Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123643 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #740 : Ocak 12, 2022, 17:21:45 »
Sizin motorda da var sanırım, motor ne süre çalışmadan kalmıştı ?

Benim motor çubuğunda görmedim. Sizin fotoları işaretledim kalemle. Üstteki mesajımda

Ben park ettikten sonra yarı sıcak motorda çekip baktım bugün. Ama hafta sonu araba 1-2 gün yatarsa, soğukken bakarım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #740 : Ocak 12, 2022, 17:21:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #741 : Ocak 12, 2022, 18:01:16 »
@Ufuk Sönmez (16363) bey 2ZR motor sıralı enjeksiyon biliyorsunuz.

Biliyorum Tansu bey, ancak atkinson çevrimi ile 13:1 gibi bir kompresyon oranına sahip olduğu için termal tepkilerinin neticesinin DI motorlara benzer yapıda sonuçlar meydana getirmekte olduğunu ifade etmeye çalışmıştım, eksik kaldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #742 : Ocak 12, 2022, 19:03:03 »
Biliyorum Tansu bey, ancak atkinson çevrimi ile 13:1 gibi bir kompresyon oranına sahip olduğu için termal tepkilerinin neticesinin DI motorlara benzer yapıda sonuçlar meydana getirmekte olduğunu ifade etmeye çalışmıştım, eksik kaldı.

13:1 oranı gerçek mi? Mazda’nın skyactiv teknolojinde yüksek sıkıştırma oranı gerçek fakat atkinson çevriminde sıkıştırma hacmi ile egzoz hacimleri farklı ya, o oran ondan geliyor olabilir mi? Çünkü mazda yüksek sıkıştırmadan dolayı egzoz manitoldunu komple değişti. Piston tasarımını değiştirdi vs. 2ZR’de bu değişiklikler yok diye biliyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #743 : Ocak 15, 2022, 11:28:13 »
Hava 1-4 derece iken istanbul’da gidiş dönüş videosu, yakıt tüketimi, kalorifer kullanımı ve şeylerle ile ilgili bir video daha hazırladım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #744 : Ocak 15, 2022, 17:00:05 »
Hava 1-4 derece iken istanbul’da gidiş dönüş videosu, yakıt tüketimi, kalorifer kullanımı ve şeylerle ile ilgili bir video daha hazırladım.

teşekkür ederiz, gayet güzel bilgi dolu bir video olmuş.
Ben motor s4 moda gelmeden tam olarak gücünü vermediğini düşünüyorum. Hatta motor sesinden bahsetmişsiniz. Bence motor tam ısınmadan sessiz de çalışmıyor. Hatta belki vvt sistemi ile ilgili bile olabilir. Ben uzun süre bayır indikten sonra biraz elektrikle gidip ( 10 dk kadar ) motordan güç istediğimde çok kaba gürültülü ses alıyorum. Bir süre sonra motor sesi azalıyor, gücü aktarmada daha iyi işler çıkarttığını anlayabiliyorsunuz. Benim burada bahsettiğim yer tortum ilçesini geçip 70 80 gibi hızlarda elektrikle gittikten sonra güzelyayla geçidine çıkarken yaşanıyor. Özellikle hızlı çıkılan bir yer olduğundan ve çok dik bir eğim olduğundan sorun oluyor. Şehir içi bambaşka durumlar sözkonusu..

Buarada 4 gün araba yattıktan sonra motoru çalıştırmadan yağ çubuğuna baktım. Hiç bir karartı görmedim. Demekki motoru durdurup belli bir süre beklenirse yakalanabilir. Metal olmasında ne olursa olsun. Karbon kirletmesi bence normal.

