Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123412 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #700 : Aralık 13, 2021, 16:13:24 »
Aşırı soğuk iklimde ihtiyaç olabilir amenna ama Türkiye şartlarında (orta anadolu, güney, kuzey ve batıda) ihtiyaç duyulacağını düşünmüyorum. Bunun haricinde soğuk iklimde hemfikiriz.

Kışın arabayı istanbul içinde yarım saat kullanıyorum. Kontak kapa, bekle vs sonra çalıştırınca motor çok hızlı soğuyor. Bunu belki önler.

İnverter converter ve elektrik motorlarının sıcaklıklarını takip edeceğim. Ama yarım saat için sorun olmaz.

Zaten fitil köpükler çok pratik. 1dk’da çıkarırım gerekirse

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #700 : Aralık 13, 2021, 16:13:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #701 : Aralık 13, 2021, 16:50:51 »
Ulaştırma Bakanlığına ben de küçük birşeyler yazdım gönderdim. Hatta motor hacmi küçük ancak kendisi güçlü motorlardan az vergi alındığından devletin kaybının olduğunu bile yazdım. Benimde tuzum bulunsun.

cevap gelmiş ; yapıştırıyorum :

Sayın ANIL KÖKSAL BAYBURT,
T.C. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)’ ne 06.12.2021 tarihinde yapmış olduğunuz 2105854235 sayılı başvurunuz 13.12.2021 tarihinde MOTORLU TAŞITLAR VERGİSİ MÜDÜRLÜĞÜ tarafından cevaplanmıştır:

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine yapmış olduğunuz başvurunuzun incelenmesinden, çevreye olumlu katkıda bulunan hibrit motorlu taşıtlara uygulanan motorlu taşıtlar vergisinin yüksek olduğunu belirterek,   vergi tutarlarında bir düzenleme talep ettiğiniz anlaşılmaktadır.

197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 1 inci maddesinde, bu Kanunun 5 ve 6 ncı maddelerinde yazılı tarifelerde yer alan taşıtlardan ilgili sicile kayıt ve tescilli olanların motorlu taşıtlar vergisine tabi oldukları hüküm altına alınmıştır.

Anılan Kanunun 5 inci maddesinde yazılı (I) sayılı tarifenin birinci sırası uyarınca otomobil cinsi taşıtlar değerleriyle birlikte, model yıllarına göre tespit edilen 1-3 yaş, 4-6 yaş, 7-11 yaş, 12-15 yaş ve 16 ve yukarı yaş kriteri ile birlikte 1300 cm³ ve aşağısı, 1301-1600 cm³, 1601- 1800 cm³, ……..4001 cm³ ve yukarısı motor silindir hacmi göre motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmaktadır.

Ayrıca, 21.03.2018 tarihli ve 7103 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 18,19 ve 21 inci maddelerinde, 01.01.2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girmek üzere motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtların %25 oranında vergilendirilmesine yönelik hükümlere yer verilmiştir.

Bu hükümlere göre, başvurunuzda belirtilen hibrit motorlu taşıtların bataryanın haricinde motor silindirlerinin de bulunması sebebiyle motor silindir hacmi, taşıt değeri ve yaş kriterleri dikkate alınarak motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmakta olup, motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtlar %25 oranında vergilendirilmektedir.

Bununla birlikte, başvurunuzda belirtmiş olduğunuz husus mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edilmiştir.

Bilgilerinize sunulur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #702 : Aralık 13, 2021, 17:15:24 »
Böyle böyle yasa değişecek

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #703 : Aralık 14, 2021, 18:34:38 »
Hava girişini azaltmada amaç ısıl verim ise yukarıda belirtildiği gibibazı durumlarda işe yarayabilir ancak, sakıncaları da olur yüksek ısılarda. Aerodinamik gelişim amaçsa, etkisi kesinlikle vardır (Kadjar'da da vardı benzer, otomatik panjur).
Hava girişi bırakmakta fayda var, ayrıca Karaköy'den uygun renkte (siyah) malzemeler bakılabilir görsel açıdan bana göre.
Aslında manyetik çalışan flap yapılabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #704 : Aralık 14, 2021, 20:24:41 »
Hava girişini azaltmada amaç ısıl verim ise yukarıda belirtildiği gibibazı durumlarda işe yarayabilir ancak, sakıncaları da olur yüksek ısılarda. Aerodinamik gelişim amaçsa, etkisi kesinlikle vardır (Kadjar'da da vardı benzer, otomatik panjur).
Hava girişi bırakmakta fayda var, ayrıca Karaköy'den uygun renkte (siyah) malzemeler bakılabilir görsel açıdan bana göre.
Aslında manyetik çalışan flap yapılabilir.

