Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123361 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #380 : Haziran 29, 2021, 10:17:45 »
30km’lik yolda hiçbir şeyi değişmez. 30km’yi 30dk’a giderken sistem her türlü şekilde karma sürüş yapar. 30km hızla benzinli motor da çalışabilir, 70km hızda çalışmaya da bilir.

Bu arada uzun yolda bir şey dikkatimi çekti. 113km hız ile giderken gaza basmasam bile benzinli motor çalışıyor genelde. Sınır 113 gibi yani. Altına inince gaz basmıyorsak benzinli motor çalışmıyor. Fakat bu sınırın çok nadir de olsa 117’lerde dolaştığını da gördüm. Ama genelde 113km/s

MG2 nin kaç Kwatt güç çektigine bakmak lazım, pil max 25 Kwatt verebiliyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #380 : Haziran 29, 2021, 10:17:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #381 : Haziran 29, 2021, 11:09:40 »
MG2 nin kaç Kwatt güç çektigine bakmak lazım, pil max 25 Kwatt verebiliyor.
MG2 53 KWatt çekebiliyor ama dediğiniz gibi pil 25 KWatt verebildiği için, 53'ün  25 ini pilden alıyorken geri kalanını MG1'den direkt olarak alıyor. Yani MG1 benzin motorundan şarj ederken ürettiği 28 KWatt'ı MG2 kullanıyor. Yani benzin motoru çalışmıyorken (EV modundayken) MG2 maksimum 25 kWatt güç verebiliyor. Bu da düz yolda sabit hızda yaklaşık 90 km/h civarına denk geliyor. 110 km/h ile giderken de EV ile gidebiliiyorsunuz ancak ya çok hafif bir eğim vardır, ya da 25 kWatt yetmediğinden hızınız yavaş yavaş azalır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #382 : Haziran 29, 2021, 11:33:58 »
MG2 53 KWatt çekebiliyor ama dediğiniz gibi pil 25 KWatt verebildiği için, 53'ün  25 ini pilden alıyorken geri kalanını MG1'den direkt olarak alıyor. Yani MG1 benzin motorundan şarj ederken ürettiği 28 KWatt'ı MG2 kullanıyor. Yani benzin motoru çalışmıyorken (EV modundayken) MG2 maksimum 25 kWatt güç verebiliyor. Bu da düz yolda sabit hızda yaklaşık 90 km/h civarına denk geliyor. 110 km/h ile giderken de EV ile gidebiliiyorsunuz ancak ya çok hafif bir eğim vardır, ya da 25 kWatt yetmediğinden hızınız yavaş yavaş azalır.

Öyle zaten. Süzülürken hızı azaltmayacak kadar aşağı eğim varken baktım buna. Yoksa o hızlarda sadece elektrik motoruyla eğimsiz yerde gitmek mümkün değil. Ama aşağı eğimde bile süzülürken 113’ten sonra benzinli motor çalışıyor her türlü.

Bu arada facebook grubunda bir arkadaş muğla sıcağında arabanın içi 40-50 derecelerdeyken piller yarı doluyken ayağını gazdan çekince bile ev moda geçmediğini belirtti. Daha sonradan video foto da atacak. Paylaşırım. Muhtemelen pil sıcaklığından oluyor bu durun. Fan filtresi de doluysa eğer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #383 : Haziran 29, 2021, 11:42:13 »
Fehmi bey merhabalar,
Sizin araçta bildiğim kadarıyla hybrit'ti 30 km yolu 30 dk'da gidebilmeniz için saatte 60 km/h ile gitmeniz lazımki hybrit sistem 60 km/h a kadar destekliyor ama sizin aracın bataryaları tam boş haldeydi herhalde ki 2.2 lt tüketim olmuş,yoksa dolu batarya ile 60 km/h da elektrik ile devam etmesi lazım,tabi yol şatları, rüzgar,yük oranları herşeyi değiştirir.

