Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123406 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #760 : Ocak 17, 2022, 21:22:58 »
Bizde kolay kolay bişey olmaz,Amerikalılar araç kullanımı konusunda bizden çok daha sertler araçlara pek acımazlar,
Ama bizde öylemi?
Mesela Anıl köksal bey 5000 de bir yağ değiştiriyor keza siz çok dikkatli kullanmaya çalışıyorsunuz o yüzden bizde araçlar doğru bakım yapıldığı sürece sıkıntı çıkartmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #760 : Ocak 17, 2022, 21:22:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #761 : Ocak 17, 2022, 22:30:41 »
İnşallah. 10 sene içinde forumda konusu açılacak mı bakalım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #762 : Ocak 23, 2022, 22:30:14 »
Arkadaşlar motor yağ çubuğu ile ilgili olarak bugün tekrar yaptığım kontrolde durumun kötüleşmemek kaydıyla devam ettiğini gördüm, yağ çubuğunda motor stop edilip bir veya birkaç gün kadar beklenilip soğuk motorda yağ seviyesi ölçülmeye çalışılırken yağ çubuğu üzerinde ve yağın içinde karartılar gördüğümden bahsetmiş idim.

Bu durumu resim ile gösterme şansım da olmamıştı. Ben de videoya aldım. Çünkü yağ çubuğu ucundan yağın içine hemen yayılıyor ve belirsizleşiyor.

Bende jant temizleyicisi olarak bir sprey temizleyici vardı. Jantlara sıkıldığında genelde mor demir tozlarını görüyorduk. Bu spreyi yağ çubuğuna sıktım ve mor renk göremedim. Demir tozu ihtimalini azalttığımı düşünüyorum.


Bu video sıcaklık -12 derece iken ve araç 2 gündür çalışmamışken çekildi. En son uzun yoldan geldi. Gelirken de bayırlarda biraz zorladım. En çok 4000 devir de gitmiş olsam da 15dk boyunca bu devirlerde gitmek durumunda kalıyorum. Bayır sonunda 2-3 km lik dinlenme periyodu oluyor. İce çok fazla çalışmıyor. Bayır bitişinde gazı bıraktığım an ice stop edebiliyor.

Buarada bir bug buldum sanki; araç klima sistemi ısıtmaya alındığında ice stop etmiyor veya içeriyi ısıtmak için stop etmiyor. Böylece piller daha çok dolu oluyor. Çift taraflı klima sistemi olduğundan ben sağ tarafı HI konumuna aldım. sol tarafı da normale ayarladım. Motor sıcakken ses sorunu olmuyor. Batarya gücü olduğundan devir çok artmıyor veya gaz pedalına daha güzel tepki veriyor. Çekiş düzgün oluyor. Daha az devir ile bayır çıkmak güzel. Ayrıca ters modda da gitmeye çalışıyor. Motor ısıtma durumunda iken devir 1500 gibi gezerken batarya dolu olduğundan düz yollarda gidebiliyor.  Tek sorun biraz fazla tüketiyor. 5.6 yerine 5.9 ortalama ile geldim.

Kesinlikle motorun önü kapanmalı. ice çok çabuk soğuyor. Tekrar ısınması için zaman gerekiyor. Isınmadan gaza basıldığında dizel takırtıları duyuyorum. Panjur şart.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #763 : Ocak 24, 2022, 08:57:21 »
Motor kendi halinde ısıtma çalışırken (eğer gaza basılmıyorsa), %63’ten fazla şarj etmiyor diye gördüm. Yolda giderken de aynı. %63’ten sonra şarjı kesiyor. Ters moda geçiyor çoğu zaman. Ama fren ve teker kuvveti varsa %80’e kadar çıkıyor.

Rampa aşağı olan bug zaten vardı. Toyota şarj seviye düğmesi koymalıydı. Gerek rampa inerken, gerek uzun yolda ayağı gazdan çekme durumları için gerekse motor ısınmak için çalışırken şarjın seviyesini biz belirleyebilmeliydik. Diğer elektrikli ve hibrit araçlarda olduğu gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #764 : Ocak 31, 2022, 16:20:34 »
Tansu bey merhaba, 2021 model corolla hybrid kullanıcısıyım. önceki yazılarınızda belirttiğiniz "süzülme" olayını aracımda gerçekleştiremiyorum.
Bir yazınızda süzülmeyi tanımlarken yanlış hatırlamıyorsam "vites boşta gibi" olarak yazmıştınız.
Süzülme yerine vitesin boşa alınması aynı sonucu doğurur mu?
Vitesin boşa alınması şanzımana zarar verir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #765 : Ocak 31, 2022, 16:27:18 »
Tansu bey merhaba, 2021 model corolla hybrid kullanıcısıyım. önceki yazılarınızda belirttiğiniz "süzülme" olayını aracımda gerçekleştiremiyorum.
Bir yazınızda süzülmeyi tanımlarken yanlış hatırlamıyorsam "vites boşta gibi" olarak yazmıştınız.
Süzülme yerine vitesin boşa alınması aynı sonucu doğurur mu?
Vitesin boşa alınması şanzımana zarar verir mi?

