Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123507 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #480 : Ağustos 29, 2021, 10:05:16 »
@Sedat CANLI (50858)  uzun yolda hybrid assistant açıkken dikkatimi çekti. Normalde böyle olmuyordu ama dün bir şey oldu. Motor S3 konumunda kaldı. S4’e geçmek için engine idle yazdı ama geçmedi. Akabinde 200km kullandım ve sabit S3’te takılı kaldı. Normalde müsait zamanda S4’e geçmek için tekrar denerdi. Fakat denemedi hiç

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #480 : Ağustos 29, 2021, 10:05:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #481 : Ağustos 29, 2021, 11:09:00 »
Benim arabada da şöyle bir durum oluyor. Araç hareket halinde iken ice kapanmıyor ama durduğumda kapanıyor. Sonra kalkış yaparken , ne kadar az basarsam basayım mutlaka ice çalışıyor ve geçişler vuruntulu hatta sesli oluyor.  yola gittikten sonra normale dönüyor.

Ben bir de bir şey merak ettim , acaba bizim pillerin sıcak havası arabanın altına mı veriliyor yoksa koltuk altında ortada duran hava deliklerinden mi veriliyor.. içerisini epeyce ısıtıyor çünkü..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #482 : Ağustos 29, 2021, 11:21:36 »
Sıcaklık pilleri sapıttırıyor galiba. Ortadaki ızgara hava çıkışı. Başka çıkış yok zaten. Biraz bagaja biraz içeriye veriyor sıcaklığı. Piller koltuğun altında çelik barlarla havada tutturulmuş.

Bi video çektim. Çok ilginç bir durum oldu pillerle ilgili. Video yükleyince yazacağım.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2021, 15:06:56
Benim arabada da şöyle bir durum oluyor. Araç hareket halinde iken ice kapanmıyor ama durduğumda kapanıyor. Sonra kalkış yaparken , ne kadar az basarsam basayım mutlaka ice çalışıyor ve geçişler vuruntulu hatta sesli oluyor.  yola gittikten sonra normale dönüyor.

Ben bir de bir şey merak ettim , acaba bizim pillerin sıcak havası arabanın altına mı veriliyor yoksa koltuk altında ortada duran hava deliklerinden mi veriliyor.. içerisini epeyce ısıtıyor çünkü..

Aynısı oldu bugün. Piller full doldu. Ice çalışıyor. Durdum, ice durdu. Kalkarken çok hafif kalktım, yine de ice çalıştı. Hybrid assistant bağlı değildi ama büyük ihtimalle dcl çok düşük. Hava da çok sıcak olunca yeterli akım veremiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #483 : Ağustos 29, 2021, 16:19:52 »
@Sedat CANLI (50858)  uzun yolda hybrid assistant açıkken dikkatimi çekti. Normalde böyle olmuyordu ama dün bir şey oldu. Motor S3 konumunda kaldı. S4’e geçmek için engine idle yazdı ama geçmedi. Akabinde 200km kullandım ve sabit S3’te takılı kaldı. Normalde müsait zamanda S4’e geçmek için tekrar denerdi. Fakat denemedi hiç
Bende de ara sıra S3'te kaldığını hatırlıyorum. Genelde uzun yolda başıma geldi. Sanırım S4'e geçmek için 10 saniye kadar Idle Check(rölanti kontrolü) yapması gerekiyor ama uzun yolda sürekli güç ihtiyacı olduğu için rölanti kontrolü yapacak 10 saniyeyi bulamadığından olabilir. Idle Check bitince S4'e geçiyor ama idle check sırasında tekrar gaza basarsanız, S3'te kalıyor.

Diğer taraftan S4 en verimli deniyor ama S3 ya da S4 arasında verim adına ben pek bir fark göremedim. O yüzden S3 te kalmasını çok da dert etmedim.



Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2021, 16:22:10
Benim arabada da şöyle bir durum oluyor. Araç hareket halinde iken ice kapanmıyor ama durduğumda kapanıyor. Sonra kalkış yaparken , ne kadar az basarsam basayım mutlaka ice çalışıyor ve geçişler vuruntulu hatta sesli oluyor.  yola gittikten sonra normale dönüyor.

Ben bir de bir şey merak ettim , acaba bizim pillerin sıcak havası arabanın altına mı veriliyor yoksa koltuk altında ortada duran hava deliklerinden mi veriliyor.. içerisini epeyce ısıtıyor çünkü..

