Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #720 : Aralık 22, 2021, 19:19:27 »
Anlayamadığım bir şey oldu. Otoparktan çıkıp 400m hiç motoru çalıştırmadan gidebiliyordum. Yani start deyip ICE hiç çalışmadan 400m sürüyordum. Daha dün yaptım bunu. Bugün piller 6 diş dolu olmasına rağmen otopark rampasında kaldım. Araba gitmedi. Çok azcık daha basınca ICE çalıştı. Sıcaklık etkisi değil bu. Dün de otopark aynı sıcaklıktaydı ve sıcaktı. Neden olmuş olabilir sizce?

Ben de sadece fikir yürüteyim.

Kalorifer derecesi yüksek olabilir, yer ıslak/kaygan olabilir, araç daha yüklü olabilir, 6 diş bataryayı beğenmemiş ve eğim yukarı tüketmek istemiyor olabilir (hatta bence sebebi bu, daha öncekilerde bataryanız daha dolu olabilir).

Şu OBD'den bağlanan cihaz ve programla bakmak lazım, araba o sırada ne düşünüyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #720 : Aralık 22, 2021, 19:19:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #721 : Aralık 22, 2021, 21:00:02 »
@Bora Gülerman (52268)  hybrid asisstant takılı değildi ama bundan sonra takıp bakacağım. Yerler kuru. Hatta dün ıslaktı. Araç boş. Kalorifer kapalı

@Anıl Köksal Bayburt (3104) dün de aynı lastik vardı :)

@Hakan Öztürk (3676) tabi. Her gün aynı güzergah. Sabah otoparka giriyorum, akşam çıkıyorum. Şarj olmanın farklı olması önemli mi?

İşin garibi otopark sıcak oluyor. 17 derece falan. Piller en optimum sıcaklıkta. Yeteri kadar güç vermemesi beni şaşırttı gerçekten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #722 : Aralık 22, 2021, 21:53:47 »
Anlayamadığım bir şey oldu. Otoparktan çıkıp 400m hiç motoru çalıştırmadan gidebiliyordum. Yani start deyip ICE hiç çalışmadan 400m sürüyordum. Daha dün yaptım bunu. Bugün piller 6 diş dolu olmasına rağmen otopark rampasında kaldım. Araba gitmedi. Çok azcık daha basınca ICE çalıştı. Sıcaklık etkisi değil bu. Dün de otopark aynı sıcaklıktaydı ve sıcaktı. Neden olmuş olabilir sizce?
Benim dikkatimi şöyle birşey çekti: HA içindeki en sağdaki tüp yanında ok ile gösterilen ICE çalışmadan önce EV limiti güç değerine yakın belli bir süre EV çalışırsa ICE devreye giriyor. İlle de oku geçmesi gerekmiyor. Bugün benim de başıma geldi. Siz otoparktan çıkmadan önce rampaya yaklaşırken ve rampaya çıkış anında yani uzun süreli üst sınıra yakın güç çekmişse yazılım bir şeklide ICE ı açmış olabilir. Daha önceki çıkışlarda üst limit biraz daha yukarıda ve siz de o değer yakın şekilde daha kısa süre kullanmış olabilirsiniz. Bu sefer ise üst sınıra daha yakın ve daha uzun süre o değerde kullanmış olabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #723 : Aralık 22, 2021, 22:18:41 »
Benim dikkatimi şöyle birşey çekti: HA içindeki en sağdaki tüp yanında ok ile gösterilen ICE çalışmadan önce EV limiti güç değerine yakın belli bir süre EV çalışırsa ICE devreye giriyor. İlle de oku geçmesi gerekmiyor. Bugün benim de başıma geldi. Siz otoparktan çıkmadan önce rampaya yaklaşırken ve rampaya çıkış anında yani uzun süreli üst sınıra yakın güç çekmişse yazılım bir şeklide ICE ı açmış olabilir. Daha önceki çıkışlarda üst limit biraz daha yukarıda ve siz de o değer yakın şekilde daha kısa süre kullanmış olabilirsiniz. Bu sefer ise üst sınıra daha yakın ve daha uzun süre o değerde kullanmış olabilirsiniz.

