Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123514 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #600 : Ekim 01, 2021, 21:38:42 »
@sedat canlı evet bazen pil seviyesi ölçümü hatalı olduğunu düşünüyorum. Bunu çok nadir görüyorum ama bazen oluyor. Normalde olmuyor.

Gözümü birkaç saniye ekrandan ayırıyorum ve bir bakıyorum ki %2-3 hatta 4 düşmüş.

@Anıl Köksal Bayburt (3104) istanbul’da dur kalk olunca sık olmasada bazen ben de motorun pilleri doldurmak için çalışmak zorunda olduğu durumda stop ediyorum. O anlarda piller %40-47 arası oluyor. En fazla bir gece beklediği için sorun etmiyorum. Seyir halinde sürekli %40-60 arası oynuyor zaten. Trafik rahat olsa ben de istediğim seviyede bırakabilirdim ama maalesef

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #600 : Ekim 01, 2021, 21:38:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #601 : Ekim 01, 2021, 23:13:13 »
Pil dolumu sırasında stop edilse birsey olmaz ki,
Zaten ilk calistirma icin %30 surekli kendine saklıyor.

NİMH pillerin zaman ile bosalmasida cok uzun sürüyor.
O nedenle gereksiz bir uygulama,

%30 da batarya aylarca kalabilir, sorun olmaz.
Ama 12 volt akü icin aynisini diyemem.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #602 : Ekim 02, 2021, 09:20:30 »
Arkadaşlar aracımın garantisi (hybrid garantisi değil, normal motor, şanzıman vs garantisi) Temmuz 2022'de doluyor. Garanti uzatma için 1220 lira fiyat verdi servis.

Gerek var mı dersiniz, yaptırayım mı sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #603 : Ekim 02, 2021, 09:44:58 »
Arkadaşlar aracımın garantisi (hybrid garantisi değil, normal motor, şanzıman vs garantisi) Temmuz 2022'de doluyor. Garanti uzatma için 1220 lira fiyat verdi servis.

Gerek var mı dersiniz, yaptırayım mı sizce?

Ben garantinin 2-3 sene olduğunu düşünüyordum. Geçen gün servis arabanızın 5 sene 100bin km garantisi olduğunu, +2 sene mekanik, +5 sene hibrit garantisini uzatabileceğimi söyledi. Sanırım 2019 veya 2020 sonrası için geçerli bu. Sizin aracınız ne?

Pil dolumu sırasında stop edilse birsey olmaz ki,
Zaten ilk calistirma icin %30 surekli kendine saklıyor.

NİMH pillerin zaman ile bosalmasida cok uzun sürüyor.
O nedenle gereksiz bir uygulama,

%30 da batarya aylarca kalabilir, sorun olmaz.
Ama 12 volt akü icin aynisini diyemem.

Sorun olmaz da şu anlamda sorun olur deniyor. %40 yerine %50-60’ta bırakırsak pil ömrü daha uzun olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #604 : Ekim 02, 2021, 10:27:11 »
Ben garantinin 2-3 sene olduğunu düşünüyordum. Geçen gün servis arabanızın 5 sene 100bin km garantisi olduğunu, +2 sene mekanik, +5 sene hibrit garantisini uzatabileceğimi söyledi. Sanırım 2019 veya 2020 sonrası için geçerli bu. Sizin aracınız ne?


2019 Temmuz trafiğe çıkışlı Hybrid Dream. Garantisi 3 yıl, 2022 Temmuz'da bitiyor görünüyor sistemde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #605 : Ekim 02, 2021, 11:16:26 »
Sorun olmaz da şu anlamda sorun olur deniyor. %40 yerine %50-60’ta bırakırsak pil ömrü daha uzun olur.

Bi ara rafta saklama kapasiteleri ve Japonyadan gelirken ki kapasitelerine bakarim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #606 : Ekim 04, 2021, 08:10:20 »
Arkadaşlar aracımın garantisi (hybrid garantisi değil, normal motor, şanzıman vs garantisi) Temmuz 2022'de doluyor. Garanti uzatma için 1220 lira fiyat verdi servis.

