Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #780 : Şubat 02, 2022, 15:51:03 »
Şehiriçinde 70kmh gibi hızlarda daha çok elektrikle gitmek zaten tasarruflu bir sürüş getiriyor. Ben süzülmek yerine ice kapalıyken çok az gaz basmayı tercih ediyorum. Ufak sürtünme kayıplarını karşılacak kadar elektrik gücü veriyor. Böylece uğraşmadan elektrikle gidebiliyorum. Bataryanın bir miktar bitiyor olması çok önemli değil, aracın hızlı korumak veya enerjiyi dengeli kullanmak önemli. Eğim takip etmek gerek. Eğim sizden yana ise karar vermek size düşer, araç hızlanacaksa bataryayı şarj edebilirsiniz, araç yavaşlayacaksa süzülebilir veya hızı korumak için gaza elektrikle gidecek kadar basabilirsiniz. Eğim bizden yana değilse (bence) doğrudan ice çalıştırılmalı.

Peki ama yüksek hızda ( 100 den sonrası için ) ne yapılmalı ?

youtube kanalı weberauto nun ( understanding the toyota rav4 hybrid ) videosunda veya 2016 - 2022 prius, prius prime transaxle - p610 quick look videolarında bahsedilen tork aktarımı kısmına takıldım. ( işyerinde olmadığımdan link veremiyorum. )
Belirli bir hızdan sonra mg1 in ice torkunu tam aktarabildiğinden bahsetmiş. Diğer yandan ice nin en verimli çalıştığı devir aralığı söylemiş.
Bu bilgilere bakarak bizim araç ile 105 kmh civarı hızlarda ve eco bölgesi tamamı dolu olacak şekilde gaza basıldığında ( devir 2500 ü geçmeden ) olabilecek en ekonomik sürüşü yakalayabiliyoruz. Bu durum hem şarj için hem aktarım için. Yavaşlama, düz gitme veya hafif eğim koşullarında nasıl davranacağınız size kalmış. Özellikle bayır çıkarken veya uzun yolda eco göstergesi altında dolan mavi çizgiye dikkat etmek gerek.
Yüksek hızlarda ne yapmalı sorusunun cevabı maalesef yok. Çünkü hava sürtünmesi yüksek hızlarda çok daha baskın bir şekilde etkili oluyor. (Hızınızı 2 katına çıkartırsanız, hava sürtünmesi 8 katına çıkıyor). Bu kaybı önlemek için yapılacak en mantıklı hareket, kaportaya çok daha kaygan bir cila ya da vazelin sürmek :) İşin şakası bir yana, corolla hava sürtünme katsayısı (Cd) oldukça düşük bir tasarıma sahip zaten ve pek de yapacak bir şey yok.

Bahsettiğiniz videoları izlemiştim MG1, spesifik hız ve motor devrinde ,devre dışı kalıp iç sürtünme yaratmıyor ve bu şekilde verim artıyor. ( Tam değerleri hatırlamıyorum). Bu ICE'ın en verimli olduğu yer demek doğru değil çünkü ice'ın iç dinamikleri göz önüne alındığında en verimli bölge 1800-2000 rpm civarında çıkıyor. Bunu 2ZR-FXE motorunun tork devir eğrilerinde görebilirsiniz. Bahsettiğiniz videoda söylenmek istenen şey ise MG1' in yaratacağı sürtünmeden dolayı oluşacak kaybı azaltmak adına bu sfesifik hız ve devir öneriliyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #780 : Şubat 02, 2022, 15:51:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #781 : Şubat 02, 2022, 16:20:08 »
Çok güzel veriler toplamışsınız. Aracın en az yaktığı hızlar ortaya çıkmıştı. Fakat şehir dışında düşük süratte gidilmiyor. Benim yolum yaklaşık 8 - 10 saat kadar sürüyor.
Bu nedenle diyorum ki bir nebze daha hız yapmak istersek eğer 105 kmh hızı baz alabiliriz. Böylelikle aynı 70 kmh hızı gibi bir mihenk noktası olabilir.

