Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123710 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #340 : Nisan 08, 2021, 12:50:53 »
Volvo tüm araçlarında hız sınırını 180’e çekti. Elektrikli araçlarda menzil çok önemli. O yüzden hız sınırları da artacaktır. Bu arada rampa inişte 192’yi gördüm ben :) orada kaldı ibre

https://www.media.volvocars.com/tr/tr-tr/media/pressreleases/268578/artik-her-volvo-modelinde-180-kms-hiz-siniri-ve-care-key-yer-alacak
Yazilim ile koruma var gecemez,
%10 gosterge fazla gosteriyor, onu hesaplarsaniz sonuc cikar.
Veya telefon vb. ile uydudan takip edin farki gorursunuz
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #340 : Nisan 08, 2021, 12:50:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #341 : Nisan 08, 2021, 12:57:50 »
Corolla hybrid’de gps ile ekran arasında 2km fark var. O da hata payıdır. Eski kadranlı aracımda dediğiniz gibiydi. Tam hatırlamıyorum.

Düzeltme: Trafik kurallarına, hız limitlerine uyalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #342 : Nisan 19, 2021, 23:44:13 »
MAX hızı 180km/h olan bi araba,
Ve deutschland autobahn   :rofl:

Cupra Formentor VZ lease etttik.
245 ps sistem gücü. Benzin 150ps 1.4 litre.
Agustos'a gelmesi lazim
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #343 : Nisan 20, 2021, 10:39:55 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
11.13’te gaz veriyorum. Motor soğumuş biraz. İlk gaz vermemde benzinli motor yine az güç veriyor. Sonra toparlıyor. Aynı durum 11.35’te daha belirgin. Gaz veriyorum benzinli motor çalışıyor fakat 5kw üstünde güç üretmiyor. Pillere yükleniyoruz.
 

İçten yanmalı motorun çalışır çalışmaz hemen tam güce geçmemesi bir insana ne kadar mutluluk verebilir ? Bana veriyor. Biliyorum ki motor parametreleri tam yerine gelmeden yüke binmeyecek , motor sağlığı açısından çok güzel bir ayar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2890 kere teşekkür etti
  • 3252 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #344 : Nisan 20, 2021, 18:28:20 »
Önemli bilgiler veriliyor. Bazı yol koşullarına göre olası  durumların düşünülüp, buna göre çalışma programı oluşturulması beklenen ve doğru bir yaklaşım.

Başka bir yaklaşım daha sergileyelim. Araç stabil halde (gerek duruyor, gerek ise daha zorlayıcı şekilde yokuş kalkış destek sistemi aktif ve yokuşta kalkış durumu var), elektrik motoru ile kalkış yapılmakta iken, elektrik motoruna gaz pedalı vasıtası ile enerji (elektrik) gönderilecek ve motor sargılarından akım geçecek ve bir kuvvet oluşacaktır. Ancak belli bir süre araç tekerleri ve dolayısı ile elektrik motoru rotoru hareket etmediğinden, sargılarda oluşan akım hatları birbiri üstüne binecektir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #345 : Nisan 24, 2021, 21:05:03 »
Arkadaşlar 2021 Corolla Hybrid Flam X Pack aldım geçen hafta. Nelere dikkat etmem gerekir ve az yakıt harcamak için ne yapmam gerekir kısaca anlatırsanız sevinirim. Şuan 250 Km civarı yol yaptım ortalama 5.3 civarı tüketim var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #346 : Nisan 25, 2021, 00:01:17 »
Arkadaşlar 2021 Corolla Hybrid Flam X Pack aldım geçen hafta. Nelere dikkat etmem gerekir ve az yakıt harcamak için ne yapmam gerekir kısaca anlatırsanız sevinirim. Şuan 250 Km civarı yol yaptım ortalama 5.3 civarı tüketim var.

Hayırlı olsun. Başlangıç için güzel değer aslında.

Toyota hybrid araçlarınızla daha az yakıt tüketimi nasıl yapılır? Bunun için birkaç maddelik kurallarımız var.

- Sakin sürüşü her zaman benimseyelim. En önemli kriterimiz bu.

