Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #500 : Ağustos 31, 2021, 22:10:30 »
Obd aldıktan sonra anladım ki bataryalar en çok %76 ya kadar doluyor. yüzde 60 dan sonra frenlemeye yardımcı olması için ( sanırım ) ice çalışıyor. Batarya dolu ise seviyeyi düşürüyor ve bu sırada ice nin devir çevirmesini engelliyor. Bu durumda bataryalar dolu ise üretilen elektriği yola aktarmak için mg2 yi de çalıştırıyor.

Benim anlamadığım ise bataryadan bağımsız olarak mg2 nin elektrik üreterek mg1 in statik kalmaya çalışıp düşük devirde gitmeye çalışması. Düşünün yüzde 72 gücü hem tekerler kullanıyor hemde mg2 . Bu sırada mg1 in üreteceği güç de yok. Üstüne bir de mg 1 harcıyor. ice nin 28 aktarım kaybını da sayarsak eğer bu heretical durumu hiç mantıklı gelmiyor. Verimli olmadığını düşündüm.
Bu durum ancak özel bir mod olabilir. Mesela bataryalar sıcaktır.. yada ice kabini ısıtıyordur..
Bataryalar o anki sıcaklığına göre maksimum dolacağı yüzde belirleniyor. Bende 43 derece sıcaklıktaki batarya %72 den sonra dolmuyor ama 35 derecedeki batarya %82 ye gördü diye hatılrıyorum.

Diğer konuda ise biraz temel fizik anlatsam iyi olacak :). Tork ve güç farklı kavramlar. Tork dönme kuvveti. Güç ise birim zamanda (mesela saniyede) aktarılan enerji. ICE'ın MG1'e ve tekere(dolayısıyla MG2'ye) aktaracağı tork oranı sabittir. %72 tekere, %28 MG1'e. Bu tork oranı, dişlilerin diş sayılarıyla belirlenir ve dediğim gibi sabittir. Güç ise, iki ayrı bileşenden oluşur, tork ve hız. Motorların dönüş hızı, tork ile birlikte gücü belirleyen birleşendir. Yani motor duruyosa, üzerinde tork olsa bile hiç güç harcamaz ya da üretmez. Yani %72 -%28 oranı tork için geçerli iken güç için geçerli değildir. Eğer MG1 0 rpm devirdeyse yani duruyorsa, üzerine tork binse bile güç harcamaz veya üretmez. MG1 ters doğru yöne dönüyorsa jenaratör, ters yöne dönüyorsa motor görevi görür.
Bu nedenle tork oranlarını güç oranı olarak değerlendirip hesap yapmak yanlış. Ürettikleri-Tükettikleri güç üzerinden bakmak lazım. Buna da Hybrid Asistant üzerinden bakarsanız, heretical mod'ta MG1 güç harcarken, MG2 jenaratör görevi görerek elektrik gücü üretiyor. Bu iki değer de birbirine neredeyse eşit oluyor. Tekere giden güç, ICE'ın ürettiği güç oluyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #500 : Ağustos 31, 2021, 22:10:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #501 : Ağustos 31, 2021, 22:13:13 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
yarım saat sürdü bu süreç.

ozaman proje gelsin ?

batarya havasını bagaja atacak bir fan motoru yapalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #502 : Ağustos 31, 2021, 22:14:43 »
Ben %80 gördüm. Garip bir şekilde dün ilk defa %31’e kadar düştü. Harekete başladığımda 4 diş pil vardı. Hiç ice çalıştırmadan 400m sürdüm. Yolun ortasında ice çalıştı. Eğimsiz sayılacak yoldu. Akabinde stop edip assistant ile çalıştırdım ve %31 gördüm. Çok şaşırdım

%60’dan sonra ice her zaman çalışmıyor. Hatta çoğu zaman çalışmıyor. Fule yaklaşınca çalışıyor.

İstanbul ankara kaydını yükleyince tartışalım bu konuyu

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 31, 2021, 19:19:52[/time]
Bolu dağı’ndan inerken piller %77 oldu ve tam doldu. 40 derece sıcaklığı vardı. CCL sıfır oldu. 5dk sonra ccl yavaş yavaş artmaya başladı. Tam yarım saat sonra tekrar eski haline gelebildi ve 31,92 oldu.

