Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123696 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #900 : Nisan 26, 2022, 12:18:44 »
b

Tam açıklayamadım sanırım. İlk çalıştırmadan bahsetmiyorum. Normal seyir sırasında sonra bataryalar 6-7 diş dolu iken yokuş çıktığımda benzinli motorun devreye girmemesi yada daha geç girmesi için "Ev Modu" tuşuna basıyorum. Hızım 35 km yi geçtiğimde ekranda hız aralığının geçildiği belirtilerek "Ev Modu"dan çıktığı uyarısı veriliyor. Bu durumda da benzin motoru çalışmıyor.  Araç yine batarya ile yoluna devam ediyor. Aracın kullanım kitapçığında "Ev modu" için bir hız sınırı göremedim. Merak ettiğim konu buydu.
EV tuşu otopark manevraları sırasında vs. araba benzin motorunu çalıştırıp ses yapmasın diye konulmuş bir mod. Bu nedenle 35 km/h üzerine çıktığınız an araç elektrikle gitmeye devam etse bile sizin açtığınız EV de kalma modunu kapatıyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #900 : Nisan 26, 2022, 12:18:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #901 : Nisan 26, 2022, 14:28:05 »
Bizim arabalarda değişken çalışan yağ pompası var mı ? 

Zincir ile bağlı ile çok ihtimal vermiyorum ama bir videoda bu araçlarda değişken ( yada ayarlı ) yağ pompası olduğundan mutlaka 0w-16 viskosite kullanılması gerekir diye bir ibare geçiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #902 : Nisan 26, 2022, 14:48:59 »
Bizim arabalarda değişken çalışan yağ pompası var mı ? 

Zincir ile bağlı ile çok ihtimal vermiyorum ama bir videoda bu araçlarda değişken ( yada ayarlı ) yağ pompası olduğundan mutlaka 0w-16 viskosite kullanılması gerekir diye bir ibare geçiyor.

Pompa zincir ile tahrik alıyor ama değişken geometrili.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #903 : Nisan 26, 2022, 19:16:56 »
EV tuşu otopark manevraları sırasında vs. araba benzin motorunu çalıştırıp ses yapmasın diye konulmuş bir mod. Bu nedenle 35 km/h üzerine çıktığınız an araç elektrikle gitmeye devam etse bile sizin açtığınız EV de kalma modunu kapatıyor.

Hocam ben EV tuşunu hiç anlamadım, ne işe yaradığını da çözemedim.

Otoparkta denedim. Bataryalar yeteri kadar dolu değilse zaten EV tuşu çalışmıyor. Bataryalar dolu ise de EV tuşuna basmasam da zaten EV modunda elektrikle gidiyor. Batarya boşsa ne yaparsam yapayım benzin motoru zaten çalışıyor.

Yani basınca ne oluyor? Ben zannetmiştim ki "ne şartta olursa olsun (yokuş yukarı, PWR falan) batarya bitene kadar elektrik motorunu kullan, bitince benzin motoru çalışsın" gibi bir şey. Mesela bataryalarım full ve önümde de bir yokuş var. Basayım EV tuşuna, dopdolu bataryamla yokuşu elektrikle çıkayım (araba elektrik motoruyla yokuş çıkabilir mi, çeker mi o kısmını bilmiyorum, sadece mantık olarak söylüyorum). Yokuşun tepesinde EV modundan çıkayım, inerken geri şarj etsin. Sıfır tüketim. Böyle hayal etmiştim. Olsa mantıklı olmaz mıydı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #904 : Nisan 26, 2022, 20:51:53 »
Hocam ben EV tuşunu hiç anlamadım, ne işe yaradığını da çözemedim.

Otoparkta denedim. Bataryalar yeteri kadar dolu değilse zaten EV tuşu çalışmıyor. Bataryalar dolu ise de EV tuşuna basmasam da zaten EV modunda elektrikle gidiyor. Batarya boşsa ne yaparsam yapayım benzin motoru zaten çalışıyor.

