Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123384 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #620 : Ekim 15, 2021, 22:23:16 »
Son gelen ve gelmesi olasi ufuktaki akar yakit zamlari goz onune alininca HYBRID in avantajlari daha da belirginlesecek. Litre fiyati bazinda LPG/Motorin ile karsilastirilarak yapilan hesaplamalarla fark aciliyor.
SAFETY FIRST

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #620 : Ekim 15, 2021, 22:23:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #621 : Ekim 15, 2021, 23:29:31 »
Son gelen ve gelmesi olasi ufuktaki akar yakit zamlari goz onune alininca HYBRID in avantajlari daha da belirginlesecek. Litre fiyati bazinda LPG/Motorin ile karsilastirilarak yapilan hesaplamalarla fark aciliyor.
Zam geldi bile,yıl sonuna kadar zamların 3 TL yi bulması bekleniyor,böyle giderse kimse araç alamayacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #622 : Ekim 16, 2021, 09:16:10 »

Elinize sağlık , anlatımlı daha iyi olmuş. yakıt tüketimi gerçekten çok az. Araç sizin sürdüğünüz çevreye uygun üretilmiş.
Yakıt verimlimi bilmiyorum ama ben eco göstergede ki yeşil dolan barlar altında yer alan ince mavi çizgiye göre gitmeye çalışıyorum. Motor bölümünün en verimli çalıştığını gösteriyor gibi. hybrid asistand bende olmadığından bahse konu mavi çizginin ne kadar dolu olduğuna göre yakılan yakıta karşılık daha çok km gittiğimi tahmin edebiliyorum.  İce nin deviri genelde 2100 - 2400 arasında iken ve gaza eco göstergesinin yarısı ile sonu arasında doldurduğumuzda oluyor.

Keşke bu kadar gaz basarken bayır da çıkabilse. Bende bir deneme yaptım. Erzurumdan Şenkayaya geldim. 170 km yol 65 tl yakıt aldı. Ama bayırları çıkarken 37 kmh hıza kadar düştü. Süründürdü resmen..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #623 : Ekim 16, 2021, 10:30:10 »
Elinize sağlık , anlatımlı daha iyi olmuş. yakıt tüketimi gerçekten çok az. Araç sizin sürdüğünüz çevreye uygun üretilmiş.
Yakıt verimlimi bilmiyorum ama ben eco göstergede ki yeşil dolan barlar altında yer alan ince mavi çizgiye göre gitmeye çalışıyorum. Motor bölümünün en verimli çalıştığını gösteriyor gibi. hybrid asistand bende olmadığından bahse konu mavi çizginin ne kadar dolu olduğuna göre yakılan yakıta karşılık daha çok km gittiğimi tahmin edebiliyorum.  İce nin deviri genelde 2100 - 2400 arasında iken ve gaza eco göstergesinin yarısı ile sonu arasında doldurduğumuzda oluyor.

Keşke bu kadar gaz basarken bayır da çıkabilse. Bende bir deneme yaptım. Erzurumdan Şenkayaya geldim. 170 km yol 65 tl yakıt aldı. Ama bayırları çıkarken 37 kmh hıza kadar düştü. Süründürdü resmen..

Mavi tüp bende genelde power çizgisi sınırında oluyor. Çok da dikkat edemiyorum. Verimli çalışma şartlarında çalıştırmak güzel ama şöyle bir durum da var. Motoru verimli çalıştıracağız diye gerekli olmayan beygirleri kullanıyoruz. Yani bize 30 beygir yetecekken fazladan 50 beygiri kullanmak tasarruflu mudur?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #624 : Ekim 16, 2021, 15:53:19 »
Arkadaşlar 45.000 bakımında anahtardan camları kapatma özelliğini açtırdım.

Yalnız anlamadığım bir durum var, bunun normali mi böyle? Camlar açıkken kilit düğmesine birkaç saniye basılı tuttuğumda camlar kapanmaya başlıyor, elimi çektiğimde ise kapanması duruyor. Yani camlar kapanana kadar elimi basılı tutmam gerekiyor.

