Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123380 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #880 : Nisan 22, 2022, 22:52:06 »
priuslarda bataryayı değiştiriyorlar ya da ek batarya koyuyorlar sadece ev modda 80 km falan gidiyormuş. mevcut batarya değişim zamanı geldiğinde böyle bir imkan olsa değerlendirmek isterim.

Ben de :)

Benim stepne yeri boş duruyor. oraya güzel havalandırmalı bir batarya grubu koysam ve normal bataryalar ile paralel bağlasam diye hayal ediyorum. Pil işi ciddi bir iş, basit hesaplarla olacak bir şey değil. özellikle arabada. İyi araştırmak gerek. Kaliteli malzeme ve iyi mühendislik gerek. Yine de bir elektrikli araba sahibi olamayacağımı varsayarak böyle bir işe güvenli olacaksa girebilirim. Zaman gösterecek. Belki siz öncü olursunuz.
Benim hayalim mercedes bir araba idi. w210 olabilirdi, yada w140 kasa alabilirdim ama gözüm almadı. Toyota aldım yalıtım falan yaptım mercedes gibi biniyorum. Bir hayalimiz de elektrik ile neredeyse bedavaya gezmek. Bunu da yaparım kafaya koyarsam  :islik:

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #880 : Nisan 22, 2022, 22:52:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #881 : Nisan 22, 2022, 23:54:52 »
Mesela bu dediğiniz yeni çıkan hybrid hr-v’de kolay. Çünkü tekerlere bağlı elektrik motoru tek başına 130 beygir gücünde. Bataryasını büyütüp, inverter’ı da büyütüp küçük bi yazılım ayarıyla plugin hybrid’e döndürülebilir.

Fakat bizdeki elektrik motoru ne kadar güçlü bilmiyorum. Kitapta yazan 71 beygir fakat tek başına mg2 mi yoksa mg1 ile birlikte mi bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #882 : Nisan 23, 2022, 00:20:11 »
hocam senin videolardan benzin motorunun s2 moduna geçene kadar tekerlere güç iletmediğini biliyorum. ilk çalıştırmada elektrik motoruyla yokuş çıkacak oluyorum bazen acayip hızlı çıkıyor aynı yokuşu benzin motoruyla bağıra bağıra çıkıyorum. elektrik motorunun gücünü daha büyük bir pille uzun süre kullanabilmek çok güzel olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #883 : Nisan 23, 2022, 09:33:33 »
Piller de ucuz değil bu arada. Bizi elektrikle 30km götürecek pil nereden baksanız 6 kwh kapasiteli olmalı. Bunu li ion alsak diğer maliyetler birlikte 5.000 dolardan az olmaz :)

Elektrik motor gücünü test edeceğim. Pilleri %65 doldurup ilk çalıştırmada bakacağım hybrid assistant’tan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #884 : Nisan 23, 2022, 20:07:22 »
40kmh hıza gelmeden batarya dolu ile EV tuşuna basın ve gaza çok fazla basmayın. En dik bayırları bile elektrik motoru ile çıktığını göreceksiniz. Corollada p610 şanzımanı var, çok yüksek kapasitesi olduğunu düşünmüyorum fakat elektrik motorunu hissetmek harika.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #885 : Nisan 24, 2022, 00:13:38 »
40kmh hıza gelmeden batarya dolu ile EV tuşuna basın ve gaza çok fazla basmayın. En dik bayırları bile elektrik motoru ile çıktığını göreceksiniz. Corollada p610 şanzımanı var, çok yüksek kapasitesi olduğunu düşünmüyorum fakat elektrik motorunu hissetmek harika.

Hybrid assistant doğru söylüyorsa, ev tuşuna basmadan (yani gösterge eco ekranında ilk çizgiyi geçmeden) kalkışın ilk saniyelerinde elektrik motoru 110 nm tork veriyor.

