Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla Hybrid  (Okunma sayısı 123375 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #320 : Mart 29, 2021, 20:43:44 »
Bugün enteresan bir durum oldu. Konunun da üstüne geldi. Ready konumuna gelip 1dk aracı çalıştırdım. Motor zaten çok soğuk değildi. %42 pil doluydu. Hareket ettim. 100m sonra durdum stop ettim. Sonra yine ready yapıp hareket ettim. Benzinli motor çalışmadı önce. Elektrikle gittim. Hafif rampa çıkış vardı, gaz verdim benzinli çalıştı. 200m sonra düze çıktım ve rampa aşağı indim. Hem de epey yokuş bir yerden indim. Bu süreçte benzinli motor s2 pozisyonunda sıcak olmasına rağmen kapanmadı. O 200m hafif yokuşta benzinli motor çalışmasına rağmen gaz pedala çok basmadığım için elektrik motorla gitti. Piller azaldı tabi. Yokuş aşağı frenle dik rampa inmeme rağmen motor kapanmadı. Şarj %47 oldu da en son kapandı. Sinir oldum. Bunun sebebi ne ki? Sıcak motor, şarj az değil rampa iniyorum ama benzinli motor çalışıyor

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #320 : Mart 29, 2021, 20:43:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #321 : Mart 29, 2021, 21:08:57 »
Bugün enteresan bir durum oldu. Konunun da üstüne geldi. Ready konumuna gelip 1dk aracı çalıştırdım. Motor zaten çok soğuk değildi. %42 pil doluydu. Hareket ettim. 100m sonra durdum stop ettim. Sonra yine ready yapıp hareket ettim. Benzinli motor çalışmadı önce. Elektrikle gittim. Hafif rampa çıkış vardı, gaz verdim benzinli çalıştı. 200m sonra düze çıktım ve rampa aşağı indim. Hem de epey yokuş bir yerden indim. Bu süreçte benzinli motor s2 pozisyonunda sıcak olmasına rağmen kapanmadı. O 200m hafif yokuşta benzinli motor çalışmasına rağmen gaz pedala çok basmadığım için elektrik motorla gitti. Piller azaldı tabi. Yokuş aşağı frenle dik rampa inmeme rağmen motor kapanmadı. Şarj %47 oldu da en son kapandı. Sinir oldum. Bunun sebebi ne ki? Sıcak motor, şarj az değil rampa iniyorum ama benzinli motor çalışıyor

bazen bana da oluyor , ekranda sadece elektrik harcadığını söylüyor. içten yanmalı motor eko nun ortasını geçmeyince 1000 devir de çakılı kalıyor. Fakat ilk başta stop edip pille giderken sonradan böyle bir hamle yapması mantıksız geliyor.  ( belki ısınma için demiştim ve klima ile alakası olmadığını kesin anladım. )

mg1 kilidi için kaç ohm direnç lazımsa, nereye konulacak takmaya, şuanda içten yanmalının devirini sınırlamaya hazırım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #322 : Mart 29, 2021, 21:10:35 »
Bugün enteresan bir durum oldu. Konunun da üstüne geldi. Ready konumuna gelip 1dk aracı çalıştırdım. Motor zaten çok soğuk değildi. %42 pil doluydu. Hareket ettim. 100m sonra durdum stop ettim. Sonra yine ready yapıp hareket ettim. Benzinli motor çalışmadı önce. Elektrikle gittim. Hafif rampa çıkış vardı, gaz verdim benzinli çalıştı. 200m sonra düze çıktım ve rampa aşağı indim. Hem de epey yokuş bir yerden indim. Bu süreçte benzinli motor s2 pozisyonunda sıcak olmasına rağmen kapanmadı. O 200m hafif yokuşta benzinli motor çalışmasına rağmen gaz pedala çok basmadığım için elektrik motorla gitti. Piller azaldı tabi. Yokuş aşağı frenle dik rampa inmeme rağmen motor kapanmadı. Şarj %47 oldu da en son kapandı. Sinir oldum. Bunun sebebi ne ki? Sıcak motor, şarj az değil rampa iniyorum ama benzinli motor çalışıyor
Benzer durum bende de oldu. Aküye yüklendikten sonra, pil değeri ani düşüyor ve sonrasında sistem pili %40larda bırakmak istemiyor. belli bir süre şarj için çalıştırıyor. Bende de 47-48 civarına kadar şarj için açıyor. Hatta bende daha ilginci oldu, sizin rotaya benzer bir rotada, önce elektrik modda tırmandım(16:29:57'ye kadar olan bölüm). Sonrası yokuş aşağı inerken motor çalışmadı ama pil akımı yön değiştirdi. (yani artık pile akım gitmeye başladı) ama pil seviyesi bir türlü yükselmedi. azalmaya devam etti. 16:31 civarı pil değeri ancak yükselmeye başladı. Yani pil değeri göstergesinde bir histerisis (gecikme) söz konusu olabilir. Yani okuduğğumuz değer gecikmeli geliyor olabilir.