Yani basınca ne oluyor? Ben zannetmiştim ki "ne şartta olursa olsun (yokuş yukarı, PWR falan) batarya bitene kadar elektrik motorunu kullan, bitince benzin motoru çalışsın" gibi bir şey. Mesela bataryalarım full ve önümde de bir yokuş var. Basayım EV tuşuna, dopdolu bataryamla yokuşu elektrikle çıkayım (araba elektrik motoruyla yokuş çıkabilir mi, çeker mi o kısmını bilmiyorum, sadece mantık olarak söylüyorum). Yokuşun tepesinde EV modundan çıkayım, inerken geri şarj etsin. Sıfır tüketim. Böyle hayal etmiştim. Olsa mantıklı olmaz mıydı?
Batarya boşsa EV modunu açsanız bile elektrikte gidemezsiniz. EV tuşu, düşük hızlarda, düşük güç gereksinimlerinde benzin motorunu çalıştırmamak için seçebilceğiniz bir mod. Araç zaten gerektiğinde elektriğe geçiyor ancak EV tuşu sayesinde elektrikte kullanıp benzine geçmemeyi sınırları zorlayacak şekilde yapmasını sağlıyoruz. Bu şekilde son çare benzine geçiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #905 : Nisan 28, 2022, 21:22:13 »
@Tansu  Kalafatoğlu (51740) hocam obd ile ilgili bir sorum olacak. bendeki obd cihazı batarya bilgilerini vermiyor ama diğer bilgileri alabiliyorum. harcanan yakıtı doğru veriyor ama katedilen mesafeyi %2 %3 eksik hesaplıyor araca göre. mesela araba 10km derken obdden gelen veri 9.5km diyor. senin obdde durum nasıl tam doğru çıkıyor mu mesafe?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #906 : Nisan 28, 2022, 22:17:45 »
@Tansu  Kalafatoğlu (51740) hocam obd ile ilgili bir sorum olacak. bendeki obd cihazı batarya bilgilerini vermiyor ama diğer bilgileri alabiliyorum. harcanan yakıtı doğru veriyor ama katedilen mesafeyi %2 %3 eksik hesaplıyor araca göre. mesela araba 10km derken obdden gelen veri 9.5km diyor. senin obdde durum nasıl tam doğru çıkıyor mu mesafe?
obd den gelen mesafe bilgisi gps ile karşılaştırılıp gps e göre bir katsayı ile tekrar kalibre ediliyor. Hybrid assistant bu veriyi gösteriyor. araba ise tekerin tur sayısına göre hesap yapıp gösterdiği için, teker basıncına bağlı olarak mesafeler değişken olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #907 : Nisan 28, 2022, 22:39:06 »
@Ali Mali (54435) dikkat ettiğim bir konu değildi. Hybrid assistant’ta gps kapalı bende.

Şu videomun en sonunda aracın göstergesindeki km  ile hybrid assistant göstergesinin aynı olduğu gözüküyor ama.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #908 : Nisan 28, 2022, 22:46:19 »
obd den gelen mesafe bilgisi gps ile karşılaştırılıp gps e göre bir katsayı ile tekrar kalibre ediliyor. Hybrid assistant bu veriyi gösteriyor. araba ise tekerin tur sayısına göre hesap yapıp gösterdiği için, teker basıncına bağlı olarak mesafeler değişken olabiliyor.

bana aracınki daha doğru gibi geliyor. 1700 küsür km oldu arada 50 60 km fark var. GPS doğru olmayabilir virajı dar almak veya geniş almak bile fark eder GPS bunu hesap etmez diye düşünüyorum.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 28, 2022, 22:48:44
@Ali Mali (54435) dikkat ettiğim bir konu değildi. Hybrid assistant’ta gps kapalı bende.

Şu videomun en sonunda aracın göstergesindeki km  ile hybrid assistant göstergesinin aynı olduğu gözüküyor ama.



müsait olunca daha uzun bir yolda karşılaştırır mısın hocam?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #909 : Nisan 29, 2022, 08:33:15 »
Gösterge 9,1 yazdı. Hybrid assistant 9,22 yazdı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #910 : Nisan 29, 2022, 08:47:59 »
Gösterge 9,1 yazdı. Hybrid assistant 9,22 yazdı

sende de ters oluyormuş hocam obd daha yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #911 : Nisan 30, 2022, 23:42:46 »
Motor verimi 214 gr/kwh. 213’de gördüm ama fotoğraf çekemedim. Grafikte en verimli devir bandını 2200 gösteriyor. Ama ben 1260 devirde gördüm en verimli anı.

Acaba turbo dizel motorların verimleri nasıl. Daha mı verimliler


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #912 : Mayıs 01, 2022, 01:25:36 »
Saat 11:00 da klima ve motor açık olarak arabayı bıraktım. Saat 16:00 a kadar aralıklı olarak ama kapatmadan sürekli boşta hybrid sistem çalıştı. Önemli olan klimalı şekilde yeni doğan bebeğin ve büyük bebemin uyuması idi. Toplam 100 km yol yaptım. Dönüşte yakıt ortalaması 6.0 litre idi.

