Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123627 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #640 : Kasım 22, 2021, 07:28:26 »
@Tansu Kalafatoğlu (51740) zaman ayırıp cevap verdiğin için teşekkür ederim.

Ankara da en sıkıntılı durum bu cam buzlanması olayı gerçekten kışın arabaya binmek sabahları zulüm oluyor. Oto aksesuarcılar da ön camlar için muşamba tarzı bir kaplama oluyor geçen sene baya bir işime yaramıştı. Artık hibritte daha çok dikkat etmek lazım :D

Akşam da eve dönerken de hırıltıyı veya gaz tepkisine dikkat ederek kullanıp aracı tanımaya çalışacağım.

Sorduğum sorular hibrit kullanım için ne kadar doğrudur bilmem ama bana baya yardımcı olacağını düşünüyorum tekrar teşekkür ederim.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #640 : Kasım 22, 2021, 07:28:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #641 : Kasım 22, 2021, 08:08:39 »
@Gorkem Arıkan (27123)  sorularınız en kritik sorulardı zaten :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #642 : Kasım 22, 2021, 08:33:27 »

2 gün önce Corolla Dream Hibrit aracımı teslim aldım.


Hayırlı olsun.
Ben arabayı sabah çalıştırıyorum. yaklaşık 15 dk kadar kendi kendine çalışıyor , ısınıyor ve camlar açılıyor. Klimayı 20 dereceye ayarladık. Öncam ve arka cam ısıtmalar , klima açık olarak çalışıyor. Genellikle stop etmiyor. Bu çalışma sonrası gittiği km ile 1.5 - 2 km . Ortalam tüketim şuan 6.2. Ben memnunum , hanım memnun..

Aracımızı aldığımızdan beridir yakıt tüketimimiz sürekli düştü. Sürüşüne alıştığımız için düşmüş olabilir ama daha çok bakım sonrası düşüşler olduğunu gözlemledim.

Yavaş hızlarda gitmiyorsanız pilleri kullanarak gitmeye çalışmak bana göre mantıksız. Araç zaten bütün geçişleri kendi yapıyor. Diğer bir konu ise pil ömrü. Batarya ile kullanmak , şarj ve deşarj döngüsünün fazla olması bataryaları ısıtıyor.. Bence koltuk altında ki sıcak havayı aktif olarak boşaltan bir fan sistemi kurulmalıydı.

altıncı maddede söylediğiniz mavi tüpe çok dikkat ediyorum. Çoğunlukla gaza maksimum basmamız gereken yeri tarif ediyor. Bu çizgi ne kadar dolu olursa okadar elektrik kullanılıyor diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #643 : Kasım 22, 2021, 08:39:27 »
İnsanlar bu arabaları kanada veya arabistan’da da kullanıyor. Pil sıcaklığına çok takılmıyorum çünkü araba, piller ısınınca zaten koruma moduna giriyor. Yazın gökçeada’da yokuş çıkıp indim yarım saatlik sürüşler yaptım. Pil en fazla 45 dereceyi gördü. Keza yazın uzun yolda sabit hızda giderken klima da açıkken 35-40 derece arası oluyor piller. Bu engellenemiyor.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 22, 2021, 08:44:18

Hatta facebook grubunda birisi marmaris’te yazın sıcak zamanlarda arabanın çoğunlukla benzinli motor çalışarak gittiğini belirtmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #644 : Kasım 22, 2021, 14:27:34 »
Hayırlı olsun.
Ben arabayı sabah çalıştırıyorum. yaklaşık 15 dk kadar kendi kendine çalışıyor , ısınıyor ve camlar açılıyor. Klimayı 20 dereceye ayarladık. Öncam ve arka cam ısıtmalar , klima açık olarak çalışıyor. Genellikle stop etmiyor. Bu çalışma sonrası gittiği km ile 1.5 - 2 km . Ortalam tüketim şuan 6.2. Ben memnunum , hanım memnun..

Aracımızı aldığımızdan beridir yakıt tüketimimiz sürekli düştü. Sürüşüne alıştığımız için düşmüş olabilir ama daha çok bakım sonrası düşüşler olduğunu gözlemledim.

