Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123404 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #580 : Eylül 16, 2021, 16:10:10 »
Tansu Bey Merhaba,

ICE kullanmak nedir?

Merhaba. ICE: internal combustion engine (içten yanmalı motor)

Mesaj Birleştirildi: Eylül 17, 2021, 09:01:28
%40 altına inince motorun aşırı verimsiz çalışması. İndirmemeye gayret etmeli. Multimedyadaki dişleri gruplandırayım dedim ama olmuyor. %50 bazen 3 bazen 4 diş oluyor. Ama bitince 300gr/kwh ile çok kötü verimlilikte pilleri %47’ye kadar çıkartıyor ve motor kapanıyor. 3 dişe inince fazla elektrikle gitmeden 4 diş yapmalı.


Şarj %40 altına düşünce ICE çalışıyor. Bunu seyir halinde yaşarsak durum şöyle oluyor. Frene basınca şarj kesiliyor. Motor boşuna çalışıyor. Diğer hallerde şarj devam ediyor. Frene basınca neden şarj kesiliyor acaba

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #580 : Eylül 16, 2021, 16:10:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #581 : Eylül 17, 2021, 21:33:11 »
Merhaba. ICE: internal combustion engine (içten yanmalı motor)

Mesaj Birleştirildi: Eylül 17, 2021, 09:01:28
Şarj %40 altına düşünce ICE çalışıyor. Bunu seyir halinde yaşarsak durum şöyle oluyor. Frene basınca şarj kesiliyor. Motor boşuna çalışıyor. Diğer hallerde şarj devam ediyor. Frene basınca neden şarj kesiliyor acaba
Seyir halinde ya da dururken MG1 jenaratör. Fren anında ise MG2 jenaratör. MG1 ve MG2 aynı anda jenaratör olamıyor bu nedenle balata devreye giriyor. Bu anda MG1 jenaratör, MG2 motor olarak çalışıyor, ICE ürertiği enerjiyi balatalarda ısıya dönüştürüyor. Olabilecek en verimsiz mod. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #582 : Eylül 17, 2021, 23:34:20 »
merhaba yakın zamanda corolla hybrit teslim alacağım. Alırken veya aldıktan sonra dikkat etmem gereken neler var ? Tecrübeki olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #583 : Eylül 18, 2021, 00:45:50 »
merhaba yakın zamanda corolla hybrit teslim alacağım. Alırken veya aldıktan sonra dikkat etmem gereken neler var ? Tecrübeki olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi ?
Aracı teslim alırken bayiden alabildiğiniz en çok hediyeyi almak :)
Bunun dışında herhangi bir dikkat etmeniz gereken bişey yok gibi,genel olarak aracın dışında kaportasında ezik,çizik,göçük varmı kontrol edebilirsiniz, zaten bayi görevlisi bu işlemleri sizinle beraber yapar, özellikle multimedya ekranına dikkat edin koruyucu bantları sökülmüş olmasın,onları siz çıkartın bazen onları sökerken çizik oluşabiliyor,
Sürüş olarak ilk 1000 km ani gazlamalar ve ani fren yapmayın (ani gaz ve ani fren ,bu iki sürüş hybrit için dezavantaj)camlar kumandadan açılıp kapanıyormu kontrol edin eğer yazılımdan açılmamış ise çıkmadan açtırın.
Aracınız şimdiden hayırlı olsun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #584 : Eylül 18, 2021, 14:45:02 »
Seyir halinde ya da dururken MG1 jenaratör. Fren anında ise MG2 jenaratör. MG1 ve MG2 aynı anda jenaratör olamıyor bu nedenle balata devreye giriyor. Bu anda MG1 jenaratör, MG2 motor olarak çalışıyor, ICE ürertiği enerjiyi balatalarda ısıya dönüştürüyor. Olabilecek en verimsiz mod. :)

Şu videonun 3.dakikasında görülüyor. Frene basınca piller dolmuyor. Hız da az olunca mg2 elektrik üretemiyor. Nomografı da açtım. Mg1 dönüyor ama elektrik üretemiyor.