Birkaç kere HA açıp öyle çıkacağım otoparktan. İzleyeceğim. Ama daha önceden ICE hiç çalışmıyordu hocam. Yol hep aynı. İş otoparkından çıkıp 400m ileride okula gidip park ediyorum. Mesela dün. Hiç ICE çalışmadan gittim. İki tane otopark rampası çıkıp, düz gidip, iniyorum.

Sizin dediğiniz gibi bazen eco tüpünde ortadaki çizgiyi geçmeden çalışıyor. Onu biliyorum.

Bugün aynı şekilde piller 6 diş doluyken yapamadım ama bunu. Araba ikinci rampanın yarısında kaldı. Eco tüpünde tam çizginin dibine kadar bastım. Ama rampanın ortasında durmak üzereyken daha fazla basıp ICE açmak zorunda kaldı. İlginç. Biraz daha izkeyeceğim



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #724 : Aralık 23, 2021, 08:18:46 »
Sedat beyin söylediklerine katılıyorum. İce nin devreye girmesi sadece bastığımız gaza göre değil, birçok değişkene bağlı olarak hesap ediliyor.

Eğer batarya dolu olarak otopark a girebilirseniz EV modu kullanın. Sıcaklık gibi bir sorun yoksa gaza bahsi geçen çizginin biraz daha fazlasına kadar basmanıza müsaade ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #725 : Aralık 23, 2021, 09:09:17 »
Sedat beyin söylediklerine katılıyorum. İce nin devreye girmesi sadece bastığımız gaza göre değil, birçok değişkene bağlı olarak hesap ediliyor.

Eğer batarya dolu olarak otopark a girebilirseniz EV modu kullanın. Sıcaklık gibi bir sorun yoksa gaza bahsi geçen çizginin biraz daha fazlasına kadar basmanıza müsaade ediyor.

Onda sorun yok. EV’ye bassam çıkardım rampayı. Merak ettiğim şartlar aynıyken, neden rampanın yarısında pilden gelen güç azaldı. Yani daha önceden EV’ye basmadan çıktığım rampayı bu sefer çıkamadım. Rutin bozuldu. Bunu biraz irdeleyeceğim.

Bu arada bizim pilleri PRIMEARTH EV ENERGY Co Ltd üretmiş. Web sitesine girince satış kısmına tıklayınca PANASONIC’e yönlendiriyor. Amerika’daki prius’larda (2010) pil üstünde direkt Panasonic yazıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #726 : Aralık 24, 2021, 12:48:15 »
Fazla abarttım sanırım. Neyden kaynaklandığını da buldum.

Normalde bizim otopark soğuk havaya göre dışarıdan epey sıcak olur. Fakat şu son birkaç gündür hava çok soğudu. Otopark da soğumuş. Ve dolayısıyla DCL değeri de düşmüş. Piller 14 derecede 16,24kw, 12-13 derece daha da az güç verme ile sınırlandırılmış. Tahmini 15-15,5 kw’a düşüyor. Normal şartlarda. DCL 21kw oluyor

Rampayı o yüzden çıkamadım diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #727 : Aralık 24, 2021, 16:31:23 »
Genelleme taparsak, sıcaklık arttıkça bataryalar daha yüksek perfırmans gösterirken, faydalı ömürleri kısalır, sıcaklık düştükçe tam tersi. Akü teknik inceleme konusunda da sıcaklığa bağlı değişimleri paylaşmıştım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #728 : Aralık 24, 2021, 17:51:32 »
-19 derecede sorun yoktu. Tek hissettiğim bataryayı kullanmak yerine ice ye devir çevirtmeyi tercih ettiği. Yani sabah prosedürü biraz değişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #729 : Aralık 24, 2021, 22:53:41 »
Genelleme taparsak, sıcaklık arttıkça bataryalar daha yüksek perfırmans gösterirken, faydalı ömürleri kısalır, sıcaklık düştükçe tam tersi. Akü teknik inceleme konusunda da sıcaklığa bağlı değişimleri paylaşmıştım.

