Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123390 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #520 : Eylül 01, 2021, 16:10:27 »
O halde D’de fazla harcamalı, P’de el freni ile az harcamalı. Ama tam tersi oldu. O fren pompası arabanın kilidini açıp şöför kapısını açınca basıncı sağlamak için çalışıyor ya, hiç sevmiyorum o sesi. Aküden besleniyor araba çalışmıyorken sanırım. Çünkü HV kapalı
Tam aksi ben de çok seviyorum , benim için arabayı hazırlıyor. Benzin pompasıda keza aynı.. Normal dışı bir şey sürüyorum, her binişimde bunu hissediyorum.
Bu arada aklıma gelen bir pompa daha var. hybrid sistemi soğutan radyatör altı su dolaşımı sağlayan siyah küçük bir pompa var. Şanzıman ve elektrik sisteminden su geçirip pompalıyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #520 : Eylül 01, 2021, 16:10:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #521 : Eylül 01, 2021, 19:23:30 »
Tam aksi ben de çok seviyorum , benim için arabayı hazırlıyor. Benzin pompasıda keza aynı.. Normal dışı bir şey sürüyorum, her binişimde bunu hissediyorum.
Bu arada aklıma gelen bir pompa daha var. hybrid sistemi soğutan radyatör altı su dolaşımı sağlayan siyah küçük bir pompa var. Şanzıman ve elektrik sisteminden su geçirip pompalıyor.

Doğru. Akıma bakarken biraz uzun süreli bakacağım bu yüzden

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #522 : Eylül 02, 2021, 22:01:30 »
Tansu bey sizin videonuzda aslında heretical mod görülebiliyor.

33:50 34:03 arasında heretical mod görülebilir. ICE 1100 civarında ve HV bataryaya giden-gelen enerji 0 civarında. ICE sürekli çalıştığı halde ortalama anlık yakıt 17 saniye boyunca 2.9 l/100 km civarında. 80km/h hızda ortalama 2.9, sürekli ICE açık iken çok çok iyi.

Benzer heretical mod 35:35 te yine görülebiliyor.

Heretical modda anlık yakıt, ortalama yakıt tüketiminden daha az olduğu için, ortalama yakıt göstergesi yeşil renge dönüşüyor ve değer düşmeye başlıyor. Buradan daha az yaktığını anlayabiliriz. Uygun şartlarda hiç EV moda geçmeden, ICE %100 açık gidilse bile, heretical modda giderseniz 3.0 litre/100 km aslında mümkün.

Hız sabitleyici varken, yokuş durumuna göre, güç ihtiyacı biraz azalınca ICE kapanıyor, ya da heretical moddan çıkıp devir yükseliyor. Aslında hız sabitşeyiciyi kapatıp, pedal hareketleriyle daha uzun süre heretical modda kalmak mümkün. Tavsiye ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #523 : Eylül 03, 2021, 08:37:55 »
Çılgın mod dedikleri o mu acaba?

Sedat bey motor devri üstüne basılınca açılan sayfada mg1 ve 2 devir ibareleriyle mg1 tq ve mg tq yazan ibareler var. Onlar nedir birimleri nedir?

Hız, tork ve motor devri bunlara bağlı şekilleniyor. Mesela mg2 eksi yönde dönmesi arttıkça motor devri düşürüyor yani yüksek vitese geçiyor. Ama tam anlayamıyorum bunu. Planet dişli ve hybrid synergy drive videoları izlesem de olayı çözemiyorum. Siz biraz açıklayabilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #524 : Eylül 03, 2021, 11:04:30 »
Bu konuyu okurken kendimi teknolojiden çok geri kalmış, aşağılık bir yaratıkmış gibi hissediyorum, aramızda kalsın:D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #525 : Eylül 03, 2021, 12:23:39 »
Bu konuyu okurken kendimi teknolojiden çok geri kalmış, aşağılık bir yaratıkmış gibi hissediyorum, aramızda kalsın:D

Haha :) Beraber öğreniyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #526 : Eylül 03, 2021, 13:13:16 »
Bu konuyu okurken kendimi teknolojiden çok geri kalmış, aşağılık bir yaratıkmış gibi hissediyorum, aramızda kalsın:D

Estağfurullah, biz de işin içinde olmamıza rağmen sağ olsunlar Sedat bey ve Tansu bey gibi meraklı kullanıcılar sayesinde bilgi ediniyoruz.