Bu arada şu dur kalk 40dk trafikte 3lt yaktım. Aynı yolun dönüşü biraz daha açıktı. 4,2 yaktım. En son rampa çıktım.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #585 : Eylül 20, 2021, 08:45:59 »
Aracı teslim alırken bayiden alabildiğiniz en çok hediyeyi almak :)
Bunun dışında herhangi bir dikkat etmeniz gereken bişey yok gibi,genel olarak aracın dışında kaportasında ezik,çizik,göçük varmı kontrol edebilirsiniz, zaten bayi görevlisi bu işlemleri sizinle beraber yapar, özellikle multimedya ekranına dikkat edin koruyucu bantları sökülmüş olmasın,onları siz çıkartın bazen onları sökerken çizik oluşabiliyor,
Sürüş olarak ilk 1000 km ani gazlamalar ve ani fren yapmayın (ani gaz ve ani fren ,bu iki sürüş hybrit için dezavantaj)camlar kumandadan açılıp kapanıyormu kontrol edin eğer yazılımdan açılmamış ise çıkmadan açtırın.
Aracınız şimdiden hayırlı olsun.
merhaba yakın zamanda corolla hybrit teslim alacağım. Alırken veya aldıktan sonra dikkat etmem gereken neler var ? Tecrübeki olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi ?

Konuyu çok dağıtmayalım ancak araç showroomda bekleyen bir araçsa lastik basınçlarını da kontrol etmekte fayda var. Lastikler durduğu yerde inmesin diye çok yüksek psi hava basılıyor.  Aracınız şimdiden hayırlı olsun..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #586 : Eylül 26, 2021, 13:12:23 »
Yurt dışında bazı hybrid corolla ve diğerlerinde B modu yerinde M modu var. Manuel moda alıp vites seçimi sunuyor ama bunu nasıl yapıyor acaba. D modunda sürerken motor devrinin önceden belirlenmiş devirlerde olduğunu fark ediyorum ama manuel sürüş ile kontrol edilebiliyor demek.

3.10’da denemek için yapmış.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #587 : Eylül 26, 2021, 15:20:50 »
Yurt dışında bazı hybrid corolla ve diğerlerinde B modu yerinde M modu var. Manuel moda alıp vites seçimi sunuyor ama bunu nasıl yapıyor acaba. D modunda sürerken motor devrinin önceden belirlenmiş devirlerde olduğunu fark ediyorum ama manuel sürüş ile kontrol edilebiliyor demek.

3.10’da denemek için yapmış.


2.0 hibritlerde var evet, rejen seviyesine mudahale ediyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #588 : Eylül 26, 2021, 16:38:57 »
2.0 hibritlerde var evet, rejen seviyesine mudahale ediyor.

ICE çalışmıyorkende mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #589 : Eylül 26, 2021, 18:36:13 »
ICE çalışmıyorkende mi?

İce'ı MG1 çeviriyor,
Hangi devirde cevirecegine karar veriyorsunuz.
Yoksa klasik otomatik/manuel sanziman gibi performans a yonelik katkisi yok.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #590 : Eylül 26, 2021, 20:12:36 »
Merhaba. ICE: internal combustion engine (içten yanmalı motor)

