Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123417 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #400 : Temmuz 05, 2021, 09:41:11 »
Yanlış hatırlamıyorsam 1,3kwh batarya vardı ama emin değilim

Corolla için dogru, Yaris için yanlış, hatta makyajlı CHR da bile 1 Kw lık LİO pil var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #400 : Temmuz 05, 2021, 09:41:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #401 : Temmuz 05, 2021, 10:19:20 »
Öyleymiş. Eski yarislerde 0,9 nimh, yenilerde 0,76kwh li-ion pil varmış.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #402 : Temmuz 12, 2021, 18:04:49 »
Cimer’e de yazmıştım. Özellikle altını çizerek devletin zarara uğratıldığını belirtmiştim. Umarım topun yönü değişmez :) 1-3 yaş lüks sınıf bmw 520 bir aracın değeri milyon lira civarı iken 2198tl mtv ödüyor. C segment aile arabası az yakan yerli hibrit araba 3556-3881tl mtv ödüyor şeklinde uzun yazmıştım. Cevap bu şekilde. Notları arasına almışlar. Çıkmaz aya inş :)


Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezine yapmış olduğunuz başvurunuzun incelenmesinden, daha az yakıt tüketimi olan hibrit taşıtların dahil adil vergilendirilmesi gerektiğini belirterek motorlu taşıtlar vergisine ilişkin vergilendirme sisteminin, taşıtların çevreye verdiği zarar, yakıt tüketimi ve kasko değerleri kriterleri esas alınarak düzenlenmesini talep ettiğiniz anlaşılmaktadır.

    197 sayılı Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanununun 1 inci maddesinde, bu Kanunun 5 ve 6 ncı maddelerinde yazılı tarifelerde yer alan taşıtlardan ilgili sicile kayıt ve tescilli olanların motorlu taşıtlar vergisine tabi oldukları hüküm altına alınmıştır.

    Anılan Kanunun 5 inci maddesinde yazılı (I) sayılı tarifenin birinci sırası uyarınca otomobil cinsi taşıtlar değerleriyle birlikte, model yıllarına göre tespit edilen 1-3 yaş, 4-6 yaş, 7-11 yaş, 12-15 yaş ve 16 ve yukarı yaş kriteri ile birlikte 1300 cm³ ve aşağısı, 1301-1600 cm³, 1601- 1800 cm³, ……..4001 cm³ ve yukarısı motor silindir hacmi göre motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmaktadır.

    Ayrıca, 21/3/2018 tarihli ve 7103 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 18,19 ve 21 inci maddelerinde, 1/1/2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girmek üzere motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtların %25 oranında vergilendirilmesine yönelik hükümlere yer verilmiştir.

    Bu hükümlere göre, başvurunuzda belirtilen hibrit motorlu taşıtların bataryalarının haricinde motor silindirlerinin de bulunması sebebiyle motor silindir hacmi, taşıt değeri ve yaş kriterleri dikkate alınarak motorlu taşıtlar vergisine tabi tutulmakta olup, motor gücünü sadece elektrikten alan taşıtlar %25 oranında vergilendirilmektedir.

    Bununla birlikte, başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususlar mevzuat çalışmalarında değerlendirilmek üzere not edilmiştir.

      Bilgilerinize sunulur.


buna benzer bende yazmıştım CİMER e , cevap neredeyse tıpa tıp aynı ama hiç bir gelişme yok tabii.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #403 : Temmuz 26, 2021, 11:18:35 »
Ne zamandır aklımdaydı. Bayramda yollar boşken sabah erken kalkıp videolar çektim.


Aracımız 2020 model Corolla Hybrid 1800cc. Tem Otoyolu Metris-Seyrantepe Arası. Aynı yolu geri dönerek başlangıç noktasında bitiriyoruz. Hava:22-24 santigrat derece. Lastik basınçları 33-34psi. Klima kapalı. Park lâmbaları açık. Motor sıcak (S4) durumda.