- Lastik basınçları ideal olmalı. Kapı içinde yazar. Lastikler soğukken kontrol edilmeli. Kapıda yazan değerlere uyulmalı. Düşük basınçlı lastikler tasarrufu azaltır. Yüksek basınç alt takımlara zarar verir ve güvenlik riski oluşturur.

- Pil fanını zaman zaman temizlemeli. Pillerin sıcaklığı arttıkça hem ömrü azalır hem performansı. Pil sıcaklığı şarj olurken bile çok önemlidir. Akım alıp verme ve voltaj kapasitesini etkiler.

- Trafiğin akışını izleyelim. En verimli yakıt tüketimi bu şekilde olur. Sürekli gaz/fren yaparak araç kullanmak yakıt tüketimi ciddi artırır. Kırmızı ışık görünce gaz pedalını bırakalım. Önümüzdeki araç yavaşlayacaksa gaz pedalını bırakalım. İleride duracaksak veya dönüş yapacaksak gaz pedalını bırakıp durmaya çalışalım. Bunun gibi trafiği önceden sezme hareketleri çok önemli. Gaz pedalını bırakınca araç hızlı yavaşlar. Eğer mesafe uzunsa, ekrandaki şarj mavi tüp sıfır olana kadar basalım ve aracın enerji harcamadan süzülmesine yardımcı olalım

- Bataryaları 4 diş ve üstünde tutmaya gayret edelim. Ekrandaki batarya seviyesi tam yüzde değeri vermiyor. Yani batarya %50 iken bazen 3 diş bazen 4 diş olabiliyor. Ama bizler tasarruflu kullanmak için bataryaları sonuna kadar bitirmemeliyiz. Motor sadece pilleri doldurmak için çalışmamalı. Araç yüke bineceği zaman bunu benzinli motorla yapmak daha doğru. Yani kalkışları 25km civarı hıza kadar elektrik motoruyla, daha sonrasında hızlanmayı benzinli motorla devam ettirmek doğru olandır. Rampa çıkılacaksa bunu benzinli motorla yapmak daha doğrudur. İleride yavaşlayacaksanız ayağı gazdan çekmek gerek. Eğer daha uzun sürede yavaşlayacaksanız süzülmek gerek. Süzülmek ne demek? Ne şarj oluyor ne de pillerden destek geliyor durumu süzülmektir. Ayağınızı hafif gaza basarak bunu sağlayabilirsiniz.

- Frenleme mesafelerimizi uzatalım. Klasik araçlarda kısa mesafe freni balata ömrü açısından iyidir. Fakar hybrid arabalarda belli bir miktara kadar olan frenleme balatalar ile olmaz. Jeneratör ile frenleme yapılırken elektrik üretip pillerinizi doldurursunuz. Eğer sert fren yapıp kısa mesafede durursanız, pillerin anlık akım alma kapasitesinin üstüne çıkarsınız ve pilleri yeteri kadar dolduramazsınız. O yüzden araçlarınızda 10km/s’ti aşmayacak şekilde durmaya çalışın. Fakat bu demek değildir ki trafiği tehlikeye sokun. Her önerimiz trafik kuralları içinde olmalı.

- Gerek olmadıkça far, ısıtıcı, sis farı, iç lamba, klima, cam rezidans gibi şeyleri kullanmamak tasarrufu artırır. Özellikle arabayı ısıtmak için benzinli motorunuz sürekli çalışır. Eğer sorun yaşamıyorsanız kısa mesafelerinizde ısıtıcı kullanmayın. Kullanacaksanız klima ile birlikte oda sıcaklığında eco modunda çalıştırın. Düşük fanda çalışmalı ve arabada sadece siz varsanız ayarlardan tek kişi fan düğmesine basın. Hatta 60 liralık a101’de satılan piranha ısıtıcı çok daha tasarrufludur. Benzin motoru ısıtmak yerine koltuk ısıtıcı kullanabilirsiniz

- Kalkışları elektrikli motoruyla yapmak tasarrufu artırır. Sakin kalkışlar yapmaya her zaman özen gösterelim.