Yavaş hızlarda gitmiyorsanız pilleri kullanarak gitmeye çalışmak bana göre mantıksız. Araç zaten bütün geçişleri kendi yapıyor. Diğer bir konu ise pil ömrü. Batarya ile kullanmak , şarj ve deşarj döngüsünün fazla olması bataryaları ısıtıyor.. Bence koltuk altında ki sıcak havayı aktif olarak boşaltan bir fan sistemi kurulmalıydı.

altıncı maddede söylediğiniz mavi tüpe çok dikkat ediyorum. Çoğunlukla gaza maksimum basmamız gereken yeri tarif ediyor. Bu çizgi ne kadar dolu olursa okadar elektrik kullanılıyor diyebiliriz.

Cevaplarınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

Kısa bir mesafe kullandığınızdan dolayı çok farklılık olmayabilir, ben işe git gel 35-40 km yapıyorum o yüzden aracı hareket ettirerek ısıtmak daha avantalı olacağını düşündüğümden ön cama koruyu alıp  kullanmam iyi oluyor. Geçen sene baya bir işime yaradı 1.6 visionım var bir tane de gaza geçme süresi ve mesafesi baya düşmüştü.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 22, 2021, 14:29:46
Bugün öğlen yemeğe giderken süzülmeyi denedim sanırım başarılı oldum; hızım sabit iken eğimsiz düz yolda enerji döngüsü ekranında ne şarj oluyordu ne de aküden tekerlere güç aktarımı oldu. Fakat bu yalnızca şehir dışında ve trafiğin az veya akıcı olduğu bölgelerde gerçekleştirebilir gibi.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #645 : Kasım 22, 2021, 18:05:49 »
@Gorkem Arıkan (27123)  süzülmeyi illa pil seviye ekranında tüm okların kapandığı ana denk getirmek gerekmiyor. O çok zor.

Göstergedeki şarj-eco-power panelinde ne mavi şarj ne de yeşil gaz yanmayacak şekilde de ayarlayabilirsiz. Pil ekranındaki çok hassas. O kadarına gerek yok zaten yapılamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #646 : Kasım 22, 2021, 19:48:24 »
@Gorkem Arıkan (27123)  süzülmeyi illa pil seviye ekranında tüm okların kapandığı ana denk getirmek gerekmiyor. O çok zor.

Göstergedeki şarj-eco-power panelinde ne mavi şarj ne de yeşil gaz yanmayacak şekilde de ayarlayabilirsiz. Pil ekranındaki çok hassas. O kadarına gerek yok zaten yapılamaz.

eyvallah hocam o ana denk getirmek gerçekten çok zor 2-3 defa yakaladım. chg-eco-pwrda da denedim baya işe yarıyor süzülme işi. teşekkürler bu değerli bilgiler için.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #647 : Kasım 22, 2021, 20:00:05 »
Bugün öğlen yemeğe giderken süzülmeyi denedim sanırım başarılı oldum; hızım sabit iken eğimsiz düz yolda enerji döngüsü ekranında ne şarj oluyordu ne de aküden tekerlere güç aktarımı oldu. Fakat bu yalnızca şehir dışında ve trafiğin az veya akıcı olduğu bölgelerde gerçekleştirebilir gibi.

Böyle bir şey mümkün mü? Yani kaç bin kilometredir kullanıyorum, araç vitesteyken ve hareket halindeyken enerji döngüsü ekranında herhangi bir yöne doğru okların çıkmaması gibi bir duruma hiç denk gelmedim. Sadece araç dururken oklar da duruyor (hatta pil üç diş kaldıysa veya soğuk motoru ısıtıyorsa dururken de çıkıyor). Bir de araç hareket halindeyken vitesi N'ye aldığınızda duruyor.