Pil sıcaklığı ve dolum yüzdesi arttığında pili mümkün olduğu kadar az kullanmak adına ICE hemen devreye giriyor. Bu hem tork sağlama ihtiyacı olduğunda hem de pil sıcakken rejenerasyon olamadığı için motor freni yapmak adına ICE çalışıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #484 : Ağustos 29, 2021, 17:03:04 »
Bence şöyle bir hata var. Uzun yolda piller çoğunlukla %60 oluyor. Ekranda 6 diş civarı. Ve güç çoğunlukla ice’den sağlanıyor. Pil seviyesi sabit.

Hata şurada; yolda rampa çıkarken piller yine sabit fakat inerken çok çabuk tam dolduğundan ice çalışmak zorunda kalıyor. Fazla enerji çöp oluyor.

Bunun yerine uzun yolda piller %45 civarı beklese çok daha mantıklı olur bence. En azından rampa inerken depolanan enerji çıkarken %45’e kadar tekerlere destek verebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #485 : Ağustos 29, 2021, 17:15:16 »
Bence şöyle bir hata var. Uzun yolda piller çoğunlukla %60 oluyor. Ekranda 6 diş civarı. Ve güç çoğunlukla ice’den sağlanıyor. Pil seviyesi sabit.

Hata şurada; yolda rampa çıkarken piller yine sabit fakat inerken çok çabuk tam dolduğundan ice çalışmak zorunda kalıyor. Fazla enerji çöp oluyor.

Bunun yerine uzun yolda piller %45 civarı beklese çok daha mantıklı olur bence. En azından rampa inerken depolanan enerji çıkarken %45’e kadar tekerlere destek verebilir.
Bildiğim kadarıyla %60 a getirmeye çalışmak, seyahat sonunda %60'da kapatmakla ilgili. %45 te otomobili kapatırsanız, bekleme konumunda pil daha çok yıpranıyor. Tabi bunu opsiyonel yapmak da istemiyorlar, her şey tam otomatik olmak zorunda ama manuel ayarlansa çok daha güzel olabilirdi. Mesela rampa çıkarken pili %30 lara indirip, inişte tekrar 70 lere çıkartmak gibi. Ama otomatik sistem yolun ne zaman bitefceğini, ne kadar rampa çıkış ya da iniş olacağını önceden bilemediğinden bu böyle maalesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #486 : Ağustos 29, 2021, 18:11:24 »
O kadar anlayamaz tabi ama yine de bilgisayar belli bir sürede bir seyahat hız ortalamasını gördüğü an pil seviyesini %45’e sabitleyebilir.

Mesela pedaldan ayağı çekince hafif gaza basarak süzülme yapmak çok zahmetli. Bunun için bir mod geliştirebilirlerdi. Şehir içinde trafikte süzülme yapamıyoruz, bu durumda gazdan ayağı çekince rejene enerji üretimine hemen başlamak mantıklı. Ama uzun yolda seçenek olmalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #487 : Ağustos 29, 2021, 19:46:37 »
Bence bir de gaz pedalı ayarlanmalı. Güç için gaza bastığımda pwr bölgesini ayarlamak için çok uğraşıyorum. amacım batarya bitirmeden biraz destek vermesi ve ice nin tork bandında olması. ama çok hassas bir noktada istediğimi yapabiliyor. fazla bassam batarya bitiyor az bassam arabanın hızı çok düşüyor..

Bataryanın sıcak havasını dışarı almamız önemli. ısınan havanın bir boşluk bulup çıkmaya çalışması saçma olmuş. keşke prius gibi olsaymış ..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #488 : Ağustos 29, 2021, 19:55:06 »
Bence bir de gaz pedalı ayarlanmalı. Güç için gaza bastığımda pwr bölgesini ayarlamak için çok uğraşıyorum. amacım batarya bitirmeden biraz destek vermesi ve ice nin tork bandında olması. ama çok hassas bir noktada istediğimi yapabiliyor. fazla bassam batarya bitiyor az bassam arabanın hızı çok düşüyor..