Mesaj Birleştirildi: Mart 29, 2021, 21:13:46
bazen bana da oluyor , ekranda sadece elektrik harcadığını söylüyor. içten yanmalı motor eko nun ortasını geçmeyince 1000 devir de çakılı kalıyor. Fakat ilk başta stop edip pille giderken sonradan böyle bir hamle yapması mantıksız geliyor.  ( belki ısınma için demiştim ve klima ile alakası olmadığını kesin anladım. )

mg1 kilidi için kaç ohm direnç lazımsa, nereye konulacak takmaya, şuanda içten yanmalının devirini sınırlamaya hazırım :)
Motor state'ler arası geçiş öncesi idle check yapıyor. Yani rölanti kontrolü. s3'ten s4'e geçerken 1000 devirde rölanti kontrolü yaptığı an denk gelmiştir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #323 : Mart 30, 2021, 19:58:35 »
Şarj yüzdesini nereden görüyorsunuz? Benim tek görebildiğim 8 dişli bir batarya ikonu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #324 : Mart 30, 2021, 20:12:22 »
Şarj yüzdesini nereden görüyorsunuz? Benim tek görebildiğim 8 dişli bir batarya ikonu.
Obd adaptörü var. Uygulama üzerinden görüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #325 : Nisan 02, 2021, 18:48:17 »
Hybrid asistant ekibi bir videoda şundan bahsetti. Ama ben tam anlamadım. Olayı anladım da neden böyle bir şey yaptıklarını anlamadım. Devri 2000’de tutup elektrik motoruyla hızlanmak daha mı verimli oluyor? Acaba motor gücünü teker yerine jeneratöre mi yönlendirmişler çözemedim. Ayrıca hibritlerde rubber band etkisi yok diye biliyorum

We've been quiet lately because we were working on something big.
Everybody knows the infamous "rubber-band" effect of the Toyota eCVT system.
With some clever programming of the car ECUs, we've been able to fix it.
Have a look at the attached video:
The car is accelerating but when the petrol engine goes to 2000 RPM, it won't increase any further and additional power is provided by the HV battery.
The result is the complete removal of the "rubber-band" effect and a sensible additional electric boost.
We called it "E-Turbo".
Before publishing this update, it's mandatory to test it thoroughly and extensively, so we are searching for candidates willing to verify it on their own car.
Candidates can reply to this message or write to hybridassistant@gmail.com.
Selection ends next Thursday.


1 nisan şakasıymış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #326 : Nisan 03, 2021, 15:38:26 »
1 nisan şakasıymış.

Türkiye’de eşek şakası deniyor buna 😁😁😁

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #327 : Nisan 05, 2021, 12:24:31 »
İlk videom. Kışlık lastikler 34psi. 60 derece motor başlangıç sıcaklığı. Dış sıcaklık 10-12 derece. Neredeyse dura kalka ilerlediğim rampa çıkış anları ile 2.2lt/100km performansı.




Mesaj Birleştirildi: Nisan 05, 2021, 12:51:11
Tecrübe ettiğim kadarıyla aracı çalıştırdığımız zaman gaza basıp benzinli motoru hemen devreye alınca ve 30-40sn bekleyip hareket edince, geçen bahsettiğim, rampa inerken benzinli motoru gereksiz yere çalıştırma problemi yaşanmıyor. Araç benzinli motorun ilk çalışmasında tekerlere güç vermediği zaman bile olsa çalışmaya devam ediyor. Hatta benzinli motor çalışsa bile özellikle hafif yokuşlarda pilleri kullanarak gereksiz yere pilleri bitiriyor. Akabinde pilleri doldurmak için çalışıyor. Mesela rampa aşağı çalışması gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #328 : Nisan 05, 2021, 13:34:06 »
Tecrübe ettiğim kadarıyla aracı çalıştırdığımız zaman gaza basıp benzinli motoru hemen devreye alınca ve 30-40sn bekleyip hareket edince, geçen bahsettiğim, rampa inerken benzinli motoru gereksiz yere çalıştırma problemi yaşanmıyor. Araç benzinli motorun ilk çalışmasında tekerlere güç vermediği zaman bile olsa çalışmaya devam ediyor. Hatta benzinli motor çalışsa bile özellikle hafif yokuşlarda pilleri kullanarak gereksiz yere pilleri bitiriyor. Akabinde pilleri doldurmak için çalışıyor. Mesela rampa aşağı çalışması gibi.
OO Hayırlı olsun, OBDlink gelmiş. Şimdi daha çok ve etkin şekilde tecrübelerimizi paylaşabiliriz.