Her türlü şartta her türlü kullanmayı denedim. Yanlış yaptığım bir şey mi var?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #648 : Kasım 22, 2021, 20:50:15 »
Böyle bir şey mümkün mü? Yani kaç bin kilometredir kullanıyorum, araç vitesteyken ve hareket halindeyken enerji döngüsü ekranında herhangi bir yöne doğru okların çıkmaması gibi bir duruma hiç denk gelmedim. Sadece araç dururken oklar da duruyor (hatta pil üç diş kaldıysa veya soğuk motoru ısıtıyorsa dururken de çıkıyor). Bir de araç hareket halindeyken vitesi N'ye aldığınızda duruyor.

Her türlü şartta her türlü kullanmayı denedim. Yanlış yaptığım bir şey mi var?

Bora Bey, biri öğlen denk geldi birini de akşam yine boş sayılabilecek yolda yapabildim hatta arkadaşta vardı yanımda benimle baya da bir dalga geçti artık senin arabaya binilmez iyice sakin kullanıyorsun diye :D ama cidden şakası bir yana çok zor bir durum ki gerekte yokmuş o kadarına ama olurda  eğer uzun yolda yapabilirsem video çekerim
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #649 : Kasım 23, 2021, 05:38:58 »
Bora Bey, biri öğlen denk geldi birini de akşam yine boş sayılabilecek yolda yapabildim hatta arkadaşta vardı yanımda benimle baya da bir dalga geçti artık senin arabaya binilmez iyice sakin kullanıyorsun diye :D ama cidden şakası bir yana çok zor bir durum ki gerekte yokmuş o kadarına ama olurda  eğer uzun yolda yapabilirsem video çekerim

Evet böyle bir şey olabiliyor ama gerçekten çok hassas pedal ayarlamasına bağlı. Göstergelerde bahsettiğimiz chg-eco tüpü ekranını açın. Hafif yokuş aşağı inerken biraz gaza basın. Chg mavi tüpü kapanır. Yeşil gaz tüpü de kapanır. Sıfıra en yakın böyle orası. O anlarda daha da hassaslaşırsanız pil seviye ekranındaki döngü yani ok işaretleri de yok olur. Ama gerek yok o kadarına yani.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #650 : Kasım 25, 2021, 10:03:13 »
Tekrar merhaba arkadaşlar, yardımlarınız için teşekkür etmek istedim. Bu forumdan aldığım tavsiyeler üstüne yapmış olduğum şehir içi sürüşlerde gözlemlediğim bir konu var, akümün sürekli dolup boşalması sanki azaldı. Özellikle bas çek kay tekniğini uyguladıkça bunun daha etkili olduğunu hissediyorum. Sanırım bu durum uzun vadede akü ömrünü pozitif etkileyecektir. Yakıt tüketimine de gelirsek 442 km yolu, 8,78 den alınma Shell V-Power ile 156 Lira gibi bir rakama gidebildim. Tavsiyeleriniz için teşekkürler.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #651 : Kasım 25, 2021, 16:02:00 »
Aslında prius da geliştirilmiş kayma tekniği bizim araçlar için de uygulanabilir. Şuradan yola çıkarız: arabanın ice çalışmadığında kayıt ortalaması gerçekten çok düşük oluyor. Yani ice nin boşa dönmesini istemeyiz.
Bu nedenle , ice çalışacaksa en verimli devirde çalışmalı ve pilleri mutlaka doldurmalı. sonrasında gaz kesinlikle bırakılmamalı, sadece gaz çekip ev moduna sokup daha sonra eco bölgesinin orta çizgisini geçmeyecek kadar basılmalı ve mümkün olduğunda pil gücü ile gidilmeli. Bayır varsa bayırda duruma göre ice çalışmalı. düz yolda ise ice kesinlikle 1500 devirlerde çalışmamalı. çünkü düşük devirde bazen pil dolumu yapmıyor. Harekete güc vermeye çalışıyor. İce çalışırken düz yolda giderken araç hızlanmalı. corolla hybrid i için devir 2100 ü geçmemeli. Hız alınca ise pille bir miktar gitmeye çalışmalı, hızın düşmesine bile izin vermelisiniz. Bayır yukarı bu dediğim kesinlikle kullanılmamalı.
Hafif bayır inerken mutlaka batarya ile gitmek gerek. Ağır bayır inişte ise frene sadece dokunarak inmek gerek.
Günlük rutinleri iyi değerlendirip , ısınma , batarya dolumu için araç dururken ice nin çalışmamasına dikkat etmeli.