Bataryanın sıcak havasını dışarı almamız önemli. ısınan havanın bir boşluk bulup çıkmaya çalışması saçma olmuş. keşke prius gibi olsaymış ..
Prius doğrudan sıcak havayı dışarı veriyor diye biliyorum ama Corolla'nın o şekilde olmadığından emin misiniz? Sıcak havayı tekrar içeri vermek ya da bagaja vermek çok saçma geldi bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #489 : Ağustos 29, 2021, 20:50:08 »
Prius doğrudan sıcak havayı dışarı veriyor diye biliyorum ama Corolla'nın o şekilde olmadığından emin misiniz? Sıcak havayı tekrar içeri vermek ya da bagaja vermek çok saçma geldi bana.
Fanın diğer tarafında sadece plastik siyah bir kapak var. havayı aşağı yölendiriyor. Ben video dan gördüm.
Kendim yalıtım yaparken de hava çıkışını bulamamıştım. bence de çok saçma , ıscak hava resmen kabine geri dönüyor. bayır çıkarken arkada oturanlar çok sıcak olduğunu söylüyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #490 : Ağustos 29, 2021, 22:17:13 »
O kadar anlayamaz tabi ama yine de bilgisayar belli bir sürede bir seyahat hız ortalamasını gördüğü an pil seviyesini %45’e sabitleyebilir.

Mesela pedaldan ayağı çekince hafif gaza basarak süzülme yapmak çok zahmetli. Bunun için bir mod geliştirebilirlerdi. Şehir içinde trafikte süzülme yapamıyoruz, bu durumda gazdan ayağı çekince rejene enerji üretimine hemen başlamak mantıklı. Ama uzun yolda seçenek olmalı
Söylediğiniz mantıklı. Uzun yolda pil oranını daha düşükte tutmak çok daha iyi olabilir. Eğim olmadığı sürece hep %60'a gelecek şekilde pili şarj ediyor ya da pilden kullanıyor.

Pil seviyesi 60'a ulaşınca da Heretical Mod denilen moda geçiyor. Ben bu moda bayılıyorum. ICE 1000 civarı sürekli çalışıyor. MG1 ve MG2 görev değiştiriyor. MG2 jenaratör, MG1 ise motor görevi görüyor.  bu sayede çok düşük bir güç ile(ICE ürettiği güç) çekiş sağlanıyor. Hatta uygun hız ve ICE devrini yakalarsanız, MG1 tamamen duruyor. ICE gücünün tamamını tekere veriyor. Yani elektrik sistemi üzerinden hiç güç aktarımı olmuyor. Aslında güç transferi anlamında en verimli an bu an. ICE hiç kapatmadığı halde kilometreler boyunca 3.0litre/100 km gidebiliyorsunuz. tabi ki yokuş iniş çıkış yoksa bu anlattıklarım geçerli.

Emin değilim ama Derindere Motorlu Araçlar'ın dönüştürdüğü eski kasa full elektrikli corolla'larda süzülme rejenere ayarı var diye biliyorum. Tamamen kapatabiliyorsunuz. Gerçi ben şehir içinde de rejenere süzülmeyi kapatmaktan yanayım :)  Gereksiz yere pile az da olsa doldur boşalt yapıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #491 : Ağustos 29, 2021, 22:44:08 »
Pil seviyesi 60'a ulaşınca da Heretical Mod denilen moda geçiyor. Ben bu moda bayılıyorum. ICE 1000 civarı sürekli çalışıyor. MG1 ve MG2 görev değiştiriyor. MG2 jenaratör, MG1 ise motor görevi görüyor.  bu sayede çok düşük bir güç ile(ICE ürettiği güç) çekiş sağlanıyor. Hatta uygun hız ve ICE devrini yakalarsanız, MG1 tamamen duruyor. ICE gücünün tamamını tekere veriyor. Yani elektrik sistemi üzerinden hiç güç aktarımı olmuyor. Aslında güç transferi anlamında en verimli an bu an.
Bu mod içten yanmalının ısınma modu değil mi  ?  keşke hep o şekilde içten yanmalı devir çevirmeden yürüsek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #492 : Ağustos 29, 2021, 23:07:11 »
Bu mod içten yanmalının ısınma modu değil mi  ?  keşke hep o şekilde içten yanmalı devir çevirmeden yürüsek.
ICE ısınırken 1300rpm çeviriyor. Bu farklı. burada görebilirsiniz. 1100 e kadar düşmüş. Elektrik motorları neredeyse hiç çalışmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #493 : Ağustos 30, 2021, 09:24:03 »
@Sedat CANLI (50858) bazen motor 1000 devirde götürüyor ama özellikle o modu bilmiyorum ben. Videosu var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #494 : Ağustos 30, 2021, 19:18:35 »
@Sedat CANLI (50858) bazen motor 1000 devirde götürüyor ama özellikle o modu bilmiyorum ben. Videosu var mı?
Yukarıda paylaştığım HA videsu dışında başka video bulamadım.
Heretical mod (Türkçeleştirirsek: aksi mod diyebiliriz), içten yanmalı motorun çalışma modlarından birisi değil(s1,s2a s2b,s3 ve s4).Aktarma sistemiyle ilgili bir mod. heretical mod , sabit yüksek hızlarda (80 km/h 90 km/h civarı), içten yanmalı motorun overdrive çalışması diyebiliriz. Overdrive, yani çok düşük tork üretecek şekilde çalışması, yakıt tasarrufu için geleneksel araçlarda da kullanılan bir özellik ve rahatlama vitesi de denen en yüksek viteste, motorun tekerlerden daha az dönerek, çok az tork üretmesi ve bu şekilde tasarruf sağlayabilmesi olayı.