Diğer bir nokta da bu tip konuların, bu forumu sosyal medya mecralarından farkını ortaya koyuyor olması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #527 : Eylül 03, 2021, 13:22:32 »
Estağfurullah, biz de işin içinde olmamıza rağmen sağ olsunlar Sedat bey ve Tansu bey gibi meraklı kullanıcılar sayesinde bilgi ediniyoruz.

Diğer bir nokta da bu tip konuların, bu forumu sosyal medya mecralarından farkını ortaya koyuyor olması.

Teşekkürler. Şu hibrit araçlardaki gezegen dişlinin üç motoru birbirine bağlaması,  hıza, yere, duruma göre aldığı pozisyonları ve girilen pozisyonun amacını tam çözebilirsem bi uzun yol videosu paylaşacağım.

Bu arada soğuk ve ılık motorda P ve D konumda akım ölçtüm. Aynı çıktı. Sıcak motorda ölçemedim. Hep kısa sürüyorum. O konu havada kalmadan netleştireceğim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #528 : Eylül 03, 2021, 15:49:45 »
Çılgın mod dedikleri o mu acaba?

Sedat bey motor devri üstüne basılınca açılan sayfada mg1 ve 2 devir ibareleriyle mg1 tq ve mg tq yazan ibareler var. Onlar nedir birimleri nedir?

Hız, tork ve motor devri bunlara bağlı şekilleniyor. Mesela mg2 eksi yönde dönmesi arttıkça motor devri düşürüyor yani yüksek vitese geçiyor. Ama tam anlayamıyorum bunu. Planet dişli ve hybrid synergy drive videoları izlesem de olayı çözemiyorum. Siz biraz açıklayabilir misiniz?

MG2 tekerlere doğrudan bağlı olduğu için, otomobilin hızı ile orantılı olarak hızlanır ya da yavaşlar. MG1 ve MG2'nin güç değerlerini ise devir ve tork değerlerinden hesaplayabilirsiniz.

Kabaca 100 Nm torka sahip bir motor 1000 rpm devirde dönüyorsa, 10.5 kWatt (yaklaşık 14 beygir) güce sahiptir.
100 Nm tork ile 2000 devirde dönüyorsa, 21 kWatt(28 beygir) güç üretiyor diyebiliriz.
Ya da 200Nm tork ile 500 devirde dönüyorsa, yine ilk hesapta olduğu gibi 10.5 kWatt (14 beygir) güce sahiptir.
Doğru orantılı olarak tork ve devir hesabından güç hesabı yapabilirsiniz.

Tork yönü ya da dönüş yönü değişirse, motor da üreteç(jenaratör) işlevinden motor işlevine geçer. Ya da tam tersi. motor işlevinden jenaratör işlevine geçer. Motor durursa, yani 0 rpm olursa, üstünde tork olmasına rağmen güç üretmez, güç çekmez. Güç anlaımında işlevsizdir.

Gezegensel dişliyi geleneksel araçlardaki difransiyel dişlisi gibi düşünebilirsiniz.
Geleneksel araçlarda difransiyel dişlisi, şafttan gelen torku sağ ve sol tekere eşit şekilde dağıtır. Tork itme kuvvetidir. diyelim ki sağ tekerlek çamura saplandı ve patinaja başladı, yani bir dönüş hızı oluştu. Bu durumda üretilen güç(beygir gücü) tamamı patinaj çeken lastiğe gider. Lastik daha da hızlanır. Hızlandıkça tork azalır ve yere basan lastiğe giden tork da azalır ve sonuç olarak saplandığınız yerden çıkamazsınız. Bunu gezegensel dişli gibi çalışan difransiyel dişlisi sağlar.
Bizdeki gezegensel dişli, tıpkı difransiyel dişlisi gibi düşünün, bir tekere sadece MG1 bağlanmış hali gibidir. Diğer tekere ise tahrik tekerleri bağlanmış gibidir. Siz ICE'ten gelen torku ikiye bölüp, birisinden MG1 ile şarj alabilirsiniz. MG1'i elektrik ile kontrol ederek, aktarma oranını (vites değerini) ve gelen gücün ne kadarının tekerlere ne kadarını MG1 e gideceğini sağlayabilirsiniz. Hatta ICE'ı difransiyel kilidi gibi kilitleyerek(çalıştırmayarak) MG1 ve MG2 yi aynı anda çalıştırmak da mümkün (EV mod).

