Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123447 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #360 : Mayıs 03, 2021, 01:09:30 »
Sonuçta ni mh bataryalar uzun süredir kullanılıyor. Ben bu pili ilk aldığım bosch telefondan veya Panasonic telefonlardan biliyorum. Günümüzde şarjlı piller hala ni mh kullanılıyor. En son bozulan aletim tıraş makinam idi. içinden artık doldurulamaz durumda olan piller çıktı. Bir pil ömrünü tamamladığında anot katot arası geçiş zorlaşıyor. Bu durumda hem daha az şarj alıyor hem de iç direnç artıyor ve verdiğimiz enerjinin bir kısmı da ısıya dönüşüyor. Bunun üstüne akım değerleri çok fazla düşüyor ama voltaj olarak çok büyük bir kayıp genelde olmuyor. ( en azından yük çekmediğinizde )

Bu şarj döngüsünün 10 yıl gibi bir süre aynı performans da kalmasını ben yüksek voltaja bağlıyorum. voltaj yükseldiğinde invertör bitik dediğimiz pillerden dahi bir miktar akım çıkartmayı başarabilir.

Piller bitiğinde, ömrü tükendiğinde bence aracın ekonomisi de bitecek. zor dolan batarya çok kolay tükenecek. Araç ise belli değerleri görmeden bataryadan güç alamayacak , destek veremeyecektir. Aynı zamanda geç şarj olması yakıtı ekstradan arttıracaktır. Fren ile şarj etmek de zorlaşacaktır.

Bana kalırsa bir hybrid corollanın pilleri tükenmeye başladığında avantajları tamamen tersine döner. arabada fazladan yük taşımak , atkinson çeviren bir motor için çok zahmetli olacaktır. o günlerin uzak geçmişte olmasını diliyorum..

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #360 : Mayıs 03, 2021, 01:09:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #361 : Mayıs 03, 2021, 01:28:00 »
Aynı yakıt tasarrufu oranıyla en az 10 sene kullanılması gerekiyor ki bi değeri olsun. Toyota da 10 sene garanti veriyor.

Geçen yaris için bir şey belirtmiştim. Rejenere freni gözlemledim ve corolla’ya göre çok daha fazla rejenere fren enerjisi kazanıyor. Her frende hybrid assistant ekranında yeşil lamba yanıyor. Sert de basılsa yeşil yanıyor. Pillerin akım alma kapasitesi de daha farklı. Toyota bence pil ömrü için 4. jenerasyonda pil yönetiminde iyileştirme yaptı diye düşünüyorum. Umarım öyledir yani.  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #362 : Mayıs 03, 2021, 04:24:23 »
18650
kodlu piller , teslanın yeni bir tasarım yapmadan önce kullandığı , bizim ise daha çok dizüstü bilgisayar bataryası olarak bildiğimiz pillerden.

bu pil 3,7 volt dur. gücü ise yatırdığınız paraya göre farklılık gösteriyor. En ucuzları bugün 15 tl dir.

2 adet bu pilden seri bağlandığında 7,4 volt eder. toyotalarda bildiğim kadarıyla iki pil hücresi seri bağlı ve 15 volt veriyor. ve bu ikili bağlılar da sonra seri bağlanarak yüksek voltaja çıkıyor.

tek bir hücrenin voltajını kullanım klavuzunda 7.2 volt olarak belirtmiş. 28 hücreli olduğu için 201,6 volt toplam ediyor.
yani biz 3,7 volt luk bu pili alıp , ikisini bir araya getirince toyotanın bir hücre voltajını elde ediyoruz.
3.7 volt * 56 = 207 volt elde etmiş oluyoruz.

bizim her hücrede 2000 mah olsa * 56 = 112 ah   eder. ki 6,5 ah yanında 112 ah çok çok muazzam bir değer...
hepsi teoride.

eğer ömür , ısınma , sağlamlık , güvenilirlik sorunları çözülür ise 56 * 25tl = 1400 tl gibi bir fiyata bataryayı yenileyebiliriz.
Toyota bu bataryayı kendi yazılımı ile kullanacağından yine kapasite tam kullanılmayacaktır fakat eskisine nazaran büyük fark yaratacağı kesin.