Bunun normali mi bu şekilde? Ben her basılı tutunca camlar kapanmaya başlar, elimi çekince de kapanmaya devam edip tamamen kapanır diye umuyordum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #625 : Ekim 16, 2021, 16:54:53 »
Mavi tüp bende genelde power çizgisi sınırında oluyor. Çok da dikkat edemiyorum. Verimli çalışma şartlarında çalıştırmak güzel ama şöyle bir durum da var. Motoru verimli çalıştıracağız diye gerekli olmayan beygirleri kullanıyoruz. Yani bize 30 beygir yetecekken fazladan 50 beygiri kullanmak tasarruflu mudur?

Sizin kullandığınız hızlarda tasarruf olamaz , çoğunlukla batarya ile gitme zorundasınız. Sizin koşullarda pilleri frenle doldurmak mantıklı olabilir.
Ben genelde 80 90 100 gidiyorum. pillerle bu hızlarda gitmek mantıklı değil. sadece hızı korumak için batarya kullanılabilir. veya bayır aşağı inerken piller doldu ise sakin şekilde hızlanmak tasarruf getirir. Benim kullanımda güç gerekiyor. özellikle de bayır çıkarken. 100 ile tırmanmaya başlarsam 80 e düşüyorum. Hızın düşmesine müsade ediyorum. Bu kullanımda eco bölgesini sonuna kadar kullanıyorum. Bir tık fazla bassam üretilen enerji tam aktarılmayacak veya depolanamayacak.


Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2021, 16:59:07
camlar kapanana kadar elimi basılı tutmam gerekiyor.
Bunun normali mi bu şekilde?
Benim arabada da aynı şekilde çalışıyor. Demek ki hep böyle ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #626 : Ekim 16, 2021, 18:05:08 »
Arkadaşlar 45.000 bakımında anahtardan camları kapatma özelliğini açtırdım.

Yalnız anlamadığım bir durum var, bunun normali mi böyle? Camlar açıkken kilit düğmesine birkaç saniye basılı tuttuğumda camlar kapanmaya başlıyor, elimi çektiğimde ise kapanması duruyor. Yani camlar kapanana kadar elimi basılı tutmam gerekiyor.

Bunun normali mi bu şekilde? Ben her basılı tutunca camlar kapanmaya başlar, elimi çekince de kapanmaya devam edip tamamen kapanır diye umuyordum.
Evet camlar için durum dediğiniz gibi,tek basma ile komple kapanma üniversal modüllerde oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #627 : Ekim 16, 2021, 20:52:43 »
sabah 10’da gidiş. Akşam 17’de dönüş. Trafik bana göre eh işte yoğun. Çoğuna göre bu ne ya burada yaşanır mı dedirtecek cinsten. bu sefer sesli anltım da yaptım 😁
 
