0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tansu bey merhaba, 2021 model corolla hybrid kullanıcısıyım. önceki yazılarınızda belirttiğiniz "süzülme" olayını aracımda gerçekleştiremiyorum.Bir yazınızda süzülmeyi tanımlarken yanlış hatırlamıyorsam "vites boşta gibi" olarak yazmıştınız.Süzülme yerine vitesin boşa alınması aynı sonucu doğurur mu?Vitesin boşa alınması şanzımana zarar verir mi?
Tansu bey "Pluse Glide" sürüşü açıklarken, gaza belli bir oranda basıldığında hem bataryadan harcama yapılmadığı hemde aracın şarj etmediği durum olarak açıklamıştı. Vites boşa alındığında da benzer durum gerçekleşiyor.
Vitesi boşa almanızı önermem çünkü tekrar gaza basma ihtiyacında zaman kaybı oluşur ve frene basarsanız da hidrolik fren devreye girer ve rejenerasyondan faydalanamassınız. Ayrıca balataları da çabuk yıpratırsınız.
Hüseyin bey, sürüş modu D’dir. Aracı servis haricinde N moduna almayın. Bir diğer konu, hybrid corolla’nın şanzımanını diğer arabalarla kıyaslamayın. Hybrid corolla’da diğer araçlar gibi bir şanzıman yok. Çok daha farklı bir sistem var. Cvt ile bile alakası yok. Çift kavramada yelken modu iki şekilde. Eskilerde boşa alır araba çalışır. Yenilerde araba stop eder ve boş vitese alır. Frene basınca arabanın çalışmasının sebebi frenlerdir. Fren servosunun çalışması için emme manifoldundan servoya hava gelmesi lazım. Hybrid corolla’da fren servosu da yok. Yani kısacası N’ye almayın. Süzülmek için sadece gaza birazcık basın. Göstergede hangi ekran açık sizde? Pil seviye ve enerji dönüşümü ekranı açık olmasın. Gösterde puanlama tablosu ve gaz pedal durumunu gösteren gösterge açık olsun. Son olarak kitapçıkta sürüş anında vitesin D veya duruma göre B harici olmaması söylenir
Otomatik araçlarda vitesin boşa alınması ile ilgili birçok forumda;Vites boşta iken şanzımanın yeterince yağlanmayacağından şanzımana zarar vereceği,Yokuş aşağı vitesin boşa alınması halinde frenlerin bir süre sonra sertleşeceği ve güvenli sürüş yapılamayacağı,Vitesin n konumundan d konumuna alındığında aracın hızına göre doğru vites seçimi yapamayacağı için şanzımana zarar verebileceği,Ayrıca yokuş aşağı vites boşa alındığında motorun rölantide çalışacağı için esasen yakıt tasarrufu yapılamadığı gibi daha fazla yakıt tüketeceği yolunda görüşler gördüm. Hybrid araçta sizin açıkladığınız gibi sadece gaza basılmasında gecikme, fren yapıldığında hidrolik frenin devreye girmesi, fazladan balata aşınması ve bu sırada bataryanın şarj edilmemesi gibi sakıncalar oluşacağını kabul edersek, yukarıda belirttiğim diğer forumlarda sayılan zarar ihtimallerinin oluşmayacağını anladım.Yine bazı formlarda yeni nesil otomatik araçlarda "yelken modu" ya da "serbest sürüş modu" olarak adlandırılan modda gaz pedalından ayak çekildiğinde motor ve şanzımanın birbirinden ayrıldığı (yani bir nevi sistemin otomatik olarak vitesi boşa almasına benzer bir durum oluşacağı), frene basılması halinde bu moddan çıkıldığına ilişkin bilgiler bulunmaktadır.Hybrid araçta dikkatli bir kullanım ve gerektiğinde vitesi n konumundan hızlı bir şekilde d konumuna getirilmesi halinde sizin açıkladığınız gibi gaz pedalını ayarlayamadığımdan vitesi boşa almayı da alternatif olarak kullanabileceğimi düşünüyorum.
@Anıl Köksal Bayburt (3104) ice’nin en verimli çalışma aralığı olabilir. Ama bu az yakacağı anlamına gelmez. Yani 80 ile sürmek, 105 ile sürmekten daha az yaktırır. Kullanacağımızdan fazla enerji üretmek, zarar anlamına geliyor. Rüzgar ve lastik sürtünmeleri baş aktör