Bir de ev tuşuna basıp deneyeyim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #886 : Nisan 24, 2022, 17:59:23 »
. Kitapta yazan 71 beygir fakat tek başına mg2 mi yoksa mg1 ile birlikte mi bilmiyorum.
MG2 tek başına 71 beygir (53kW) fakat MG2 bu değere ancak ICE çaılışıyorken ulaşabiliyor. Şöyle ki:
ICE ürettiği gücün bir kısmı doğrudan tekere iletilirken bir kısmı ise MG1 ile eelektrik gücüne çevriliyor ve bu güç Inverter aracılığıyla MG2 ye aktarılıyor ve  MG2 gücünün bir kısmını MG1'den bir kısmını da pillerden alıyor. Pillerin verebildiği güç belli :DCL değeri ki bu yaklaşık 22kW. MG1 ise en fazla 31 kW üretebiliyor ve MG2 ye iletiyor. Bu şekilde MG2 53 kW güce ulaşabiliyor.  ICE çalışmııyorken (EV modunda) MG2 nin üretebileceği en yüksek güç değeri 22kW.

Bu değerleri Hybrid Asisstant'ın veri tabanına girip inceleyerek görebildim. Benim arabada en fazla 51 kW'a çıkabilmişim. Sizin araç için de bakarım.

Mesaj Birleştirildi: [time]Nisan 24, 2022, 18:00:46[/time]
40kmh hıza gelmeden batarya dolu ile EV tuşuna basın ve gaza çok fazla basmayın. En dik bayırları bile elektrik motoru ile çıktığını göreceksiniz. Corollada p610 şanzımanı var, çok yüksek kapasitesi olduğunu düşünmüyorum fakat elektrik motorunu hissetmek harika.
Hybrid assistant ile gözlemlediğime göre EV modundan 35 km/h i geçtiğiniz an çıkıyor. Dik yokuşlarda pil sağlığı açısından EV modunu ben kullanmıyorum. Mutlaka ICE çalışacak şekilde çıkıyorum.


Diğer taraftan plugin hybrid ddönüşümü yaptırmak oldukça mantıksız gibi geldi bana. Çünkü pil kapasitesini arttırsak bile EV modda maks. 22 kW alabilidğimiz için sürekli EV mod menzili çok uzun olamayacaktır. Zaten bataryada %40 lık bir bölüm kullanıma açık ve pil bir doldur-boşalt döngüsünde bile çok ısınıyor ve verimi düşüyor. (pilin soğutma issitemi tam elektrikliler kadar iyi değil)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #887 : Nisan 24, 2022, 19:58:15 »
Pil + MG1’den gelenle 53kw olabiliyor dediniz. Yeni takılacak pil ve değiştirilecek yazlım + inverter ile teorik olarak yapılabilir ama gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #888 : Nisan 24, 2022, 20:19:45 »
Pil + MG1’den gelenle 53kw olabiliyor dediniz. Yeni takılacak pil ve değiştirilecek yazlım + inverter ile teorik olarak yapılabilir ama gibi duruyor.
Teorik olarak evet ama bence çok zor. hem pil değişecek, ekstra pil için ekstra hacim lazım, hem yazılım ki bunu yapabilecek kim var bilmiyorum. hem de inverter'ın değişmesi gerekiyor.(uygun inverter ı bulmak da lazım) Ayrıca plug-in şarj için adaptör de oldukça maliyetli bir şey(şarj istasyonundan bahsetmiyorum bile) pillerin %40 limitini arttırmak ve piller için yeni bir aktif soğutma sistemi tasarlamak da gerekebilir. Bunlar yapılırsa 53 kW EV modda kullanılabilirse, yeterli bir güç aslında.

Peki ne fayda sağlar? EV menzili artar, 40-50 km EV gidersiniz, şehir içi günlük bu mesafeyi aşmıyorsanız, sürekli EV olarak kullanırsınız. O kadar. şehir dışında yine full hibrid..