Her iki koşulda da yazılım gücü kısıyor. Ama anladığım kadarıyla sıcak hava pil ömrü için ciddi etken. Bu şartlarda pillerin daha aktif soğuması neden planlanmamış acaba.

-19 derecede sorun yoktu. Tek hissettiğim bataryayı kullanmak yerine ice ye devir çevirtmeyi tercih ettiği. Yani sabah prosedürü biraz değişti.

-18??? Kolaylıklar dilerim. Balata veya el freni donma problemleri yaşamıyorsunuz sanırım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #730 : Aralık 25, 2021, 10:10:31 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
  Balata veya el freni donma problemleri yaşamıyorsunuz sanırım?

Hava yağmur çamur değilse, kuru olarak durulduysa sorun olmaz. Ben park ettiğim zaman P konumuna alıp oto el frenini indiriyorum.  :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #731 : Aralık 25, 2021, 11:08:20 »
Her iki koşulda da yazılım gücü kısıyor. Ama anladığım kadarıyla sıcak hava pil ömrü için ciddi etken. Bu şartlarda pillerin daha aktif soğuması neden planlanmamış acaba.

-18??? Kolaylıklar dilerim. Balata veya el freni donma problemleri yaşamıyorsunuz sanırım?
Farazi düşüncem, optimum aralık tercih edilmiş olabilir. Daha düşük sıcaklıklarda batarya ömrü daha uzasa da, performanstan verilen ödün makul olmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #732 : Aralık 27, 2021, 16:09:39 »
Hava 18 derece, piller de aynı. Bugün aynı otopark çıkış ve okul yolunu ICE çalışmadan gidebildim. Hatta rampada durup tekrar kalkış yaptım. 15-16 pil derecesi, pillerin verilen gücü kesmesinde bir sınır gibi düşünebiliriz. Tabi daha düşük sıcaklıklarda daha fazla güç sınırlandıracağı aşikar. Ama arabanın içi ve sürdükçe piller ısınınca sorun olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #733 : Ocak 12, 2022, 09:23:07 »
Motor suyu 50 dereceyken stop ettim. 5 dk bekleyip çektim çubuğu. Makro lensim yok ama gözle baktığımda demir tozu hiç görmedim. Bir de akşam bakarım soğuk motorda. Bakımdan sonra 4000km sürmüşüm






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #734 : Ocak 12, 2022, 10:43:38 »
Motor suyu 50 dereceyken stop ettim. 5 dk bekleyip çektim çubuğu. Makro lensim yok ama gözle baktığımda demir tozu hiç görmedim. Bir de akşam bakarım soğuk motorda. Bakımdan sonra 4000km sürmüşüm

Maşallah 4000 km yürümüş gibi değil. Kendi aracım hergün çalışırken bende demir tozu ( veya siyahlık her ne ise ) görmedim. Klavuzda aracı ısıtıp beklememizi söylüyor. Motor çalıştığında tozlar kayboluyor. Dün gün içinde aracı kullanmıştık. Saatler sonra bile baksam yine de bir kirlenme göremedim. Ne zaman araba bir süre yatıyor, soğuk motor marş yapmadan yağ çubuğunda garip bir karartı oluşuyor. Dün resmini bu yüzden çekemedim. Siz de eğer aracı birkaç gün kullanmadığınızda yağ çubuğuna bir bakın derim. Motorun soğuk ve uzun süre çalışmamış olması önemli.