Gerekli cevaplar zaten verilmiş ama ben başka bir noktaya değineceğim.. Bu ifadeyi sık duyuyorum çünkü.. "60km/h' e kadar elektirkle gidiyor, üzerindeki hızlara çıktığınızda benzine geçiyor.." Bu bir yanlış bir bilgi, şehir efsanesi..

Eğer pil boşsa ve 40km ile gitseniz bile benzinle gidiyorsunuz.. Veya hafif yokuş aşağı yolda 90 km hızla giderken bile gaza çok yüklenmiyorsanız pil ile gidiyor.. Ya da pil dolu olsa bile yokuş yukarı 40 km ile gitseniz bile güç gerektirdiği için benzinli motor devreye giriyor..  Özetle ; motor / pil ayrımının en belirleyici unsuru istenen güç..Yani sizin pedala ne kadar bastığınız :)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #384 : Haziran 29, 2021, 18:51:29 »
Konu güzel gelişmiş.
Konuda da geçen detaylar nedeniyle, batarya sisteminin zaman içinde belli oranda kapasitesini de kaybedeceği beklentisi ile, 50-60 km menzile sahip batarya sistemi hibrit için makul görünmekte. Aslında sistem süper kapasitörlerle de desteklense, anlık (5-10 saniyelik) boost ihtiyaçlarını karşılamada daha makul olur. Tabi elektrik motoru özellikleri de bunu desteklemeli. Önceki sayfalarda özellikle sormuştum, zıt emk gözlenmeli. Örneğin araç hareket etmezken, elektrik motoru ile hareket amacı ile komut verildiği ancak aracın çeşitli sebeplerden (rampa, otomatik fren vs.)  hareket etmediği anda manyetik alanın nasıl hareket ettiğine bakmak gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #385 : Haziran 29, 2021, 20:34:06 »
Size bu yolu çektim. hayatınızdan 15 dakika çalacağım  :)



tüketim ortalaması da bu şekilde oluyor. Sadece aşağıdan yukarı çıkınca yakıt ortalamasıdır. Genel ortalama hala 6 litre..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #386 : Haziran 29, 2021, 20:34:14 »
Öyle zaten. Süzülürken hızı azaltmayacak kadar aşağı eğim varken baktım buna. Yoksa o hızlarda sadece elektrik motoruyla eğimsiz yerde gitmek mümkün değil. Ama aşağı eğimde bile süzülürken 113’ten sonra benzinli motor çalışıyor her türlü.

Bu arada facebook grubunda bir arkadaş muğla sıcağında arabanın içi 40-50 derecelerdeyken piller yarı doluyken ayağını gazdan çekince bile ev moda geçmediğini belirtti. Daha sonradan video foto da atacak. Paylaşırım. Muhtemelen pil sıcaklığından oluyor bu durun. Fan filtresi de doluysa eğer.

Ben 113' un 119 oldugunu hatirliyorum.  120 'den itibaren sadece benzinli motor ile seyir yapilabiliyor diye bir bilgi ve tecrube hafizamda kalmis.
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #387 : Haziran 29, 2021, 22:38:15 »
Ben 113' un 119 oldugunu hatirliyorum.  120 'den itibaren sadece benzinli motor ile seyir yapilabiliyor diye bir bilgi ve tecrube hafizamda kalmis.

Sıcaklık, pil doluluğuna göre değişir ama o civarlarda gezen bir çizgi var. Ondan sonra ne olursa olsun benzinli çalışıyor
Size bu yolu çektim. hayatınızdan 15 dakika çalacağım  :)



tüketim ortalaması da bu şekilde oluyor. Sadece aşağıdan yukarı çıkınca yakıt ortalamasıdır. Genel ortalama hala 6 litre..

Atmosferik, lpg, dizel, turbo benzinli araçların bu rampa koşullarında fark yaratacak kadar az yaktığını düşünmüyorum. Dizeller bir tık daha az yakar.

Rampa çıkarken elektrik üretimi ve tüketimi çok az oluyor. Tüm yük termik motorda. Atmosferik bir motorun ve otomatik şanzımanla bu kadar az yakarak çıkması bence çok iyi. Turbo benzinliler de en az bu kadar yakardı.