Ben bizim araçlara lpg taktıranlara da hayretle bakıyorum. yılda kaç km yapıyorsanız yapın, lpg hiç bir zaman kayda değer bir tasarruf sağlamayacaktır. şöykle ki: lpg takıtırırsanız, ekstra masraflarınız olacak: lpg bakımı,ruhsat artık lpg-benzin şeklinde dönüşeceği için egzoz muayenesi, lpg ayarı. en az 80-100 kg ekstra yük, ekstra arıza riski de cabası. Faydasınıa bakarsanız, çok da faydası olmayacaktır çünkü zaten az yakıyorsunuz. diyelim ki 4.5 litre/100km yıllık ortalama... lpg de ise en az 5.5 litre yakarsınız + 100 km'de 1 litre benzin sarfiyatı da devam eder (ilk ısınma için). Yani 3.5 litre benzin yerine 5.5 litre lpg farkınız olur ki fiyat anlamına hemen hemen aynı....

Bence modifikasyon çok da anlamlı değil bizim araçlara... Toyota bu işi zaten çok başarılı bir şekilde geliştirmiş.. ben bu şekilde tadını çıkarıyorum :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #889 : Nisan 24, 2022, 20:44:14 »
Lpg olayını ben de anlamıyorum. Özellikle şehir içinde sürekli çalışıp duran motorda her çalışmada benzinle çalışmayacak mı, o halde tasarruf azalmayacak mı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #890 : Nisan 24, 2022, 22:19:05 »
Lpg olayını ben de anlamıyorum. Özellikle şehir içinde sürekli çalışıp duran motorda her çalışmada benzinle çalışmayacak mı, o halde tasarruf azalmayacak mı

Bence de hiç lpg işine girmemek lazım. Normal araçlar bile fabrikasyon gibi olmuyor. Belki honda olabilir, onda bile değişen parçalar ve mühendislik var. Her çalışmada benzinle çalışırsa hiç bir mantığı yok :)

Lpg firmasına sorarsan her araca lpg takarız diyorlar ama motorun nasıl çalıştığını bilmiyor ki ayar yapsın. O kadar işin ustasını bulamayız biz.. Taktıranlardan hiç ses yok. Ne durumdalar, gerçek hayat tecrübelerini almak lazım.

Sedat beyin söylediklerine kesinlikle katılıyorum, bu sözler üzerine batarya eklemek, plug in e çevirmek mantıksız geliyor. Japonlar araçlarını öyle bir yapıyor ki hem yapısal olarak sınırda hem üstüne düşünüp düzeltme payı bile yok.

Edit : yalıtım hariç !!  Motor yalıtımını yaptıktan sonra arabadan zevk almaya başladım. Sonunda bayır çıkarken yeterince itiş gücü alıyorum ve motor sesi almıyorum. Diğer türlü basmaya korkuyordum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #891 : Nisan 24, 2022, 22:54:55 »
Çamurluk koymamak veya bi çamurluk bi yalıtım kaç para ki kaçmışlar bundan anlamak mümkün değil.

Sedat hocam, pillerden çıkış 21kw ama bunun anlamı tam olarak elektrik motorunun 21kw güç üretmesi midir? Inverter pil voltajını alternatif akıma çevirip elektrik motorlarına öyle göndermiyor mu? Yani 500-600 voltlardan bahsediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #892 : Nisan 24, 2022, 23:14:35 »
Çamurluk koymamak veya bi çamurluk bi yalıtım kaç para ki kaçmışlar bundan anlamak mümkün değil.

Sedat hocam, pillerden çıkış 21kw ama bunun anlamı tam olarak elektrik motorunun 21kw güç üretmesi midir? Inverter pil voltajını alternatif akıma çevirip elektrik motorlarına öyle göndermiyor mu? Yani 500-600 voltlardan bahsediliyor.
Inverter çıkış valtajını tam bilmiyorum ama voltaj artıyorsa akım düşecektir. Çarpımları yani güç sabit kalacaktır. Hatta invertor verimi %100 olmadığından çıkış gücü de 21 kW dan biraz daha düşük olacaktır. Motordaki kayıplarla birlikte tekere iletilen mekanik güç maks. 18 kW civarıdır diye tahmin ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #893 : Nisan 25, 2022, 00:57:17 »
Bence de hiç lpg işine girmemek lazım. Normal araçlar bile fabrikasyon gibi olmuyor. Belki honda olabilir, onda bile değişen parçalar ve mühendislik var. Her çalışmada benzinle çalışırsa hiç bir mantığı yok :)

Lpg firmasına sorarsan her araca lpg takarız diyorlar ama motorun nasıl çalıştığını bilmiyor ki ayar yapsın. O kadar işin ustasını bulamayız biz.. Taktıranlardan hiç ses yok. Ne durumdalar, gerçek hayat tecrübelerini almak lazım.