Servis den polen filtresi aldım. Bu sırada erzurum ikbal servisinde farklı kişiler ile görüştüm. Bakım da 0w-16 yağ koymak istediğimi söyledim. Hybrid için 0-20 kullandıklarını söylediler. Sonra ben kendi yağımı kendim getiririm dedim. Bakım çizelgesine müşteri kendi yağını getirmiştir diye not düşeriz dediler. Benim aklıma yattı. Çünkü servis parça sorumlusu ile görüşmemizde klavuzda yazıyorsa kullanılabilir denildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #745 : Ocak 15, 2022, 17:15:03 »
teşekkür ederiz, gayet güzel bilgi dolu bir video olmuş.
Ben motor s4 moda gelmeden tam olarak gücünü vermediğini düşünüyorum. Hatta motor sesinden bahsetmişsiniz. Bence motor tam ısınmadan sessiz de çalışmıyor. Hatta belki vvt sistemi ile ilgili bile olabilir. Ben uzun süre bayır indikten sonra biraz elektrikle gidip ( 10 dk kadar ) motordan güç istediğimde çok kaba gürültülü ses alıyorum. Bir süre sonra motor sesi azalıyor, gücü aktarmada daha iyi işler çıkarttığını anlayabiliyorsunuz. Benim burada bahsettiğim yer tortum ilçesini geçip 70 80 gibi hızlarda elektrikle gittikten sonra güzelyayla geçidine çıkarken yaşanıyor. Özellikle hızlı çıkılan bir yer olduğundan ve çok dik bir eğim olduğundan sorun oluyor. Şehir içi bambaşka durumlar sözkonusu..
Soğuk motorda ses yüksek olması gayet normal,az yakacağım diye çeşitli sürüş teknikleri uygulamanıza gerek yok aracı normal kullanırsanız araç gerekeni yapar,fabrikada mühendisler kafa patlatmış koskoca bir yazılım yapmışlar,dikkat edilmesi gereken sadece ani gazlamalar ve hızlanmalar yapmamak olsun.
Buarada 4 gün araba yattıktan sonra motoru çalıştırmadan yağ çubuğuna baktım. Hiç bir karartı görmedim. Demekki motoru durdurup belli bir süre beklenirse yakalanabilir. Metal olmasında ne olursa olsun. Karbon kirletmesi bence normal.
[
Metal tozu olacağını zannetmiyorum,sadece karbon birikmesidir,0w16 yağda daha az olacaktır yada hiç belli bile olmayacaktır,yağ değişimi öncesi engine flush yapmayı unutmayın.
Servis den polen filtresi aldım. Bu sırada erzurum ikbal servisinde farklı kişiler ile görüştüm. Bakım da 0w-16 yağ koymak istediğimi söyledim. Hybrid için 0-20 kullandıklarını söylediler. Sonra ben kendi yağımı kendim getiririm dedim. Bakım çizelgesine müşteri kendi yağını getirmiştir diye not düşeriz dediler. Benim aklıma yattı. Çünkü servis parça sorumlusu ile görüşmemizde klavuzda yazıyorsa kullanılabilir denildi.
Klavuz da yazan neyse o olması gerek ama servisler kâr marjı'nı düşünüyor,
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #746 : Ocak 15, 2022, 20:08:41 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) tam güç derken aslında demek istediğim şuydu, tesadüf ya, iki sürüşte de bu durumu yaşamadım. O yüzden bahsedemedim.

Şimdi start deyip arabayı çalıştırıyoruz. Ben gaza basıp benzinli motoru da çalıştırıyorum. Neden? Çünkü ilk anlarda benzinli motor tekere çok az güç veriyor. Hani s1a ve s1b durumunda yaşanılan olay. Sürüyoruz biraz ama hala s2’deyiz ve motor ısınmamış daha. Elektrikle gittim 3-5dk. Sonra gaza basmamış lazım. Basınca benzinli motor çalışıyor ama ilk 3-4sn yine güç vermiyor, sonra vermeye başlıyor. İşte o duruma göre kıyas yaptım ben. Arabadaki en gıcık olduğum şey bu. S4 gibi motor çalışır çalışmaz tekere güç gitmiyor yani.

Gürültülü çalışma olayı tamamen sıcaklıkla alakalı. Soğukken dizelden farksız gerçekten :)