Bir hesap da siz yapın lütfen..

bir site bu bataryaları satıyor :
https://cebabattery.com/product-category/hybrid-car-battery/

https://www.youtube.com/watch?v=PWlSLDKgHhY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #363 : Mayıs 03, 2021, 08:43:49 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104) ,
Makyajlı kasa CHR ler Tr'ye Lİ batarya ile satılıyorlar.
Lİ bataryaların şarj mantıgı farklı oldugundan, ilave BMS mevcut.
Lİ bataryaya pili koydum, devam diyrmezsin, kontrol altında tutulmazlar ise, çok tehlikeli batarya olabiliyorlar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #364 : Mayıs 03, 2021, 09:25:19 »
Farklı birçok firma batarya satıyor. Ama ne kadar güvenilir. Telefoncudan alınan bataryalar 6 ay zor dayanıyor mesela. Bu arada belirtilen sitede bitcoin ile ödeme yapılabiliyor  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #365 : Mayıs 03, 2021, 11:21:20 »
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen günlerde bir videoda denk geldim. Sonrasında o videoyu bulamadım. Linkini de paylaşırdım.

Corolla hybrid kontak kapadıktan sonra yolun ne kadarını elektrikle gittiğini oran olarak yazdı. Sanırım yakın zaman eklenmiş menüye. CHR da var bu özellik.
Benim aracım 2019 passion x pack.

Sizce 2019 modellere bu özellik upgrade edilebilir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #366 : Mayıs 03, 2021, 11:39:08 »
Arkadaşlar Merhaba,

Geçen günlerde bir videoda denk geldim. Sonrasında o videoyu bulamadım. Linkini de paylaşırdım.

Corolla hybrid kontak kapadıktan sonra yolun ne kadarını elektrikle gittiğini oran olarak yazdı. Sanırım yakın zaman eklenmiş menüye. CHR da var bu özellik.
Benim aracım 2019 passion x pack.

Sizce 2019 modellere bu özellik upgrade edilebilir mi?

Multimedya ekranında mı yoksa gösterge ekranında mı?

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 03, 2021, 11:42:51[/time]
Videonun başında benzinli motorun gıcık eden uzun çalışması ve s1a durumunda tekerlere güç vermemesi durumu yine gözüküyor. Hatta pilleri bile minimum dolduruyordur. O sırada piller dibi görüyor.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #367 : Mayıs 03, 2021, 12:39:15 »
Videonun başında benzinli motorun gıcık eden uzun çalışması ve s1a durumunda tekerlere güç vermemesi durumu yine gözüküyor. Hatta pilleri bile minimum dolduruyordur. O sırada piller dibi görüyor.

Ben bu hususta şunu söyleyebilirim ; başıma geldi. Hatırladığım farklı günlerde ve sürüş koşullarında 3 defa tekrarladı. İçten yanmalı motor dönüyor, şarj etmiyor , harekete destek vermiyor. Sadece gaza yüklenilirse benzinli motor devreye girip destek için çalışıyor ama tam güç veya devirli olarak değil.

Bu durumların 2 tanesini hatırlıyorum. Birisi uzun bir rampa çıkışı yapmıştım. Bataryaların veya içten yanmalının ısındığını düşünmüştüm. soğutmak amaçlı yaptığını sandım. Fakat pompa kayış bağımsız olduğundan enteresan gelmişti.
Bir diğer hatırladığım ise uzun bir iniş ve sürekli şarjdan sonra içten yanmalı boş boş devir çevirmişti ve ardından bir türlü elektrik moduna geçmedi.

Sizin videoda ise motor ısınma modunda olduğundan devreye girmiyor diye tahmin ediyorum. Bu aracı ilk çalıştırdığımızda dış hava sıcaklığı çok düşük değilse ilk hareketleri batarya ile verip ardından uzun bir ısınma sürecine giriyor. Siz trafikte çok gaza basmadığınız için bu prosedür biraz uzamış gibi..

Bence bataryalar dışında şanzumanda ısınıyor. mesela şarj yapamayıp motoru çalıştırdığında.. çünkü hem elektrik üretiliyor hem tüketiliyor. Bunlar şanzumanda bitiyor. Bütün aracın ağarlığını frenlemeye çalışıyor. ısındığı için bir miktar içindeki yağ ile soğutmaya çalışıyor.

Bu arada tiplerimiz ne kadar benzer :)  enseden görünce video benim sandım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '19
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #368 : Mayıs 03, 2021, 12:58:47 »
Multimedya ekranında mı yoksa gösterge ekranında mı?