Benzinli motoru mümkün olduğu kadar güç altındayken çalıştırmak verim açısından önemli. ilk çalışmada duruyorken çalışması, ya da yokuş aşağı inişlerde çalışması, her ikisi de verimsiz. Pil %40 civarına indiği an her halükarda benzin motoru çalışıyor ve 47-48 lere kadar kapanmıyor. Yavaş trafikte, ya da yokuş aşağı iniçlerde bu duruma düşmemek için, mümkünse öncesinde şarjı yüksek tutmak iyi olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #329 : Nisan 05, 2021, 13:40:44 »
2.2 çok iyi bir değer. Tebrikler. motor sıcak olmasa tahminim 4 litre civarı bir ortalama ile seyehat edecektiniz.

Benzinli motoru ısıtmak için çalıştırılmasını bekliyor. çalışınca yüke bindiğinden kısa sürede ısınıyor. pil ile gidebilecekken kesinlikle benzin harcamıyor.  Motor ısınıncaya kadar yüksek devir çevirmiyor. hızlanana kadar devir yükselmiyor.

Aslında arka planda epeyce bir iş yapıyor , düşünülmüş ve mükemmel çalışan bir sistem yaratmışlar. Bu nedenle , bunları bildiğimden arabanın eksileri gözüme batmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #330 : Nisan 05, 2021, 14:58:36 »
OO Hayırlı olsun, OBDlink gelmiş. Şimdi daha çok ve etkin şekilde tecrübelerimizi paylaşabiliriz.

Benzinli motoru mümkün olduğu kadar güç altındayken çalıştırmak verim açısından önemli. ilk çalışmada duruyorken çalışması, ya da yokuş aşağı inişlerde çalışması, her ikisi de verimsiz. Pil %40 civarına indiği an her halükarda benzin motoru çalışıyor ve 47-48 lere kadar kapanmıyor. Yavaş trafikte, ya da yokuş aşağı iniçlerde bu duruma düşmemek için, mümkünse öncesinde şarjı yüksek tutmak iyi olabiliyor.

Katılıyorum. Benim güzergahın başında hafif rampa çıkış var. Sonra epey iniş var. Yokuş çıkışa kadar elektrikle gidiyorum. Yokuşta benzinli motor çalışıyor. Ve iniş boyunca çalışır durumda kalıyor. Sevmiyorum bu olayı.

Ama dediğiniz gibi piller dolu kalsa inişte benzinli motor çalışmaz. Her zaman dolu bırakamıyoruz.

Pazarları yasak kalksın, detaylı video çekeceğim.

2.2 çok iyi bir değer. Tebrikler. motor sıcak olmasa tahminim 4 litre civarı bir ortalama ile seyehat edecektiniz.

Benzinli motoru ısıtmak için çalıştırılmasını bekliyor. çalışınca yüke bindiğinden kısa sürede ısınıyor. pil ile gidebilecekken kesinlikle benzin harcamıyor.  Motor ısınıncaya kadar yüksek devir çevirmiyor. hızlanana kadar devir yükselmiyor.

Aslında arka planda epeyce bir iş yapıyor , düşünülmüş ve mükemmel çalışan bir sistem yaratmışlar. Bu nedenle , bunları bildiğimden arabanın eksileri gözüme batmıyor.