40-50-60-70-80-90-100 ve 110km/s hız sabitleyici ile 24km sürüş yaptık. Tek videoda 8 test sürüşünü birleştirdik. Her sürüş sonunda yakıt bilgi değerleri mevcut.

40km/s hız ile 2,08lt/100km
50km/s hız ile 2,12lt/100km
60km/s hız ile 2,42lt/100km
70km/s hız ile 2,73lt/100km
80km/s hız ile 3,11lt/100km
90km/s hız ile 3,59lt/100km
100km/s hız ile 3,90lt/100km
110km/s hız ile 4,31lt/100km

Tüketim değerleri görüldü. Bu değerler hız sabitleyici ile yapıldı. Görüldüğü gibi hız arttıkça termik motorun kapalı olduğu süre azalıyor. Hız çok azaldığında ise tüketim birbirine yaklaşıyor. Hız çok azaldığında, termik motorun çalıştığı sürede alınan yol da azaldığı ve motorun çalışma süresi fazla olduğu için tüketim daha aşağıya inmiyor. Çünkü motor yükü çok azalıyor. Bu da verimsiz bir sürüş oluyor.

Daha ekonomik sürüş yapılabilir. Görüldüğü gibi hızın en düşük olduğu anlarda elektrik motoru ile maksimum mesafe sürülüyor. Fakat bu durum termik motor için geçerli değil. Termik motorun çalışmaya ihtiyaç duyduğu anlarda (tırmanma, pil seviyesi azalması) hızımızı 50-60 km/s civarında tutarsak ve inişlerde gaza hafif basarak süzülme yaparsak (boş vites gibi) daha düşük tüketim verileri elde edebiliriz. Termik motoru en ekonomik motor yüküne bindirmek tasarruf/yol ilişkisinde daha faydalı olur.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 26, 2021, 18:25:28[/time]
Mahmutbey Kayaşehir gidiş dönüş. Sakin açık trafik ortalaması 3,18lt/100km, 24,5km ve 48dakika.
 



Trafiğin genel akışından kopmayarak yapışan bir sürüş



 mahmutbey bahçelievler gidiş dönüş. 2-3 yere uğrayıp öyle hareket ettim. Başlangıç soğuk motorla. Video sonunda ciddi bir rampa çıkış da var. Trafiğin akışına paralel bir sürüş. Ortalama 3,65lt/100km
 
30.35’te elektrikli klimanınne kadar akım çektiği de görülebilir
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 557 kere teşekkür etti
  • 296 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #404 : Temmuz 26, 2021, 19:17:29 »
Şu cam yansıma olayına çözüm bulamadılar doğru düzgün(kamera için demiyorum genel olarak) acaba polarize yapsalar olmuyor mu?:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #405 : Temmuz 26, 2021, 20:34:15 »
Şu cam yansıma olayına çözüm bulamadılar doğru düzgün(kamera için demiyorum genel olarak) acaba polarize yapsalar olmuyor mu?:)

Kamera için bi filtre var ama ufacık şeye 70-80tl istiyorlar. Ben de vermiyorum. İş görüyor bu hali. Sonuçta oradan kullanmıyorum aracı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #406 : Temmuz 26, 2021, 20:53:35 »
Kamera için bi filtre var ama ufacık şeye 70-80tl istiyorlar. Ben de vermiyorum. İş görüyor bu hali. Sonuçta oradan kullanmıyorum aracı :)
Ön cama şeffaf film uygulaması yaptırırsanız bütün sorun çözülür (ultraviyole olanlardan) gece sürüşlerinde bile çok iyileşme olur.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 26, 2021, 20:54:59[/time]
Ayriyeten klimanın soğutmasına dahi etkisi oluyor,güneşten gelen ultraviyole ışınları kırdığı için göğüs ısınmasını büyük ölçüde engellediği söyleniyor,ama araçta hud display varsa nasıl etkiler bilemiyorum.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #407 : Temmuz 26, 2021, 20:58:06 »
Ön cama şeffaf film uygulaması yaptırırsanız bütün sorun çözülür (ultraviyole olanlardan) gece sürüşlerinde bile çok iyileşme olur.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 26, 2021, 20:54:59[/time]
Ayriyeten klimanın soğutmasına dahi etkisi oluyor,güneşten gelen ultraviyole ışınları kırdığı için göğüs ısınmasını büyük ölçüde engellediği söyleniyor,ama araçta hud display varsa nasıl etkiler bilemiyorum.