Şu videoda da hybrid assistantlı dağ tırmanışı var. Elektrik üretme tüketmenin ne kadar az olduğu görülebilir. Mantık olarak da yokuş çıkışta termik motordan güç çalmak yanlış olurdu zaten.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #388 : Haziran 30, 2021, 11:02:01 »
Ben 113' un 119 oldugunu hatirliyorum.  120 'den itibaren sadece benzinli motor ile seyir yapilabiliyor diye bir bilgi ve tecrube hafizamda kalmis.

Bu bir bilgi değil benim gözlemim.. Örneğin sürekli 120 ve üzeri gidiyorsunuz ve hiç altına düşmüyorsunuz.. Pil dolduktan sonra uygun koşullarda sadece benzinli motor ile gitmiyor, pili de destekleyici olarak devreye sokuyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #389 : Haziran 30, 2021, 21:21:04 »
Ben asıl şunu sorayım , anlık olarak bataryaya hiç elektrik gitmeden mg1 de elektrik üretip mg2 de harcandığı oluyor mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #390 : Haziran 30, 2021, 22:30:57 »
Ben asıl şunu sorayım , anlık olarak bataryaya hiç elektrik gitmeden mg1 de elektrik üretip mg2 de harcandığı oluyor mu ?

Evet oluyor. Hatta MG1 ve MG2 genelde hemen hemen hiç 0 güçte olmuyor. Ya güç üretiyor ya da güç harcıyor. MG1 in ürettiği güç MG2 nin harcadığına eşit olduğu durumlarda sizin söylediğiniz durum gerçekleşiyor. MG1 in ürettiği MG2nin harcadığından daha fazla ise şarj(yeşil), az ise deşarj(sarı) ok işaretlerini görüyoruz. Tam eşit oldukları an ise ok kayboluyor. Dikkatli izlerseniz 1-2saniyeliğine geçiş anını yakalayabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #391 : Haziran 30, 2021, 23:15:16 »
Ben asıl şunu sorayım , anlık olarak bataryaya hiç elektrik gitmeden mg1 de elektrik üretip mg2 de harcandığı oluyor mu ?

Rampa çıkış videosu atmıştım aslında. Orada bakarsanız elektrik kazanma-harcama neredeyse hiç yok. Ama iki elektrik motoru da 3-4 bin devirlerde dönüyor. Yani üretilen harcanıyor.

Mantık olarak da böyle olmalı. Rampa çıkarken yük tamamen benzinli motorda. Tekere giden güçten çalıp pilleri doldurmak ve harcamak anlamsız olur. O yüzden ani gaza basma haricinde bu arabalar rampa çıkarken 98 beygir diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #392 : Temmuz 01, 2021, 08:29:22 »
Peki arkadaşlar tork sağlayan motor benzin mi oluyor yoksa elektrik motoru mu ?

Ben bir obd cihazı alsam hybrid asistanı kullanabilir miyim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #393 : Temmuz 01, 2021, 10:24:07 »
Peki arkadaşlar tork sağlayan motor benzin mi oluyor yoksa elektrik motoru mu ?

Ben bir obd cihazı alsam hybrid asistanı kullanabilir miyim ?

İkisi de. Hybrid assistant için obdlink marka cihaz öneriliyor sadece. Diğer cihazlarla çok kötü çalışıyormuş deniyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #394 : Temmuz 04, 2021, 18:01:50 »
29 derece güneş altında klimanın çalışması. 23,5 derece auto ayarlı. 10sn’de bir 0,5kw’a kadar değişmen elektrik tüketiyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #395 : Temmuz 04, 2021, 21:25:52 »
29 derece güneş altında klimanın çalışması. 23,5 derece auto ayarlı. 10sn’de bir 0,5kw’a kadar değişmen elektrik tüketiyor.


