Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123405 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #800 : Şubat 05, 2022, 20:49:49 »
1.5 daha az yakıyorsa fabrika verilerinde şehir dışı yakit tüketimi hybrid de nasil daha az gösteriliyor.
Fabrika verileri wltp standardında yapılıyor. Wltp şehir dışı hesaplarken sabit hız değil ve yokuşlu yol. 100km/h sabit hızda değil.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #800 : Şubat 05, 2022, 20:49:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #801 : Şubat 05, 2022, 20:57:26 »
Hybrid corolla 1.5 motorlu bir corolladan tabiki az yakar. Ama normal kullanım koşullarında. bayır çıkmak, trafiğe girmek, hızlanmak trafik içinde normal şeyler.

Şöyle izah edeyim. 1zr motorlu 1.6 litre hacimli corolla ve benim 1.8  hybrid aracım arasında 1 litre fark var. ben normalde 6 litre yakıt yakıyorum. arkadaşım 7 litre yakıyor. :)  iki araba da 2020.
Bugün güzergahım oltu - göle - şenkaya idi. motoru durdurmadım ve 5.8 yaktım. Amasya dan merzifona gitmiş olsam en çok 4 litre ortalama yakıt ile giderdim.

hybrid aracın en avantajlı olduğu nokta motoru kapatması. uzun yolda ise gereken güç verilerinden dolayı çok mümkün değil bu durum. Hernekadar yavaşlarken ve bayır inerken bir miktar enerjiyi depolayabilsek de motor verimi daha ağır basıyor. 100 km boyunca durma kalkma hızlanma veya hız düşürme olmayacaksa birim benzinden daha çok enerji çıkartan daha az yakacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #802 : Şubat 05, 2022, 21:11:54 »
100 km boyunca durma kalkma hızlanma veya hız düşürme olmayacaksa birim benzinden daha çok enerji çıkartan daha az yakacaktır.

Özet olarak tüm fiziki şartların aynı olduğu, hiç durma hızlanma vb şeylerin olmadığı, dümdüz bir yolda 100km hızda 1.5 motor kaç yakar :) bence 4’den az yakamaz.

Atkinson çevrimi boşuna yapılmıyor. Verimi artıran unsurlardan. O kadar artırıyorki, yepyeni 1.5 motor kadar az yakabiliyor. Amaç zaten az yakmak. O yüzden bu motorda yeni revizyonla değişken supapları otto çevrimine göre de tasarlamak mantıklı değil. Çünkü zaten tork desteği var hybrid teknolojisi gereği. 1.5 benzinlide bu eksik. O yüzden çoğunlukla otto çevrimi ile çalışıyor. Kısmen de atkinson çevrimi çalışıyormuş diyorlar.

Toyota güç isteyene 2.0 hybrid al diyor zaten. Seçenek var

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #803 : Şubat 05, 2022, 21:31:27 »
O yüzden çoğunlukla otto çevrimi ile çalışıyor. Kısmen de atkinson çevrimi çalışıyormuş diyorlar.

Ben 1.5 motorun daha çok atkinsonda çalıştığını sanıyorum. Eğer otto çevrimi ile gidecekse tabiki verimlilik düşecektir.
Diğer yandan hybrid araçlardaki ağırlık farkını da unutmayalım.
Ama 1.5 motorun otto da gittiği yolu bizim motorla gidersek 1.8 az yakabilir. Şehir içinde zaten bir şansı yok.

1.8 motor evet çok zor yürütüyor aracı. Fakat bu araba yine de bir toyota. eski nesil 1.6 motorlu araçların daha iyi yola gittiklerini düşünmüyorum.
Aslında biraz açıklık getirelim.
Düşük hız da çekiş işini muhtemelen elektrik motoruna vermişler. Gaza fazla basıldığında motor devri ciddi yükselirken çekiş fazla artmıyor. ( Belki de şanzıman yapısı gereği torku veremiyordur )
Araba hızlandıktan sonra gerçekten güçsüz hissetmiyorsunuz. sanki ayrı bir moda geçiyor gibi. Küçük gaz emirlerinde bile çekiş farkı var. bahsettiğim hızlar 100 ile 120 kmh gibi hybrid için yüksek saydığım hızlar. uçup kaçması zaten beklenmiyor ama aracı bu hızlarda kaldırıyor olması güzel. Tork dan bahsediyorum.
Diğer konu ise gaz pedalı. Gaz pedalının çoğu boş. güç için yarıdan çok basmalısınız. sonlara doğru ise çok kısıtlı bir aralıkta güç vermeye başlıyor. son gazda ise elektrik ve benzinli beraber güç veriyor. Batarya bitinceye kadar iyi gibi görünse de batarya bitiminde çok bağıran ama gitmeyen bir aracınız oluyor. bunun yerine gazın yüzde sekseni basıldığında eko göstergesinin pwr kısmını yarıya kadar doldursanız epeyce ice den güç alıyorsunuz.
Benim aracımda kick down tuşu hiçbir işe yaramıyor.

