0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Obd aldıktan sonra anladım ki bataryalar en çok %76 ya kadar doluyor. yüzde 60 dan sonra frenlemeye yardımcı olması için ( sanırım ) ice çalışıyor. Batarya dolu ise seviyeyi düşürüyor ve bu sırada ice nin devir çevirmesini engelliyor. Bu durumda bataryalar dolu ise üretilen elektriği yola aktarmak için mg2 yi de çalıştırıyor. Benim anlamadığım ise bataryadan bağımsız olarak mg2 nin elektrik üreterek mg1 in statik kalmaya çalışıp düşük devirde gitmeye çalışması. Düşünün yüzde 72 gücü hem tekerler kullanıyor hemde mg2 . Bu sırada mg1 in üreteceği güç de yok. Üstüne bir de mg 1 harcıyor. ice nin 28 aktarım kaybını da sayarsak eğer bu heretical durumu hiç mantıklı gelmiyor. Verimli olmadığını düşündüm. Bu durum ancak özel bir mod olabilir. Mesela bataryalar sıcaktır.. yada ice kabini ısıtıyordur..
yarım saat sürdü bu süreç.
Ben %80 gördüm. Garip bir şekilde dün ilk defa %31’e kadar düştü. Harekete başladığımda 4 diş pil vardı. Hiç ice çalıştırmadan 400m sürdüm. Yolun ortasında ice çalıştı. Eğimsiz sayılacak yoldu. Akabinde stop edip assistant ile çalıştırdım ve %31 gördüm. Çok şaşırdım%60’dan sonra ice her zaman çalışmıyor. Hatta çoğu zaman çalışmıyor. Fule yaklaşınca çalışıyor. İstanbul ankara kaydını yükleyince tartışalım bu konuyuMesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 31, 2021, 19:19:52[/time]Bolu dağı’ndan inerken piller %77 oldu ve tam doldu. 40 derece sıcaklığı vardı. CCL sıfır oldu. 5dk sonra ccl yavaş yavaş artmaya başladı. Tam yarım saat sonra tekrar eski haline gelebildi ve 31,92 oldu. Yarım saat koruma çok fazla değil mi?
ozaman proje gelsin ?batarya havasını bagaja atacak bir fan motoru yapalım.
Koltuk altında tam ortada siyah ters tabak şeklinde bir şey var. Acaba o nedir? Pillerin ortam sıcaklığını bence hava ile düşüremeyiz. Yazın uzun yolda piller 35-40 derece civarında değişiyor. Klima açıkken iç sıcaklık 27 derece oluyor. Daha azı üşütüyor. Fazlası terleriyor. Klimayı 23-24’e ayarlıyorum. Bu durumda pilleri hava ile soğutmak mümkün değil. Gerçekten su ile soğutmak lazım. Bunun projesi lazım. Pilin dış kaplama metalinin üstüne yapılsa faydalı olur mu acaba?@Sedat CANLI (50858) hocam pillerin sıcaklığı değişmedi. Yani ccl sıfır olduğunda 40 idi. Eski halina döndüğünde 36 idi. Gerçekten yarım saat sürdü eski haline dönmesi. Bu sıcaklıkla ilgili değil bence. Videosunu atacağım. Kabin altında bir şey yokki. Aracın alt sacı kapalı. Ben arka koltuğu kaldırdım komple. Pillerin hava sirkülasyonu fan ve yanındaki delik ile oluyor. Bir de az da olsa bagaja aralık var. Ayrıca uzun yolda aracın altından akan hava alt sacı soğutuyordur. Piller de bu sayede bir nebze soğuyordur
Bu arada İstanbul’dan Bolu Tüneli’ne kadar motor s3 pozisyonu ile sürdüm. Tünelde kaza olmuş kapatmışlar. 15-20dk bekledik. Klima çalışıyordu. Piller bitince yani %40 altına düşünce motor çalıştı. Pilleri %47’ye getirdi. Stop etmedi. Bi 10-15sn de idle yaptı ve s4’e geçti. Demek ki s4’e geçmesi için böyle bir olay bekliyordu. Diğer tecrübem şu oldu. Piller dolu araç çalışır halde iken vites p’de el freni çekili şekilde 1,6kw akım çekiyor. Vitesi d’ye alıp ayak frenine basılı halde beklersem bataryadan çekilen akım 0,1kw’a kadar düşüyor. Bu da değişik.
Benim gözlemim duruyorken şu şekilde: klima çalışırken 1.5kW , 1.8 kW civarı klima kapalı iken 0.1 kW 0.2 kW tüketim oluyor. vites park konumundayken Klima kapalı mıydı?
Evet. P ve D farkını klima kapalı şekilde yaptım. Şimdi video yükledim. Çözünürlük tam onaylanmadı ama rakamlar net okunuyor //www.youtube.com/watch?v=T_7fkacbJ9gMesaj Birleştirildi: [time]Eylül 01, 2021, 00:07:36[/time]Üste 0,1kw demişim yanlış oldu. Amper olacakMesaj Birleştirildi: Eylül 01, 2021, 00:09:20————-Bu duruma nasıl uyandım. Ayağım frende d konumda beklerken pillerin hiç azalmadığını farkettim. Normalde p konumda daha hızlı bittiğini anımsıyordum. O yüzden video çektim
Bu sabah ben de denedim. Hem P hem de D konumunda 0.1kW harcıyor. Sizde P konumunda neden daha fazla acaba?
Bu duruma nasıl uyandım. Ayağım frende d konumda beklerken pillerin hiç azalmadığını farkettim. Normalde p konumda daha hızlı bittiğini anımsıyordum. O yüzden video çektim
ICE soğukken ve sıcakken deneyebilir misiniz?
Denerim. Video’da ice sıcaktı.
Ama tam o anda kompresörü durdurup durdurmadığını bilemeyiz. belki soğukluğu sağladı ve bir an durdu ?
Kompresör? Klima zaten kapalı. Motor çalışmadığı için devirdaim de kapalıdır. Başka çalışan ne var bilmiyorum ama biraz daha uzun süreli tutarım.
ICE çalışmadığında dahi vitesi D konumuna aldığınızda devirdaim çalışabilir, bu yüzden "ICE sıcak ve soğukken dener misiniz?" diye sordum.Edit: Vites konumu
Hava sıcak. Kalorifer çalışmıyor. Klima da çalışmıyor. O an motor suyu 90 derece diyelim. Araba çalışıyor ama ice kapanıyor. Artık motorun sıcaklığını artıracak bir etmen yok. Hatta soğumaya başlayacak. Devirdaim neden çalışsın?
ICE soğutma sıvısını sabit ısıda tutarak ICE verimliliğini korumak için. Motor soğutma sıvısının gereğinden fazla ısınması evet bir sorun ama soğuduğunda ICE'nin devreye girmesi de verimliliği için ayrı bir sorun.
Ben daha önceki mesajımda yanılmışım , klima sanmıştım. Bence fren vakum pompası frene bastıkça kısa süreli çalışıyor olabilir. Fakat mantıklı bir açıklama ben de bulamadım.