Normal bir araç olsa rolantide saatlerce çalışması gerekecekti. Bence verim budur :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #913 : Mayıs 01, 2022, 01:53:50 »
Saat 11:00 da klima ve motor açık olarak arabayı bıraktım. Saat 16:00 a kadar aralıklı olarak ama kapatmadan sürekli boşta hybrid sistem çalıştı. Önemli olan klimalı şekilde yeni doğan bebeğin ve büyük bebemin uyuması idi. Toplam 100 km yol yaptım. Dönüşte yakıt ortalaması 6.0 litre idi.

Normal bir araç olsa rolantide saatlerce çalışması gerekecekti. Bence verim budur :)

Sağlıklı güzel ömürleri olsun inşallah. Ama 3 saat klima niye açıktı ki :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #914 : Mayıs 01, 2022, 02:23:18 »
Sağlıklı güzel ömürleri olsun inşallah. Ama 3 saat klima niye açıktı ki :)

Allah razı olsun. Öncelikle annemi memlekete gönderdik. Otobüs 2 saat rötar yaptı. Güneş altında gölgesiz bir yerde durmak zorundaydık. Bu sırada ufaklık dışarıya çıkmadı, ihtiyaçları arabada karşılandı. Sonra büyük çocuk için terlik aldık, bayram alışverişi yaptık ve biraz eğlendirmek için zaman harcadık. Avm ye giren çocuk kolay çıkmıyor. :) Bu sırada annesi film izledi, ufaklık uyudu. Sonra benzin aldık, arabayı yıkadık ama hiç kapatmadık. Araba arada sırada içten yanmalıyı çalıştırıp bataryayı şarj etti ve kapandı. Bence çok güzel bir yakıt değeri oldu.

Tayinim çıktı. Bundan sonra fatsada olacağım. Yakıtın düşeceğini tahmin ediyorum. Ben genelde 2100 devirde sürmek istiyorum. çünkü içten yanmalı motor düşük devirde elektrik üretip destek vermiyor. Yada ben öyle hissettim. Enerji akışında düşük devirlerde elektrik üretimi sınırlı sanki. Asıl devir çevirme amacım içten yanmalının torkunu kullanıp elektriği düşük devirde kullanmak. Fakat 1500 devirde motor verimli çalışsa bile elektrik eklentisi olmadığından bence yeterli verimi elde edemiyoruz.

Ben 70 kmh hızların üzerinde yolculuktan bahsediyorum. genelde 70 min, maksimum 100 gibi bir hızla gidiyorum. Bayır yukarı zorlamıyorum. hafif eğim aşağı ise mutlaka pillerle gidiyorum. Özellikle yaz lastiklerine geçtikten sonra ortalamam 0.5 litre düştü. Ankara istanbul gibi şehir içinde küçük gaz hareketleri ile gitmek mümkün. Belki 1500 devir de mantıklı olabilir. çünkü hem aktarmaya güç verip hem şarjı yapabiliyor. Çoğunlukla 50kmh gibi hızlarda eğim yoksa pillerle gidilebilir. Bu nedenle verim kavramı sürüş karakterine coğrafyaya göre farklılık gösterebilir.

Aracın motorunun verim haritasında sanki 1500 devir ile 2200 devir arasında güzel bir değere ulaşılabiliyor. Hızlı gidilmiyorsa 1500 devir de mantıklı.

Arabanın lastik havaları, motor yağı ve sürüş tarzına göre aracın sevdiği yerlerde 3.5 litre yakıt yakmak çok normal geliyor.

Ben hala aracın gücünü düşük hızlarda tam aktaramadığını düşünüyorum. Bu araba 80 den sonra tork konvertörünün kilidini kitliyor gibi. Benim bayır yukarı çıkma hızım genelde 50 60 kmh olduğundan yeteri itkiyi alamıyorum. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #915 : Mayıs 01, 2022, 02:43:10 »
Geçenlerde bi video izledim. Honda’nın 1.5 atkinson çevrimli atmosferik motoruyla 106 beygir güç üretmesini anlattı. Toyota’dan daha iyi. Ve 130 beygirlik elektrik motoru var.

Honda’nın sistemi açık çevre yollarında daha az yakıt tüketimi sunarken, toyota’nın sistemi kalabalık şehir trafiğinde daha iyi yakıt tüketimi sağlıyor. Hondanın sisteminde max hız 160km’de kalıyor ama.

Sistemler gereği güç aktarımında bazı eşikler olabilir tabi.

Sürekli 2000 devirde sürmek mümkün değil. Uzun yol olsa bile piller %60-65 olduktan sonra motor devri gerekirse 1000 devire kadar kendi kendine düşüyor.

