0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
O halde D’de fazla harcamalı, P’de el freni ile az harcamalı. Ama tam tersi oldu. O fren pompası arabanın kilidini açıp şöför kapısını açınca basıncı sağlamak için çalışıyor ya, hiç sevmiyorum o sesi. Aküden besleniyor araba çalışmıyorken sanırım. Çünkü HV kapalı
Tam aksi ben de çok seviyorum , benim için arabayı hazırlıyor. Benzin pompasıda keza aynı.. Normal dışı bir şey sürüyorum, her binişimde bunu hissediyorum. Bu arada aklıma gelen bir pompa daha var. hybrid sistemi soğutan radyatör altı su dolaşımı sağlayan siyah küçük bir pompa var. Şanzıman ve elektrik sisteminden su geçirip pompalıyor.
Bu konuyu okurken kendimi teknolojiden çok geri kalmış, aşağılık bir yaratıkmış gibi hissediyorum, aramızda kalsın:D
Estağfurullah, biz de işin içinde olmamıza rağmen sağ olsunlar Sedat bey ve Tansu bey gibi meraklı kullanıcılar sayesinde bilgi ediniyoruz.Diğer bir nokta da bu tip konuların, bu forumu sosyal medya mecralarından farkını ortaya koyuyor olması.
Çılgın mod dedikleri o mu acaba? Sedat bey motor devri üstüne basılınca açılan sayfada mg1 ve 2 devir ibareleriyle mg1 tq ve mg tq yazan ibareler var. Onlar nedir birimleri nedir?Hız, tork ve motor devri bunlara bağlı şekilleniyor. Mesela mg2 eksi yönde dönmesi arttıkça motor devri düşürüyor yani yüksek vitese geçiyor. Ama tam anlayamıyorum bunu. Planet dişli ve hybrid synergy drive videoları izlesem de olayı çözemiyorum. Siz biraz açıklayabilir misiniz?
Ben kayıpları merak ettim .Madem ice çalıştıkça gücün bir miktarı elektrik enerjisine dönüşüyor , ohalde motor gücünün ne kadarını mg1 üretip mg2 harcıyor. Arada kayıp var mıdır ? Bu kayıpların batarya dolarken daha çok olacağını bataryaların ısınmasından anlayabiliyorum ama ice devrine göre kayıplar artar diyebilir miyiz ? Basitçe ...
İstanbul ankara, 4,7lt/100km ile bitirdik. Açıklamalar zaten videoda var. Altyazı açık şekilde izlenebilir. Klima hep açık. 3,5 kişi + bagaj. zaman zaman rampa çıkıilarda 85’e düştük. Zaman zaman ...... gittik. Ama düz yolda hep 110 ile sürdüm. bunun dönüşü de var. Ekleyeceğim. Onda tüketim daha düşük elbette. Ankara rakım 1000m//www.youtube.com/watch?v=5X2weAftwCk
Videoyu izledim , bir yerden sonra uyku bastırdı. Ben en çok 22hp ye şaşırdım. sabit hızla giderken çok az güç gerekiyor imiş .
@Sedat CANLI (50858) 3 ve 4. Maddeyi biraz daha açabilir misiniz? Süzülmede enerji üretimi olmuyor gibi bir şey. Mg2 jeneratör gibi nasıl çalışıyor? Bir de 120’den sonra ice’nin açılma zorunluluğu tam kavrayamadım. Açılmasa mg1 neden çok hızlı dönmek zorunda kalıyor? Gezegen sistemdeki bağlantılar hızlar ve tasarım dolayısıyla mı? Ice çalışırken 160km hızla süzülmede mg1 6200 devri görüyor. Ice çalışmıyorken sınırı 6000 diye hatırlıyorum
1 beygir: 75 kg'lık ağırlığı 1 sn'de 1 metre yukarı kaldırabilecek güç miktarı olarak tanımlanır,araç hızlandıktan sonra çok fazla güce ihtiyaç duymadığı için çok devir çevirmez çünkü kağıt üzerinde lanse edilen HP değerleri Max devirde elde edilen değerlerdir,kütleyi hareket ettirmek için o kadar hp'ye ihtiyaç yoktur 1hp=75 kg güç sağlar 22 *75=1650 kg güç demektir zaten aracın kendisi takribi 1400 kg gibi düşünürsek 22 HP çok rahat yeter,geriye kalan bg ler samanı cepten yiyor süzülme gücünüde hesaba katınca 22 HP çok rahat hareket ettirir.