Mesaj Birleştirildi: Ocak 15, 2022, 20:34:42
24 saat çalışmadı


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #747 : Ocak 15, 2022, 21:15:25 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) tam güç derken aslında demek istediğim şuydu, tesadüf ya, iki sürüşte de bu durumu yaşamadım. O yüzden bahsedemedim.
Şimdi start deyip arabayı çalıştırıyoruz. Ben gaza basıp benzinli motoru da çalıştırıyorum. Neden? Çünkü ilk anlarda benzinli motor tekere çok az güç veriyor. Hani s1a ve s1b durumunda yaşanılan olay. Sürüyoruz biraz ama hala s2’deyiz ve motor ısınmamış daha. Elektrikle gittim 3-5dk. Sonra gaza basmamış lazım. Basınca benzinli motor çalışıyor ama ilk 3-4sn yine güç vermiyor, sonra vermeye başlıyor. İşte o duruma göre kıyas yaptım ben. Arabadaki en gıcık olduğum şey bu. S4 gibi motor çalışır çalışmaz tekere güç gitmiyor yani.
Gürültülü çalışma olayı tamamen sıcaklıkla alakalı. Soğukken dizelden farksız gerçekten :)
Tam güç verme olayını ben şöyle anlıyorum. Motor tam verimli çalışma sıcaklığına gelmediğinden ne gücünü tam alabiliyoruz ne de aktarımı tam olarak yapabiliyor. Tam gaz basmaktan bahsetmiyoruz değil mi ?  Bence aktarım kısmında da verim kaybı sözkonusu çünkü motor ısınmadan mg1 e yeteri kadar elektrik aktarılmıyor.
Mg2 nin gücü ile soğukta yürümeye çalıştığını herkes fark etmiştir. Geçişler de hissediliyor. ice nin gücü kademe kademe geliyor. Fakat bir mod var ki ( ben hangisi olduğunu bilemiyorum ) beni fıtık ediyor. Tam olarak motorun 2500 devir üstünü çevirmeye başladığı mod. Çünkü ice devirleniyor, arabada çekiş veya aktarım çok düşük oluyor ve lastik bant etkisi derler ya.. ona benzer sinir bozucu bir hal alıyor. Keşke motorun pürüzsüz bir devrini bulup hem şarj için kullanıp hemde ürettiği elektriği tekere elektrikli motor ile verselermiş. Benzinli motor güç sağlamada çok yetersiz, sağır kalıyor.

Benim başıma bela bir jenaratörümüz var. Daire için kullanılıyor. Elektrik gittiğinde devreye girmesini beklediğimiz bir alet. Dizel bir motoru var. Elektrik gidince saniyeler içinde dizel motor çalışıyor. Fakat elektrik beslemesi çalışmıyor. Yani motoru kendini biraz ısıtana kadar yüke binmiyor. Bizim araçlarda da aynı sistem var. Isınmadan yüke binmiyor. s1a modu sanırım sadece hazırlık.

Bugün dereceler eksi 5 civarındaydı. Öğlen saatlerinde arabayı çalıştırdım. Bataryadan alacağı güç okadar düşük ki her gaza dokunmam da motor sıcak olmasına rağmen ice çalıştı. Düşük sıcaklıklarda s1a nın devreden çıkıp şarj etmeye başlaması da gecikiyor. Hatta bataryanın maksimum dolma oranı bile farklı.

Yağ çubuğu için teşekkürler. Benim acaba benzin de mi sorun var. Yağım da çabuk kararıyor zaten.. Kullanım koşulları da insancıl değil. En soğuk ortamda çalışıp duruyor. Yola çıktığında ise uzun rampa çıkışları ve uzun inişler ile canına okuyoruz :) yada bana öyle geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #748 : Ocak 15, 2022, 21:57:02 »
Tam gazdan bahsetmiyorum tabi. Sadede S2’de ilk gazda motor çalışmasına rağmen 3-4 sn elektrikle gitmesini dedim. Siz anladınız onu. O duruma göre ve S1’e göre yine de motor tekere güç verip aynı anda pilleri şarj edebiliyor. Elbette S4’de çok daha randımanlı çalışıyordur. O ayrı konu.

Pürüzsüz bir devir ve üretilen elektriğin kullanılması oluyor zaten hocam. Piller %55-60 olacak. O hallerde farkedersiniz, piller şarj olmuyor daha. Hem de motor devri düşüyor. Mg2 elektrik üretiyor. Mg1 enerji harcıyor. Sanırım vites yükseltmek için yapıyor bunu. O esnada güzel çalışıyor motor.

Siz zorlu koşullarda kullanıyorsunuz. Gariplikler olacaktır. Ben istanbul’da 2500 devri hiç görmüyorum neredeyse. Güzergahımda yok yani. O yüzden o bitmiş balata hissini bilemiyorum.