Mesaj Birleştirildi: Eylül 17, 2021, 09:01:28
Şarj %40 altına düşünce ICE çalışıyor. Bunu seyir halinde yaşarsak durum şöyle oluyor. Frene basınca şarj kesiliyor. Motor boşuna çalışıyor. Diğer hallerde şarj devam ediyor. Frene basınca neden şarj kesiliyor acaba
Daha önce yazdığım şeyler doğru olmayabilir Şyle ki dün sabah hava 10 derece iken ilk çalışma anında ICE durduğu yerde devreye girdi ve hemen sonrasında yokuş aşağı iniş sırasında hafif fren ile rejenerasyon yapabildim. Yani hem ICE çalıştığı için hem de frenleme ile pil doldurdum. Bundan şöyle eminim, frene basınca pil doldurma gücü yükseldi. Yani söylediğiniz durum sadece pil %40 altındayken geçerli.Benim pil %56 civarındaydı. Kafalar iyice karıştı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #591 : Eylül 26, 2021, 22:14:52 »
İce'ı MG1 çeviriyor,
Hangi devirde cevirecegine karar veriyorsunuz.
Yoksa klasik otomatik/manuel sanziman gibi performans a yonelik katkisi yok.

Eğer ice kapalıyken manuel modda rejenerasyon seviyesini ayarlayabiliyorsak bu güzel bir şeymiş. Sıfır yapılıyor mudur acaba?

Daha önce yazdığım şeyler doğru olmayabilir Şyle ki dün sabah hava 10 derece iken ilk çalışma anında ICE durduğu yerde devreye girdi ve hemen sonrasında yokuş aşağı iniş sırasında hafif fren ile rejenerasyon yapabildim. Yani hem ICE çalıştığı için hem de frenleme ile pil doldurdum. Bundan şöyle eminim, frene basınca pil doldurma gücü yükseldi. Yani söylediğiniz durum sadece pil %40 altındayken geçerli.Benim pil %56 civarındaydı. Kafalar iyice karıştı :)

Sizde soğuktan dolayı çalışmış. Trafiğin bol olduğu videoda 2.55-2.58 arası yürütme hızını 0,25 yapın. Dururken ve gazlarken şarj devam ediyor. Fakat frene basınca şarj kesiliyor. Lakin o anda motorun ürettiği enerji de sıfıra iniyor. O anda muhtemelen mg1 motoru çeviriyor. Daha doğrusu tekerlerden gelen güç direkt motoru çeviriyor. Mg1 durup dururken enerji harcayıp ice’yi çevirmez. Başka açıklaması var mı? Bir de bendeki durum çok düşük hızlarda oluyor. Mg2’nin elektrik üreteceği hızlar değil.

Şu videonun 2.55-2.58 arası ağır çekim. Frene basınca ice gücü sıfır oluyor


Şu videoda %33 ile başlamıştım. 1.19 dakikada şarj %35 ve frene basınca piller şarj oluyor. Ama ice gücü sıfır değil.


Sizdeki durumda hız daha fazlaysa muhtemelen mg2 elektrik üretip, mg1 motoru çevirebilir diyorum. Ama mg1’in

Mesaj Birleştirildi: Eylül 26, 2021, 22:24:38
————-

Çok anlık veri olduğu için okuma hatası da olabilir. Durmaya yakın noktada hepsinin sıfır olduğu anı görebiliyorum. İce güç üretmeden çalışıyor. Mg’ler sıfır falan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #592 : Eylül 26, 2021, 23:11:15 »
Sıfır rejen için vitesi N de kullanabilirsin,

Hibrit ile uzun bir bilgisayarli surus yapmadim,
yaparsam, burada eksik olan bilgiyi ekleyecegim.

Yakin zamanda alma ihtimalim var, o zaman orjinal pc ile bu bilgileri paylasirim.

Zaten hergun sakarya/bilecik yapicam. Bol bol test zamani olacak.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #593 : Eylül 27, 2021, 08:08:28 »
Sıfır rejen için vitesi N de kullanabilirsin,

Hibrit ile uzun bir bilgisayarli surus yapmadim,
yaparsam, burada eksik olan bilgiyi ekleyecegim.

Yakin zamanda alma ihtimalim var, o zaman orjinal pc ile bu bilgileri paylasirim.

Zaten hergun sakarya/bilecik yapicam. Bol bol test zamani olacak.

