Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #820 : Şubat 18, 2022, 15:45:40 »
Sedat bey, yakıt harcamalarınıza ilişkin yeni verileri yüklemişsiniz. Son olarak 5.4 tüketim olmuş.
Bende Çankaya'da oturuyorum ve aracı çoğunlukla Sıhhiye'ye işe gidiş gelişte kullanıyorum ve depoda ortalama 5.2 yakıt tüketiyorum.
Ben dikkat etmeme rağmen aracın fabrika verilerine göre çok tükettiğimi düşünüyordum.

Sizin yaz ayları ile şimdiki tüketiminiz arasındaki fark sadece kış koşulları nedeniyle mi yoksa farklı bir kullanım mı oldu?

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #820 : Şubat 18, 2022, 15:45:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #821 : Şubat 18, 2022, 18:40:02 »
Kışın artması normal. Bir de wltp verilerine göre gerçek yakıt değerleri bunlar olarak gösterilmiş. Dün facebook’ta bir kullanıcı global siteden çekmiş dökümanı



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #822 : Şubat 18, 2022, 19:11:45 »
Bugun işten gelirken hybrid bir corrolla beni sıkıştırdı. Ve önümde yağmurlu havada su atarak yol vermedi. Ama sonunda haddini bildirdim. 1.4 astra ya yuksek hızda dayanması imkansızdı. Arac sirket aracı ve o tip bir kullanmada ekonomikligi falan kalmaz. Sirkette altına ekonomik olsun  diye vermiştir birde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #823 : Şubat 18, 2022, 20:22:48 »
Bugun işten gelirken hybrid bir corrolla beni sıkıştırdı. Ve önümde yağmurlu havada su atarak yol vermedi. Ama sonunda haddini bildirdim. 1.4 astra ya yuksek hızda dayanması imkansızdı. Arac sirket aracı ve o tip bir kullanmada ekonomikligi falan kalmaz. Sirkette altına ekonomik olsun  diye vermiştir birde.

Tehlikeli işler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #824 : Şubat 18, 2022, 21:53:18 »
Benim kullanım ortalamamı hiçbir koşulda yakalayamamışlar. Anlaşılan Şenkaya yı hesap etmemişler :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #825 : Şubat 18, 2022, 23:23:03 »
Benim kullanım ortalamamı hiçbir koşulda yakalayamamışlar. Anlaşılan Şenkaya yı hesap etmemişler :)

20.000km oldu. 1,5 sene yaklaşık. Ortalamayı sıfırlamadım hiç. Yapılan yol sayacı 9.999’da kaldı. Acaba yakıt ortalaması hesaplamaya devam ediyor mudur? Veya hız ortalaması? Yoksa onlar da donmuş mudur?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #826 : Şubat 19, 2022, 12:11:13 »
Sedat bey, yakıt harcamalarınıza ilişkin yeni verileri yüklemişsiniz. Son olarak 5.4 tüketim olmuş.
Bende Çankaya'da oturuyorum ve aracı çoğunlukla Sıhhiye'ye işe gidiş gelişte kullanıyorum ve depoda ortalama 5.2 yakıt tüketiyorum.
Ben dikkat etmeme rağmen aracın fabrika verilerine göre çok tükettiğimi düşünüyordum.