Merhaba, araç hareket halinde iken boşa alamazsınız uyarı verir..Ayağınızı gazdan çektiğiniz anda süzülme başlamış olur aslında neden yapamadığınızı düşünüyorsunuz ?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #766 : Ocak 31, 2022, 16:35:14 »
Belki süzülmeyi yanlış anlattım. Tansu bey "Pluse Glide" sürüşü açıklarken, gaza belli bir oranda basıldığında hem bataryadan harcama yapılmadığı hemde aracın şarj etmediği durum olarak açıklamıştı. Vites boşa alındığında da benzer durum gerçekleşiyor.
Ayrıca ben aracı N konumuna aldığımda araç herhangi bir uyarı da vermiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #767 : Ocak 31, 2022, 16:46:23 »
O zaman yeni hybrid sahipleri daha doğru bilgi verir.. Benim araçta boşa alınmıyor hareket halindeyken, uyarı veriyor..

Tansu bey "Pluse Glide" sürüşü açıklarken, gaza belli bir oranda basıldığında hem bataryadan harcama yapılmadığı hemde aracın şarj etmediği durum olarak açıklamıştı. Vites boşa alındığında da benzer durum gerçekleşiyor.
Bunu da obd cihazı olmadan görmem mümkün değil herhalde.. Ben yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum, araç hareket halindeyken göstergede herhangi bir yönde enerjia akışının olmadığı bu durum hiç oluşmadı.. belki saniyelik bir kaç kere olmuştur..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #768 : Ocak 31, 2022, 17:36:47 »
İdeal Süzülmeyi obd cihazı olmadan da yapabilirsiniz. Gaz pedalından tamamen ayağınızı çekerseniz bu ideal süzülme olmaz. Araç şarj moduna geçip sizi yavaşlatır. Bunun yerine ayağınızı çok hafif gaz pedalına dokundurun ve tüplü göstergeyi(chrgng, low eco, upper eco, power) şarj etmediği ama güç de harcamadığı tam 0 noktasında tutmaya çalışın. Ub een ideal süzülme şeklidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #769 : Ocak 31, 2022, 18:19:47 »
Açıklama için teşekkürler.
 Ancak sanırım ben gaz pedalını aciklamanizdaki gibi ayarlayamıyorum. Bu nedele basaramiyorum sanırım.
Vites boşa alındığında da aynı sonuç oluşuyor. Vitesi boşa almak çok daha kolay tabiiki  :D

Merak ettiğim bu uygulamanın  boş vitesle farkı nedir.
Ayrıca aracın kitapçığında vites bosa alındığında bataryanın şarj etmeyeceği, uzun süre n konumda kaldığında  bataryanın bitebileceği yazıyor.
Bunun dışında aracın n konumunda kullanılmasının başkaca olumsuz bir duruma neden olacağına ilişkin bir uyarı da göremedim. Yokuş inişlerde de böyle bir uyarı yok.
Hareket halinde vitesi n konuma alıp sürüş yapılmasının şanzımana zarar verip vermeyeceği konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #770 : Ocak 31, 2022, 19:53:53 »
Vitesi boşa almanızı önermem çünkü tekrar gaza basma ihtiyacında zaman kaybı oluşur ve frene basarsanız da hidrolik fren devreye girer ve rejenerasyondan faydalanamassınız. Ayrıca balataları da çabuk yıpratırsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #771 : Şubat 01, 2022, 12:13:54 »
Hüseyin bey merhaba. Süzülmenin nasıl yapılacağını sedat hoca yazmış zaten. Bahsi geçen ekran açıkken ve ayağınız gazda değilken mavi tüp dolar. Charge yani. Biraz gaza basın. Mavi tüp azalıp bitene kadar basın. Yeşil tüp dolmaya başlamasın. Tam sıfırda kalsın. Sürüş modlarına göre gaz pedalı hassasiyeti değişiyor. Eco modda kullanıyorsanız biraz daha fazla basmanız gerekebilir.