Tahminen sonradan motor yağı içine kurum gibi bir şey karışıyor. Yağ filtreden geçmediği zaman belli ediyor kendini. Bugün tekrar deneyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #735 : Ocak 12, 2022, 12:22:43 »
Hafta sonu hava soğuk. Dışarı çıkmazsam 2 gün yatar araba. Bir de o zaman bakarım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #736 : Ocak 12, 2022, 12:31:19 »
Maşallah 4000 km yürümüş gibi değil. Kendi aracım hergün çalışırken bende demir tozu ( veya siyahlık her ne ise ) görmedim. Klavuzda aracı ısıtıp beklememizi söylüyor. Motor çalıştığında tozlar kayboluyor. Dün gün içinde aracı kullanmıştık. Saatler sonra bile baksam yine de bir kirlenme göremedim. Ne zaman araba bir süre yatıyor, soğuk motor marş yapmadan yağ çubuğunda garip bir karartı oluşuyor. Dün resmini bu yüzden çekemedim. Siz de eğer aracı birkaç gün kullanmadığınızda yağ çubuğuna bir bakın derim. Motorun soğuk ve uzun süre çalışmamış olması önemli.

Tahminen sonradan motor yağı içine kurum gibi bir şey karışıyor. Yağ filtreden geçmediği zaman belli ediyor kendini. Bugün tekrar deneyeceğim.

"Demir Tozu" ile "Karartı" çok farklı şeyler, motor içerisinde oluşan kurumun yağ ile karter'e inmesi durumu (ki bu gayet normal) oluşuyor olabilir, daha önce de farklı bir konuda bahsettiğim gibi DI motorlarda kurum oluşumu EFI motorlara göre çok daha yüksek.

Bu aralar vakit bulabildikçe incelediğim kadarı ile low saps (ACEA Cx) 0w yağlar yeni nesil DI motorlarda daha iyi kurum kontrolü sağlıyor, ILSAC GF6b standartlarındaki yağların teknik içerik verileri de bu tezimi doğrular nitelikte görünüyor.

Demir tozu konusuna geri gelecek olursak, elinizde veya yakınınızda demir tozu sökücü (iron remover) var ise yağ çubuğunda gördüğünüzde bir kez sıkıp biraz bekleyip yağın mor bir renge (yada mor taneciklere) bürünüp bürünmediğini gözlemleyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #737 : Ocak 12, 2022, 12:54:51 »


arkadaşlar ilginize çok teşekkürler.

Yağ çubuğuna bulaşan şeylerin tam olarak niteliğini bilemiyorum. İlk aklıma gelen ve beni korkutan demir tozu oldu. Umarım ki sadece karbon kalıntılarıdır.

Resimleri maalesef cep ile çektim. Foto makinesi daha kötü sonuç verdi.  Öğlen arasında tekrar baktım. Yağ çubuğunun ucunda olması dikkatimi çekti. defalarca kez sokup çıkarttım ama çoğunlukla bu siyahlığı gördüm. Ucunda henüz yayılmamışken göz ile net görülüyor. Yağ çubuğunu yatay koyup resmi çekinceye kadar biraz yayılıyor. Yağ çubuğu kılıfından almadığıma da emin oldum.

En son yağ değişimini 3000 km önce yaptım. Motor içi temizleyici de katmıştım. Tekrar ediyorum ki motor çalışmış ise kesinlikle kalıntı yok. Uzun süre bekleyince görüyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #738 : Ocak 12, 2022, 17:07:27 »
@Ufuk Sönmez (16363) bey 2ZR motor sıralı enjeksiyon biliyorsunuz.

Tam anlaşılmıyor ama bunlar mı?








Mesaj Birleştirildi: [time]Ocak 12, 2022, 17:10:06[/time]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #739 : Ocak 12, 2022, 17:16:57 »
Tam anlaşılmıyor ama bunlar mı?
Sizin motorda da var sanırım, motor ne süre çalışmadan kalmıştı ?