Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #560 : Eylül 10, 2021, 00:11:55 »
Ankara’dan döndük. 4lt/100km tüketim oldu.

İlginç olan Bolu Dağı inişi pillerin durumu. Bahsettiğim şey yaşandı. Piller inişte tam kapasiteye geldikten sonra düzlükte boşalmaya başladı. 5dk sonra akım alma CCL çok az arttı. Belirti desek yeridir. Sıfır olmuştu çünkü. Akabinde tam yarım saat sonra eski haline dönebildi. Bu esnada akım verebiliyordu. İlginç bir koruma yöntemi


Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #560 : Eylül 10, 2021, 00:11:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #561 : Eylül 10, 2021, 09:05:37 »
erzurum gidiş 73 ortalama 4.9 litre / 100 km
erzurum dönüş 84 ortalama 5.3 litre / 100 km

Heretical modda gösterge batarya ile gittiğini mi gösteriyor yoksa gücü ice mi veriyor ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #562 : Eylül 10, 2021, 11:07:49 »
erzurum gidiş 73 ortalama 4.9 litre / 100 km
erzurum dönüş 84 ortalama 5.3 litre / 100 km

Heretical modda gösterge batarya ile gittiğini mi gösteriyor yoksa gücü ice mi veriyor ?

Gücü tamamen ICE veriyor. Ama sedat bey daha iyi bilir. Elektrik motorları tork desteği sağlıyor gibi düşünüyorum. Yoksa motor 1400-1600 devirde 110km hızla gidebilecek yetenekte mi bilmiyorum. Sonuç olarak aşırı verimli bir durum ortaya çıkıyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #563 : Eylül 10, 2021, 13:11:52 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Gücü tamamen ICE veriyor. Ama sedat bey daha iyi bilir. Elektrik motorları tork desteği sağlıyor gibi düşünüyorum. Yoksa motor 1400-1600 devirde 110km hızla gidebilecek yetenekte mi bilmiyorum. Sonuç olarak aşırı verimli bir durum ortaya çıkıyor

Batarya dolu iken gazı tam bırakmazsak , mesela yarım basarsak değişik bir moda giriyor. ice durmuyor , araç bataryadan gitmeye çalışıyor. ice 1000 devirde dönüyor. Tahminim araç aküleri belli bir seviyede tutmaya çalışıyor. Fazla şarj aldığında ( fazladan kasıt max %70 ) bir miktar bataryaları bitirmeye odaklı bir sürüşe geçiyor. ice bu sırada daha az devir çeviriyor veya batarya daha düşük seviyedeki çevirdiği kadar devir çevirmiyor. daha çok elektrik enerjisini kullanıyor. Fakat eko göstergesine göre konuşursak eco bölgesinin yarısını geçirmemek gerekiyor..  farklı bir sistem...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #564 : Eylül 10, 2021, 15:21:08 »
Batarya dolu iken gazı tam bırakmazsak , mesela yarım basarsak değişik bir moda giriyor. ice durmuyor , araç bataryadan gitmeye çalışıyor. ice 1000 devirde dönüyor. Tahminim araç aküleri belli bir seviyede tutmaya çalışıyor. Fazla şarj aldığında ( fazladan kasıt max %70 ) bir miktar bataryaları bitirmeye odaklı bir sürüşe geçiyor. ice bu sırada daha az devir çeviriyor veya batarya daha düşük seviyedeki çevirdiği kadar devir çevirmiyor. daha çok elektrik enerjisini kullanıyor. Fakat eko göstergesine göre konuşursak eco bölgesinin yarısını geçirmemek gerekiyor..  farklı bir sistem...

Ciddi bir mühendislik var ortada. Daha da geliştiriyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #565 : Eylül 10, 2021, 18:27:23 »
Yüksek demek istediniz sanırım.