Ön camda llumar air 80 var zaten :) yansımayı artırdı kendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #408 : Temmuz 27, 2021, 03:23:34 »
Ön camda llumar air 80 var zaten :) yansımayı artırdı kendisi
Aksine yansımayı kesmesi lazım zaten ışığı kırması için yapılan işlem tersine bir yansıma oluşturuyorsa sıkıntı var demektir,netten araştırmanızı tavsiye ederim veya bu konuyu işlemi yapan işletmeyle görüşmeniz daha sağlıklı olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #409 : Temmuz 28, 2021, 00:17:09 »
Emeklerinize sağlık.

Bende fark ettim ki araba hızlandıktan sonra farklı bir moda geçiyor. Çok hızlı hızlanmak istemezseniz , arabaya bırakırsanız , kendi halinde sakince hızlanıyor. Gaza sabit basıp devir sabit gittiğinden hızlanmıyor gibi ama sakince hızlanıyor.
Hızlanma bitip içten yanmalı çalışır halde yola giderken çok düşük devirde gidebiliyor. Daha doğrusu çok bayır olmazsa veya hızlanma gerekmiyorsa çok düşük devirlerde yeterince tork vermeyi başarıyor. Mesela 110 ile 1500 devirde düz bir yolda gitmek mümkün.
Benim için bu durum biraz enteresan , hızlanırken gitmek istemeyen araç küçük gaz emirlerinde ise tam tersine güçsüz hissettirmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #410 : Temmuz 28, 2021, 00:38:13 »
Emeklerinize sağlık.

Bende fark ettim ki araba hızlandıktan sonra farklı bir moda geçiyor. Çok hızlı hızlanmak istemezseniz , arabaya bırakırsanız , kendi halinde sakince hızlanıyor. Gaza sabit basıp devir sabit gittiğinden hızlanmıyor gibi ama sakince hızlanıyor.
Hızlanma bitip içten yanmalı çalışır halde yola giderken çok düşük devirde gidebiliyor. Daha doğrusu çok bayır olmazsa veya hızlanma gerekmiyorsa çok düşük devirlerde yeterince tork vermeyi başarıyor. Mesela 110 ile 1500 devirde düz bir yolda gitmek mümkün.
Benim için bu durum biraz enteresan , hızlanırken gitmek istemeyen araç küçük gaz emirlerinde ise tam tersine güçsüz hissettirmiyor.
Aslında sadece hybrit sistem haricinde diğer araçlarda bu durum aynıdır,hız sabitleyici yi düşünün sistem üzerinden hız artırdığınızda araç stabil şekilde hızlanıyor ama manuele olarak gaz verildiğinde istenilen performansı sağlamıyor bazen tam tersine yığılma bile yaşanıyor,hız sabitleyici de 5.vites 110 ile çıkılan rampada manuel kontrolde başarılı olunamıyor ve araç daha fazla tüketim yapıyor,bu hybrit sistemdeki mantıkta aynı yani oto kontrol tam anlamlı çalışıyor ve aracı daha iyi kontol ediyor,diğer etkende hybrit sistem de çok az gaz verilerek ilerlendiğinde hem içten yanmalı motor hemde elektrikli motor bir arada sekronize çalışıyor birbirine destek veriyor,ama ani gazlama yapıldığında sistem direk içten yanmalı motoru devreye alıyor ve devri yükselterek sürücüye güç üretmek için uğraşıyor, hybrit aracı doğasına uygun kullanınca çok düşük tüketimler elde edilebiliyor,hatta düz yolda veya hafif aşağı eğimli yollarda 130 km/h da dahi elektrik motoru devrede kalabiliyor,herşeyi oto pilot kendisi belirliyor,tabiki siz araca tabi olacaksınız aksi takdirde araç size tabi olursa işler değişiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #411 : Temmuz 28, 2021, 08:17:23 »
Aslında sadece hybrit sistem haricinde diğer araçlarda bu durum aynıdır,hız sabitleyici yi düşünün sistem üzerinden hız artırdığınızda araç stabil şekilde hızlanıyor ama manuele olarak gaz verildiğinde istenilen performansı sağlamıyor bazen tam tersine yığılma bile yaşanıyor,hız sabitleyici de 5.vites 110 ile çıkılan rampada manuel kontrolde başarılı olunamıyor ve araç daha fazla tüketim yapıyor,bu hybrit sistemdeki mantıkta aynı yani oto kontrol tam anlamlı çalışıyor ve aracı daha iyi kontol ediyor,diğer etkende hybrit sistem de çok az gaz verilerek ilerlendiğinde hem içten yanmalı motor hemde elektrikli motor bir arada sekronize çalışıyor birbirine destek veriyor,ama ani gazlama yapıldığında sistem direk içten yanmalı motoru devreye alıyor ve devri yükselterek sürücüye güç üretmek için uğraşıyor, hybrit aracı doğasına uygun kullanınca çok düşük tüketimler elde edilebiliyor,hatta düz yolda veya hafif aşağı eğimli yollarda 130 km/h da dahi elektrik motoru devrede kalabiliyor,herşeyi oto pilot kendisi belirliyor,tabiki siz araca tabi olacaksınız aksi takdirde araç size tabi olursa işler değişiyor.