Siyah bulamadım. Siyahlar kauçuk malzemeydi daha doğrusu. Hem pahalıydı hem de fazla esnekti. Bu poliüretan köpükler daha sert. İyi sıkıştı. Belki siyaha boyarım hafta sonu.

Motor hava girişi açık. Okla gösterdiğim yer. Diğer tıkadığım yerler radyatör ve kaput altı hava girişi.

Amaç motorun soğumasını önlemek. İstanbul içinde motorum 90 dereceye çok çok nadir geliyor. %95 oranda yolculuğu 60-70 derece ile bitiriyorum. Kışın özellikle.

Soğuk hava girişi azalırsa motor bloğu da az soğur. Termostat açacak düzeye bile gelemiyor ki su sıcaklığı. Motor sürekli soğuk şekilde verimsiz çalışıyor.

Baharda zaten çıkaracağım. Uzun yol da yapmıyorum kışın. Motorun çok ısınma ihtimali o yüzden yok. Zaten hava girişini kesmeme rağmen motor 95 dereceyi görüp termostat açarsa anında sıcaklık düşer yine.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #705 : Aralık 15, 2021, 16:52:29 »
Siyah bulamadım. Siyahlar kauçuk malzemeydi daha doğrusu. Hem pahalıydı hem de fazla esnekti. Bu poliüretan köpükler daha sert. İyi sıkıştı. Belki siyaha boyarım hafta sonu.

Motor hava girişi açık. Okla gösterdiğim yer. Diğer tıkadığım yerler radyatör ve kaput altı hava girişi.

Amaç motorun soğumasını önlemek. İstanbul içinde motorum 90 dereceye çok çok nadir geliyor. %95 oranda yolculuğu 60-70 derece ile bitiriyorum. Kışın özellikle.

Soğuk hava girişi azalırsa motor bloğu da az soğur. Termostat açacak düzeye bile gelemiyor ki su sıcaklığı. Motor sürekli soğuk şekilde verimsiz çalışıyor.

Baharda zaten çıkaracağım. Uzun yol da yapmıyorum kışın. Motorun çok ısınma ihtimali o yüzden yok. Zaten hava girişini kesmeme rağmen motor 95 dereceyi görüp termostat açarsa anında sıcaklık düşer yine.
Aslında sizin de önlem almaya çalıştığınız termik verim yüzünden hybridlerde oldukça düşük viskoziteli yağ tercih ediliyor. Sürekli dur-çalış ile motor ideal sıcaklığında her zaman bulunamıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #706 : Aralık 15, 2021, 21:50:00 »
Aslında sizin de önlem almaya çalıştığınız termik verim yüzünden hybridlerde oldukça düşük viskoziteli yağ tercih ediliyor. Sürekli dur-çalış ile motor ideal sıcaklığında her zaman bulunamıyor.

Bugün hava 7-8 dereceydi. Yağış fazlaydı. Lastikler de kışlık. Hafif rampa yukarı güzergahım vardı. Yani bayrampaşa’dan ikitelli’ye.

Motor ısındıkça kaloriferi açtım. Arabanın içi 21 oldu. Açmak zorundaydım çünkü buğu oluyor. Açtım, soğudu. Kapadım, ısındı. Tekrar açtım soğudu. En yüksek 75 dereceyi gördüm. Fakat 23 dk’lık süre sonunda motor suyu 57. Şaka gibi.

Resmen soğuk motorla sürüyoruz arabayı. Ben yine istanbul’dayım. Doğu ve iç anadolu bölgesi’ndeki arkadaşları düşünemiyorum.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #707 : Aralık 16, 2021, 08:57:55 »
Doğu ve iç anadolu bölgesi’ndeki arkadaşları düşünemiyorum.