Seyir halinde D-N geçişleri sorun olmaz mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #594 : Eylül 27, 2021, 09:10:00 »
Seyir halinde D-N geçişleri sorun olmaz mı?

Ben arabayı ilk aldığımda denemiştim. Seyir halinde aracı N'ye almaya izin vermiyor sanırım.. Tam hatırlamıyorum ama N'ye almayın diye uyarı da vermiş olabilir..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #595 : Eylül 28, 2021, 10:20:47 »
araç bir süre bayır çıktıktan sonra deviri yükseltmeden çıkmaya başlıyor. normalde gaza tam basıldığında 5500 çevirirken , bir süre sonra 4500 de kalıyor.
Kendini koruma amaçlı olduğunun düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #596 : Eylül 30, 2021, 23:02:43 »
araç bir süre bayır çıktıktan sonra deviri yükseltmeden çıkmaya başlıyor. normalde gaza tam basıldığında 5500 çevirirken , bir süre sonra 4500 de kalıyor.
Kendini koruma amaçlı olduğunun düşünüyorum.

5-10dk tam gaz sürdükten sonra garip kokular da gelmeye başlıyor :) yağ olabilir diye düşünüyorum.

Bugün daha önceden hissettiğim bir şeyi gördüm. Düz eğimsiz 200m mesafede, trafikten dolayı 5-7km hızla gittim. Durmadım ama çok yavaştım. Ekrandan da kontrol ediyorum. Pilerden çıkan güç çok düşük. 1-2kw ile araba yürüyor. Fakat pil seviyesi çok hızlı düştü. 100m’de %45’ten %40 altına düştü. Bu asla normal değil biliyorum ama sebebi ne bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #597 : Ekim 01, 2021, 14:45:17 »

Bugün daha önceden hissettiğim bir şeyi gördüm. Düz eğimsiz 200m mesafede, trafikten dolayı 5-7km hızla gittim. Durmadım ama çok yavaştım. Ekrandan da kontrol ediyorum. Pilerden çıkan güç çok düşük. 1-2kw ile araba yürüyor. Fakat pil seviyesi çok hızlı düştü. 100m’de %45’ten %40 altına düştü. Bu asla normal değil biliyorum ama sebebi ne bilmiyorum.
%45'ten %40 a çok hızlı düşüyor. Hatta şarj olurken bile düştüğünü gördüm. Bu doluluk oranını doğru ölçememesi ile ilgili olabilir. Yani %45 ölçtüğünde aslında %40 a düşmüştür ancak o anki sıcaklık düzeltmesini doğru yapamadığından %45 gösteriyor olabilir. Sıcaklık ölççümü pilin yüzeyinden yapıldığı için tam doğru ölçüm olamayabiliyor. Dğer taraftan ben genelde %50 altına düşürmemeye gayret ediyorum. Tabi aşırı yoğun trafikte dur-kalk tyrafikte pil yüzdesini yüksek tutmak da çok zor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #598 : Ekim 01, 2021, 17:04:38 »
Bizim araç da piller her akşam 3 çizgide kalıyor. Tahminim %40 civarında oluyorlar. İce çalışırken stop ediyoruz. Şarj ederken stop etme demiştim ama tam uyum sağlayamadık.
sizce batarya ömrünü bu durum etkiler mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #599 : Ekim 01, 2021, 20:34:10 »
Bizim araç da piller her akşam 3 çizgide kalıyor. Tahminim %40 civarında oluyorlar. İce çalışırken stop ediyoruz. Şarj ederken stop etme demiştim ama tam uyum sağlayamadık.
sizce batarya ömrünü bu durum etkiler mi ?
Bence sıkıkla %40 civarı stop ediyorsanız uzun vadede etkiler. NiMh için en ideal bekleme oranı %60 diye biliyorum. Bende ICE %40 altına düşünce devreye giriyor ve %48 e çıkana kadar çalışıyor.