Sedat beyin söylediklerine kesinlikle katılıyorum, bu sözler üzerine batarya eklemek, plug in e çevirmek mantıksız geliyor. Japonlar araçlarını öyle bir yapıyor ki hem yapısal olarak sınırda hem üstüne düşünüp düzeltme payı bile yok.

Edit : yalıtım hariç !!  Motor yalıtımını yaptıktan sonra arabadan zevk almaya başladım. Sonunda bayır çıkarken yeterince itiş gücü alıyorum ve motor sesi almıyorum. Diğer türlü basmaya korkuyordum..
Günümüzde her araca uygun LPG kitleri mevcut hatta işi abartırsanız ve biraz mühendislik yapılırsa dizelde dahi LPG kullanmak mümkün ama dizelde tek başına LPG kullanmak mümkün değil mazot ile karıştırarak vermek gerekiyor hemde LPG yüksek sıkıştırma gücüne yatkın bir yakıt heleki CNG daha yatkın,önemli olan düzgün montaj o yüzden düzgün montaj yapıldıktan sonra ve birazda Afr bilginiz varsa ayar konusunu her türlü çözersiniz,çözülmeyecek tek iş ölümdür videoda olduğu gibi bugün değil yıllar önce pirius hybrit te uzun süre sorunsuz LPG kullanmış birisi yeni aldığı Corolla hybrit aracada LPG takmış ve kullanıyor, aynı şekilde candan mühendisliğin yapmış olduğu uygulamalar mevcut,önemli olan doğru montaj ve doğru üründür.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #894 : Nisan 25, 2022, 01:57:57 »
Günümüzde her araca uygun LPG kitleri mevcut hatta işi abartırsanız ve biraz mühendislik yapılırsa dizelde dahi LPG kullanmak mümkün ama dizelde tek başına LPG kullanmak mümkün değil mazot ile karıştırarak vermek gerekiyor hemde LPG yüksek sıkıştırma gücüne yatkın bir yakıt heleki CNG daha yatkın,önemli olan düzgün montaj o yüzden düzgün montaj yapıldıktan sonra ve birazda Afr bilginiz varsa ayar konusunu her türlü çözersiniz,çözülmeyecek tek iş ölümdür videoda olduğu gibi bugün değil yıllar önce pirius hybrit te uzun süre sorunsuz LPG kullanmış birisi yeni aldığı Corolla hybrit aracada LPG takmış ve kullanıyor, aynı şekilde candan mühendisliğin yapmış olduğu uygulamalar mevcut,önemli olan doğru montaj ve doğru üründür.


Bunlar reklam Ümit bey. Kimse malım kötü demez. Sorunlardan bahsetmez. İnternet ortamı çaktırmadan reklamlarla dolu. Candan mühendisliğe de güvenmiyorum, diğer inceleme yapanlara da.. Var olmaları için reklam yapmaları gerekiyor. Youtube veya google güzel paralar verirseniz kanalınızı ve videoları öne çıkartıyor. Biz de gerçek kişileri değil onları izliyoruz. Göz önündeler çünkü. Bize gösterdikleri yüzlerinin arkasında yaptıkları anlaşmalar var. Herşeyi söyleme ihtimalleri yok. Zaten parayı da izlenmeden değil, yapılan anlaşmalardan kazanıyorlar. Kullanıcıları ve parayı yönetmek için kullanılan bir arayüz haline geldi.

Bence bir tüp uygulaması çok zor değil. Her arabaya uygundur. Sonuçta kiti satarken belli çalışmalar yapılıyor. Anlatmaya çalıştığım şu; araba üreticisi yapmadıysa yeni bir eklenti yapmak arabaya iyi değil.