Ama ayak gazdan çekilince kesinlikle süzülmüyorsunuz. En yüksek vitesteymiş gibi pilleri şarj ederek aracı yavaşlatıyorsunuz. Eldeki enerji ile en verimli sürüş o enerjiyi direkt kullanmaktır. O da süzülmek demek.

Vitesi boşa almak sorun değil. Sorun; tekrar D’ye almak. O sırada jeneratöre bağlı dişlilerde ani yükler oluşup zarar verme ihtimali var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #772 : Şubat 01, 2022, 15:17:30 »
Vitesi boşa almanızı önermem çünkü tekrar gaza basma ihtiyacında zaman kaybı oluşur ve frene basarsanız da hidrolik fren devreye girer ve rejenerasyondan faydalanamassınız. Ayrıca balataları da çabuk yıpratırsınız.

Otomatik araçlarda vitesin boşa alınması ile ilgili birçok forumda;

Vites boşta iken şanzımanın yeterince  yağlanmayacağından şanzımana zarar vereceği,

Yokuş aşağı vitesin boşa alınması halinde frenlerin bir süre sonra sertleşeceği ve güvenli sürüş yapılamayacağı,

Vitesin n konumundan d konumuna alındığında aracın hızına göre doğru vites seçimi yapamayacağı için şanzımana zarar verebileceği,

Ayrıca yokuş aşağı vites boşa alındığında motorun rölantide çalışacağı için esasen yakıt tasarrufu yapılamadığı gibi daha fazla yakıt tüketeceği yolunda görüşler gördüm.

Hybrid araçta sizin açıkladığınız gibi sadece gaza basılmasında gecikme, fren yapıldığında hidrolik frenin devreye girmesi, fazladan balata aşınması ve bu sırada bataryanın şarj edilmemesi gibi sakıncalar oluşacağını kabul edersek, yukarıda belirttiğim diğer forumlarda sayılan zarar ihtimallerinin oluşmayacağını anladım.

Yine bazı formlarda yeni nesil otomatik araçlarda "yelken modu" ya da "serbest sürüş modu" olarak adlandırılan modda gaz pedalından ayak çekildiğinde motor ve şanzımanın birbirinden ayrıldığı (yani bir nevi sistemin otomatik olarak vitesi boşa almasına benzer bir durum oluşacağı), frene basılması halinde bu moddan çıkıldığına ilişkin bilgiler bulunmaktadır.

Hybrid araçta dikkatli bir kullanım ve gerektiğinde vitesi n konumundan hızlı bir şekilde d konumuna getirilmesi halinde sizin açıkladığınız gibi gaz pedalını ayarlayamadığımdan vitesi boşa almayı da alternatif olarak kullanabileceğimi düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #773 : Şubat 01, 2022, 15:38:08 »
Hüseyin bey, sürüş modu D’dir. Aracı servis haricinde N moduna almayın.

Bir diğer konu, hybrid corolla’nın şanzımanını diğer arabalarla kıyaslamayın. Hybrid corolla’da diğer araçlar gibi bir şanzıman yok. Çok daha farklı bir sistem var. Cvt ile bile alakası yok.

Çift kavramada yelken modu iki şekilde. Eskilerde boşa alır araba çalışır. Yenilerde araba stop eder ve boş vitese alır. Frene basınca arabanın çalışmasının sebebi frenlerdir. Fren servosunun çalışması için emme manifoldundan servoya hava gelmesi lazım. Hybrid corolla’da fren servosu da yok.

Yani kısacası N’ye almayın. Süzülmek için sadece gaza birazcık basın. Göstergede hangi ekran açık sizde? Pil seviye ve enerji dönüşümü ekranı açık olmasın. Gösterde puanlama tablosu ve gaz pedal durumunu gösteren gösterge açık olsun.

Son olarak kitapçıkta sürüş anında vitesin D veya duruma göre B harici olmaması söylenir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #774 : Şubat 01, 2022, 15:42:20 »
Hüseyin bey, sürüş modu D’dir. Aracı servis haricinde N moduna almayın.

Bir diğer konu, hybrid corolla’nın şanzımanını diğer arabalarla kıyaslamayın. Hybrid corolla’da diğer araçlar gibi bir şanzıman yok. Çok daha farklı bir sistem var. Cvt ile bile alakası yok.

Çift kavramada yelken modu iki şekilde. Eskilerde boşa alır araba çalışır. Yenilerde araba stop eder ve boş vitese alır. Frene basınca arabanın çalışmasının sebebi frenlerdir. Fren servosunun çalışması için emme manifoldundan servoya hava gelmesi lazım. Hybrid corolla’da fren servosu da yok.

