Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123381 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #660 : Kasım 25, 2021, 23:42:41 »
Sedat hocam ben bunu çekmişim :)

Sağ üstte ve sol attaki videolara dikkat.

Aynı motor sıcaklığı, aynı pil seviyesi ile aynı yerde başlayıp aynı yerde bitirdim.

Sol alt: pulse glide
Sağ üst: sabit hız

Sağ alttaki daha sıcak motorla yapılmış. Onu saymıyorum.


Aynı yolun dönüşü. Şartlar aynı

Sol üstte pulse glide
Sol altta sabit sürüş

Yine sabitte daha az yakmışım. Video sonunda sabit sürüşte daha az süzülme yapmama rağmen

Üstteki videoda her iki sürüş arasında çok önemli bir fark var. Yağmur. Yağmurlu havada hem hava sürtünmesi hem de teker sürtünmesi bariz şekilde artar.
Alttaki videoda ise ortalama ICE sıcaklıklığı bariz şekilde farklı. (63 derece, 71 derece)

Dediğim gibi diğer parametreleri eşitlemek neredeyse imkansız. 1-2 derecelik ortalama ICE sıcaklığı bile çok önemli olabiliyor. Bu yüzden bazı şeyleri denemek imkansıza yakın gibi. Diğer parametreleri eşitlemek açısından...

Ayrıca geçen yaz denediğim bir şey geldi: 0-40 pulse-glide ile 12 km'lik deniz seviyesinde dümdüz ve boş bir yolda sürmüştüm. Sırf ne yakacak diye. 1.8 litre/100 km yakmıştı. 20 km/h sabit hız ile bu değeri yakalamak imkansız bence. Çünkü heretical mod bu hızda çalışmaz, sabit 20 ile gitmek için ya sürekli ice çalışacak ki %60 ı geçince ICE kapatıyor, sonrasında EV gidersiniz, EV giderken de deşarj yaptığınız için verim düşer. (pil doldur-boşalt yapar sürekli)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #660 : Kasım 25, 2021, 23:42:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #661 : Kasım 25, 2021, 23:53:09 »
40km altında sabit hızla gitmek daha fazla tüketime sebep oluyor.

Bir deneme yapmıştım hatırlarsınız. Hız sabitleyici ile 30km sürmüştüm. 40km ile 2,08lt/100km ve 50km hızla 2,12lt/100km değerler çıkmıştı. 40km hızın altında verimsiz sürüş başlıyor. pillerle daha çok yol gidiyoruz. Pil bitiyor. Doldurmak gerekiyor. Ayrıca düşük hızda gidilince motor yüke binemiyor. Hem de uzun süre çalışıyor vs.

Hocam bu düşük hızlarda yağmur ne derece etkiler bilmiyorum. Diğer ikinci video yokuş yukarı hafif. Orada yağmur da yok. Onda da farklı bir durum olmadı.

İlk video başlangıç sıcaklıkları aynı. Sürüşe göre en son farklı çıkabilir. Bu da sürüş tekniğinin sonucudur. O yüzden değerlendirmeye girmemeli.

Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 26, 2021, 18:12:33[/time]
@Fehmi Şahin (22771) @Osman Şenyurt (4631)

Bayrampaşa’dan mahmutbey’e sürüş sonucu. Sanırım 100m civarı yükselen rakım farkı var. Yol sonunda ekstra dik rampa da çıktım. Moving sadece hareket halimdeki süre. Trafik istanbul iş çıkış saatine göre nispeten azdı. Sadece durduğum süreyi eklerseniz 5dk daha eklersiniz. Yani total sürüşte %75 olur.

Bu yokuş yukarı çıkışa rağmen totalde yolun %59’unda ICE çalışmamış. Hem de aman aman dikkat etmedim. 75-80km hızları gördüm. O yüzden tahmin edilenden daha fazla ICE’nin çalışmadığı doğrudur





Mesaj Birleştirildi: [time]Kasım 26, 2021, 22:02:02[/time]
Resimlere tıklayıp büyütebilirsiniz.