Birkaç Sürüş Örneği Verelim;

- Önünüzde iniş yönlü rampa varsa daha öncesinde elektrik motorlarına geçip benzinli motoru kapatalım. Rampa başına kadar süzülerek gelmek tasarrufu artırır. Nasılsa rampa inişte pilleriniz dolacak.

- B modunu köy, yayla, dağ, çok dik rampa gibi inişlerin haricinde kullanmayalım. B modu sadece motor freni için kullanılmalı. Rampa inişlerde daha fazla elektrik üretmek istiyorsanız D konumda hafif frenle iniş yapın. Maksimum pil doldurma eylemi yapmış olursunuz.

- Pulse & Glide tekniğimiz var. Teknik esasen biraz zahmetli ama tasarrufu %20 artırır. Sabit hızla gitmek elbette tasarruf yaptırır. Ama pulse glide ile daha fazla tasarruf yapılır. Basitçe anlatmak gerekirse, 50 ile gideceğimiz yolda hızımızı sakince 60’a çıkarıyoruz. Akabinde ayağımızı gazdan çekip benzinli motoru kapatıyoruz. Hemen gaza çok az bir miktar basıp, süzülüyoruz. Yani pillerden tekerlere sarı renkli ok olmayacak, tekerlerden de pillere yeşil renkli ok olmayacak kadar gaza dokunuyoruz. Böylece araç boştaymış gibi gidiyor. Hızımız 40 olunca gaza basıyoruz ve benzinli motor ile tekrar 60’a gelip aynı döngüyü başlatıyoruz. Hızlanırken motor devrini 2000 civarı tutmak verimi çok artırır. Çünkü unutmayın, motor en verimli bu devirlerde güç üretir.

- Şehir içinde en verimli en tasarruflu seyir hızı  50km/s civarıdır. Uzun yolda 80-90km hızlar en verimlidir ama bu size bağlı. O kadar yavaş gidemem derseniz sizin tercihiniz olur tabi. 90-100km/s üstü hızlarda rüzgar direnci çok fazla artar. Pulse glide tekniğini uzun yolda da kullanabilirsiniz.

- Aracın motorunu ısıtmak için beklemeyin. Sakin bir sürüşle motor bir nebze ısınana kadar sakin sürün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #347 : Nisan 25, 2021, 13:57:33 »
Çok teşekkürler oldukça güzel bir tanlatım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #348 : Nisan 27, 2021, 22:40:47 »
Bugün obdlink’i arkadaşın 2015 hybrid yaris’ine taktık ve biraz kullandım. İlk dikkatimi çeken şey başlangıçta yaris’te de akü voltajının çok hızlı düşmesi oldu. Corolla’da da aynısı oluyor. Bağlantı kurulunca aracı çalıştırmadan saniyeler içinde voltaj 12,4’ten 11,5’a düşüyor. Arabayı çalıştırmasak daha da düşer.

Diğer dikkatimi çeken şey ise rejenere frenleme. Corolla’da hybrid asistant’taki fren tablosunu yeşil yapabilmek için oldukça hassas olunması gerekirken yaris’te daha sert frenlerde bile yeşil tablo bozulmuyor. Şarj alıp verme kapastesi daha farklı aralıkta

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #349 : Nisan 27, 2021, 23:32:10 »

Diğer dikkatimi çeken şey ise rejenere frenleme. Corolla’da hybrid asistant’taki fren tablosunu yeşil yapabilmek için oldukça hassas olunması gerekirken yaris’te daha sert frenlerde bile yeşil tablo bozulmuyor. Şarj alıp verme kapastesi daha farklı aralıkta

Maksimum batarya dolumu için ne kadar fren yapmamız gerekyor ? yani fren gücünün tamamını bataryaya doldurabilmek için corollada ne ölçüde fren kuvveti uygulamalıyız ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #350 : Nisan 28, 2021, 19:25:42 »
Maksimum batarya dolumu için ne kadar fren yapmamız gerekyor ? yani fren gücünün tamamını bataryaya doldurabilmek için corollada ne ölçüde fren kuvveti uygulamalıyız ?