Düz yolda 110km hız ile 1600 devirde gitmesi gerçekten çok iyi. Çok ekonomik. Küçük hacimli turbo benzinlilerde bile 110km hızla gidilirken devir 2000 üstü oluyor. Tabi onlar rampada da aynı devirde gidebiliyor :)


Aslında sadece hybrit sistem haricinde diğer araçlarda bu durum aynıdır,hız sabitleyici yi düşünün sistem üzerinden hız artırdığınızda araç stabil şekilde hızlanıyor ama manuele olarak gaz verildiğinde istenilen performansı sağlamıyor bazen tam tersine yığılma bile yaşanıyor,hız sabitleyici de 5.vites 110 ile çıkılan rampada manuel kontrolde başarılı olunamıyor ve araç daha fazla tüketim yapıyor,bu hybrit sistemdeki mantıkta aynı yani oto kontrol tam anlamlı çalışıyor ve aracı daha iyi kontol ediyor,diğer etkende hybrit sistem de çok az gaz verilerek ilerlendiğinde hem içten yanmalı motor hemde elektrikli motor bir arada sekronize çalışıyor birbirine destek veriyor,ama ani gazlama yapıldığında sistem direk içten yanmalı motoru devreye alıyor ve devri yükselterek sürücüye güç üretmek için uğraşıyor, hybrit aracı doğasına uygun kullanınca çok düşük tüketimler elde edilebiliyor,hatta düz yolda veya hafif aşağı eğimli yollarda 130 km/h da dahi elektrik motoru devrede kalabiliyor,herşeyi oto pilot kendisi belirliyor,tabiki siz araca tabi olacaksınız aksi takdirde araç size tabi olursa işler değişiyor.

Araba 121 beygir yazılıyor. Benzinli motor 98 beygir. Uzun yolda sabit giderken ya da yokuş çıkarken farkettimki üretilen elektrik kadar tüketim oluyor. Yani piller dolmuyor. Bunun anlamı şu; sabit veya kararlı güç gerektiğinde sadece benzinli motor tekerlere güç veriyor. Yani bu araba ekstrem durumlar haricinde 98 beygir. Ne zaman gaza fazla basarsak, misal rampayı daha hızlı çıkmaya çalışmak, seri hızlanmak gibi eylemler için pedala daha fazla bastığımızda, eğer piller de boş değilse işte o zaman elektrik motoru benzinli motora destek oluyor. Bahsedilen beygire o zaman ulaşabiliyor.