Gerek var mı dersiniz, yaptırayım mı sizce?

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=91475.msg1126865#msg1126865 Bu konuyu incelerseniz biraz daha fikir verebilir..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #607 : Ekim 05, 2021, 12:07:21 »
Bu hafta iyi ki hibrit almışım dedim. Güzergahlarımı izleyenler görmüştür. İstanbul’da 10-15km’lik yolları 45 dakikadan az gidemiyorum. Sürekli dur kalk. Ortalama hızım 21km/s yani. O derece kötü koşullarda sürüyorum.

Hesap yapıyorum:

Lpg’li otomatik vites corolla ile 11,5lt/100km lpg yakardım. 60krş eder. Buna bir de ilk çalıştırma benzini 5 kuruş ekliyorum (eski tecrübe) eder km’de 65krş. 15bin km’de 9750₺. Mtv 2200 ile birlikte 12.000tl

Hibrit ile şu an 4,2lt ortalama tüketim var. Bir senenin ortalaması bu. Yakıt toplamı 4900₺ eder ve mtv ile birlikte 8470₺ ediyor. (15bin km ve 3556₺ mtv)

Benzinli corolla alsaydım 9,5lt yaksa 11000₺ sadece yakıt. Mtv ile 13300₺ ediyor.

Turbo benzinli alsaydım yakıt şehir içinde 7,5lt olsa o da en iyi ihtimalle 8700₺ yakıt ve mtv ile 11000₺ ediyor.

Dizel alsaydım 6,5lt yaksa 7000₺ yakıt ve mtv ile 9300₺ ediyor.

Hibrit hariç diğer mtv’leri 2200₺ saydım.

Bunlara ilave olarak bakım aralığı 15bin km ve servis parça değişme sayısı daha az.

Pil ücreti sorulursa zaten 10 sene garanti var. 13 sene sonra değişim 2000 dolar olsa, 13 sene içinde diğer arabaların bakım ve arıza masraflarını saymak lazım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #608 : Ekim 05, 2021, 18:07:40 »
Tansu Bey, aslında şehir içi için en mantıklı (tüketim verimi açısından) düşük kütleli, küçük hacimli araçların kullanılması. Aslında biraz da bu yüzden, bazı markalar 50km elektrik menzilli hybrid sistemler sunuyor. Fİşli şarj imkanı olduğunda çok anlamlı şehir içi için. Aslında taksi vb. araçların bunlardan seçilmesi gerekir.

Akü kimyasına göre ortalama (kullanım koşulu ve akü yaşına da bağlıdır) kendi kendine deşarj süreleri bellidir. Önemli olan, uzun süre bekleme koşulu öncesi aküyü hazırlamak ve uzun süre bekleme sonrası kullanmadan direk tam şarj etmektir. NiMh için dikkat edilecek bir konu da deşarj olmadan şarjdan, şarj olmadan deşarjdan kaşınmaktır. Bunun için işletim sistemi muhtemelen tampon bölgeler bırakmıştır. Fikir yürütüyorum, hücreleri bölüp, farklı şekilde kullanan sistemler de olabilir. Aslında en mantıklı yaklaşım budur.

Ionix'de yüksek gerilimle 10 dakikada 80 şarj gibi değerler konuşuluyor. Akü özelliklerine bakmak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #609 : Ekim 05, 2021, 19:35:59 »
Tansu Bey, aslında şehir içi için en mantıklı (tüketim verimi açısından) düşük kütleli, küçük hacimli araçların kullanılması. Aslında biraz da bu yüzden, bazı markalar 50km elektrik menzilli hybrid sistemler sunuyor. Fİşli şarj imkanı olduğunda çok anlamlı şehir içi için. Aslında taksi vb. araçların bunlardan seçilmesi gerekir.