Öyle desenize. Ben 110 ile gidiyorum uzun yolda :) kısa mesafeli uzun yollarda ise 70-90 arası sürüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #782 : Şubat 02, 2022, 19:59:43 »
otto atkinson çevirim meselesi bence çok önemli. Ben bu durumu tam olarak çözemedim.
fxe motor tek vvt valfe sahip. lift teknolojisi yok. subap ayarı giriş, emme subaplarında olmalı. otto çevrimine geçtiğinde daha çok güç üretecektir. Daha fazla güç daha çok verim midir ?

fxe motoru yeni üretilen motorlar gibi otto çevrimine geçiyor mu ?

Örn : http://australiancar.reviews/8AR-FTS-engine.php

torku maksimum verdiği devirin bence bir önemi yok. ekonomi aracı olduğundan az yakıp mümkün olduğunca çok gitmesini istiyorum. harcadığım benzine karşılık ürettiği güç veya tork önemli.

En verimli devir 1800 - 2100 arası gibi görünüyor. Bu devirlerde gidildiğinde gerekirse şarj edilip, ice nin gücünü elektriğe çevirip anında kullanma hususunda daha iyi olacaktır. Böylelikle çok yüksek devir çevirmeden bayırlar hariç yola gidilebiliyor. Sadece sabırlı olmak, sakin davranmak ve gazla oynamamak gerekiyor gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #783 : Şubat 02, 2022, 20:01:56 »
Bizdeki motorlar yeni corolla 1.5 gibi hem ottı hem atkinson çevrimine geçmiyor diye biliyorum. Sadede atkinson çevrimene göre ayarlı. Yoksa 98 değil, daha güçlü bir çıkışı olabilirdi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 02, 2022, 20:04:32

1800-2200 devir verimli gözüküyor ama ben çok kez 1400-1500 devirde 220 gr/kwh verimlilikle gittim. Çoğu kez 2200 devirde katalog veriminden daha az verimle sürdüm. Verimin sadece devir bandı ile ilişkisi yok, motor yükü, sıcaklığı ve sürücünün sürüş stiline göre yani sakin-güç isteme durumuna göre daha düşük devirlerde de motor maksimum verimde çalışıyor. Hem de çok kez yapıyor bunu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #784 : Şubat 02, 2022, 21:19:49 »
aslında 1500 ila 3000 devir arasını verimli kullanım için kullanabiliriz.



Verim isteyen ice nin motor suyu sıcaklığını 70 c üstünde tutmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #785 : Şubat 02, 2022, 21:24:44 »
otto atkinson çevirim meselesi bence çok önemli. Ben bu durumu tam olarak çözemedim.
fxe motor tek vvt valfe sahip. lift teknolojisi yok. subap ayarı giriş, emme subaplarında olmalı. otto çevrimine geçtiğinde daha çok güç üretecektir. Daha fazla güç daha çok verim midir ?

fxe motoru yeni üretilen motorlar gibi otto çevrimine geçiyor mu ?

Örn : http://australiancar.reviews/8AR-FTS-engine.php

torku maksimum verdiği devirin bence bir önemi yok. ekonomi aracı olduğundan az yakıp mümkün olduğunca çok gitmesini istiyorum. harcadığım benzine karşılık ürettiği güç veya tork önemli.