Şehir içinde sakin sakin sürerken benzinli motor devreye girdiğinde piller azalmıyor. Eğer rampa iniş, veya rejenere durum yoksa piller hem de artmıyor.

Bir güzergah belirledik. Çoğu çevre yolu şeklinde. Benim şu videolarda bakabilirsiniz. Kayaşehir gidiş geliş videosunda mevcut. Benzinli motor çalışırken pil seviyesi artmıyor. Güzergahta rejenere enerji elde edildiği için pil seviyesi biraz artıyor. Piller hep %50-55 üstü kalıyor. Benzinli motorla giderken sürekli pil desteği sağlamak zaten mümkün değil. Pilleri genelde rejenere kuvvetlerden dolduruyoruz. Ya da tekere giden fazla gücün artığından

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #412 : Temmuz 28, 2021, 11:53:03 »
Bana öyle geliyor ki içten yanmalı sadece çevriminden dolayı değil düşük devirde tork üretecek şekilde tasarlanmış.

Çok düşük devir çalışarak güç olmadan tork sağlıyor ve yanında jeneratör de ki gibi yüke girerek elektrik enerjisi üretip harcanıyor. Mantık olarak turbo benzinli gibi bir mantığı var. Daha verimlisi ..

Hayranlık duymamak mümkün değil.

Düşük devirlerde siz de titreşim hissediyor musunuz ? benzinli motor çallışırken titreşimini kasaya çok iletiyor sanki. Benim aracımda bu durum nedeniyle her devirde motor sesi olarak bana dönüyor ve uğultu oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #413 : Temmuz 28, 2021, 13:09:42 »
Bana öyle geliyor ki içten yanmalı sadece çevriminden dolayı değil düşük devirde tork üretecek şekilde tasarlanmış.

Çok düşük devir çalışarak güç olmadan tork sağlıyor ve yanında jeneratör de ki gibi yüke girerek elektrik enerjisi üretip harcanıyor. Mantık olarak turbo benzinli gibi bir mantığı var. Daha verimlisi ..

Hayranlık duymamak mümkün değil.

Düşük devirlerde siz de titreşim hissediyor musunuz ? benzinli motor çallışırken titreşimini kasaya çok iletiyor sanki. Benim aracımda bu durum nedeniyle her devirde motor sesi olarak bana dönüyor ve uğultu oluyor.
Uğultuyu elektrik motoru yapıyor,titreşim olayı ben hissetmedim ama devamlı soğuk çalıştığı için daha fazla hissediyor olabilirsiniz,ama iyice ısındıktan sonra titreşim olacağını zannetmiyorum.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #414 : Temmuz 28, 2021, 17:06:49 »
Bence fazla hassas olduğumuz için titreşim hissediyoruz. Ama özellikle soğukken homurdanarak çalışıyor. Dizel motordan sesli desem abartmış olmam. Soğukken bir nebze var dediğiniz gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #415 : Temmuz 28, 2021, 17:10:26 »
1,5 flame x pack mds ile hybrid dream e-cvt arasında kalıp hybrid olanı tercih ettim. Yine renkte de lacivert gri ile elmas gri arasında kalıp elmas griye karar verdim. Nasipse yarın teslim alacağım. Hybrid seçerek iyi mi ettim kullandıkça göreceğim. Ne dersiniz bu kıyaslamada hybrid dream mi yoksa  1,5 flame paket benzinli mi seçerdiniz ?
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #416 : Temmuz 28, 2021, 17:46:47 »
1,5 flame x pack mds ile hybrid dream e-cvt arasında kalıp hybrid olanı tercih ettim. Yine renkte de lacivert gri ile elmas gri arasında kalıp elmas griye karar verdim. Nasipse yarın teslim alacağım. Hybrid seçerek iyi mi ettim kullandıkça göreceğim. Ne dersiniz bu kıyaslamada hybrid dream mi yoksa  1,5 flame paket benzinli mi seçerdiniz ?