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 03, 2021, 11:42:51[/time]
Videonun başında benzinli motorun gıcık eden uzun çalışması ve s1a durumunda tekerlere güç vermemesi durumu yine gözüküyor. Hatta pilleri bile minimum dolduruyordur. O sırada piller dibi görüyor.

 


Normal gösterge de görünüyor. Multimedya değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #369 : Mayıs 03, 2021, 14:16:34 »
O yüzden arabaya binince hemen gaza basıp olduğum yerde s1a durumunun bitmesini bekliyorum. Hangi türlüsü doğru bilmiyorum ama.

Bu arada tiplerimiz ne kadar benzer :)  enseden görünce video benim sandım.

 :D :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #370 : Mayıs 06, 2021, 01:12:24 »
kesinlikle arabayı çalıştırınca gaza basıp termik motoru çalıştırmak gerekiyor. Yoksa pillerle harekete başlayıp güç gereken yerde gaza bastığınıza termik motor çalışınca tekerlere güç veremiyor. sadece kendini ısıtıyor. o sırada piller gereksiz yere boşalıyor. piller boşalınca termik motor bu sefer pilleri şarj etmek için gereksiz yere çalışmış oluyor. bunu her zaman yaşıyorum. bu da örnek. çalıştırır çalıştırmaz hareket ettim ve ilk gaz vermemde termik motor yerine pilleri harcadı. totalde epey etki ediyor bu durum. yolda sürerken geri enerji kazanımı varken termik motorla yapınca tasarruf azalıyor



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #371 : Mayıs 09, 2021, 17:03:45 »
İki video paylaşacağım. Biri A’dan B noktasına diğer B’den A noktasına.
 
iki videonun birinde 3 video değerinde 4 video var. İçeriklerini video altında açıkladım.
 
özetle şu pulse glide tekniği sanırım çok işe yaramıyor. Yarıyor fakat sadece rampa aşağı süzülmelerde kullanılırsa yarıyor. Yoksa hızlan süzül sonra hızlan durumunda yakıt tüketimi sabit hızla gitmeye göre daha fazla oluyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #372 : Haziran 27, 2021, 09:15:19 »
İstanbul alanya yapıp döndük. Gece yolculuğu yaptık. Lastik basınçları 35-36psi. Toplam sürüşte klima %50 açıktı. 2 yetişkin 2 çocuk ve valizler vardı


Bölünmüş yollarda 100-130 arası kullandım
Otoyolda 130 ile sürdüm
Rampa çıkışlarda motor devrini 3000’den yukarı çıkarmadım. Zaman zaman 80’e kadar düştüm.
Sakin sürüş yaptım.

Yol bilgisayarı 4,4lt, pompa ölçümü 4,7lt/100km çıktı.

Bozöyük-mahmutbey arası hiç kesintisiz 130 sabitleyerek sürdüm. Sadece o aranın tüketimi 4,9lt/100km oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #373 : Haziran 27, 2021, 10:20:41 »
hybrid ile uzun dönem ortalamamız 6.0 litre , çoğunluk şehir içi ama motor ısınmadığından genelde çalışır durumda oluyor.

Uzun yolda resmen güçsüz. güç istendiğinde bataryayı bitiriyor sonra içten yanmalı sürekli devir çeviriyor. Arabanın gitmek istediği hızda gitmek ile sizin gitmek istediğiniz hız arasında yakıt çok fark ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #374 : Haziran 27, 2021, 10:55:33 »
Yaklaşık 7000km oldu ortalamayı sıfırlamadım. Bunun 1600km’si şehir dışı, gerisi yoğun istanbul trafiği. Ekranda yazan 4,3lt. Gerçekte pompa sapması ile 4,6lt falandır.

Uzun yolda güç istendiği yer derken kasıt nedir? Sürekli gazlama şeklinde gidiliyorsa zaten her araba yakar. Rampa çıkışlarda piller destek veriyor ama bittiğine rastlamadım henüz.