Toyota hybridlerde ise overdrive şu şekilde oluyor:
 Düşük hızlarda jenaratör olarak görev yapan MG1, ICE'ın ürettiği tork'un %28'ini kendi üstüne alarak, geri kalan torkun (%72) gezegensel dişli aracılığyla tekerlere iletilmesini sağlar. Bunu yaparken de elektrik üretir ve ürettiği elektriği tekerlere doğrudan bağlı MG2'ye aktarır, ya da artan enerjiyi aküye depolar.
Yüksek hızlarda ise, MG1, torkun %28ini alabilmesi için, kendisinin de güç harcaması gerekir ve bu şekilde geri kalan torku (%72) gezegensel dişli ile tekerlere aktarır. Tekere doğrudan bağlı olan MG2 ise, jeneratör olarak çalışır ve tekere giden gücün bir kısmını elektrik enerjisine çevirir. Bu enerji ise MG1 tarafından ICE'ı yavaşlatmak için kullanılır. Bu sayede ICE çok düşük tork gereksiniminde, çok düşük devirlerde kalıp sürüş sağlanabilir. MG2, MG1 e tam yetecek güç üretir ve pil ile enerji akışı sağlanmaz.

Bu mod, pil %60 a gelince devreye giriyor. Bu sayede pil hep %60 da sabit kalıyor ve ICE ürettiği enerjinin tamamını tekere aktarabiliyor. ICE 1100 1200 civarında sabit devirde dönüyor. Tabi bu modda sürekli kalabilmek için, yokuş olmaması ve sabit hızda gitmeniz gerekli.
Hybrid reporter, heretical mod yüzdesini veriyor. Grafiklerden de bakarsanız, ICE çalışırken, MG1 ters yöne dönüyorsa, heretical mod ile gidiyorsunuz demektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #495 : Ağustos 31, 2021, 08:10:01 »
Yukarıda paylaştığım HA videsu dışında başka video bulamadım.
Heretical mod (Türkçeleştirirsek: aksi mod diyebiliriz), içten yanmalı motorun çalışma modlarından birisi değil(s1,s2a s2b,s3 ve s4).Aktarma sistemiyle ilgili bir mod. heretical mod , sabit yüksek hızlarda (80 km/h 90 km/h civarı), içten yanmalı motorun overdrive çalışması diyebiliriz. Overdrive, yani çok düşük tork üretecek şekilde çalışması, yakıt tasarrufu için geleneksel araçlarda da kullanılan bir özellik ve rahatlama vitesi de denen en yüksek viteste, motorun tekerlerden daha az dönerek, çok az tork üretmesi ve bu şekilde tasarruf sağlayabilmesi olayı.

Toyota hybridlerde ise overdrive şu şekilde oluyor:
 Düşük hızlarda jenaratör olarak görev yapan MG1, ICE'ın ürettiği tork'un %28'ini kendi üstüne alarak, geri kalan torkun (%72) gezegensel dişli aracılığyla tekerlere iletilmesini sağlar. Bunu yaparken de elektrik üretir ve ürettiği elektriği tekerlere doğrudan bağlı MG2'ye aktarır, ya da artan enerjiyi aküye depolar.
Yüksek hızlarda ise, MG1, torkun %28ini alabilmesi için, kendisinin de güç harcaması gerekir ve bu şekilde geri kalan torku (%72) gezegensel dişli ile tekerlere aktarır. Tekere doğrudan bağlı olan MG2 ise, jeneratör olarak çalışır ve tekere giden gücün bir kısmını elektrik enerjisine çevirir. Bu enerji ise MG1 tarafından ICE'ı yavaşlatmak için kullanılır. Bu sayede ICE çok düşük tork gereksiniminde, çok düşük devirlerde kalıp sürüş sağlanabilir. MG2, MG1 e tam yetecek güç üretir ve pil ile enerji akışı sağlanmaz.