En verimli devir 1800 - 2100 arası gibi görünüyor. Bu devirlerde gidildiğinde gerekirse şarj edilip, ice nin gücünü elektriğe çevirip anında kullanma hususunda daha iyi olacaktır. Böylelikle çok yüksek devir çevirmeden bayırlar hariç yola gidilebiliyor. Sadece sabırlı olmak, sakin davranmak ve gazla oynamamak gerekiyor gibi.
Daha fazla güç daha az verimdir. Yani atkinson olmayıp otto olsaydı daha fazla güç veren ama daha az verimli bir motor olacaktı. 'Ayrıca maksimim tork verdiği devir en verimli devirdir' diye bir şey de yok tabi. Devir-tork grafiklerinde güç eğrileri çizilebilir ve verim bölgeleri tanımlanır. Onu kastetmiştim. Genelde 220 g/kWh civarı verimli bölgeler 1800-2000 devirde gerçekleşiyor. Devir yükselirse verim düşüyor ki bu normal, gereksiz sürtünmeyi arttırıp motor yağını ısıtmış oluyoruz. Çok düşük devirlerde de motor sıcaklığı düşmeye başlayacak ve buna bağlı yağ akışkanlığı azalıp sürtünme artacak ve yine verim düşecektir. Tabi Tansu bey'in de dediği gibi sırf devir önemli değil,Tansu bey daha düşük devirlerde 1400 1500 civarı ideal BSFC yakalamış tabi burada tam yük altında kullanmak da çook önemli. Yani bu devirlerde tam yük olacak şekilde kullanırsak en ideali olacaktır. Elimde datalar mevcut, boş zamanımda hem kendi hem de tansu bey'in datalarını inceleyip, tork-devir grafiklerini ve verim değerlerini çıkartıp sizlerle paylşabilirim.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #786 : Şubat 04, 2022, 11:23:51 »
Çin sitelerinde 7,2v ni-mh silindirik batarya satışı çok var. Bize de gelecektir. Hücre fiyatı 50-55 dolar civarı. Umarım 10 seneye iyice ucuzlar ve ülkemizde de olur

Bizdeki pil hücreleri kutu şeklinde. Satılanlar silindirik. Ama fark yok. Eskisi çıkarılıp bunlar da takılabiliyor aynı kasaya. Değişim videoları var


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #787 : Şubat 04, 2022, 13:40:55 »
Çin sitelerinde 7,2v ni-mh silindirik batarya satışı çok var. Bize de gelecektir. Hücre fiyatı 50-55 dolar civarı. Umarım 10 seneye iyice ucuzlar ve ülkemizde de olur.
https://www.n11.com/urun/profuse-1200-mah-37-v-bassiz-18650-li-ion-sarj-edilebilir-pil-1952138?magaza=motorobit

18650 Piller 3.6v - iki tanesi 7,2v ediyor. Yani şuan kullandığımız bir hücre voltajıdır.
28 hücreli olduğuna göre 7,2 * 28 = 201,6 volt ediyor.

toyotanın bataryasının bir hücresinin içindekileri bilemiyoruz. seri veya paralel hücreler olabilir. Isıyı ve ömürü arttırmak için inanıyorum ki birşeyler yapmışlardır.

56 adet 3.6v luk 18650 pil ile 56*15,21tl = 851.76tl para ediyor.

Ben bu parayı çöpe atmaya razıyım. Pil fabrikasından bu pilleri alıp. ısınmayacak şekilde dizip bir batarya grubu oluşturabilirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #788 : Şubat 04, 2022, 14:49:59 »
https://www.n11.com/urun/profuse-1200-mah-37-v-bassiz-18650-li-ion-sarj-edilebilir-pil-1952138?magaza=motorobit

18650 Piller 3.6v - iki tanesi 7,2v ediyor. Yani şuan kullandığımız bir hücre voltajıdır.
28 hücreli olduğuna göre 7,2 * 28 = 201,6 volt ediyor.

toyotanın bataryasının bir hücresinin içindekileri bilemiyoruz. seri veya paralel hücreler olabilir. Isıyı ve ömürü arttırmak için inanıyorum ki birşeyler yapmışlardır.

56 adet 3.6v luk 18650 pil ile 56*15,21tl = 851.76tl para ediyor.

Ben bu parayı çöpe atmaya razıyım. Pil fabrikasından bu pilleri alıp. ısınmayacak şekilde dizip bir batarya grubu oluşturabilirim.

Deneme yapılır tabi ama kasaya oturtmak lazım. Hazır 7,2v silindirler var. Prius için yapılmış. Adam çok kolay değiştirdi. Sıcaklık için orijinalinde de bir şey yok diye biliyorum.