Süzülme Hybrid assistant ve araç göstergesi. Gaza biraz basıyoruz. Araç göstergesinde işaretliğim gibi olmalı





Şarj. Ayağı gazdan çekince. Veya süzülme anından ayağımızı pedaldan daha fazla çekince veya frene basarken






Elektrikle gitme



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #662 : Kasım 27, 2021, 18:53:04 »
Bir gün aynı yolu 70-50km arası pulse glide ile gittim. Sonraki gün hız sabitleyici ile 60 ile sürdüm. Hız sabitleyici ile sürünce daha az yaktım.

Ben pulse glide’ye çok inanmıyorum. 70’e çıkıp sonra hızın 50’ye düşmesi ve akabinde tekrar 70’e çıkmak verimli değil. Sabit hızda daha verimli gidiyor. Motor en verimli devir yük aralığında çalışmasa bile
Pulse-Glide raylı sistemlerde etkili bir tasarruflu kullsnım yöntemi. Ancak raylı sistemlerde üretilen enerji öncelikle araç üstü sistemlerde (buraya kadar otomobil ile aynı) fazlası, hat üstünde aynı etapta ihtiyaç duyan araç tarafından kullanılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #663 : Kasım 27, 2021, 21:12:40 »
Arkadaşlar selam, konu ile alakalı değil gibi ama hibritlerin motor kaputlarının sacının malzemesi farklı mı? Benim 2019 vision kuş gibi hafif ama hibrit baya ağır geldi.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #664 : Kasım 27, 2021, 21:41:21 »
Arkadaşlar selam, konu ile alakalı değil gibi ama hibritlerin motor kaputlarının sacının malzemesi farklı mı? Benim 2019 vision kuş gibi hafif ama hibrit baya ağır geldi.

Bendeki 2020 şubat çıkışlı. Kaput alüminyum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #665 : Kasım 28, 2021, 10:53:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #666 : Kasım 28, 2021, 14:31:34 »
hybrid de kaput aluminyumdur
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #667 : Kasım 28, 2021, 15:15:03 »
Az önce kaput altına izolatör ararken bir videoda gördüm 2020 Kasım sonrası sac kaputa dönülmüş, tam konusuna denk geldi. [/url]
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #668 : Kasım 28, 2021, 19:23:20 »
Pulse-Glide raylı sistemlerde etkili bir tasarruflu kullsnım yöntemi. Ancak raylı sistemlerde üretilen enerji öncelikle araç üstü sistemlerde (buraya kadar otomobil ile aynı) fazlası, hat üstünde aynı etapta ihtiyaç duyan araç tarafından kullanılıyor.

İçten yanmalı motorda ICE’yi verimli aralıkta çalıştırıp süzülmeyi anlarım. Ama elektrikli bir arabada hızlanıp yavaşlamak nasıl bi fayda getirir ki? Hızlanırken akü’deki enerjinin yola aktarımında enerji kaybı var. Onu süzülerek aynı şekilde geri alamazsınız.

Yani elektrik motoru zaten sürekli verimli halde çalışıyor. Yola aktardığı enerji kadar güç tüketiyor. Yani az kayıplarla yapıyor bunu. Neden hızlanıp yavaşlasın ki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #669 : Kasım 28, 2021, 20:11:36 »
İçten yanmalı motorda ICE’yi verimli aralıkta çalıştırıp süzülmeyi anlarım. Ama elektrikli bir arabada hızlanıp yavaşlamak nasıl bi fayda getirir ki? Hızlanırken akü’deki enerjinin yola aktarımında enerji kaybı var. Onu süzülerek aynı şekilde geri alamazsınız.