Peki,
Batarya dolu ise, bu degere göre enaz 30 dk motor çalışmadan, aküden besleyebilmeli,

Oluyormu??
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #396 : Temmuz 04, 2021, 21:48:21 »
Peki,
Batarya dolu ise, bu degere göre enaz 30 dk motor çalışmadan, aküden besleyebilmeli,

Oluyormu??
Siz daha iyi bilirsiniz ama klima kompresörü basınç sağlayabilmek için yüksek devire ihtiyaç duyar yolda giderken kıranktan gelen gücüde kullanıyor,yerinde sadece akü beslemesi ile içeriyi soğutması biraz geç olur uzun döngüde sadece pil ile kısa süre çalışır diye düşünüyorum,klima açınca termik motorda devreye girmiyor mu yani,bu konuda bizide aydınlatırsanız çok sevinirim,çünkü yakında 2020 1.6 corolladan sonra şimdide Hybrit almayı düşünüyorum bu araç hakkında ne kadar bilgi edinirsem o kadar iyi.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #397 : Temmuz 04, 2021, 23:07:29 »
Siz daha iyi bilirsiniz ama klima kompresörü basınç sağlayabilmek için yüksek devire ihtiyaç duyar yolda giderken kıranktan gelen gücüde kullanıyor,yerinde sadece akü beslemesi ile içeriyi soğutması biraz geç olur uzun döngüde sadece pil ile kısa süre çalışır diye düşünüyorum,klima açınca termik motorda devreye girmiyor mu yani,bu konuda bizide aydınlatırsanız çok sevinirim,çünkü yakında 2020 1.6 corolladan sonra şimdide Hybrit almayı düşünüyorum bu araç hakkında ne kadar bilgi edinirsem o kadar iyi.

Tam dolu batarya ile denemedik ama arkadaşın yaris hybrid aracında pil testi yaparken pilleri %65’e getirip klimayı son ayarda, arka cam rezistans, farlar, iç lambalar hepsini açıp içinde oturduk. Piller %35’e gelene kadar 10dk’dan fazla zaman geçti. Onda da aynı boyutta pil var ve 6 senelik araç

Siz daha iyi bilirsiniz ama klima kompresörü basınç sağlayabilmek için yüksek devire ihtiyaç duyar yolda giderken kıranktan gelen gücüde kullanıyor,yerinde sadece akü beslemesi ile içeriyi soğutması biraz geç olur uzun döngüde sadece pil ile kısa süre çalışır diye düşünüyorum,klima açınca termik motorda devreye girmiyor mu yani,bu konuda bizide aydınlatırsanız çok sevinirim,çünkü yakında 2020 1.6 corolladan sonra şimdide Hybrit almayı düşünüyorum bu araç hakkında ne kadar bilgi edinirsem o kadar iyi.


Klima kompresörü tamamen elektrikli hocam. Termik motorla hiç alakası yok. Direkt nikel pile bağlı

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 04, 2021, 23:14:56[/time]

Arabayı tam olması gerektiği gibi trafikte kullanınca acayip değerler yakalıyorum.

Halkalı’dan maslak’a gittim. Tem ve büyükdere caddesi’nden. Klima açık. Daha sonra zekeriyaköy’den tekrar halkalı’ya döndüm. Seyrantepe’de ve maslak’ta trafik vardı. Akıcı ama durduğun anlar da oldu. Onun haricinde 60km hızı geçmedim. Zaten geçmeye de çok müsait değildi. Daha hızlı gitsem en fazla 80 yapardım. Yoğun araç vardı yollarda.

Tüketimler böyle arkadaşlar. 3lt diyebiliriz.




Giderken ki trafik


Dönüş trafik



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #398 : Temmuz 05, 2021, 01:11:17 »
Yaris te 144 volt 6.5 amper
Corollada 201 volt 6.5 amper batarya var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #399 : Temmuz 05, 2021, 01:32:49 »
Yaris te 144 volt 6.5 amper
Corollada 201 volt 6.5 amper batarya var.

Yanlış hatırlamıyorsam 1,3kwh batarya vardı ama emin değilim