Yarım saat koruma çok fazla değil mi?
Maks. pil yüzdesi, pil sıcaklığına bağlı olarak değişiyor. 43 derece civarında %72 ye kadar doluyorken, 35 derecede %80 görebilirsiniz.
İlk çalıştırdığınızda S2 ye geçene kadar hep pilden kullandığınız için %31 e kadar düşmüştür.
CCL değeri dediğim gibi pil sıcaklığına bağlı. Pil sıcakken CCL değeri yükselmiyor.  Sizde pillerin soğuması yarım saat sürmüştür. BAzen bende de yarım saat sürebiliyor, bazense soğuk havalarda çok daha kısa.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 31, 2021, 22:20:10
ozaman proje gelsin ?

batarya havasını bagaja atacak bir fan motoru yapalım.
Benim tahminim  batarya havası bir şekilde kabin altından dışarıya atılıyordur. Çünkü bu kadar sıcak hava tekrar içeri girmez. giremez. çok mantıksız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #503 : Ağustos 31, 2021, 22:40:13 »
ozaman proje gelsin ?

batarya havasını bagaja atacak bir fan motoru yapalım.

Koltuk altında tam ortada siyah ters tabak şeklinde bir şey var. Acaba o nedir? Pillerin ortam sıcaklığını bence hava ile düşüremeyiz. Yazın uzun yolda piller 35-40 derece civarında değişiyor. Klima açıkken iç sıcaklık 27 derece oluyor. Daha azı üşütüyor. Fazlası terleriyor. Klimayı 23-24’e ayarlıyorum. Bu durumda pilleri hava ile soğutmak mümkün değil. Gerçekten su ile soğutmak lazım. Bunun projesi lazım. Pilin dış kaplama metalinin üstüne yapılsa faydalı olur mu acaba?

@Sedat CANLI (50858)  hocam pillerin sıcaklığı değişmedi. Yani ccl sıfır olduğunda 40 idi. Eski halina döndüğünde 36 idi. Gerçekten yarım saat sürdü eski haline dönmesi. Bu sıcaklıkla ilgili değil bence. Videosunu atacağım.

Kabin altında bir şey yokki. Aracın alt sacı kapalı. Ben arka koltuğu kaldırdım komple. Pillerin hava sirkülasyonu fan ve yanındaki delik ile oluyor. Bir de az da olsa bagaja aralık var. Ayrıca uzun yolda aracın altından akan hava alt sacı soğutuyordur. Piller de bu sayede bir nebze soğuyordur


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #504 : Ağustos 31, 2021, 22:49:22 »
Koltuk altında tam ortada siyah ters tabak şeklinde bir şey var. Acaba o nedir? Pillerin ortam sıcaklığını bence hava ile düşüremeyiz. Yazın uzun yolda piller 35-40 derece civarında değişiyor. Klima açıkken iç sıcaklık 27 derece oluyor. Daha azı üşütüyor. Fazlası terleriyor. Klimayı 23-24’e ayarlıyorum. Bu durumda pilleri hava ile soğutmak mümkün değil. Gerçekten su ile soğutmak lazım. Bunun projesi lazım. Pilin dış kaplama metalinin üstüne yapılsa faydalı olur mu acaba?

@Sedat CANLI (50858)  hocam pillerin sıcaklığı değişmedi. Yani ccl sıfır olduğunda 40 idi. Eski halina döndüğünde 36 idi. Gerçekten yarım saat sürdü eski haline dönmesi. Bu sıcaklıkla ilgili değil bence. Videosunu atacağım.

