Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #540 : Eylül 07, 2021, 12:15:17 »
çubuk hep doğrusal olmak zorunda. .

Şimdi oturdu kafamda. Keşke daha önceden çubuğun düz olması gerektiğine uyansaydım. Teşekkürler

Videoyu izledim , bir yerden sonra uyku bastırdı. Ben en çok 22hp ye şaşırdım. sabit hızla giderken çok az güç gerekiyor imiş .



Teker sürtünmesi ile rüzgar kuvvetini yenecek kadar güç gerekiyor. Bunlar daha da azalırsa daha düşük güçle de yürür.
Yanlız değilmişim :D

Benim hybrid alma sebeplerimden biri konvansiyonel araçlardan artık sıkılmak, farklı şeylerden tat almaktı. Gücü sürati ve gazlamayı seven biri değilim ama bu tarz oyun gibi fizik hareketlerini izlemek çok zevk veriyor. Toyota hybrid synergy drive gerçekten çok değerli bir mühendislik.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #540 : Eylül 07, 2021, 12:15:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #541 : Eylül 07, 2021, 12:58:14 »
Şimdi oturdu kafamda. Keşke daha önceden çubuğun düz olması gerektiğine uyansaydım. Teşekkürler

Teker sürtünmesi ile rüzgar kuvvetini yenecek kadar güç gerekiyor. Bunlar daha da azalırsa daha düşük güçle de yürür.
Benim hybrid alma sebeplerimden biri konvansiyonel araçlardan artık sıkılmak, farklı şeylerden tat almaktı. Gücü sürati ve gazlamayı seven biri değilim ama bu tarz oyun gibi fizik hareketlerini izlemek çok zevk veriyor. Toyota hybrid synergy drive gerçekten çok değerli bir mühendislik.

Latife yapıyorum..Teknik detayların bazılarını anlamamakla birlikte zevkle okuyorum konuyu..  Benim de hiç aklımda yokken hybrid teknolojisini deneyimlemek için aldım ve çok memnunum.. Hatta şu an değiştirmek istiyorum ama bana göre yerine koyabileceğim araç olmadığından satmıyorum..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #542 : Eylül 07, 2021, 18:37:42 »
Şimdi oturdu kafamda. Keşke daha önceden çubuğun düz olması gerektiğine uyansaydım. Teşekkürler

Teker sürtünmesi ile rüzgar kuvvetini yenecek kadar güç gerekiyor. Bunlar daha da azalırsa daha düşük güçle de yürür.
Benim hybrid alma sebeplerimden biri konvansiyonel araçlardan artık sıkılmak, farklı şeylerden tat almaktı. Gücü sürati ve gazlamayı seven biri değilim ama bu tarz oyun gibi fizik hareketlerini izlemek çok zevk veriyor. Toyota hybrid synergy drive gerçekten çok değerli bir mühendislik.
Renkli belirttiğim yerdeki uygulama şekli aslında trenlerdir (zaten hybrid sistemler uzun süredir demiryollarında kullanılmakta). İkinci durumun karşılığı da hypherloop sistemlerdir.

Yeri gelmişken değinelim, statik haldeki bir sistemde oluşan sürtünme ile, hareketli sistemdeki farklıdır. Hatta bu yüzden kimi sistemlerde rulman kullanımı mantıklı iken, kimi sistemlerde kaymalı plaka tercih edilir (daha çok dur-kalk yapan sistemlerde). Mekanik sürtünme her daim varken, araç hızı arttıkça, aerodinamik sürtünme etkisi toplam sürtünme içinde oransal olarak artacak ve bu noktadan sonra asıl üstesinden gelinmesi gereken enerji kaybı şekli olacaktır. Ancak konvansiyonel taşıma araçları ve hızlarında mekanik sürtünme hala çok önemli. Bu yüzden motor yağından tutun, şanzıman tasarımlarına, lastik ebatlarına (nispeten düşük taban genişliği, büyük çap) değişimler, çalışmalar vardır/olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #543 : Eylül 07, 2021, 23:52:23 »
Videoda ne hikmetse altyazılar silinmişti. Tekrar ekledim.