Akü kimyasına göre ortalama (kullanım koşulu ve akü yaşına da bağlıdır) kendi kendine deşarj süreleri bellidir. Önemli olan, uzun süre bekleme koşulu öncesi aküyü hazırlamak ve uzun süre bekleme sonrası kullanmadan direk tam şarj etmektir. NiMh için dikkat edilecek bir konu da deşarj olmadan şarjdan, şarj olmadan deşarjdan kaşınmaktır. Bunun için işletim sistemi muhtemelen tampon bölgeler bırakmıştır. Fikir yürütüyorum, hücreleri bölüp, farklı şekilde kullanan sistemler de olabilir. Aslında en mantıklı yaklaşım budur.

Ionix'de yüksek gerilimle 10 dakikada 80 şarj gibi değerler konuşuluyor. Akü özelliklerine bakmak gerek.

Pilli araba veya plug in hybrid konusuna biraz uzağım. Belki phev bir derece mantıklı. Neden? Çünkü piller pahalı. Bugün aliexpress’te bile çin yapımı 10kwh li-ion piller 5000 dolar civarında. Standart bir elektrikli araba 40-50kwh pile sahip. 10-15 sene sonra yeniden bir araba parası kadar para verip pilleri yenilemek çok mantıklı değil.

Phev’ler ise 8-15kwh pile sahip. Bunları da 10-15 yıl sonra değiştirmek ciddi maliyet. Ayrıca bu arabalarda motor da var.

Yani biz hibritte pil değişim masrafı 2000 dolar. Çıkacak motor masrafları da idare edilir. Ama 10 kwh batarta üstüne bir de motor masrafı yük olur. Ama burada motoru çok daha az kullanma söz konusu. Bu avantaj. Yinede 10-15 sene sonra 10bin dolar pil değişimi çok ciddi para.

Şarj süreleri ve altyapı olayına girmiyorum zaten. Çok zaman istiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #610 : Ekim 05, 2021, 20:20:29 »
Pilli araba veya plug in hybrid konusuna biraz uzağım. Belki phev bir derece mantıklı. Neden? Çünkü piller pahalı. Bugün aliexpress’te bile çin yapımı 10kwh li-ion piller 5000 dolar civarında. Standart bir elektrikli araba 40-50kwh pile sahip. 10-15 sene sonra yeniden bir araba parası kadar para verip pilleri yenilemek çok mantıklı değil.

Phev’ler ise 8-15kwh pile sahip. Bunları da 10-15 yıl sonra değiştirmek ciddi maliyet. Ayrıca bu arabalarda motor da var.

Yani biz hibritte pil değişim masrafı 2000 dolar. Çıkacak motor masrafları da idare edilir. Ama 10 kwh batarta üstüne bir de motor masrafı yük olur. Ama burada motoru çok daha az kullanma söz konusu. Bu avantaj. Yinede 10-15 sene sonra 10bin dolar pil değişimi çok ciddi para.

Şarj süreleri ve altyapı olayına girmiyorum zaten. Çok zaman istiyor
10 , 15 sene sonra o pillerin ederi çok düşük olacak,şuanda bile yaygınlaşmaya başladı 15 sene sonra cebe dokunur bir maliyeti olmaz, önemli olan o pili 15 sene başarılı kullanabilmek.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #611 : Ekim 06, 2021, 08:17:53 »
10 , 15 sene sonra o pillerin ederi çok düşük olacak,şuanda bile yaygınlaşmaya başladı 15 sene sonra cebe dokunur bir maliyeti olmaz, önemli olan o pili 15 sene başarılı kullanabilmek.

Telefonumu sürekli %100 doldurup hatta öyle şarjda bırakıp, şarjı çok azaldığında umursamazdım. %80’e indi batarya sağlığı. Sonra hibrit corolla aldım. Baktım piller %40-80 arası çalışıyor. Yazılım bunu bilerek yapıyor. Ben de telefonumu öyle kullanmaya başladım. %30-80 arası şarj ediyorum kullanıyorum. Şarja tak çıkar da çok fazla yapıyorum. Bir sene oldu. Batarya ömrü hala %80.

Zaten pil garantileri çok uzun. Güzel yazılımlarla ömrü de uzuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #612 : Ekim 07, 2021, 18:22:24 »
Pilli araba veya plug in hybrid konusuna biraz uzağım. Belki phev bir derece mantıklı. Neden? Çünkü piller pahalı. Bugün aliexpress’te bile çin yapımı 10kwh li-ion piller 5000 dolar civarında. Standart bir elektrikli araba 40-50kwh pile sahip. 10-15 sene sonra yeniden bir araba parası kadar para verip pilleri yenilemek çok mantıklı değil.