Yani kısacası N’ye almayın. Süzülmek için sadece gaza birazcık basın. Göstergede hangi ekran açık sizde? Pil seviye ve enerji dönüşümü ekranı açık olmasın. Gösterde puanlama tablosu ve gaz pedal durumunu gösteren gösterge açık olsun.

Son olarak kitapçıkta sürüş anında vitesin D veya duruma göre B harici olmaması söylenir

Bilgiler için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #775 : Şubat 01, 2022, 20:31:11 »
Otomatik araçlarda vitesin boşa alınması ile ilgili birçok forumda;

Vites boşta iken şanzımanın yeterince  yağlanmayacağından şanzımana zarar vereceği,

Yokuş aşağı vitesin boşa alınması halinde frenlerin bir süre sonra sertleşeceği ve güvenli sürüş yapılamayacağı,

Vitesin n konumundan d konumuna alındığında aracın hızına göre doğru vites seçimi yapamayacağı için şanzımana zarar verebileceği,

Ayrıca yokuş aşağı vites boşa alındığında motorun rölantide çalışacağı için esasen yakıt tasarrufu yapılamadığı gibi daha fazla yakıt tüketeceği yolunda görüşler gördüm.

Hybrid araçta sizin açıkladığınız gibi sadece gaza basılmasında gecikme, fren yapıldığında hidrolik frenin devreye girmesi, fazladan balata aşınması ve bu sırada bataryanın şarj edilmemesi gibi sakıncalar oluşacağını kabul edersek, yukarıda belirttiğim diğer forumlarda sayılan zarar ihtimallerinin oluşmayacağını anladım.

Yine bazı formlarda yeni nesil otomatik araçlarda "yelken modu" ya da "serbest sürüş modu" olarak adlandırılan modda gaz pedalından ayak çekildiğinde motor ve şanzımanın birbirinden ayrıldığı (yani bir nevi sistemin otomatik olarak vitesi boşa almasına benzer bir durum oluşacağı), frene basılması halinde bu moddan çıkıldığına ilişkin bilgiler bulunmaktadır.

Hybrid araçta dikkatli bir kullanım ve gerektiğinde vitesi n konumundan hızlı bir şekilde d konumuna getirilmesi halinde sizin açıkladığınız gibi gaz pedalını ayarlayamadığımdan vitesi boşa almayı da alternatif olarak kullanabileceğimi düşünüyorum.
Tansu Bey'in de söylediği gibi Toyota hibridlerin vites sistemini standart vites kutularıyla kıyaslamamak gerekir. Tamamen farklı bir sistemdir. Daha önceki yazılarımızda ayrıntısını çokça yazmıştık, inceleyebilirsiniz. MG2 doğrudan difransiyele bağlı olduğundan, vitesi boşa alsanız bile MG2 dönecektir. MG2'nin dönmesi demek, gezegensel dişlinin de dönmesi yani MG1'in de dönmesi demektir. Yani boştayken, MG1 ve MG2 nin motor-jenaratör görevleri boşa düşüyor(elektrik üretmiyorlar, elektrik tüketmiyorlar, bomboş dönüyorlar) ama mekanik sistem(gezegensel dişli ve motorlar) dönmeye devam ediyor. Yağlama devam ediyor mu bilmiyorum (muhtemelen ediyordur) çünkü yağlama pompası elektrikli ve aküden besleniyor. Fren sertleşme problemi yaşamassınız diye düşünüyorum çünkü fren hidroloğini besleyen sistem de elektrikli.

 N konumundan D konumuna geçerken, doğru vites oranının seçilemeyeceği gibi bir sorun hibridlerde olmayacaktır çünkü hibrid elektroniği çok hızlı ve sizin normal sürüş anınızda bile çok hızlı bir şekilde defalarca aktarma oranını değiştirebiliyor.(bunu obd üstünden defalarca gözlemledim). Çünkü bunu MG1 ve MG2'ye uygulayacağı elektrik ile ayarlayabiliyor. Mekanik bir dişli yok.

Teoride boşta giderken, D konumunda düzgün süzülme yapmak ile aynı yakıt tasarrufu sağlarsınız. Çünkü benzin motoru kapanacaktır ve geleneksel araçlardaki süzülmelerdeki motoru da çevirmekten kurtarıyorsunuz ama daha önce de dediğim gibi D konumunda hafif gaz vererek süzülmek en ideal ve güvenlisi.