Bu arada corolla E210 kasanın yüzey alanı 1.98 metrekare diye hatırlıyorum. Hesaplamalar için ihtiyacınız olursa, Sürtünme kuvveti Fs=ro(hava yoğunluğu) x V2 x A x Cd x (1/2).

ro hava yoğunluğu sıcaklık ile azalır. 15 derecede deniz seviyesinde yaklaşık 1.22 kg/m3 tür.
V2:hızın karesi. (m/s birimi)
A: sürtünme alanı yani ön yüzeyin büyüklüğü diyebiliriz  (m2 birimi)
Cd: sürtünme katsayısı (şekile tasarıma bağlı)

Evet, cismi (burada araç) 3 boyutlu olarak değil, karşıdan görünümdeki (teknik resim ile ilgili bir bilgi), persfektifteki alanına göre a değeri hesaba katılır.
İzninizle formüldeki V değerinin 2V değil, V^2 olduğunu gözden kaçırmamak gerektiğini belirteyim ilgilenenler için. Yani aracın motorunun ürettiği güç ile (dolayısı ile harcadığı enerji miktarında belirleyici öğelerden birisidir) bunun kaybedildiği karşı kuvvetin (hava sürtünme kuvveti) miktarını ortaya koyar. Formüldeki her değişkenin öneminin yanında, hızın belirleyici özelliği vardır. Şöyle ki; Formülle 80 km/s ile  değerlendirilen bir aracın çarpıma etkisi 6.400 birim iken, 160 km/s (trafik kurallarına uyalım) ile hareket eden aracın çarpma etkisi 25.600 birimdir. Yani hız iki katına çıkmasına rağmen, aracın motorunun yenmesi gereken karşı kuvvet, diğer şartlar aynı iken yaklaşık dört kat artmıştır.
 Yalnız bu formülün standart bir otomobil için geçerli olduğunu da belirtmek gerek, süpersonik ya da hipersonik hızlarda, hava moleküllerinin ataletine göre V^3 ya da daha farklı değerler alabilir.
 Yine belirtelim, bu hesaplamalarda göreceli rüzgar hızını (0) varsayıyoruz, oysa araç şekline göre rüzgarın yönü ve hızının da çok önemli etkileri olacaktır.

Ankara’dan döndük. 4lt/100km tüketim oldu.

İlginç olan Bolu Dağı inişi pillerin durumu. Bahsettiğim şey yaşandı. Piller inişte tam kapasiteye geldikten sonra düzlükte boşalmaya başladı. 5dk sonra akım alma CCL çok az arttı. Belirti desek yeridir. Sıfır olmuştu çünkü. Akabinde tam yarım saat sonra eski haline dönebildi. Bu esnada akım verebiliyordu. İlginç bir koruma yöntemi

Sadece fikir yürütüyorum, bataryaların şarj akımlarındaki değişime (şarj başlangıç, devam ve tam dolum öncesi) göre deşarj eğrileri de değişmekte. Bunu en rahat cep telefonlarında görebiliriz. Benzer durum araç bataryalarının da şarj oluş süre ve şekillerine göre farklı tepkiler vermesine neden olabilir. Neyse ki, NiMh'lerde hafıza etkisi yok (aslında ksımi olarak var ve bunu yok etmek için bazı yöntemler de var NiCad'a göre).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #566 : Eylül 10, 2021, 20:54:56 »
Şöyle bir durumda acaba ne olur; trabzon’da sahilden hemen sonra dağlık arazi başlar. Evlerimiz sahile 3-5km mesafede dağlık arazide olabiliyor. İşe giderken sahile indiğimizde piller full dolacak ve şehir içinde sürüşe devam ettiğimizde pillerin durumu benim bolu dağı inişi gibi mi olacak? Öyle ise gerçekten çok saçma olur. Şehir içinde şarj olamayan bir batarya ile tasarruf ne kadar olabilir ki

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #567 : Eylül 10, 2021, 22:18:49 »
Sanzimanin yapisi geregi,
Toyota hibritler sadece benzin ile asla ve asla gidemezler.
MG2 yani elektrik motoru, hic bir kavrama olmadan, sabit oran ile tekerlege bagli,

Bizim, benzin ile gidiyor dedigimizde aslinda,
Benzin motor, MG1 i calistiriyor, MG1 elektrik uretirken, olusan ters kuvvet ile, benzin motor tekerlere kismen guc veriyor,

MG1 in urettigi elektrik ilede MG2 hareket ediyor.