Kullanım şartlarınıza göre değişir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #417 : Temmuz 28, 2021, 21:01:53 »
Araciniz hayirli olsun, guzel gunlerde kullaniniz. HYBRID guzel bir secim olmus.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #418 : Temmuz 29, 2021, 10:42:38 »
Ne zamandır aklımdaydı. Bayramda yollar boşken sabah erken kalkıp videolar çektim.


Aracımız 2020 model Corolla Hybrid 1800cc. Tem Otoyolu Metris-Seyrantepe Arası. Aynı yolu geri dönerek başlangıç noktasında bitiriyoruz. Hava:22-24 santigrat derece. Lastik basınçları 33-34psi. Klima kapalı. Park lâmbaları açık. Motor sıcak (S4) durumda.

40-50-60-70-80-90-100 ve 110km/s hız sabitleyici ile 24km sürüş yaptık. Tek videoda 8 test sürüşünü birleştirdik. Her sürüş sonunda yakıt bilgi değerleri mevcut.

40km/s hız ile 2,08lt/100km
50km/s hız ile 2,12lt/100km
60km/s hız ile 2,42lt/100km
70km/s hız ile 2,73lt/100km
80km/s hız ile 3,11lt/100km
90km/s hız ile 3,59lt/100km
100km/s hız ile 3,90lt/100km
110km/s hız ile 4,31lt/100km

Tüketim değerleri görüldü. Bu değerler hız sabitleyici ile yapıldı. Görüldüğü gibi hız arttıkça termik motorun kapalı olduğu süre azalıyor. Hız çok azaldığında ise tüketim birbirine yaklaşıyor. Hız çok azaldığında, termik motorun çalıştığı sürede alınan yol da azaldığı ve motorun çalışma süresi fazla olduğu için tüketim daha aşağıya inmiyor. Çünkü motor yükü çok azalıyor. Bu da verimsiz bir sürüş oluyor.

Daha ekonomik sürüş yapılabilir. Görüldüğü gibi hızın en düşük olduğu anlarda elektrik motoru ile maksimum mesafe sürülüyor. Fakat bu durum termik motor için geçerli değil. Termik motorun çalışmaya ihtiyaç duyduğu anlarda (tırmanma, pil seviyesi azalması) hızımızı 50-60 km/s civarında tutarsak ve inişlerde gaza hafif basarak süzülme yaparsak (boş vites gibi) daha düşük tüketim verileri elde edebiliriz. Termik motoru en ekonomik motor yüküne bindirmek tasarruf/yol ilişkisinde daha faydalı olur.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 26, 2021, 18:25:28[/time]
Mahmutbey Kayaşehir gidiş dönüş. Sakin açık trafik ortalaması 3,18lt/100km, 24,5km ve 48dakika.
 



Trafiğin genel akışından kopmayarak yapışan bir sürüş



 mahmutbey bahçelievler gidiş dönüş. 2-3 yere uğrayıp öyle hareket ettim. Başlangıç soğuk motorla. Video sonunda ciddi bir rampa çıkış da var. Trafiğin akışına paralel bir sürüş. Ortalama 3,65lt/100km
 
30.35’te elektrikli klimanınne kadar akım çektiği de görülebilir
 

hayıflanmaktan başka bir şey gelmiyor elimden , daha yeni bakımını yaptırdım birsürü palavralar sıktılar, şu anda 5.7 ortalama ile geziyorum :rofl: :nija: :kötü: :DUR:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #419 : Temmuz 29, 2021, 11:16:32 »
hayıflanmaktan başka bir şey gelmiyor elimden , daha yeni bakımını yaptırdım birsürü palavralar sıktılar, şu anda 5.7 ortalama ile geziyorum :rofl: :nija: :kötü: :DUR:

Şöyle düşünün rahatlarsınız. Atmosferikli sizin sürüş tarzınız ile 10-11lt yakardınız. Turbo ile 9-10. Dizel ile 7-8. Yine hepsinden az yakıyor :)

Bu arabaya 5,7 yaktırmak için gerçekten sürekli gazlama, frenleme, sert fren şeklinde sürmek gerekiyor.