Phev’ler ise 8-15kwh pile sahip. Bunları da 10-15 yıl sonra değiştirmek ciddi maliyet. Ayrıca bu arabalarda motor da var.

Yani biz hibritte pil değişim masrafı 2000 dolar. Çıkacak motor masrafları da idare edilir. Ama 10 kwh batarta üstüne bir de motor masrafı yük olur. Ama burada motoru çok daha az kullanma söz konusu. Bu avantaj. Yinede 10-15 sene sonra 10bin dolar pil değişimi çok ciddi para.

Şarj süreleri ve altyapı olayına girmiyorum zaten. Çok zaman istiyor
Batarya üretim aşamasında dahi harcanan enerjiyi, çevreye etkilerini, geri dönüşümünü ve maliyetlerini dile getirmiştik, dediğiniz gibi maliyet kısmı göz ardı edilebilecek gibi değil, zaten gerek tam elektrikli, gerek hybrid sistemlerin en önemli eksikliklerinden birisi bu. Ümit Bey'in belirttiği gibi genele yayılma olunca bir ucuzlama olacaktır ancak ham madde yetersizliği de ayrı bir dar boğaz doğuracaktır. Bu noktada uzmanlaşılması gereken nokta geri dönüşüm (Nimh ve LiIon pek şanslı değil henüz)
Bence hesaplamada önemli olan, taşıma işlemi sırasında ne kadar gereksiz yük taşındığı. Özellikle şehiriçi gibi dur-kalkın çok olduğu akış şekillerinde taşınan her gereksiz gram, verimliliği büyük oranda düşürmektedir. Oysa minimal araçlar, rejeneratif sistemlerden yararlanarak enerji kazanımı ile verim konusunda nispeten avantajlı hale gelebilir. Araçların kapladığı alan olarak da bakılınca, şehiriçi güzergahlarda bahsettiğim tarz otomobillere (gerekirse hanelerde ikinci otomobil için) teşvik makul görülebilir. Buna alternatif olarak, kimi ülkelerde araç paylaşımı (Türkiye'de de kısmen (çok düşük oranda) mevcut) düşünülebilir.
Aslında bazı ülkelerde, toplu taşımaya tamamlayıcı ulaşım aracı olarak elektrikli bisiklet paylaşımı (Bikeshare) oldukça yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Hatta konu ile ilgili bir link paylaşayım, ilgilenenler inceleyebilir, sorularını sorabilir;
https://hakanrailways.blogspot.com/p/bisiklet-paylasm-ve-toplu-tasma.html