Bunları bilen ben bile eğer uygun bir süre idare edecek kadar sağlam kalırsa tüp düşünürüm. Günlük kullanılan arabalar arasında en az yakıt tüketen aracım bile km de 1 tl yakıyor. Ciddi tasarruf yapacaksa, araba kısa sürede bozulmayacaksa tüpün getirdiği bir tedirginlik olmayacaksa neden takılmasın. Yeterki biri bana atkinson çevrimine göre ayar yaptım, su boru bağlantılarını paslanmaz kullandım, antifirizi orjinal koydum, kablo bağlantısını ara bağlantı ile yaptım, manifold deliklerini şu açıda şu kalınlıkta koydum, enjektör olarak sizin arabaya bu gider, geçişlerde veya devir verdiğinde ayarı şöyle yaptım desin.
Bunları yapacak ustanın elini öperim. Yağını bile yarı bakım zamanda değiştiren ben sizce sorunlu bir işe girebilir miyim ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #895 : Nisan 25, 2022, 02:33:09 »
Bunlar reklam Ümit bey. Kimse malım kötü demez. Sorunlardan bahsetmez. İnternet ortamı çaktırmadan reklamlarla dolu. Candan mühendisliğe de güvenmiyorum, diğer inceleme yapanlara da.. Var olmaları için reklam yapmaları gerekiyor. Youtube veya google güzel paralar verirseniz kanalınızı ve videoları öne çıkartıyor. Biz de gerçek kişileri değil onları izliyoruz. Göz önündeler çünkü. Bize gösterdikleri yüzlerinin arkasında yaptıkları anlaşmalar var. Herşeyi söyleme ihtimalleri yok. Zaten parayı da izlenmeden değil, yapılan anlaşmalardan kazanıyorlar. Kullanıcıları ve parayı yönetmek için kullanılan bir arayüz haline geldi.

Bence bir tüp uygulaması çok zor değil. Her arabaya uygundur. Sonuçta kiti satarken belli çalışmalar yapılıyor. Anlatmaya çalıştığım şu; araba üreticisi yapmadıysa yeni bir eklenti yapmak arabaya iyi değil.

Bunları bilen ben bile eğer uygun bir süre idare edecek kadar sağlam kalırsa tüp düşünürüm. Günlük kullanılan arabalar arasında en az yakıt tüketen aracım bile km de 1 tl yakıyor. Ciddi tasarruf yapacaksa, araba kısa sürede bozulmayacaksa tüpün getirdiği bir tedirginlik olmayacaksa neden takılmasın. Yeterki biri bana atkinson çevrimine göre ayar yaptım, su boru bağlantılarını paslanmaz kullandım, antifirizi orjinal koydum, kablo bağlantısını ara bağlantı ile yaptım, manifold deliklerini şu açıda şu kalınlıkta koydum, enjektör olarak sizin arabaya bu gider, geçişlerde veya devir verdiğinde ayarı şöyle yaptım desin.
Bunları yapacak ustanın elini öperim. Yağını bile yarı bakım zamanda değiştiren ben sizce sorunlu bir işe girebilir miyim ? :)
Anıl bey ben video içerik üreticisi ile ilgilenmiyorum orada ki bağlayıcı kişi benim için araç sahibi adam ilk nesillerden pirius hybrit aracına daha önce uygulatmış ve uzun süre sorunsuz kullanmış önemli olan durum budur,LPG sandığınız gibi yeni yakın tarihte kullanılmaya başlanan bir yakıt değil uzantısı 1935 lere Almanya'ya dayanır ilk Almanlar kullanmıştır ve 1970 lerden itibaren Toyota kendisi seri üretim yaparak piyasaya fabrika çıkışı LPG'li araç çıkartmıştır,buna ek olarak Fiat,Honda gibi markalarda zaman zaman ve günümüzde fabrikasyon montajlı LPG'li araçlar üretmektedir,LPG düşündüğünüz kadar tehlikeli bir yakıt değildir ve günümüzde çok daha güvenli hâle gelmiştir,buna mukabil bir benzin deposu plastikten imal edilmekte ve en ufak darbelerde delinebilmektedir benzin daha tehlikelidir,mesala bir LPG deposunu uzun namlulu piyade tüfeğinin mermisi bile delemiyor o kadar kalındır,kaza anında patlama olmasın diye çok mukavemetli üretilir,ayar konusuna gelecek olursak günümüzde bu işi hakkıyla yapan birçok işletme ve bireysel kişiler mevcut,kendi aracımda yıllarca LPG kullandım ve sorun yaşamadım,şuanda kuzenimin aracında LPG var ve sıfır sorun hatta benzin değerleri ile aynı tüketim yapıyor Lpg'yi uygulayan usta işinin ehli ve Afr ayarı yapmadan aracı teslim etmiyor,dünyada Lpg'yi en çok kullanan ülkeler arasında ikinci sıradayız,
Yağ değişim konusuna gelecek olursak siz aracınızı sevdiğiniz için erken yağ değişimi yapıyorsunuz ama hiç gerek yok aynı araç Avrupa'da 20 bin km'lerde yağ değişimi yapıyor uygun kalitede yağı kullandıktan sonra paramızı yurt dışı para baronlarına boşa akıtmaya hiç gerek yok,yağın renginin kararmasına göre değişim periyodu olmuyor malesef,keza triger kayışı bile yurt dışında bizdekinden çok daha ileri km'lerde değişiyor 300 bin km üstünde değişen ve daha yeni kılcal çatlak oluşmaya başlamış kayışlar gördüm,bir çok işlem para için erkene alınıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #896 : Nisan 25, 2022, 08:41:39 »
Tekrar edeyim. İnternetten gidiyoruz madem. İnsan bi açıklar. Kimse açıklamamış.

