Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123379 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #420 : Temmuz 29, 2021, 11:32:36 »
Şöyle düşünün rahatlarsınız. Atmosferikli sizin sürüş tarzınız ile 10-11lt yakardınız. Turbo ile 9-10. Dizel ile 7-8. Yine hepsinden az yakıyor :)

Bu arabaya 5,7 yaktırmak için gerçekten sürekli gazlama, frenleme, sert fren şeklinde sürmek gerekiyor.

Aslında benimde genel ortalamam 5.7 litre gösteriyor. Düz yolda ortalamalarım genelde 4.0 - 4.2 oldu. Klima açık şekilde beklemeleri sayarsak kötü değil. Genel ortalama düşmüyor kolay kolay..

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #420 : Temmuz 29, 2021, 11:32:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #421 : Temmuz 29, 2021, 13:12:10 »
Şöyle düşünün rahatlarsınız. Atmosferikli sizin sürüş tarzınız ile 10-11lt yakardınız. Turbo ile 9-10. Dizel ile 7-8. Yine hepsinden az yakıyor :)

Bu arabaya 5,7 yaktırmak için gerçekten sürekli gazlama, frenleme, sert fren şeklinde sürmek gerekiyor.
teşekkür ederim, dediğiniz gibi ; buldun da bulanma diye bir söz var onu hatırladım aynen katılıyorum o başka, satmayışımın sebebi de o zaten :rofl: :D :alkis:  deeeee benim canımı sıkan 2.şık ta ki durum..... gerçekten sert kullanmıyorum sürat meraklısı da değilim, benim sadece bas gaza şöför mantığıyla düşündüğüm, arabam da arıza olması lazım , neden mi öyle düşünüyorum, şöyle anlatmaya çalışayım; kardeşim benzinci olduğu için araçlarımız hep aynı benzinle çalışır, bir ara yakıt deposuna bakmamışım gideceğim menzile yetmeyeceği için 100 tl lik harici yakıt aldım, 5.7 iken sıfırladım, bu benzinle epey sürdüm haydaaaaaaa 4.6 yı geçmedi, işyerime gelince kendi benzinliğimizden depoyu fulledim gene geri dönüş ibrede :-[ :-\ 5,6.5,7.5,8 değişken gidiyor, kullanımımın %90 ı da evimden işyerine 7 km.lik mesafe , zaten bu mesafede ne kadar sert kullanıcam devamlı sert fren yapıcam? o sebeple bence arıza var diyorum teknik meseleden anlamadığım aklımla  :lol: :D biraz daha benzin tüketeyim yarı depodan aşağı düşeyim de servise gidip şöööyle tatlı tatlı bir dalaşmak istiyorum 8-) :foto:

kafanızı karıştırmadım inşallah ::) :-[ :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #422 : Temmuz 29, 2021, 15:31:56 »
teşekkür ederim, dediğiniz gibi ; buldun da bulanma diye bir söz var onu hatırladım aynen katılıyorum o başka, satmayışımın sebebi de o zaten :rofl: :D :alkis:  deeeee benim canımı sıkan 2.şık ta ki durum..... gerçekten sert kullanmıyorum sürat meraklısı da değilim, benim sadece bas gaza şöför mantığıyla düşündüğüm, arabam da arıza olması lazım , neden mi öyle düşünüyorum, şöyle anlatmaya çalışayım; kardeşim benzinci olduğu için araçlarımız hep aynı benzinle çalışır, bir ara yakıt deposuna bakmamışım gideceğim menzile yetmeyeceği için 100 tl lik harici yakıt aldım, 5.7 iken sıfırladım, bu benzinle epey sürdüm haydaaaaaaa 4.6 yı geçmedi, işyerime gelince kendi benzinliğimizden depoyu fulledim gene geri dönüş ibrede :-[ :-\ 5,6.5,7.5,8 değişken gidiyor, kullanımımın %90 ı da evimden işyerine 7 km.lik mesafe , zaten bu mesafede ne kadar sert kullanıcam devamlı sert fren yapıcam? o sebeple bence arıza var diyorum teknik meseleden anlamadığım aklımla  :lol: :D biraz daha benzin tüketeyim yarı depodan aşağı düşeyim de servise gidip şöööyle tatlı tatlı bir dalaşmak istiyorum 8-) :foto:

kafanızı karıştırmadım inşallah ::) :-[ :-\
Bence sizin benzinlikte bir anormallik var gibi,başka yerden aldığınız 100 TL'lik benzin ile 4.6 yı geçmeyen yakıt sizinki ile 5.7 olması herşeyi açıklıyor zaten,
Yanlış anlamayın sizin petrolünüzdeki benzin performans odaklı bir yakıtsa hangi araba olsa fazla yakar örnek vermek gerekirse Shell V pover çok yakar ama Po nun yakıtı daha fazla km yapar ama performans diğerinden düşüktür.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #423 : Temmuz 29, 2021, 17:09:45 »
teşekkür ederim bir daha deneyeyim bakayım. ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #424 : Temmuz 30, 2021, 10:23:45 »
Araciniz hayirli olsun, guzel gunlerde kullaniniz. HYBRID guzel bir secim olmus.

Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Dün teslim aldım aracı. Beklentimin üstünde bir araç olmuş konfor konusunda ancak yalıtım eksisi de yok değil...
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #425 : Temmuz 30, 2021, 10:49:02 »
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Dün teslim aldım aracı. Beklentimin üstünde bir araç olmuş konfor konusunda ancak yalıtım eksisi de yok değil...
Hayırlı olsun güle güle kullanın, dream olanı mı aldınız? Bir de ne kadara mal oldu ayıptır sorması  :-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #426 : Temmuz 30, 2021, 11:44:24 »
Hayırlı olsun güle güle kullanın, dream olanı mı aldınız? Bir de ne kadara mal oldu ayıptır sorması  :-\

Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Doğrudur Dream paketini aldım. 329.000 TL ye aldım. Herhangi bayii ek aksesuar vs. hizmetler yok aracımda.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #427 : Temmuz 30, 2021, 14:22:44 »
Hayırlı olsun tekrardan, fiyatlar bayağı uçmuş, gerçi siz şu anki fiyatlardan uyguna almışsınız yinede. Bugün baktım da 345 yazıyor sitede  :blink:, bir kaç ay öncesinde 320 lerdeydi. Her geçen gün sanki biraz daha hayal oluyor araba almak, bende en son hybrid flame de karar kılmıştım ama henüz alamadık.Bakalım kısmet  ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #428 : Temmuz 30, 2021, 14:45:50 »
Hayırlı olsun tekrardan, fiyatlar bayağı uçmuş, gerçi siz şu anki fiyatlardan uyguna almışsınız yinede. Bugün baktım da 345 yazıyor sitede  :blink:, bir kaç ay öncesinde 320 lerdeydi. Her geçen gün sanki biraz daha hayal oluyor araba almak, bende en son hybrid flame de karar kılmıştım ama henüz alamadık.Bakalım kısmet  ::)

Hakkınızda hayırlısı olsun. Ne yazık ki fiyatlar uzun süredir artış eğiliminde. 
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #429 : Temmuz 30, 2021, 21:31:47 »
Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Dün teslim aldım aracı. Beklentimin üstünde bir araç olmuş konfor konusunda ancak yalıtım eksisi de yok değil...
Aracınız hayırlı olsun,yalıtım japon araçlarında biraz zayıftır,yalıtıma pek önem vermezler ama güvenliğe önem verirler.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 557 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #430 : Temmuz 30, 2021, 21:47:45 »
Yalıtım basit iş sadece az bütçe ayırmak gerek,kapı içlerini yaptırın ciddi fark yaratıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #431 : Ağustos 01, 2021, 20:23:28 »
Güneş altında kalmış arabada klima açınca yakıt tüketimi ciddi artıyor. Pillerin birden boşaldığını görebiliyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #432 : Ağustos 02, 2021, 19:06:01 »
Aracınız hayırlı olsun,yalıtım japon araçlarında biraz zayıftır,yalıtıma pek önem vermezler ama güvenliğe önem verirler.

Teşekkür ederim üstadım, bu ailemizde eskiden beri kullanılmış 4. corolla aracımız. 1999 benzin lpg'siz,2008 dizel,2010 1,6 at. benzin ve bu en sonuncu. Toyota güvenli limanımız ailecek .) Son aracın güvenlik paketi ayrıca cezbetti, ondan tercih ettik. 2008 corollamın airbag fişekleri için hala arıyor toyota merkez :) Güvenlik ön planda dediğiniz gibi.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 02, 2021, 19:14:25[/time]
Yalıtım basit iş sadece az bütçe ayırmak gerek,kapı içlerini yaptırın ciddi fark yaratıyor.

İlerleyen zamanda yalıtım ile ilgili çalışmalarım olacak dediğiniz gibi fark yaratacağını düşünüyorum.  Toyota aracımı satsam da forumu takipte kaldım,yapılan güzel işleri takip ettim. İmrendirecek işlere imza atan arkadaşlardan örnek alacağız artık.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #433 : Ağustos 19, 2021, 22:36:36 »
Şöyle bir gariplik paylaşayım. Öz evlat üvey evlat muamelesi var sanki.

2021 türkiye broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç.
 
corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
corolla hb 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var.
 
camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var.
 
rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #434 : Ağustos 19, 2021, 23:29:18 »
Şöyle bir gariplik paylaşayım. Öz evlat üvey evlat muamelesi var sanki.