Şehir içinde sürekli 2000 devirle hızlan, sonra ayağı gazdan çek şeklinde verim daha doğru mu bilemem. Ama ben yapmıyorum. Belki daha verimli olabilir ama yakıt da gereksiz yere artabilir.

Bu arada gaza fazla basınca jeneratöre iletilen güç azalıyor. Sistem gücü tekerlere yönlendiriyor. Daha düşük devirde piller daha iyi doluyor. Hybrid assistant’tan gördüğüm bu. Yani 1800 devir giderken piller 2kw ile dolarken 1500 devirle giderken 4,5kw ile doluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #916 : Mayıs 01, 2022, 02:56:40 »

Bu arada gaza fazla basınca jeneratöre iletilen güç azalıyor. Sistem gücü tekerlere yönlendiriyor. Daha düşük devirde piller daha iyi doluyor. Hybrid assistant’tan gördüğüm bu. Yani 1800 devir giderken piller 2kw ile dolarken 1500 devirle giderken 4,5kw ile doluyor

motor gücü, elektrik gücü, pil dolumunun en optimum seviyesi 2500 devir civarı olmalı. Bu da ECO göstergesinin tamamı dolu iken ice nin yaptığı devir.
Bence Egea nın hybrid sistemi bile güzel. Doğrudan iletim var. Motor turbolu verimli ve güçlü. Pilleri ve elektrik motoru güçlü olsa gayet iyi bir seçenek olurdu. Fakat ben yine tercih etmezdim. Çünkü güvenilirlik belli değil. Sağlamlık önemli. Biz hybrid e ilk defa el atıyoruz. Bunu toyotayla yapmak güven veriyor. Macera aramıyorum. Tüm bunların yanında japonlar herzaman işin sağlam tarafından gidiyorlar. Önceden denenmiş sistemi kullanırlar. Daha iyi yapılmış sistemler vardır ama geleneksel tarzda imal edilmiş bir ürünü pazarlar, sağlamlık ve güvenilirlik düşüncesini her zaman üstte tutarlar. Nasıl volvo sağlam, mercedes konfor, bmw hızlı araba imajı varsa japonlarında kendince yöntemleri var. Hep derim, toyota çok iyi bir araba değil. Benim alma sebebim ömür, ucuzluktur. Türkiye şartları için bence ideal arabadır. Param cebimde kalır. Yoksa alman araçları hep daha iyi olmuştur.. Yeni bir araba alma ihtimalimizi düşündüğümüzde uzun yıllar arabaya sahip çıkıp sürebilmek bu günlerde daha çok gündemde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #917 : Mayıs 01, 2022, 09:17:32 »
Ama egea’da şanzıman var. Çift kavrama şanzıman kullanılmak isteniyor mu? Arızaları malum. Egea motoru ürettiği fazla enerjiyi paylaşma gibi seçenek de sunmuyor. Sistemi çok basit. Motorla şanzıman arasında bir elektrik motorundan ibare sadece

2500 devirler çok yüksek geliyor bana :) siz rampa çıktığınız için size normal geliyor tabi. Fatsa’da köye falan çıkmayacaksanız 2500’lü devirleri çok fazla görmeyeceksiniz siz de

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #918 : Mayıs 01, 2022, 11:23:32 »
Oluşan kurumları bertaraf ettiği için kararıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #919 : Mayıs 01, 2022, 23:26:03 »
Geçen hafta yaptığım veriyi paylaşmak istiyoroum. Ankara şehir içinde yaklaşık 50 km yol ortalaması 2.46 litre/100 km.
İlk şarj :%56
Son şarj:%60
Rakım farkı: 60 metre iniş (980 - 920)
Ortalama Hız: 39 km/h
Maksimum hız: 79 km/h
EV modunda ortalama hız: 32 km/h
Ortalama Motor Deviri: 1463 rpm
Maks. Motor Deviri:  1930 rpm
Enerji Bazında Tüketim : 6.98 kWh/100 km
EV Modunda Mesafe: 34.40 km
Toplam Mesafe: 48.92 km
Toplam Tüketim: 1.204 litre

Hybrid Assistant raporu aşağıda. Genelde pedala bas-çek yapıp EV modunda süzülmeyi tercih ediyorum. Yolun %70 i EV de gittim. Süzülme sırasında da gaz pedalına rejenerasyon olmaması için biraz basıyorum. Sabah soğuk motor ile bu değerleri elde ettim. Ankara'yı bilenler rapordaki haritadan güzergahı da görebilir.
https://www.hybridturk.com/Report_2022-04-27_07-17-49.html