Dağlık alanları bilmiyorum ama benim için gayet iyi değerler. 1.2 veya 1.5 turbo benzinli arabayla 7000km ortalamamım 8lt altı olmazdı. Şehir içinde çok kalıyorum. 500-600lt yıllık benzin tasarrufum var. (15bin km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #375 : Haziran 28, 2021, 12:37:48 »
Yaklaşık 7000km oldu ortalamayı sıfırlamadım. Bunun 1600km’si şehir dışı, gerisi yoğun istanbul trafiği. Ekranda yazan 4,3lt. Gerçekte pompa sapması ile 4,6lt falandır.

Uzun yolda güç istendiği yer derken kasıt nedir? Sürekli gazlama şeklinde gidiliyorsa zaten her araba yakar. Rampa çıkışlarda piller destek veriyor ama bittiğine rastlamadım henüz.

Dağlık alanları bilmiyorum ama benim için gayet iyi değerler. 1.2 veya 1.5 turbo benzinli arabayla 7000km ortalamamım 8lt altı olmazdı. Şehir içinde çok kalıyorum. 500-600lt yıllık benzin tasarrufum var. (15bin km)

Diyorum acaba benim aracımda mı bir sorun var ? Bir video çekmeyi deneyim ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 398 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #376 : Haziran 28, 2021, 14:20:25 »
Forumda başka bir arkadaş daha vardı, yakıttan şikayet eden.. Ben sürüş karakteristiğinden olduğunu düşünüyorum tamamen.. Ben uzun süredir bakmadım uzun dönem ortalamasına ama  @Tansu  Kalafatoğlu (51740) ile benzer olduğunu tahmin ediyorum. Eğer çok kısa mesafe değilse ve dikkat ederek kullanırsam 3 lt rahat rahat yakalıyorum. Hatta geçen hafta maslaktan yeni havalanına gittim.. Trafik yoktu hiç.. 30 km, 30 dk da gitmişim.. 2,2 lt ile ..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2285 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #377 : Haziran 29, 2021, 01:16:25 »
Forumda başka bir arkadaş daha vardı, yakıttan şikayet eden.. Ben sürüş karakteristiğinden olduğunu düşünüyorum tamamen.. Ben uzun süredir bakmadım uzun dönem ortalamasına ama  @Tansu  Kalafatoğlu (51740) ile benzer olduğunu tahmin ediyorum. Eğer çok kısa mesafe değilse ve dikkat ederek kullanırsam 3 lt rahat rahat yakalıyorum. Hatta geçen hafta maslaktan yeni havalanına gittim.. Trafik yoktu hiç.. 30 km, 30 dk da gitmişim.. 2,2 lt ile ..
Fehmi bey merhabalar,
Sizin araçta bildiğim kadarıyla hybrit'ti 30 km yolu 30 dk'da gidebilmeniz için saatte 60 km/h ile gitmeniz lazımki hybrit sistem 60 km/h a kadar destekliyor ama sizin aracın bataryaları tam boş haldeydi herhalde ki 2.2 lt tüketim olmuş,yoksa dolu batarya ile 60 km/h da elektrik ile devam etmesi lazım,tabi yol şatları, rüzgar,yük oranları herşeyi değiştirir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #378 : Haziran 29, 2021, 02:35:18 »
Fehmi bey merhabalar,
Sizin araçta bildiğim kadarıyla hybrit'ti 30 km yolu 30 dk'da gidebilmeniz için saatte 60 km/h ile gitmeniz lazımki hybrit sistem 60 km/h a kadar destekliyor ama sizin aracın bataryaları tam boş haldeydi herhalde ki 2.2 lt tüketim olmuş,yoksa dolu batarya ile 60 km/h da elektrik ile devam etmesi lazım,tabi yol şatları, rüzgar,yük oranları herşeyi değiştirir.

Bataryalar dolu olsa ne degisir ki?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #379 : Haziran 29, 2021, 09:40:30 »
Bataryalar dolu olsa ne degisir ki?

30km’lik yolda hiçbir şeyi değişmez. 30km’yi 30dk’a giderken sistem her türlü şekilde karma sürüş yapar. 30km hızla benzinli motor da çalışabilir, 70km hızda çalışmaya da bilir.

Bu arada uzun yolda bir şey dikkatimi çekti. 113km hız ile giderken gaza basmasam bile benzinli motor çalışıyor genelde. Sınır 113 gibi yani. Altına inince gaz basmıyorsak benzinli motor çalışmıyor. Fakat bu sınırın çok nadir de olsa 117’lerde dolaştığını da gördüm. Ama genelde 113km/s