Sizin yaz ayları ile şimdiki tüketiminiz arasındaki fark sadece kış koşulları nedeniyle mi yoksa farklı bir kullanım mı oldu?
Evet ilk defa bu kadar yüksek bir tüketim oldu. Çünkü günlük git gel yaptığım Ayrancı-ODTÜ arası oldukça kısa(7-8km) ve aracı bu kış sadece ev-iş arasında kullandım. Sabahları -5 derecede yola başlayınca işe varmadan EV moduna geçemedim hiç Mecburen kalorifer de açık olduğundan dolayı benzin motoru hep aktifti. Geçen kış ortalamam 4.3 civarındaydı, hem havalar bu kadar soğuk değildi, hem de pandemi nedeniyle haftada 1-2 kez işe gittim, ayrıca ankara için uzun sayılabilecek mesafeler de yapıyordum (30-40 km) ve motor ısındığından daha az yakıyordu.
Ayrıca bu kış, kış lastiği de taktım ama lastiğin etkisi yok denecek kadar az bence. Çünkü daha dün depoyu fulledikten sonra, 3 defa çankaya-eryaman git gel yaptım. Aynı gün içinde ilk 2 seferde giderken 2,6 dönüşte 3,4 yaktı( yaz lastiği ile yaktığıma yakın). Ancak akşam üstü yoğun bir yağış başladı ve yağmur altında gidişte 3,5 dönüşte 4.5 civarı yaptım. Yani işin ötesi hava sıcaklığına ve yağışa bağlı yakıt çok farkettiriyor. Lastiğin pek bir önemi yok.
Sizin Çankaya-Sıhhiye arasında yükseklik farkı çok. İnişlerde şarj dolduktan sonra aşırı şarjı engellemek için benzin motoru devreye girer ve enerji kaybı oluşur.  Bu nedenle yüksek yakmanız normal. Daha düz yolda, şehir içi hızlarda (50-60 civarı) uzun mesafe giderseniz yakıt anlamında 3'ün altına rahatlıkla inebilirsiniz. Daha önce konuşmuştuk, pulse &glide yöntemini deneyebilirsiniz. Uygun frenleme yöntemini deneyebilirsiniz.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2022, 12:19:44
20.000km oldu. 1,5 sene yaklaşık. Ortalamayı sıfırlamadım hiç. Yapılan yol sayacı 9.999’da kaldı. Acaba yakıt ortalaması hesaplamaya devam ediyor mudur? Veya hız ortalaması? Yoksa onlar da donmuş mudur?
Bence silinmiyordur. Yani son sıfırladığınızdan itibarenki ortalamayı gösterecektir. Sadece 4 basamak ekranda göstermeye programlanmış bu nedenle 4 basamak dolduğunda  takılı kalıyor olabilir. Sonuçta en az 32 bit işlemciler var ve data 32 bit tutulduğundan hafızada yer ( basamak) mevcut.
uzun vadede yakıt ortalamasını hesaplamak ve kayıt altına tutmak için Spritmonitor'ü tavsiye ederim. Depoyu her fullediğinizde o ana kadarki ortalamanızı sağlıklı bir şekilde görebilirsiniz. Hem tüm verilerinizi tutuyor hem de gösterge-pompa hesabından kaynaklanan farklılıklardan da arındırılmış bir ölçüm oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #827 : Şubat 19, 2022, 17:35:21 »
Hocam ben excel yapıyorum. Harcağım her miktarı o günün dolar kuruna çevirip yazdım. Bizde para yerinde durmuyor. Böyle daha sağlıklı oldu. Fakat dolar da yerinde durmuyor. 55 dolara aldığımız obdlink adaptörü 70 dolar olmuş. Her şey zamlanmış yurt dışında da.

Yaptığım her harcama dahil km maliyetim 0,20 dolar. Ciddi rakam. Ama bundan sonra aksesuar işini kestim. Aksesuar dediğim de park sensörleri, cam filmi, karter muhafaza, obdlink ve tablet ve ufak tefek araç içi şeyler


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #828 : Şubat 20, 2022, 13:32:49 »
Hocam ben excel yapıyorum. Harcağım her miktarı o günün dolar kuruna çevirip yazdım. Bizde para yerinde durmuyor. Böyle daha sağlıklı oldu. Fakat dolar da yerinde durmuyor. 55 dolara aldığımız obdlink adaptörü 70 dolar olmuş. Her şey zamlanmış yurt dışında da.