Yağ konusuna gelince belki de kararması iyidir. Ben düşük devirde sürüyorum. Belki de kurum oluşuyor. Siz yüksek devirde sürüyorsunuz. Belki de kurum temizliyorsunuz yağ da o yüzden kararıyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #749 : Ocak 16, 2022, 20:13:30 »
Yaklaşık 10 aydır Hybrid Assistant aracılığıyla topladığım kendi verilerim ve Tansu Kalafatoğlu'nun da bana sağlamış olduğu veriler doğrultusunda yaptığım bilimsel hesaplamalar sonucu Corolla Hibrit'in çeşitli yakıt tüketim verilerini derledim. Size burada bu verileri paylaşıp yorumlamak isterim.
1-Burada hıza bağlı enerji tüketimini görüyorsunuz. Düşey eksende yakıt yerine 'tekere giden enerji' kullandım çünkü ICE kapalı olduğu durumlarda sizin gaza basınışına bağlı çekiş pilinden de harcayabiliyorsunuz. Bu nedenle bazı hızlarda çok daha yoğun ICE kapalı gidebilmek demek, daha az yaktığınız anlamına gelmez. Asıl olan tekere giden birim zamandaki enerjidir yani güçtür. Tansu bey'e ait 2500 km verinin grafiği bu. Tansu bey en verimli 38-40 km/h civarında kullanmış. Daha düşük hızlarda EV bilinenin aksine ortalama tüketim artıyor ve burada net bir şekilde görülüyor. Hız 70 km/h'i geçince bariz bir şekilde hava sürtünmesine bağlı olduğunu düşündüğüm güç tüketimi oluşuyor ve araç çok yakmaya başlıyor. En ideal hız aralığı 20 km/h ve 70 km/h arası görülüyor. En En iyi ise 40 km/h civarında oluşuyor.
Aklınıza 90km/h sonrasında neden tüketim azalıyor sorusu gelebilir, bunun nedeni de bu hızlardan sonra Tansu bey ayağını gazdan çekmiş ve süzülmüş, bu nedenle de araç güç tüketeceğine şarj etmiş ve bu da ortalama grafiğinde düşüşe neden olmuş.

2- İkinci görselde ise ortalama hıza göre verimin nasıl değiştiğini görebilirsiniz. Hız arttıkça verim %35'e kadar yükselebiliyor.
3- Sıcaklık-verim grafiğinde sıcaklığın artmasıyla verimin de %35 lere ulaştığını görmek mümkün.
4- Mesafe verim grafiğinde mesafe arttıkça verim de artıyor.
5- Hız-tüketim grafiğinde hız arttıkça tüketimin 4 civrına yaklaştığı görülüyor. Tabi burada ortalama hıza baktğımız için bu grafik bize pek bir şey anlatmıyor.
6- tüketim-devir grafiğinde motor devri arttıkça tüketimin de arttığı net bir şekilde görülebilir. Bu nedenle sürüşlerde devir 2500 ü geçirmemeye özen göstermek gerekiyor.
7- tüketim-pedal grafiğinde gaz pedalına yüzde kaç bastığınız ile tüketim arasındaki ilişki görülüyor. Malum çok bastıkça çok yakıyor.
8- tüketim-HSI grafiğinde hibrit göstergesinin ortalama pozisyonuna bağlı tüketim miktarı görülüyor. Lower eco ve eco bölgesinde (sol taraf) tüketimler düşükken, power bölgesinde (sağ taraf) tüketim artıyor.
9- Süzülme puanına göre (glide index) tüketim grafiğinde net bir şekilde görülüyor ki ne kadar iyi bir süzülme yaparsanız, tüketim o kadar düşüyor.
10- EV oranına göre tüketim grafiğinde net bir şekilde görülüyor ki ne kadar yüksek oranda elektrikli modda gidersen o kadar tüketim düşüyor.

Bunun gibi onlarca daha grafik elde ettim ve mantıklı çıkarımlar gördükçe sizinle paylaşacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #750 : Ocak 16, 2022, 21:39:13 »
Bilgiler için teşekkürler Sedat bey. Farklı 40-110km arası hızlarda yaptığım testte

40km/s hız ile 2,08lt/100km
50km/s hız ile 2,12lt/100km
60km/s hız ile 2,42lt/100km
70km/s hız ile 2,73lt/100km
80km/s hız ile 3,11lt/100km
90km/s hız ile 3,59lt/100km
100km/s hız ile 3,90lt/100km
110km/s hız ile 4,31lt/100km

değerlerini bulmuştum. Basit bir testti. Hız sabitleyiciyle yapmıştım. Burada görmüştüm ki 40’ın daha da altında sürseydim tüketim ters yönde etkilenecekti. O yüzden karma sürmek ve yaklaşık 30-70 arası sürmek gerçekten en faydalı aralık gerçekten.