Böyle anlatmak gerçekten kolay değil. Daha görsel ve sözle anlatabileceğimiz bir platformda buluşup bu konuyu daha ayrıntılı, soru-cevap şeklinde anlatmaya çalışmak çok daha güzel olabilir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #529 : Eylül 03, 2021, 23:31:43 »
Sedat Bey’in bahsettiği heretical mod. Benim anladığım kadarıyla bu modda şöyle bir durum oluyor. Mg1 zaten ice’den %28 gibi tork alıyordu. İce için karşı güç oluşturarak araba hızını ayarlıyordu. Ama bu modda hızı neredeyse sıfır oluyor. İce’nin torkunu tekerlere aktarması için mg1’in sanırım mg2’den enerji çekmesi gerekiyor. Ben öyle anladım. Kendi içlerinde paslaşıyorlar.

Bu videoyu atatürk havalimanı ikitelli yönü basın ekspres’te çektim. Hafif yukarı meyilli yoldur. Ona rağmen anlık tüketim 3,5lt’ere kadar düşüyor


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #530 : Eylül 06, 2021, 15:03:08 »
Ben kayıpları merak ettim .

Madem ice çalıştıkça gücün bir miktarı elektrik enerjisine dönüşüyor , ohalde motor gücünün ne kadarını mg1 üretip mg2 harcıyor. Arada kayıp var mıdır ?

Bu kayıpların batarya dolarken daha çok olacağını bataryaların ısınmasından anlayabiliyorum ama ice devrine göre kayıplar artar diyebilir miyiz ? Basitçe ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #531 : Eylül 06, 2021, 19:24:36 »
Ben kayıpları merak ettim .

Madem ice çalıştıkça gücün bir miktarı elektrik enerjisine dönüşüyor , ohalde motor gücünün ne kadarını mg1 üretip mg2 harcıyor. Arada kayıp var mıdır ?

Bu kayıpların batarya dolarken daha çok olacağını bataryaların ısınmasından anlayabiliyorum ama ice devrine göre kayıplar artar diyebilir miyiz ? Basitçe ...
Mutlaka her bileşende az ya da çok kayıp var. ICE çıkış verimi maks. %38 olabiliyor( sıcaklığa ve devire bağlı %10 a kadar düşebiliyor) . Gezegensel dişli verimi %99 civarında, MG1 ve MG2 verimi %98, inverter verimi %99, pillerin verimi ise dolarken %85 boşalırken %75 civarında.
Bu nedenle heretical modda enerji mg2 den inverter aracılığıyla mg1 e gidiyor. Pile uğramadığı için kayıp azalıyor. Bu da verimi arttırıyor. Yani ice açık hep heretical modda gitmek, %50 ice + %50 ev gitmekten daha verimli olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #532 : Eylül 06, 2021, 20:07:24 »
İstanbul ankara, 4,7lt/100km ile bitirdik. Açıklamalar zaten videoda var. Altyazı açık şekilde izlenebilir. Klima hep açık. 3,5 kişi + bagaj.

zaman zaman rampa çıkıilarda 85’e düştük. Zaman zaman ...... gittik. Ama düz yolda hep 110 ile sürdüm.

bunun dönüşü de var. Ekleyeceğim. Onda tüketim daha düşük elbette. Ankara rakım 1000m