mahmutbey bayrampaşa 1,71 lt/100km
bayrampaşa mahmutbey 3,71lt/100km
 
ortalama 2,71 lt/100km

Çok güzel bir paylaşım olmuş. Benim de özetleyip eklemek istediğim birkaç konu var.
 Yakıt tasarrufu için hibrit otomobil kullanımı bazı farklılıklar gösteriyor. Normal bir araçta yakıt tasarrufu için yapmanız gereken şeyler bellidir ancak burada dikkat edilmesi gereken başka şeyler de var. Tansu Bey'in de anlattığı gibi süzülme sırasında pilleri devre dışı bırakırsanız, gereksiz yere enerji kaybı yaşamazsınız. Bunun için ise rejenerasyonu iptal edecek kadar gaz pedalına dokunmanız gerekiyor. Bu şekilde süzülürseniz, enerji göstergesinde pile (yeşil) ya da pilden (sarı) işaret sönüyor ve hiç bir ok işareti görünmüyor. İşte bu anda ne kadar çok süzülürseniz o kadar iyi. (güç göstergesinde tam soldaki çizgiye denk geliyor)
Diğer taraftan sürekli dur kalk trafikte, 20 30 metrelik hareketler için benzin motoru devreye girmesin diye g-pedala az dokunmak gerekiyor. Eğer hareketiniz 50-100 metre olacaksa benzin motorunu çalışması iyi birşey çünkü sürekli pilden giderseniz şarjınız %40 altına düşer ve otomobil durduğu yerde benzin motorunu çalıştırıp şarj başlatır(bu verimsiz). Bu nedenle dur-kalk trafikte önünüzde bir açıklık hissederseniz benzin motorunu çalıştıracak şekilde pedala basıp hızlanın.
İlk kalkışlarda çok yavaş pedala basmak ve ilk hareketi elektrik ile sağlayarak yüksek hızlara çıkmak bilinenin aksine çok iyi değil. Çünkü amacınız hızlanmak ise güce ihtiyacınız var demektir ve düz bir yolda pedala az basarak 50 km/h hıza çıkmak isterseniz pilinizi harcarsınız. Piliniz çok yüksek değilse (%70 civarı) böyle yapmayın. Pedala ilk basma anında üst eco bölgesine kadar basın ve pedalda ayağınızı sabit tutarak hızlanmayı bekleyin. Bu şekilde hızlanma anında benzin motoru devereye girecektir ve pili gereksiz yere boşartmamış olursunuz. Tabi bu 50-60 civarı hızlara çıkmak için geçerli. Aşırı yoğun trafikte tam tersi, 10-20 km/h hızlara çıkacağımız için benzin motoru devreye girmeden hızlanmak en iyisi..
Bunu zamanla alışkanlık haline getirirseniz ortalama tüketim düşecektir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #628 : Ekim 16, 2021, 22:45:34 »
Sizin kullandığınız hızlarda tasarruf olamaz , çoğunlukla batarya ile gitme zorundasınız. Sizin koşullarda pilleri frenle doldurmak mantıklı olabilir.
Ben genelde 80 90 100 gidiyorum. pillerle bu hızlarda gitmek mantıklı değil. sadece hızı korumak için batarya kullanılabilir. veya bayır aşağı inerken piller doldu ise sakin şekilde hızlanmak tasarruf getirir. Benim kullanımda güç gerekiyor. özellikle de bayır çıkarken. 100 ile tırmanmaya başlarsam 80 e düşüyorum. Hızın düşmesine müsade ediyorum. Bu kullanımda eco bölgesini sonuna kadar kullanıyorum. Bir tık fazla bassam üretilen enerji tam aktarılmayacak veya depolanamayacak.


Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2021, 16:59:07
Benim arabada da aynı şekilde çalışıyor. Demek ki hep böyle ..

Sizin gibi bir bölgede olsam hybrid alırken 4 kere düşünürdüm gerçekten. Özellikle aşağı inişlerde kışın arabanın içi ısınmaz. Çakmaklıktan çalışan koltuk ısıtma pedlerinden mutlaka alın. Çok çok işe yarıyor. Hem aşağı inişte piller fazla doluyor. Bedavadan sıcacık olursunuz.

Arazi derken, hybrid assistant’ı oluşturanlardan biri italya’da alplere yakın bir yerde yaşıyor. Hep o bölgeden videolar atmış. Onları da izlemenizi tavsiye ederim. Bu arkadaş

https://youtube.com/channel/UCuqWBUHXIlLyvJ5c5XPHPzg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #629 : Ekim 17, 2021, 08:16:50 »
HYBRID kullanimi hk.da gayet rafine bilgi vermissiniz. Genellikle bu tarz surusle Istanbul ici yazin 3,5 lt/100 km, kisin 4 lt/100 km civari tuketimle aracimi kullaniyorum.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #630 : Ekim 25, 2021, 17:39:31 »
İlk kalkışlarda çok yavaş pedala basmak ve ilk hareketi elektrik ile sağlayarak yüksek hızlara çıkmak bilinenin aksine çok iyi değil. Çünkü amacınız hızlanmak ise güce ihtiyacınız var demektir ve düz bir yolda pedala az basarak 50 km/h hıza çıkmak isterseniz pilinizi harcarsınız. Piliniz çok yüksek değilse (%70 civarı) böyle yapmayın. Pedala ilk basma anında üst eco bölgesine kadar basın ve pedalda ayağınızı sabit tutarak hızlanmayı bekleyin. Bu şekilde hızlanma anında benzin motoru devereye girecektir ve pili gereksiz yere boşartmamış olursunuz. Tabi bu 50-60 civarı hızlara çıkmak için geçerli.
Bunu zamanla alışkanlık haline getirirseniz ortalama tüketim düşecektir.