Bu mod, pil %60 a gelince devreye giriyor. Bu sayede pil hep %60 da sabit kalıyor ve ICE ürettiği enerjinin tamamını tekere aktarabiliyor. ICE 1100 1200 civarında sabit devirde dönüyor. Tabi bu modda sürekli kalabilmek için, yokuş olmaması ve sabit hızda gitmeniz gerekli.
Hybrid reporter, heretical mod yüzdesini veriyor. Grafiklerden de bakarsanız, ICE çalışırken, MG1 ters yöne dönüyorsa, heretical mod ile gidiyorsunuz demektir.

Ankara gidiş geliş ve çanakkale gidiş katdettim. Sanki gördüm bu modu. Video yükleyince tekrar haber vereceğim. Belki orada görürüz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #496 : Ağustos 31, 2021, 16:00:01 »
Obd aldıktan sonra anladım ki bataryalar en çok %76 ya kadar doluyor. yüzde 60 dan sonra frenlemeye yardımcı olması için ( sanırım ) ice çalışıyor. Batarya dolu ise seviyeyi düşürüyor ve bu sırada ice nin devir çevirmesini engelliyor. Bu durumda bataryalar dolu ise üretilen elektriği yola aktarmak için mg2 yi de çalıştırıyor.

Benim anlamadığım ise bataryadan bağımsız olarak mg2 nin elektrik üreterek mg1 in statik kalmaya çalışıp düşük devirde gitmeye çalışması. Düşünün yüzde 72 gücü hem tekerler kullanıyor hemde mg2 . Bu sırada mg1 in üreteceği güç de yok. Üstüne bir de mg 1 harcıyor. ice nin 28 aktarım kaybını da sayarsak eğer bu heretical durumu hiç mantıklı gelmiyor. Verimli olmadığını düşündüm.
Bu durum ancak özel bir mod olabilir. Mesela bataryalar sıcaktır.. yada ice kabini ısıtıyordur..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #497 : Ağustos 31, 2021, 17:48:40 »
Ben %80 gördüm. Garip bir şekilde dün ilk defa %31’e kadar düştü. Harekete başladığımda 4 diş pil vardı. Hiç ice çalıştırmadan 400m sürdüm. Yolun ortasında ice çalıştı. Eğimsiz sayılacak yoldu. Akabinde stop edip assistant ile çalıştırdım ve %31 gördüm. Çok şaşırdım

%60’dan sonra ice her zaman çalışmıyor. Hatta çoğu zaman çalışmıyor. Fule yaklaşınca çalışıyor.

İstanbul ankara kaydını yükleyince tartışalım bu konuyu

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 31, 2021, 19:19:52[/time]
Bolu dağı’ndan inerken piller %77 oldu ve tam doldu. 40 derece sıcaklığı vardı. CCL sıfır oldu. 5dk sonra ccl yavaş yavaş artmaya başladı. Tam yarım saat sonra tekrar eski haline gelebildi ve 31,92 oldu.

Yarım saat koruma çok fazla değil mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #498 : Ağustos 31, 2021, 20:58:34 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)

Bolu dağı’ndan inerken piller %77 oldu ve tam doldu. 40 derece sıcaklığı vardı. CCL sıfır oldu. 5dk sonra cll yavaş yavaş artmaya başladı. Tam yarım saat sonra tekrar eski haline gelebildi ve 31,92 oldu.

Yarım saat koruma çok fazla değil mi?

Korumanın süresi olmaz , olmamalı.. acil durumda ancak pilleri kullanmalı. Doğrusu budur. Pillerin ömrünü etkileyecek hareketler yapamaz. wv mi bu ::)
cll değeri nedir ? şarj alma akımı mı ?  benim obd cihazım veri vermiyor. bad obd hatası aldım. çoğu veri yok. bu nedenle kayıt da şimdilik yok..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #499 : Ağustos 31, 2021, 21:35:22 »
Korumanın süresi olmaz , olmamalı.. acil durumda ancak pilleri kullanmalı. Doğrusu budur. Pillerin ömrünü etkileyecek hareketler yapamaz. wv mi bu ::)
cll değeri nedir ? şarj alma akımı mı ?  benim obd cihazım veri vermiyor. bad obd hatası aldım. çoğu veri yok. bu nedenle kayıt da şimdilik yok..

Aynen akım alma kapasitesi. Videosu var. Vakit buldukça hazırlayıp, biraz da kesip kısaltıp yayınlayacağım. Gerçekten yarım saatte eski değerine döndü pil. İlk beş dk’da hiç şarj olmadı. Sonra yavaş yavaş arttı yarım saat sürdü bu süreç.