Düzenleme: Trafik kuralları, lütfen ilgili paylaşımlarda trafik kurallarını hatırlatıp, uyarı yapmayı unutmayalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #533 : Eylül 06, 2021, 21:35:15 »
İstanbul ankara, 4,7lt/100km ile bitirdik. Açıklamalar zaten videoda var. Altyazı açık şekilde izlenebilir. Klima hep açık. 3,5 kişi + bagaj.

zaman zaman rampa çıkıilarda 85’e düştük. Zaman zaman ...... gittik. Ama düz yolda hep 110 ile sürdüm.

bunun dönüşü de var. Ekleyeceğim. Onda tüketim daha düşük elbette. Ankara rakım 1000m

Videolarınız sistemin nasıl çalıştığını anlamak ve anlatmak adına çok iyi. Başta benim de hayalim vardı HA videosu çekmek üzerine ama1-2 video sonrası vakit bulamadım henüz.
1-Öncelikle dikkatimi çeken, heretical mod sadece pil %60 'ta olmuyor. 50 küsürlerde de pile giden güç 0 civarı ve ice açık. Bu durum da aslında heretical mod. Motor gücü aynen tekere iletiliyor. Pilden destek ya da köstek gelmiyor.

2-Nomograph da görüldüğü üzere hem devir hem tork negatif(-) ya da her ikisi de pozitif(+) olduğunda motor, ikisinden biri negatif diğeri pozitif olduğunda jenaratör olarak çalışıyor. Pile giden ya da gelen gücü MG1+MG2 ile bulabilirsiniz.
3-Süzülme sırasında sadece MG2 jenaratör olarak çalışıyor ve MG1 boşta dönüyor.
4- süzülme sırasında 120 üstü hızlarda ice dönüyor ama güç üretmiyor. Bu sayede MG1 çok yüksek hızlara çıkmak zorunda kalmıyor. Malum çok yüksek hızlarda verimi düştüğü için ICE çalıştırmak demek ki daha mantıklı.
5- 110 sabit hızda yaklaşık 16 17 kWatt, yani 22 bg güç gerekiyor. (yokuş iniş çıkış yok varsayıyorum)
6-izlemesi ve yorumlaması çok zevki. Sürerken bu kadar dikkatli bakamıyorum. Tekrar teşekkürler.

Düzenleme: Alıntı düzenleme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #534 : Eylül 07, 2021, 07:41:21 »
@Sedat CANLI (50858)  3 ve 4. Maddeyi biraz daha açabilir misiniz? Süzülmede enerji üretimi olmuyor gibi bir şey. Mg2 jeneratör gibi nasıl çalışıyor? Bir de 120’den sonra ice’nin açılma zorunluluğu tam kavrayamadım. Açılmasa mg1 neden çok hızlı dönmek zorunda kalıyor? Gezegen sistemdeki bağlantılar hızlar ve tasarım dolayısıyla mı? Ice çalışırken ...km hızla süzülmede mg1 6200 devri görüyor. Ice çalışmıyorken sınırı 6000 diye hatırlıyorum

Düzenleme: Trafik kuralları, lütfen ilgili paylaşımlarda trafik kurallarını hatırlatıp, uyarı yapmayı unutmayalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #535 : Eylül 07, 2021, 09:09:50 »
Videoyu izledim , bir yerden sonra uyku bastırdı. Ben en çok 22hp ye şaşırdım. sabit hızla giderken çok az güç gerekiyor imiş .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #536 : Eylül 07, 2021, 09:58:54 »
Videoyu izledim , bir yerden sonra uyku bastırdı. Ben en çok 22hp ye şaşırdım. sabit hızla giderken çok az güç gerekiyor imiş .
1 beygir: 75 kg'lık ağırlığı 1 sn'de 1 metre yukarı kaldırabilecek güç miktarı olarak tanımlanır,araç hızlandıktan sonra çok fazla güce ihtiyaç duymadığı için çok devir çevirmez çünkü kağıt üzerinde lanse edilen HP değerleri Max devirde elde edilen değerlerdir,kütleyi hareket ettirmek için o kadar hp'ye ihtiyaç yoktur 1hp=75 kg güç sağlar 22 *75=1650 kg güç demektir zaten aracın kendisi takribi 1400 kg gibi düşünürsek 22 HP çok rahat yeter,geriye kalan bg ler samanı cepten yiyor :) süzülme gücünüde hesaba katınca 22 HP çok rahat hareket ettirir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #537 : Eylül 07, 2021, 10:47:24 »
Bu konuyu okurken kendimi teknolojiden çok geri kalmış, aşağılık bir yaratıkmış gibi hissediyorum, aramızda kalsın:D