Max 10km/s fren ile tamamen rejenere fren yapılıyor diye okumuştum bir yerde. Daha fazlasında balata artı jeneratör. Sizde hybrid asistant vardı sanırım.

Bu arada arkadaşımın 2015 yaris’inde bu olay farklı. Daha az hassas davransanız da frenlemede rejenerasyon daha fazla oluyor. 4. Nesil hybridlerde neden bu kadar hassas acaba. Ben hybrid asistant’tan bakıyorum. Çoğunlukla rejenere fren için epey hassas olmak gerekirken yaris’te daha umursamaz sürseniz bile rejenere fazla oluyor. 4.nesilde bunun olmaması için aklıma gelem tek şey pil sağlığını korumak için olması.

————

arkadaşımın 1.5 motor 55bin km’de 2015 model 3.jenerasyon hybrid yaris’i var. Mevcut 6,5ah nimh pilleri var ve araç bunun sadece %40’lık dilimini kullanılabiliyor. Yani batarya %40 altına inmiyor ve %80 üstüne çıkmıyor. Dolayısıyla toyota bize kullanımda 2,6ah’lık alan veriyor. Bunlar bilinen şeyler.
 
Bugün pil testimizde bazı hücrelerde deformasyonun başladığını gördük fakat bu ilk seviye ile sınırlı. Tek hücrede 0.49’luk voltaj farkı ise ikinci seviyede. Seviyeler şöyle belirlenmiş.
 
0.20V = 100% acceptable efficiency
0.45V = 75% acceptable efficiency
0.70V = 50% acceptable efficiency
0.95V = 25% acceptable efficiency
1.20V = 0% acceptable efficiency
 
6,5ah’lık batarya kapasitesi tahmini olarak 5,46ah’a düşmüş. Kısacası piller %85 kapasiteye düşmüş. Fakat başta belirttiğim gibi toyota bu kapasitenin bize 2,6ah kullanımına izin veriyordu. Dolayısıyla ticari bir olay var. Toplam kapasite 2,6ah’ın altına düşmedikçe biz bunun handikapını yaşamıyoruz. Aracımız aynı tasarrufta gitmeye devam ediyor. Yani bu araç en az 15 sene sorun yaşatmadan kullanılabilir.
 
değişim bugünkü fiyatla 2000-2250$  Yani senelik 1200₺ pil gideri var. Fakat bakımları diğer araçlardan daha seyrek ve disk balata değişimi olmadığı için buradan avantajı var. Motor yarı yarıya daha az çalışıyor. Ve yakıt tasarrufu yoğun şehir içi trafikte senelik 2000₺. Muadil bir araca göre gayet tasarruflu.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #351 : Nisan 28, 2021, 20:37:18 »
Max 10km/s fren ile tamamen rejenere fren yapılıyor diye okumuştum bir yerde. Daha fazlasında balata artı jeneratör.
Saniyede 10 km/h yavaşlama sonucu geri kazanacağınız enerji hangi hızda olduğunuza bağlı değişkendir. Yani 100km/h hızdan 80km/h hıza düşerken gerekli olan enerji, 60km/h hızdan 40'a düşerkenki enerjiden çok daha fazladır. Hatta 60km/h hızdan 0 a düşeceğiniz enerjiye eşittir. Yani 100km/h hızdan yaptığınız fren ile 80km/h hıza düşerken geri kazanımınız, 60km/h hızla giden aracı durdurma sırasında geri kazanacağınız enerjiye eşittir. Bu nedenle her hızda saniyede 10km/h yavaşlama aynı miktarda enerji barındırmaz.

Ayrıca CCL(Charge Current Limit) denilen akülerin o anki sıcaklık ve doluluk miktarına bağlı şarj olma limiti de freninizin rejenere mi balata mı olduğunda esas etkendir. Bu nedenle net bir şekilde şu miktarda fren ile şu kadar şarj olur diyemiyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #352 : Nisan 28, 2021, 22:30:05 »
Saniyede 10 km/h yavaşlama sonucu geri kazanacağınız enerji hangi hızda olduğunuza bağlı değişkendir. Yani 100km/h hızdan 80km/h hıza düşerken gerekli olan enerji, 60km/h hızdan 40'a düşerkenki enerjiden çok daha fazladır. Hatta 60km/h hızdan 0 a düşeceğiniz enerjiye eşittir. Yani 100km/h hızdan yaptığınız fren ile 80km/h hıza düşerken geri kazanımınız, 60km/h hızla giden aracı durdurma sırasında geri kazanacağınız enerjiye eşittir. Bu nedenle her hızda saniyede 10km/h yavaşlama aynı miktarda enerji barındırmaz.