Uzun yolda bazı sürücüler fazla yaktığını söylüyor. 7-8 litre yakan varmış. Bunu alışkanlıklara bağlıyoruz. İnsanımız sabırsız. Ara gazlamaları seviyor. Hızlı gitmeyi seviyor. Öyle yapınca da araba yakıyor.

Ben 110 km/s hızla sürünce 4,5 litre yakıyorum. Rampa inerken süzülüyorum. Rampa çıkarken 80-90’a kadar düşüyorum. Yani motor devrini 3000 üstüne çıkarmamaya çalışıyorum. Artık araba hangi hızla oluyorsa o hızda tırmanıyorum.

Şimdi anıl bey yağ konusunda bahsedince aklıma geldi. Sürekli düşük devirde sürmek zarar getirir mi? ZR motorların yakın zamana kadar üst kapaklarında sorun yaşammıştı. 2ZR’de durum iyileştirilmiş. Ama yine akılda soru kalıyor. Zaman zaman rampaya vurup seri sürüşler yapıp kurum yakmalı mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #751 : Ocak 16, 2022, 23:56:08 »
Bu da benim grafiğim. Bende en düşük tüketim 20 km/h civarında görülüyor. Ayrıca ben yüksek hızlarda(80 den sonra) sizden daha çok süzülme yaptığım da anlaşılıyor. Yani sürüş karakteriyle de ilgili bir durum söz konusu. Aslında bu grafikler olşutururken dediğim gibi ortalama aldım. Yani o hızdaykenki bütün verilerin ortalaması(atıyorum bütün 10 km/h hızıyle gidilen anların ortalaması). Düşük hızlarda sabit hızla gitmenin grafiği değil bunlar. Düşük hızlarda genelde gaza basıp ivmelenirsiniz ve ivmelenme için de çok güç gerekir. Bu nedenle çok düşük değerlerde tüketim fazla görünmesi bence bizi yanıltmasın. Düşük hızda sabit gitmek, çok daha az yaktırabilir gibime geliyor.

Diğer taraftan benim motor devir ortalamam sizinkisinden çok daha düşük. Eğer kurum oluşuyorsa başım belada demektir. :) Ben de yağı kontrol edeyim en iyisi. Bununla ilgili üniversitemizin laboratuvarında oluşan siyahlığı test edebilirim.  Kimyasal anlamda karbon mu yoksa metal tozu mu bunu ölçebilirim. Tabi Anıl bey bana bu siyah mazlemeyi ulaştırabilirse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #752 : Ocak 17, 2022, 07:51:35 »
Düşük hız elbette az yaktırır da benzinli motor çalışınca düşük hızda gitmek çok tasarruf yaptırmayabilir. İş/zaman bakımından yani. ICE çalışınca çok yavaş gitmek sanırım faydalı değil. Ama pillerle yavaş gitmek daha tasarruflu. O yüzden karma kullanmak lazım.

Toyota’nın kesinlikle süzülme/şarj olayınca bir düğme yapması gerekiyordu. Gaz pedalıyla süzülmeyi ayarlamak uğraştırıcı oluyor çoğu zaman. Araba sürekli yüksek viteste gibi ayarlanmış.

Kurum konusunda inceleme süper olur gerçekten.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ocak 17, 2022, 08:37:13[/time]


Çok net bir şey ifade edeyim. Hani motor konumu S2 iken elektrikten ICE’ye geçtiğimizde 3-4 saniye elektrik ile gitme durumu vardı ya, soğuk havada o olmuyor. En son kış videosunda da rastlamamış olmamın sebebi buydu. Soğuk havalarda ICE yeteri kadar sıcak olmasa bile çalıştığı anda tekere güç veriyor ve aynı anda piller dolmaya başlıyor. Hatta S1A’dan S1B’ye daha hızlı geçiyor. S1B’de tekere sıcak havadakinden daha fazla güç iletiyor. Sebebinin DCL ve CCL seviyelerinin düşük olmasına bağlıyorum. Pilleri korumak için motoru feda ediyor gibi.

Bir de soğuk havada CCL ve DCL düşük olsa bile yanlış tespit etmediysem piller daha verimli oluyor. Yaz mevsiminde %10 pil gücüyle geçtiğim yerleri çok soğukta %3-4 pil gücüyle geçebiliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #753 : Ocak 17, 2022, 12:33:27 »
Arkadaşlar emeklerinize sağlık, harika bilgiler.