Yol şartlarına göre yakıt toyotanın verdiği değerlerin altına bile iniyor. Özellikle lastik basınçları tasarruf getiriyor.

Gün içinde işimizi görmeye çalışıyoruz. Bunca değişken ile uğraşıp karşılığında 0.5 litre tasarruf etmeye değer mi siz değerlendirirsiniz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #652 : Kasım 25, 2021, 16:40:24 »
Ben de son yazdığınıza kesinlikle katılıyorum o kadar hassas davranmak biraz benim dikkatimi dağıtıyor , sadece bas çek kay ile birlikte şuan ki yakıt verimimden memnunum daha aşağısına gerek yok bence.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '19
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #653 : Kasım 25, 2021, 18:31:15 »
Ya benimde bir sorum olacak arkadaşlar ama uygun başlık bulamadım, kusura bakmayın. 2019 corolla hybrid dream sahibiyim. Forumdaki arkadaşlar saolsun, usb ile versiyon yükselterek applecarplay yükledim ve sorunsuz kullanıyorum. Fakat harita açtığımda, yol tarif seslendirmesinin sesi kısık. Heryeri arayıp taradım bulamadım. Özellikle şarkı falan açıksa hiç duyulmuyor. Applecarplay de haritalar açıkken o seslendirmenin ses ayarını nerden yapıyorsunuz? Şimdiden çok teşekkürler.
Unknown!!!

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '19
  • 157 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #654 : Kasım 25, 2021, 19:00:03 »
Ya benimde bir sorum olacak arkadaşlar ama uygun başlık bulamadım, kusura bakmayın. 2019 corolla hybrid dream sahibiyim. Forumdaki arkadaşlar saolsun, usb ile versiyon yükselterek applecarplay yükledim ve sorunsuz kullanıyorum. Fakat harita açtığımda, yol tarif seslendirmesinin sesi kısık. Heryeri arayıp taradım bulamadım. Özellikle şarkı falan açıksa hiç duyulmuyor. Applecarplay de haritalar açıkken o seslendirmenin ses ayarını nerden yapıyorsunuz? Şimdiden çok teşekkürler.
Sorunuzun cevabı bu linkte. En son kısımda açıklamıştım geçen gün.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=89983.160
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #655 : Kasım 25, 2021, 19:49:24 »
Bir gün aynı yolu 70-50km arası pulse glide ile gittim. Sonraki gün hız sabitleyici ile 60 ile sürdüm. Hız sabitleyici ile sürünce daha az yaktım.

Ben pulse glide’ye çok inanmıyorum. 70’e çıkıp sonra hızın 50’ye düşmesi ve akabinde tekrar 70’e çıkmak verimli değil. Sabit hızda daha verimli gidiyor. Motor en verimli devir yük aralığında çalışmasa bile

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #656 : Kasım 25, 2021, 20:02:52 »
Bir gün aynı yolu 70-50km arası pulse glide ile gittim. Sonraki gün hız sabitleyici ile 60 ile sürdüm. Hız sabitleyici ile sürünce daha az yaktım.

Ben pulse glide’ye çok inanmıyorum. 70’e çıkıp sonra hızın 50’ye düşmesi ve akabinde tekrar 70’e çıkmak verimli değil. Sabit hızda daha verimli gidiyor. Motor en verimli devir yük aralığında çalışmasa bile

Glide sırasında gaz pedalından tamamen çekiyor musunuz yoksa hyball 0 da olacak şekilde basıyor musunuz? Ben hyball 0 şeklinde basınca 1 e 2 süreyle pulse glide yapıyorum, yani 10 saniye  pulse, 20 saniye glide (hafif pedala basarak hyball u 0 yaparak). Pulse sırasında ice devir 2000 i geçirmiyorum. Bu şekilde hız sizinki gibi 50-70  değişiyor. 60 sabit gitmeye göre daha az yakıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #657 : Kasım 25, 2021, 21:14:22 »
Glide sırasında gaz pedalından tamamen çekiyor musunuz yoksa hyball 0 da olacak şekilde basıyor musunuz? Ben hyball 0 şeklinde basınca 1 e 2 süreyle pulse glide yapıyorum, yani 10 saniye  pulse, 20 saniye glide (hafif pedala basarak hyball u 0 yaparak). Pulse sırasında ice devir 2000 i geçirmiyorum. Bu şekilde hız sizinki gibi 50-70  değişiyor. 60 sabit gitmeye göre daha az yakıyorum.