Bu da orijinal hali kutu şeklinde yapılmış hücreler



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #789 : Şubat 04, 2022, 15:16:51 »
https://www.n11.com/urun/profuse-1200-mah-37-v-bassiz-18650-li-ion-sarj-edilebilir-pil-1952138?magaza=motorobit

18650 Piller 3.6v - iki tanesi 7,2v ediyor. Yani şuan kullandığımız bir hücre voltajıdır.
28 hücreli olduğuna göre 7,2 * 28 = 201,6 volt ediyor.

toyotanın bataryasının bir hücresinin içindekileri bilemiyoruz. seri veya paralel hücreler olabilir. Isıyı ve ömürü arttırmak için inanıyorum ki birşeyler yapmışlardır.

56 adet 3.6v luk 18650 pil ile 56*15,21tl = 851.76tl para ediyor.

Ben bu parayı çöpe atmaya razıyım. Pil fabrikasından bu pilleri alıp. ısınmayacak şekilde dizip bir batarya grubu oluşturabilirim.
Her bir kutuda 6 adet pil mevcut. 2 si seri (yani 7.2 Volt) ve 3 adet paralel şekilnde bağlanmış durumdalar. 28 adet kutu mevcut. Toplamda 28x6 = 168 pil ediyor. Bu şekilde dizerek 201,6 Volt elde edebiliyorsunuz ancak diğer taraftan akım.saat değerini de tutturmak için yüksek enerjili pil kullanmak gerekiyor. 3 adet paralel bağlı oldukları için ve orjinali 6.5mAh olduğundan 2.2 mAh'lık pil bulmamız gerekiyor ki kutu içindeki 3 paralel pil grubundan toplamda 6.6 mAh elde edebilelim. 168 adet 2.2 mAh pil uygun fiyata bulabilir miyiz bilmiyorum. alibaba da var ama gümrük vs. sıkıntı çıkabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #790 : Şubat 04, 2022, 15:50:21 »
Bu günlerde prius.chat sitesini inceliyorum. Güzel bir forum sitesi. Fazladan konulmuş pillerin sadece ağırlık yapacağını yazan var.

https://priuschat.com/threads/what-is-the-usable-power-in-kwh.108925/page-2

Bence seri bağlamakta çok büyük bir sorun yok. Batarya kalitesi ise tahminen akımı geçirecektir. Ömrü tükenmediği sürece seri bağlantıda sorun olmaz.
Paralelde ise akım sürekli yer değiştirecektir. Bit hücre öldüğünde diğerleri o hücreye akım vereceklerdir. Verimli olmaz veya ısı üretir diye endişelenirim.

Toyotanın bataryaları seri ve paralel dizme sebebi anlık akım çekmek veya frenleme esnasında enerjiyi depolamak için olabilir. Şuan işin rengi değişti.

Çinden batarya almak kurulum açısından çok rahat olacaktır. Maliyet düşünülmezse zaten hiç bir itirazım yok. Ama burası Türkiye, attığım taş ürküttüğü kuşa değer mi diye düşünüyorum.

168 batarya miktarı çok. 2500 tl maliyeti var. Çin veya ülkemizde üretilen bataryaları zamanı gelince değerlendireceğiz.

Benim tahminim batarya 5. yılda sorunlara başlayacaktır. İnternette NiMh batarya kullanan eski prius yaris auris kullanıcılarından genel dönüş bu şekilde. En mantıklısı garantisi olduğu sürece servisden çıkmamak. Batarya ömrü için sıcaklık çok önemli diyor carcarenuts denilen youtube kanalı.. Isındırmamak için daha önce bahsettiğim küçük bir projem vardır.