@Hakan Öztürk (3676) bey, toyota hybrid olarak prius’a öncelik veriyor. Onda sürtünme dirençlerini kısmak için çabalamış. Ortaya çirkin bir araba çıkmış :)

Dediğiniz gibi son 10 yılda genel sürtünme değerleri bir nebze düştü. Prius 0,24cd, corolla 0,28cd değerinde. Suv ve hb araçlarda daha fazla. Tabi bunda ön yüzey alanı da önemli. Aslında tüketim için yegane düşünülmesi gereken bir alan. 90’lı yıllarda 0,35’lerde olan sürtünme katsayısı şimdi 0,30’un altında. Mercedes’in araçları büyük hantal gibi gelebilir fakat eski w140 bile 0,31cd, w222 kasa s klas prius gibi 0,24 sürtünme katsayısına sahip. Çok önemli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #544 : Eylül 08, 2021, 00:09:16 »
Benim 93 model koca oğlanda bile 0,31cd sürtünme katsayısı yakalamışlar yıl olmuş 2021 hâlâ 0,28 cd çok yüksek bir rakam, aslında birazda modelin tutulması çok satması firmaya güven katıyor bu gibi ince dataylara pek girmiyorlar,
Prius özelinde çok detaya inmek zorunda kaldıkları bir araç çünkü Prius ilk kendi pazarlarında sonrada Amerika pazarında yer bulan ve hâlâ da satılan bir araç Amerika'yla kendimizi bir tutmaya gerek yok bu fark eskiden beri vardı ve var olmaya devam edecektir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #545 : Eylül 08, 2021, 00:13:55 »
Corolla 2021de bu değer nedir peki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #546 : Eylül 08, 2021, 00:25:44 »
Corolla 2021de bu değer nedir peki?
Aynı değerlere sahip,çünkü kasa aynı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #547 : Eylül 08, 2021, 09:04:17 »
0,28?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #548 : Eylül 08, 2021, 11:03:31 »
Buna o kadar takılmayın , sonuçta çoğunluğu şehir içinde kullanıyoruz ve sürtünme katsayısı son derece önemsiz. Ha çok hızlı gidiyorsundur, uzun yolda otobanda basıyorsundur, o zaman önemli olur ama kaçımıza lazım ki öyle bir araba ? O yüzden boşverin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #549 : Eylül 08, 2021, 11:34:34 »
Hybrid modellerin 2.0 motor seçeneği var. Peki fark sadece piston da olabilir mi ? Eğer fark sadece pistonda ise yazılım , ateşleme , şanzıman bu güç farkına uyum sağlar mı ?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #550 : Eylül 08, 2021, 18:58:13 »
Videoda ne hikmetse altyazılar silinmişti. Tekrar ekledim.

@Hakan Öztürk (3676) bey, toyota hybrid olarak prius’a öncelik veriyor. Onda sürtünme dirençlerini kısmak için çabalamış. Ortaya çirkin bir araba çıkmış :)

Dediğiniz gibi son 10 yılda genel sürtünme değerleri bir nebze düştü. Prius 0,24cd, corolla 0,28cd değerinde. Suv ve hb araçlarda daha fazla. Tabi bunda ön yüzey alanı da önemli. Aslında tüketim için yegane düşünülmesi gereken bir alan. 90’lı yıllarda 0,35’lerde olan sürtünme katsayısı şimdi 0,30’un altında. Mercedes’in araçları büyük hantal gibi gelebilir fakat eski w140 bile 0,31cd, w222 kasa s klas prius gibi 0,24 sürtünme katsayısına sahip. Çok önemli
İlk kasasını geçtiğim bir yerde sık sık görüyorum. İkinci kasası benze güzeldi (hatta bazı mekanik vs. ile ilgilenmiştim zamanında), ancak son kasası bence de çekici olmakta uzak.

Değinildiği için genel bir bilgi vereyim, aerodinamide Sürtünme Katsayısı (Cd) tek başına belirleyici bir değer değildir, adı üstünde katsayıdır ve hareketli ön yüzey alanı (a) ile çarpıldığında anlam ifade eder. Yani 0,30Cd bir aracın hava sürtünmesi, ön yüzey alanı daha az olan 0,32Cd değerine sahip bir araçtan daha yüksek olabilir.
Eki araçlarda özellikle araç yere güncel modellere göre çok daha yakındı, bu da sürtünme katsayısı üzerinde etkilidir. AYrıca yeni araçlarda ebatlar oldukça büyüdü, 20 yıl öncekine göre üst segmentlere girdi hatta, dolayısı ile ön yüzey alanları da büyüdü. Bunun sonucunda Cd değeri daha düşük araçları tasarlamak elzem oldu.
Şanzıman, dolayısı ile dişli sisteminin de önemli bir enerji kayıp noktası olmakta sürtünen donanımlar nedeni ile. Değerlerine bakmak gerek ancak Cvt şanzıman bu konuda nispeten avantajlı olabilir.