Yani elektrik motoru zaten sürekli verimli halde çalışıyor. Yola aktardığı enerji kadar güç tüketiyor. Yani az kayıplarla yapıyor bunu. Neden hızlanıp yavaşlasın ki

Yanlış anlamışsınız. Gazı bırakıp yavaşlatmıyoruz. Mümkün olduğunca benzin motoru kapalı şekilde gitmeye çallışıyoruz. Yani elektrik desteği her zaman var. hatta şarj etmek gibi bir yanlış da yapılmamalı. Sadece ice kapalı olarak mümkün olduğunca arabayı elektrikli olarak götürmeye çalışıyoruz. elektrik desteği çok fazla olmadığından araba bir miktar yavaşlıyor. Ama yavaşlamasını özellikle istemiyoruz. Keşke yavaşlamasa ve elektrikli motor ile gitse. Bir örnek olarak 80 km hıza ice ve icenin torku ile çıkıp ice yi kapatıyoruz. sonra gaza sadece elektrik desteği olacak kadar basıyoruz. Eğer bayır gelirse önümüze yine ice çalışacak kadar basıyoruz ki hem bayırı çıksın hem ettiği şarj ile arabayı elektrikli akıtalım.
yani ne şarj ne deşarj durumu genellikle pulse glide sisteminde yok . akıtma dediğimiz , bahsettiğimiz şey elektrikle mümkün olduğunca gitmek.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #670 : Kasım 28, 2021, 22:18:17 »
Power’da hızlanırken piller tekere güç veriyor. Akabinde süzülmeyi de elektrikle yapacaksak piller bir süre sonra biter.

Süzülmede elektrik destekli gidersek, harcağımız enerjiyi yerine nasıl koyacağız? Pulse’de ICE mi koyacak?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #671 : Kasım 29, 2021, 00:00:12 »
Power’da hızlanırken piller tekere güç veriyor. Akabinde süzülmeyi de elektrikle yapacaksak piller bir süre sonra biter.

Süzülmede elektrik destekli gidersek, harcağımız enerjiyi yerine nasıl koyacağız? Pulse’de ICE mi koyacak?
Hızlanma power de yapılmıyor. power kısmında veya o konuma yaklaştıkça pillerden akım çekme ihtimali artar. Bu nedenle hızlanmayı eco bölgesinin ortasından sadece biraz fazla olan bölümde yapmak gerek. Bildiğiniz gibi ice çalışırken eco bölgesi ilk bölümde gaz pedalı tutulduğunda araç ice yi durdurmayabilir. Fakat şarj etmeden motor gücünü tekere aktarabilir. Fakar eco orta çizgisi geçilirse yani o bölüme geçecek kadar gaza basılırsa motor hem biraz devir çeviriyor hem hızlanma az oluyor hem de şarj işlemi oluyor.
Eco göstergesi ve gaz pedalı ile aracın ne tarz da bir davranış sergileyeceği tam belli değil. Daha doğrusu çok fazla parametre ile değerlendirmesi var. Bu şarj ve hızlanma döngüsünü anlamaya çalışıyoruz. Benim gözlemlerime göre hıza göre şarj ve çekiş optimize edilmiş. şanzıman içinde yaşanan değişimler pürüzsüz kullanım için kullanıcılar için düzenlenmiş. Bu durumda ekrana bakarak söyleyebilirim ki farklı senaryolarda piller ve ice bile umulmadık bir anda hıza kullanıma bağlı olarak geçişler yaşanıyor. En bariz görüntülediğim tam 89 km hızda gaza eco ortası kadar basınca yaşanıyor. Bir elektrik bir şarj bir ice devreye girip çıkıyor. Garip bir durum ama ben mg1 in hızının sıfırlandığını ve heretical moda geçiş hızı gibi düşünüyorum.

Belirsizlik olsa bile , aracın nasıl davranmasını gerektiğini tahmin ediyorum. Aynen sizin sabit hızda gitme deneyiniz gibi düşünün. Bilgisayar gazı bırakıp elektrikle gitmek yerine ice çalıştırmıştı. Böylelikle yakıt artmıştı. Ben de aracı kaydırmanın yolunu anlatmaya çalışıyorum ki elektriği en verimli şekilde kullanalım.