Bir içten yanmalı motor yaptırmak bile ciddi maliyet. Bataryaların ömrünün tükenmesini hiç istemiyorum. Daha doğrusu masraf etmeden satmak, uzun süre binmek için aldım aracımı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #791 : Şubat 04, 2022, 19:11:40 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  5 sene çok erken bir süre. Sorunlu denilen 3.nesil yaris hybrid’lerin bile çok azı pilden dolayı servise gitti. Çalışma arkadaşımda yaris Hybrid 2015 model var. Senelik 10-15bin km yapıyor. 7.senesinde pilleri sorunsuz. Hatta ona yaptığımız pil ömrü testini burada paylaşmıştım. 3.nesil hybridlerde şarj alım ve çıkış daha yüksek kotalı. Yani daha kontrolsüz ve arızaya daha müsait. Bizdeki 4.nesil ni-mh pillerin ben 10 seneyi sorunsuz geçirip, 13 seneye kadar sorun çıkarmayacağını düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #792 : Şubat 05, 2022, 12:20:41 »
Anıl Bey, arkadaşımın akrabasında bahsettiğiniz hybrid Rav4 var ve bildiğim kadarı ile elektrik motoru arka aksa güç veriyor ve bu şekilde 4 çeker işlevi görüyor. Yani bataryalar boş ise araç sadece önden çeker oluyor. Kullanımda aslında buna dikkat etmek gerek.

Bu arada arkadaşımın geldiği ülkedekilerle Türkiye'deki Corolla hybridleri karşılaştırmak istedik, orada sadece 2.0 hybrid görünüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #793 : Şubat 05, 2022, 14:45:00 »
Benim kafama takılan kısım şu:
Atkinson motorlarda emme subapını daha geç kapatarak bir miktar havanın emme manifolduna gerçi kaçması ve bu sayede silindir hacminden daha az hava-yakıt karışımı girmesi (turboların tam tersi), yanma sırasında ise silindir hacminin tamamının kullanılması düşünülmüş. Emme subabını daha geç kapatma işlemini ise subapların zamanlasını ayarlayan egzantirik mili üzerindeki kam çıkıntılarının açısını değiştirerek yapıyorlar.
Diğer taraftan birçok motorda kullanılan vvt teknolojinde ise değişken zamanlı subap sistemi zaten var yani subapları farklı zamanlarda açıp kapatabiliyorsunuz. Yani diğeceğim şu: vvt teknolojine sahip bir motor da emme subabını daha geç kapatarak atkinson taklidi yapabilir mi? yapamaz ise neden yapamaz?
bildiğim kadarıyla egzantirik milindeki kamlar hem emme hem de eksoz subaplarını kontrol ediyor ve kam açıları vvt ile değiştirilebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #794 : Şubat 05, 2022, 18:51:36 »
Anıl Bey, arkadaşımın akrabasında bahsettiğiniz hybrid Rav4 var ve bildiğim kadarı ile elektrik motoru arka aksa güç veriyor ve bu şekilde 4 çeker işlevi görüyor. Yani bataryalar boş ise araç sadece önden çeker oluyor. Kullanımda aslında buna dikkat etmek gerek.
Bu arada arkadaşımın geldiği ülkedekilerle Türkiye'deki Corolla hybridleri karşılaştırmak istedik, orada sadece 2.0 hybrid görünüyor.

Yeni corolla cross araçlar da aynı sistem ile gelecekler. Sadece hybrid seçeneği ile getirmeyi düşünüyormuş toyota.
Bence en ideal motoru 1.2 turbo olan. Fakat 4x4 seçeneği için mutlaka hybrid olmalı. şaft seçeneği yok.

Türkiye de satılan araçlar için avrupadaki kurallar geçerli değil. Plugin hybrid veya solid batarya bizim pazarımız için çok lüks. Hatta sadece turbo bile fazla geldi corollaya. Yurtdışı araçlarda bulunan eksozdan ısıtma sistemi, ısı depolama sistemi, ön hareketli panjur, alt gövde koruma plastikleri gibi birçok farklar var. Fakat avrupada en baz donanım seviyesinde dahi bunlar sunulmuş. İnsanların beklentilerine ve gelir seviyelerine göre toyota pazar araştırmasını yapıyor. İnanın yaris hybrid aracın Li-ion batarya ile gelmesi bile satışlarını ciddi düşürecektir. Tercih edilme sınırını zorluyor çünkü. Toyotanın satma sebebi ise fiyatına göre iyi bir araba sunduğu içindir. Yoksa hiçbir kullanıcı yol motor rüzgar sesinden memnun değildir..
2.0 hybrid motorlar için ise vergi avantajı olsa bile ( hatta 1.3 motor vergilendirmesi ile gelse bile ) satılabileceğini düşünmüyorum. Büyük motor daha fazla güç, büyük batarya grubu ve daha güçlü elektrik motoru ile gelmek zorunda. Ufacık maliyetlerin ülkemizde araba fiyatlarını uçurabildiğini düşündüğümüzde ben; 4x4, solid batarya, plugin hybrid gibi özelliklerin tutmayacağını söyleyebilirim.
Yapılması gereken ise daha önce üretilmiş teknolojileri zamanla corollaya koymak.