Evet süzülmeyi doğru yapıyorum. Zaten özellikle denedim bunu. 2000-2100 devirde hızlanıp akabinde süzülüyorum. Saniye tutmadım. Hybrid assistantta topu ortada tuttum. Ya da göstergede de aynısını yapabiliyorum, ne şarj ne gaz durumu.

Mantık olarak şu var. Sabit hızla giderken özellikle hız sabitleyici ile, araba pil seviyesini de ayarlıyor. Ve bizi durduran tek şey rüzgar ve teker sürtünmesi. Pulse glide ile hızlan yavaşla yaparak fazla enerji dönüşümü yapıyoruz. Sürekli kinetik kazan, harca, kazan, harca. Bu esnada kayıp miktarı artıyor. Sabit hızda bu yok. Her ne kadar 60 ile giderken devir 1000-1100 olsa bile. Zaten bir süre sonra piller %60 olunca heretical moda giriyor. Ama pulse de hızlanma yaparken bu olmuyor. Araba fazla efor sarfedip o hıza çıkmaya çalışıyor.

Bilmiyorum belki ben beceremedim. Siz uygulamalı video çekebilirseniz iyi olur aslında

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #658 : Kasım 25, 2021, 22:31:30 »
Evet süzülmeyi doğru yapıyorum. Zaten özellikle denedim bunu. 2000-2100 devirde hızlanıp akabinde süzülüyorum. Saniye tutmadım. Hybrid assistantta topu ortada tuttum. Ya da göstergede de aynısını yapabiliyorum, ne şarj ne gaz durumu.

Mantık olarak şu var. Sabit hızla giderken özellikle hız sabitleyici ile, araba pil seviyesini de ayarlıyor. Ve bizi durduran tek şey rüzgar ve teker sürtünmesi. Pulse glide ile hızlan yavaşla yaparak fazla enerji dönüşümü yapıyoruz. Sürekli kinetik kazan, harca, kazan, harca. Bu esnada kayıp miktarı artıyor. Sabit hızda bu yok. Her ne kadar 60 ile giderken devir 1000-1100 olsa bile. Zaten bir süre sonra piller %60 olunca heretical moda giriyor. Ama pulse de hızlanma yaparken bu olmuyor. Araba fazla efor sarfedip o hıza çıkmaya çalışıyor.

Bilmiyorum belki ben beceremedim. Siz uygulamalı video çekebilirseniz iyi olur aslında
Ben aslında denemedim sadece teorik konuşuyorum :)
Pulse glide sırasındaki enerji dönüşümünde kayıp oluşmaz, %100 verimle enerji dönüşür. (diğer aracılı enerji değişimi yöntemlerinde kayıp oluşur çünkü motor, şanzıman, invertor, MG1-MG2 hiç birisi %100 verimli değildir ki bunlar ısınır ki bu enerji kaybıdır). 70'ten 50'ye düşerken teker ve hava sürtünmesi bizi yavaşlatır(teker ve sürtünen hava-kaporta ısınır). 60 sabit giderken de teker ve hava sürtünmesi devrededir ve bu sürtünme motorun o an ürettiği enerjiyi soğurur ve sabit hızımızı koruruz. (yani motor ve hava sürtünmesi her iki durumda hep aynı olduğu sürece buraya harcanacak enerji aynıdır.)  Hızımız 70 iken hava sürtünmesi biraz artar, 50 iken 60'a göre biraz daha azdır. ortalamada yine 60'taki gibi diyebiliriz, ancak çok az da olsa hızımızın kübü ile hava sürtünmesi oalcağından, 50-70 girmek, sabit 60 ile gitmekten  daha fazla hava sürtünmesi oluşturur. Ancak bu miktar önemsenmeyecek kadar azdır.