Kabin altında bir şey yokki. Aracın alt sacı kapalı. Ben arka koltuğu kaldırdım komple. Pillerin hava sirkülasyonu fan ve yanındaki delik ile oluyor. Bir de az da olsa bagaja aralık var. Ayrıca uzun yolda aracın altından akan hava alt sacı soğutuyordur. Piller de bu sayede bir nebze soğuyordur
CCL sırf sıcaklık ile ilgili olmayabilir, ama sıcaklık temel faktör diye biliyorum(benim gözlemlerim hep bu şekilde oldu). Bir ihtimal, pillerin iç direnci (yani üstünden geçen akım değeri) ile de bir parametre işin içinde olabilir.
Hava çıkışı ise sol arka davlumbaza doğru olabilir.  hava girişi sağ arkada, hava tüm pili dolaşıp, diğer uçtan çıkması böyle bir tahmine itti beni. Ayrıntılı incelemek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #505 : Ağustos 31, 2021, 22:54:06 »
Bu arada İstanbul’dan Bolu Tüneli’ne kadar motor s3 pozisyonu ile sürdüm. Tünelde kaza olmuş kapatmışlar. 15-20dk bekledik. Klima çalışıyordu. Piller bitince yani %40 altına düşünce motor çalıştı. Pilleri %47’ye getirdi. Stop etmedi. Bi 10-15sn de idle yaptı ve s4’e geçti. Demek ki s4’e geçmesi için böyle bir olay bekliyordu.

Diğer tecrübem şu oldu. Piller dolu araç çalışır halde iken vites p’de el freni çekili şekilde 1,6kw akım çekiyor. Vitesi d’ye alıp ayak frenine basılı halde beklersem bataryadan çekilen akım 0,1kw’a kadar düşüyor. Bu da değişik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #506 : Ağustos 31, 2021, 23:12:04 »
Bu arada İstanbul’dan Bolu Tüneli’ne kadar motor s3 pozisyonu ile sürdüm. Tünelde kaza olmuş kapatmışlar. 15-20dk bekledik. Klima çalışıyordu. Piller bitince yani %40 altına düşünce motor çalıştı. Pilleri %47’ye getirdi. Stop etmedi. Bi 10-15sn de idle yaptı ve s4’e geçti. Demek ki s4’e geçmesi için böyle bir olay bekliyordu.

Diğer tecrübem şu oldu. Piller dolu araç çalışır halde iken vites p’de el freni çekili şekilde 1,6kw akım çekiyor. Vitesi d’ye alıp ayak frenine basılı halde beklersem bataryadan çekilen akım 0,1kw’a kadar düşüyor. Bu da değişik.
Benim gözlemim duruyorken şu şekilde:  klima çalışırken 1.5kW , 1.8 kW civarı klima kapalı iken 0.1 kW 0.2 kW tüketim oluyor. vites park konumundayken Klima kapalı mıydı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #507 : Eylül 01, 2021, 00:02:59 »
Benim gözlemim duruyorken şu şekilde:  klima çalışırken 1.5kW , 1.8 kW civarı klima kapalı iken 0.1 kW 0.2 kW tüketim oluyor. vites park konumundayken Klima kapalı mıydı?

Evet. P ve D farkını klima kapalı şekilde yaptım. Şimdi video yükledim. Çözünürlük tam onaylanmadı ama rakamlar net okunuyor


Mesaj Birleştirildi: [time]Eylül 01, 2021, 00:07:36[/time]
Üste 0,1kw demişim yanlış oldu. Amper olacak

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2021, 00:09:20

————-

Bu duruma nasıl uyandım. Ayağım frende d konumda beklerken pillerin hiç azalmadığını farkettim. Normalde p konumda daha hızlı bittiğini anımsıyordum. O yüzden video çektim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #508 : Eylül 01, 2021, 11:42:26 »
Evet. P ve D farkını klima kapalı şekilde yaptım. Şimdi video yükledim. Çözünürlük tam onaylanmadı ama rakamlar net okunuyor


Mesaj Birleştirildi: [time]Eylül 01, 2021, 00:07:36[/time]
Üste 0,1kw demişim yanlış oldu. Amper olacak

Mesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2021, 00:09:20

————-

Bu duruma nasıl uyandım. Ayağım frende d konumda beklerken pillerin hiç azalmadığını farkettim. Normalde p konumda daha hızlı bittiğini anımsıyordum. O yüzden video çektim

Bu sabah ben de denedim. Hem P hem de D konumunda 0.1kW harcıyor. Sizde P konumunda neden daha fazla acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #509 : Eylül 01, 2021, 11:48:31 »
Bu sabah ben de denedim. Hem P hem de D konumunda 0.1kW harcıyor. Sizde P konumunda neden daha fazla acaba?