Yaptığım her harcama dahil km maliyetim 0,20 dolar. Ciddi rakam. Ama bundan sonra aksesuar işini kestim. Aksesuar dediğim de park sensörleri, cam filmi, karter muhafaza, obdlink ve tablet ve ufak tefek araç içi şeyler


Bu da gayet iyiymiş. Kendim dışında başkalarının da bu şekilde veri bağımlısı olması yalnız olmamak, hoşuma gitti. Sanırım temel bilimci ya da mühendis olmaktan kaynaklanıyor. 😄

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 53350
  • Model Yılı: '16
  • 211 kere teşekkür etti
  • 1271 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #829 : Şubat 20, 2022, 20:38:19 »
Biz 5 yılda 30.000 km sınırına geldik,% 90 uzun yol,bu kadar ayrıntılı hesap yapmadığım için 2022 yılında 7.000 km yapacağımızı varsayarak 1.6 düz vites benzinli aracımız için geçen hafta indirimli kasko için 1885.-tl,trafik poliçesi için 885.-tl,mtv için yıllık 1750 tl ödedim,2-3 ay önceki fiyatlarla bakım için 850.-tl ödemiştim ve 15.- tl  den 7000 km yapacağımızı varsayarak ve ortalama 7 lt/100 km den hesap yaptığımızda km de 1 tl den 7000 tl.- ödeyeceğimizi hesapladığımızda ve başka masraf çıkmaz ise (sanmıyorum aman çıkmasın,aksesuar vs yok,fabrika çıkışı gibi) toplam masrafımızın 12.500 tl.- dolayında olacağını ve bizim km maliyetimizin 1.80 tl olacağını öngörüyorum.Aramızda ilk günden bu güne kadar sizinki gibi tam anlamıyla yazıp,dolara çeviren ve toplam maliyetten km başına maliyet hesabı çıkaranlar varsa daha faydalı olacaktır. Bir araç ne kadar az kullanılırsa kullanılsın,az masraflı olsa bile aylık 1.000.- tl den aşağı masrafı olmayacağını görüyorum,yüksek maliyet bizler için.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #830 : Şubat 20, 2022, 22:36:45 »
Aksesuar ve ilk alım masraflarını saymazsam bu sefer km başına 0,16 dolar yürütme maliyeti çıkıyor. Tabi bunun içinde yıkama için ödediğim ücretin dolara çevrilmiş hali bile var :)

@Sedat CANLI (50858)  hocam rakamlar olmazsa kendimizi ifade edemeyiz. Veriyi rakama dökmeyince rahat edemiyorum. Halbuki harcanan harcanmış zaten. Çoğu insan bakmaz bile :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #831 : Şubat 27, 2022, 20:12:10 »
Alibaba'da bakınırken şöyle bir satıcıya denk geldim.

https://www.alibaba.com/product-detail/wholesale-Hybrid-Car-Battery-for-sale_1700000821468.html?spm=a2700.shop_plser.41413.12.35034d70HMiUgG/

Çin firması olmasına rağmen şirket merkezi Ankara görünüyor. Hay-Zek elektronik dayanıklı tüketim vs. ltd. şti. olarak geçiyor. 1120 $ fiyat ile 202V 6.5Ah akü satıyor. Tek modül olarak da satış var ama en az 20 adet(https://www.alibaba.com/product-detail/Ni-Mh-6500mAh-202V-Replacement-Hybrid_1600063275775.html?spm=a2700.shop_plser.41413.14.35034d70HMiUgG)
 

Gün gelir de birimize lazım olursa diye burada paylaşıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #832 : Şubat 27, 2022, 20:21:50 »
Alibaba'da bakınırken şöyle bir satıcıya denk geldim.

https://www.alibaba.com/product-detail/wholesale-Hybrid-Car-Battery-for-sale_1700000821468.html?spm=a2700.shop_plser.41413.12.35034d70HMiUgG/

Çin firması olmasına rağmen şirket merkezi Ankara görünüyor. Hay-Zek elektronik dayanıklı tüketim vs. ltd. şti. olarak geçiyor. 1120 $ fiyat ile 202V 6.5Ah akü satıyor. Tek modül olarak da satış var ama en az 20 adet(https://www.alibaba.com/product-detail/Ni-Mh-6500mAh-202V-Replacement-Hybrid_1600063275775.html?spm=a2700.shop_plser.41413.14.35034d70HMiUgG)
 

Gün gelir de birimize lazım olursa diye burada paylaşıyorum.