Ben ilk kalkışlar en çok gücü istediği için pil ile kalkmayı tercih ediyordum..Dediğinize göre yanlış yapıyormuşum :nija:
 Bir de sizin dediğiniz şekil ile deneyeyim bakalım işe yarıyor mu :) Teşekkürler
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #631 : Ekim 26, 2021, 00:55:33 »
Ben ilk kalkışlar en çok gücü istediği için pil ile kalkmayı tercih ediyordum..Dediğinize göre yanlış yapıyormuşum :nija:
 Bir de sizin dediğiniz şekil ile deneyeyim bakalım işe yarıyor mu :) Teşekkürler
Çok düşünmeniz bir şeyi değiştirmiyor hybrit araçlarda,çünkü siz ne kadar çabalarsanız hoca bildiğini okuyor yani araç ne yapacağına kendisi karar veriyor,sadece rampa inişlerinde ve duracağınız zaman fren pedalına nazik dokunuşlar yaparak hareket edin yeterli,onunda sebebi frenden enerji kazanmak için.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #632 : Ekim 26, 2021, 09:38:45 »
Çok düşünmeniz bir şeyi değiştirmiyor hybrit araçlarda,çünkü siz ne kadar çabalarsanız hoca bildiğini okuyor yani araç ne yapacağına kendisi karar veriyor,sadece rampa inişlerinde ve duracağınız zaman fren pedalına nazik dokunuşlar yaparak hareket edin yeterli,onunda sebebi frenden enerji kazanmak için.

ilk başta öyle ama huyunu suyunu anlayınca kısmen de olsa hükmetmek mümkün oluyor.. :) Ben kendimce şöyle bir sürüş taktiği geliştirmiştim hibritten de önce.. Fren pedalına ne kadar az dokunursan o kadar az yaktırırsın.. Çünkü frene az dokunmak demek, gaza da az dokunmak demek oluyor.. Hibritte de aynı taktiği devam ettiriyorum.. 3,5'larda geziyor ortalama tüketim.. bence yeter artık daha azı fantazi :) Bazen yol müsade ederse 2.2 li rakamları görüyorum onu da arkadaşlarımı kıskandırmak için atıyorum :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '19
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #633 : Kasım 05, 2021, 00:30:24 »
Bende yeni hybrid kullanıcısıyım. 3 hafta oldu aracı alalı. Bu başlıktaki yorumları okuyarak bilgi sahibi olmaya çalıştım ama telefondan takip ettiğim için paylaştığınız video ve fotoları görüntüleyemiyorum. Yanlız son birkaç gündür havalar soğudu ve aracı ilk çalıştırdığımda artık benzin devreye giriyor. Ve bugün pil sürekli 3 kademedeydi, klimada kapalıydı. Ara ara elektrik motor devreye girdi ama hiç 4 dişi göremedim. Buarada aracı sürekli 1500-2000 devirde kullanmaya çalışarak tasarruf yapmaya çalışıyorum çok teknik bilgiye sahip değilim. Yokuş aşağı gazdan ayağımı çekiyor hatta vitesi b ye alıyorum. Ama bugün nedense hiç 4.cü kademeye çıkmadı pil. Yarın tekrar deniyecem bakalım.
Unknown!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #634 : Kasım 05, 2021, 17:50:38 »
Bende yeni hybrid kullanıcısıyım. 3 hafta oldu aracı alalı. Bu başlıktaki yorumları okuyarak bilgi sahibi olmaya çalıştım ama telefondan takip ettiğim için paylaştığınız video ve fotoları görüntüleyemiyorum. Yanlız son birkaç gündür havalar soğudu ve aracı ilk çalıştırdığımda artık benzin devreye giriyor. Ve bugün pil sürekli 3 kademedeydi, klimada kapalıydı. Ara ara elektrik motor devreye girdi ama hiç 4 dişi göremedim. Buarada aracı sürekli 1500-2000 devirde kullanmaya çalışarak tasarruf yapmaya çalışıyorum çok teknik bilgiye sahip değilim. Yokuş aşağı gazdan ayağımı çekiyor hatta vitesi b ye alıyorum. Ama bugün nedense hiç 4.cü kademeye çıkmadı pil. Yarın tekrar deniyecem bakalım.