bayır yukarı yavaşlayıp tekrar hızlanmaya çalışmak beni kanser ediyor. İllaki 70 80 kmh gibi bir hıza geleceksin ki ice gücü aktarsın.. Gerçekten yavaş giderken aktarımda bir sorun var ama araştırıyorum..

Gaz pedalı kalibrasyonu bence ekonomi için yapılmış. Normal 1.6 motorlu corollada gaza dokunsanız bile eco bölmesi hemen power e geçiyor. Araba hantal hissettirmiyor. Ama hybrid de ne kadar gaz okadar eco tüpü dolumu şeklinde gidiyor. ( ilk kalkış hariç )


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #804 : Şubat 06, 2022, 17:57:13 »
Ben de 1.5 motorun normal şartlarda Atkinson, yüksek güç ihtiyacı olduğu zamanlarda Otto çalıştığını düşünüyorum. Bu nedenle 100 km/h sabit hızda fazla güç gerekmediğinden Atkinson olarak çalışacaktır ve tüketim olarak 4.0 l/100km değerinin altına inebileceğini düşünüyorum. Çünkü motorun verimi oldukça iyi. Ayrıca atlamışım 1.8 hibrid'ler daha ağır. ama aynı ağırlıkta olsalar bile 1.5 daha az yakar bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #805 : Şubat 06, 2022, 18:57:54 »
1260 devirde motor çok verimli çalışırken 224 gr/kwh. Şarj %60 üstünde olsaydı motor devri daha da düşerdi.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #806 : Şubat 06, 2022, 20:50:19 »
1260 devirde motor çok verimli çalışırken 224 gr/kwh. Şarj %60 üstünde olsaydı motor devri daha da düşerdi.


En verimli ICE rengi turkuaz ama bazen gri de gördüğümü hatırlıyorum. O an için girip BSFC değerine bakmadım ama size denk geldi mi? BSFC 220'nin altına düşüyor mu acaba? 1 kg benzin 12.77 kWh enerji ihtiva ediyor. 220 gram ise 2.81 kWh. Buradan hesaplarsak 220 g/kwh %35 verim demek. %40 verim için 1kWh mekanik enerji için 2.5 kWh'lik benzin harcamak lazım, yani BSFC değeri 196 g/kWh. Oldukça iddialı bir değer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #807 : Şubat 07, 2022, 07:42:38 »
En verimli ICE rengi turkuaz ama bazen gri de gördüğümü hatırlıyorum. O an için girip BSFC değerine bakmadım ama size denk geldi mi? BSFC 220'nin altına düşüyor mu acaba? 1 kg benzin 12.77 kWh enerji ihtiva ediyor. 220 gram ise 2.81 kWh. Buradan hesaplarsak 220 g/kwh %35 verim demek. %40 verim için 1kWh mekanik enerji için 2.5 kWh'lik benzin harcamak lazım, yani BSFC değeri 196 g/kWh. Oldukça iddialı bir değer.

Gri renk gördüm. Yanlış hatırlamıyorsam 216 gr/kwh idi. Ama hybrid asisstant sahipleri bile o rengi belirtmemişti. Belki çok çok az görüldüğünden. Uzun yolda sabit hızda bile birkaç kere görüyorum sadece

Mesaj Birleştirildi: [time]Şubat 07, 2022, 09:50:18[/time]

Gri rengi farklı düşünüyor da olabiliriz. Belki hesaplayamadığı durumlarda renk gri oluyordur

Mesaj Birleştirildi: Şubat 07, 2022, 16:34:58
Grupta 1.5 corolla ile 100km sabit hızla gidilse kaç yakar diye sordum. 4-5 litre arası cevaplar gelsi. Daha çok 4,5-5 arası cevap geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #808 : Şubat 13, 2022, 22:14:43 »
Gri renk gördüm. Yanlış hatırlamıyorsam 216 gr/kwh idi. Ama hybrid asisstant sahipleri bile o rengi belirtmemişti. Belki çok çok az görüldüğünden. Uzun yolda sabit hızda bile birkaç kere görüyorum sadece

Mesaj Birleştirildi: [time]Şubat 07, 2022, 09:50:18[/time]