Tekrar deneyeyim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #510 : Eylül 01, 2021, 11:50:23 »
Bu duruma nasıl uyandım. Ayağım frende d konumda beklerken pillerin hiç azalmadığını farkettim. Normalde p konumda daha hızlı bittiğini anımsıyordum. O yüzden video çektim

ICE soğukken ve sıcakken deneyebilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #511 : Eylül 01, 2021, 12:01:46 »
ICE soğukken ve sıcakken deneyebilir misiniz?

Denerim. Video’da ice sıcaktı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #512 : Eylül 01, 2021, 13:22:53 »
Denerim. Video’da ice sıcaktı.
Ama tam o anda kompresörü durdurup durdurmadığını bilemeyiz. belki soğukluğu sağladı ve bir an durdu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #513 : Eylül 01, 2021, 13:27:57 »
Ama tam o anda kompresörü durdurup durdurmadığını bilemeyiz. belki soğukluğu sağladı ve bir an durdu ?

Kompresör? Klima zaten kapalı. Motor çalışmadığı için devirdaim de kapalıdır. Başka çalışan ne var bilmiyorum ama biraz daha uzun süreli tutarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #514 : Eylül 01, 2021, 13:32:26 »
Kompresör? Klima zaten kapalı. Motor çalışmadığı için devirdaim de kapalıdır. Başka çalışan ne var bilmiyorum ama biraz daha uzun süreli tutarım.

ICE çalışmadığında dahi vitesi D konumuna aldığınızda devirdaim çalışabilir, bu yüzden "ICE sıcak ve soğukken dener misiniz?" diye sordum.

Edit: Vites konumu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #515 : Eylül 01, 2021, 14:08:17 »
ICE çalışmadığında dahi vitesi D konumuna aldığınızda devirdaim çalışabilir, bu yüzden "ICE sıcak ve soğukken dener misiniz?" diye sordum.

Edit: Vites konumu

Hava sıcak. Kalorifer çalışmıyor. Klima da çalışmıyor. O an motor suyu 90 derece diyelim. Araba çalışıyor ama ice kapanıyor. Artık motorun sıcaklığını artıracak bir etmen yok. Hatta soğumaya başlayacak. Devirdaim neden çalışsın?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2369 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #516 : Eylül 01, 2021, 14:26:25 »
Hava sıcak. Kalorifer çalışmıyor. Klima da çalışmıyor. O an motor suyu 90 derece diyelim. Araba çalışıyor ama ice kapanıyor. Artık motorun sıcaklığını artıracak bir etmen yok. Hatta soğumaya başlayacak. Devirdaim neden çalışsın?

ICE soğutma sıvısını sabit ısıda tutarak ICE verimliliğini korumak için.
Motor soğutma sıvısının gereğinden fazla ısınması evet bir sorun ama soğuduğunda ICE'nin devreye girmesi de verimliliği için ayrı bir sorun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #517 : Eylül 01, 2021, 15:39:58 »
ICE soğutma sıvısını sabit ısıda tutarak ICE verimliliğini korumak için.
Motor soğutma sıvısının gereğinden fazla ısınması evet bir sorun ama soğuduğunda ICE'nin devreye girmesi de verimliliği için ayrı bir sorun.

Bunu yapıyorsa da çok kısa sürede yapar veya seyrek yapar diye düşünüyorum. Motor soğuk, ılık ve sıcak konumda denerim kısa zamanda. Pid kodunu bilsek devirdaim pompa basıncını okusak daha güzel olurdu tabi. Torque gen4’e göre hybrid paketi yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #518 : Eylül 01, 2021, 15:57:22 »
Ben daha önceki mesajımda yanılmışım , klima sanmıştım. Bence fren vakum pompası frene bastıkça kısa süreli çalışıyor olabilir. Fakat mantıklı bir açıklama ben de bulamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #519 : Eylül 01, 2021, 16:03:16 »
Ben daha önceki mesajımda yanılmışım , klima sanmıştım. Bence fren vakum pompası frene bastıkça kısa süreli çalışıyor olabilir. Fakat mantıklı bir açıklama ben de bulamadım.

O halde D’de fazla harcamalı, P’de el freni ile az harcamalı. Ama tam tersi oldu. O fren pompası arabanın kilidini açıp şöför kapısını açınca basıncı sağlamak için çalışıyor ya, hiç sevmiyorum o sesi. Aküden besleniyor araba çalışmıyorken sanırım. Çünkü HV kapalı