Ayrıca CCL(Charge Current Limit) denilen akülerin o anki sıcaklık ve doluluk miktarına bağlı şarj olma limiti de freninizin rejenere mi balata mı olduğunda esas etkendir. Bu nedenle net bir şekilde şu miktarda fren ile şu kadar şarj olur diyemiyoruz.

Doğrudur. Her hızdaki rejenerasyon enerji üretimi farklı oluyor ama demek istediğim yavaşlama ivmesi. Bence frenlemenin neyle olacağı konusunda ilk öncelik güvenliktir. Sonrasında akım limitleri gelir. Ama izlenim olarak akım alma kapasitesinin altında olup frenlemeyi daha çok balatalar ile yapılması durumunu sürekli görüyorum.

Misal, rampadan frenle inerken 15kw şarj  rejenere enerji durumunda, rejenere fren fazla iken, 2 sn sonra 12kw ile şarjda, balata ile frenin fazla olduğu durumlar çok oluyor.

Videonun 4.40 anındaki durum gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #353 : Mayıs 02, 2021, 19:20:26 »
Pil ömrü ile ilgili bir konuda bilgi arıyorum. Hibrit araçlardaki Nimh piller çok fazla değişikliğe uğramadı fakat pil yönetim sistemleri gelişti. Corolla hybrid’de batarya doluluğunu %80 üstünde ve %37 altında hiç görmedim. Bunun anlamı tam olarak nedir? Yani 6,5ah kapasitedeki batarya bize ilk başta yaklaşık %40’lık kullanım alanı sunuyor. Yani 2,6ah kadarını kullanıyoruz. Peki km arttıkça zaman geçtikçe bu oran sabit midir? Yoksa pil yönetimi, düşen pil kapasitesine rağmen yakıt tüketiminin etkilenmemesi için 2,6ah’lık kapasiteyi sabit tutmaya mı çalışır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #354 : Mayıs 02, 2021, 20:47:35 »
%30 un altını kullanmaya asla izin vermiyor, o bölge marş için rezerve.
Kullanılmayan üst bölge için birsey diyemem.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #355 : Mayıs 02, 2021, 20:53:17 »
Pil ömrü ile ilgili bir konuda bilgi arıyorum. Hibrit araçlardaki Nimh piller çok fazla değişikliğe uğramadı fakat pil yönetim sistemleri gelişti. Corolla hybrid’de batarya doluluğunu %80 üstünde ve %37 altında hiç görmedim. Bunun anlamı tam olarak nedir? Yani 6,5ah kapasitedeki batarya bize ilk başta yaklaşık %40’lık kullanım alanı sunuyor. Yani 2,6ah kadarını kullanıyoruz. Peki km arttıkça zaman geçtikçe bu oran sabit midir? Yoksa pil yönetimi, düşen pil kapasitesine rağmen yakıt tüketiminin etkilenmemesi için 2,6ah’lık kapasiteyi sabit tutmaya mı çalışır?
Bildiğim kadarıyla NiMh pillerin %100 %0 arası gidip gelmesi ömürlerini kısaltan en önemli faktör bu nedenle hibrit araçlarda bu oranı mümkün olduğu kadar %50-60 civarlarında tutmak aslında pil ömrü açısından en iyisi. Dediğiniz olayı ben de gözlemledim. bendeki corollada %80 ve %34 dışına çıkmadı. Kapasite olarak da tabi ki %40-50 civarı bir serbestlik var kullanabildiğimiz. Tabi kapasiteyi %100 kullanmak, plug-in hibrit ya da elektrikli olmadığı için çok da önemli değil, sonuçta menzil limiti gibi bir derdimiz yok o yüzden pilin düşük kapasiteli olarak kullanılıyor olmasına ben açıkçası pek takılmıyorum. Esas çok yokuş inişlerde  rejenere ile %80 i geçemediğinden motor freni devreye giriyor ve enerji boşa harcanıyor. Bir tek bu noktada yakıt sarfiyatı artıyor. Bunun dışında zaten hibrit sistem iki motoru da aynı anda çalıştırdığı için sadece elektrik modu sessiz olunması gereken durumlar hariç pek bir anlam ifade etmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '20
  • 146 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #356 : Mayıs 02, 2021, 20:57:22 »
Max 10km/s fren ile tamamen rejenere fren yapılıyor diye okumuştum bir yerde. Daha fazlasında balata artı jeneratör. Sizde hybrid asistant vardı sanırım.