Gri rengi farklı düşünüyor da olabiliriz. Belki hesaplayamadığı durumlarda renk gri oluyordur

Mesaj Birleştirildi: Şubat 07, 2022, 16:34:58
Grupta 1.5 corolla ile 100km sabit hızla gidilse kaç yakar diye sordum. 4-5 litre arası cevaplar gelsi. Daha çok 4,5-5 arası cevap geldi.

siz hız sabitleyici ile 100 km hızda yaptığınız testte 3.9 gibi bir değer elde etmiştiniz sanırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #809 : Şubat 14, 2022, 07:34:14 »
siz hız sabitleyici ile 100 km hızda yaptığınız testte 3.9 gibi bir değer elde etmiştiniz sanırım

Evet ama o otoyol’daki 24km’lik güzergahta iniş çıkışlar vardı. Düz olsa ne olurdu? Aşağı yukarı aynı şey olabilirdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #810 : Şubat 14, 2022, 11:02:45 »
En son yakıt ortalamam 6.6 oldu. Ciddi gazlasam veya hızlı gitsem daha da artardı. (50km)

Diğer araçların ne yakacağını hesap etmek zor. Tüm şartlar eşit olduğunda bakmak lazım.

Benim aklıma gelen bir konuda ufak bir araştırma yaptım ama teknik bilgiye ulaşamadım. Atkinson otto çevrimi yaparken bana göre en önemlisi hacimdir. atkinson motorun kilit özelliği patlama sonrası enerji kazanımı yüksek ve sıkıştırma az olduğundan enerji kaybı daha az. 1.5 motorda aynı oranda kazanım var mıdır ? Tartışılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #811 : Şubat 14, 2022, 14:55:23 »
En son yakıt ortalamam 6.6 oldu. Ciddi gazlasam veya hızlı gitsem daha da artardı. (50km)

Diğer araçların ne yakacağını hesap etmek zor. Tüm şartlar eşit olduğunda bakmak lazım.

Benim aklıma gelen bir konuda ufak bir araştırma yaptım ama teknik bilgiye ulaşamadım. Atkinson otto çevrimi yaparken bana göre en önemlisi hacimdir. atkinson motorun kilit özelliği patlama sonrası enerji kazanımı yüksek ve sıkıştırma az olduğundan enerji kaybı daha az. 1.5 motorda aynı oranda kazanım var mıdır ? Tartışılır.

Ne kadar olursa hesabı… zaten sabit hızlarda sürmek için 100 beygirlere ihtiyaç yok. 100 ile sürerkeb 10-15kw güç yeterli mesela. 1.5 motor atkinson çevrimine geçiyorsa bu gücü rahat sağlar.

Keşke 1.8 motorun supap teknolojisi de otto’ya geçiş sağlasaydı. Ama daha çok yakardı tabi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 14, 2022, 22:36:25
D modunda yokuş inme ile B modunda inme karşılaştırması yaptım. Düşük hızda, 280m’de %2 fark oldu


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #812 : Şubat 16, 2022, 09:41:45 »
Videoyu yeni izledim. Gerçekten büyük şarj farkı ortaya çıkmış. %2 lik fark ile motoru boşa çeviriyor demekki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #813 : Şubat 16, 2022, 13:19:54 »
Gerçekten büyük şarj farkı ortaya çıkmış

Ne anlamalıyız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #814 : Şubat 16, 2022, 13:56:01 »
B modu kullanılmamalı.Klavuzda da yazılmış..  Fakat sizin için :)

Benim yolumda 12km kadar aşağı iniş var. Bu demek oluyor ki benim bataryaları hemen doldurmamak için bir fırsat olabilir. Tek sorun ice nin çok fazla devir çevirmesi oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #815 : Şubat 16, 2022, 15:46:19 »
B modu kullanılmamalı.Klavuzda da yazılmış..  Fakat sizin için :)

Benim yolumda 12km kadar aşağı iniş var. Bu demek oluyor ki benim bataryaları hemen doldurmamak için bir fırsat olabilir. Tek sorun ice nin çok fazla devir çevirmesi oluyor.

%2’lik fark çok büyük deyince… :) 280m’de ve düşük hızda bu fark oluyor. Daha hızlı inilen yerde sürtünemeler artacağı için yani devir yükseleceği için enerji kaybı daha fazla olacaktır.

Sizin güzergaha çözüm yok :) bir ihtimal şu yapılır. D’de iniş yaparken şarjınız %70’e ulaştığında vitesi N’ye alın. Nasılsa frenler elektrikli. Şişmez. Ama balata çok ısınır. İniş bittiğinde durup tekrar D’ye geçersiniz. Ama mantıklı değil yani, balatalar çok ısınır ve tehlikeli olur, tutmayabilir.