Diğer taraftan, yol boyunca motorun toplam kaç devir döndüğü, motorun  verimini belirler. Yani toplamda motor ne kadar az dönerse, o kadar az ziyan enerji var demektir. Bu nedenle Sürekli 1000 devir ile gitmek, 10 saniye 2000 devir, 20 saniye 0 devir ile gitmekten(pulse glide) daha verimsizdir. (diyelim ki 60 saniyelik yolda, sabit hızda motor toplamda 1000 kez dönmüşken, 50-70 pulse-glide sürüşte toplamda 60 saniyelik sürüşte 666 devir dönerek aynı enerjiyi daha verimli bir şekilde alabiliriz. Tabi burda da motoru sürekli aç kapa yapmamak gerekiyor. Her yeni motor çalışması, verim kaybı demektir. Bu nedenle pulse kısmını en az 7 saniye tutmak gerekiyor. Yapılan çalışmalar geleneksel araçlarda kullanılan start-stop sisteminin verimli olabilmesi için kırımızı ışıkta 7 saniyeden daha uzun beklemelerde devreye girmesi durumunu öneriyor. (7 saniyeden daha kısa süre duracaksanız, stop-start etmek daha fazla benzin harcatıyor. Yani buradan kabaca diyebiliriz ki 7 saniyelik rölanti sırasındaki benzin miktarı, ilk ateşleme sırasında harcanıyor. Bu nedenle pulse-glide yapıcalcaksa pulse sırasında en az 7 saniye pulse yapmak gerekiyor ki motoru çalıştırdığınıza deysin. Bu nedenle pulse süreniz kısa olmamalıdır.

Hangisi daha verimli? Bunun sağlıklı testini yapmak çok mümkün değil, çünkü dediğinz gibi hız sabitleyici için şarj %60 olmalı ki heretical mod devreye girsin ve aküye giriş-çıkış toplamı 0 olsun. Pulse-gilde yönteminde de yine aslında şarj %60 da denemek gerekiyor, Çünkü şarj düşükse pulse sırasında fazla yük oluşuyor ki akü şarj etsin diye. Ayrıca diğer çevresel koşulları da eşitlemek lazım. Sadece güzergah aynı olması yeterli değil. Motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, lastik basıncı, lastik sıcaklığı, hava basıncı, yük durumu, yağ- filtre kalitesi.

Sonuçta her iki yöntem de benzer sonuçlar veriyor. Şu da olabilir tabi: 50-70 pulse gilde, 60 sabit hıza göre daha verimli iken, 100 sabit hız, 90-110 pulse-gilde a göre daha verimli olabilir. Çünkü 110 a çıkınca hava sürtünmeniz oldukça artıyor.
Yani hangi ortalama hızda kullanımınzıa bağlı ,verimli yöntem değişebilir.
Ayrıca pulse-glide sırasındaki salınım hızınız da önemli olabilir. Ben +-10 yapıyorum. +-20 yapmak daha verimsiz olabilir(yine yüksek hızlarda hava sürtünmesi aşırı arttığı için). Ya da +-5 yapmak da verimsiz olabilir( pulse süresini çok kısattığımız için)

Off off. bir yandan bakıyorum da çok ayrıntılı şeylere takılıyoruz. ama seviyoruz tabi bu ayrıntıları... sevgiler saygılar...


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #659 : Kasım 25, 2021, 22:43:41 »
Sedat hocam ben bunu çekmişim :)

Sağ üstte ve sol attaki videolara dikkat.

Aynı motor sıcaklığı, aynı pil seviyesi ile aynı yerde başlayıp aynı yerde bitirdim.

Sol alt: pulse glide
Sağ üst: sabit hız

Sağ alttaki daha sıcak motorla yapılmış. Onu saymıyorum.


Aynı yolun dönüşü. Şartlar aynı

Sol üstte pulse glide
Sol altta sabit sürüş

Yine sabitte daha az yakmışım. Video sonunda sabit sürüşte daha az süzülme yapmama rağmen