2021 türkiye broşürlerinden pil ve elektrik motor güçleri. Benzinli motor hariç.
 
corolla’da 6,5ah nimh pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
corolla hb 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
c-hr’de 3,6ah li-ion pil var. 53kw, 163nm elektrik motoru var.
 
Yaris’te 4,3ah li-ion pil var. 59kw, 141nm elektrik motoru var.
 
camry’de 6,5ah nimh pil var. 88kw, 202nm elektrik motoru var.
 
rav4 düşük donanımda 6,5ah nimh, full donanımda 4,3ah li-ion pil kullanmışlar. Max ön güç 88kw, arka güç 40kw, tork 202nm elektrik motoru var.

Pillerin akımsaat değerlerini vermişler ancak pili değerlendirirken voltaj değerine de bakmak lazım. yaris 177.6Volt iken Corolla 202 Volt. Yani pil enerji kapasite değerini hesaplarsak corolla için 202Volt x 6.5 Ah = 1313 Watt.saat çıkıyorken, Yaris için ise 177.6 x 4,3 = 763 Watt.saat çıkıyor.

Ni Mh kullanımının dezavantaj ve avantajları birlikte değerlendirilmeli. Dezavantajı, çok daha ağır ve hacim kaplıyor. Verimi daha düşük. Ar-Ge çalışmaları Li-ion kadar yapılmıyor.
Diğer taraftan, yüksek sıckalıklarda hem daha güvenli hem de daha yüksek verimli. Doldur-boşalt ömrü daha uzun.


Motorlara gelecek olursak, Corolla ve ch-r da p610 kodlu transaks kullanılıyor ve 53 kWatt lık MG2 mevcut. Yariste ise daha küçük bir trasnaks mevcut. 59 kWatt gücünde MG2 de hem daha küçük hem de ekstra soğutması olduğundan EV modda daha yüksek hızlara çıkabiliyor, daha uzun süre yüksek devirlerde kullanılabiliyor. Bu nedenle tork değeri düşük olmasına rağmen, yüksek devir sayesinde yüksek güç alabiliyorsunuz.


Aslında motorların maks. güç ve tork değerlerinin pek bir anlamı yok. Esas önemli olan, elektrik motoru pilden anlık maksimum kaç kilowatt güç çekebiliyor bu önemli. Bu değer DCL (Discharge current limit) de denilen değer bize elektrik motorunun katkısını daha doğru bir şekilde verecektir.  Ancak bu değer açıklanmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #435 : Ağustos 20, 2021, 11:29:38 »
Arkadaşlar Merhaba,

Hybrid motor temizliği nasıl yapılır. Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz.

Aracımı geçen sene 20.000 de almıştım 14 ay oldu şimdi 45.000 de. 1 defa bakıma girdi. 1.000 km sonra tekrar girecek.

Şimdiye kadar kaputu 3 - 4 defa cam suyu koymak için açtım. Onun dışında da hiç açmadım
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #436 : Ağustos 20, 2021, 12:16:09 »
@Sedat CANLI (50858)  aynen öyle. Akım alıp verme sınırlandırması çok önemli ama toyota bunu açıklamıyor. Hatta eski nesillerde yapılan ve pilin ömrünü azaltan bazı durumlar 4.nesil hybridlerde kısıtlandı. Pillerin aşırı akım alıp verme durumları çok hassas.

Üstteki yazımı düzelteyim. Kitapçıklar ve broşürden alınan bilgilerle türkiye toyota sayfasında pil ve elektrik motor bilgileri şöyle

Auris

 2017 mayıs sonrası

Motor gücü 60kw, Tork 207nm

Pil Nimh, 28 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 201,6V ve 6,5ah

 
-----------------------

 Camry

 2019 mayıs sonrası

Motor gücü 88kw, Tork 202nm

Pil Nimh, 34 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 244,8V ve 6,5ah

 
-----------------------

 C-hr

 kasım 2016 - eylül 2019

Motor gücü 53kw, Tork 163nm

Pil Nimh, 28 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 201,6V ve 6,5ah

 

 2019 ekim sonrası

 
 - 2ZR-FXE termik motorlu araçlar için

Motor gücü 53kw, Tork 163nm

Pil Nimh, 28 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 201,6V ve 6,5ah

 
 - 2ZR-FXE termik motorlu araçlar için

Motor gücü 53kw, Tork 163nm

Pil Li-ion, 56 hücre

Hücre voltajı 3,7v

Toplam 207,2V ve 3,6ah

 
 - M20A-FXS termik motorlu araçlar için

Motor gücü 80kw, Tork 202nm

Pil Nimh, 30 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 216V ve 6,5ah

 
-----------------------

 
Corolla

 
 şubat 2019 sonrası

Motor gücü 53kw, Tork 163nm

Pil Nimh, 28 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 201,6V ve 6,5ah