Düzenleme: Düzeltme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #551 : Eylül 08, 2021, 20:25:56 »

Değinildiği için genel bir bilgi vereyim, aerodinamide Sürtünme Katsayısı (Cd) tek başına belirleyici bir değer değildir, adı üstünde katsayıdır ve hareketli ön yüzey alanı (a) ile çarpıldığında anlam ifade eder. Yani 0,30Cd bir aracın hava sürtünmesi, ön yüzey alanı daha az olan 0,32Cd değerine sahip bir araçtan daha düşük olabilir.


Yüksek demek istediniz sanırım.

Bu arada corolla E210 kasanın yüzey alanı 1.98 metrekare diye hatırlıyorum. Hesaplamalar için ihtiyacınız olursa, Sürtünme kuvveti Fs=ro(hava yoğunluğu) x V2 x A x Cd x (1/2).

ro hava yoğunluğu sıcaklık ile azalır. 15 derecede deniz seviyesinde yaklaşık 1.22 kg/m3 tür.
V2:hızın karesi. (m/s birimi)
A: sürtünme alanı yani ön yüzeyin büyüklüğü diyebiliriz  (m2 birimi)
Cd: sürtünme katsayısı (şekile tasarıma bağlı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #552 : Eylül 08, 2021, 21:03:03 »
Atom fiziğine de profesörlüğe de nalet olsun diyorum:D Hocam maşallah meslek nedir, meraktan soruyorum sakıncası yoksa?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #553 : Eylül 08, 2021, 21:10:08 »
Atom fiziğine de profesörlüğe de nalet olsun diyorum:D Hocam maşallah meslek nedir, meraktan soruyorum sakıncası yoksa?

 :rofl:

Sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #554 : Eylül 08, 2021, 21:10:30 »
Atom fiziğine de profesörlüğe de nalet olsun diyorum:D Hocam maşallah meslek nedir, meraktan soruyorum sakıncası yoksa?
Öğretim görevlisiyim. Fizikçiyim.
Ama merakım var araştırmak en büyük hobim. Bilgi paylaşmak ise ikinci büyük hobim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #555 : Eylül 08, 2021, 23:04:28 »
maşallah hocam, hangi üniversite?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #556 : Eylül 09, 2021, 18:52:42 »
maşallah hocam, hangi üniversite?
Odtü'deyim. Esas çalışma alanım elektron mikroskopları. Geçen yıl corolla hybrid' i araştırıp aldım sonrasında araştırmalar daha da derinleşti. :) deneysellik de işin içine girdi tabi. Otomotiv teknolojisiyle ilgili halk arasında birçok şey yanlış ya da eksik biliniyor. Bilgimizin yettiği dilimizin döndüğü kadarıyla anlatmaktan zevk alıyorum. Bir çok şeyi ben de yeni öğreniyorum, yanlışlarımı düzeltiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #557 : Eylül 09, 2021, 19:53:41 »
Hocam allah korusun. Forum için büyük bir kazanımsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #558 : Eylül 09, 2021, 23:08:48 »
Hocam allah korusun. Forum için büyük bir kazanımsınız.
Estağfurullah, hep beraber bilgi paylaşıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #559 : Eylül 09, 2021, 23:20:22 »
Estağfurullah, hep beraber bilgi paylaşıyoruz.
Elinize emeğinize sağlık,bilgi paylaştıkça çoğalır.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 09, 2021, 23:28:31
Bu paylaştığınız bilgiler ileride hybrit araç tamiriyle ilgilenecek özel servisler için yönlendirici olacaktır,çünkü şuanda ülkemizde bu konuyla ilgili herhangi bir işletme yok yetkili servisler dahi bilgisiz,aslında pil tamiri konusunda PSA grubu bir fabrika tarzı birşeyler kurma çabasında ama bizimkilerden yine tık yok hybrit teknolojisi tam elektrikli araçlara geçişin ilk ayağı olacak daha 15 yıl kadar sürer ful elektrikli modellerin tam manada oluşması,o yüzden bu hybrit araçları yürütmek için pil tedariği çok pahalıya mal oluyor,tek çare bozuk hücreleri yenilemek ve tekrar kullanmak,PSA grubu da bu işi yapmak için uğraşıyor,sizin gibi araştırmacı kişilerin yayınladıklarıda ülkemizdeki girişimciler için ön inceleme olabilir,aracın nasıl bir mantıkla çalıştığını anlamaları açısından.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.