Mesaj Birleştirildi: Ekim 07, 2021, 18:27:49
Batarya uzun süre bekletilecekse, üretici yönlendirmeleri ile belli doluluk oranında bekletilmesi faydalı. Batarya tipine göre, örneğin NiMh'de tam bitmeden (aşırı deşarjdan kaşınmak sureti ile) şarj ve tam dolmadan deşarj başlangıcı sağlıklı değildir. Oysa LiIon üniteler için bu durum daha farklı. Ancak onlarda da zaman zaman aşırı deşarjdan kaçınarak tam bitirme sonrası tam dolum sağlıklı olmakta.
Benim gözlemime göre, çok uzun süre bekletilmeyecekse, tam şarj sonrası düşük akımda bir süre daha ünitenin şarjda bekletilmesi makul görülmekte. Aslında şarj akımını (şarj miktarına göre akımdaki değişim grafiği) ve ünitenin ısısını izlemek ve kontrol etmek daha sağlıklı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #613 : Ekim 07, 2021, 21:14:34 »
@Hakan Öztürk (3676) bey, şarj etme yöntemlerini güzel söylüyorsunuz ama reelde araç kullanılırken sık sık şarj ve deşarj oluyor. Hele hybrid arabalarda batarya zaten %80 üstüne hiç çıkmıyor ve sık sık %40’a düşüyor. Tam doldurma veya boşaltma hiçbir zaman olmuyor. Ama 10 sene garanti verebiliyor. 2-3 sene de biz götürsek yeter bence. Sonra değişir elbet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #614 : Ekim 10, 2021, 10:04:03 »
Dik rampayı çıkarken piller %55-60 üstündeyse şöyle bir durum oluyor. Mg1’ ciddi bir elektrik üretiyor. Mg2 direkt harcıyor. Pile giriş çıkış yok denecek kadar az. ICE çoğunlukla mg1’e destek veriyordu anladığım kadarıyla. Hızım düşüktü. Bunu videolayıp sunacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #615 : Ekim 10, 2021, 12:10:13 »
@Hakan Öztürk (3676) bey, şarj etme yöntemlerini güzel söylüyorsunuz ama reelde araç kullanılırken sık sık şarj ve deşarj oluyor. Hele hybrid arabalarda batarya zaten %80 üstüne hiç çıkmıyor ve sık sık %40’a düşüyor. Tam doldurma veya boşaltma hiçbir zaman olmuyor. Ama 10 sene garanti verebiliyor. 2-3 sene de biz götürsek yeter bence. Sonra değişir elbet.
10 sene NiMh için iyi denebilecek bir süre Tansu Bey burada gözden kaçmaması gereken nokta, 10 sene sonundaki pilin kapasitesi. Bu da araç yakıt tüketiminden, şarj-deşarj döngüsüne kadar her noktaya yansıyacaktır.
Akü ünitelerinin nasıl bölündüğüne, hat bağlantılarına bakmak gerek, daha önce bahsettiğim gibi hücreleri paketler halinde gruplandırmış da olabilirler. Eğer sistem bu şekilde işliyorsa, paketler kendi içinde tam dolu hale geliyor olabilir. Bir çeşit İlk şarj olan ilk deşarja geçer yaklaşımı gibi. Böyle bir durum varsa ekranda görünen sadece genel bilgi olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #616 : Ekim 10, 2021, 13:39:14 »
10 sene NiMh için iyi denebilecek bir süre Tansu Bey burada gözden kaçmaması gereken nokta, 10 sene sonundaki pilin kapasitesi. Bu da araç yakıt tüketiminden, şarj-deşarj döngüsüne kadar her noktaya yansıyacaktır.
Akü ünitelerinin nasıl bölündüğüne, hat bağlantılarına bakmak gerek, daha önce bahsettiğim gibi hücreleri paketler halinde gruplandırmış da olabilirler. Eğer sistem bu şekilde işliyorsa, paketler kendi içinde tam dolu hale geliyor olabilir. Bir çeşit İlk şarj olan ilk deşarja geçer yaklaşımı gibi. Böyle bir durum varsa ekranda görünen sadece genel bilgi olur.

Bilmem olabilir. araştırmak lazım. Bununla ilgili döküman çalışma vardır yabancı kaynaklarda. Vakit bulursam bakmaya çalışayım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #617 : Ekim 10, 2021, 17:42:37 »
Dik rampayı çıkarken piller %55-60 üstündeyse şöyle bir durum oluyor. Mg1’ ciddi bir elektrik üretiyor. Mg2 direkt harcıyor. Pile giriş çıkış yok denecek kadar az. ICE çoğunlukla mg1’e destek veriyordu anladığım kadarıyla. Hızım düşüktü. Bunu videolayıp sunacağım.

İce nin güç vermesi için hızın artması gerekiyor. 60 kmh gibi hızlarda genelde boşa dönüyor efekti veriyor. motorun torku olmadığından düşük devirde üretilen enerjiyi elektriğe çevirip tork sağlamaya çalışmasından kaynaklanıyor. Pil genelde tam gaza yakın yerlerde devreye giriyor. Girince de epeyce bir etki hissediyorsunuz. Gaz pedalı ile güç ile güçsüzlük arasındaki farkı ayarlamak zor. Enerji monitöründe pwr kısmına geçseniz dahi ice ile gitmeye çalışıyor. ice ve ürettiği elektrik beraber çalışsa bile bence yeterince güç gelmiyor. ama eğer pwr bölümünün ortalarına kadar gaz basarsak , batarya bitiyor ve çekiş de geliyor.