Bi arkadas 2.0 yapamayizmi demis,
İstersen turbo tak, MG1 in karsit kuvveti degismeyeceginden,
MG2 in gucu degismeyeceginden,
Benzin motor boşa döner, performans ayni kalir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #568 : Eylül 11, 2021, 01:15:11 »
Sanzimanin yapisi geregi,
Toyota hibritler sadece benzin ile asla ve asla gidemezler.
MG2 yani elektrik motoru, hic bir kavrama olmadan, sabit oran ile tekerlege bagli,

Bizim, benzin ile gidiyor dedigimizde aslinda,
Benzin motor, MG1 i calistiriyor, MG1 elektrik uretirken, olusan ters kuvvet ile, benzin motor tekerlere kismen guc veriyor,

MG1 in urettigi elektrik ilede MG2 hareket ediyor.

Bi arkadas 2.0 yapamayizmi demis,
İstersen turbo tak, MG1 in karsit kuvveti degismeyeceginden,
MG2 in gucu degismeyeceginden,
Benzin motor boşa döner, performans ayni kalir.

Tam olarak öyle değil. Elektrik motorlarının elektrik üretip üretmeyeceği elektronik olarak kontrol ediliyor. Mg2 teker devrine doğrusal oranlı dönse bile hiç güç harcamayabilir. Üretmeyebilir de. Benzinli motor gezegen dişliler sayesinde tekere güç gönderebilir. Elektrik motorları olmadan sistem çalışmaz, bu başka bir konu.

Üstteki büyük dişli tekere bağlı içinde diferansiyel olan.
Sol alttaki mg1 ve altından ICE bağlantısı var.
Ortada aktarma dişlisi
Sağ alttaki de mg2

Yolda 70 ile sabit hızda giderken mg2 hızlı tekerler kadar dönse bile çok az tekerleklerden güç alıyor. Elektrik üretiyor. Mg1’e yolluyor. Mg1 dönmesini gerektiren enerji böyle sağlanırken benzinli motor tüm gücünü tekere aktarabiliyor. Yani mg1 elektrik harcarken benzinli motor tekere güç veriyor. Bu geçişler olabiliyor. Tam tersi de olabiliyor. Vs vs


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #569 : Eylül 11, 2021, 01:54:17 »
Tam olarak öyle değil. Elektrik motorlarının elektrik üretip üretmeyeceği elektronik olarak kontrol ediliyor. Mg2 teker devrine doğrusal oranlı dönse bile hiç güç harcamayabilir. Üretmeyebilir de. Benzinli motor gezegen dişliler sayesinde tekere güç gönderebilir. Elektrik motorları olmadan sistem çalışmaz, bu başka bir konu.

Üstteki büyük dişli tekere bağlı içinde diferansiyel olan.
Sol alttaki mg1 ve altından ICE bağlantısı var.
Ortada aktarma dişlisi
Sağ alttaki de mg2

Yolda 70 ile sabit hızda giderken mg2 hızlı tekerler kadar dönse bile çok az tekerleklerden güç alıyor. Elektrik üretiyor. Mg1’e yolluyor. Mg1 dönmesini gerektiren enerji böyle sağlanırken benzinli motor tüm gücünü tekere aktarabiliyor. Yani mg1 elektrik harcarken benzinli motor tekere güç veriyor. Bu geçişler olabiliyor. Tam tersi de olabiliyor. Vs vs



Yazdiklarinizin bazilari sistem ile örtüşmüyor,
Sistemin çalışma manuellerinde okuduklarım ilede ters düşüyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #570 : Eylül 11, 2021, 02:02:29 »
Acaba yanlismi biliyorum diye tekrar baktim,
MG2 sadece ve sadece yavaslamada jenerator gorevi gorur diyor.

Aracta gaz pedalina hafif dokunulsa dahil, MG2 tekere güc veriyor diyor.

Sadece "i" ile baslayan satir zaten tek basina yeterli,
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #571 : Eylül 11, 2021, 08:01:53 »
Acaba yanlismi biliyorum diye tekrar baktim,
MG2 sadece ve sadece yavaslamada jenerator gorevi gorur diyor.

Aracta gaz pedalina hafif dokunulsa dahil, MG2 tekere güc veriyor diyor.