Yani diğeceğim şu: vvt teknolojine sahip bir motor da emme subabını daha geç kapatarak atkinson taklidi yapabilir mi? yapamaz ise neden yapamaz?
Şuan hybrid araçlarda kullanılan 1.8 motorlar tarih kokan içten yanmalı motorlardır. 2000 li yıllarda toyota da var olan vvt teknolojisi vardır. vvt sadece tek eksantrik miline entegre. son çıkan motorlarda ise vvtL-i geliştirdiler. Hem cam zamanı değişiyor, hem subap açılma miktarı değişiyor hemde bunu sadece bir devirde yapacak şekilde değil, akıllıca düşük devirlerde yönetecek şekilde programlanmış.
1.8 2zr-fxe motorda ise sadece belli devirde devreye giren bir sistem var. Bu 99 model 2.0 avansislerde kullanılmış toyotanın ilk vvt motorlarından miras kalan basit bir düzenek gibi. 2022 yılındayız.
1.8 motorlarda 3500 devirlerde canlanma hissedersiniz. Tork eğrisi de bunu gösteriyor. 3600 devirde max tork veriyor. eco göstergesinde power ( pwr) kısmının ortasına kadar gaz bastığınızda içten yanmalının gücünü tam kullanıyoruz.
Bütün bunları tarif ettikten sonra bence subap ayarını normal e çevirerek atkinson ottoya çevrilebilir. Bizim motor yapabilir mi bilmiyorum. Devir sınırlaması olduğundan fazla güç vermesi beklenmez ama torkun fazla olmaması mg1 in limiti nedeniyle midir ? yoksa motorun limiti mi ? bu merak konusu..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #795 : Şubat 05, 2022, 19:21:10 »
100km’lik boş bir yolumuz var. 1.5 benzinli corolla ve 1.8 hybrid corolla bu yolda 100km hızla aynı şekilde sürüyorlar. Yol sonunda hangisi daha az yakmış olur?

Hybrid sabit 100km hızla giderken benzinli motoru hiç kapatmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #796 : Şubat 05, 2022, 19:53:58 »
100km’lik boş bir yolumuz var. 1.5 benzinli corolla ve 1.8 hybrid corolla bu yolda 100km hızla aynı şekilde sürüyorlar. Yol sonunda hangisi daha az yakmış olur?

Hybrid sabit 100km hızla giderken benzinli motoru hiç kapatmaz
Ağırlık, hava sıcaklığı, lastik tipleri aynı ise, ve yol boyunca hiç yavaşlama vs. yapılmadan gidiliyorsa, 1.5 daha az yakar çünkü bildiğim kadarıyla 1.5 motor verimi daha iyi (%40).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #797 : Şubat 05, 2022, 20:01:46 »
1.5 daha az yakar. Teknolojik bir motor çünkü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #798 : Şubat 05, 2022, 20:31:57 »
Otomatik 1.5 100km hızda 2000 devir çeviriyor. Hybrid ise 1400-1500 devir çeviriyor. Hybrid 4 litreden fazla yakmaz. Yeni bir motor olmasına rağmen 1.5 motor 4 litre yakabilir mi?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #799 : Şubat 05, 2022, 20:33:06 »
 1.5 daha az yakıyorsa fabrika verilerinde şehir dışı yakit tüketimi hybrid de nasil daha az gösteriliyor.