Arabayı çalıştırıyorum, 13 - 15 km boyunca aşağı iniyorum. Gaza bastığım yer yok. Gideceksem bile batarya yetiyor. Zaten batarya doluyor ve devir arttırmaya başlıyor.
Motor ise hemen hiç ısınmıyor. Üstüne devir çeviriyor. Isınmak için kaloriferi açtığımda ise daha garip bir durum oluyor. Isınmak için çalışıyor fakat batarya dolu olduğundan benzinli motor güç vermiyor. :)

Ben de panjur yapmak isterdim ama ciddi düşünmek plan yapmak gerek. düzgün çalışan bir sistem kurmalı. Mühendis de olmadığımıza göre vazgeçiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #708 : Aralık 16, 2021, 10:22:50 »
Arabayı çalıştırıyorum, 13 - 15 km boyunca aşağı iniyorum. Gaza bastığım yer yok. Gideceksem bile batarya yetiyor. Zaten batarya doluyor ve devir arttırmaya başlıyor.
Motor ise hemen hiç ısınmıyor. Üstüne devir çeviriyor. Isınmak için kaloriferi açtığımda ise daha garip bir durum oluyor. Isınmak için çalışıyor fakat batarya dolu olduğundan benzinli motor güç vermiyor. :)

Ben de panjur yapmak isterdim ama ciddi düşünmek plan yapmak gerek. düzgün çalışan bir sistem kurmalı. Mühendis de olmadığımıza göre vazgeçiyorum.

Koltuk ısıtma pedi alın bence :) ben kızım ve kendimde kullanıyorum. Hava 5 dereceyken bile kalorifere ihtiyaç duymuyorum.

Panjuru yapmak için zaman da lazım. Toyota prius’a koyuyor bunu. Uyarsa alınır aslında. Hatta direkt montaj bile yapılır ama sisteme entegre etmek lazım yazılımla. Otomatik çalışıyor.






Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #709 : Aralık 16, 2021, 11:53:46 »
Koltuk ısıtma pedi alın bence :) ben kızım ve kendimde kullanıyorum. Hava 5 dereceyken bile kalorifere ihtiyaç duymuyorum.

2 önemli sıkıntımız var , ön bölümün aşırı sinek böcek ile dolması ve sıcaklığı korumak amaçlı bir panjur.
Ben şuna inanırım. Kafa yorulunca yapılamayacak bir iş yok. Çok zorlanacağımızı düşünmüyorum. Proje olarak değerlendirilir. Fakat bir gerçek var , bugün dolar 15 tl oldu. Parçayı almak yaptığımız işe değer mi tartışılır.

Isıtıcı ped bende almıştım , şuan kullanıyoruz memnunuz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #710 : Aralık 16, 2021, 12:09:28 »
2 önemli sıkıntımız var , ön bölümün aşırı sinek böcek ile dolması ve sıcaklığı korumak amaçlı bir panjur.
Ben şuna inanırım. Kafa yorulunca yapılamayacak bir iş yok. Çok zorlanacağımızı düşünmüyorum. Proje olarak değerlendirilir. Fakat bir gerçek var , bugün dolar 15 tl oldu. Parçayı almak yaptığımız işe değer mi tartışılır.

Isıtıcı ped bende almıştım , şuan kullanıyoruz memnunuz :)

Ankara'da dolmuşçular, şahinciler falan kışın ön panjura mukavva karton koyar.



2022 yılında Hybrid teknolojisiyle donatılmış bir araca aynısını yapacağımız hiç aklıma gelmezdi :)

Kafama takılan bir şey var. Sıcaklığı korumak istemenin amacı, içeriyi ısıtabilmek mi, yoksa motorun soğuk olması sebebiyle verimsiz çalışması gibi bir durum mu var?

Dün akşam eşimden aldığımda hararet göstergesi ortadaydı. Binip 30 kilometre yol yaptım. İlk 5 kilometresi sıkılık trafikte motor neredeyse hiç çalışmadı, hararet göstergesi de anında aşağı düştü. Kaloriferi 20'den 21'e çıkarınca motor çalıştı. Çok da üşümediğim için geri 20 yaptım, durdu. 30 kilometrenin sonunda yakıt tüketimi de 2,7 L/100 gösterdi. :)

Soğuk havada motor çalışmadan elektrikle gittiğimizde motorun soğumasının bir zararı mı var?