Yeri gelmişken bir başka konuyu tekrar yazayım B modunda gitmek, D modunda süzülmekten daha VERİMSİZ. Tavsiye etmem. Sadece uzun yokuş inişlerinde fren balatalarını çok ısıtmamak için kullanılabilir ki, buna bile aslında gerek yok, yeni hibridler D modunda olsanız bile, yazılımsal olarak sizi B moduna alıyor(vites kolu D'de kalsa bile) sistem bir süre B modundaymış gibi gidiyor ve sıcaklık parametreleri( çekiş aküsü, inverter vs) normale dönünce tekrar D moduna dönüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #776 : Şubat 02, 2022, 09:44:35 »
Şehiriçinde 70kmh gibi hızlarda daha çok elektrikle gitmek zaten tasarruflu bir sürüş getiriyor. Ben süzülmek yerine ice kapalıyken çok az gaz basmayı tercih ediyorum. Ufak sürtünme kayıplarını karşılacak kadar elektrik gücü veriyor. Böylece uğraşmadan elektrikle gidebiliyorum. Bataryanın bir miktar bitiyor olması çok önemli değil, aracın hızlı korumak veya enerjiyi dengeli kullanmak önemli. Eğim takip etmek gerek. Eğim sizden yana ise karar vermek size düşer, araç hızlanacaksa bataryayı şarj edebilirsiniz, araç yavaşlayacaksa süzülebilir veya hızı korumak için gaza elektrikle gidecek kadar basabilirsiniz. Eğim bizden yana değilse (bence) doğrudan ice çalıştırılmalı.

Peki ama yüksek hızda ( 100 den sonrası için ) ne yapılmalı ?

youtube kanalı weberauto nun ( understanding the toyota rav4 hybrid ) videosunda veya 2016 - 2022 prius, prius prime transaxle - p610 quick look videolarında bahsedilen tork aktarımı kısmına takıldım. ( işyerinde olmadığımdan link veremiyorum. )
Belirli bir hızdan sonra mg1 in ice torkunu tam aktarabildiğinden bahsetmiş. Diğer yandan ice nin en verimli çalıştığı devir aralığı söylemiş.
Bu bilgilere bakarak bizim araç ile 105 kmh civarı hızlarda ve eco bölgesi tamamı dolu olacak şekilde gaza basıldığında ( devir 2500 ü geçmeden ) olabilecek en ekonomik sürüşü yakalayabiliyoruz. Bu durum hem şarj için hem aktarım için. Yavaşlama, düz gitme veya hafif eğim koşullarında nasıl davranacağınız size kalmış. Özellikle bayır çıkarken veya uzun yolda eco göstergesi altında dolan mavi çizgiye dikkat etmek gerek.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #777 : Şubat 02, 2022, 11:04:11 »
Hybrid araçlarla ilgili okuduğum birçok forumda teknik olarak yetersiz bilgiye sahip, konuya hakim olmayan kişilerin yorumlar yaptıklarını, hatta fikir ayrılığında karşılıklı olarak düzeysiz tartışmaların yaşandığını gördüm.

Sizler gibi teknik bilgisi olan, konulara son derece hakim, forum takipçilerinin sorularına her zaman ilgi gösterip üşenmeden, hiç bir soruyu atlamadan ve doyurucu cevaplar veren kişilerin bulunması formu takip eden biz kullanıcılar için gerçekten büyük şans.

Yapılan açıklamalar için tekrar teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #778 : Şubat 02, 2022, 11:55:09 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  ice’nin en verimli çalışma aralığı olabilir. Ama bu az yakacağı anlamına gelmez. Yani 80 ile sürmek, 105 ile sürmekten daha az yaktırır. Kullanacağımızdan fazla enerji üretmek, zarar anlamına geliyor. Rüzgar ve lastik sürtünmeleri baş aktör

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #779 : Şubat 02, 2022, 14:28:07 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  ice’nin en verimli çalışma aralığı olabilir. Ama bu az yakacağı anlamına gelmez. Yani 80 ile sürmek, 105 ile sürmekten daha az yaktırır. Kullanacağımızdan fazla enerji üretmek, zarar anlamına geliyor. Rüzgar ve lastik sürtünmeleri baş aktör
Çok güzel veriler toplamışsınız. Aracın en az yaktığı hızlar ortaya çıkmıştı. Fakat şehir dışında düşük süratte gidilmiyor. Benim yolum yaklaşık 8 - 10 saat kadar sürüyor.
Bu nedenle diyorum ki bir nebze daha hız yapmak istersek eğer 105 kmh hızı baz alabiliriz. Böylelikle aynı 70 kmh hızı gibi bir mihenk noktası olabilir.