCeh8arYLlFalJR77gInPHzQ1VvmNgoxIGs35oqdXEd%252FZInGDe5PBPoKB12%252F%252FvJn0EXm0CrP%252FpZYYlTcmto%252Fs7%252BB0aq5rIDMIOs78EHbEH8aH5MYsgpEGyl0fLkvVc0vS5JAOTKrzV9mq%252F6XMl2Krv4Kc3P5X9e4DskhXwIQqKpdYFCVUddiIgw3uAER8OhGdixLGfNurxe0A5cvRyAOkrOOPs4EbISx%252B40P2nidouiQjlnsM%252B0iewqojYRdXlNEusQWFWo71YRpPVDGTSsfVM4SLU9evtE8jrOkDcYajyKRh9EghW90Ul0DlvWDsh0awdNrBKFlAe9%252FVFnGEkQOE4bdfQPSHDgOnfH9JcOQyfG8W9gceRI5%252BOx2T6AK%252FS8yqiJ9LtRq2NzcCPg1r6nLPz2ALEqTtG8AeelLsLhcezNdEuOvLw9w6GXPNUIbau6QRIiD0iOuptLCLgypxrlcDnpy81xzDK1YORypw3noMIhUa9EsPCwfXP0zanvYn5Dj6hpDi%252FtGeOTqjRMbBZrFg%252B8MW%252B9zrq9CVcSMVifP79TZUfZhpfETF8JWEdmdrYfeNyaLqUdLWdNtRnBUQfQeiQ2noPTGSNGkhJoTYAjWXxPvRFT9cnwzYkSt8OZ9w8InMTIgg7CRm%252B8nQoKc1smY%252BOlYbrkjJ%252BZyrP6ImlDVGr9kfwrLLuW1%252F7KpL8QwUdqwaZzfufCYRJxIHD1jLZMnYFl94TXOL8HAW8LNUb4AZkWUim5M5NiQu%252B1TSjqYdR5gGXtnPT%7Cclp%3A2499334%7Ctkp%3ABFBM0vyS4upf
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #937 : Mayıs 30, 2022, 11:32:10 »
Hava 30 derece.
1 saat güneş altında otoyolda sürdüm
Sonra ağaç altındayım gölgede
iç döngüde
klima auto’da 22’ye ayarlı 14 dakika çalıştı

Batarya %60’dan 50’ye düştü.

0,092 kwh enerji harcamış. Yani saatte 0,39 kwh eder. Bunun da hepsi klima değil. Pilden farklı şeyler için de enerji çıkıyor ama %90’ı klima desek 0,35 kwh saatte harcanan enerji. Gerçekten çok verimli

V kayışla tahrik alan klima kompresörleri rölantide çalışırken saatte 0,6 litre yakıt harcayabiliyor. %30 verimle çalışan benzinli motorda 1,4 kwh enerji harcıyor anlamına gelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #938 : Haziran 04, 2022, 22:12:47 »
Klima radyatörü ayrı mı? Şehir içinde klima kullanırken sanki motor daha çabuk mu soğuyor? Tecrübe eden var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #939 : Haziran 04, 2022, 22:37:39 »
Klima radyatörü ayrı mı? Şehir içinde klima kullanırken sanki motor daha çabuk mu soğuyor? Tecrübe eden var mı?
Klima radyatörü her araçta ayrıdır (radyatör den kasıt gazın soğuduğu hazne) motor soğutma radyatörü nün önünde olur ve soğutma fanı daha yüksek hızla çalışır,bazı araçlarda klima fanı önde olur,sizin araç hybrit olduğu için şehir içinde genelde elektrikle gidilince klima açık olursa fan devrede olduğu için motor bölümüne daha fazla hava girişi olur ve motor daha çabuk soğur,
Sadece içten yanmalı araçlarda ise durum farklıdır,klima devreye girince fan çalışır ama motora daha fazla yük bindiğğ için ve klima radyatörü üzerinden sıcak hava akımı (kompresörün bastığı gaz basınç altında olduğu için ısınır ve klima radyatörü ne soğutulmak için geri döner) geldiği için ısı değişmez dengede kalması için fan daha fazla mesai yapar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.