Motor soğuk olsa dediğiniz gibi tüketim fazla çıkardı. Artık güzergaha göre plan yapıyorum. Kesinlikle güç gerektiren durumlarda benzinli motoru kullanıyorum. Pilleri %50-55 üstü tutmak daha fazla tasarruf yaptırıyor. Motorun verimini de yüksek tutmaya çalışıyorum. Yüksüz sürüşlerde verim kırmızı ve turuncu oluyor hep.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 05, 2021, 15:41:31
@Sedat CANLI (50858) aracı çalıştırıp benzinli motoru çalıştırıp 30sn bekleyip hareket edince %47-48’lere kadar pil dolumu için beklemiyor hocam. Ama direkt yola çıkıp da ilk benzinli motor çalışmasında bekliyor. Ben o yüzden ready yapıp benzinli motoru çalıştırıp 30sn bekleyip hareket etmeye başladım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 88 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #331 : Nisan 05, 2021, 20:12:38 »
aracı çalıştırıp benzinli motoru çalıştırıp 30sn bekleyip hareket edince %47-48’lere kadar pil dolumu için beklemiyor hocam. Ama direkt yola çıkıp da ilk benzinli motor çalışmasında bekliyor. Ben o yüzden ready yapıp benzinli motoru çalıştırıp 30sn bekleyip hareket etmeye başladım
Doğrudur. Araç ilk çalıştığında 30 saniye beklediğinizde hiç yük binmiyor. Yük  binmediği için uzun çalıştırmıyor olabilir. Aslında bu şekilde daha az verimli. Yola çıksanız daha verim artar. malum yük biner. Ancak çok da yüklenmemek lazım pili çok zorlamamak lazım. Ben en iyisi park etmeden önce %60 a çıkarmaya çalışıyorum. HA'da ideal doluluk oranı %60 diye gösteriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #332 : Nisan 05, 2021, 22:14:21 »
Bugün çok bariz yaşadım. Pillerim %50’deydi. Hafif rampalı yerde 2km benzinli motor çalışmadan indim. Piller %60 oldu. Motor sıcaklığı 50 dereceydi. En son rampa yukarı çıkışa geldim. Ramda da orta halli diklikteydi tabi düşük hızlardayız. Cadde sokak trafiği. Gaza fazla basınca benzinli motor çalıştı. Ama tekere 2,5kw üstünde güç vermedi. Ne kadar fazla bastıysam pillere yüklendi. Çok ilginç bir durum. Sonra piller azaldı. Bu sefer de benzinli motor pilleri doldurmak için çalışır oldu. Saçma bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #333 : Nisan 06, 2021, 08:19:57 »
Hanım acemi , yeni araba kullanmayı öğreniyor. İkimizde aynı yolu aynı şartlarda gittiğimizde hanım daha az yakıyor.  Bu inanılmaz durum , hanımın hybrid sistem hakkında herhangi bir bilgi sahibi olmamasına rağmen oluyor :)

Fark ise hızdan kaynaklanıyor. ben 80 km gibi hızlarda gitmek istiyorum. bayırda zorlamasam bile , elektrik ile gitmeye çalışsam da hızlı gitmek her zaman fazla yaktırıyor. hanım genelde 60 km gibi hızlarda gidiyor. bazen 50 bile hızlı gelebiliyor.

Demekki sadece hybrid sistemi kullanmak değil yavaş gitmek de çok önemli .

benim rekorum 3.2 iken hanım 2.9 litre ortalama ile sakin sürüşün ve beni geçmenin tadını çıkartıyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #334 : Nisan 06, 2021, 08:44:54 »
Hanım acemi , yeni araba kullanmayı öğreniyor. İkimizde aynı yolu aynı şartlarda gittiğimizde hanım daha az yakıyor.  Bu inanılmaz durum , hanımın hybrid sistem hakkında herhangi bir bilgi sahibi olmamasına rağmen oluyor :)

Fark ise hızdan kaynaklanıyor. ben 80 km gibi hızlarda gitmek istiyorum. bayırda zorlamasam bile , elektrik ile gitmeye çalışsam da hızlı gitmek her zaman fazla yaktırıyor. hanım genelde 60 km gibi hızlarda gidiyor. bazen 50 bile hızlı gelebiliyor.

Demekki sadece hybrid sistemi kullanmak değil yavaş gitmek de çok önemli .

benim rekorum 3.2 iken hanım 2.9 litre ortalama ile sakin sürüşün ve beni geçmenin tadını çıkartıyor.