Sadece "i" ile baslayan satir zaten tek basina yeterli,

Servis manuelleri belki olayı daha basit hale getirmek için öyle yazmış olabilir. Ama olay daha karmaşık. Genelde zaten mg2 dediğiniz gibi yavaşlamada jeneratör görevi görüyor. Ama farklı durumlar da oluyor. Eğer hybrid assistant uygulaması hatalı değerler göstermiyorsa sabit hızla giderken ve batarya %55 üstündeyse mg2 tekerlerden güç çalıyor. Yabancı forumlarda da böyle yazılmış. Heretical mode diye bakılabilir. Benim yüklediğim videolarda da var bu durum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #572 : Eylül 11, 2021, 10:37:20 »
Hibrid asistan, ticari amaçlı bir uygulama ne kadar basarili bilemem,

Ben orjinal cihaz ile tum degerlere bakiyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #573 : Eylül 11, 2021, 11:29:58 »
Ticari değil bedava :)

Yolda seyir halinde bunları gösterecek video çekebilirseniz karşılaştıralım derim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #574 : Eylül 11, 2021, 20:57:19 »
Acaba yanlismi biliyorum diye tekrar baktim,
MG2 sadece ve sadece yavaslamada jenerator gorevi gorur diyor.

Aracta gaz pedalina hafif dokunulsa dahil, MG2 tekere güc veriyor diyor.

Sadece "i" ile baslayan satir zaten tek basina yeterli,
Heretical mod u incelemenizi öneririm. Yukarıda da anlatmaya çalıştım. Tansu Bey'in videolarında da görülüyor. Heretical modda overdrive yapabilmek için MG2 jenaratör, MG1 ise motor olarak çalışıyor. Heretical kelime anlamı olarak da 'alışılagelmişin dışında' anlamına geliyor.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 11, 2021, 20:59:04
Hibrid asistan, ticari amaçlı bir uygulama ne kadar basarili bilemem,

Ben orjinal cihaz ile tum degerlere bakiyorum.
Hybrid assistant, hybrid bir araç kullanııyorsanız kesinlikle deneyimlemeniz gereken ücretsiz bir android uygulaması. Tek şartı hızlı bir obd2 adaptörü gerektiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #575 : Eylül 12, 2021, 01:04:13 »
Neyse,
Dediklerimi unutun gitsin
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #576 : Eylül 15, 2021, 23:06:34 »
%40 altına inince motorun aşırı verimsiz çalışması. İndirmemeye gayret etmeli. Multimedyadaki dişleri gruplandırayım dedim ama olmuyor. %50 bazen 3 bazen 4 diş oluyor. Ama bitince 300gr/kwh ile çok kötü verimlilikte pilleri %47’ye kadar çıkartıyor ve motor kapanıyor. 3 dişe inince fazla elektrikle gitmeden 4 diş yapmalı.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #577 : Eylül 16, 2021, 09:41:51 »
yani dururken fren kullanmak , hızlanırken bir miktar devir çevirtmek verimlilik açısından iyi midir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #578 : Eylül 16, 2021, 11:10:05 »
yani dururken fren kullanmak , hızlanırken bir miktar devir çevirtmek verimlilik açısından iyi midir ?

Dururken sakin durmak lazım. Gaz pedalını bırakarak yavaşlamak veya hafif ve sabit şekilde basmak en faydalısı. Böyle olunca araba jeneratör ile yavaşlıyor. Dikkatimi çeken diğer şey şu; yavaşlarken fren pedalına sabit basınca daha fazla enerji kazanıyor. Yavaşlarken fren pedalına basma miktarı değişirse kazanılan enerji azalıyor. Sabit bir frenlemede sistem kendini ayarlayıp yükü jeneratöre bindiriyor. Ama fren pedalı ile oynayınca frende kırmızı uyarı oluyor. Araştırılmalı.

Hızlanırken ben şöyle yapıyorum. Eco-pwr ekranında ilk çizgiyi geçirmeden elektrik ile hızlanıyorum. 20-25Km hıza gelince benzinli motoru çalıştırttırıyorum. Ama bu tamamen sürüşe bağlı. Önemli olan sürüş güzergahında pil seviyesini çok düşürmemek. Rampaları vs güç lazım yerlerde ICE kullanmaya çalışıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #579 : Eylül 16, 2021, 12:54:42 »
Tansu Bey Merhaba,

ICE kullanmak nedir?