Siz yine de B’de inin :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #816 : Şubat 16, 2022, 18:10:35 »
En son yakıt ortalamam 6.6 oldu. Ciddi gazlasam veya hızlı gitsem daha da artardı. (50km)

Diğer araçların ne yakacağını hesap etmek zor. Tüm şartlar eşit olduğunda bakmak lazım.

Benim aklıma gelen bir konuda ufak bir araştırma yaptım ama teknik bilgiye ulaşamadım. Atkinson otto çevrimi yaparken bana göre en önemlisi hacimdir. atkinson motorun kilit özelliği patlama sonrası enerji kazanımı yüksek ve sıkıştırma az olduğundan enerji kaybı daha az. 1.5 motorda aynı oranda kazanım var mıdır ? Tartışılır.

Makul bir yaklaşım. Atkinson'dan ziyade Hybrid'teki sistem Miller diyebiliriz aslında. Ek kuvvet gereksinimi durumunda yardımcı ünite bataryadan güç alıyor mevcutta. Tabi kapasitör de olabilir. İç mekanik mantık ise aynı. Sıkıştıtma zamanındaki silindirin yaratacağı ve piston, piston kolu, krank ile iş zamanındaki silindire yaratacağı direnç ve dolayısı ile enerji kaybını azaltmak için, piston kol açısı belli nokraya gelene kadar emme supapını açık bırakarak, silindir içi basıncı bir süre engellemek. Tabi burada emme sistrmine piston hareketi ile geri basılan hava-yakıt karışımının da nasıl kullanılacağı önemli. Özetle, 2.0c bir ünitede silindir iş yaparken 1.5cc, egzoz zamani ise 2.0cc olarak davranıyor. Hacim farkını emme supap açık kalma süresi belirliyor.
Genel mantık ise sıkışma zamanında, karşı kuvveti en aza indirecek piston kol açısını yakalamak. Otto çevrime sıkışma anındaki her silindir pistonu, iş anındakilere engel.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 16, 2022, 18:11:38
Bu arada Egea Hybrid Otomatik de üretilmeye başlanmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #817 : Şubat 17, 2022, 08:35:57 »
Makul bir yaklaşım. Atkinson'dan ziyade Hybrid'teki sistem Miller diyebiliriz aslında. Ek kuvvet gereksinimi durumunda yardımcı ünite bataryadan güç alıyor mevcutta. Tabi kapasitör de olabilir. İç mekanik mantık ise aynı. Sıkıştıtma zamanındaki silindirin yaratacağı ve piston, piston kolu, krank ile iş zamanındaki silindire yaratacağı direnç ve dolayısı ile enerji kaybını azaltmak için, piston kol açısı belli nokraya gelene kadar emme supapını açık bırakarak, silindir içi basıncı bir süre engellemek. Tabi burada emme sistrmine piston hareketi ile geri basılan hava-yakıt karışımının da nasıl kullanılacağı önemli. Özetle, 2.0c bir ünitede silindir iş yaparken 1.5cc, egzoz zamani ise 2.0cc olarak davranıyor. Hacim farkını emme supap açık kalma süresi belirliyor.
Genel mantık ise sıkışma zamanında, karşı kuvveti en aza indirecek piston kol açısını yakalamak. Otto çevrime sıkışma anındaki her silindir pistonu, iş anındakilere engel.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 16, 2022, 18:11:38
Bu arada Egea Hybrid Otomatik de üretilmeye başlanmış.

Dynamic force her türlü harika bir motor.

Eski veya çok km yapmış prius’laron emme manifoldu temizleme videoları var. O geri kaçan hava yakıt yanında yanmış gazlar da kaçıyor emme’ye. Soba borusu gibi temizliyorlar sonra.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #818 : Şubat 17, 2022, 17:54:57 »
Dynamic force her türlü harika bir motor.

Eski veya çok km yapmış prius’laron emme manifoldu temizleme videoları var. O geri kaçan hava yakıt yanında yanmış gazlar da kaçıyor emme’ye. Soba borusu gibi temizliyorlar sonra.

Muhtemelen emme kanal yapısı da farklıdır, biriktirme kabı falan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #819 : Şubat 17, 2022, 20:53:26 »
Muhtemelen emme kanal yapısı da farklıdır, biriktirme kabı falan.

Bilmem. Ama kurumdan dolayı çalışmada bozulmalar yaşanıyor. Video altında da çok bahsedilmiş zaten