Hızlı giderken ise tam tersi bir durum var. İce özellikle 120 gibi hızlarda çok devirli dönüyor. küçük gazlarda bile devir çabuk artıyor. düşük hızda ki hantallık ve sanki motor kavrama yapmıyormuş hissi yaşanmıyor. Yaptığım denemelerde 1.2 turbolu araçlarla baş edecek kadar da güç verebildiğini gördüm. Şaşırtıcı derecede tezat bir durum var.

Ben , bataryalar bittiğinde kesinlikle kendim bir batarya sistemi kuracağım. yazılımsal olarak en ideal doldurma boşaltma sistemi kurmuşlar. sadece ısınmaya dikkat ederek güvenli bir batarya kurulabilir. Bunu söylerken garantisini uzatmak istediğimi söyleyeyim. 10 yıl sorun istemiyorum. sonra bir proje yaparız gibi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #618 : Ekim 10, 2021, 23:32:26 »
İce nin güç vermesi için hızın artması gerekiyor. 60 kmh gibi hızlarda genelde boşa dönüyor efekti veriyor. motorun torku olmadığından düşük devirde üretilen enerjiyi elektriğe çevirip tork sağlamaya çalışmasından kaynaklanıyor. Pil genelde tam gaza yakın yerlerde devreye giriyor. Girince de epeyce bir etki hissediyorsunuz. Gaz pedalı ile güç ile güçsüzlük arasındaki farkı ayarlamak zor. Enerji monitöründe pwr kısmına geçseniz dahi ice ile gitmeye çalışıyor. ice ve ürettiği elektrik beraber çalışsa bile bence yeterince güç gelmiyor. ama eğer pwr bölümünün ortalarına kadar gaz basarsak , batarya bitiyor ve çekiş de geliyor.

Hızlı giderken ise tam tersi bir durum var. İce özellikle 120 gibi hızlarda çok devirli dönüyor. küçük gazlarda bile devir çabuk artıyor. düşük hızda ki hantallık ve sanki motor kavrama yapmıyormuş hissi yaşanmıyor. Yaptığım denemelerde 1.2 turbolu araçlarla baş edecek kadar da güç verebildiğini gördüm. Şaşırtıcı derecede tezat bir durum var.

Ben , bataryalar bittiğinde kesinlikle kendim bir batarya sistemi kuracağım. yazılımsal olarak en ideal doldurma boşaltma sistemi kurmuşlar. sadece ısınmaya dikkat ederek güvenli bir batarya kurulabilir. Bunu söylerken garantisini uzatmak istediğimi söyleyeyim. 10 yıl sorun istemiyorum. sonra bir proje yaparız gibi..
Ice'ın daha fazla güç vermesi için aracın hızı değil, motor devri yükselmeli. Ice ürettiği enerjiyi yüksek torka çevirmek için tek yol devir düşürmektir. Elektrik motoruna aktarmak çözüm değil.
Diğer taraftan, ice ürettiği pi enerjiyi mekanik olarak tamamını tekere iletemez (gezegensel dişli nedeniyle tork bölünür) bu nedenle mg1 bu enerjiyi elektriğe çevirip mg2 aracılığıyla tekere iletiyor. Pilden enerji hiç çekilmeden, ice ürettiği enerjinin tamamını tekere iletmenin tek yolu bu. Dip gaz yaparsanız pilden de enerji çekerek maksimum güç elde edilebiliyor (122 hp)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #619 : Ekim 15, 2021, 16:10:48 »
sabah 10’da gidiş. Akşam 17’de dönüş. Trafik bana göre eh işte yoğun. Çoğuna göre bu ne ya burada yaşanır mı dedirtecek cinsten. bu sefer sesli anltım da yaptım 😁
 
mahmutbey bayrampaşa 1,71 lt/100km
bayrampaşa mahmutbey 3,71lt/100km
 
ortalama 2,71 lt/100km