Bu arada arkadaşımın 2015 yaris’inde bu olay farklı. Daha az hassas davransanız da frenlemede rejenerasyon daha fazla oluyor. 4. Nesil hybridlerde neden bu kadar hassas acaba. Ben hybrid asistant’tan bakıyorum. Çoğunlukla rejenere fren için epey hassas olmak gerekirken yaris’te daha umursamaz sürseniz bile rejenere fazla oluyor. 4.nesilde bunun olmaması için aklıma gelem tek şey pil sağlığını korumak için olması.

————

arkadaşımın 1.5 motor 55bin km’de 2015 model 3.jenerasyon hybrid yaris’i var. Mevcut 6,5ah nimh pilleri var ve araç bunun sadece %40’lık dilimini kullanılabiliyor. Yani batarya %40 altına inmiyor ve %80 üstüne çıkmıyor. Dolayısıyla toyota bize kullanımda 2,6ah’lık alan veriyor. Bunlar bilinen şeyler.
 
Bugün pil testimizde bazı hücrelerde deformasyonun başladığını gördük fakat bu ilk seviye ile sınırlı. Tek hücrede 0.49’luk voltaj farkı ise ikinci seviyede. Seviyeler şöyle belirlenmiş.
 
0.20V = 100% acceptable efficiency
0.45V = 75% acceptable efficiency
0.70V = 50% acceptable efficiency
0.95V = 25% acceptable efficiency
1.20V = 0% acceptable efficiency
 
6,5ah’lık batarya kapasitesi tahmini olarak 5,46ah’a düşmüş. Kısacası piller %85 kapasiteye düşmüş. Fakat başta belirttiğim gibi toyota bu kapasitenin bize 2,6ah kullanımına izin veriyordu. Dolayısıyla ticari bir olay var. Toplam kapasite 2,6ah’ın altına düşmedikçe biz bunun handikapını yaşamıyoruz. Aracımız aynı tasarrufta gitmeye devam ediyor. Yani bu araç en az 15 sene sorun yaşatmadan kullanılabilir.
 
değişim bugünkü fiyatla 2000-2250$  Yani senelik 1200₺ pil gideri var. Fakat bakımları diğer araçlardan daha seyrek ve disk balata değişimi olmadığı için buradan avantajı var. Motor yarı yarıya daha az çalışıyor. Ve yakıt tasarrufu yoğun şehir içi trafikte senelik 2000₺. Muadil bir araca göre gayet tasarruflu.





Fren balatasi ve disk degisiminin gerekmemesi hk.da yazdiklariniz dikkatimi cekti. Mumkunse bu konuyu ve fren sistemini biraz daha detayli anlatabilir misiniz?
SAFETY FIRST