Fark yaratacak kadar bir zararı olsa Japon bunu düşünürdü gibime geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #711 : Aralık 16, 2021, 12:34:08 »
O panjurun çok bir artısı olmaz,benzinli motor çalıştığı zaman zaten kapalı döngü çalışıyor termostat kapalı konumda olduğu için radyatöre su gitmiyor,o panjur ancak araç termostad açtıktan sonraki süreçte işe yarar,
Araba sadece elektrikte gitsin diye çaba sarf etmezseniz normal araç (hybrit olmayan) gibi kullanırsanız zaten benzinli motor devreye gireceği için çabuk ısınacaktır, ayrıca kalorifer derecesini 22 ve üzerinde tutarsanız zaten otomatik olarak benzin motoru çalışacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #712 : Aralık 16, 2021, 13:26:32 »
O panjurun çok bir artısı olmaz,benzinli motor çalıştığı zaman zaten kapalı döngü çalışıyor termostat kapalı konumda olduğu için radyatöre su gitmiyor,o panjur ancak araç termostad açtıktan sonraki süreçte işe yarar,
Araba sadece elektrikte gitsin diye çaba sarf etmezseniz normal araç (hybrit olmayan) gibi kullanırsanız zaten benzinli motor devreye gireceği için çabuk ısınacaktır, ayrıca kalorifer derecesini 22 ve üzerinde tutarsanız zaten otomatik olarak benzin motoru çalışacak.

Arabayı zaten normal kullanıyoruz. Sürekli elektrikte kullanmaya çalışan kişinin arabası daha kolay ısınır çünkü piller bitince motor devreye girer. Bunu da sık yaparsa yani piller sürekli düşük seviyede olursa motor kolay ısınır. Suyun dolaşmadığını biliyorum. Kaput altına soğuk hava girmesini önlüyoruz burada 


Kafama takılan bir şey var. Sıcaklığı korumak istemenin amacı, içeriyi ısıtabilmek mi, yoksa motorun soğuk olması sebebiyle verimsiz çalışması gibi bir durum mu var?

Dün akşam eşimden aldığımda hararet göstergesi ortadaydı. Binip 30 kilometre yol yaptım. İlk 5 kilometresi sıkılık trafikte motor neredeyse hiç çalışmadı, hararet göstergesi de anında aşağı düştü. Kaloriferi 20'den 21'e çıkarınca motor çalıştı. Çok da üşümediğim için geri 20 yaptım, durdu. 30 kilometrenin sonunda yakıt tüketimi de 2,7 L/100 gösterdi. :)

Soğuk havada motor çalışmadan elektrikle gittiğimizde motorun soğumasının bir zararı mı var?

Fark yaratacak kadar bir zararı olsa Japon bunu düşünürdü gibime geliyor.

İkisi de amaçlarım arasınsa. Hem kaput altında soğuk hava girip motor bloğunu soğutmasın, yanma verimi artsın, motor yağı soğumasın, motor daha az aşınsın, soğuk çalışmadan dolayı kurum, partikül gibi şeyler daha az olsun, kalorifer açınca daha çabuk sıcak gelsin vs vs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #713 : Aralık 16, 2021, 15:13:21 »
Normal kullanımda araba ısınır zaten. Benim kullanımımda sürekli iniş olduğundan ısınmıyor. Panjur kapalı olsa ve motor bölümündeki az ısı muhafaza edilse benim işime gelir. Çünkü ne şarj için motor çalışıyor ne de hareket için.

Düşünün okadar soğuyor ki motor içindeki su bile ısınmıyor. Termostat kısmına henüz geçemedik bile.

Bu durumda kullanmak çok iyi değil. Motorun çalışma sıcaklığı var. Düşük sıcaklıkta olduğunda verim düşüyor. Hatta uzun süre kullanımda motor ömrü bile kısalacaktır. Belki de bu nedenle çok ince bir yağ tavsiye ediliyor.
Tansu beyin kullanımı gibi değil, benim kullanımım çok ekstrem. Bu şartlarda kullanmak durumundayım. Ömrü çok kısalmasın diye bakım aralıklarını yarıya çektim. Elim üstümde. Yine de yıpranıyorsa yapacak fazla birşey yok.
Egr sistemine de bakmak lazım. Hatta hava güzel olursa ben de sökebilirim haftasonuna.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #714 : Aralık 18, 2021, 13:03:41 »
İklim, ülke koşullarına göre de örneğin motor soğutma sıvısı radyatörünün de boyutlarının değiştiğini görebiliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #715 : Aralık 22, 2021, 10:30:48 »
Arkadaşlar Merhaba,

2 konu hakkında bilgi rica edeceğim.