:)


kış lastikleriyle, ağır istanbul trafikli, kış ortalaması. 4 ay 3850km civarı. Sürüşün %75’i hanıma ait ve km’nin tamamı istanbul’da avrupa yakası’nda halkalı, bahçelievler, bağcılar, bayrampaşa, eminönü’nde yapıldı. Yani düz sabit hızla gidilen yol yok denecek kadar as. Yoğun basın ekspress, halkalı bağcılar esenler yokuşları, o3 mahmutbey trafiği vs vs. Sadece ben kullansam 4lt’nin üstüne çıkmazdım. Belki daha sakin şehirde kullansam en fazla 3,5lt görürüm diye düşünüyorum. İstanbul trafiği pandemi ile berbat durumda. Pilleri rampa iniş haricinde doldurmaya fırsat bile kalmıyor
 
Ekran 4,3lt/100km. Pompada 0,2lt fazla ölçüm oluyor.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 247 kere teşekkür etti
  • 690 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #335 : Nisan 06, 2021, 11:59:09 »
Araç da ufak bir hile olsa hanımlar da tüketim daha da düşer idi.

İlk gaz tepkisi biraz fazla olsa yani gaza basınca hissettirip bıraksa kesinlikle daha az yakabilirdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #336 : Nisan 07, 2021, 12:45:00 »
İlk videom. Kışlık lastikler 34psi. 60 derece motor başlangıç sıcaklığı. Dış sıcaklık 10-12 derece. Neredeyse dura kalka ilerlediğim rampa çıkış anları ile 2.2lt/100km performansı.




Mesaj Birleştirildi: Nisan 05, 2021, 12:51:11
Tecrübe ettiğim kadarıyla aracı çalıştırdığımız zaman gaza basıp benzinli motoru hemen devreye alınca ve 30-40sn bekleyip hareket edince, geçen bahsettiğim, rampa inerken benzinli motoru gereksiz yere çalıştırma problemi yaşanmıyor. Araç benzinli motorun ilk çalışmasında tekerlere güç vermediği zaman bile olsa çalışmaya devam ediyor. Hatta benzinli motor çalışsa bile özellikle hafif yokuşlarda pilleri kullanarak gereksiz yere pilleri bitiriyor. Akabinde pilleri doldurmak için çalışıyor. Mesela rampa aşağı çalışması gibi.

2.2 litre süper.
Esimin arabasi 2.2 litre degil, 22 litre tüketiyor :)

En sonunda, ben de bir hibrit ismarladim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #337 : Nisan 08, 2021, 08:54:45 »
2.2lt sizin için silindir hacmi olurmuş ancak :) hayırlı olsun diyelim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3419 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #338 : Nisan 08, 2021, 11:40:23 »
2.2 litre süper.
Esimin arabasi 2.2 litre degil, 22 litre tüketiyor :)

En sonunda, ben de bir hibrit ismarladim.

MAX hızı 180km/h olan bi araba,
Ve deutschland autobahn   :rofl:
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 173 kere teşekkür etti
  • 195 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla Hybrid
« Yanıtla #339 : Nisan 08, 2021, 12:14:36 »
MAX hızı 180km/h olan bi araba,
Ve deutschland autobahn   :rofl:

Volvo tüm araçlarında hız sınırını 180’e çekti. Elektrikli araçlarda menzil çok önemli. O yüzden hız sınırları da artacaktır. Bu arada rampa inişte 192’yi gördüm ben :) orada kaldı ibre

https://www.media.volvocars.com/tr/tr-tr/media/pressreleases/268578/artik-her-volvo-modelinde-180-kms-hiz-siniri-ve-care-key-yer-alacak

Mesaj Birleştirildi: Nisan 08, 2021, 12:50:14
Sıcak motorla mahmutbey bayrampaşa O3 bağlantı yolu. Esenler’den sonra akıcı ama yoğun trafik. Tüketim 1,74lt/100
 


 
sabah soğuk motorla halkalı yaptım ve geri geldim. Gidiş geliş aynı güzergah. Rampalar da var. Git gel ort 3,74lt/100km. Video iki parça. Gidiş ve geliş tek videoda.

1.55’te rampada gaz verdim. Eğer ilk çalıştırmamda benzinli motoru çalıştırmasaydım, burada benzinli motor çalışmasına rağmen pillere yüklenecekti araç.

11.13’te gaz veriyorum. Motor soğumuş biraz. İlk gaz vermemde benzinli motor yine az güç veriyor. Sonra toparlıyor. Aynı durum 11.35’te daha belirgin. Gaz veriyorum benzinli motor çalışıyor fakat 5kw üstünde güç üretmiyor. Pillere yükleniyoruz.