Bugün burası gündüz -15 derece. Benzinli motor sürekli çalışıyor, 1500 deviri geçtiğini görmedim :) Burası için üretilmemiş anlaşılan :)

Yağ konusunda ise yardımcı olursanız sevinirim. Belki içinde süzülen şeyleri doğrudan alamam ama yağı bir miktar boşaltıp istediğiniz adrese gönderebilirim. Özel mesaj yada telefondan haberleşelim. 535 613 15 71

Kurum temizliği için ben her 5000 km de enjektör temizleyicisi koyarım. Yağını zaten kısa zaman aralıklarında değiştiriyorum. Filtre yağ gibi malzemeler her seferinde değişir. Motor içi temizleyici de koymuştum. Ben gaz kelebeğinde, maf sensöründe veya karter havalandırmasında sorun görmedim. Aslında kurum için buji ve egr sökülüp takip edilmeli. Amerikadaki araçlarda egr sorunları nadir de olsa çıkıyormuş ( karnak car care channel )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #754 : Ocak 17, 2022, 13:46:02 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  5000km’de bir enjektör temizleyici mantıklı mı? Ben şahsen depo kapağından içeri benzinden başka bir şey dökmem.

Enjektör temizliği bence sökülerek yapılmalı. Diye düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #755 : Ocak 17, 2022, 14:08:05 »
Arkadaşlar emeklerinize sağlık, harika bilgiler.

Bugün burası gündüz -15 derece. Benzinli motor sürekli çalışıyor, 1500 deviri geçtiğini görmedim :) Burası için üretilmemiş anlaşılan :)

Yağ konusunda ise yardımcı olursanız sevinirim. Belki içinde süzülen şeyleri doğrudan alamam ama yağı bir miktar boşaltıp istediğiniz adrese gönderebilirim. Özel mesaj yada telefondan haberleşelim. 535 613 15 71

Kurum temizliği için ben her 5000 km de enjektör temizleyicisi koyarım. Yağını zaten kısa zaman aralıklarında değiştiriyorum. Filtre yağ gibi malzemeler her seferinde değişir. Motor içi temizleyici de koymuştum. Ben gaz kelebeğinde, maf sensöründe veya karter havalandırmasında sorun görmedim. Aslında kurum için buji ve egr sökülüp takip edilmeli. Amerikadaki araçlarda egr sorunları nadir de olsa çıkıyormuş ( karnak car care channel )
Enjektör temizleyici nin kurum temizliği ile alakası yok,kurum temizliğini engine flush ürünleri ile yapabilirsin,egr ve valf temizliği için farklı ürünler var, liqui moly nin sitesini inceleyebilirsiniz,yağın içindekilerin metal tozumu yada kurum pisliğimi olduğunu anlamanın yolu çok basit,eğer varsa aracınız için üretilmiş mıknatıslı karter tapası ile sorunu çözebilirsiniz,metal tozu varsa mıknatıs yakalar,yoksada carbon kalıntılarıdır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2022, 14:09:52
Ayriyeten o kadar soğuk bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 0w16 yağ kulllanmanızı tavsiye ederim,zaten soğuk çalışan bir motor ve aşırı soğuk,böyle bir durumda kurum oluşumu dahada fazlalaşır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #756 : Ocak 17, 2022, 16:44:41 »
Enjektör temizleyici nin kurum temizliği ile alakası yok,kurum temizliğini engine flush ürünleri ile yapabilirsin,egr ve valf temizliği için farklı ürünler var, liqui moly nin sitesini inceleyebilirsiniz,yağın içindekilerin metal tozumu yada kurum pisliğimi olduğunu anlamanın yolu çok basit,eğer varsa aracınız için üretilmiş mıknatıslı karter tapası ile sorunu çözebilirsiniz,metal tozu varsa mıknatıs yakalar,yoksada carbon kalıntılarıdır.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2022, 14:09:52
Ayriyeten o kadar soğuk bir yerde yaşıyorsanız kesinlikle 0w16 yağ kulllanmanızı tavsiye ederim,zaten soğuk çalışan bir motor ve aşırı soğuk,böyle bir durumda kurum oluşumu dahada fazlalaşır.