Gökhan bey hayırlı olsun yeni aracınız.. Sıcak ve soğuk pil performansını çok etkiliyor.. O yüzden biraz daha deneyimlemenizde fayda var..

Merak ettiğm bir husus oldu, benim aracımda devir saati yok,siz de var mı yoksa charge-eco-power kadranından takribi mi söylüyorsunuz 1500-200 devri?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #635 : Kasım 05, 2021, 18:38:52 »
Merak ettiğm bir husus oldu, benim aracımda devir saati yok,siz de var mı yoksa charge-eco-power kadranından takribi mi söylüyorsunuz 1500-200 devri?

Nasıl yani? Corolla hybrid'de göstergenin sol tarafı devir saati? Hatta elektrikle çalışırken ibre sıfır oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 76000
  • Model Yılı: '19
  • 11 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #636 : Kasım 05, 2021, 22:31:51 »
Gökhan bey hayırlı olsun yeni aracınız.. Sıcak ve soğuk pil performansını çok etkiliyor.. O yüzden biraz daha deneyimlemenizde fayda var..

Merak ettiğm bir husus oldu, benim aracımda devir saati yok,siz de var mı yoksa charge-eco-power kadranından takribi mi söylüyorsunuz 1500-200 devri?
çok teşekkürler. Aynen sürdükçe yavaş yavaş tanıyacam sanırım. Yorumlarıda okudum, sanırım pili dolma fırsatı olmadan sık sık devreye sokuyorum. Bu sebeple olur olmadık yerde motor devreye giriyor. Sürekli düşük devirde kullandığımdan sanırım. Yavaş yavaş alışcam inş. Bakalm
Unknown!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #637 : Kasım 06, 2021, 09:10:21 »
çok teşekkürler. Aynen sürdükçe yavaş yavaş tanıyacam sanırım. Yorumlarıda okudum, sanırım pili dolma fırsatı olmadan sık sık devreye sokuyorum. Bu sebeple olur olmadık yerde motor devreye giriyor. Sürekli düşük devirde kullandığımdan sanırım. Yavaş yavaş alışcam inş. Bakalm

Aynen bu sebepten bahsettiğiniz durumu yaşıyorsunuz. Sürekli yavaş gitmeye veya elektrikle gitmeye çalışmayın. Hızlanma ve yokuşlarda gaza orta eco çizgisinden fazla basın. Pillerin az dolu olması tüketimi artırır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350
  • Model Yılı: '21
  • 21 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #638 : Kasım 21, 2021, 22:24:24 »
Arkadaşlar merhaba, öncelikler bu konu başlığını 4-5 saattir okuyorum emeği geçenlere çok teşekkür ederim baya bir bilgi sahibi oldum.
2 gün önce Corolla Dream Hibrit aracımı teslim aldım. Yaklaşık 350 km yok yaptık Ankara şehir içinde ve ortalamam şuan için 4.3 lt/100 civarında. Bununla birlikte yazdıklarınızdan aklıma takılan ve hibrit asistan kullanmadan öğrenmek istediğim 4-5 sorum var sizlere.

1-)Hibrit asistan kullanmadan motorun heritical modda çalışrığını nasıl anlarım ya da nasıl o bölgede çalıştırabilirim.

2-) Ankara da iş ve ev arası güzergâhım gereği eve dönüşte otoparka girene kadar 1.-1.5 km kadar düz ve trafiksiz bir yolum var eğer pil seviyem 4 diş veya altındaysa burada ICE devrede olması ertesi sabah için daha mı iyi olur yoksa süzülme yapmayı becerebilirsem onu denemek daha mı iyi olur?