Yanlız değilmişim :D
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #538 : Eylül 07, 2021, 11:22:47 »
@Sedat CANLI (50858)  3 ve 4. Maddeyi biraz daha açabilir misiniz? Süzülmede enerji üretimi olmuyor gibi bir şey. Mg2 jeneratör gibi nasıl çalışıyor? Bir de 120’den sonra ice’nin açılma zorunluluğu tam kavrayamadım. Açılmasa mg1 neden çok hızlı dönmek zorunda kalıyor? Gezegen sistemdeki bağlantılar hızlar ve tasarım dolayısıyla mı? Ice çalışırken 160km hızla süzülmede mg1 6200 devri görüyor. Ice çalışmıyorken sınırı 6000 diye hatırlıyorum
Süzülmeden kastım, hiç bir pedala basmadan rejenerasyon sırasındaki durum. Bu durumda MG2 güç üretiyor ama MG1 boşta dönüyor. ICE zaten dönmüyor. ICE dönüşünü kilitlerseniz hem MG1 hem de MG2 jenarator olabilir aslında. Onu kastetmiştim.

120 den sonra ICE açılma zorunluluğu şuradan kaynaklanıyor: Nomograftan bakarsanız, gezegensel dişlinin nasıl çalıştığını anlarsınız. ICE,MG1 ve MG2 dönüş hızları belli bir formule göre olmak zorunda. herhangi ikisinin hızını bilirseniz 3.yü hesaplayabilirsiniz. Nomograf ta bunu gösteren bir şekil. Nomograftaki çubuk hep doğrusal olmak zorunda. Araç hızlandığında tekerler(dolayısıyla MG2)  çok hızlı dönmek zorunda. En soldaki MG2 göstergesi. Ortada ICE var ve ICE 0 rpm'de olacak olursa, MG1 çok daha aşağıda(yani yüksek prm)çubukla kesişmek zorunda ki nomograftaki çubuk oluşabilsin. MG1 i çok yüksek hızlarda döndürmek yerine ICE ı açıp, MG1 in hızını düşürmek mümkün. Sistem 120'den sonra bunu yapıyor. Süzülme sırasında dahi ICE kapanmıyor. Tıpkı motor frenindeki gibi. Hız 160 iken, ICE çalşmak zorunda yoksa MG1 20000 rpm civarı dönmesi gerekir ki bu imkansız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #539 : Eylül 07, 2021, 11:28:23 »
1 beygir: 75 kg'lık ağırlığı 1 sn'de 1 metre yukarı kaldırabilecek güç miktarı olarak tanımlanır,araç hızlandıktan sonra çok fazla güce ihtiyaç duymadığı için çok devir çevirmez çünkü kağıt üzerinde lanse edilen HP değerleri Max devirde elde edilen değerlerdir,kütleyi hareket ettirmek için o kadar hp'ye ihtiyaç yoktur 1hp=75 kg güç sağlar 22 *75=1650 kg güç demektir zaten aracın kendisi takribi 1400 kg gibi düşünürsek 22 HP çok rahat yeter,geriye kalan bg ler samanı cepten yiyor :) süzülme gücünüde hesaba katınca 22 HP çok rahat hareket ettirir.

Evet aslında araba bayır çıkmıyorsa sürtünmeyle kaybolan enerji miktarı bu kadar demektir. İş yapmasa bile sürtünme ile bu enerji yok oluyor.

Asıl derdimiz en verimli nasıl gidilir onu bulmak :)