1. Havalar soğudu araba ilk çalıştırmada direk benzinle çalışıyor. Hareket etmek için bataryaya geçmesini beklemek gerekir mi? Direk benzinli motorla ilk hareketi yapabilir miyiz.

2. Bazı durumlarda batarya boşken arabayı park etmek gerekebiliyor. Bu durumda araba park halinde bataryayı dolduruyor. Batarya doldurma işleminde arabayı kapatırsak sorun olur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #716 : Aralık 22, 2021, 11:17:47 »
Arkadaşlar Merhaba,

2 konu hakkında bilgi rica edeceğim.

1. Havalar soğudu araba ilk çalıştırmada direk benzinle çalışıyor. Hareket etmek için bataryaya geçmesini beklemek gerekir mi? Direk benzinli motorla ilk hareketi yapabilir miyiz.

2. Bazı durumlarda batarya boşken arabayı park etmek gerekebiliyor. Bu durumda araba park halinde bataryayı dolduruyor. Batarya doldurma işleminde arabayı kapatırsak sorun olur mu?
1- Hava 5 derecenin altında ise içten yanmalı motorun çalışması normal. sistem bu şekilde çalışıyor. Bence her araç da olduğu gibi yolda ısınması daha iyi. Açıkçası ısınmasını durduğu yerde beklemek çok mantıklı değil.
2- Batarya boş görünse bile mutlaka içinde yaklaşık %40 şarjı vardır. Daha önce tartışmıştık, bataryaya zararı yok. Motorun bataryayı doldurmasını ben beklemiyorum. Yada arabanın camını kapatmak , içini toplamak için bir süre gerekiyor. Çalışıyorsa işlerimi halledip kapatıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #717 : Aralık 22, 2021, 16:06:51 »
Anlayamadığım bir şey oldu. Otoparktan çıkıp 400m hiç motoru çalıştırmadan gidebiliyordum. Yani start deyip ICE hiç çalışmadan 400m sürüyordum. Daha dün yaptım bunu. Bugün piller 6 diş dolu olmasına rağmen otopark rampasında kaldım. Araba gitmedi. Çok azcık daha basınca ICE çalıştı. Sıcaklık etkisi değil bu. Dün de otopark aynı sıcaklıktaydı ve sıcaktı. Neden olmuş olabilir sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #718 : Aralık 22, 2021, 18:27:57 »
Anlayamadığım bir şey oldu. Otoparktan çıkıp 400m hiç motoru çalıştırmadan gidebiliyordum. Yani start deyip ICE hiç çalışmadan 400m sürüyordum. Daha dün yaptım bunu. Bugün piller 6 diş dolu olmasına rağmen otopark rampasında kaldım. Araba gitmedi. Çok azcık daha basınca ICE çalıştı. Sıcaklık etkisi değil bu. Dün de otopark aynı sıcaklıktaydı ve sıcaktı. Neden olmuş olabilir sizce?
Sadece fikir yürütüyorum, diğer detaylara da bakmaj lazım Tansu Bey, batarya her iki durumda aynı şekilde mi şarj olmuştu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #719 : Aralık 22, 2021, 18:36:17 »
Anlayamadığım bir şey oldu. Otoparktan çıkıp 400m hiç motoru çalıştırmadan gidebiliyordum. Yani start deyip ICE hiç çalışmadan 400m sürüyordum. Daha dün yaptım bunu. Bugün piller 6 diş dolu olmasına rağmen otopark rampasında kaldım. Araba gitmedi. Çok azcık daha basınca ICE çalıştı. Sıcaklık etkisi değil bu. Dün de otopark aynı sıcaklıktaydı ve sıcaktı. Neden olmuş olabilir sizce?
Bence lastik etkisi olabilir.