Benim güzergahımın %75’i şehir içi. Motor sürekli start stop halinde. Belki 10-15 saniyelik çalışmalar yapıyor. Hatta kışın ilk 10-15 dk motor sıcaklığım 50-60’ın üstüne bile çıkmıyor. LPG taktığımda hem her çalışmada nasıl olacak hem de soğuk motor suyunda regülatör ne kadar verimli şekilde sıvı lpg’yi gaza dönüştürecek kimse yazmıyor. Gidip sorsak düzgün cevap verebileceklerini de düşünmüyorum.

Uzun yolda lpg tüketimi daha güzel olur. Ama sürekli uzun yol yapsam hybrid araba almazdım zaten. Dizel alırdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #897 : Nisan 25, 2022, 14:55:04 »
40kmh hıza gelmeden batarya dolu ile EV tuşuna basın ve gaza çok fazla basmayın. En dik bayırları bile elektrik motoru ile çıktığını göreceksiniz. Corollada p610 şanzımanı var, çok yüksek kapasitesi olduğunu düşünmüyorum fakat elektrik motorunu hissetmek harika.

Benim aracım 2021 model. Kalkmadan önce EV moduna alıyorum. Aracın hızı 35 km'yi geçtiğinde "hız sınırı geçildiğinden ev modu devre dışı bırakılmıştır" uyarısı ile devreden çıkıyor. Yazılımda farklılık mı var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #898 : Nisan 25, 2022, 16:17:35 »
İlk çalıştırmada 30-40km hız arasını geçince benzinli motor çalışır. S2 konumuna kadar çalışır sonra durur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #899 : Nisan 26, 2022, 11:50:09 »
İlk çalıştırmada 30-40km hız arasını geçince benzinli motor çalışır. S2 konumuna kadar çalışır sonra durur.
b

Tam açıklayamadım sanırım. İlk çalıştırmadan bahsetmiyorum. Normal seyir sırasında sonra bataryalar 6-7 diş dolu iken yokuş çıktığımda benzinli motorun devreye girmemesi yada daha geç girmesi için "Ev Modu" tuşuna basıyorum. Hızım 35 km yi geçtiğimde ekranda hız aralığının geçildiği belirtilerek "Ev Modu"dan çıktığı uyarısı veriliyor. Bu durumda da benzin motoru çalışmıyor.  Araç yine batarya ile yoluna devam ediyor. Aracın kullanım kitapçığında "Ev modu" için bir hız sınırı göremedim. Merak ettiğim konu buydu.