 -----------------------

 
Corolla HB

 şubat 2020 sonrası

 
 - 2ZR-FXE termik motorlu araçlar için

Motor gücü 53kw, Tork 163nm

Pil Li-ion, 56 hücre

Hücre voltajı 3,7v

Toplam 207,2V ve 3,6ah

 
 - M20A-FXS termik motorlu araçlar için

Motor gücü 80kw, Tork 202nm

Pil Nimh, 30 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 216V ve 6,5ah

 -----------------------

 Prius

 
 Haziran 2008 - Aralık 2016

Motor gücü 60kw, Tork 207nm

Pil Nimh, 28 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 201,6V ve 6,5ah

 
-----------------------

 Rav4

 
 Şubat 2017- Mayıs 2019

Ön motor gücü 105kw, Tork 270nm, Arka motor gücü 50kw, Tork 139nm

Pil Nimh, 34 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 244,8V ve 6,5ah

 
 Mayıs 2019 sonrası

Ön motor gücü 88kw, Tork 202nm, Arka motor gücü 40kw, Tork 121nm

 

 - Flame Donanımda

Pil Nimh, 34 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 244,8V ve 6,5ah

 

 - Possion Donanımda

Pil Li-ion, 96 hücre

Hücre voltajı 3,7v

Toplam 355,2V ve 4,3ah

 
-----------------------

 
Yaris

 
 temmuz 2012 - ekim 2020

Motor gücü 45kw, Tork 169nm

Pil Nimh, 20 modül

Modül voltajı 7,2v

Toplam 144V ve 6,5ah

 

 kasım 2020 sonrası

Motor gücü 59kw, Tork 141nm

Pil Li-ion, 48 hücre

Hücre voltajı 3,7v

Toplam 177,6V ve 4,3ah


Mesaj Birleştirildi: Ağustos 20, 2021, 12:59:09


Kış ve yaz şartlarında akşam en son pil seviyesi ile sabah veya birkaç güç yatan arabanın pil seviyesi aynı mı olur yoksa ufak bir fark olabilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #437 : Ağustos 20, 2021, 17:43:08 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Kış ve yaz şartlarında akşam en son pil seviyesi ile sabah veya birkaç güç yatan arabanın pil seviyesi aynı mı olur yoksa ufak bir fark olabilir mi?

akşamdan sabaha pil seviyesi değişiyor. Soğukta sanki biraz daha fazla değişim var.

Pilin ömrünü belirleyen faktörler hızlı şarj , fazla şarj , fazla akım çekmek , ısı ısı ısı .
Bence ne kadar az pil kullanılırsa okadar ömrü çok olacaktır. ama ;
benim kullanımımda piller sonuna kadar doluyor ve ben hala bayır aşağı gitmeye devam ediyorum. sonra o bayırı çıkarken mecburen bataryadan güç çekiyorum ve kısa sürede bitebildiği yere kadar bitiriyorum ve tabiki böylece bol bol ısıtıyorum.. Benim aracımdaki bataryaların çok uzun ömürlü olmayacağı kesin gibi  ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #438 : Ağustos 20, 2021, 18:29:52 »
Çok yokuş iniş ve çıkışta yeteri kadar tasarruf yapamıyorsunuz. Çıkarken çoğunlukla piller sabit kalıyor. Üretilen enerjinin aynısı kullanılıyor. Atkinson döngüsüyle çalışan motor zaten az yakıyor. Onun tasarrufunun haricinde peki bi tasarruf yok sizde sanırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #439 : Ağustos 20, 2021, 18:38:32 »


Kış ve yaz şartlarında akşam en son pil seviyesi ile sabah veya birkaç güç yatan arabanın pil seviyesi aynı mı olur yoksa ufak bir fark olabilir mi?
Araç beklerken sadece 12V aküsünden besleniyor. Çekiş aküsü ile bağlantı kesik. Bu nedenle herhangi bir boşalma olmaması lazım. Ancak çok uzun sürede % 1 %2 civarı düşüş beklenebilir. Tabi o zamana kadar 12V aküsü çoktan bitmiş olur. Aracı çalıştıramazsınız.

Aşağıda hybrid assistant veri tabanından çektiğim datada pil şarj yüzdelerine bakarsanız, bir sonraki yolculuğu neredeyse kaldığı yüzdeden başlatıyor. Ufak farkların nedeni ise, şarj yüzdesi hesabı yaparken pil sıcaklığına bağlı çok hassas hesap yapamıyor olması. (pil yüzdesi hesabı için voltaj ve sıcaklık bilgisi okunuyor)