Ha bu durum benim hiç bir işime yaramıyor. Bölgesel olarak işe yaramıyor. Eğer faydalı olacaksa sizlere olsun , benzin ve yıllık vergi gideri epeyce arttı. Bir miktar daha tasarruf yapabiliriz. ( belki )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #672 : Kasım 29, 2021, 09:03:29 »
Ana kriterleri uyguluyoruz. Bir süre sonra bende “ya o kadar da uğraşamam” durumu oluştu. Eğer pulse glide daha az yaktırıyorsa da uğraşamayacağım gerçekten. Yoldan kopuyor insan. Zaten istanbul’da o kadar düz, boş ve serbest yol da yok. Hızlan yavaşla yaparsam arkadaki çeker vurur beni :) burada kırmızı’dan sarıya döner dönmez hareket etmedi diye adam vuruldu geçen sene.

Bu arada çok yumuşak frenlemede araba düşük puan veriyor. Bir tık daha sert yapınca yüksek puan veriyor

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2021, 10:57:03

Bu arada lpg fiyatları malum. Dizel araba skalası da çok az. İnsanlar ya lpg’li ya turbo benzinli alıyordu. Lpg avantajlıydı.

Şimdi en az yakan hybrid oldu. Benzinli dream almaya gidip hybrid alıp çıkmıştım. İyi ki almışım diyorum. Bir de şu sıfır mercedeslerden daha az mtv versek süper olacak.

Bu mtv’ye rağmen yine kârdayım. 80 kuruş ilâ 1 tl km yakıt yakıyor benzinliler veya lpg’liler. Ben sıkışık trafikte 4,5lt ile yani 45 kuruş’a geziyorum.

Yıllık 15.000km’de 6-7bin tl kârım var. Bununla mtv farkını da öderim, sigorta kaskoyu da yaparım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #673 : Kasım 29, 2021, 11:33:01 »
Ana kriterleri uyguluyoruz. Bir süre sonra bende “ya o kadar da uğraşamam” durumu oluştu. Eğer pulse glide daha az yaktırıyorsa da uğraşamayacağım gerçekten. Yoldan kopuyor insan. Zaten istanbul’da o kadar düz, boş ve serbest yol da yok. Hızlan yavaşla yaparsam arkadaki çeker vurur beni :) burada kırmızı’dan sarıya döner dönmez hareket etmedi diye adam vuruldu geçen sene.

Bu arada çok yumuşak frenlemede araba düşük puan veriyor. Bir tık daha sert yapınca yüksek puan veriyor

Mesaj Birleştirildi: Kasım 29, 2021, 10:57:03

Bu arada lpg fiyatları malum. Dizel araba skalası da çok az. İnsanlar ya lpg’li ya turbo benzinli alıyordu. Lpg avantajlıydı.

Şimdi en az yakan hybrid oldu. Benzinli dream almaya gidip hybrid alıp çıkmıştım. İyi ki almışım diyorum. Bir de şu sıfır mercedeslerden daha az mtv versek süper olacak.

Bu mtv’ye rağmen yine kârdayım. 80 kuruş ilâ 1 tl km yakıt yakıyor benzinliler veya lpg’liler. Ben sıkışık trafikte 4,5lt ile yani 45 kuruş’a geziyorum.

Yıllık 15.000km’de 6-7bin tl kârım var. Bununla mtv farkını da öderim, sigorta kaskoyu da yaparım.

O değil de akaryakıt fiyatları düz 10₺ olunca hesaplaması da kolaylaştı  :P :rofl:
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #674 : Kasım 29, 2021, 13:35:59 »
İstanbul’da trafikteki araba sayısı %10-15 azaldı sanırım. Ben normalde evden işe dur kalk 10km gidiyorum. Bugün pazartesi olmasına rağmen yolun ilk kısımları boştu. Mahmutbey aksaray arası

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #675 : Kasım 29, 2021, 17:38:35 »
İstanbul’da trafikteki araba sayısı %10-15 azaldı sanırım. Ben normalde evden işe dur kalk 10km gidiyorum. Bugün pazartesi olmasına rağmen yolun ilk kısımları boştu. Mahmutbey aksaray arası
Sahil yolu Eminönü yönü sadece kırmızı stop ışığı dolu Tayfun Bey, bazı yollar kilit 15' ten beri. Muhtrmelen diğer konumlars geçrmeyen araçların yarattığı boşluk var bazı yerlerde.