3-) Ankara malum kışın gerçekten sert geçiyor ki sabahları genellikle bütün camlar komple buz tutmuş oluyor, kış mevsiminde sabahları aracı nasıl kullanmak gerekir?( kalorifer çalıştırmamak için sabahları ön cama örtü seriyordum geçen sene yine yapacağım bir de koltuk ısıtma pedi kullancağım)

4-) Motorun S4 konumuna geçiğ geçmediğini ekrandan anlamamızın bir yolu var mı?

5-) Aracı CHG-ECO-PWR ekranında kullanıyorum bu ekranda frene bastığımda Chg bölgesinde içi mavi bir tüp sola doğru yükseliyor bu rejeneratif frenin iyi kullanıldığımı gösterir?

6-) Bir de son sorum, Bu gösterge de arkadaşlar gaz vermeye başladığımızda mavi bir ufak tüp çıkıyor. Bu mavi tüp için klavuz da çevreci sürüş için uygun gaz pedalı kullanım alanı gösterir diyor. Buraya kadar sıkıntı yok bazen mavi tık eco ile pwr kadar çıkıyor bazen de eco ile pwr arasında değişik seviyeler de beliriyor.  Hibrit asistan olmadan bu mavi tüpe göre mi aracın gaz tepkilerini ayarlamaya çalışacağız.




Arkadaşlar biraz çok oldu kusura bakmayın öğrenme aşamasındayım. Yanlış bir ifadem varsa kusura bakmayın hibrit konusunda cahilliğime verin , tekrar emeklerinize sağlık teşekkürler. Hayırlı geceler.
03'Corolla Sol Manuel       41500-261000
19' Corolla Vision Mds       0-....
21' Corolla Dream Hybrid  0-....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #639 : Kasım 22, 2021, 00:29:14 »
@Gorkem Arıkan (27123)  hayırlı olsun.

1- piller 6-7 diş doluyken ve sabit gazla sürerken muhtemelen heretical modda sürüyorsunuz. Motor devri oldukça düşer

2-nasıl sürerseniz sürün sabah arabayı çalıştırınca en az 4 diş pil dolu olsun.

3- motor istanbul’da bile adam akıllı ısınmıyor. Bugün çatalça’dan istanbul’a geldim. 10-15 dk otoyolda 80-90km hızla sürdüm. Sıcak fanı açtım. İçerisi ısındı. Peşine trafik başladı. Bir süre sonra baktım ki kalorifer açık diye benzinli motor çalışmaya başlamış. Eğer tek başınıza iseniz mutlaka koltuk ısıtma pedi kullanın. Buz tutması için farklı şeylere yönelmeli. Ön camı ısıtarak buzu çözmek tasarruflu değil.

4- benzinli motor kapalı şekilde yolda giderken, gaza fazla bastığınızda benzinli motor çalışır. Eğer hemen tekere güç veriyorsa S3-S4 modundasınız. Eğer önce elektrik motoruyla gidip birkaç saniye sonra benzinli motor tekere güç veriyorsa S2 veya daha altındasınız.

ICE Tekere güç verince garip hırıltılı bir ses gelmeye başlıyor. Motor devri de gaz pedalına göre artıyor. Ayağınız da bunu hisseder zaten. Multimedya’daki küçük pil ekranında bu durum şöyledir. (Dairesel şema) gaza basınca benzinli motor sadece tekere güç iletiyor gösteriyorsa ICE’den tekere güç gitmiyor (çok çok az gidiyor 1-2kw), hem tekere hem pillere güç iletiyorsa ICE tam kapasite devrededir. İstisna olarak piller 7-8 diş doluysa, gaza bastığınızda ICE motora güç vermeye başlayınca pillere enerji vermez gözükür dairesel döngü ekranında

5- iyi kullanıldığını göstermez. Kullanıldığını gösterir. Elbette tüp seviyesi arttıkça pillere giden akımın fazlalığını gösterir

6- mavi tüpü boşverin :) eco kısmı iki bölümden oluşur. Orta çizgiye kadar elektrikli motorla seyredebilirsiniz. Aşınca ICE çalışır