Evet oldukça var. Artacaktır. Pillerin kalitesini bilmiyoruz tabi ama arttıkça detaylanacaktır. Ucuzlar da. 8 sene daha garantili aracım. Uzatmayla beraber tabi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '21
  • 41 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #833 : Mart 04, 2022, 22:11:03 »
multimedya ekranın 800x480 olması can sıkmadı değil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 557 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #834 : Mart 05, 2022, 19:45:08 »
Bu arada geçen okudum:Toyota Lexus marka araçlarda turbo motora hybrid uygulayacakmış,bu demek oluyor ki bir yada iki nesil sonraki Corolla araçlar da turbo hybrid olarak gelebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #835 : Mart 06, 2022, 23:43:04 »
Bu arada geçen okudum:Toyota Lexus marka araçlarda turbo motora hybrid uygulayacakmış,bu demek oluyor ki bir yada iki nesil sonraki Corolla araçlar da turbo hybrid olarak gelebilir.

Eğer doğruysa ilginç bir gelişme. Nerede okumuştunuz?
Şu açıdan ilginç ki turbo (downsizing) teknolojisi ile atkinson çevrimi (upsizing) aynı sonuca giden (yüksek verim) ama birbirinin zıttı yöntemler (düşük hacimde yüksek basınç & yüksek hacimde daha az hava) ve toyota atkinson dan vazgeçiyor demek olabilir bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #836 : Mart 07, 2022, 00:24:39 »
Bu arada geçen okudum:Toyota Lexus marka araçlarda turbo motora hybrid uygulayacakmış,bu demek oluyor ki bir yada iki nesil sonraki Corolla araçlar da turbo hybrid olarak gelebilir.

Yalnız o araç LX750H, yani 3.5lt. V6 Twin Turbo Hybrid, direk rakipleri Cadillac Escalade Hybrid ve Range Rover Hybrid :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #837 : Mart 07, 2022, 12:36:47 »
Bazen pil çok hızlı azalıyor. Bu videoda biraz yakaladım. Şarj olurken bile 39’dan 38’e iniyor. 39’a çıkması epey sürüyor. Normalde daha kısa sürede 39’a çıkardı.

Videodan önce %45’ten 40’a düşmesi de çok hızlı oldu zaten. Sebebi ne bilmiyorum. Tahminim; pil seviyesinin tam okunamaması sonrası doğru okuma yapması veya 12v aküyü doldurması olabilir. Elektrikli koltuk pedi de kullanıyorum. Sizce nedir sebebi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #838 : Mart 07, 2022, 13:28:41 »
Bazen pil çok hızlı azalıyor. Bu videoda biraz yakaladım. Şarj olurken bile 39’dan 38’e iniyor. 39’a çıkması epey sürüyor. Normalde daha kısa sürede 39’a çıkardı.

Videodan önce %45’ten 40’a düşmesi de çok hızlı oldu zaten. Sebebi ne bilmiyorum. Tahminim; pil seviyesinin tam okunamaması sonrası doğru okuma yapması veya 12v aküyü doldurması olabilir. Elektrikli koltuk pedi de kullanıyorum. Sizce nedir sebebi?


Histerisis denilen bir durum bu. Ben de çok gözlemledim, pil doluluk oranını hesaplarken sadece voltaj değil sıcaklık değerini de hesaba katıyor. Sıcaklık değerini tam pilin içinden değil de yüzeyinden okuduğu için doğru okuyamıyor. Buna bağlı pil yüzdesini de doğru okuyamıoyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #839 : Mart 07, 2022, 15:52:21 »
Piller soğukken oranları daha stabil gösteriyor. Isındıktan sonra hızlı dolup hızla boşalıyor.

O değil de piller ısındıktan sonra neden ice yi kapatmıyor ? Isınınca verilen akımı mı sınırlıyor ?