Raylı Sistrmler'de Glide için belirteyim (gözden kaçmasın) hedef düşük enerji tüketimi yanında hız ve dakiklik. Duraklar aradı mümkün mertebe yüksek hızla (duraklar arası mesafeye göre diyagramlarla çalışılabiliyor) seyahat, glideı mantıklı kılıyor. Dolayısı ile elde edilen enerji, etapta hızlanma evresindeki diğer araç için avantaj sağlıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #676 : Aralık 04, 2021, 22:45:44 »
Kolçak içindeki çakmaklığa iki tane koltuk ısıtma pedi taktım. Çakmaklıktan gelen akım direkt 12v aküden mi geliyor yoksa aküye hiç uğramadan inverter converter’dan mı geliyor? Direkt pillerden gelemez. 12v sonuçta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 3600
  • Model Yılı: '21
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #677 : Aralık 05, 2021, 00:16:21 »
Toyota HSD ile ilgili çok faydalı bilgilerin paylaşıldığı bir konu olmuş öncelikle. Teşekkürler.

Ben de yanıtını henüz bulamadığım bir soru sormak istiyorum.
Hybrid araç sahibi olmadan önce uzun süreler youtube'ten hybrid assistant verili yolculuk videoları izliyordum :) Hatta buradaki bir arkadaşın da videolarını beğenerek takip ediyorum.
Bu tarz video'larda hiç karşılaşmadığım şöyle bir durum yaşıyorum:



S3 -> Rölanti kontrolü (Idle Check) -> S4 geçişini anlıyorum, ama bazı durumlarda aracım (C-HR 2021) sanki S4'te de Idle check yapmak istiyor :)
Hızımı azaltmadığım durumlarda bu yaklaşık 2-3 dakika sürüyor, bu süreçte pilden fazlaca enerji harcıyor ve bu durum bir süre sonra kendi kendine geçiyor. 1-2 kere de tamamen tekrarlayabiliyor bu süreç.
Tüketimi de olumsuz etkiliyor sonradan geri şarj etmeye çalıştığı için.




Ayrıca pil doluluk oranlarında hem üst sınır hem de alt sınırda bazı aşırılıklar yaşıyorum.



En yüksek gördüğüm rakam 87% oldu.
ICE calıştıramadığım çok yoğun trafikte de 24% e kadar dustugunu gordum. Ancak o zaman devreye girdi motor. Bir an hiç çalışmayacak sandım :)

Bu durumlar normal mi, endişelenmem gerekir mi :)

Teşekkürler.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '19
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #678 : Aralık 05, 2021, 10:34:21 »
Buarada 2019 hybrid'ler, ocak mtv skalasında 4 yaş olarak hesaplanacak dimi? Yeni zam ile birlikte 3032tl yapıyor(141.600'ü geçenler skalasında)
Unknown!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #679 : Aralık 05, 2021, 10:41:28 »
Buarada 2019 hybrid'ler, ocak mtv skalasında 4 yaş olarak hesaplanacak dimi? Yeni zam ile birlikte 3032tl yapıyor(141.600'ü geçenler skalasında)

İlk tescil tarihine bağlı. Daha açıklanmadı ama mtv net zammı

Mesaj Birleştirildi: [time]Aralık 05, 2021, 10:44:03[/time]
@Murat Çelik (54097) bey, corolla hybrid için bakarsak, s4’te ben de hiç idle check görmedim veya rastlamadım. Yanlış hatırlamıyorsam birkaç saniyelik 1000 devirde tutma olayını sanki gördüm. Ama çok kısa süreli

 Pilleriniz nikel metal mi yoksa li-ion mu?