Bu nedir? Neleri temizliyor?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #757 : Ocak 17, 2022, 17:59:07 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  5000km’de bir enjektör temizleyici mantıklı mı? Ben şahsen depo kapağından içeri benzinden başka bir şey dökmem.

Hiç öyle düşünmeyin. kötü mazot veya benzin kullanmış arabalarda zamanla kurum oluşabiliyor. Sanayiden tecrübe ettim, gerçekten bazen güzel sonuçlar alınıyor. Benim çok sık kullanma sebebim ise kurum yapmadan temizlemektir. Yoksa superb aracımda bile kurum gibi bir sorun yoktu. Enjektör temizleyicisi olarak geçiyor fakat subap piston eksoz temizliğine kadar faydası var. ( bence ) Normalde benzin istasyonları da bu tür temizleyicileri benzinin içine katabiliyor. Ben ekstradan bir depoya bir kutu katıp 5000 km nin 500 km sini temizleme amacıyla yakmış oluyorum.

Piston tepesindeki kurum oluşumu motor yağı ile de alakalı. Dizel araçların yağının çabuk kirlenmesini düşünün. Yanma odasındaki küçük kalıntılar yağa geçebilir. Yağ filtresinin görevi nitekim bu kalıntıları temizlemek olsa bile filtre porları yağ rengini tamamen değiştirecek ölçüde süzme yapamaz. Hadi yapsa bile belki yağ basıncı düşecek veya yağ pompasını zorlayacaktır.

Egr, eksoz sistemi temizleyicileri de var. Benim aracımda komplike bir yapı olduğunu ve bu bakımlara rağmen kısa vadede sorunla karşılaşacağımı düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #758 : Ocak 17, 2022, 18:34:52 »
Bu nedir? Neleri temizliyor?


Malesef ingilizcem çok iyi değil,bu ürünler sadece enjektörü etkili temizler ve egzoz siboblarını kısmen temizler daha sonrası egr,katalatik konvertör,DPF filtresi var,ayriyeten hiç Muhattab olmadığı emme valfleri var öyle bir ürünle her yer temizlenmez,daha saymadığım turbolu araçlarda turbo palleri var,ayrıca kaliteli yakıt kullanırsanız bunlara hiç ihtiyacınız olmaz,
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.shell.com.tr/suruculer/shell-yakitlari/shell-dynaflex-technology.html&ved=2ahUKEwjog6bVi7n1AhVnSfEDHdwKAvYQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw3pVE7ljlG4wE3-E1kZyiXS
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #759 : Ocak 17, 2022, 20:56:20 »
Kitapçıkta 12v akü biterse başka araçtan takviye yapabileceğimiz yazmış.

Ya tam tersi? Prius videolarında hybrid prius başka arabaya 12v takviye verdiğini izledim. Fakat bunu sigorta kutusundan yapıyor. Sanırım sebebi 12v akünün bagajda veya koltuk altında olması. Sigorta kutusu içinde bir plaka var. Artı ucu ona bağlıyor.

Bizde akü kaput altında açık. O halde standart şekilde biz de başka arabaya takviye yapabilir miyiz?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 17, 2022, 21:11:24
Kitapçıkta 12v akü biterse başka araçtan takviye yapabileceğimiz yazmış.

Ya tam tersi? Prius videolarında hybrid prius başka arabaya 12v takviye verdiğini izledim. Fakat bunu sigorta kutusundan yapıyor. Sanırım sebebi 12v akünün bagajda veya koltuk altında olması. Sigorta kutusu içinde bir plaka var. Artı ucu ona bağlıyor.

Bizde akü kaput altında açık. O halde standart şekilde biz de başka arabaya takviye yapabilir miyiz?

Ben yine de yakıt içine ilave bir şeyler koymaktan yana değilim. Bu toyota etiketli enjektör temizleyici supapları da temizliyormuş. Deterjan işte. Nereye değerse temizler mantığı.

Hybrid motoru bilindiği gibi atkinson çevrimli. Silindir içine alınan hava yakıt karışımının bir kısmı emme manifolduna geri gönderiliyor. O esnada bir önceki zamanlamadan kalan egzoz gazları da var. İş o gazlar da emme manifolduna doğru geri kaçıyor. O gazlardaki kurum o bölgede yayılabiliyor. Çünkü o bölge egzoz kadar sıcak değil.

Birkaç videoda biyel kolu kırılmış 2zr gördüm. Üst kapak şikayetleri amerika sık oldu. Bakalım bizde neler olacak :)