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #357 : Mayıs 02, 2021, 21:24:43 »
Fren balatasi ve disk degisiminin gerekmemesi hk.da yazdiklariniz dikkatimi cekti. Mumkunse bu konuyu ve fren sistemini biraz daha detayli anlatabilir misiniz?
Elektrik motorunu aynı zamanda jenaratör olarak kullanıp, frenleme esnasında hem yavaşlama yapılıyor hem de pil şarj ediliyor. Diğer taraftan araçta geleneksel balata-disk fren sistemi de mevcut. Ani fren yaparsanız, balata devreye girip çok daha hızlı bir şekilde frenleme yapabiliyorken, hafif frenlemelerde balatalar hiç devreye girmiyor böylelikle balata yıpranması minimize edilmiş oluyor. Yani donanım olarak geleneksel balata ve disk mevcut. Farklı bir şey yok. Farklı olan ise elektrik motorunu jeneratör olarak kullanıp yavaşlamak var. Bu da balatanın ömrünü uzatan bir şey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #358 : Mayıs 02, 2021, 23:57:00 »
Bildiğim kadarıyla NiMh pillerin %100 %0 arası gidip gelmesi ömürlerini kısaltan en önemli faktör bu nedenle hibrit araçlarda bu oranı mümkün olduğu kadar %50-60 civarlarında tutmak aslında pil ömrü açısından en iyisi. Dediğiniz olayı ben de gözlemledim. bendeki corollada %80 ve %34 dışına çıkmadı. Kapasite olarak da tabi ki %40-50 civarı bir serbestlik var kullanabildiğimiz. Tabi kapasiteyi %100 kullanmak, plug-in hibrit ya da elektrikli olmadığı için çok da önemli değil, sonuçta menzil limiti gibi bir derdimiz yok o yüzden pilin düşük kapasiteli olarak kullanılıyor olmasına ben açıkçası pek takılmıyorum. Esas çok yokuş inişlerde  rejenere ile %80 i geçemediğinden motor freni devreye giriyor ve enerji boşa harcanıyor. Bir tek bu noktada yakıt sarfiyatı artıyor. Bunun dışında zaten hibrit sistem iki motoru da aynı anda çalıştırdığı için sadece elektrik modu sessiz olunması gereken durumlar hariç pek bir anlam ifade etmiyor.

Aslında sormak istediğim kapasiteyi neden tam olarak kullanmadığımız değil de 10 sene sonraki durum. Bazı yorumlarda yakıt sarfiyatının uzun süre değişmeyeceği ve pil ömrünün son zamanına kadar yakıt sarfiyatının aynı kalacağı yönünde şeyler yazılmış. Yani yakıt sarfiyatımız pillerin ömrünün azalışına oranla sürekli yükselir mi? Yoksa pil ömrü %50 azalana kadar sarfiyat etkilenmez ve daha ilerisinde sarfiyat artar mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #359 : Mayıs 03, 2021, 00:42:19 »
Aslında sormak istediğim kapasiteyi neden tam olarak kullanmadığımız değil de 10 sene sonraki durum. Bazı yorumlarda yakıt sarfiyatının uzun süre değişmeyeceği ve pil ömrünün son zamanına kadar yakıt sarfiyatının aynı kalacağı yönünde şeyler yazılmış. Yani yakıt sarfiyatımız pillerin ömrünün azalışına oranla sürekli yükselir mi? Yoksa pil ömrü %50 azalana kadar sarfiyat etkilenmez ve daha ilerisinde sarfiyat artar mı?
Bence yakıt sarfiyatı pillerin kapasitesiyle ilgili değil ama pillerdeki şarj-deşarj verimi ile ilgili. Yani normalde pili doldururken belli bir kayıp oluşuyor, bildiğim kadarıyla %20 civarı bir kayıp. Yani dolduruğunuz enerjinin %80 ini ancak geri kullanabiliyorsunuz. Bu kayıp pilleri ısıtıyor. Bu kayıp oranı, yaşlanmış pillerde %20 civarından %30'lara hatta 40 lara çıkıyor diye biliyorum. Bu da şarj ettiğiniz miktarın ancak %70 hatta %60 kısmını geri kullnabiliyorsunuz ve toplamda az da olsa yakıt sarfiyatını artması anlamına geliyor. Tabi bu oran kaç yılda %20 den %40 lara çıkar bence asıl kritik soru bu.(pil sıcaklığına,doldur-boşalt sayısınıa, akıma vs çok bağlı bu) Bu süre zarfında kapasite azalsa bile verim düşmediği sürece yakıt sarfiyatı da artmayacaktır ama bence verim düşüşü mutlaka olacaktır.